Monikanavainen B2B-digimainonta auttaa asiakasta kompleksisessa ostopolussa

Hei B2B-markkinoinnin ammattilainen! Tunnistatko työssäsi seuraavat haasteet?

  • Asiakasyritysten ostopolut ovat usein monimutkaisia ja ajallisesti pitkiä.
  • Ostopäätökseen vaikuttaa suorasti ja epäsuorasti keskimäärin 6–8 henkilöä organisaation eri tasoilta.
  • Siksi B2B-mainonnan kohdentaminen ja kohderyhmän tavoittaminen on vaikeampaa kuin kuluttajamarkkinoinnissa.

Tätä helpottamaan Fonecta on luonut markkinoinnin ammattilaisille ratkaisun monikanavaiseen B2B-digimainontaan.

Fonectan työntekijä

Kansainvälinen B2B-markkinointi -podcast

Tuloksekas B2B-digimainonta yhdistää taitavasti sisällöt, kanavat ja toimenpiteet

Vain monikanavaisuudella voi voittaa.

Yritysten pitkiin ostoprosesseihin sisältyy monenlaista tiedonhakua eri kanavissa. Siksi B2B-markkinoinnin toimenpiteet eivät voi olla vain yhden kanavan, taktiikan tai sisältötyypin varassa.

Sisällöt tekevät myyntityötä ennen varsinaista myyjää.

Asiakkaasi on nimittäin yleensä tehnyt suurimman osan tiedonkeruusta ja vertailusta jo ennen, kuin myyjään otetaan yhteyttä. Siksi sinun on varmistettava, että hän löytää yrityksenne laadukkaiden ja informatiivisten sisältöjen äärelle – mistä kanavasta hän tietoja ikinä hakeekaan.

Sisältöjä tarvitaan

  • tunnettuuden kasvattamiseen
  • mielikuvan rakentamiseen
  • liidien hankintaan ja
  • myyntiprosessien tukemiseen.
Fonectan työntekijä
Fonectan työntekijä

Kasvata tuloksia katsomalla isoa kuvaa.

Saat tehokkaammin tuloksia, kun siirryt yksittäisten kanavien optimoinnista koko digimainonnan budjetin analysointiin. Sen tulisi kattaa yhdistelmä sekä maksettua mainontaa yritykselle tuloksellisissa kanavissa että orgaanisesta näkyvyydestä huolehtimista.

Mainonnan kanavia ovat esimerkiksi Google, Facebook, Instagram, LinkedIn ja Youtube sekä mainostaminen ohjelmallisesti eri verkkosivustoilla ja mediassa. Lisäksi on tärkeää varmistaa kilpailijoita parempi orgaaninen asema hakukoneissa, sekä geneerisissä hauissa että brändihauissa.