Remarketing on tehokas mainonnan väline – lue miten se toimii!

Asiakas voi löytää tiensä yrityksesi sivustolle montaa eri reittiä. On kuitenkin tutkittu, että 96 % kävijöistä poistuu sivustolta ostamatta mitään tai jättämättä yhteydenottopyyntöä. Kun haluat varmistaa, että asiakas löytää sivustosi ensimmäisenkin vierailun jälkeen, ota käyttöön uudelleenmarkkinointi eli remarketing.

Bannerimainontaa kohdistetusti vanhoille kävijöille

Remarketing on yksinkertaistettuna display- eli bannerimainontaa sellaisille asiakkaille, jotka ovat jo vierailleet mainostettavalla sivustolla. Bannerit  ovat teknisesti samanlaisia kuin muussakin display-mainonnassa, mutta erityisesti uudelleenmarkkinoinnissa olisi hyvä keskittyä niiden sisältöön ja sanomaan – niiden pitäisi saada sivustolta poistunut asiakas palaamaan sivustolle ja suorittamaan haluttu toiminto loppuun. Fonectalta on mahdollista hankkia uudelleenmarkkinointi-kampanja sekä Googlen että Fonectan omaan display-verkostoon kohdennettuna. Käy katsomassa tiivistetty videokooste Fonectan remarketingista!

Edellytykset remarketing-toiminnalle

Remarketing-kampanjan aloittamisessa on muutamia teknisiä asioita, jotka täytyy huomioida. Uudelleenmarkkinointiyleisön keräämistä varten sivustolle asennetaan uudelleenmarkkinointi-tagi eli seurantakoodi. Seurantakoodin asentaminen on helppo toimenpide, jonka sivuston ylläpitäjä tekee. Uudelleenmarkkinointiluetteloissa on oltava vähintään 100 aktiivista vierailijaa tai käyttäjää, jotta mainoksesi voidaan näyttää. Jos kävijämäärä on alaisempi, kannattaa sivustolle ensin ohjata kävijöitä Google hakusanamainonnan avulla.

Miten hyvin kotisivusi toimivat?

Kohdennettua uudelleenmarkkinointia

Harva asiakas ostaa tuotteen vain yhden mainosnäytön jälkeen. Tuotteesta kiinnostunut saattaa jopa klikata mainosta, mutta jättää sen silti ostamatta. Remarketing-mainonnalla tavoitat juuri nämä kävijät – mainostasi klikanneet kävijät, jotka eivät ole ostaneet tuotettasi tai jättäneet yhteystietojaan. Muistuttamalla potentiaalista ostajaa tuotteestasi, saat merkittävästi parempia tuloksia kampanjastasi, sillä mainoksesi näkyy niille kävijöille, jotka jo ovat sinusta kiinnostuneita. Remarketing-mainontaa voi toteuttaa eri kanavissa joko Googlen verkostossa tai kohdennetuissa kotimaisissa kanavissa, kuten Fonectan laajassa mediaverkossa.

Remarketing-mainokset on mahdollista kohdistaa kaikille sivuston kävijöille tai tarkemmin rajaten tietyille yleisöille. Uudelleenmarkkinointia voidaan kohdentaa esimerkiksi verkkokaupassa vain sellaisille henkilöille, jotka ovat klikanneet tuotteen ostoskoriin, mutta eivät ole ostaneet tuotetta. Lisäksi uudelleenmarkkinointia voidaan näyttää vain esimerkiksi tietyllä sivulla vierailleille henkilöille. Esimerkiksi kauneushoitola voi halutessaan mainostaa vain kynsihoitoja, jos haluaa saada niille nostetta, jolloin kampanja ohjataan kynsihoitojen välilehdellä vierailleille. Tällaisissa tapauksissa näytettävät banneritkin kannattaa suunnitella kohdennetusti ja tehdä niistä sellaiset, jotka tarjoavat asiakkaalle hyvän syyn palata sivustolle. Remarketing-mainonta toimii kaikissa laitteissa, ja näin ollen tavoittaa kaikki aikaisemmat sivustokävijät riippumatta siitä, ovatko käyttäjät mobiilissa, tabletissa tai pöytäkoneella.

Uudelleenmarkkinointi Googlessa

Google-remarketing on oiva kumppani muulle Google-mainonnalle, eli hakusana- ja display-kampanjoille. Yhdistämällä eri mainosmuotoja saat kampanjasi toimimaan tehokkaimmin. Aloita hakusanamainonnalla, jolla tavoitat potentiaaliset asiakkaasi. Sen jälkeen käynnistetty remarketing-kampanja muistuttaa asiakkaitasi tuotteestasi, ja kannustaa ostamaan tai vaikkapa jättämään yhteystiedot.

Uudelleenmarkkinointi Fonectan omassa display-verkostossa

Googlen display-verkoston lisäksi uudelleenmarkkinointia voidaan toteuttaa myös Fonectan omassa, kotimaisia laatumedioita sisältävässä verkostossa. Fonectan verkosto tavoittaa 95 % suomalaisista, se on tarkkaan valittu yhdistelmä Suomen suosituimmista päivittäismedioista. Fonectan verkostossa tavoitat asiakkaasi kiinnostuksen kohteiden perusteella, mainonta kohdennetaan vaikkapa urheilusta, autoista tai kauneudenhoidosta kiinnostuneille. Verkosto on tarkoin valittu, sinne on kokemuksen ja testauksen kautta valittu Suomen suosituimmat ja käytetyimmät verkkopalvelut, joten tavoitat asiakkaasi tehokkaasti.

Fonectan remarketing-paketteihin sisältyvät aina ammattilaisten tekemät mainosbannerit neljässä yleisimmässä mainoskoossa. Erityisominaisuutena Fonectan remarketingissa on myös mahdollisuus tilata mainoskokona paraati-banneri (980×400 px), joka ei varmasti jää huomaamatta sivustolla kävijältä.

Remarketing on edullista mainontaa

Remarketing-mainonta on tehokkaan kohdennettavuuden lisäksi myös usein varsin edullista mainontaa. Hinnoittelu perustuu joko mainosten näyttö- tai klikkausmäärään valitusta ratkaisusta riippuen. Remarketing-kampanjoilla voidaan saada kattavia tuloksia hyvin kustannustehokkaaseen hintaan.

Aloita remarketing ja tavoita kerran menetetyt asiakkaasi

Nyt kun tiedät, mistä remarketing-mainonnassa on kyse, varmista, että asiakkaat löytävät takaisin sivustollesi. Aloita remarketing-mainonta  ja anna asiantuntijoidemme esitellä juuri Sinun yrityksellesi parhaiten sopivat remarketing- ja muut mainosratkaisut!