Jo yli 40 % ajanvarauksista tehdään virka-ajan ulkopuolella. Tavoita asiakkaasi 24/7!

Ajanvaraus

Ajanvarauksen tarjoaminen verkossa palvelee sekä sinua että asiakkaitasi

Helppo käyttää

Ajanvaraus asennetaan täysin käyttövalmiiksi puolestasi. Helppokäyttöinen käyttöjärjestelmä toimii kaikilla päätelaitteilla.

Tehokasta asiakashankintaa

Saat ajanvarauksen näkyville kotisivuillesi, varaaverkossa.fi-palveluun sekä Fonectan kanaviin. Varauspalvelu Varaaverkossa.fi kuuluu 150 suurimman kotimaisen verkkomedian joukkoon. Sivuston avulla niin uudet kuin nykyiset asiakkaat löytävät vapaat aikasi helposti.

Sujuvampi arki

Ajanvarauskalenteriin tallentuu asiakkaan yhteystietojen lisäksi palveluhistoria, joten kaikki tiedot ovat kootusti ja turvallisesti yhdessä paikassa. SMS-vahvistukset ja -muistutukset varatuista ajoista vähentävät selvästi unohdusten määrää.

Ajanvarauspalvelumme on edullinen ja hinnoittelu täysin läpinäkyvää

Tilaus (sis. yksi kalenteri)

29 € / kk

Lisäkalenterit

4 € / kpl / kk

Lisätoimipaikka

25 € / kpl / kk

Ota nämä asiat huomioon valitessasi ajanvarausjärjestelmää

Asiakastyytyväisyys ja hyvä palvelukokemus

Sen lisäksi, että ajanvarausärjestelmän pitää olla helppokäyttöinen yrityksellesi, tulee sen olla helppokäyttöinen myös asiakkaallesi. Asiakkaidesi pitää löytää heille sopivat vapaat ajat mahdollisimman nopeasti, parilla klikkauksella, ilman kirjautumista.

Fonectan Ajanvaraus-palvelulla hallinnoit varauksia helposti, asiakkaan tiedot tallentuvat järjestelmään, voit lähettää asiakkaalle vahvistuksia tai peruuttaa varauksia.

Päätelaiteriippumattomuus

Yhä useammin nettiä selataan liikkeellä ollessa puhelimella tai tabletilla. Onkin ensiarvoisen tärkeää, että palvelu toimii kaikissa tilanteissa moitteettomasti sekä yrityksellesi että asiakkaillesi.

Varaaverkossa.fi-sivusto tarjoaa erinomaisen käyttökokemuksen ja helpon ostamisen millä tahansa laitteella. Vastaavasti yrityksesi työntekijät pääsevät aina hallinnoimaan kalentereitaan ja aikojaan, päätelaitteesta riippumatta.

Tuki

Ajanvaraus on aivan liiketoimintasi keskiössä – siksi valittavan järjestelmän tulee toimia aina ja kaikissa tilanteissa.

Perehdytämme jokaisen asiakkaamme palvelun käyttöön henkilökohtaisesti puhelimessa. Kirjaudut palveluun Oma Fonectassa, johon saat tunnukset tilauksen yhteydessä. Oma Fonectasta löydät myös hyödyllisiä raportteja ja muuta ajanvaraukseen liittyvää materiaalia. Jos tarvitset lisäapua, niin asiakaspalvelumme palvelee 24/7.

Tietoturva

Ajanvarauspalvelussa siirretään yrityksen sydän eli asiakasrekisteri ja varauskalenteri sähköiseen muotoon. Tietoturva ja palvelun käyttövarmuus on ensisijaisen tärkeää.

Seuraamme ajanvarauspalvelumme tietoturvan tasoa jatkuvasti. Palvelun ylläpito hoidetaan hyvien tietoturvakäytäntöjen mukaan, mm. suojaamalla ympäristöt palomuureilla sekä huolehtimalla käyttöjärjestelmien ja ohjelmistojen tietoturvapäivityksistä asianmukaisesti.

Pääsy tuotanto- ja testiympäristöihin sekä tietokantoihin on vain erikseen nimetyillä henkilöillä, jotka tarvitsevat toimenkuvansa takia pääsyn ympäristöihin. Kaikki liikennöinti ympäristöihin tehdään henkilökohtaisilla tunnuksilla ja käyttäen salattua yhteyttä. Myös palvelun palvelinympäristöinä käytettäviltä pilviympäristöiltä vaaditaan asianmukaista tietoturvasertifiointia. Esimerkiksi Amazon AWS on PCI DSS Level 1, SOC 1, SOC 2 sekä ISO 27001 sertifioitu.

Uusasiakashankinta

Verkkoajanvaraus on tehokas kanava uusasiakashankintaan, sillä jopa 83% kuluttajista aloittaa palveluiden hakemisen verkosta.

Ajanvarausjärjestelmää valittaessa onkin hyvä miettiä, haluatko tarjota helpomman tavan ajanvaraukseen olemassa oleville asiakkaillesi, vai tavoittaa ratkaisun avulla myös uusia asiakkaita. Kilpailussa edukseen erottuvat ne yritykset, joiden ajat löytyvät ja ovat helposti varattavissa.

Varaaverkossa.fi-sivustolla asiakkaat löytävät vapaat aikasi helposti. Saat uusia asiakkaita, jotka eivät muutoin löytäisi palvelujasi. Palvelun taustalla on ruotsalainen Bokadirekt (www.bokadirekt.se), Pohjoismaiden johtava tapa varata aikoja. Ratkaisuun luottaa jo yli 8000 yrityskäyttäjää ja sen kautta tehdään Suomessakin jo yli 37 000 ajanvarausta kuukaudessa.

Tutustu usein kysyttyihin kysymyksiin

Toimiiko ajanvaraus mobiilissa?

Varaaverkossa.fi – sivusto toimii asiakkaillesi kaikilla laitteilla skaalautuvasti. Kalenterin yrittäjäpuolen hallinnointityökalun käyttö onnistuu sujuvimmin tietokoneella tai tabletilla.

Miten palvelu laskutetaan? Millainen voimassaoloaika sopimuksella on?

Sopimus on voimassa 12 kk, jonka jälkeen se jatkuu toistaiseksi voimassaolevana yhden kuukauden molemminpuolisella irtisanomisajalla. Laskutus tapahtuu kerran kuussa ja käynnistyy viiden päivän kuluttua tilauksesta. Palvelun maksuehto on 14 päivää netto laskun päiväyksestä. Hintoihin lisätään kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero. Ajanvarauspalvelussa asiakkaalla on mahdollisuus hyödyntää maksullisia lisäpalveluita. Nämä laskutetaan aina voimassaolevan hinnaston mukaan.

Voiko kalentereiden määrää muokata kesken kauden?

Kyllä voi, lisäkalenterit laskutetaan seuraavasta laskusta lähtien. Kalentereiden vähentämisissä noudatetaan yhden kuukauden irtisanomisaikaa. Lisäkalentereiden määrää voi vähentää jo ensimmäisen sopimusvuoden aikana, ainoastaan pääkalenteri noudattaa aluksi 12 kk määräaikaisuutta.

Miten aika varataan? Tarvitseeko asiakkaan kirjautua sisään palveluun?

Asiakkaasi ei tarvitse kirjautua varaaverkossa.fi -sivustolle. Ajan varatakseen hänen tulee vain syöttää valitsemasi varaustiedot (nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite yms.) varauslomakkeelle, hyväksyä mahdolliset asettamasi ehdot ja lähettää varaus.

Mikäli asiakas soittaa liikkeeseen ja varaa ajan sitä kautta, pääset puhelun aikana itse varaamaan halutun ajan kalenterista ja syöttämään asiakkaan tiedot asiakaslistaasi hallintatyökalun kautta. Molemmissa tapauksissa asiakkaasi saa varaustiedot ja peruutuskoodin sähköpostitse tai tekstiviestitse.

Lataa lisää

Miten varattu aika peruutetaan?

Asiakkaan on mahdollista peruuttaa aika varaaverkossa.fi:ssä ”Peruuta varaus” -toiminnon kautta, johon peruutuskoodin syöttämällä kyseinen varattu aika peruuntuu. Peruuttaminen on tehty helpoksi, jotta peruuttamatta jätetyt ajat pysyisivät mahdollisimman alhaisina.

Jos asiakkaasi taas soittaa liikkeeseen ja peruuttaa aikansa sitä kautta, pääset näppärästi hallinnointityökalun kautta vapauttamaan varatun ajan uudelleen varattavaksi. Pystyt itse määrittämään ajan, mihin asti peruutuksen voi verkon kautta tehdä (esim. viimeistään 24 tuntia ennen varattua aikaa).

Jäävätkö asiakkaideni tiedot talteen?

Kaikista varauksista kerääntyy sinulle asiakaslistaa, jota voit hyödyntää omassa markkinoinnissasi. Ajanvarauspalvelumme sisältää myös sähköposti- ja teksiviestimarkkinointia varten kehitetyt työkalut.

Voinko viedä olemassa olevan asiakasrekisterini Ajanvarauspalveluun?

Kyllä. Tarvittaessa siirrämme asiakaslistasi valmiiksi uuteen järjestelmään

Onko kalenterin pakko olla julkinen?

Ei ole, voit käyttää kalenteria myös sisäisesti, jolloin sen näkyminen palvelussamme piilotetaan.

Miten nopeasti saan ajanvarauspalvelun käyttöön?

Tarvittaessa vaikka heti seuraavana päivänä, mutta perehdytyksen palvelulle pystymme lupaamaan kahden arkipäivän päähän.

Saanko ilmoituksen, kun asiakas varaa ajan?

Saat varatuista ajoista ilmoituksen sähköpostiisi ja halutessasi myös tekstiviestitse.

Saanko integroitua kalenterin omille kotisivuilleni?

Kaikki ajanvarauskalenterit sijaitsevat varaaverkossa.fi:ssä, joten palvelu auttaa varsinkin uusia asiakkaita löytämään yrityksesi. Voit lisätä kotisivuillesi ”Varaa aika” -painikkeen, josta asiakkaasi pääsee suoraan ajanvarauskalenteriisi varaaverkossa.fi -sivustolle. Myös yrityksesi Facebook-profiiliin on mahdollista lisätä Varaa nyt -painike.

Voinko muokata kalenteriani itse vai tapahtuuko tämä Fonectan toimesta?

Kalenterin muokkaus on hyvin helppoa, pystyt tekemään kaikki tarvittavat muutokset itsenäisesti. Toki me autamme tarvittaessa!

Minulla ei ole nettiä työpaikalla, miten voin käyttää ajanvarauspalvelua?

Palveluun voi asettaa esim. 12h varausmarginaalin, joten voit aamulla tarkistaa varaustilanteesi eikä saman päivän aikana synny uusia varauksia kuluvalle päivälle. Pääset kirjautumaan kalenterisi hallinnointiin kaikkialla, missä sinulla on netti käytössä.

Voiko asiakasta muistuttaa lähestyvästä ajasta?

Kyllä voi. Voit asettaa esimerkiksi tekstiviestimuistutuksen lähtemään tiettyyn aikaan ennen varatun ajan alkua.

Pelkään valevarauksia, onko niiden vaara todellinen?

Ruotsissa vastaavalla palvelulla tehdään jopa 500 000 varausta kuukaudessa, eikä juuri ollenkaan valevarauksia. Valevarauksen voi tehdä yhtä lailla myös puhelimella.

Mitä teen jos jokin ei toimi ja tarvitsen apua?

Asiakaspalvelumme auttaa kaikissa ongelmatilanteissa. Voit ottaa meihin yhteyttä soittamalla tai vaikkapa chatin kautta.

Minulla on jo vastaava palvelu käytössä, miten hankalaa on siirtyä teidän palvelunne käyttäjäksi?

Ei ollenkaan hankalaa, hoidamme kaiken puolestasi! Saat mukaasi asiakaslistasi ja varauksesi, eikä sinun tarvitse huolehtia muusta kuin että määrittelet palveluumme suosimasi aukioloajat ja vapautat kalenteristasi aikoja varattaviksi.

Minulla on puhelimessa jo käytössä kalenteri, josta seuraan henkilökohtaisia menoja. Voinko liittää ajanvarauspalvelun tähän kalenteriin?

Kyllä. Kalenterimme on synkronoitavissa Applen, Androidin (Google) ja Outlookin kanssa.

Miksi ottaisin verkkoajanvarauksen käyttöön?

Vaikka et itse olisi kiinnostunut netistä, asiakkaasi ovat. Kuluttajista 73 % etsii tietoa yrityksistä niiden kotisivuilta, 68 % käyttää nettiä useasti päivässä ja 78 % on ostanut verkosta. Jos yrityksesi vapaita aikoja ei löydy netistä, harva jaksaa vaivautua muihin yhteydenottotapoihin. Jopa 62 % suomalaisista vaihtaa palveluntarjoajaa, jos ei saa palvelua nopeasti. Varmista siis, että asiakkaat voivat varata aikojasi 24/7.

Mitä hyötyä Varaaverkossa.fi-palvelusta on?

Varaaverkossa.fi-sivusto toimii hyvinvointialojen hakukoneena.

  • Sivusto toimii kaikissa älylaitteissa.
  • Palvelu ei edellytä aikaa varaavalta asiakkaalta kirjautumista.

Nämä kaksi asiaa ovat erittäin kriittisiä asioita ostopäätöksen synnyttämiseksi. Kynnys varauksen tekemiseen on alhainen ja sen tekeminen onnistuu mutkattomasti muutamalla klikkauksella.

Varaaverkossa.fi-sivuston hakutoiminnon avulla asiakkaat löytävät vapaat aikasi helposti. Saat uusia asiakkaita, jotka eivät muutoin löytäisi palvelujasi. Palvelun taustalla on ruotsalainen Bokadirekt (www.bokadirekt.se), Pohjoismaiden johtava tapa varata aikoja. Ratkaisuun luottaa jo yli 8000 käyttäjää ja sen kautta tehdään Suomessakin jo yli 37 000 ajanvarausta kuukaudessa.

Järjestelmän kautta voit myös viestiä asiakkaillesi ryhmäsähköpostilla esimerkiksi tarjouksista tai vapaista ajoista. Valittavissasi on myös maksulliset lisäpalvelut, kuten esimerkiksi tekstiviestimuistutus, jolla vähennät ikävien ohareiden määrää.

Erottuaksesi joukosta, yrityksellesi luodaan varaaverkossa.fi-palveluun oma personoitu ajanvaraussivu. Sivullasi voit kertoa yrityksestäsi ja palveluistasi sekä ladata kuvia henkilöstöstäsi ja palveluistasi. Selkein palvelukuvauksin ja vakuuttavin esittelyin varmistat kaupat vaivatta.

Varaaverkossa.fi:n lisäksi saat yrityksellesi näkyvyyttä Fonectan palveluissa. Näin varaukset ovat tehtävissä myös Suomen suosituimmissa hakupalveluissa eli Fonecta.fi:ssä sekä Fonecta Caller-mobiilisovelluksessa.

Miten käy henkilökohtaiselle asiakaspalvelulle?

Verkkoajanvarauksella et korvaa henkilökohtaista palvelua vaan tarjoat entisten käytäntöjen rinnalle erinomaisen lisäpalvelun.

Asiakkaat, jotka haluavat henkilökohtaista palvelua, saavat sitä edelleen. Verkkopalvelulla otat huomioon nekin asiakkaat, jotka eivät kaipaa henkilökohtaista palvelua – tai jopa välttävät sitä. Heitä on yllättävän paljon.

Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin asiantuntijamme on sinuun yhteydessä

Täyttämällä lomakkeen et sitoudu mihinkään, vaan annat Fonecta-konserniin kuuluville yhtiöille luvan olla sinuun yhteydessä.

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Ladataan...

Katso myös:

EsittelyHinnoitteluOstajan opasFAQOta yhteyttä

Kysy lisää verkkoajanvarauksen mahdollisuuksista asiantuntijoiltamme!

Lähetä meille viesti

Soita meille*

020 692 999

Anna meidän soittaa sinulle

* Arkisin klo 8-16. Matkapuhelimista 8,35 snt/puhelu + 18,05 snt/min. Kiinteästä puhelinverkosta 8,35 snt/puhelu + 6,55 snt/min.

Lähetä viesti

Täyttämällä lomakkeen et sitoudu mihinkään, vaan annat Fonecta-konserniin kuuluville yhtiöille luvan olla sinuun yhteydessä.

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Anna meidän soittaa sinulle

Täyttämällä lomakkeen et sitoudu mihinkään, vaan annat Fonecta-konserniin kuuluville yhtiöille luvan olla sinuun yhteydessä.

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.