Ajantasainen asiakasrekisteriDigikanava data

Ajantasainen asiakastieto on yrityksen tärkeimpiä pääomia

Dataohjatun markkinoinnin lähtökohtana on vahva asiakasymmärrys, joka pohjautuu ajantasaiseen asiakasrekisteriin. Asiakastieto onkin yrityksen tärkeimpiä pääomia, sillä vain siihen pohjautuva asiakasymmärrys mahdollistaa kustannustehokkaat, oikein kohdennetut sekä tulokselliset markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun toimenpiteet.

Asiakastiedoista keskimäärin noin viidennes vanhenee vuodessa. Oikotietä tai taikatemppuja asiakastiedon ajantasaisena pitämiseen ei ole – on luotava prosessi, jolla data pidetään ajan tasalla ja sen laatu varmistetaan jatkuvasti. Kaikki alkaa olemassa olevan asiakastiedon keräämisestä, puhdistamisesta ja yhtenäistämisestä.

Virheellinen asiakastieto johtaa mm. siihen, että nykyisistä ja potentiaalisista asiakkaista muodostetaan täysin vääränlainen kuva. Tehokkaiden myynti- ja markkinointitoimenpiteiden toteuttaminen on lähes mahdotonta, jos toimenpiteet perustetaan virheelliseen tietoon. Jokaisella rekisterinpitäjällä on jo lainsäädännönkin näkökulmasta velvollisuus huolehtia, ettei virheellisiä tai vanhentuneita henkilötietoja käsitellä.

Näin hyödyt asiakasrekisterin päivityksestä

Asiakasrekisterin päivityksen avulla tehostat myynti- ja markkinointitoimenpiteitäsi merkittävästi, sillä vältyt hukkakontaktoinneilta ja voit kohdistaa viestisi juuri oikeille vastaanottajille. Voimme tehdä yrityksesi rekisterille päivityksen kertaluontoisesti tai jatkuvana palveluna. Käytämme datalähteinä asiakasrekisteripäivityksissä väestötietojärjestelmää, ajoneuvoliikennerekisteriä, liittymärekisteriä sekä Fonectan Yritystietokantaa. Tutustu alla muutamiin esimerkkeihin siitä, miten hyödyt asiakastietojen ajan tasalla pitämisestä.

Asiakkaidesi nimi- ja osoitetiedot pysyvät aina ajan tasalla ja varmistat, että esimerkiksi laskut ja tiedotteet menevät varmasti perille. Pystyt myös viestimään esim. juuri muuttaneille mistä löytyy lähin kauppa, palvelupiste tai huoltamo. Saat tiedon samassa osoitteessa asuvista henkilöistä.

Kontaktoidessasi yrityksiä ja niiden päättäjiä varmistat, ettet hukkaa aikaa vanhentuneista tai puutteellisista tiedoista johtuviin hukkasoittoihin. Saat selville tuplat ja triplat rekisterissäsi ja voit estää saman asiakkaan esiintymisen useaan kertaan.

Ajantasaisilla yhteystiedoilla digitalisoit asiakaskantasi paremmin ja voit kohdistaa heille tehokkaasti esimerkiksi bannerimainontaa. Myös erilaiset kohdennukset mm. sosiaalisessa mediassa toimivat tehokkaammin, kun kohdennuksessa käytettävät tiedot ovat ajan tasalla.

Tarjoat hyvää asiakaspalvelua, kun tavoitat kaikki haluamasi asiakkaat tärkeillä viesteillä ja samalla varmistat, ettet lähesty ikinä alaikäisiä, kuolleita tai markkinointikieltoisia. Lisäksi tehostat rikasteiden ja luokitusten kiinnittymistä.

Tilaa maksuton asiakasrekisterin kuntotesti!

Asiakasrekisteristä ei ole hyötyä, jos tiedot eivät ole ajan tasalla. Haluatko tietää, missä kunnossa yrityksesi asiakasrekisteri on? Täytä alla oleva yhteydenottolomake ja kerro viestikentässä oletko kiinnostunut henkilö- vai yritysasiakasrekisterin ajantasaisuuden selvittämisestä. Teemme asiakasrekisterillesi täysin maksuttoman kuntotestin!
Verkkosivustollamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi sekä mainosten näyttämiseksi. Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoa evästeistä
OK