SF Caravan: Jäsenmäärä vahvaan kasvuun datapohjaisella markkinoinnilla

Mainostoimisto Precis ja Fonecta toteuttivat SF Caravanille mainoskampanjan keväällä 2017. Niille matkailuauton tai –vaunun omistajille lähetettiin kirje, joilla ei ollut SF Caravanin jäsenyyttä. Lähteenä käytettiin Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin ajoneuvoliikennererkisteritietoja, joita analysoitiin asiakkaan tarpeiden mukaan. Samalla käynnistettiin Facebook-kampanja, jonka hieman tavanomaista rohkeammat sisällöt saivat maltillisella budjetilla todella suuren näkyvyyden.

Kampanjalla tavoitettiin yli 110 000 leirintäalueista, matkailuautoista ja vastaavista aihepiireistä kiinnostunutta käyttäjää. Kohderyhmä ohjattiin sekä kirjeeltä että Facebookista verkkosivustolle, jonne oli toteutettu selkeä ja helppokäyttöinen liittymislomake. Monikanavaisen, tarkkaan kohdennetun kampanjan tulokset puhuivat puolestaan: uusia jäseniä liittyi SF Caravaniin 23 % enemmän kuin kahtena aiempana vuonna.

Fonectalta onnistuu Facebook-mainonnan lisäksi myös muut digitaalisen markkinoinnin palvelut - ota yhteyttä! 

0