Tule löydetyksi

Jopa 73% asiakkaista löytää yrityksen muualta kuin sen kotisivuilta. Tietoa haetaan aukioloajoista, yritysten palveluista, yhteystiedoista reittiohjeineen sekä muiden antamista arvosteluista. Fonecta Kontakti Pron avulla varmistat, että sijoitut korkealle paikallisten hakujen tuloksissa.

Testaa yrityksesi verkkolöydettävyys

Paikallinen verkkonäkyvyys monitoimipaikkaisille yrityksille

Löydy kaikkialta, oikeilla ja ajantasaisilla tiedoilla

Tiesitkö, että

97 %

verkon käyttäjistä on hakenut tietoa paikallisista palveluista, ja 76 % ihmisistä päätyy käymään yrityksessä yhden päivän sisällä paikallisen haun jälkeen. 

88 %

potentiaalisista asiakkaista etsii verkossa arvosteluja ennen paikallisten palveluiden valitsemista.

70 %

kuluttajista käy kaupassa verkosta löydetyn tiedon vuoksi. 78 % paikallisista mobiilihauista johtaa verkon ulkopuoliseen ostokseen.  

Verkko on pullollaan erilaisia hakukoneita, sosiaalisen median kanavia ja karttapalveluita, joista asiakas haluaa löytää tietoa paikallisista palveluista. Mahdollisuutemme vaikuttaa asiakkaiden käyttämiin tietolähteisiin ovat olemattomat, ja on entistä haastavampaa hahmottaa, missä kanavissa tulisi olla läsnä asiakkaita varten. On kuitenkin oltava kattavasti läsnä kaikkialla. Siinä on kieltämättä työnsarkaa, etenkin jos yrityksellä on monia toimipaikkoja.

 

Tähän erityisesti monitoimipaikkaisten yritysten haasteeseen vastaa Fonecta Kontakti Pro.

 

Kun yrityksesi tiedot ovat yhteneväiset eri kanavissa, asiakkaat löytävät hakupalveluista yrityksestäsi oikeat ja ajantasaiset tiedot. Hakukoneet, kuten Google, arvostavat yhteneväisiä tietoja verkon eri palveluissa ja edistävät yrityksesi löytymistä korkeammalla sijoituksilla paikallisessa haussa, kuten esimerkiksi Googlen Local Pack -karttatuloksissa.

Lataa ilmainen löydettävyysopas 

Tiedonhaku on pirstaloitunut lukuisiin eri mediakanaviin netissä. Oppaassa kerromme, miten yritys voi vaikuttaa siihen, että asiakkaat löytävät sinut netin eri hakupalveluista.
Tilaa Näin yrityksesi löydetään -opas.

Lataa löydettävyysopas tästä

Miksi Fonecta Kontakti Pro?

Fonecta Kontakti Pro on ratkaisu vaativampiin paikallisen hakukonenäkyvyyden (local SEO) tarpeisiin, kun sinulla on useita toimipaikkoja. Kontakti Pron avulla hallinnoit tietojasi sekä arvosteluja yli 20 digitaalisessa kanavassa, jonka lisäksi voit hyödyntää API- tai Suomi.fi-rajapintoja laajempaan tietojen päivittämiseen. Kontakti Pron verkostoon kuuluvat mm. Facebook, Google Business Profile, Here-kartat, TomTom ja Fonectan kanavat.

 

Varmista, että yrityksen toimipaikkojen tiedot ovat oikein ja ajan tasalla

Varmista ehjä brändikuva kaikkialla verkossa, kaikille yrityksesi toimipaikoille tarjoamalla digitaalista faktaa ja estämällä virheellisen tiedon leviämisen. Hakukoneet ja asiakkaat luottavat enemmän yrityksiin, joilla on yhteneväiset tiedot eri kanavissa. Pystyt vastaamaan myös monimutkaisiin äänihakuihin esimerkiksi silloin, kun asiakas hakee tiettyä toimipistettä tai kyseessä on auton karttasovellus. Kasvata orgaanista liikennettä paremmalla SERP- eli hakukoneen tulossivun sijoituksella. 

 

Ole läsnä siellä missä asiakkaatkin ovat

Paranna asiakaskokemusta viestimällä asiakkaiden kanssa, asiakkaan itse valitsemassa kanavassa. Julkaise tiedotteita ajankohtaisista uutisista ja tapahtumista. Fonecta Kontakti Pro -palvelusta näet kootusti asiakkaiden antamat arvostelut ja esittämät kysymykset. Lisäksi voit seurata, miten sijoitut hakutuloksissa paikallisiin kilpailijoihisi verrattuna. Julkaisujen jakaminen sekä arvosteluihin vastaaminen parantavat yrityksesi hakukonelöydettävyyttä sekä orgaanista näkyvyyttä Googlen kartoissa ja paikallishaussa. 

 

Vähennä manuaalista työtä

Fonecta Kontakti Pro on työkalusi tiedonhallintaan. Hallinnoi ja päivitä yhden työkalun kautta yhdellä klikkauksella yrityksen toimipaikkojen tietoja ja tarjoomaa yli 20 palveluun. Reagoi ja vastaa yritystä koskeviin arvosteluihin ja palautteeseen. Mitä täydennetymmät tiedot yrityksestäsi löytyvät, sitä paremmin vastaat asiakkaiden monimutkaisiinkin hakuihin ja edistät löytymistä paikallisessa haussa.

 

Luota paikalliseen asiantuntemukseen

Ei pelkkä työkalu – meiltä saat niin asiakaspalvelun, käytön tuen kuin raportoinnin kehitysehdotuksineen suomen kielellä. Fonecta on läpi historian keskittynyt yritysten ja heitä etsivien ihmisten yhdistämiseen. Tänä päivänä saat meiltä kaikki verkkonäkyvyyteen liittyvät palvelut saman katon alta.

"Fonecta Kontakti Pro on ollut helppokäyttöinen ja toiminut ongelmitta! Perehdytys palvelun käyttöön oli hyvä. Olemme Stemmalla käyttäneet palvelua pääasiassa toimipisteiden aukioloaikojen muuttamiseen ja arvosteluihin vastaamiseen."

Laura, markkinointikoordinaattori, Stemma Oy

Fonecta Kontakti Pro -palvelun sisältö

Yhteystietojen hallinta

Yrityksesi tiedot kuten osoite, puhelinnumero ja aukioloajat päivittyvät yli 20 digitaaliseen kanavaan. Hallinnoi kätevästi yrityksesi tietoja yhden palvelun kautta kaikkiin eri kanaviin, ja esimerkiksi monitoimipaikkaiset tiedot hoituvat helposti massapäivityksinä. Ajasta etukäteen tulevia muutoksia toimipisteille esimerkiksi juhlapyhille, jolloin tieto muuttuu valittuna päivänä automaattisesti, joko pysyvästi tai väliaikaisesti.

 

Asiakaspalautteen ja arvosteluiden hallinta

Vastaa sujuvasti yhdestä paikasta yrityksesi saamiin arvosteluihin Googlessa, Facebookissa ja Tripadvisorissa. Lisäksi voit esimerkiksi vastata asiakkaiden Googlessa esittämiin kysymyksiin saman helppokäyttöisen työkalun kautta.

 

Julkaisut eri kanaviin

Hanki helposti ilmaista näkyvyyttä luomalla julkaisuja Facebook- ja Google -profiileihisi kätevästi yhdellä kertaa, yhdestä paikasta. Voit ajastaa julkaisut ja valita, julkaistaanko ne kaikissa vai vain osassa toimipaikoistasi.

 

Kilpailijaseuranta

Kilpailijaseurannan avulla vertailet yhden työkalun kautta yrityksesi verkkolöydettävyyttä valitsemiisi kilpailijoihin. Työkalun kautta pystyt vertailemaan hakusijoituksia valitsemillasi hakusanoilla sekä Googlen orgaanisissa että paikallisissa hakutuloksissa. Kilpailijaseuranta mahdollistaa myös lähimpien kilpailijoidesi arvostelukeskiarvon jatkuvan seurannan ja vertailun omaan keskiarvoosi. 

Avainsanat Fonectan kanaviin

Avainsanojen avulla pystyt laajentamaan tuote- ja palveluvalikoimaasi, joilla löydyt Fonectan kanavissa. Mikäli haluat tehostaa näkyvyyttäsi näissä kanavissa entisestään, kysy Fonecta Kärkipaikka ja Kontaktikortti -lisäpalveluistamme.

 

Rajapinnat ja liittimet

Fonecta Kontakti Pro antaa mahdollisuuden tehostaa tietojen ylläpitoa REST API -rajapinnan avulla. Voit synkronoida yrityksen toimipisteiden toimintaan ja löydettävyyteen liittyviä tietoja. Lisäksi voit hyödyntää valmiita liittimiä suosittuihin palveluihin kuten Google Data Studio, Hubspot, Tableau, Magento ja Shopify.

 

Kattava käyttöönottopalvelu

Asiantuntijamme auttavat sinut alkuun perustamalla toimipisteiden tiedot järjestelmään. Käyttöönottopalvelumme kattaa esimerkiksi Google Business Profile (ent. Google My Business) -tietojen lisäämisen ja optimoinnin. Palvelu sisältää myös käyttöönottokoulutuksen henkilöstöllenne.

 

Käytön tuki ja raportointi

Saat asiantuntijoiltamme jatkuvan teknisen ja käytön tuen sekä kvartaaliraportit, joissa tuodaan esille mahdolliset kehitysehdotukset näkyvyyden optimointiin. Hyödynnä työkalusta saatavaa analytiikkaa ja räätälöityjä tilastoja liiketoimintasi ohjaamisen ja päätöksenteon tukena.

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous

Mikäli yritykselläsi on vain yksi tai pari toimipaikkaa, eikä tarvetta esimerkiksi rajapintojen hyödyntämiselle, katso lisätietoja muista Kontakti-palvelupaketeistamme täältä.

Asiakaskokemus vaatii oikeita tietoja ja vastauksia - kaikkialla.

Jopa 40 % yritysten tiedoista verkossa on virheellisiä tai puutteellisia. Miten sinun yrityksesi tiedot löytyvät verkon eri kanavista, kuten hakukoneista, sosiaalisesta mediasta, navigaattoreista ja kartoista? Varmista, että tietosi ovat oikein ja hallinnassasi Kontakti Pron avulla.

Ota yhteyttä

Tutustu löydettävyyteen liittyviin artikkeleihimme

Ihmisten ostokäyttäytyminen on lyhyessä ajassa muuttunut. Tietoa etsitään yhä useammasta paikasta, eikä enää riitä että tiedot ovat oikein pelkästään kotisivuilla ja sosiaalisessa mediassa. Yrityksen maineenhallinta verkossa ja yhtenevät tiedot kaikissa kanavissa nousevat siis tärkeään rooliin.

 

Etsimme palveluja liikkuessamme kaupungilla, ajaessamme autoa, kotona tietokoneen ääressä, äänihakuina puhelimessa. Kanavia, joissa hakuja tehdään on lukemattomia, ja yritysten pitäisi näky näissä kaikissa kanavissa yhteneväisillä tiedoilla.

 

Lue lisää aiheista kattavasta tietopankistamme:

  • Miksi Google My Business on yrityksille tärkeä?
    06.06.2022
    Miksi Google Business Profile -näkyvyys on tärkeä yritykselle?

    Jo 98% suomalaisista käyttää tietoa hakiessaan hakukonetta. Etsimme siis lähes aina tietoa verkosta, kun meille herää tarve tuotteelle tai palvelulle. Verkkohauissa Google Busines Profileen (aiemmin Google My Business) syötetyt tiedot nousevat hakutuloksissa ensimmäiseksi, ennen muita hakutuloksia.

    Lue lisää
  • Fonectan Juha Viherväs kertoo, miksi monikanavainen markinointi kannattaa
    03.06.2022
    Monikanavaisuus: näin valitset oikeat kanavat ja markkinoit kustannustehokkaasti

    Monikanavainen markkinointi on nykyään seurattavampaa ja mitattavampaa kuin koskaan. Samalla se on myös haastavampaa, sillä mainostajana et saa tietoosi enää yhtä paljon asioita, kuin aiemmin.

    Lue lisää
  • 30.05.2022
    Google Yritysprofiili ja paikalliset haut: iso vaikutus pienellä vaivalla – ihan joka yritykselle

    Paikallisista hauista puhutaan yhä enemmän, mutta miksi yritysten nyt pitäisi todella kiinnittää siihen huomiota? Markkinointikollektiivin Sanna-Kaisa Koivisto haastattelee aiheen pesunkestävää asiantuntijaa, Fonectalla löydettävyyden palvelutarjoamasta vastaavaa Inka Gyllenbögeliä, joka avaa aiheeseen monta uutta ja mielenkiintoista näkökulmaa.

    Lue lisää
  • Fonectan Antti Tukia kertoo podcastissa ostokäyttäytymisen muutoksesta
    12.05.2022
    Hakukäyttäytymisemme on muuttunut – miten yritysten pitäisi huomioida se?

    Keneltäkään tuskin on jäänyt huomaamatta, että vuosien varrella internet on kehittynyt valtavin harppauksin. Usein unohdetaan kuitenkin, että niin on myös verkkohakukäyttäytymisemme. Ja jos yritykset haluavat pitää huolta kilpailukyvystään verkossa, on hakukäyttäytymisen muutokset syytä ottaa vakavasti.

    Lue lisää
  • Mikä on Google My Business?
    12.04.2022
    Mikä on Google yritysprofiili (entinen Google My Business)?

    Kun etsimme palvelua tai tuotetta, etsimme sitä lähes poikkeuksetta ensisijaisesti verkosta. Ja verkossa tehdyistä hauista Suomessa valtaosa tehdään Googlessa. Siksi ei ole yhdentekevää, miten yritys Googlesta löytyy.

    Lue lisää
  • 12.04.2022
    Ovatko yrityksesi Google-tiedot vapaata riistaa – ja mitä siitä seuraa?

    Verkossa kannattaa pitää huoli yrityksensä yhteystiedoista. Jos et pidä, joku muu voi ottaa homman haltuunsa ikävin seurauksin. Yhteystietojen sormeilu ja väärinkäyttö voivat aiheuttaa hankalia tilanteita ja seurauksia niin yksityishenkilöille kuin yrityksille, mistä muutama havainnollistava esimerkki on ylittänyt keväällä 2022 myös kansallisen uutiskynnyksen.

    Lue lisää
  • Paikallinen markkinointi - mitä se tarkoittaa?
    11.03.2022
    Paikallinen markkinointi – löydy ja erotu verkossa toimialueellasi

    Onko yritykselläsi fyysinen toimipiste tai toimipisteitä, joista käsin se myy tuotteita tai palveluja? Tai tietty toimialue, jonka sisällä se palvelujaan tarjoaa? Jos yrityksesi palvelee lähelläsi satunnaisesti tai vakinaisesti liikkuvia asiakkaita, on paikallinen markkinointi sinulle välttämätöntä.

    Lue lisää
  • Lataa paikallisyrittajan opas ja nouse hakujen karkeen
    11.02.2022
    Lataa paikallisyrittäjän opas ja nouse hakujen kärkeen

    Tietojenhaku on siirtynyt verkkoon, eikä ensisijainen tiedonetsinnän lähde ole yrityksen kotisivu, vaan se on pirstaloitunut lukuisiin eri kanaviin. Tietoa etsiessään asiakas valitsee mistä sitä etsii, eikä yritys voi vaikuttaa siihen. Koska tietoa etsitään niin laajasti, tulee yrityksen olla läsnä useissa eri  kanavissa.

    Lue lisää
  • Lataa muistilista - ota verkon kanavat haltuun
    10.02.2022
    Lataa muistilista ja ota verkon kanavat haltuun

    Jopa 73% asiakkaista löytää yrityksen muualta kuin sen kotisivuilta. Hakukoneet eivät itse tuota tietoa vaan hakevat sitä eri tietolähteistä. 

    Lue lisää
  • 18.01.2022
    Tuotekehitystiimi varmistaa asiakkaan kyydissä pysymisen

    Jos joku asia jossakin Fonectan tarjoamassa tuotteessa tai palvelussa ei toimi halutulla tavalla, tuotekehitystiimi ryhtyy heti korjaaviin toimenpiteisiin. Kolikon kääntöpuolena tiimi katsoo suunnittelussa tulevaisuuteen ja reagoi nopeasti markkinoilla tapahtuviin muutoksiin.

    Lue lisää
  • Fonecta verkkolöydettävyys, yrityksen tiedot netissä
    07.01.2022
    Ovatko yrityksesi tiedot oikein netissä ja miksi se on tärkeää?

    Tiedätkö, mistä kaikkialta yrityksesi tietoja etsitään? Entä ovatko tiedot noissa kanavissa oikein ja ajan tasalla? Lue, miksi netistä löytyvillä tiedoilla on väliä ja kuinka varmistat helposti, että yrityksesi tiedot ovat oikein kaikissa tärkeimmissä kanavissa.

    Lue lisää
  • Antti Tukia
    30.11.2021
    Se, miten kohtaat asiakkaasi verkossa, ratkaisee menestyksen

    Paikallinen näkyvyys on noussut digimarkkinoinnissa olennaiseksi, kun ihmisten hakukonekäyttäytyminen on muuttunut. Pelkkä näkyvyys ei silti riitä, vaan asiakkaat täytyy kohdata, kirjoittaa Fonectan myyntijohtaja Antti Tukia.

    Paikallinen, tai lokaali näkyvyys on noussut digimarkkinoinnin kärkiteemaksi Suomessa ja maailmalla. Se liittyy laajempaan ajatukseen nykytaloudesta löydettävyystaloutena, jossa tuotteiden ja palvelujen digitaalinen löydettävyys sanelee sen, syntyykö kaupankäynnille edellytyksiä.

    Jopa 80 prosenttia asiakkaista hakee netistä tietoa ennen kuin tarttuu kivijalkaliikkeen ovenkahvaan. Samalla asiakkaiden – kuluttajien ja yrityspäättäjien – hakukäyttäytyminen muuttuu kovaa vauhtia.

    Haut eivät enää perustu yhteen sanaan ja loputtomien tulosten kahlaamiseen. Yli puolet kaikista globaalisti tehdyistä hauista on nykyään lausemuotoisia ja sisältää vähintään neljä sanaa. Osatekijät voivat olla vaikka: kuvailu + toimiala + sijaintitieto + aukiolotieto. Perjantaipitsaa kaipaava siis syöttää hakukenttään esimerkiksi ”paras pitseria lähellä minua avoinna nyt”. 

    Nykytiedonhakija on kärsimätön. Jopa 70 prosenttia tiedonhakijoista ei enää käy lainkaan yrityksen kotisivuilla vaan saa kaipaamansa tiedot nopeammin muualta, kuten hakutulossivulta.

    Miten voit varmistaa, että sinun yrityksesi nousee hakutuloksissa kärkeen – tai edes ensimmäiselle tulossivulle? Tämä on se ydinongelma, johon minä ja kollegani Fonectalla etsimme ratkaisuja.

    Fonectassa löydettävyysosaamiselle on pitkä historia alkaen perinteisistä paikallisista puhelinluetteloista. Kun tänään keskitymme lokaaliin löydettävyyteen, keskitymme ymmärtämään digimaailman isoja ekosysteemejä, kuten Googlea, Facebookia ja Applea.

    Näissä ekosysteemeissä lokaali näkyvyys syntyy yrityksen perustietojen avulla. Vähintäänkin siis yrityksesi toimiala-, tuote-, sijainti- ja aukiolotietojen tulee olla oikein ja yhtenevät kaikissa keskeisissä paikoissa. Tietojen oikeellisuus koskee yhtä lailla julkisia toimijoita.

    Paikallisen näkyvyyden merkitys perustuu siihen faktaan, että tunnettu yritys kasvaa todennäköisemmin kuin tuntematon. Jos yritys ei löydy, se tekee kauppaa vain sellaisten asiakkaiden kanssa, jotka jo tuntevat sen. Ja jos uudet asiakkaat eivät löydä yritystä, se ei kasva.

    Silti löydettävissä oleminen on eri asia kuin valituksi tuleminen. Digiajalla valituksi tuleminen vaatii sitä, että tuotteestasi ja palvelustasi on tarjolla kokemuksia ja arvosteluja. Käyttäjät laittavat arvosteluja eri verkkopalveluihin, kuten vaikka TripAdvisoriin, Yelpiin ja Googleen.

    Arvostelut ovat digitaalista vuoropuhelua asiakkaiden kanssa ja isossa kuvassa yrityksen maineen hallintaa. Asiakkaita kannattaa ohjata antamaan palautetta, mutta melkeinpä tärkeintä on, että yritys vastaa negatiiviseen palautteeseen. Vastaamisella on iso merkitys pettyneelle asiakkaalle mutta myös tapausta palautepalvelussa seuraavalle.

    Erään tutkimuksen mukaan yrityksen arvosteluja lukevista jopa 70 prosenttia tekee kaupat vuorokauden sisällä. Sillä todella on merkitystä, miten asiakkaat verkossa kohtaat.

    Markkinoinnin murros -blogisarjassa fonectalaiset ottavat kantaa digimarkkinoinnin trendeihin ja tulevaisuuteen.

    Lue lisää

Saatat olla kiinnostunut myös näistä

Hakukone­optimointi

Hinta alkaen

210

€/kk

+ alv

Hakukoneoptimointi auttaa kotisivujasi sijoittumaan korkeammalle Googlen luonnollisissa hakutuloksissa.

Lue lisää

Google­-mainonta

Hinta alkaen

275

€/kk

+ alv

Tuloksekas Google-mainonta vaatii aikaa ja ammattitaitoa. Luomme tehokkaat kampanjat, joilla saavutatte tavoitteenne!

Lue lisää

LinkedIn­­­-mainonta

Olemme virallinen LinkedIn- kumppani

 

LinkedIn tarjoaa huikeat mahdollisuudet mainostaa tarkkaan rajatuille kohderyhmille. Valitse avaimet käteen -paketti tai toteuta LinkedIn -kampanjasi itse.

Lue lisää