Fonecta on paljon muutakin kuin hakukone.

Lue millä tavoin voimme auttaa kaltaistasi yrittäjää digimarkkinoinnissa.

Lue lisää

Digitaalinen kasvukumppani yrityksellesi

Yksittäiset toimenpiteet eivät enää takaa menestystä. Yrityksen täytyy löytyä verkon jokaisesta kolkasta. Autammekin asiakkaitamme kaikessa, mikä liittyy digitaaliseen kasvuun, verkkomainontaan, löydettävyyteen tai vaikkapa sosiaalisen median kanaviin. 

Miten voimme auttaa sinua?

Suurennuslasi-kuvake

Löydy verkosta

Kun löydyt verkosta, olet olemassa asiakkaillesi. Laitetaan yhdessä verkkonäkyvyytesi kuntoon!

Suppilo-kuvake

Tee kauppaa verkossa

Palvelemalla asiakkaitasi verkossa, kuten kivijalkaliikkeessä, muutat verkkosivukävijäsi myynniksi.

Diagrammi-kuvake

Hanki lisää asiakkaita

Mainostamalla verkossa oikeissa kanavissa tavoitat ostavat asiakkaasi juuri oikeaan aikaan.

”Pienelle yritykselle Fonectan palvelut ovat olleet hyvin kannattava sijoitus, josta on oikeasti ollut hyötyä”

Katriina Karpiola, JuurevaPro

Tutustu palveluihimme

"Nykyään yhteydenottoja verkkosivujen kautta tulee päivittäin.”

Jose Ekman, KS Bitumikate Oy

Tutustu palveluihimme

Ajankohtaiset markkinoinnin uutiset

  • Emiliä Lepistö
    04.10.2022
    Brändimainonta vs. liidimainonta - ikuiset kilpakumppanit?

    Kun markkinointia suunnitellaan, mietitään usein, lähdetäänkö tekemään brändimainontaa vai taktista mainontaa, kuten liidimainontaa. Brändimainonta ja liidimainonta mielletään usein toisistaan irrallisiksi toimenpiteiksi, jotka palvelevat eri tavoitteita. Siksi niistä valitaankin usein vain toinen. Näin ei kuitenkaan pitäisi olla, sillä brändimainonta ja taktinen mainonta ovat osaa samaa ostoputkea, toinen ostoputken alkupäässä ja toinen loppupäässä. Ilman toista ei ole toista.

    Kun mainonta aloitetaan, tuloksia halutaan nopeasti

    Kun mainonta aloitetaan, tuloksia odotetaan innolla ja niitä halutaan nopeasti, mielellään jo eilen. Erityisesti yrityksen johto odottaa tuloksina liidejä tai myyntieuroja. Tämä on täysin ymmärrettävää, sillä miksi yritys muuta haluaisikaan, kuin mahdollisimman paljon liidejä ja niiden kautta myyntiä.

    Syöksymällä suoraan ostoputken loppuun saamme harvoin kestäviä tuloksia aikaan

    Edellä mainittujen tulosten saavuttaminen on kuitenkin harvoin niin yksinkertaista, kuin ajattelemme. Jotta voimme saada liidejä ja kauppaa, täytyy asiakkaiden ensin tuntea meidät. Vasta kun asiakkaamme tuntevat meidät ja luottavat meihin, saamme heidät kääntymään puoleemme ostoa tehdessään. Ja jotta potentiaaliset asiakkaat voivat tuntea meidät, tulee meidän ensin tehdä brändimainontaa ja tuoda yrityksemme, palvelumme ja arvomme tutuiksi potentiaalisille asiakkaillemme.

    LinkedInin teettämän tutkimuksen (Brand to Demand case studies, US, 2018) mukaan sellaiset käyttäjät, jotka näkivät sekä brändimainontaa että taktista mainontaa, konvertoivat 3–6 kertaa todennäköisemmin kuin käyttäjät, jotka näkivät ainoastaan taktista mainontaa.

    Brändimainonnan tehtävä on siis haalia kasaan potentiaalisia asiakkaita ja taktisen mainonnan ohjata heitä ostamaan. Ilman toista ei siis ole toista.

    Brändimainonnalla ludoaan tunnettuutta ja kysyntää pitkällä aikatähtäimellä

    Taktisella mainonnalla kuten liidimainonnalla saadaan hetkellisesti tuloksia, mutta vaikutukset ovat lyhytaikaisia. Kuten yllä olevasta kuvasta nähdään, pitkällä aikavälillä brändimainonnan tuoma hyöty on huomattavasti liidimainonnan tuomia pikavoittoja tehokkaampaa.

    Hyvänä nyrkkisääntönä voidaan pitää, että markkinoinnin tuloksia tulisi mitata vähintään yhtä pitkällä ajanjaksolla, jonka tuotteen tai palvelun ostoprosessi kestää. Jos siis ostoprosessi yrityksessä kestää keskimäärin 6 kuukautta, tulee myös mainonnan tuloksia tarkastella vähintään 6 kuukauden ajanjaksolla.

    B2B ostajan pitää nähdä brändisi 10 kertaa, ennen kuin he muistavat yrityksesi.

    Markkinoinnissa, kuten monessa muussakaan asiassa, ei ole oikotietä onneen. Menestys vaatii pitkäjänteistä tekemistä ja tulokset näkyvät usein vasta kuukausien tai vuosien päästä. Jos asiat tehdään oikein ja oikeassa järjestyksessä, lupaan, että lopputulos on kuitenkin kaiken vaivan arvoinen.

    Ehdotankin siis, että aloitetaan brändimainonnasta, tarjotaan potentiaalisille asiakkaille ensin mielenkiintoista tietoa brändistämme, arvoistamme ja palveluistamme ja kun asiakkaat tuntevat yrityksemme ja luottavat meihin, tarjotaan heille sitten taktisemmalla mainonnalla helppo tapa tehdä ostopäätös ja valita meidät.

    Emilia Lepistö
    LinkedIn Relationship Manager

    Lue lisää
  • Emilia Lepistö
    04.10.2022
    Kenelle LinkedIn-mainontaa kannattaa yrityksessä kohdistaa?

    Edes erinomaisesti tehty markkinointikampanja tai isolla rahalla tehdyt videomainokset eivät tuota hyviä tuloksia, jos mainos on kohdennettu väärään kohderyhmään, eivätkä oikeat, ostopäätökseen vaikuttavat päättäjät näe mainostasi.

    Lue lisää
  • Ulla Leinonen on ollut Fonectalla jo 20 vuotta
    23.08.2022
    Tyytyväisen naisen tie ”vanhemmaksi hämmentäjäksi”

    Huippuhyvä tiimihenki on pitänyt Fonectan Ulla Leinosen lähes samoissa tehtävissä jo 20 vuotta. Oman näköistä työtä on tullut tehtyä välillä “apteekkarina”, välillä videoäänenä.

    Lue lisää
  • Emilia Lepistö kertoo, mitkä ovat LinkedIn-mainonnan suurimmat kompastuskivet
    19.08.2022
    LinkedIn-mainonnan suurimmat kompastuskivet

    Digitaalinen mainonta kehittyy huimaa vauhtia, niin myös LinkedIn-mainonta. Monen LinkedIn-mainontaa työkseen tekevän on vaikea pysyä muutoksessa mukana, saati sitten yritysten markkinointipäälliköiden ja muiden markkinoinnin parissa toimivien, joiden työpäivät koostuvat monenlaisista töistä, eikä aikaa uuden, kanavakohtaisen tiedon omaksumiseen ole käyttää paljoa.

    Lue lisää
  • 15.08.2022
    Kannattaako pienyrittäjän tehdä Wordpress-kotisivut itse – edut ja haitat

    Kotisivut ovat yrityksen digitaalinen ydin ja kotipesä. Yhä useammin ne sisältävät myös verkkokaupan, niiden on löydyttävä verkosta ja palveltava asiakkaita jouhevasti. Siksi vaihtoehtojen huolellinen vertailu on tarpeen, kun tarvitset yrityksellesi kotisivut.

    Lue lisää