Fonecta Caller

Fonecta Caller näyttää kuka soitti – ja paljon muuta

Jo yli miljoonaan älypuhelimeen ladattu Fonecta Caller on yksi Suomen suosituimmista hyötysovelluksista. Sen käyttö on ilmaista kun kyseessä on numerohaku, henkilöhaku, osoitehaku, yrityshaku ja palveluhaku. Fonecta Callerin ansiosta suomalaiset yhteystiedot yrityksistä ja yksityishenkilöistä kulkevat aina mukanasi – se on kuin numeropalvelu tai puhelinluettelo taskussasi. Kun tuntematon numero soittaa, katso Fonecta Callerista kenen numero on kyseessä. Android-puhelimilla jopa näet soittajan tiedot etukäteen, ennen kuin vastaat puheluun.

Fonecta Calleriin on tuotu yhteystietojen hakemiseen ja hallintaan käteviä ominaisuuksia. Tallenna-ominaisuuden avulla haet yhteystiedot ja tallennat ne kätevästi puhelimeesi yhdellä napin painalluksella. Puhelinmuistion päivitysominaisuudella tuot ajantasaiset osoitetiedot kaikkiin puhelimeesi tallennettuihin yhteystietoihin – niin ikään yhdellä napinpainalluksella.

Asiakastiedote: Fonecta Caller uudistuu!

Olemme julkaisseet ilolla ja ylpeydellä Fonecta Callerin uuden version. Haluamme palvella nyt vielä entistä paremmin teitä yli miljoonan käyttäjän yhteisöämme.  
  
Olemme kehittäneet käyttökokemusta ja tehneet merkittäviä parannuksia numeron tunnistamiseen ja numeroiden estämiseen. Haluamme antaa sinulle vapauden valita tiedon perusteella, mihin numeroon vastaat. 

Uusi sovellusversio on tällä hetkellä julkaistu satunnaisesti rajatulle ja pienelle yleisölle. Keräämme uudesta sovellusversiosta asiakkailtamme ajatuksia ja kehitämme palvelua palautteen perusteella. Uusi sovellusversio pyritään julkaisemaan koko käyttäjäkunnalle vuoden 2022 aikana. Tiedotamme tästä laajemmin, kun julkaisuaikataulu on varmistunut.

Lataa Fonecta Caller puhelimeesi sovelluskaupasta. Rekisteröitymismaksu on 0,25 € kertamaksu. Voit käyttää sovellusta kertamaksun jälkeen maksuttomasti. Mikäli olet saanut päivityksen yhteydessä käyttöösi Fonecta Callerin uudistetun version, voit maksuttomien ominaisuuksien lisäksi ostaa maksullisia ominaisuuksia.

 

Osoitetietojen haku

Jos haluat vain etsiä nopeasti osoitetietoja, onnistuu se myös selaimella Fonectan hakupalvelusta.

 

Ajoneuvotietojen haut


Ajoneuvotietojen haun maksu suoritetaan mobiililaitteen sovelluskaupan kautta. Mikäli haku ei tuota tulosta tai epäonnistuu muusta syystä, tilille palautetaan maksuton haku.


Haulla saat tietoosi ajoneuvon merkin, mallin sekä omistajan ja/tai haltijan nimen ja kotipaikkakunnan. Saat tietoosi myös esimerkiksi auton moottorin tilavuuden, käyttöönottopäivämäärän, viimeisimmän päivämäärän jolloin ajoneuvo on katsastettu hyväksytysti, sekä seuraavan katsastusajankohdan.


Sisällön tuottaa Traficom.

 

Ajoneuvohakuja voit tehdä myös selaimella Fonectan rekisterinumerohaussa.


Yrityksen tiedot Fonecta Callerissa


Jos haluat muokata yrityksesi tietoja Fonecta Callerissa, teet sen helposti Oma Fonecta -palvelussa.

 

Kirjaudu Oma Fonectaan > 

Fonecta on Suomen suurin markkinoinnin palvelutalo

 

Fonectan avulla kasvatat yrityksesi näkyvyyttä, lisäät myyntiä ja tehostat uusiasiakashankintaa. Löydät kaikki tarvitsemasi digimarkkinointipalvelut helposti saman katon alta, palvelut kuten:

  • 12.08.2022
    Haallas Finland Oy: Uusi brändi tunnetuksi monikanavaisella mainonnalla

    Uuden brändin ja työnantajamielikuvan monikanavainen markkinointi on tuonut Haallas Finland Oy:tä menestyksekkäästi tunnetummaksi yritykseksi ja työnantajaksi. Haallas on suomalainen designiin, teknologiaan ja dataan erikoistunut yritys, joka kehittää ja toteuttaa digitaalisia palveluita yksityisille ja julkisille organisaatioille. Alkuvuodesta 2022 Haallas Finland Oy aloitti toiminnan Valamis Group Oy:n tytäryhtiönä. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Joensuussa, muut toimipisteet ovat Oulussa, Lappeenrannassa ja Helsingissä.

    Uusi nimi ja brändi vaativat aina ponnisteluja tunnetuksi tulemisessa ja potentiaalisten asiakkaiden ja ammattitaitoisten työntekijöiden löytämisessä. Haallaksen viestinnästä ja työnantajabrändäyksestä vastaava Anna Kosunen (Communications & Employer Branding Lead) päätti heti Haallaksen tarinan alussa hyödyntää Fonectan asiantuntijoiden apua ja aloitti yhteistyön Fonectan kanssa. 

    LinkedIn-yhteistyöstä monikanavaiseen markkinointiin


    Tammikuussa 2022 Haallas Finland Oy ja Fonecta aloittivat LinkedIn-yhteistyön ja Haallakselle avattiin Fonectan kautta maksuton LinkedIn-mainostili. Anna Kosusen aikaisemman kokemuksen perusteella LinkedInin omaa asiakaspalvelua oli mahdotonta tavoittaa, ja myös laskutusasiat veivät tarkastuksineen ja kuittien etsimisineen paljon aikaa, joten tilin hallinnointi Fonectan kautta toi valtavasti helpotusta ja säästi runsaasti arvokasta aikaa. Maaliskuussa käyttöön otettiin myös monikanavapalvelu, joka sisälsi mainontaa LinkedInissa, Facebookissa, Instagramissa ja Googlessa. Fonectan yhteyshenkilöt ymmärsivät nopeasti Haallaksen brändin, ja sen, mitkä asiat ja kohdeyleisöt toimivat nimenomaan Haallakselle.

    Varsinkin alkuvuosi oli Anna Kosuselle hyvin työntäyteinen uuden brändin julkaisun myötä. Hän oli alkuun hieman skeptinen mainonnan ulkoistamisesta, mutta koska kädet olivat täynnä työtä uuteen brändiin liittyen, päätti hän hetkellisesti laajentaa mainontaan liittyvää yhteistyötä Fonectalle. Tämä oli ehdottoman oikea ratkaisu kiireisessä tilanteessa. Haasteet mainonnan alustojen teknisten ongelmien kanssa oli viimeinen pisara:

    ”Ajattelin ensin, että ehdin tehdä kaiken itse. Epäilin myös, voiko Fonecta olla oikeasti minulle avuksi, kun minun tulee kuitenkin miettiä mm. mainonnan kuvat ja sisällöt kuntoon, mutta kun vastaan tuli vielä odottamattomia teknisiä ongelmia, joihin en ollut resursoinut aikaani esim. Facebook ja Google -mainostilien avaamisen kanssa, päätin ottaa Fonectan apuun ja saimme kaiken nopeasti pyörimään. Ja se oli oikea ratkaisu”, Anna toteaa.

    Anna on saanut Fonectalta myös runsaasti konsultointia, oppeja ja vinkkejä mainonnan tehokkuuden parantamiseksi. Fonectalta on aina osattu perustella miksi mitäkin on tehty, ja asiantuntijat ovat jakaneet suosituksia myös sen suhteen, mitä kannattaisi tehdä ja kokeilla tulevaisuudessa. Yhteistyötä tehdään yhdessä suunnitellen ja tietoa jakaen ammattilaiselta ammattilaiselle. Anna toteaakin, että tuntuu ihan kuin Fonectan tutuksi tulleet yhteyshenkilöt olisivat osa Haallaksen markkinointitiimiä.

    Miten tavoitat asiakkaat kiinnostavilla mainoksilla? Lue lisää!

    Fonecta – paljon muutakin kuin hakukone


    Fonectan valikoituminen Haallaksen digimarkkinointikumppaniksi ei ollut itsestäänselvyys. Anna Kosunen pyydettiin mukaan tapaamiseen ja ensimmäinen mielikuva Fonectasta oli numerohakupalvelu.

    ”En ollut kuullut, että Fonecta on LinkedInin virallinen kumppani, enkä tiennyt, että Fonectalla tehdään näin kattavaa digimarkkinointia. Tapaamisessa sain heti luotettavan kuvan Fonectan toiminnasta, asiantuntijuus ja ystävällisyys paistoivat läpi ja tuli hyvä fiilis, että tällaisen tyypin kanssa olisi kiva tehdä töitä. Nyt Fonectan tuleekin vastaan kaikkialla, mutta tuolloin tämä oli minulle ihan uutta”, Anna muistelee.

    Yhteistyön aloittamisen jälkeen Anna Kosunen on huomannut tasaista kasvua mainonnan sitoutumisasteessa. Monikanavainen mainonta on tukenut Haallas Finland Oy:tä liidi- ja työnhakijamäärien kasvattamisessa. Aloittavilta työntekijöiltä kysytään aina, mitä kautta he ovat nähneet ilmoituksen avoimesta työpaikasta. Usein he kertovat nähneensä mainoksen nimenomaan digitaalisissa kanavissa, esimerkiksi LinkedInissa. Tunnettuuden ja työnantajamielikuvan kasvattaminen mainonnan avulla on ollut onnistunutta.

    Raportointi ja yhteydenpito huippuluokkaa


    Fonecta on tehnyt Haallas Finlandin käyttöön oman raportointi-dashboardin, johon Anna Kosunen on erittäin tyytyväinen:

    ”Minulla on käytössä näkymä, josta näen heti yhdestä paikasta, miten monikanavainen mainonta on missäkin kanavassa toiminut. Voin katsoa sieltä todella nopeasti esimerkiksi paljonko olemme kuluttaneet mainontaan toukokuussa, ja mitä olemme saavuttaneet missäkin kanavassa. Dashboard on suurena apuna tulosseurannan lisäksi myös laskujen tarkistuksessa, kun enää ei tarvitse etsiä erikseen kuitteja esim. LinkedInilta tai Facebookilta. Tämäkin on säästänyt aikaani valtavasti.”

    Dashboardin lisäksi Anna ja Fonectan asiantuntijat ovat tavanneet säännöllisesti Teams-puheluissa, jolloin tuloksia on käyty läpi laajemmin. Anna kertookin olevansa erityisen tyytyväinen yhteydenpitoon, koska hän on tavoittanut yhteyshenkilönsä aina, kun on ollut tarve.

    ”Kerran oli tilanne, jossa teknisen ongelman vuoksi käynnissä oleva mainonta piti tauottaa pikaisesti, jotta mainosta klikkaavat henkilöt eivät päädy toimimattomaan kohteeseen. Sain Haallaksen ja Fonectan yhteisen Teams-chatin kautta asiantuntijan kiinni heti ja mainonta oli laitettu tauolle kymmenessä minuutissa! Ongelma saatiin korjattua ja jo tunnin päästä mainonta voitiinkin taas käynnistää. Tavoitettavuus ja reagointiaika olivat todella nopeita”, Anna kiittelee.

    Miten todennäköisesti Haallas Finland Oy suosittelisi Fonectaa digitaalisen markkinoinnin kumppaniksi asteikolla 0–10?


    Näin Anna Kosunen Haallakselta vastasi:
    ”Suosittelen Fonectaa ehdottomasti ja annan täyden kympin. Jos yrityksessä ei vaikka ole resurssia tai osaamista, tai haluaa esimerkiksi helpottaa hetkellisesti omaa työkuormaansa, niin Fonectan kanssa yhteistyökuvio on toiminut kaikilla osa-alueilla. Asiakasta kuunnellaan, ja hän voi vaikuttaa asioihin haluamissaan määrin. Halutessaan voi myös vain luottaa siihen, että homma hoituu. Erityisesti asiakaspalvelu, ammattitaito ja asiakkaan huomioiminen on ollut ihan huippua.”

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää
  • 10.08.2022
    Helpot ja ammattimaiset kotisivut pienyrittäjälle

    Jos olet pienyrittäjä, on sinulla luultavasti kädet täynnä mitä erilaisimpia hommia. Useimmat yrityksen pyörittämiseen liittyvät asiat ovat vain ja ainoastaan sinun vastuullasi, mikä tuntuu toisina päivinä siunaukselta ja toisina kiroukselta. Siksi on tärkeää, että valitsemasi kotisivut ja niiden teknologia helpottaa elämääsi ja tuo asiakkaita – palvelevat siis sinua, eikä päinvastoin.

    Lue lisää
  • 09.08.2022
    Helkama Velox & BAIKS.fi: Digitaalista mainontaa kahdella tavalla

    Tuloksellinen mainonta, nopeat muutokset ja hyvä yhteistyö ovat Fonectan ja Helkama Velox & BAIKS.fi:n yhteistyön ytimessä. Monikanavainen mainonnan kokonaisuus yhdestä paikasta säästää aikaa ja nopea reagointi kampanjoiden vaatimiin muutoksiin puolestaan tuo juuri niitä oikeita tuloksia. Mistä yhteistyö sai alkunsa ja miten tähän toimivaan malliin päädyttiin?

    Rakastettu suomalainen pyöräbrändi kehitti digimainontaansa


    Helkama on vuonna 1905 perustettu kotimainen perheyritys, jolla on ollut omaa polkupyörätuotantoa vuodesta 1953 lähtien. Helkama Velox Oy valmistaa nykyaikaisia ja korkealaatuisia sähkö- ja polkupyöriä Suomen suurimmassa pyörätehtaassa Hangossa.

    BAIKS.fi puolestaan on vuonna 2020 Helkaman kanssa fuusioitunut kotimainen pyöräverkkokauppa, joka tarjoaa kattavan valikoiman sähkö- ja polkupyöriä laadukkailta valmistajilta.

    Fonecta on tehnyt monikanavaista digitaalista mainontaa BAIKSille jo 2010-luvun puolivälistä lähtien. Helkama Veloxin tuotemarkkinointipäällikkö Kristian Österholm aloitti tehtävässään vuoden 2020 alkupuolella, jolloin fuusioitumisen yhteydessä mainontaa alettiin tehdä Fonectan kautta myös Helkamalle. BAIKSille tehdään taktisempaa myynnillistä ja tavoitteellista mainontaa, Helkaman puolella mainonnalla kasvatetaan tunnettuutta ja vahvistetaan brändiä.

    Brändimainonta kasvattaa Helkaman tunnettuutta


    Helkamalla tehtiin 2010-luvun loppupuolella mittava brändiuudistus. Uudistuksen yhteydessä freesattiin muun muassa logoa ja värimaailmaa sekä alettiin nostaa entistä enemmän esiin yrityksen sähköpyörämallistoa. Jopo on varmasti meille kaikille tuttu pyörä, mutta nyt oli aika tutustuttaa suomalaiset muihinkin Helkaman mallistoihin.

    Helkamalla digitaalinen mainonta oli alkutekijöissään, sitä oli tehty vain vähäisesti vaihtelevien toimijoiden kanssa. Koska Fonecta ja BAIKS olivat tehneet mainontaa yhdessä pitkään ja onnistuneesti, oli luontevaa aloittaa pitkäjänteisempi Helkaman brändimainonta Fonectan kanssa.

    Digimarkkinoinnilla tuloksia


    ”Brändiuudistuksen jälkeen ja koronan mullistettua polkupyörämarkkinat, oli hyvä hetki ottaa digimarkkinointi isommin tapetille myös Helkaman puolella. Fonectan yhteyshenkilöt olivat meille jo tuttuja BAIKS-yhteistyöstä, joten heidän kanssaan oli helppoa lähteä kokeilemaan hyväksi havaittuja keinoja myös Helkaman puolella. Fonectan asiantuntijoille myös meidän ala oli jo tuttu ja he osasivat ehdottaa uusia ratkaisuja, joita kannattaisi tehdä”,
    Kristian kertoo.

    Google hakusanamainonta ja Facebook-mainonta on saatu pyörimään kunnolla, ja perusasiat ovat nyt jatkuvassa brändimainonnassa kunnossa. Myynti tapahtuu pääasiassa jälleenmyyjien toimesta, mainonnan tavoitteena onkin pitää Helkama ihmisten mielessä. Alan sesonkiluonteen vuoksi mainontaan panostetaan keväällä ja kesällä enemmän, mutta näkyvyys ei katkea syksyllä ja talvellakaan. Sivuille tulee säännöllisesti liikennettä ja tunnettuus kasvaa.

    ”Olen ollut tyytyväinen Helkaman brändimainontaan. Voin luottaa yhteyshenkilöideni ammattitaitoon ja olemme samalla aaltopituudella. On todella arvokasta ajansäästöä saada monikanavainen kokonaisuus samasta paikasta. Kaikki, mitä meidän on ollut tarvetta saada digimarkkinointiin, on onnistunut Fonectan kautta hienosti.”, Kristian kiittelee.

    Miten tavoitat asiakkaat kiinnostavilla mainoksilla? Lue lisää!

    BAIKS.fi – Myynnillistä ja tavoitteellista digimainontaa


    Yhteistyön alussa BAIKSilla oli vielä yli 15 myymälää eri puolilla Suomea, jolloin aktiivisen tarjousmainonnan avulla pyrittiin saamaan ihmisiä myymälöihin. Nykyään BAIKSin myynti on siirtynyt verkkoon, joka on muuttanut myös mainonnan taktiikkaa. Asiakkaat eivät pääse katselemaan ja testaamaan pyöriä myymälässä ennen ostopäätöstä, joten heidät pitää saavuttaa ja vakuuttaa entistä vahvemmin tehokkaiden pitkäaikaisten mainoskampanjoiden avulla, joissa on panostettu erityisesti valkokuviin ja sisältöön.

    Taktinen myyntiä tavoitteleva digimainonta koki BAIKSilla jälleen uuden haasteen korona-pandemian alettua. Ihmiset eivät enää halunneet matkustaa julkisilla ja polkupyörästä tuli entistä halutumpi kulkuväline. Vuonna 2021 polkupyörien menekkiä kasvatti vielä entisestään uusi työsuhdepolkupyöräetu, ja etenkin sähköpyörät myytiin loppuun alta aikayksikön. Tällöin oli jälleen aika muuttaa mainonnan taktiikkaa, koska pitkäaikaisia kampanjoita ei voitu tehdä pyörien saatavuusongelmien vuoksi.

    ”Yhtäkkisen suuren kysynnän vuoksi jouduimme muuttamaan aiemmin tehtyjä pitkäaikaisia myyntiin tähtääviä kampanjasuunnitelmia lennosta, koska emme voineet tietää, miten pitkään meillä on BAIKSin verkkokaupassa myytäviä pyöriä varastossa. Olen erityisen tyytyväinen siihen, miten joustavasti saimme silloin sovittua ja muokattua mainontaa. Fonecta piti kokonaisuuden yllä ja siirsimme budjettia ajankohtiin, jolloin varastotilanne oli taas parempi.”, Kristian muistelee.

    Fonecta on pystynyt mukautumaan tilanteisiin sujuvasti ja juuri tämä joustavuus on Kristianin mielestä yksi parhaista asioista yhteistyössä. Vaikka komponenttien saatavuudessa on edelleen haasteita, on tilanne pyörien saatavuuden suhteen jo parempi.

    Pienet asiat tekevät hyvän ja hienon kokonaisuuden


    Kristian Österholmilla on 1–2 kuukauden välein etätapaaminen Fonectan asiantuntijoiden kanssa. Tapaamisessa käydään läpi sekä Helkaman että BAIKSin raportteja, pohditaan jatkosuunnitelmia ja käydään läpi kokonaisuutta. Säännöllisten tapaamisten lisäksi Fonectalle ja Helkamalle on luotu oma Teams-kanava, jonka kautta Kristian tavoittaa yhteyshenkilönsä tarvittaessa nopeasti.

    ”Fonectan Ilja ja Laura ovat minulle kuin työkavereita. Ei ole tilannetta, ettenkö tavoittaisi heitä tai uskaltaisi kysyä jotain. Minulle kerrotaan asioista hyvin avoimesti ja selkeästi. Tekninen osaaminen mainoskampanjoiden rakentamisessa tai digimainonnan termistö eivät ole vahvinta osaamistani, mutta he saavat minut aina ymmärtämään, mistä on kysymys. Nämä pienet asiat tekevät tästä hyvän ja hienon kokonaisuuden”, kertoo Kristian.

    Tulevaisuuden suunnitelmia


    Helkaman kanssa on aloitettu hiljattain yhteistyö myös Fonecta Kontakti-tuotteen parissa. Sen tavoitteena on mm. tuoda asiakkaille tietoisuutta Helkaman Tammistossa sijaitsevasta brändimyymälästä, joka on ns. showroomin ja vähittäiskaupan yhdistelmä. Myymälä toimii tärkeänä kontaktipisteenä etenkin kuluttaja-asiakkaiden kanssa ja auttaa Helkamaa asiakaskokemuksen kehittämisessä. Myymälässä asiakkaat pääsevät tutustumaan ja ennen kaikkea koeajamaan suurimman osan Helkaman mallistosta, erityisesti sähköpyöristä. Myymälässä voi myös hoitaa esimerkiksi huoltotakuuasioita tai vaikka ostaa Helkaman laatupyöriä. Kontakti-palvelun avulla huolehditaan mm. siitä, että myymälän karttatiedot ovat oikein kaikkialla netissä ja navigaattoreissa.

    Kristian miettii myös, mitä kaikkea muuta Fonecta pystyykään tarjoamaan, mitä Helkamalla ei vielä ole hyödynnetty: ”Tähänastisen kokemukseni perusteella suosittelen Fonectaa vahvasti ja minulla on tunne, että voisin suositella vahvemminkin, kunhan ehdin perehtymään kaikkeen, mitä Fonectalla digimarkkinoinnin parissa tehdään. Kaikkeen mitä tähän mennessä on tehty, olen ollut oikein tyytyväinen.”

    Haluatko kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja lisätä myyntiä digimarkkinoinnin palveluidemme avulla? Jätä yhteydenottopyyntö!

    Lue lisää