Autohuollon pihalla on jonoa. Hierontapalvelun ja kauneushoitolan tilauskirja on täynnä seuraaville viikoille. Elektroniikkaa tai vaatteita myyvän kaupan ovikello käy, kun sisään lappaa kadulta porukkaa. Puskaradion kautta hyvä maine kiirii. Tätäkö on kivijalkayrittäjän arki?
Paikalliseen markkinointiin on kolme helppoa askelta:
Naapurisi suositteli sinulle lähellä sijaitsevaa renkaanvaihtopalvelua ja kampaamoa, mutta kun haluaisit niissä itse asioida, ei tarkka sijainti tai yrityksen nimi enää muistukaan mieleen. Kuulostaako tutulta?
Niin sinä ja naapurisi kuin yli 90 % kaikista suomalaisista etsivät tietoa tuotteiden ja palveluiden ostamisen tueksi verkosta. Pelkästään Googlessa suomalaiset tekevät noin 30 miljoonaa hakua päivässä. Ja lähes puolet Google-hauista ovat paikallisia hakuja.
Puskaradiostakin saatua suositusta halutaan varmistaa etsimällä muuta tietoa omaa päätöksenteon tueksi. Lisäksi haemme tietoa liikkeiden aukioloajoista sekä reittiohjeita löytääksemme paikan päälle. Tämä tarkoittaa sitä, että sinunkin yrityksesi tulisi nousta esiin näissä paikallisissa hauissa – riippumatta siitä, tarkoittaako paikallisuus sinun tapauksessasi korttelia, kaupunkia, maakuntaa vai koko Suomea.
Paikallisen markkinoinnin perustana ovat yrityksesi löydettävyys ja näkyvyys verkossa, omalla toimialueellasi, sinulle potentiaaliselle asiakaskunnallesi. Paikallinen markkinointi auttaa asiakkaita löytämään yrityksesi kanavasta riippumatta ja antamaan yrityksestäsi laadukkaan, ammattimaisen ja yhteneväisen kuvan ympäri verkkoa.
Olet menossa apteekkiin hakemaan lääkettä, ja tarkistat puhelimella missä on lähin avoinna oleva liike. Kun saavut paikalle, ovella on lappu joka kertoo, että liike suljettiin jo kaksi tuntia sitten. Asioitko tässä apteekissa enää toiste?
Yli puolet kaikista paikallisista eli ”lähellä minua” hauista johtaa käyntiin kivijalkaliikkeessä. Mitä useammassa verkon kanavassa – kuten somessa, karttapalveluissa ja yrityslistauksissa – yhteystiedot löytyvät, sitä ylemmäs myös Google sijoittaa yrityksen hakutuloksissaan. Mutta pelkkä tietojen löytyminen ei vielä riitä, vaan tietojen täytyy olla oikein sekä yhteneväiset eri kanavissa.
Vertailet läheisiä hierontapalveluita miettiessäsi, millä saat niskajumit hellittämään. Yhdellä toimipisteellä on vain Facebook-sivut, joita ei ole päivitetty kuuteen kuukauteen, toisella on kotisivut, jotka eivät skaalaudu puhelimesi näytölle vaan ovat pientä suhrua. Kolmannella kotisivut toimivat myös mobiilisti ja niiden kautta on helppo laittaa yhteydenotto ajanvaraukseen. Minkä palvelun valitset?
Toimivat kotisivut ovat kuin yrityksen käyntikortti ja paikallisen löydettävyyden perusta. Sen lisäksi, että kotisivut kertovat potentiaalisille asiakkaillesi olevasi olemassa, ne vaikuttavat myös odotuksiin palveluidesi laadusta.
Kun haet Google-hakukoneesta tietoa paikallisista palveluista, kuinka pitkälle selaat tuloksia, ennen kuin klikkaat vaihtoehtoisten palveluntarjoajien sivuille? Todennäköisesti kuulut siihen 90 %:n enemmistön joukkoon, joka klikkaa vain ensimmäisen hakutulossivun linkkejä.
Digitaalinen mainonta on tehokasta, mitattavaa ja sopii monelle budjetille. Esimerkiksi kohdennetulla Google-mainonnalla voi nopeasti nostaa yrityksen hakukonetulosten kärkeen yrityksen toimialueella. Google-mainoksen tuotto voi olla jopa 8-kertainen siihen sijoitettuun rahaan nähden.
Fonecta on läpi historian keskittynyt yritysten ja heitä etsivien
ihmisten yhdistämiseen. Tänä päivänä olemme
yli 30 000 suomalaisyrityksen digitaalinen kasvukumppani.
Kaartin neule- ja ompelukoneelle kuukausittain kymmeniä uusia asiakkaita
Kaartin neule- ja ompelukone Oy on onnistunut yhdistämään loistavasti vuosikymmeniä samana pysyneen sijainnin ja nykyaikaisen markkinoinnin.
Ompelukoneisiin erikoistunut yritys Kaartin neule- ja ompelukone Oy on onnistunut yhdistämään loistavasti vuosikymmeniä samana pysyneen sijainnin ja nykyaikaisen markkinoinnin.
Ompelukoneisiin erikoistunut yritys Kaartin neule- ja ompelukone Oy on onnistunut yhdistämään loistavasti vuosikymmeniä samana pysyneen sijainnin ja nykyaikaisen markkinoinnin.
Fonecta ja Kaartin neule- ja ompelukone Oy ovat tehneet yhteistyötä yli vuosikymmenen. Nykyään asiakkaat löytävät ammattimaisen erikoisliikkeen sekä kadulla kulkiessaan, että verkossa.
Fonecta Kontakti on tuonut yritykseen kuukausittain kymmeniä asiakkaita. Kontakti toimii, ja asiakkaita tulee sen kautta tasaisesti joka kuukausi.
”Olen ollut ihan tosi tyytyväinen ja raporteista näkee, millä hakusanoilla asiakkaat ovat meidät löytäneet.” -Hellevi Tojkander / Kaartin neule- ja ompelukone Oy
Kaartin neule- ja ompelukone Oy:llä on Fonectan kautta myös Google-mainontaa, kotisivut, sähköpostit ja verkkokauppa. Viimeisimpänä otettiin haltuun Facebook.
”Kiireisten päivien keskellä on helpottavaa, että asiantuntijat hoitavat markkinoinnin, jotta voin käyttää aikani tehokkaasti asiakkaiden palvelemiseen liikkeessä.”
-Hellevi Tojkander / Kaartin neule- ja ompelukone Oy
Jopi Motors -autokorjaamon hakukonenäkyvyys parani
Jopi Motorsin yhteystiedot saatiin yhdellä kertaa oikein lukuisiin verkon eri kanaviin, mikä paransi yrityksen näkyvyyttä merkittävästi.
Jopi Motorsin yhteystiedot saatiin yhdellä kertaa oikein lukuisiin verkon eri kanaviin, mikä paransi yrityksen näkyvyyttä merkittävästi.
Jopi Motors on täyden palvelun autokorjaamo, joka hoitaa huollot ja korjaustyöt kaiken merkkisille ja kaikenikäisille autoille.
Aiemmin Jopi Motorsin huolena oli, löytävätkö asiakkaat yrityksen hakiessaan palveluita verkossa. Yrityksen tietoja ei kuitenkaan löytynyt tarpeeksi hyvin, kun asiakkaat hakivat paikallisia autokorjaamopalveluita. Kiireisellä yrittäjällä ei ollut aikaa tietojen ylläpitoon verkon eri kanavissa, ja hän koki tietojen päivittämisen työlääksi.
Fonecta Kontaktin ansiosta yrityksen yhteystiedot saatiin yhdellä kertaa oikein yli 20:een verkon eri kanavaan, mikä paransi yrityksen näkyvyyttä merkittävästi esimerkiksi hakukoneissa ja kartoissa.
Kauneus- ja jalkahoitola Bella Donnan sai lisää uusia asiakkaita paremman näkyvyyden ansiosta
Kun asiakkaat hakevat tietoa verkosta, yritys tulee näkyviin ja on houkutteleva vaihtoehto uusille asiakkaille erinomaisine asiakasarvosteluineen.
Kun asiakkaat hakevat tietoa verkosta, yritys tulee näkyviin ja on houkutteleva vaihtoehto uusille asiakkaille erinomaisine asiakasarvosteluineen.
Kauneus- ja jalkahoitola Bella Donna tarjoaa asiakkailleen kokonaisvaltaista kauneudenhoitoa. Yritys halusi parantaa näkyvyyttään verkon eri kanavissa ja lisätä houkuttelevuuttaan tuomalla asiakkaiden kommentit ja palautteen näkyville verkossa.
Fonecta Kontakti -palveluun sisältyvien arvostelujen avulla yritys on saanut useita ylistäviä asiakaskommentteja, ja sen arvo tähtiluokituksessa hipoo Fonecta.fi-palvelussa jo viittä tähteä. Tämä saa yrityksen näyttämään entistä houkuttelevammalta uusien asiakkaiden näkökulmasta.
Fonecta Kontaktin avulla yrityksen puhelinnumero, osoite ja aukioloajat päivittyvät yhdestä paikasta verkon yli 20 digitaaliseen kanavaan. Tietoja on helppo pitää ajan tasalla sosiaalisessa mediassa, hakukoneissa ja karttapalveluissa.
Fonecta Kontaktin avulla Kauneus- ja jalkahoitola Bella Donna on verkossa kattavasti esillä. Kun asiakkaat hakevat tietoa verkosta, yritys tulee näkyviin ja on houkutteleva vaihtoehto uusille asiakkaille erinomaisine asiakasarvosteluineen.