Medialle

 

Yhteystiedot medialle

Oletko median edustaja? Vastaamme tiedotusvälineiden yhteydenottoihin Fonectan viestinnässä, ota yhteyttä:

Sisältöpäällikkö Minna Tuum (040 564 6471) minna.tuum@fonecta.com

Tiedotteet

  • ICT-alan lakko
    19.05.2022
    Asiakastiedote: Maanantaina 25.4.2022 alkanut ICT-alan toimihenkilöiden lakko jatkuu edelleen. Lakolla on vaikutuksia Fonectan palveluiden tuottamiseen. (Tiedotetta päivitetty 19.5.2022)

    The strike in the ICT industry began on 25th of April. The strike will have an impact on the delivery of Fonecta's services. More information below.

     

    (Päivitetty 19.5.2022)

    ICT–alan toimihenkilöiden työehtosopimusneuvotteluissa ammattiliitto Pron ja Palvelualojen työnantajien Paltan välillä ei olla päästy sopuun. Maanantaina 25.4.2022 alkanut ICT-alan toimihenkilöiden lakko jatkuu edelleen. Työnseisauksen kestosta ei toistaiseksi ole tietoa.

    Työriitaa on soviteltu viimeksi keskiviikkona 19.5.2022 tuloksetta. Sovittelussa pidetään viikon tauko ja neuvotteluja jatketaan myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana. Lisätietoja sovittelun etenemisestä voi lukea myös ammattiliitto Pron sivuilta ja Paltan sivuilta.

    Työnseisaukseen osallistunee koko Suomessa arviolta noin 12 000 ihmistä, jotka työskentelevät muun muassa teleoperaattoreiden ja verkonylläpitoyritysten palveluksessa. Fonectalaisista lakon piirissä on reilut 200 henkilöä.

    Fonecta pyrkii työnseisauksesta huolimatta palvelemaan asiakkaitaan mahdollisimman hyvin, mutta lakolla on valitettavasti vaikutuksia Fonectan palveluiden toimintaan ja asiakaspalveluun. Asiakaspalvelumme puhelin on työnseisauksen ajan suljettuna, ja palveluiden tuottamisessa on keskeytyksiä ja viivettä. 

    Pyrimme palauttamaan palveluidemme tuottamisen normaaliksi mahdollisimman pian mahdollisen työseisauksen päätyttyä. Pahoittelemme tilanteesta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Tiedotamme asiasta lisää heti, kun saamme lisätietoa sovittelun etenemisestä. 

    Fonecta strives to serve its customers as well as possible, but unfortunately the strike will have an impact on the operation of Fonecta's services and customer service. Our customer service phone is closed during the srike, and there are interruptions and delays in providing services.

    Lue lisää
  • Tarjoa tukea Ukrainan pakolaisille Google-yritysprofiilissasi
    14.04.2022
    Google on luonut uuden tavan auttaa ukrainalaisia pakolaisia

    Yritykset voivat nyt kertoa tukevansa ukrainalaisia oman Google Yritysprofiilinsa kautta.

    Lue lisää
  • Patrik ja Sami kättelevät
    25.03.2022
    Fonecta ostaa Eecon – tavoitteena helpottaa kaikenlaisten yritysten verkkokauppaa

    Digimarkkinointiyhtiö Fonecta ostaa verkkokauppoihin keskittyneen Eeco Oy:n. Kaupan myötä Fonecta vahvistaa verkkokauppaosaamistaan merkittävästi. Yhtiöiden tavoite on tehdä B2B-verkkokaupasta yhtä sujuvaa kuin kuluttajaverkkokaupasta. 

    Järjestelyllä Fonecta ja Eeco haluavat avata verkkokaupan mahdollisuudet kaikille yrityksille, oli kyse B2C- tai B2B-liiketoiminnasta tai tuotteiden tai palveluiden myynnistä.

    ”Verkkokauppa on oleellinen osa digimarkkinointia. Yhdessä Eecon kanssa voimme auttaa asiakkaita verkkoliiketoiminnan koko prosessissa aina asiakkaiden löytämisestä verkkokaupan kassalle asti”, sanoo Fonectan toimitusjohtaja Patrik Sallner.

    Eecon toimitusjohtaja Sami Lehmuksen mukaan

    Fonecta ja Eeco sopivat täydellisesti yhteen. 
    ”Me Eecossa olemme vahvoja kuluttaja- ja B2B-puolen verkkokaupoissa, mutta meiltä on puuttunut digimainonnan osaamista. Fonecta taas on digimarkkinoinnin ykkönen Suomessa. Yhdessä pystymme palvelemaan asiakkaita entistä paremmin”, Lehmus sanoo.

    ”Eecon liittyminen Fonectan kokonaisuuteen on etenkin asiakkaillemme täysosuma”, Sallner jatkaa. ”Yrityskaupan myötä Fonecta saa huipputason verkkokauppaosaamista ja valikoimaansa markkinoiden johtavat alustat WooCommercen ja Shopifyn.”

    Verkkokauppa ei saa olla pelkkä IT-projekti

    Eeco ja Fonecta haluavat auttaa suomalaisia yrityksiä paremmin hyödyntämään verkkokaupan mahdollisuuksia. Eecon Lehmuksen mukaan suomalaisyritykset eivät ole vielä riittävän hyvin ymmärtäneet sujuvan käyttökokemuksen merkitystä, erityisesti B2B-liiketoiminnassa.

    ”Suomessa verkkokauppa nähdään valitettavan usein IT-projektina, vaikka sen todellisuudessa pitäisi olla liiketoimintaprojekti. Sujuvasti toimiva verkkokauppa on keskeinen osa asiakaskokemusta niin B2C- kuin B2B-puolellakin. Asiakaskokemusta parantamalla voidaan nostaa myyntiä merkittävästi: olemme nähneet asiakkaita, joilla käyttökokemuksen parantaminen on nostanut verkkokaupan myyntiä jopa 70 prosenttia”, Lehmus sanoo.

    Eeco suunnittelee ja toteuttaa verkkokauppoja, jotka kestävät läpi yrityksen elinkaaren. Kauppoja voidaan jatkokehittää ketterästi ja integroida osaksi yrityksen muita järjestelmiä. Yrityksellä on myös paljon osaamista verkkokaupan markkinoinnin automaatioratkaisuista sekä jatkuvalaskutteisten palveluiden myymisestä verkossa.

    Lehmuksen mukaan siirtymä kohti Netflixin tai Spotifyn kaltaista palvelumallia ja asiakaskokemusta on selvästi kasvava trendi markkinoilla.

    ”Paras verkkokauppa on sellainen, jossa asiakkaan on helppo asioida ja jossa jokaista tilausta ei välttämättä tarvitse käydä tekemässä joka kerta erikseen.”

    Eeco jatkaa kasvua Fonectan kanssa

    Fonecta ostaa Eecon koko osakekannan ja yhtiö on tarkoitus sulauttaa Fonectaan. Järjestelyssä kaikki yrityksen työntekijät siirtyisivät Fonectan palvelukseen ja Eecosta tulisi Fonectan verkkokauppaliiketoimintayksikkö, jota vetäisi Eecon toimitusjohtaja Sami Lehmus. 

    Yhtiön palvelut asiakkaille jatkuvat ennallaan. Jatkossa Eecon asiakkaat voivat hyödyntää Fonectan digimarkkinoinnin palveluja.

    Lisätietoja:

    Patrik SallnerPatrik Sallner 
    toimitusjohtaja, Fonecta 
    p. 040 544 3441 
    patrik.sallner@fonecta.com


    Sami LehmusSami Lehmus 
    Partner, CEO, Eeco 
    p. 040 650 3656 
    sami.lehmus@eeco.fi


    Fonecta on digitaalisen markkinoinnin asiantuntijayritys. Autamme asiakkaitamme kasvamaan digimarkkinoinnin keinoin. Teemme sen yhdistämällä maailman parhaat kohdennetun markkinoinnin alustat ja yli 30 000 asiakasyrityksen tuntemuksemme. Olemme Suomen ainoa LinkedIn Marketing Solutions -maakumppani ja Yextin Suomen-edustaja. Olemme kasvaneet digitalisaation mukana perustamisvuodestamme 2002 alkaen ja elämme niin kuin opetamme. Meitä fonectalaisia on yhteensä 250 Helsingissä, Porissa, Tampereella ja Turussa. 
     
    Eeco on verkkokauppoihin ja niiden automaatioihin erikoistunut asiantuntijayritys. Toteutamme verkkokauppoja, joita loppukäyttäjät, kauppiaat ja liiketoimintaprosessit rakastavat. Olemme toteuttaneet yli 120 verkkokauppaa maailman johtavilla alustoilla WooCommercella ja Shopifylla. Toimimme myös partnerina ActiveCampaign- ja Klaviyo-alustoille, joiden avulla automatisoimme asiakkaidemme verkkokauppabisnestä. 

    Lue lisää
  • 08.03.2022
    Fonecta Kontakti -palvelun hakukanaviin kuuluva Yandex on suljettu pois käytöstä

    Fonecta Kontakti -palvelun hakukanaviin kuuluva Yandex on suljettu pois käytöstä. Myös Google ja Facebook ovat lopettaneet mainonnan Venäjällä toistaiseksi.

     

    Ukrainan kriisin takia moni kansainvälinen yritys on lopettanut liiketoimintansa ja mainostamisen Venäjällä. Fonecta tekee pääasiassa paikallista liiketoimintaa suomalaisten yritysten kanssa, ja Fonectan palvelut tuotetaan yhteistyössä kotimaisten, eurooppalaisten ja amerikkalaisten yritysten kanssa. Fonecta ei harjoita liiketoimintaa Venäjällä kirjoilla olevien yritysten tai organisaatioiden kanssa, joka voisi mahdollistaa esimerkiksi väärän tiedon levittämistä mm. sosiaalisessa mediassa.

    Fonecta on nyt tehnyt yhteistyökumppaneidensa kanssa seuraavia muutoksia, jotka rajaavat digimarkkinoinnin mahdollisuuksia Venäjällä:

    • Facebook ja Google ovat keskeyttäneet Ads -palvelut Venäjällä Ukrainan kriisin seurauksena:
      • Tämä vaikuttaa myös Fonectan asiakkaisiin, joilla on ollut kauttamme mainosnäkyvyyttä Venäjällä kyseisissä kanavissa.
    • Fonecta keskeyttää tietojen välittämisen Yandex-hakukoneeseen:
      • Fonecta Kontakti -palvelun asiakkaillamme on mahdollisesti ollut näkyvyyttä myös venäläisessä Yandex-hakukoneessa. Yandex on Venäjällä toimiva tietotekniikka-alan yrityskonserni, joka ylläpitää Venäjän suurinta internetin hakukonetta.
      • Vallitsevasta tilanteesta johtuen Yandex on suljettu pois Fonecta Kontaktin kanavavalikoimasta, eikä Fonecta enää vie Yandexiin yritysten tietoja.

    Fonecta on näiden toimien lisäksi päättänyt tukea isoja avustusjärjestöjä, jotka tekevät töitä Ukrainan kriisin hyväksi.

    Jos sinulle herää kysymyksiä, olemme mielellämme avuksi. Ole siis rohkeasti yhteydessä!

    Lue lisää
  • 10.01.2022
    Tutkimus: Suomalaisyritykset suosivat Facebookia, LinkedIniä ja Instagramia somemainonnassa

    Suomalaisyritykset pitävät Facebookia parhaana somemainonnan kanavana, selviää tuoreesta tutkimuksesta. Toiseksi suosituin mainoskanava on LinkedIn ja kolmanneksi suosituin Instagram.

    Lue lisää
  • Sosiaalisen median tutkimus
    13.12.2021
    Tutkimus: Facebook pitää pintansa Suomen suosituimpana somekanavana

    Kolme neljästä suomalaisesta kertoo käyttävänsä jotain sosiaalisen median kanavaa. Yli 65-vuotiaat käyttävät somekanavista ajallisesti eniten Facebookia ja 18–24-vuotiaat Instagramia. Tiedot käyvät ilmi IROResearchin lokakuussa tekemästä Tuhat suomalaista -tutkimuksesta, jonka tilaajana oli Fonecta.

    Lue lisää
Vanhemmat tiedotteet