Single Image Ad -kuvamainonta

Herätä kohderyhmäsi mielenkiinto erottuvalla kuvalla ja käyttäjää puhuttelevalla mainostekstillä.

Mitä on Single Image Ad -mainonta?

LinkedInissä käytetyin mainosmuoto on Sponsored content eli sisältömainos, joka tarjoaa vaihtoehtoina sekä kuva-, video- että karusellimainoksen. Tässä artikkelissa keskitymme kuvamainokseen eli Single Image Ad-mainokseen, jossa mainoksessa on nimensäkin mukaisesti yksi kuva.

 

Single Image Ad -mainonta toimii asiakaspolun kaikissa eri vaiheissa aina tietoisuuden kasvattamisesta liidien generointiin. Single Image Ad -mainonnan avainominaisuuksia ovat mielenkiinnon herättävä kuva, joka erottuu uutisvirrasta, mainosteksti joka puhuttelee kohderyhmää ja tuo lisäarvoa lukijalle, ja Call To Action eli CTA-painike, joka on kustomoitavissa tukemaan kampanjasi tavoitetta.

Miksi tehdä Single Image Ad -mainontaa?

Single Image Ad- mainonnalla tavoitat laajan ja hyvin rajatun yleisön kaikilla päätelaitteilla, saat yrityksellesi näkyvyyttä uusien kohderyhmien keskuudessa ja liikennettä kotisivuillesi. Single Image Ad -mainonta toimii asiakaspolun kaikissa eri vaiheissa aina tietoisuuden kasvattamisesta liidien generointiin.

 

Tavoitteena mainonnallesi voi olla esimerkiksi:

  • Tunnettuuden kasvattaminen eli brändimainonta.
  • Saada lisää liikennettä ja kävijöitä kotisivuille.
  • Kasvattaa yrityssivujen seuraajamäärää ja sitouttaa käyttäjiä yritykseesi.
  • Liidien generointi.

74%

B2B-päättäjistä valitsee kumppanikseen yrityksen, joka on ensin tarjonnut heille hyödyllistä sisältöä LinkedInin käytöstä tehtyjen tutkimusten mukaan.

Mitä tarvitset aloittaaksesi

Lähtiessäsi rakentamaan Single Image Ad-mainosta, sinulla on kaksi vaihtoehtoa.

 

Vaihtoehto 1: Create new as eli luo uusi mainos
Voit luoda täysin uuden mainoksen sisällöistä, joita et ole ennen julkaissut LinkedInissä.

 

Vaihtoehto 2: Browse existing content eli valitse jo olemassa olevaa sisältöä

Voit myös käyttää yrityssivulle aiemmin julkaisemiasi postauksia ja valita valmiista sisällöistä julkaisut, jotka haluat nostaa mainontaan.

 

Vinkki: Suosittelemme olemassa olevan sisällön käyttämistä, jos sinulla on sisältöä, joka on jo toiminut hyvin sivullasi ja tiedät, että se myös todennäköisesti resonoi hyvin kohdeyleisösi kanssa.

  1. Mielenkiinnon herättävä, laadukas kuva, joka erottuu LinkedIn-syötteestä. LinkedIn suosittelee nykyään vaakakuvan sijaan neliötä eli kuvaa, jonka kuvasuhde on 1:1. Neliökuva saa enemmän pinta-alaa näytöllä ja näkyy kaikilla päätelaitteilla.

  2. Mainosteksti. Tiivistä tärkein asia ensimmäiseen 150 merkkiin. Tämän jälkeen teksti katkeaa ja käyttäjän tulee klikata ”see more” lukeakseen mainosteksti loppuun.

  3. Call To Action. Valitse alla olevista tavoitteisiisi parhaiten sopiva vaihtoehto:

    Apply

    Download

    View Quote

    Learn More

    Sign Up

    Subscribe

    Register

    Join

    Attend

    Request Demo

  4. URL eli linkki sivulle sivustolle, jolle haluat mainoksesta ohjata liikennettä.

Tutustu tarkempiin aineisto-ohjeisiin täällä >>

Muista kuvamainontaa suunnitellessasi ainakin nämä

Kenelle haluat viestisi kohdistaa?

Käytä hyväksesi LinkedInin tarkat kohdistamismahdollisuudet huolella. Tarkkaile samalla kohderyhmän kokoa sitä mukaa kun lisäät suodattimia, ettei yleisön koko jää liian pieneksi. Optimaalinen kohderyhmän koko on alkaen 20 000 käyttäjää.

Vinkki: Kun valitset “Audience Expansionsionin” LinkedIn laajentaa kohderyhmääsi samankaltaisiin käyttäjiin, kuin kohderyhmässäsi olevat käyttäjät ovat.

Miten saat kohderyhmäsi huomion?

LinkedIn-käyttäjät ovat kiinnostuneita relevanteista ammattilaissisällöistä – keskity siis tarjoamaan kohderyhmällesi kiinnostavaa ja lisäarvoa tuovaa sisältöä. Erotu informaatiotulvasta kohderyhmää puhuttelevalla viestillä, kuvilla ja infograafeilla.

Vinkki: Päivittämällä mainoksia säännöllisesti pidät huolen, että käyttäjien mielenkiinto sisältöäsi kohtaan säilyy. Jos kampanjasi tulokset alkava hiipumaan, on se merkki siitä, että on viimeistään aika päivittää mainokset.

Mitä olet valmis maksamaan?

Mainoksesta maksetaan monin eri tavoin, esim. per klikkaus (CPC) tai per tuhat näyttöä (CPM). Lopullinen hinta riippuu monesta tekijästä, kuten kohderyhmästä, joten LinkedIn-mainontaa aloittaessa kannattaa olla kärsivällinen ja malttaa testata eri strategioita löytääkseen parhaan kustannus-hyöty-tason.

Oikean mainoskuvan valinta

Hyvä kuva on huomiota herättävä ja saa sisältösi erottumaan syötteestä. Panosta laadukkaisiin kuviin, joissa on kirkkaat värit. Jos mahdollista käytä kuvissa värejä, ihmisiä, grafiikkaa tai muita huomion kiinnittäviä elementtejä. Vältä kuvapankkikuvia. LinkedIn suosittelee nykyään vaakakuvan sijaan neliötä eli kuvaa, jonka kuvasuhde on 1:1. Neliökuva saa enemmän pinta-alaa näytöllä ja näkyy kaikilla päätelaitteilla.

Vinkki: Voit myös lisätä kuvan päälle tekstiä tai yrityksesi logon. Muista kuitenkin, että suuri osa käyttäjistä selaa uutisvirtaansa mobiililaitteella, joten pidä huoli, että teksti näkyy riittävän suurena myös mobiililaitteen ruudulla.

Huomion kiinnittävä mainosteksti

Muista – sisältösi kilpailee huomiosta kohdeyleisösi koko ammattiverkoston kanssa.

 

Sponsored Content mainonnassa nimensäkin mukaisesti sisältö on kuningas. Suunnittele siis sisältösi puhuttelemaan kohderyhmää ja muista, että sisältö, joka toimii brändimainonnassa, ei välttämättä toimi enää liidigeneroinnissa.


Kirjoita ajatuksia herättävä viesti: Esitä yleisöllesi kiinnostava kysymys, joka herättää uteliaisuutta ja pakottaa heidät pysähtymään ja ajattelemaan. Kerro rohkeasti miksi asiakkaan tulisi valita sinun yrityksesi ja rohkaise keskusteluun hyvän mainostekstin avulla.

Vinkki: Puhuttele vastaanottajaa mainostekstissäsi. Käytä sisällössäsi esimerkiksi ”Sinä” tai ”Hei henkilöstöalan asiantuntija” kohderyhmäsi mukaan ja anna kuulijan tuntea, että puhut hänelle henkilökohtaisesti.

Vain kokeilemalla tiedät mikä toimii

Testaa. Testaa ja vielä kerran Testaa. Tee 3-5 eri mainosversiota erilaisilla kuvilla ja teksteillä ja seuraa analytiikasta minkälainen mainos tuottaa parhaita tuloksia. Panosta sen jälkeen niihin mainoksiin, jotka täyttävät tavoitteesi tehokkaimmin.

 

Tarkista vielä nämä ennen kuin julkaiset kampanjan

  • Mainos skaalautuu oikein sekä mobiilissa että desktopilla.
  • Kuva on hyvälaatuinen ja selkeä.
  • Tekstit on helppo lukea myös mobiililaitteella.
  • Linkit toimivat.
  • Laskeutumissivu on oikea ja sivulla on kaikki tiedot ajan tasalla.

Vinkki: Valitse ’Manage tracking’ seurataksesi näyttökertoja kolmannen osapuolen alustan kautta.

Tässä vielä muutama mittari, joiden avulla voit seurata kampanjan tehokkuutta:

  • CTR ja Engagement Rate: Kuinka paljon sitoutumista mainoksesi saa.
  • CPC/Cost per conversion: Kuinka paljon mainoksesi maksaa klikkauksesta ja tuloksesta.
  • Key Results: Kuinka monta kertaa kampanjasi saavutti tuloksen tavoitteesi perusteella.