Google Shopping vihdoin Suomessa

Google Shopping vihdoin Suomessa!

Google Shoppingin beta-versio on vihdoin saatu Suomeen. Muualla jo pitkään käytössä ominaisuus avattiin Suomessa beta-versiona, mikä tarkoittaa, että ominaisuutta kokeillaan meillä ennen täyttä käyttöönottoa. Mainostajalle uutinen on iloinen – etenkin suuret verkkokauppayritykset hyötyvät uudesta ominaisuudesta.

Mitä on Google Shopping?

Shopping-mainoksien tarkoituksena on esitellä asiakkaalle tuote ennen yrityksen verkkosivuille päätymistä. Asiakkaalle annetaan mahdollisuus tutustua tuotteisiin ennen kuin hän päättää, mitä tuotetta tarkastelee tarkemmin yrityksen verkkosivustolla. Shopping-kampanjat ovat kokooma erityyppisiä visuaalisia mainoksia, joiden avulla kuluttaja voi etsiä, löytää ja vertailla tuotteita helpommin kuin aikaisemmin.

Hakukoneiden osalta ominaisuus ei vielä ole Suomessa käytössä, vaan mainonta tapahtuu alussa Google Searchin ulkopuolella eli muissa Googlen verkoston sivustoissa. Koska kyseessä on beta-versio, on tarkoitus kerätä kokemuksia ominaisuuden käytöstä kesäkuun ajan ja laajentaa sen pohjalta näkyvyyttä.

Kenelle Google Shopping on suunnattu?

Google Shopping soveltuu erityisen hyvin isommille verkkokauppayrityksille ja jälleenmyyjille, joilla on valikoimassaan paljon erilaisia tuotteita ja samalla myös tarve tuoda suuri määrä tuotteita esiin mainonnan avulla. Shoppingin kautta verkkokaupan tuotteet nousevat hakutuloksissa muiden hakujen kärkeen. Jos verkkokauppa ei siis hyödynnä mainonnassaan Shoppingia, nousee näille kärkipaikoille kilpailijan mainoksia. 

Shopping-mainonnan edut kauppiaille

Miksi mainostajan kannattaa siis harkita Shopping-mainontaa perinteisen hakusanamainonnan sijaan? Shopping tarjoaa mainostajalle dynaamista mainontaa, jonka avulla yritys voi hallita tuotetietojaan ja pitää ne päivitettyinä. Shopping sopiikin erityisen hyvin yrityksille, joiden tuotteiden hinnat ja valikoima vaihtuvat usein, jolloin näiden tietojen ajantasaisuus mainonnassa on tärkeää. Shopping-kampanjoita voi käyttää kätevästi verkkokaupan tuotteiden mainostamiseen yhtä hyvin kuin verkkosivuston liikenteen kasvattamiseen sekä samalla osuvampien liidien hankintaan.

Shopping-mainokset ovat myös monipuolisempia ja näyttävämpiä kuin perinteiset tekstimainokset, sillä ne sisältävät myytävien tuotteiden tarkat tiedot ja kuvan sekä tuotteen toimittajan ja mahdolliset arvostelut. Näihin tietoihin kuuluvat myös mainoksen otsikkona toimiva tuotteen nimi, tuotekuva, tuotteen hinta ja jälleenmyyjänä toimivan yrityksen nimi. Yhdellä mainoksella pystyäänkin kertomaan enemmän kuin tekstimainoksella koskaan. Shopping-mainoksia voi myös selata. mikä tekee niiden käyttökokemuksen asiakkaalle miellyttäväksi.

Aloita Google Shopping-mainonta jo tänään.


Lähde: Google

0 0