Medialle


YHTEYSTIEDOT MEDIALLE

Oletko median edustaja? Vastaamme tiedotusvälineiden yhteydenottoihin Fonectan viestinnässä, ota yhteyttä:

Viestinnän suunnittelija Katariina Kemppi (050 482 1309), katariina.kemppi@fonecta.com

Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Sanna Salo (040 126 5382) sanna.salo@fonecta.com

Tiedotteet

  • 26.08.2020
    Fonecta uudelleenorganisoi toimintojaan ja käynnistää yt-neuvottelut

    Ulkoinen tiedote, 26.8.2020

    Fonecta uudelleenorganisoi toimintojaan ja käynnistää yt-neuvottelut

    Fonecta aloittaa koko yhtiötä koskevat yhteistoimintaneuvottelut. Vahvistaakseen asemaansa sekä panostaakseen kasvuun digitaalisen markkinoinnin palvelujen tarjoajana, yhtiö suunnittelee toimintojensa uudelleenorganisointia.

    Toteutuessaan muutoksella arvioidaan olevan henkilöstövaikutuksia. Neuvottelut voivat johtaa enimmillään 61 henkilön työsuhteen päättymiseen. 

    Neuvottelut alkavat 31. elokuuta. Neuvottelujen aikana Fonecta palvelee asiakkaitaan normaalisti. 

    Fonecta on määrätietoisesti vahvistanut ydintoimintaansa digitaalisen markkinoinnin palvelujentarjoajana viime vuosien ajan ja se on keskeinen tavoite myös nyt suunnitellussa toimintojen uudelleenorganisoinnissa. Muutoksen myötä Fonecta uskoo pystyvänsä paremmin tukemaan asiakkaidensa liiketoiminnan kasvua ja kehittymistä sekä vahvistamaan omaa asemaansa markkinoilla.

    ”Muutoksen seurauksena organisaatiorakenteemme ja toimintamme selkeytyy ja luomme vakaan pohjan kasvulle jatkuvasti muuttuvassa markkinassa”, sanoo Fonectan toimitusjohtaja Pekka Harju

    ”Asiakkaamme ovat tekemisen keskiössä ja painopiste tulee entistä vahvemmin olemaan asiakkaille tuotettavan arvon kasvattamisessa ja sen todeksi näyttämisessä”, jatkaa Harju. 

    Lisätietoja: 

    Pekka Harju, toimitusjohtaja 

    pekka.harju@fonecta.com

    Lue lisää
  • Pekka Harjusta Fonectan toimitusjohtaja
    04.05.2020
    Pekka Harjusta Fonectan toimitusjohtaja

    Suomen suurimman digitaalisia markkinoinnin palveluja tarjoavan Fonecta Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Pekka Harju, toimitusjohtaja Mari Eklundin siirryttyä yhtiön ulkopuolelle.

    Lue lisää
  • 29.04.2020
    Mainontaa ei kannata katkaista poikkeusaikana

    Kaksi vuotta sitten veri veti Ville Hakalaa yrittäjyyden pariin. Syntyi Sähkö- ja Kylmäpalvelu Hakala, jota työllistävät sähköasennukset sekä lämpöpumppujen asennukset. Poikkeustilanne ei ole hetkauttanut yrityksen toimintaa, tänä vuonna kevät on yhtä kiireinen kuin viime vuonnakin.

    Eilen Lempäälässä, huomenna Parkanossa

    Yrittäjän elämä on jatkuvaa tasapainottelua oikean työmäärän kanssa, että kaikki asiakastyöt ehtii tehdä laadusta tinkimättä. 

    ”Luultavasti palkkaan lähitulevaisuudessa itselleni työkaverin, mutta odotan vielä sitä yhtä isoa kiirettä”, kertoo toimitusjohtaja Ville Hakala, joka suhaa autollaan asiakkaiden perässä ympäri Pirkanmaata. 

    Poikkeustilanteesta huolimatta kauppaa on tehty ahkeraan ja uusia töitä tulee tasaisena virtana niin puskaradion, nettisivujen, Google-mainonnan, Facebook-postausten kuin lehtimainostenkin kautta. Kolmannes ajasta kuluu tuttujen yritysasiakkaiden parissa muun muassa rakennusliikkeen alihankkijana. 

    Paikallinen näkyvyys tärkeää

    Kaikkien kiinteiden kulujen katkaiseminen oli Villen ensimmäinen ajatus, kun koronan mukanaan tuoma poikkeustilanne maaliskuussa iski päälle. Samassa hulinassa laitettiin Google-mainoskampanja tauolle. 

    ”Muutaman viikon jälkeen huomasin, että töitä on ollut hyvin eikä mitään hätää ole, joten päätin käynnistää Google-kampanjan uudelleen”, Ville pohtii ja jatkaa: ”asiakkaiden mielessä pitää pysyä, koska töitä tarvitaan jatkossakin ja paikallisessa kilpailussa on oltava verkossa mukana. Vaikka olen saanut paljon lisätöitä puskaradion kautta, ei mainontaa saa missään nimessä unohtaa, koska sitä kautta tavoittaa ihan uusia asiakkaita.”

    Puolikas työkeikka kuussa maksaa Google-mainontaan käytetyn rahan takaisin ja yrittäjä on ollut kampanjan tuloksiin tyytyväinen. 

    ”Varsinkin tämä poikkeustilanne on korostanut markkinoinnin tärkeyttä. Hiljattain olen huomannut, että Facebookissa on kätevä esitellä palveluita ja tuotteita hyvien kuvien avulla”, Ville sanoo. 

    Teksti: Katariina Kemppi

    Lue lisää
  • 22.04.2020
    Maltti on valttia poikkeustilanteessa

    Jauhiaisten yrittäjäpariskunnan vetämässä TNT-Putki Oy:ssa työt ovat painottuneet viime aikoina entistä enemmän yrityspuolelle. Yrittäjät seuraavat tiiviisti viranomaisten ohjeistuksia, valistavat omia LVI-asentajiaan ja suhtautuvat paniikin sijasta maalaisjärjellä ja maltilla vallitsevaan poikkeustilanteeseen. 

    Isot hankkeet etenevät

    Espoossa sijaitsevasta 112 vuotta vanhasta koulusta tulee kesällä yrityksen uusi toimitila ja sieltä yrittäjä Miili Jauhiainen vastaakin puhelimeen maalipensseli kädessään.

    ”Kuten monet muutkin yritykset, myös me käytämme nyt tilaisuuden hyödyksi ja edistämme jo aiemmin suunniteltua remonttia, kun oma väki on pääasiassa muualla kuin toimitiloissa”, kertoo seitsemän työntekijää työllistävä Jauhiainen. 

    Alkushokin jälkeen yrityksessä koettiin yksi hiljaisempi viikko, mutta sen jälkeen töitä on riittänyt normaaliin tapaan.

    ”Poikkeustilanne ei estä putkia tai vessanpönttöjä hajoamasta, joten meitä tarvitaan edelleen. Osa isoista urakoista etenee tilanteesta huolimatta tai jopa ketterämmin nyt, kun tilat kuten ravintolat, toimistot tai kauppakeskukset ovat lähestulkoon tyhjinä. Osa siirtyy kuitenkin tulevaisuuteen. Myös taloyhtiöiden remontit etenevät pakollisten töiden osalta ja työllistävät arkeamme. Tuntuu, että kuluttajapuolella remontteja on herkemmin lykätty hieman myöhemmäksi”, Jauhiainen sanoo. 

    Asiakkaiden ymmärtäminen ja joustavuus korostuu

    Putkia ei voi korjata etänä tai digitaalisesti vaan asiakkaiden luo mennään paikan päälle kuten ennenkin. Kohde on nähtävä sekä tarjouksentekovaiheessa että varsinaisessa työvaiheessa.

    ”Meidän töitä ei voi oikein etänä tehdä!”, nauraa Jauhiainen ja jatkaa: ”mutta totta kai noudatamme kohteissa varovaisuutta eli emme kättele ketään, huolehdimme hygieniasta, käytämme käsidesiä ja suojaimia sekä huolehdimme turvaväleistä.”

    Asiakkaiden erilaisten tilanteiden ymmärtäminen ja niissä joustaminen on nyt Jauhiaisen mukaan avainasemassa. Yrityksen täytyy sopeutua uuteen tilanteeseen, jotta se palvelee nyt asiakkaitaan parhaalla mahdollisella tavalla. 

    Verkosta löytyminen tärkeää 

    TNT-Putki Oy toimii pääkaupunkiseudulla ja hyvä verkkolöydettävyys omalla markkina-alueella on Jauhiaisen mielestä yhtä tärkeää nyt kuin normaalistikin. Yrityksen verkkolöydettävyyttä on rakennettu systemaattisesti jo pitkään. 

    ”Ihmiset viettävät nyt netissä enemmän aikaa kuin yleensä ja tekevät siellä myös hankintoja, vaikkapa hanoja, aiempaa ahkerammin. Enkä usko, että tämä trendi kääntyy ainakaan laskevaan suuntaan poikkeustilanteen jälkeenkään eli kyllä meidän yrityksen pitää löytyä hyvin verkosta”, Jauhiainen pohtii. 

    Toimiva ja selkeä kotisivu, joka löytyy hyvin Googlesta on TNT-Putki Oy:n verkkolöydettävyyden kivijalka. Yhteystiedot ja aukioloajat löytyvät myös kaikista suosituimmista netin kanavista nopeasti, jotta yhteydenotto on asiakkaalle helppoa. Hanakat-ketjuun kuuluminen tuo myös yritykselle näkyvyyttä erilaisten mainoskampanjoiden muodossa.

    Teksti: Katariina Kemppi

    Lue lisää
  • 21.04.2020
    Fonectan lomautuksia koskevat yt-neuvottelut ovat päättyneet

    Koronaviruspandemian aiheuttaman liiketoiminnan epävarmuuden vuoksi käydyt lomautuksia koskeneet yhteistoimintaneuvottelut Fonectalla ovat päättyneet. Yhtiö lomauttaa koko henkilöstönsä jaksotetusti ja enimmillään 90 päivän ajaksi kuluvan vuoden aikana. Fonectalla on tällä hetkellä 320 työntekijää. 

    ”Neuvottelut eivät vaikuta palvelujemme saatavuuteen ja autamme asiakkaitamme löytymään digitaalisesti tässä haastavassa tilanteessa”, toimitusjohtaja Mari Eklund kommentoi. 

    ”Kuten moni muukin yritys tällä hetkellä, myös Fonecta joutuu sopeuttamaan omaa toimintaansa ja resurssejaan vallitsevaan poikkeustilanteeseen”, jatkaa Eklund. 

    Lisätietoja: 

    Mari Eklund, toimitusjohtaja 

    mari.eklund@fonecta.com 

    Katja Patojoki, henkilöstöjohtaja 

    katja.patojoki@fonecta.com 

    Fonecta tarjoaa yrityksille tehokkaat digitaaliset ratkaisut verkosta löytymiseen, markkinointiin sekä parempaan asiakasymmärrykseen. Palveluvalikoima kattaa kaikki ostoprosessin eri vaiheet aina mielenkiinnon herättämisestä ostoon ja sitouttamiseen. Fonectan missio on auttaa suomalaisia yrityksiä parantamaan digitaalista kilpailukykyään. Fonecta työllistää viidellä paikkakunnalla yhteensä n. 350 asiantuntijaa, jotka palvelevat 36 000 yritysasiakasta ympäri Suomen.

    Lue lisää
  • 07.04.2020
    Fonecta aloittaa lomautuksia koskevat yt-neuvottelut

    Suomen suurin, digitaalisen markkinoinnin palveluja tarjoava Fonecta Oy aloittaa yhteistoimintaneuvottelut koronaviruspandemian aiheuttaman liiketoiminnan epävarmuuden vuoksi. Yhtiö suunnittelee koko henkilöstöä koskevia ja enintään 90 päivän lomautuksia kuluvan vuoden aikana. Fonectalla on tällä hetkellä 320 työntekijää. Neuvottelut alkavat 14.4.2020.

    ”Neuvottelut eivät vaikuta palvelujemme saatavuuteen ja autamme asiakkaitamme löytymään digitaalisesti tässä haastavassa tilanteessa”, toimitusjohtaja Mari Eklund kommentoi. 

    ”Kuten moni muukin yritys tällä hetkellä, myös Fonecta joutuu sopeuttamaan omaa toimintaansa ja resurssejaan vallitsevaan poikkeustilanteeseen”, jatkaa Eklund. 

    Lisätietoja: 

    Mari Eklund, toimitusjohtaja 

    mari.eklund@fonecta.com 

    Katja Patojoki, henkilöstöjohtaja 

    katja.patojoki@fonecta.com 

    Fonecta tarjoaa yrityksille tehokkaat digitaaliset ratkaisut verkosta löytymiseen, markkinointiin sekä parempaan asiakasymmärrykseen. Palveluvalikoima kattaa kaikki ostoprosessin eri vaiheet aina mielenkiinnon herättämisestä ostoon ja sitouttamiseen. Fonectan missio on auttaa suomalaisia yrityksiä parantamaan digitaalista kilpailukykyään. Fonecta työllistää viidellä paikkakunnalla yhteensä n. 350 asiantuntijaa, jotka palvelevat 36 000 yritysasiakasta ympäri Suomen.

    Lue lisää
Vanhemmat tiedotteet