SF Caravan: Jäsenmäärä vahvaan kasvuun datapohjaisella markkinoinnilla

Mainostoimisto Precis ja Fonecta toteuttivat SF Caravanille mainoskampanjan keväällä 2017. Kirje lähetettiin niille matkailuauton tai -vaunun omistajille, joilla ei ollut SF Caravanin jäsenyyttä. Lähteenä käytettiin Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin ajoneuvoliikennererkisteritietoja, joita analysoitiin asiakkaan tarpeiden mukaan. Samalla käynnistettiin Facebook-mainonnan kampanja, jonka hieman tavanomaista rohkeammat sisällöt saivat todella suuren näkyvyyden maltillisella budjetilla.

Kampanjalla tavoitettiin yli 110 000 leirintäalueista, matkailuautoista ja vastaavista aihepiireistä kiinnostunutta käyttäjää. Kohderyhmään kuuluvia ihmisiä ohjattiin sekä kirjeeltä että Facebookista verkkosivustolle, jonne oli tehty selkeä ja helppokäyttöinen liittymislomake. Monikanavaisen, tarkkaan kohdennetun kampanjan tulokset puhuvat puolestaan: uusia jäseniä liittyi SF Caravaniin 23 % enemmän kuin kahtena aiempana vuonna.

Fonectalta onnistuu Facebook-mainonnan lisäksi myös muut digitaalisen markkinoinnin palvelut - ota yhteyttä! 

0