Tietopankki

Asiantuntijamme haluavat auttaa suomalaisia yrityksiä menestymään. Tarjolla on hyödyllistä tietoa artikkelien, blogien ja maksuttomien oppaiden muodossa - valitse itseäsi kiinnostava aihe ja tutustu sisältöihin.

  • Onko Facebook todella kuolemassa?
    21.02.2019 - Minna Tuum
    Eihän kukaan enää käytä Facebookia, eihän?

    Keneltä tahansa tutulta jos kysyy, niin melkein aina saa kuulla, ettei Facebookia tule enää käytettyä juurikaan. Itse käytän sitä lähinnä töissä, mutta lueskelen sieltä välillä uutisia ja seuraan sellaisia ryhmiä, joita ei vielä LinkedInissä ole. Tässä olenkin siis ns. vanhan polven Facebook-käyttäjä, nuorempi sukupolvi löytää nämäkin sisällöt jostain muualta. Ja totta onkin, että Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa Facebookin käyttäjämäärät ovat lievässä laskussa. Suomessa päivittäin Facebookia käyttäviä on edelleen 2,3 miljoonaa, mutta osa käyttäjistä on regoinut mm. jatkuviin tietoturvaongelmiin siirtymällä muihin sosiaalisen median kanaviin. Onko Facebookin taru nyt siis vihdoin lopussa?

    Lue lisää
  • fonecta facebook mainonta
    08.01.2019
    Miksi Facebook-mainonta kannattaa?

    Facebook on kustannustehokas markkinointikanava, joka mahdollistaa tarkan kohdentamisen ja tehokkaan uusasiakashankinnan. Lue 5 tärkeintä syytä, miksi Facebook-mainonta kannattaa!

    Lue lisää
  • Facbook-mainonnan perusteet
    08.01.2019
    Tehokkaan Facebook-mainonnan perusteet

    Kiinnostaako yritystäsi Facebookin mahdollisuudet markkinointikanavana? Tässä artikkelissa kerromme, kuinka otat enemmän irti Facebook-mainonnasta!

    Lue lisää
  • Fonecta verkkolöydettävyys, yrityksen tiedot netissä
    07.01.2019
    Ovatko yrityksesi tiedot oikein netissä ja miksi se on tärkeää?

    Tiedätkö, mistä kaikkialta yrityksesi tietoja etsitään? Entä ovatko tiedot noissa kanavissa oikein ja ajan tasalla? Lue, miksi netistä löytyvillä tiedoilla on väliä ja kuinka varmistat helposti, että yrityksesi tiedot ovat oikein kaikissa tärkeimmissä kanavissa.

    Lue lisää
  • fonecta linkedin lookalike audiences
    07.01.2019
    LinkedInin uusi kohdennusvaihtoehto ”Lookalike Audiences” auttaa löytämään uusia asiakkaita.

    LinkedIn on erittäin tehokas B2B-markkinointikanava, mahdollistaahan se erilaisia tehokkaita kohdennusvaihtoehtoja aina liidigeneroinnista bränditietoisuuteen. Lähitulevaisuudessa LinkedIn on julkaisemassa uuden Lookalike Audiences -kohdennusominaisuuden, joka auttaa mainostajia löytämään uusia asiakkaita uudella tavalla.

    Lue lisää
  • Fonecta data ja analytiikka julkisella sektorilla
    05.12.2018 - Mikko Hormio
    Tilannekuva haltuun, julkinen sektori!

    ”Meidän pitäisi luoda yhteinen tilannekuva!” Tuota lausetta olen kuullut viime kuukausien aikana todella monessa julkisen sektorin palaverissa ja keskenään hyvin erilaisilla toimialoilla.

    Lue lisää
  • Julkisen sektorin toimijat ovat velvoitettuja tasapuoliseseen viestintään, kertoo Mikko Hormio Fonectalta.
    08.11.2018 - Mikko Hormio
    Viranomaisen velvollisuus kohdistaa viestinsä

    Julkisen sektorin toimijat ovat velvoitettuja tasapuoliseseen viestintään. Tämä ei tarkoita, etteikö viranomainen tai vaikkapa suuri kansalaisjärjestö voisi kohdistaa viestintäänsä juuri oikealle vastaanottajakunnalle.

    Lue lisää
  • Miten tietoa verkkokävijöistä voi parhaiten hyödyntää?
    31.10.2018
    Miten hyödyntää tietoa verkkosivukävijöistä?

    Audience Insights -työkalun avulla tiedät millaisia verkkosivuillasi vierailevat kävijät ovat, mikä sisältö heitä kiinnostaa ja mihin ostokäyttäytymisluokkaan he kuuluvat.

    Lue lisää
  • Työntekijöitä toimistossa ratkomassa markkinoinnin automaation perushaasteita
    24.10.2018 - Kirsi Leminen
    Vältä markkinoinnin automaation sudenkuopat

    Kirjoitin aiemmassa blogissani markkinoinnin automaatiosta: perushaasteista ja ominaisuuksista, ja purin samalla muutamia yleisimpiä siihen liittyviä myyttejä. Palataanpa taas aiheeseen, tällä kertaa markkinoinnin automaatioon liittyvien haasteiden tai sudenkuoppien näkökulmasta.

    Lue lisää
  • Miten chatin avulla tehdään kotisivukävijöistä asiakkaita?
    22.10.2018
    Chat-palvelu – tee kotisivukävijöistä asiakkaita

    Ehditkö vastaamaan kaikkiin yrityksesi kotisivujen kautta tuleviin kyselyihin ja yhteydenottoihin? Jos et, kannattaa harkita chat-palvelun lisäämistä sivuille.

    Lue lisää
  • Fonecta Chat
    22.10.2018 - Artikkeli
    Näin otat käyttöösi Fonecta Chat -myyntipalvelun

    Fonecta Chat on palvelu, joka tekee yrityksesi kotisivuilla vierailevista kävijöistä asiakkaita. Yli puolet käymistämme chat-keskusteluista päättyy myyntiin, liidiin tai tarjouspyyntöön. Palvelun käyttöönotto on helppoa.

    Lue lisää
  • Näin pääset käyntiin LinkedIn-mainonnassa.
    18.10.2018
    Näin pääset käyntiin LinkedIn-mainonnassa

    Linkedin-mainonta on tehokas tapa tavoittaa mm. B2B-päättäjät. Lue helpot vinkit siihen, miten pääset mainonnassa alkuun.

    Lue lisää
  • Miksi Google-mainonta on yritykselle kuin sähkösopimus?
    18.10.2018
    Google-mainonta on yrittäjälle kuin sähkösopimus

    Google-mainonnan tärkeys yrittäjälle on samaa luokkaa kuin sähkösopimuksen teko. Ilman niitä yritystä alkaa olla vaikeaa pyörittää menestyksekkäästi. Sähkösopimuksen saa nykyisin hankittua helpoimmillaan siten, että vain soittaa sähköyhtiöön ja kertoo, mihin osoitteeseen sähköt pitäisi saada päälle ja mistä lähtien. Yksinkertaisimmillaan Google-mainonta toimii samoin.

    Lue lisää
  • verkkosivukävijöiden analysointi, web analytiikka
    17.10.2018
    Esimerkki-case: tunnetko verkkosivukävijäsi?

    Nykyään web-analytiikan hyödyntäminen tavalla tai toisella on jo arkipäivää useimmilla vähänkään aktiivisilla verkkosivuilla.

    Lue lisää
  • Onko kiire syy olla tekemättä markkinointia? Kysyimme yrittäjiltä.
    16.10.2018
    Onko kiire yrittäjän suurin haaste markkinoinnissa?

    Perjantaina 21.9.2018 järjestettiin Espoossa jo toista kertaa yrittäjille suunnattu Digikuntoon-tapahtuma. Tapahtumassa keskityttiin yritysten markkinoinnin mahdollisuuksiin ja haasteisiin. Paikalle saapuikin runsaasti erilaisten yritysten yrittäjiä ja päättäjiä. Haastattelimme kahta tapahtumaan tullutta osallistujaa – yrittäjää ja yrittäjien asialla olevaa yrityskehittäjää.

    Lue lisää
  • Miksi on tärkeää, että yritys tavoitetaan myös verkossa?
    10.10.2018 - Mikko Hormio
    Verkkosaavutettavuus on kuin fyysinen esteettömyys

    Saavutettavuus on uusi termi verkkosuunnittelussa. Se on noussut esiin erityisesti voimaan tulevan direktiivin myötä.

    Lue lisää
  • Tomi Pihlas kertoo, miten asiakastietoa hyödynnetään markkinoinnissa
    01.10.2018 - Tomi Pihlas
    Pidä asiakastieto puhtaana CRM-järjestelmässä

    TYÖNTEKIJÄN KYNÄSTÄ: CRM-järjestelmät ovat nykyisin erittäin kehittyneitä. Ne helpottavat kaikkien asiakkaiden kanssa tekemisissä olevien arkea – ainakin paperilla. Mutta mikä on todellisuus?

    Lue lisää
  • 18.09.2018
    Ostokäyttäytymisen muutos vaikuttaa autokauppaan

    Autokaupan muutoksesta on uutisoitu jo muutama vuosi, mutta tämän kevään ja kesän aikana eri toimijat ovat tulleet asian kanssa näkyvämmin esille.

    Lue lisää
  • Mitä digitaalinen markkinointi oikein onkaan?
    14.09.2018 - Minna Tuum
    Digitaalinen markkinointi? Tuskinpa.

    Jo vuosia on kaikissa kanavissa, seminaareissa ja webinaareissa julistettu digitaalista markkinointia ja sen tärkeyttä. Jokainen kynnelle kykenevä markkinoinnin ammattilainen, konsultti ja muu puuhaaja nousee lavalle kuin lavalle tai postaa blogiinsa viisaita sanoja digitaalisen markkinoinnin tärkeydestä. Olen tätä keskustelua nyt aikani kuunnellut, ja yhä enemmän alkaa tuntua siltä, että puheet eivät aina ihan kohtaa tekoja.

    Lue lisää
  • Näin tehdään datasta asiakasymmärrystä
    12.09.2018
    Case Fonecta: Datasta asiakasymmärrykseen

    Fonectan Liiketoimintajohtaja Vesa-Pekka Kirsi vieraili Markkinoinnin viikolla kertomassa, miten datasta kasvatetaan asiakasymmärrystä.

    Lue lisää
  • Miksi yrityksen kannattaa panostaa chat-palveluun kotisivuilla?
    11.09.2018
    Miksi chat kotisivuilla on kannattava panostus?

    Lue 4 syytä, miksi sinunkin yrityksesi kotisivuilla pitäisi olla chat-palvelu!

    Lue lisää
  • 30.08.2018 - Kirsi Leminen
    Mikä ihmeen markkinoinnin automaatio?

    TYÖNTEKIJÄN KYNÄSTÄ: Tiedätkö, mitä markkinoinnin automaatio on? Tai luuletko tietäväsi? Ehkä koet tekeväsikin sitä, onhan markkinoinnin automaatiosta puhuttu jo vuosia ja sen toimivuutta ja helppoutta on eri kanavissa kovasti hehkutettu.

    Lue lisää
  • Sem, seo vai sea? Mitä nämä lyhenteet tarkoittavat, ja miksi niillä on merkitystä yrityksen liiketoiminnalle?
    29.08.2018
    SEM, SEO vai SEA?

    SEM, SEO, SEA – vilisevätkö kirjaimet jo silmissäsi? Ei mikään ihme, jos pääsi menee pyörälle eri kirjainyhdistelmien keskellä, varsinkaan jos päätoimista työtäsi ei ole työskennellä näiden termien kanssa.  Kerrataanpa, mitä eroa niillä on keskenään.

    Lue lisää
  • 21.08.2018
    Miksi asiakkaista kannattaa kerätä tietoa?

    Nykypäivänä asiakkaiden tietojen kerääminen voi saada helposti negatiivisen sävyn. Koetaan, että tietojen kerääminen loukkaa yksityisyydensuojaa, tai että yritykset saattavat saada asiakkaista arkaluontoisia tietoja.

    Lue lisää
  • Tomi Pihlas kertoo blogissa, miten asiakastietoa parhaiten hyödyun
    19.08.2018 - Tomi Pihlas
    5 tapaa pitää asiakastieto puhtaana crm-järjestelmässä

    CRM-järjestelmät ovat nykyisin erittäin kehittyneitä. Ne helpottavat kaikkien asiakkaiden kanssa tekemisissä olevien arkea – ainakin paperilla. Mutta mikä on todellisuus? Yritysten CRM-järjestelmät ovat täynnä huonolaatuista asiakasdataa. Se tekee asiakastiedon tehokkaasta hyödyntämisestä vaikeaa tai jopa mahdotonta. Kun tietoa ei voida hyödyntää, motivaatio sen kunnossapidolle katoaa nopeasti. Kierre on valmis.

    Älä siis anna CRM-järjestelmien ominaisuuksien hypnotisoida itseäsi. Kaikista hienoista ominaisuuksista huolimatta CRM-järjestelmä ilman ajantasaista ja käyttökelpoista asiakasdataa on vain tyhjä kuori.

    Lue lisää
  • 15.08.2018 - Mikko Hormio
    Julkinen sektori: näin lisäät asiakasymmärrystä

    TYÖNTEKIJÄN KYNÄSTÄ: Kymmenessä vuodessa julkinen ja kolmas sektori ovat tottuneet käyttämään ennen vierastettua a-sanaa: Asiakas. Sanassa ei ole mitään pahaa: asiakashan on ihminen, jolla on sinulle asiaa.

    Lue lisää
  • Oletko valmiina, kun hakusesonki on kuumimmillaan?
    15.08.2018
    Oletko valmiina, kun hakusesonki on kuumimmillaan?

    Tiesitkö, että kuluttajan ostoprosessi alkaa jopa kuukausia ennen varsinaista päätöksentekoa ja ostotapahtumaa? Esimerkiksi kesän lomamatkoja varataan jo helmikuussa ja tulevia yritystilaisuuksia suunnitellaan syyskuussa. Mitä enemmän tunnet potentiaalisten asiakkaidesi ajatusmaailmaa, sitä paremmin voit tavoittaa heidät juuri oikeaan aikaan. Ja mitä varhaisemmassa vaiheessa ostopolkua asiakkaat löytävät yrityksesi, sitä varmemmin voit vaikuttaa heidän ostopäätöksiinsä.

    Lue lisää
  • Ajatteletko jo mobiili ensin?
    15.08.2018 - Johannes Lindblom
    Ajatteletko jo mobiili ensin?

    Jos minulta kysytään mikä on tämän hetken tärkein huomioitava trendi kotisivusuunnitteluun liittyen, vastaan: mobiili ensin -ajattelutapa. Väitän että jokaisen kotisivuja suunnittelevan pitää nyt ja tulevaisuudessa keskittyä entistä enemmän nettisivujen mobiilisuoritukseen. Suunnittele siis sivut entistä enemmän mobiilia varten. Hakukonekäyttäytyminen on jo nyt muuttunut siihen suuntaan että hakuja tehdään, toimialasta riippuen, yhtä paljon tai enemmän mobiilissa kuin pöytäkoneella. Tähän käyttäytymismuutokseen on myös Google pyrkinyt jo vastaamaan painottamalla parempaa mobiilikokemusta tarjoavia sivustoja paremmin mobiilihauissa.

    Lue lisää
  • Suosittujen Digikuntoon-tilaisuuksien isä Otto Hietaharju kertoo tapahtumien suosiosta
    15.08.2018 - Otto Hietaharju
    Digikuntoon-tapahtumien suosio yllätti ATK-saarnaajan

    Digikuntoon-koulutustilaisuudet saivat alkunsa vuoden 2016 alussa, kun huomasimme, että tiedonpuute ja väärinymmärrykset hidastivat varsinkin pk-yrityksien digitalisoitumista.

    Haluamme puhtaasti auttaa yrityksiä löytymään paremmin verkosta ja kohtaamaan asiakkaansa oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Kannustamme yrittäjiä ja yrityksiä tekemään markkinointiaan tavoitteellisesti ja kokonaisvaltaisesti. Yrityksen kilpailukykyä lisää määrätietoinen tekeminen, jossa markkinointia mitataan ja kehitetään jatkuvasti.

    Lue lisää
  • 13.08.2018
    Tekisinkö Google-mainontaa itse vai annanko sen kumppanin hoidettavaksi?

    Google-mainontaa on mahdollista tehdä itse, mutta oikeasti miljoonan euron kysymys kuuluu, kannattaako se. Nimittäin osaavan kumppanin käsissä Google-mainontaan syötetyt eurot voivat muuntautua yrityksen liikevaihdossa jopa miljooniksi tai ainakin useiksi tuhansiksi euroiksi, riippuen toki yrityksen koosta. Kehnosti itse tehty mainonta taas vain pahimmillaan syö rahaa ja latistaa yrittäjän uskon Google-mainonnan mahdollisuuksiin.

    Lue lisää
  • Miksi kaikilla yrityksillä pitäisi olla kotisivut?
    10.08.2018
    Miksi jokaisella yrityksellä tulee olla kotisivut?

    Nykyään jokaisella yrityksellä pitäisi olla hyvät ja toimivat verkkosivut toimialasta huolimatta. Listasimme viisi hyvää syytä, miksi.

    Lue lisää
  • 27.07.2018
    Data ja kohdentaminen markkinoinnissa -opas

    Miten asiakaskokemusta voidaan ohjata tiedon avulla? Miten rakennetaan sellaista sisältöä, jonka asiakas kokee arvokkaaksi? Miten markkinoinnin automaatiosta ei tule spam-konetta, joka häiriköi asiakasta sähköpostissa ja tulee silmille turhana display-mainontana?

    Lue lisää
  • Data ohjaamaan yrityksesi päätöksentekoa
    11.07.2018
    Data ohjaamaan yrityksesi päätöksentekoa

    Kun mietit yrityksesi aukioloaikoja, eikö olisi järkevintä olla avoinna silloin, kun asiakkaasi todennäköisimmin ottaisivat yhteyttä? Tai kun pohdit markkinointisi kohdentamista, eikö olisi kannattavinta lähestyä niitä, jotka todennäköisimmin ostavat tuotteitasi tai palveluitasi?

    Lue lisää
  • Näin saatiin näkyvyys Googlessa kuntoon
    05.07.2018
    Case: Kattava löydettävyys Googlesta

    Sika Finland Oy:n haasteena oli tuotemerkkien hyvä löydettävyys Google-hauissa silloin, kun asiakkaalla on todellinen tarve. Lisäksi yritys halusi nostaa omaa toimintaa enemmän esille, tuoda lisää asiakkaita verkkosivuille hakemaan lisätietoa ja kasvattaa myyntiään.

    Lue lisää
  • 27.06.2018
    Hyödynnä oikeanlaista dataa markkinoinnissa

    Digitaalinen aikakausi mahdollistaa tiedolla ohjatun, mitattavan ja tuloksellisen markkinoinnin, joka tuo asiakkaan keskiöön. Yksi tärkeimmistä valttikorteista on asiakastuntemus, jonka avulla luodaan onnistuneita asiakaskokemuksia.

    Lue lisää
  • 19.06.2018
    Data ja asiakasymmärrys -opas

    Miten asiakasymmärrys syntyy datan avulla? Moni yrittäjä kokee tuntevansa asiakkaansa, mutta mihin tämä käsitys perustuu?

    Lue lisää
  • Minna Tuum ihmettelee, mikseivät yrityksen päivitä asiakasrekisteriään.
    15.06.2018 - Minna Tuum
    Mikseivät yritykset päivitä asiakasrekistereitään?

    Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt suomalaisten yritysten tapaa käyttää asiakasrekisteriään. Tuntuu, että vaikka EU:n tietosuoja-asetuksen voimaantulo on jo takana päin, isot yritykset kipuilevat edelleen asiakastietojensa päivittämisen kanssa.

    Lue lisää
  • Google-hakusanamainonta vaatii kärsivällisyyttä
    13.06.2018
    Google-hakusanamainonta ei ole sprintti

    Googlen hakusanamainonta ei tosiaan ole 60 metrin pyrähdys vaan ennemminkin kestävyyttä vaativa pitkänmatkanjuoksu. Google-mainonnan tulokset eivät näy vielä seuraavana päivänä, vaan parhaita tuloksia kannattaa jaksaa odottaa jopa useampi viikko. Googlen hakusanamainonnassa kärsivällisyys palkitsee lopulta pitkäjänteistä työtä tehneet yritykset.

    Lue lisää
  • 08.06.2018
    Datakohdennettu markkinointi eri kanavissa

    Datakohdennettu markkinointi kasvattaa suosiotaan herkeämättä ja se onkin vakiinnuttanut asemansa yritysten markkinoinnissa. Datakohdennettua markkinointia voidaan toteuttaa monikanavaisesti, jolloin tavoitat yrityksesi kohderyhmän kaikissa tärkeimmissä kanavissa samanaikaisesti.

    Lue lisää
  • Printti toimii edelleen hyvin markkinointikanavana - kun siihen yhdistetään tehokas datankäyttö.
    06.06.2018
    Printti ei ole kuollut markkinointikanava

    Vaikka digitaalisuus tuntuu jyräävän yleisessä markkinoinnin keskustelussa kaiken perinteisen markkinoinnin, ei printti kuitenkaan ole vielä menettänyt mahtiaan ja markkinaosuuttaan kokonaan. Perinteiset kotiin lähetettävät mainokset eli suorapostitus on kokenut uuden tulemisen, kun siihen yhdistetään digitaalista dataa ja analytiikkaa!

    Lue lisää
  • 04.06.2018
    Case: katsastusprosessin tehostaminen datan avulla

    Kokemuksia Fonectasta: HelppoKatsastuksen katsastuskutsuprosessi uudistettiin datan ja analytiikan avulla. Uudella pisteytysmallilla saatiin parannettua katsastuskutsujen tehokkuutta merkittävästi.

    Lue lisää
  • Asiakasrekisteri on yksi yrityksen tärkeimmistä markkinoinnin välineistä.
    01.06.2018
    3 hyvää syytä päivittää asiakasrekisterisi

    Tiedätkö onko yrityksesi asiakasrekisteri ajan tasalla ja mistä tiedoista se koostuu? Tai miten yrityksessäsi hyödynnetään asiakasrekisteriä? Ajantasainen asiakasrekisteri parantaa yrityksen kustannustehokkuutta ja voidaankin sanoa, että se on yritysten tärkeimpiä pääomia.

    Lue lisää
  • 29.05.2018
    Case: Tuotelanseeraus LinkedIn-mainonnan avulla

    Naavan haasteena oli tuoda eri markkinoille uusi palvelu, joka kiinnostaisi hyvinvoinnista, työtehosta ja tuottavuuden lisäämisestä vastaavia B2B-päättäjiä.

    Lue lisää
  • Miksi Googlen premier partneruus takaa laadun mainonnassa?
    29.05.2018
    Premier-partneruus takaa laadun Google-mainonnassa

    Google on luonut AdWords-mainonnan eli hakusanamainonnan jälleenmyyjäkumppaneilleen Google Partners -ohjelman, jonka tunnus myönnetään ainoastaan sertifioiduille alansa ammattilaisille.

    Lue lisää
  • Ethän tee näitä asioita väärin markkinoinnissa?
    23.05.2018
    Teetkö nämä 5 asiaa väärin markkinoinnissasi?

    Metsään mennyt markkinointi voi pahimmillaan maksaa yritykselle pitkän pennin ja suuret määrät asiakkaita. Jokainen maksaa oppirahat jossain vaiheessa, mutta kannattaa välttää ainakin nämä viisi perusvirhettä.

    Lue lisää
  • 16.05.2018
    B2b vs b2c – miten yritysmarkkinointi eroaa kuluttajamarkkinoinnista?

    Kuten sanotaan, markkinointi on aina loppujen lopuksi ihmisille markkinointia, oli kyse yritys- tai kuluttajasektorista. Kannattaako siis edes erotella b2b- ja b2c-markkinointia toisistaan?

    Lue lisää
  • Fonecta markkinoinnista palvelua, ladattava opas
    09.05.2018
    Tilaa markkinoinnista palvelua -opas

    Miten markkinoinnin avulla voit palvella asiakkaitasi paremmin? Kokosimme oppaaseen helpot käytännön vinkit, joiden avulla pystyt markkinoinnin keinoin palvelemaan asiakkaitasi oikealla tavalla.

    Lue lisää
  • Millaisia asenteita paljastui Fonectan pk-yrittäjille teettämässä markkinointitutkimuksessa?
    26.04.2018
    Analytiikan avulla PK-yritysten markkinoinnin ytimeen

    Teetimme yritysten markkinointipäätöksiä luotaavan kyselyn otokselle pk-yritysten päättäjiä Fonectan yritystietokannassa. Tutkimuksen tuloksena kehitetyn markkinointiasennesegmentoinnin avulla voidaan ennustaa, mitä palveluja millekin yritykselle kannattaa tarjota.

    Lue lisää
  • GDPR on ovella, ollaanko sen tuloon valmistauduttu riittävästi?
    17.04.2018 - Minna Tuum
    GDPR tulee – ollaanko valmiina?

    Ensimmäisen kerran heräsin tunteeseen, että nyt on jotain uutta tulossa, kun viime vuona normaalien LinkedIn-postausten rinnalle alkoi nousta itsevarmaan sävyyn kirjoitettuja blogeja ja kutsuja koulutuksiin: GDPR tulee – oletko valmis? GDPR? Mikäs se sitten on? Mitä se tarkoittaa? Pitääkö olla huolissaan? Tässä vaiheessa havahduin siis siihen, että asia voisi koskea minuakin. Tai ainakin siihen pitäisi ehkä perehtyä. Olen äärettömän utelias ihminen, joten asioiden tutkiminen ja penkominen on minulla ihan verissä. Ei siis muuta kuin tutustumaan!

    Lue lisää
  • 04.04.2018
    Tunne asiakkaasi ja palvele heitä paremmin

    Datan kerääminen asiakkaista on kovin ajankohtainen aihe. Saatat itsekin yrittäjänä ylläpitää asiakasrekisteriä tietyillä tiedoilla asiakkaistasi. Mutta miljoonan taalan kysymys kuuluukin: osaatko hyödyntää asiakasrekisteriäsi yrityksellesi ja asiakkaillesi edullisella tavalla? Katso vinkkimme, miten opit tuntemaan asiakkaasi paremmin ja tämän myötä myöskin palvelemaan heitä paremmin.

    Lue lisää
  • Tee parempia markkinointipäätöksiä datan avulla
    27.03.2018
    Tee parempia päätöksiä datan avulla

    Kun mietit yrityksellesi aukioloaikoja, eikö olisi järkevintä olla avoinna silloin, kun asiakkaasi todennäköisimmin ottaisivat sinuun yhteyttä? Tai kun pohdit markkinointisi kohdentamista, eikö olisi fiksuinta lähestyä niitä, jotka todennäköisimmin ostavat tuotteesi tai palveluitasi? Vastaus on tietenkin kyllä. Jotta voit aidosti ymmärtää, miten parhaiten palvelisit asiakastasi, tulisi sinulla olla dataa heistä ja heidän käyttäytymisestään.

    Lue lisää
  • Hyödynnä dataa ja tehosta markkinointiasi!
    22.03.2018
    Markkinoi tehokkaammin oikeanlaista dataa hyödyntäen

    Digitaalinen aikakausi mahdollistaa tiedolla ohjatun, mitattavan ja tuloksellisen markkinoinnin, joka tuo asiakkaan keskiöön. Kuluttajat määrittävät päätöksillään markkinoiden suunnan, ja yritysten on oltava valppaina alati kovenevassa kilpailussa. Yksi tärkeimmistä valttikorteista on asiakastuntemus, jonka avulla luodaan onnistuneita asiakaskokemuksia. Sen parantamiseen Fonecta tarjoaa käyttöösi ilmaisen työkalun.

    Lue lisää
  • Fonecta - Sisältömarkkinoinnin opas
    19.03.2018
    Tilaa opas sisältömarkkinointiin

    Parhaimmillaan saat sisältömarkkinoinnista merkittävää lisäarvoa yrityksesi toiminnalle. Miten hyödynnät sisältömarkkinointia tehostamaan yrityksesi toimintaa? Millaisia sisältöjä sinun yrittäjänä tulisi eri kanaviin tuottaa, ja mistä tiedät, mitkä kanavat ovat sinun yrityksellesi ne parhaat? Kokosimme oppaaseen keskeiset vinkit sisältömarkkinointiin.

    Lue lisää
  • Palvelevatko kotisivusi asiakkaitasi oikein?
    13.03.2018
    Kun sekunnit ratkaisevat – palvelevatko kotisivut asiakkaitasi oikein?

    Kun autosi simahtaa tien varteen, ja lapset on haettava päiväkodista tai töihin on ehdittävä, ylimääräistä aikaa ei ole yhtäkään sekuntia. Hinauspalvelu on saatava paikalle heti, ja autohuolto varattava saman tien. Hienoa, paikallisen autohuollon verkkosivut löytyvät hakukoneen kautta, mutta sivut eivät tunnu latautuvan – kuluu sekunti, kaksi, kolme…

    Viisikin sekuntia tässä tilanteessa tuntuu jo ikuisuudelta, joten palaat hakuun turhautuneena, ja klikkaat toista hakutulosta. Tyytyväisenä huomaat, että toisen toimijan sivut avautuvat nopeasti, ja soittopainike löytyy heti ensimmäisestä näkymästä. Ei aikaakaan, kun autosi on hinattu autohuoltoon, ja ehdit päiväkotiin tai töihin. Autohuollon onnistunut palvelu alkoi nopeista ja käyttäjäystävällisistä verkkosivuista, jonta vastasivat tarpeisiisi juuri oikealla tavalla, oikeaan aikaan.

    Lue lisää