Tiedotteet

Tiedotteet

  • 01.03.2019
    Mari Eklund Fonectan B-to-B-liiketoimintojen toimitusjohtajaksi

    Digimarkkinoinnin palvelutalo uudistaa strategiaansa ja hakee vahvaa kasvua.

    Lue lisää
  • 15.02.2019
    Fonecta ja Kaiku Helsinki käynnistävät viestintäyhteistyön

    Fonecta ja Kaiku Helsinki ovat aloittaneet viestintäyhteistyön. Yhteistyön tavoitteena on selkeyttää Fonectan profiilia markkinoilla ja nostaa yhtiön tunnettuutta Suomen kattavimpana digitaalisen markkinoinnin palvelutalona. Fonecta valitsi Kaiku Helsingin kumppanikseen viestintätoimistokilpailutuksessa.

    Lue lisää
  • 12.02.2019
    Valtori ja Fonecta tuovat valtionhallintoon kotimaiset verkkoanalytiikkatyökalut

    Markkinoinnin palvelutalo Fonecta ja valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori tarjoavat jatkossa valtionhallinnon organisaatioille verkkoanalytiikkaa palveluna. Palvelu perustuu kotimaiseen Snoobi Analytics -työkaluun. Tavoitteena on parantaa julkisten verkkopalvelujen käyttäjäkokemusta, tehostaa resurssien käyttöä ja varmistaa, että kaikki suomalaisviranomaisten keräämä seurantatieto pysyy Suomessa.

    Lue lisää
  • 04.01.2019
    Fonecta keskittyy markkinointipalveluihin, lopettaa display-mainonnan kumppaniverkoston

    Fonecta keskittyy jatkossa PK-yritysten palvelemiseen digitaalisen markkinoinnin ja datan asiantuntijan roolissa ja sulkee display-mainonnan kumppaniverkostonsa vuodenvaihteessa. Display-mainontaa Fonectan omiin medioihin, Fonecta.fi:hin, Finderiin ja Calleriin voi jatkossakin ostaa ohjelmallisen ostamisen kautta.

    ”Panostamme voimakkaasti digitaaliseen mainosliiketoimintaan mainonnan ostajan ja palveluntarjoajan roolissa. Nopeasti kehittyvän mainosteknologian myötä mahdollisuuksien kirjo on niin suuri, että meidän kannattaa keskittyä siihen, jossa olemme parhaita”, kertoo Fonectan Director of Product Development Elina Teräsvirta.

    PK-yrittäjät saavat jatkossakin Fonectalta kaikki digitaalisen markkinoinnin keskeiset palvelut. Yrityksen erityisosaamista ovat mm. digitaalinen markkinointi, sekä asiakasymmärrystä tukevat dataratkaisut.

    ”Luopumalla displayn kumppanimainosverkostosta Fonecta voi keskittyä asiantuntijapalveluihin ja kampanjasuunnitteluun digitaalisissa mainoskanavissa. Autamme pieniä ja keskisuuria yrityksiä löytämään tehokkaimmat ratkaisut omaan markkinointiinsa ja tätä kautta parantamaan digitaalista kilpailukykyään”, Teräsvirta jatkaa.

    Lisätietoja
    Elina Teräsvirta
    Director of Product Development, Fonecta
    040 150 8020
    elina.terasvirta@fonecta.com

    Lisää tietoa Fonectan markkinointipalveluista: www.fonecta.fi/yrityksille

    Fonecta tarjoaa yrityksille tehokkaat digitaaliset ratkaisut verkosta löytymiseen, markkinointiin sekä parempaan asiakasymmärrykseen. Palveluvalikoima kattaa kaikki ostoprosessin eri vaiheet aina mielenkiinnon herättämisestä ostoon ja sitouttamiseen. Fonectan missio on auttaa suomalaisia yrityksiä parantamaan digitaalista kilpailukykyään. Fonecta työllistää viidellä paikkakunnalla yhteensä n. 350 asiantuntijaa, jotka palvelevat 36 000 yritysasiakasta ympäri Suomen.

    Lue lisää
  • 04.01.2019
    Markkinoinnin ennuste vuodelle 2019: vuodesta tulee asiakasymmärryksen vuosi

    Markkinoinnin palvelutalo Fonectan teettämän tutkimuksen mukaan asiakasymmärrykseen pohjautuva kohdennettu markkinointi, markkinoinnin automaatio ja tekoälyn soveltaminen markkinointiin ovat ensi vuoden tärkeimmät trendit. Noin puolet (49%) suomalaisista markkinointijohtajista uskoo asiakasymmärryksen olevan yksi keskeisimmistä trendeistä ensi vuonna.

    ”Suomalaisyritykset ovat selvästi ymmärtäneet, että markkinoinnin teho syntyy asiakkaiden ymmärtämisestä ja markkinoinnin kohdentamisesta oikeisiin tarpeisiin”, kertoo Fonectan kehitysjohtaja Tommi Eklund.

    ”Kohdentaminen ei kuitenkaan ole helppoa. Tutkimuksessa paljastui myös, että hälyttävästi vain seitsemän prosenttia yrityksistä uskoo voivansa kohdentaa markkinointiaan tarkasti”, Eklund jatkaa.
    Ratkaisua haetaankin esimerkiksi markkinoinnin automaation, tekoälyn ja koneoppimisen hyödyntämisestä. Jopa kolmasosa markkinointijohtajista uskoo tekoälyn olevan yksi ensi vuoden tärkeimmistä trendeistä.

    Tulokset käyvät ilmi Fonectan CMO-tutkimuksesta, joka julkaistaan vuoden 2019 alkupuolella. Tutkimukseen vastasi 134 markkinointijohtajaa suomalaisyrityksistä.

    Vuoden 2019 digimarkkinoinnin trendit – top 5

    • Asiakasymmärrykseen pohjautuva kohdennettu markkinointi 49 %
    • Markkinoinnin automaatio 37 %
    • Mobiili 37 %
    • Tekoälyn tai koneoppimisen soveltaminen markkinointiin 32 %
    • Sisältömarkkinointi 31 %

    Lisätietoja:
    Tommi Eklund

    Chief Development Officer

    p. 050 506 5335

    tommi.eklund@fonecta.com

    Lisää tietoa Fonectan markkinointipalveluista: www.fonecta.fi/yrityksille

    Fonecta tarjoaa yrityksille tehokkaat digitaaliset ratkaisut verkosta löytymiseen, markkinointiin sekä parempaan asiakasymmärrykseen. Palveluvalikoima kattaa kaikki ostoprosessin eri vaiheet aina mielenkiinnon herättämisestä ostoon ja sitouttamiseen. Fonectan missio on auttaa suomalaisia yrityksiä parantamaan digitaalista kilpailukykyään. Fonecta työllistää viidellä paikkakunnalla yhteensä n. 350 asiantuntijaa, jotka palvelevat 36 000 yritysasiakasta ympäri Suomen.

    Lue lisää
  • 28.11.2018
    Finnish language support will continue in LinkedIn advertising!

    We are pleased to confirm to all of our Finnish customers that the support for advertising in Finnish on the platform will continue in 2019. LinkedIn's Customer Service team concluded their standard review of all supported languages of ads and campaigns and has now updated its terms and conditions to allow for brands to share their ad content in Finnish.

    Inquiries:

    Salla Vainionpää
    LinkedIn Partner Manager, Fonecta
    +358 40 3572543
    salla.vainionpaa@fonecta.com

    Lue lisää
  • 01.11.2018
    HAMK ja Fonecta kouluttavat yrittäjiä yhteistyössä menestyksekkääseen markkinointiin

    Hämeen ammattikorkeakoulun Älykkäät palvelut -tutkimusyksikkö toteuttaa tutkimushankkeita sekä työelämäprojekteja yhteistyössä työelämän kanssa. Hankkeet ja projektit keskittyvät pääasiassa digitaalisiin palveluihin ja innovaatioihin. Tästä syystä HAMK kumppanoitui myös Fonectan kanssa. Kävi ilmi, että Fonecta järjestää Digikuntoon-tapahtumia, joiden sisältö tukee hyvin HAMKin tavoitteita maakunnan elinvoiman lisäämiseksi.

    Lue lisää
  • 28.08.2018
    Fonecta ja LinkedIn yhdessä Markkinoinnin viikolla

    Suomen ainoana virallisena LinkedIn-kumppanina tuomme Markkinoinnin viikolle LinkedInin Lara Julion puhumaan aiheesta ”Celebrating the power couple: cheers to better sales & marketing collaboration”.

    Julio vastaa Englannin ja EMEA-maiden LinkedIn-partnereiden koulutusohjelmista, joten luvassa on varmasti mielenkiintoinen puheenvuoro myynnin ja markkinoinnin yhteistyöstä! Lara Julio nähdään Messukeskuksen Suomi nousuun -lavalla keskiviikkona 5.9. klo 12:30.

    Fonectan osastolla - LinkedIn-profiilikuva ja seuraaja-analyysi!

    Tiedätkö, kenelle yrityksesi viestii LinkedInissa? Tule osastollemme (nro 17) pyytämään maksuton seuraaja-analyysi! Analyysi kertoo miltä toimialoilta ja mistä yrityksistä seuraajasi tulevat. Saat tietoa seuraajista esimerkiksi työtehtävien sekä kokemuksen perusteella. Näin opit julkaisemaan seuraajiasi kiinnostavaa ja puhuttelevaa sisältöä.

    Fonectan LinkedIn-asiantuntijat ovat paikalla koko tapahtuman ajan. Tule keskustelemaan kanssamme, miten yrityksesi voi hyödyntää LinkedInin markkinointiratkaisuja omassa liiketoiminnassaan. Voit samalla ottaa ministudiossamme uuden valokuvan henkilökohtaiseen LinkedIn-profiiliisi!

    Nähdään Markkinoinnin viikolla!


    Lue lisää
  • 24.04.2018
    Yhteystietojen haku on digitalisoitunut Suomessa nopeasti

    1,5 miljoonaa suomalaista hakee päivittäin yhteystietoja digitaalisesti. Puhelinluettelojen poistumisen jälkeen yhteystiedot löytyvät Fonecta Caller -sovelluksesta, Finder.fi ja Fonecta.fi -palveluista.

    Lue lisää
  • 04.04.2018
    Fonecta tuntee tilaajavastuunsa ja on nyt Luotettava Kumppani

    Fonecta on mukana Luotettava Kumppani -palvelussa, jonka kautta yritykset voivat kertoa avoimesti vastuullisuudestaan.

    Lue lisää
  • 28.03.2018
    Fonecta palkittiin kahdella palkinnolla LinkedInin vuotuisessa gaalassa!

    Fonecta osallistui toista kertaa LinkedInin vuotuiseen Partner Awards -gaalaan, jossa jaetaan 12 eri kategoriassa palkinnot parhaille kumppaneille. Viime vuoden palkintosaalis tuplautui tänä vuonna, kun kotiin tuomisina oli sekä Largest deal että Partner Champion Runner Up -palkinnot.

    Lue lisää
  • 14.02.2018
    Uusyrityskeskukset ja Fonecta koulutusyhteistyöhön

    Suomen Uusyrityskeskukset ja Fonecta aloittavat yhteistyön. Fonecta toimii jatkossa Uusyrityskeskusten valtakunnallisena digimarkkinoinnin koulutuskumppanina. Fonecta järjestää maksuttomia digimarkkinoinnin Digikuntoon-koulutustilaisuuksia, joiden avulla autetaan ja kannustetaan uusia sekä olemassa olevia yrityksiä löytämään parhaat ja tehokkaimmat markkinoinnin välineet ja kanavat.

    Lue lisää
  • 28.01.2018
    Fonecta ja Leiki yhteistyöhön: tekoäly avuksi mainonnan reaaliaikaiseen kohdentamiseen

    Markkinoinnin palvelutalo Fonecta ja teknologiayhtiö Leiki ovat aloittaneet yhteistyön, joka tuo Leikin semanttisen tekoälyn osaksi Fonectan markkinoinnin kohdentamispalveluita. Fonectan yritysasiakkaat ja mediatoimistot saavat käyttöönsä reaaliaikaisen tiedon verkkokäyttäjän kiinnostuksen kohteista ja ostoaikeista. Tiedon avulla ohjelmallista mainontaa voidaan kohdentaa entistä monipuolisemmin.

    Lue lisää