Fonecta myy datapalvelunsa LeadCloudille

17.10.2019 | Lukuaika 2 min

Fonectan datapalvelujen liiketoiminta myydään LeadCloudille. Kauppa toteutuu 31. lokakuuta 2019, ja siinä Fonectan datapalvelut, asiakkaat sekä 13 työntekijää siirtyvät LeadCloudille. Asiakkaiden datapalveluiden tuotanto ja myynti jatkuvat keskeytyksettä siirtymäajan ylitse.

Järjestely synnyttää yhden alan suurimmista myyntikontaktien kohdentamiseen keskittyneistä toimijoista.

”Kauppa on erinomainen mahdollisuus sekä asiakkaille, Fonectalle että LeadCloudille. Fonectan datapalvelut saavat luotettavan omistajan, joka panostaa palvelujen kehittämiseen ja myyntiin voimakkaasti. Fonectalle kauppa on strateginen valinta, joka mahdollistaa keskittymisen digitaaliseen markkinointiin ja maineenhallintaan”, kertoo Fonectan toimitusjohtaja Mari Eklund.

”Alan kahden vahvan toimijan yhdistäminen avaa aivan uusia mahdollisuuksia tuotekehitykseen ja entistäkin laajempien kokonaisuuksien tarjoamiseen asiakkaillemme”, sanoo LeadCloudin toimitusjohtaja Hannu-Matias Nurmi.

LeadCloud on LeadVenture Oy:n kauppanimi. Kaupan yhteydessä LeadCloud saa merkittävän sijoituksen suomalaiselta pääomasijoittaja Juuri Partnersilta, josta myös tulee LeadCloudin pääomistaja.

Mitkä palvelut siirtyvät LeadCloudille?

Liiketoimintakaupassa LeadCloudille siirtyvät seuraavat Fonectan datapalvelut:

  • B2B- ja B2C-kohderyhmäpalvelut
  • Väestörekisterikeskuksen ja Traficomin tietopalvelut
  • Postitus- ja SMS-palvelut

Fonectan jatkaa dataliiketoimintaa aina 31. lokakuuta 2019 asti, jonka jälkeen liiketoiminta siirtyy LeadCloudille. Tähän asti Fonecta hoitaa datatuotteiden myynnin, asiakaspalvelun, datatilaukset ja -toimitukset keskeytyksettä.

Fonecta on solminut palvelusopimuksen LeadCloudin kanssa siirtymävaiheen ajaksi, jotta palveluiden keskeytyksetön tarjoaminen asiakkaille voidaan varmistaa.

Mitä palveluita Fonectalta saa jatkossa?

Fonecta keskittyy jatkossa tarjoamaan asiakkailleen kattavia digitaalisen markkinoinnin ja maineenhallinnan palveluja. Palvelujemme keskiössä ovat muun muassa digitaalinen mainonta, kotisivut ja verkkolöydettävyyden ratkaisut. Fonectan vahvuus on suomalaisyritysten syvällinen tuntemus ja pitkä kokemus digitaalisen markkinoinnin alalta.

”Tämän päivän maailmassa yritykset haluavat rinnalleen näkemyksellisen ja sitoutuneen kumppanin, joka selkiyttää ja toimii tulkkina digitaalisen markkinoinnin trendien ja asiakkaan todellisuuden välissä ja osaa kääntää ne asiakkaan liiketoimintaa tukeviksi kokonaisuuksiksi”, Eklund toteaa.

Lisätietoja:

Fonecta Oy: Mari Eklund, toimitusjohtaja, 040 837 5982, mari.eklund@fonecta.com

LeadCloud: Hannu-Matias Nurmi, toimitusjohtaja, 040 809 5291, hannu-matias@leadcloud.fi

Fonecta tarjoaa yrityksille tehokkaat digitaaliset ratkaisut verkosta löytymiseen, markkinointiin sekä parempaan asiakasymmärrykseen. Palveluvalikoima kattaa kaikki ostoprosessin eri vaiheet aina mielenkiinnon herättämisestä ostoon ja sitouttamiseen. Fonectan missio on auttaa suomalaisia yrityksiä parantamaan digitaalista kilpailukykyään. Fonecta työllistää viidellä paikkakunnalla yhteensä n. 350 asiantuntijaa, jotka palvelevat 36 000 yritysasiakasta ympäri Suomen.