Konversio-optimointi 

 

Kasvata ymmärrystä asiakkaista

Mitä on konversio-optimointi?

Konversio-optimoinnilla (CRO) selvitetään verkkosivuston sisällä olevat ongelmakohdat toivotun toimenpiteen eli konversion täyttymisen kannalta (esim. yhteydenottolomakkeen täyttäminen, ajanvaraus).

 

Verkkosivusto käydään läpi kokonaisuudessaan, jotta tunnistetaan potentiaalisimmat kehityskohteet konversion parantamiseksi. Samalla voidaan tunnistaa jo nyt hyvin konvertoituvat sivut. Kehityskohteet tunnistetaan eri työkalujen mittaustulosten kautta.

 

Sivujen konversiota tarkastellaan kahden eri tutkimuksen kautta:

  • Kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus kävijädatasta. Tämä onnistuu mm. verkkosivujen analytiikkaa tutkimalla.
  • Kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus kävijädatasta. Tämä onnistuu mm. kävijän polkua ja verkkosivujen toimivuutta tutkimalla.
Asiakasanalyysin avulla kartoitetaan asiakkaiden taustoja

Lisää bisnestä asiakas edellä

Enemmän tyytyväisiä asiakkaita = korkeampaa liikevaihtoa ja -voittoa

Laittamalla asiakkaat ensin, varmistamme että saat kasvua. Koska tyytyväiset asiakkaat käyvät sivuillasi useammin ja ostavat enemmän. Heistä tulee brändisi lähettiläitä.

 

Konversio-optimoinnin tuloksena yritys saa oikeanlaiset kehitysehdotukset verkkosivujensa kehitystyötä varten. Kehitysehdotukset jotka perustuvat faktaan, ei arvailuun. Apunamme käyttäjätutkimukset, käyttäytymispsykologia ja tarvittavat testaukset.

 

Tavoitteemme:

  • Enemmän tyytyväisiä verkkosivukävijöitä ja asiakkaita.
  • Enemmän liidejä, enemmän konversiota, enemmän myyntiä.

Milloin konversio-optimointi?

  1. Halutaan kehittää yrityksen verkkosivustoa asiakas edellä, vahvasti dataan perustuen.
  2. Tavoitteena on kasvattaa yrityksen liiketoimintaa.

kasvata ymmärrystä

Mitä konversio-optimointi kertoo? Ovatko yrityksen asiakkaat sellaisia kuin kuviteltiin ja miten he käyttäytyvät yrityksen verkkosivuilla? Miten asiakkaan polkua tulisi kehittää verkkosivuilla? Hyödynnä konversio-optimoinnin asiantuntijoiden näkemyksiä ja löydöksiä yrityksesi verkkosivujen käyttäjäkokemuksessa sekä markkinoinnissa. CRO kehittää mainonnan, sisältöjen ja kohdennusten suunnittelua.

Pyydä tarjous

Saatat olla kiinnostunut myös näistä

Google­-mainonta

Hinta alkaen

240

€/kk

+ alv

Lisää näkyvyyttä Googlesta! Kauttamme saat laadukkaat Google-mainonnan kampanjat vankalla ammattitaidolla.

Lue lisää

Hakukone­optimointi

Hinta alkaen

210

€/kk

+ alv

Hakukoneoptimoinnin avulla voit parantaa kotisivujesi sijoitusta Googlen hakutuloksissa.

Lue lisää

Avaimet käteen -kotisivut

Hinta alkaen

22

€/kk

+ alv

Kauttamme saat ammattilaisen suunnittelemat kotisivut yritykselle ja yhdistykselle.

Lue lisää

Analytiikkaan liittyvää tietoa

Fonectan tietopankista löydät konversio-optimointiin (CRO) liittyviä kirjoituksia lisää. Alla muutama analytiikkaan ja dataohjattuun markkinointiin viittaavaa artikkelia, jotka vaikuttavat CRO-tekemiseen isosti.

  • Google analytics 4 on tullut jäädäkseen
    27.10.2020
    Google Analytics 4 toi muutoksen - mikä muuttui?

    Google Analytics -työkalun uusi versio, Google Analytics 4 (GA4) tuo mukanaan monia uusia piirteitä, jotka varmasti sekä parantavat että helpottavat sen käytettävyyttä. Ensi katsannolta näyttäisi siltä, että kaikki on muuttunut: ainakin ulkoasu, raportointi ja datankeruu ovat erilaisia vanhaan verrattuna.

    Lue lisää
  • Näin onnistut datan avulla markkinoinnissa.
    05.08.2019
    Kuinka hyödyntää dataa markkinoinnin kohdentamisessa

    Taas sama mainos! Onko joskus käynyt niin, että olet vieraillut yrityksen sivuilla ja yrityksen mainos on jäänyt seuraamaan sinua ympäri internetiä herättäen ärsytyksen? Et ole yksin.


    Mainonnan kohdentaminen on haastavaa. Kohdennetun mainonnan tarkoitus ei nimittäin ole synnyttää ärsytyksen tunnetta, vaan päinvastoin herättää kiinnostus mainostettavaa tuotetta, palvelua tai yritystä kohtaan. Oikein toteutettuna mainonta toimii niin hyvin, että mainontaa näkevä kokee sen mainonnan sijaan itselleen mieluisana sisältönä eikä mainoksena. Listasimme 5 vinkkiä datan hyödyntämisestä markkinoinnissa.

    Lue lisää
  • Työntekijöitä toimistossa ratkomassa markkinoinnin automaation perushaasteita
    24.10.2018 - Kirsi Leminen
    Vältä markkinoinnin automaation sudenkuopat

    Kirjoitin aiemmassa blogissani markkinoinnin automaatiosta: perushaasteista ja ominaisuuksista, ja purin samalla muutamia yleisimpiä siihen liittyviä myyttejä. Palataanpa taas aiheeseen, tällä kertaa markkinoinnin automaatioon liittyvien haasteiden tai sudenkuoppien näkökulmasta.

    Lue lisää
  • Mitä markkinoinnin automaatiolla oikein tarkoitetaan?
    30.08.2018 - Kirsi Leminen
    Mikä ihmeen markkinoinnin automaatio?

    TYÖNTEKIJÄN KYNÄSTÄ: Tiedätkö, mitä markkinoinnin automaatio on? Tai luuletko tietäväsi? Ehkä koet tekeväsikin sitä, onhan markkinoinnin automaatiosta puhuttu jo vuosia ja sen toimivuutta ja helppoutta on eri kanavissa kovasti hehkutettu.

    Lue lisää
  • Minna pohtii blogissa jättääkö liika kohdennettu mainonta tilaa sattumalle
    31.01.2018 - Minna Tuum
    Nujertaako liiallinen kohdennettu mainonta sattuman?

    Kaikkihan olemme sen kokeneet: varaat matkan vaikkapa Madridiin, ja kas, kohta somefiidisi täyttyy Madridin-matkamainoksista. Olet jo palannutkin reissusta, ja vielä vaan Madrid kummittelee mainonnassa, vaikka itse olet jo suunnittelemassa reissua Italiaan. Tai vielä pahempaa, olet ostanut uuden mekon verkkokaupasta ja sama mekko vainoaa sinua viikkotolkulla – pahimmillaan vielä halvemmalla hinnalla kuin mitä siitä alun perin maksoit. Alat jo kyllästyä koko mekkoon, jonka sentään piti olla kevätsesongin piristys. 

    Lue lisää
  • Voiko data-aikana olla enää luova?
    09.02.2017 - Minna Tuum
    Tappaako data luovuuden?

    Monet klassiset mainokset jäävät mieleen ja elävät yli vuosikymmenten. Applen ikoniset 1984 ja Think different -kampanjat, Coca Colan joulupukki joka ajaa rekallaan lumisen kylän läpi, Valion Aina kun mä maitoo juon… Esimerkkejä voisi listata loputtomiin. Onnistunut mainoskampanja jää elämään omaa elämäänsä, siitä siirtyy lentäviä lauseita arkikieleen (vaikkapa ”Elämä on”) ja mainoksia muistellaan vielä vuosien päästä. YouTubesta löytää tuhansia vanhoja klassikkomainoksia, ja ne ovat saaneet satojatuhansia, jopa yli miljoona katselukertaa, mikä kertoo niiden vetovoimasta, toki myös nostalgisesta kaipuusta aikaan jota ei enää ole.

    Lue lisää