Chat-palvelu – tee kotisivukävijöistä asiakkaita

Ehditkö vastaamaan kaikkiin yrityksesi kotisivujen kautta tuleviin kyselyihin ja yhteydenottoihin? Jos et, kannattaa harkita chat-palvelun lisäämistä sivuille.

Chat on henkilökohtainen palvelukanava

Olet itsekin varmasti eri verkkosivustoja selaillessa huomannut, miten esimerkiksi autohuoltoliikkeen palveluihin tutustuessa tai sisustuskaupan valikoimaa selatessa sivun reunasta voi ponnahtaa esiin pieni ruutu, chat, jossa asiakaspalvelija tervehtii sinua iloisesti ja tiedustelee, miten voisi olla avuksi. Et varmasti jättäisi kivijalkaliikettäsi yksin ilman myyjää. Samalla idealla voit miettiä myös kotisivujesi palvelua; chatin ideana on tarjota sivustolla kävijälle henkilökohtaista palvelua verkossa – asia, joka ennen chattia on ollut mahdotonta. Chatin avulla voit jatkaa aktiivista myyntityötä myös verkossa ja näin kerätä maksimaalisesti kauppaa.

Chat – asiakaspalvelua vaikka 24/7

Tutkimuksen mukaan 64 % kuluttajista sekä jopa 80 % B2B-ostajista odottaa asiakaspalvelun vastaavan kysymyksiin reaaliajassa (State of Service, Salesforce.com, inc.2017). Yksi chatin vahvimmista puolista onkin se, että halutessasi chat-palvelu voi pyöriä sivustollasi vaikka kellon ympäri. Näin asiakkaat saavat palvelua reaaliajassa vuorokauden jokaisena tuntina, viikon jokaisena päivänä.

Miten palvelet asiakkaitasi paremmin markkinoinnin avulla?

Chat tuo myös liidejä ja myyntiä

Chatin takana päivystävät yrityksesi toimintaan ja tuotteisiin koulutetut myyjät, jotka paitsi vastaavat asiakkaiden kysymyksiin tarjoten henkilökohtaista asiakaspalvelua, myös pyrkivät tekemään kotisivuillasi kävijöistä maksavia asiakkaita. Chat-myyjät muun muassa kartoittavat kotisivukävijäsi, kertovat kilpailuetujasi, tekevät lisämyyntiä, argumentoivat tuotteidesi ja palveluidesi valitsemisen puolesta ja pyrkivät saamaan kotisivukävijöistä yrityksellesi liidejä, tilauksia tai varauksia.

Kenelle chat-palvelu sopii?

Chat sopii kaikille yrityksille, jotka haluavat parantaa myyntiään ja asiakaspalveluaan. Koska palvelun avulla on mahdollista tuottaa paljon laadukkaita liidejä, chat sopii erityisesti aloille, joilla on korkea keskikauppa, eli yhden liidin arvo yritykselle on korkea. Ainoa vaatimus chat-palvelulle on toimivat verkkosivut. Kokeile rohkeasti uutta, digitaalista palvelukanavaa ja katso, miten se toimii juuri sinun asiakaskunnallesi!