Toteuta verkkokauppa helposti itse
Verkkokaupan perustamiseen on kaksi polkua: Verkkokaupan voi tilata avaimet käteen -palveluna, tai tehdä itse verkkokauppaohjelmistoa käyttäen. Kun haluat tehdä verkkokaupan itse, pääset alkuun Fonectan maksuttomalla verkkokauppaversiolla ja voit halutessasi vaihtaa myöhemmin kattavampaan pakettiin. Valitse verkkokaupparatkaisu, joka kasvaa yrityksesi mukana.

Yrityksen verkkokauppa itse tehden – helposti ja nopeasti, alk. 0 €/kk

Helppokäyttöinen

Tee itse -verkkokauppa on ennen kaikkea helppokäyttöinen, niin yrittäjälle kuin asiakkaalle. Päivittäiset rutiinit sujuvat vaivatta ja tekninen ratkaisu tukee verkkokauppasi kasvua.

Edullinen

Alkuun pääset helposti ominaisuuksiltaan ja laajennusmahdollisuuksiltaan kevyemmän, ilmaisen Free-paketin avulla. Yrityksille valittavana on myös maksullisia paketteja, joihin tarjoamme 2 ilmaista kuukautta!

Monipuolinen

Monipuolinen ohjelmisto sopii monenlaiseen tarpeeseen – pienen valikoiman pikkuputiikeista aina kattaviin monikielisiin ja kansainvälisiin ostoskeskuksiin saakka. Verkkokauppa myös kasvaa ja kehittyy liiketoimintasi mukana.

Valitse näistä yrityksellesi parhaiten sopiva paketti

Free
0 €/kk (alv. 0 %)
Sopimuskausi 1 kk
10 tuotetta  
10 Mt levytilaa  
1 kieliversio  
1 ulkoasuteema  
Täysin ilmainen  
Suosituimmat maksutavat ilman kiinteitä kuluja  
 
 
 
 
 
 
Ilmainen versio pienimuotoiseen verkkokaupankäyntiin.
Basic
49 €/kk (alv. 0 %)
Sopimuskausi 12 kk
200 tuotetta  
500 Mt levytilaa  
2 kieliversiota  
4 ulkoasuteemaa  
Sisältää 2 ilmaista kuukautta  
Suosituimmat maksutavat ilman kiinteitä kuluja  
Älykäs sisäinen hakukone  
Laajennukset  
 
 
 
 
Kaikki mitä verkkomyynnin aloittamiseen tarvitset.
Advanced
99 €/kk (alv. 0 %)
Sopimuskausi 12 kk
2000 tuotetta  
5 Gt levytilaa  
5 kieliversiota  
4 ulkoasuteemaa  
Sisältää 2 ilmaista kuukautta  
Suosituimmat maksutavat ilman kiinteitä kuluja  
Älykäs sisäinen hakukone  
Laajennukset  
Hakutilastot  
API  
Digitaaliset tuotteet  
 
Edistykselliset ominaisuudet kasvavaan verkkokauppaan.
Pro
149 €/kk (alv. 0 %)
Sopimuskausi 12 kk
20 000 tuotetta  
50 Gt levytilaa  
10 kieliversiota  
4 ulkoasuteemaa  
Sisältää 2 ilmaista kuukautta  
Suosituimmat maksutavat ilman kiinteitä kuluja  
Älykäs sisäinen hakukone  
Laajennukset  
Hakutilastot  
API  
Digitaaliset tuotteet  
If Verkkokauppavakuutus  
Täydet ominaisuudet kattavan valikoiman verkkokauppaan.

Tutustu verkkokaupparatkaisumme ominaisuuksiin

1
Täysin ylläpidetty

Täysin ylläpidetty verkkokaupparatkaisumme sisältää palvelintilan ja ilmaisen oletusverkkotunnuksen. Ohjelmistopäivitykset asennetaan automaattisesti eli sinulta ei edellytetä useimmiten mitään toimenpiteitä päivitysten yhteydessä. Myös uudet ominaisuudet tulevat suoraan verkkokauppasi käyttöön. Apunasi on aina nopea ja avulias asiakaspalvelu, sekä kattavat ohjeet.

2
Hakukonelöydettävyys

Verkkokaupparatkaisumme hakukoneystävällinen lähdekoodi parantaa kauppasi sijoitusta luonnollisissa hakutuloksissa, sekä sisältää useita tehokkaita työkaluja hakukoneoptimointiin. Hyvin optimoidulla verkkokaupalla keräät kävijöitä ilmaisen hakukoneliikenteen kautta ja saat kävijät konvertoitumaan tehokkaasti.

3
Kampanjat ja alennuskupongit

Erilaisten kerta-alennusten ja alennuskampanjoiden luonti käy näppärästi taustahallinnasta. Voit määrittää kampanjalle haluamasi tuotteet ja asiakasryhmät, sekä tarjota vaikka ilmaiset toimituskulut tietyn summan jälkeen. Voit luoda asiakkaillesi euro- ja prosenttimääräisiä kertakäyttökuponkeja tai vaikkapa lahjakortin, jota voi käyttää niin kauan, kunnes sen arvo on kokonaan käytetty.

Maksupalvelut ja maksut

Voit käyttää verkkokaupassasi lukuisia erilaisia maksuvaihtoehtoja. Verkkopankkipainikkeet ja luottokorttimaksut ovat asennettavissa ulkoisten palveluiden kautta. Käytössäsi on useita kansainväliseen kaupankäyntiin soveltuvia maksupalveluja, kuten Klarna, Adyen, Paypal ja Bitpay. Pankkiyhteys-laajennuksen avulla voit automaattisesti lukea ja kohdistaa maksuja tilauksille verkkokauppasi pankkitililtä. Maksujen palautus onnistuu puolestaan helposti Klarnan avulla suoraan verkkokaupan hallintatyökalusta.

Verkkokaupan toimitukset kotimaahan ja ulkomaille

Verkkokaupparatkaisumme sisältää suorat integraatiot Matkahuollon ja Postin palveluihin, eikä niiden käytöstä peritä erillisiä kuluja. Asiakkaalle esitettävät toimitustavat valitaan tilauksessa olevien tuotteiden painojen ja pakettikokojen perusteella. Näin verkkokaupan kassalla ovat aina saatavilla vain ne toimitustavat, joilla tilaus voidaan toimittaa. Myös ulkomaan toimitukset hoituvat helposti: Consignor-laajennuksen avulla saat käyttöösi kaikki tyypillisimmät toimitustavat koti- ja ulkomailla. Laajennusta käyttämällä voit siirtää lähetysten tiedot sähköisesti eri kuljetusyhtiöihin ja tulostaa osoitekortit tilaukselle yhdellä klikkauksella.

Useiden verkkokauppojen hallinta

Voit luoda eri tarkoituksiin erilaisia versioita verkkokaupastasi. Voit perustaa samaan verkkokauppaan esimerkiksi kuluttaja- sekä B2B-puolen ja määritellä kauppaversioille yksilöllisen ulkoasun, tuotevalikoiman, kassan, asetukset ja yhteystiedot. Voit myös rajata verkkokaupan sisällöt (esim. tuotteet, sisältösivut, alennukset) näkymään vain valituissa kauppaversioissa.

Monikielisyys ja kansainvälinen kauppa

Verkkokaupparatkaisumme on suunniteltu lähtökohtaisesti sopivaksi monikieliseen kaupankäyntiin. Palvelupaketista riippuen voit luoda useita erikielisiä versioita verkkokaupastasi, eikä verkkokaupassasi ole pakko olla lainkaan suomenkielistä versiota. Voit käyttää samaa ulkoasuteemaa useissa kieliversioissa. Käännökset toimivat aina teemasta riippumatta. Voit esittää verkkokauppasi hinnat useilla eri valuutoilla ja veroton myynti EU:n ulkopuolelle on helposti asetettavissa. Valmiin Taxfree.PRO-integraation avulla voit automatisoida helposti taxfree-myynnin verkkokaupassasi.

Älykäs sisäinen haku

Verkkokaupparatkaisumme käyttämä sisäinen haku helpottaa ostamista ja tehostaa myyntiä. Nykyaikainen haku kätkee sisäänsä älykkäitä ominaisuuksia, joiden avulla verkkokauppasi asiakkaat löytävät haluamansa heikommillakin hakusanoilla. Älykäs hakukone oppii käyttäjien tekemistä hauista ja ymmärtää myös kirjoitusvirheet, taivutusmuodot ja yhdyssanat. Hakukone pisteyttää hakutulokset ja huomioi myös verkkokauppasi bisneslogiikan: mainostettavaksi merkittyjä ja varastosta löytyviä tuotteita voidaan nostaa hakutuloksissa ylemmäs ja loppuunmyytyjä pudottaa alemmas. Hakutilastojen avulla ymmärrät mitä asiakkaat verkkokaupastasi etsivät.

Ulkoasuteemat

Verkkokauppasi ulkoasu perustuu käytössä olevaan teemaan. Free-pakettimme sisältää yhden valmiin ulkoasuteeman, kun taas Small-, Medium- ja Max-paketeissa valittavanasi on yhteensä neljä ulkoasuteemaa. Joustavan, teemapohjaisen ulkoasujärjestelmän avulla teet verkkokaupastasi yksilöllisen näköisen. Voit luoda useita vaihtoehtoisia sivupohjia, joiden avulla voit vaihdella esimerkiksi tuotesivujen ulkoasua eri tuotteiden välillä. Tuotteiden ja muiden sisältöjen kuvat skaalataan automaattisesti useisiin eri kokoihin.

Osoitekorttien tulostus

Tulosta lähetyksiisi automaattisesti täytetyt osoitekortit suoraan verkkokauppasi hallinnasta valmiilla Postin ja Matkahuollon logistiikkaintegraatioilla. Prinetti-laajennuksella voit tulostaa lähetyksiisi myös esitäytetyt palautuskortit. Tulevaisuudessa Prinetin korvaava Unifau SmartShip on tulossa testikäyttöön kesällä 2017.

SSL-sertifikaatti

Tammikuusta 2017 alkaen Google Chrome -selain alkaa varoittaan HTTP-yhteyksiä käyttävistä sivustoista osoitepalkin alussa tekstillä ”not secure”, joka kertoo käyttäjälle, ettei yhteys palvelimeen ole salattu.

Aiemmin selaimessa on ilmoitettu HTTPS-yhteyden puuttumisesta huomattavasti hienovaraisemmin. Ilmoitus on kuitenkin ollut liian huomaamaton, eikä se ole Googlen mukaan viestinyt käyttäjille tarpeeksi HTTP-yhteyden turvattomuudesta. Myöhemmissä versioissa varoitusta tehostetaan entisestään selkeämmällä punaisella varoitusikonilla ja käyttäjää varoitetaan lopulta kaikista HTTP-sivuista.

Saat SSL-sertifikaatin omalle verkkotunnuksellesi pakettipalveluna, johon kuuluu valitsemasi sertifikaatti, IP‑osoite, asennus ja ylläpito.

QuickSSL® Premium Nopea ja helppo yhden verkkotunnuksen validointi. Soveltuu yhden verkkotunnuksen alla toimiville verkkokaupoille.

QuickSSL® Premium Wildcard Yhden verkkotunnuksen ja sen alidomainien validointi. Sopii verkkokaupoille, joilla useita kieliversioita.

Tuotepaketit

Tuotepaketit-ominaisuuden avulla voit helpottaa ostamista ja kasvattaa keskiostoksen arvoa paketoimalla tuotteet yhteen ja halutessasi tarjoamalla tuotteet edullisemmalla kokonaishinnalla.

Tuotepaketit ovat yksittäisiä tuotteita tai variaatioita sisältäviä paketteja. Tuotepaketit voidaan hinnoitella sen sisältämistä tuotteista poiketen, jolloin voit käyttää ominaisuutta tehokkaasti myös myynninedistämisessä ja keskiostoksen kasvattamisessa.

Tuotepakettien rinnalla tuotteille voidaan määritellä myös vastaavia tai yhteensopivia tuotteita keskioston kasvattamiseksi.

Hallinnoi verkkokauppaasi helposti

1
Tuotevalikoiman ylläpito

Pidät verkkokauppasi tuotteet helposti järjestyksessä näppärän drag'n drop -ominaisuuden avulla. Voit raahailla tuotteita eri tuoteryhmiin tai asettaa niitä vaikka suoraan kampanjoille. Voit luoda yhdestä tuotteesta erilaisia versioita ja määritellä variaatioille haluamasi hinnat, tuotekuvat ja varastotiedot. Räätälöinnit mahdollistavat puolestaan personoitujen tuotteiden tilaamisen: räätälöintivaihtoehto voi olla esimerkiksi kaiverrus koruun. Voit myydä verkkokaupassasi myös digitaalisia palveluja, pääsylippuja tai muita ladattavia tiedostoja.

2
Asiakkuuksien hallinta

Asiakkauuksien hallinta on helppoa. Voit raahata asiakkaita eri ryhmiin samoin kuin tuotteiden kohdalla. Loppuasiakkaille markkinointi esim. tekstiviesteillä käy näppärästi suoraan verkkokaupan hallintatyökalun kautta. Asiakastiedoissa on tarkat tiedot kunkin asiakkaan ostohistoriasta. Löydät tilausten määrät, summat ja tilausten sisältämät tuotteet helposti. Voit myös luoda asiakkaille tilauksia suoraan hallintatyökalusta. Näin esimerkiksi puhelintilaukset hoituvat näppärästi.

3
Tuotevaraston hallinta

Verkkokaupparatkaisumme sisältää varastonhallintatyökalut, joiden avulla määrität helposti varastosaldot tuotteiden ja tuotevariaatioiden osalta. Varastonhallinnan avulla varmistat, ettet myy tuotetta yli rajojen, ja varastohälytysten ansiosta tiedät minkä tuotteiden varastosaldot alkavat olla vähissä. Raporteista saat hetkessä tiedot myydyistä tuotteista, varastosaldoista tai vaikka koko varaston arvosta.

Tilaukset

Pystyt tarkkailemaan asiakkaidesi keskeyttämiä tilauksia, sekä tallentamaan verkkokaupan hallintatyökalussa tilaushakuja, jolloin saat nopeasti näkyville esimerkiksi kaikki perutut tai tietyllä maksutavalla suoritetut tilaukset. Voit myös lähettää asiakkaillesi ennalta määriteltyjä sähköpostiviestejä sekä vapaamuotoisia viestejä suoraan verkkokaupan tilaushallinnasta.

Asiakastilit

Asiakkaillasi on mahdollisuus luoda verkkokauppaasi tili tilauksen yhteydessä, tai tilata ilman rekisteröitymistä. Jos asiakas on luonut tilin, täytetään hänen tietonsa kassalla automaattisesti sisäänkirjautumisen jälkeen. Olemassa olevan asiakasrekisterin lataus verkkokauppaan onnistuu helposti CSV-tiedoston avulla.

Sisällönhallinta

Voit kertoa asiakkaillesi verkkokaupastasi ja tuotteistasi sisältösivujen avulla. Sisältösivut on mahdollista järjestää hierarkisesti, mikä mahdollistaa hyvinkin monipuolisen verkkosivuston ylläpidon verkkokaupan yhteydessä. Uutisten avulla tiedotat asiakkaitasi ajankohtaisista asioista ja bannereilla herätät asiakkaidesi mielenkiinnon millä tahansa verkkokauppasi sivulla.

Tuotesuositukset asiakkaille

Verkkokaupparatkaisumme mahdollistaa myös ristiin myynnin: voit merkitä tuotteita keskenään yhteensopiviksi tai samankaltaisiksi, jolloin voit suositella tuotteita verkkokaupassa asiakkaille. Voit esim. näyttää ostoskorisivulla kaikki tuotteet, jotka ovat yhteensopivia asiakkaan valitsemien tuotteiden kanssa. Nosto-palvelun avulla luot helposti automaattisia, asiakkaiden selauskäyttäytymiseen perustuvia tuotesuosituslistoja mihin tahansa verkkokaupassasi.

Vahvistusviestit tekstiviestinä

Voit toimittaa tilaus- ja toimitusvahvistukset asiakkaillesi sähköpostin lisäksi myös tekstiviestitse. Näin asiakkaasi saavat näppärästi ja nopeasti tiedon tilauksen etenemisestä.

Verkkotunnukset

Verkkotunnus eli domain on kauppasi yksilöllinen osoite internetissä. Yritysasiakkaana voit liittää tilauksellesi oman verkkotunnuksesi. Voit helposti määritellä verkkokauppasi jokaiselle kauppa- tai kieliversiolle omat verkkotunnuksensa.

Suoraviivainen taloushallinto

Automatisoi taloushallinnon rutiinisi yhdistämällä verkkokauppasi käyttämääsi taloushallinnon järjestelmään. Verkkokauppa sisältää myös valmiita integraatioita taloushallinto-ohjelmistoihin.

Saatavilla Q1/2017: Netbaron, ProCountor, Solteq Tekso.

FlashNoden (lisämaksullinen 3. osapuolen palvelu) kautta Netvisor, Passeli, Visma Nova, Lemonsoft, Trust Kapital, Salesforce, Tehden, Elisa Kassa, 2ndChain, Also, Nettivarasto, Posti Warehouse.

Tietosi ovat tärkeitä ja olemme sitoutuneet pitämään niistä hyvää huolta

1
Käytännöt ja jatkuva seuranta

Turvallinen ohjelmisto varmistetaan siten, että kyberturvallisuus otetaan huomioon ohjelmistotuotannon jokaisessa vaiheessa: suunnittelussa, ohjelmoinnissa, testauksessa ja ylläpidossa. Verkkokauppojen toimintaa valvotaan ympäri vuorokauden ja tiedot varmuuskopioidaan vähintään tunneittain. Verkot, infrastruktuuri, palvelimet ja ohjelmistot sekä suorituskyky ovat jatkuvassa valvonnassa.

2
Nopea reagointi

Verkkoja, kriittistä infrastuktuuria, palvelimien laitteita ja ohjelmistoja sekä tietenkin itse ohjelmiston suorituskykyä ja toimintavarmuutta seurataan jatkuvasti. Ongelmiin reagoidaan tarvittaessa nopeasti – vuoden jokaisena päivänä. Jatkuvan seuranta- ja kehitystyön ansiosta pieniinkin häiriöihin pystytään reagoimaan hyvissä ajoin ennen kuin ne pääsevät kasvamaan ongelmiksi.

3
Yhteistyö viranomaisten kanssa

Verkkokauppaohjelmiston toimittaja MyCashflow tekee viranomaisyhteistyötä mm. Viestintäviraston Kyberturvallisuuskeskuksen sekä poliisin kanssa. Tietoverkkojen häirintä- ja loukkausepäilyistä ilmoitetaan järjestelmällisesti eteenpäin.

Ladataan...

Katso myös:

EsittelyPaketitOminaisuudetHallintaTietoturva

Kaipaatko lisätietoa? Kysy Tee itse -verkkokaupasta asiantuntijoiltamme!

Lähetä meille viesti

Soita meille*

020 692 999

Anna meidän soittaa sinulle

* Arkisin klo 8-16. Matkapuhelimista 8,35 snt/puhelu + 18,05 snt/min. Kiinteästä puhelinverkosta 8,35 snt/puhelu + 6,55 snt/min.

Lähetä viesti

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Anna meidän soittaa sinulle

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Etkö ole varma, mistä lähteä liikkeelle?

Selvitä lyhyen kyselymme avulla, mikä palvelu sopii parhaiten yrityksesi tarpeisiin.

Fonecta on Google Premier Partner. Kumppanuus takaa palvelun korkean laadun ja hinnoittelun läpinäkyvyyden.
Suomen ainoana virallisena LinkedIn-kumppanina tarjoamme käyttöösi monipuoliset mainosmuodot ja analyysit.
Fonecta on Uusyrityskeskusten valtakunnallinen digimarkkinoinnin koulutuskumppani.
Tuemme rehtiä kilpailua. Panostamme avoimuuteen ja huolehdimme, että lakisääteiset velvoitteet ovat ajan tasalla.
Perusverkkokaupan voi tehdä itsekin

Verkkokaupan perustamiseen on kaksi polkua: sen voi tilata verkkokaupparatkaisuja myyvältä yritykseltä tai tehdä itse. Jos päätät tehdä verkkokaupan itse, tutustu ensin vinkkeihimme:

Hyvä verkkokauppa-alusta. Verkkokaupan alusta kannattaa valita huolella, jotta se palvelee liiketoimintaa paitsi kaupan avautuessa myös silloin, kun verkkokauppaa on tarve laajentaa. Millaiset käyttö- ja ylläpitokustannuksia alustasta koituu? Millaisia ominaisuuksia alustaan saa ja toimiiko se myös mobiilissa? Millainen tietoturva alustassa on ja millaisia maksutapoja se tukee? Mieti, millainen on paras verkkokauppa-alusta omaan liiketoimintaasi.

Rakenne, ulkoasu ja sisältö. Laadukas verkkokauppa toimii niin tietokoneella kuin kännykällä selattaessa. Se on rakenteeltaan selkeä ja helppokäyttöinen ja niin ulkoasultaan kuin sisällöltään asiakasta houkutteleva. Laadukkaat tuotekuvat, kiinnostavat tuotekuvaukset sekä siisti ja luottamusta herättävä yleisilme vievät jo pitkälle. Muista myös tärkeät perustiedot: maksutavat, toimitusaika ja -ehdot, palautuskäytännöt sekä asiakaspalvelun yhteystiedot.

Markkinointi. Kun verkkokauppa on käyttövalmis, sinne on aika hankkia asiakkaita. Hakukonemainonta ja sosiaaliseen mediaan panostaminen antavat tärkeän alkusysäyksen sivuston kävijämääriin. Hakukoneoptimointi puolestaan parantaa verkkokaupan löydettävyyttä Googlessa sekä muissa hakukoneissa pitkällä tähtäimellä.

Jatkuva kehitystyö. Parhaimpiin tuloksiin päästään, kun verkkokauppaa kehitetään jatkuvasti kaikilla edellä mainituilla osa-alueilla. Ennen kaikkea välttämättömintä on pitää huomio tärkeimmässä: asiakkaassa. Asiakaspalaute antaa arvokasta tietoa siitä, miten voit palvella asiakkaitasi paremmin ja tehdä verkkokaupastasi entistäkin mieluisamman paikan ostosten tekoon.

Valjasta Fonectan ilmainen verkkokauppa käyttöösi

Fonectan verkkokauppapalvelun avulla perustat verkkokaupan helposti ja edullisesti – jopa täysin ilmaiseksi! Helppokäyttöinen ohjelmisto on varustettu täydellä ylläpidolla, hakukoneystävällisellä lähdekoodilla ja kätevillä työkaluilla, joilla voit hallita tuotevalikoimaa ja varastoa, tilauksia ja asiakkuuksia sekä esimerkiksi luoda erilaisia tarjouksia, alennuksia ja kampanjoita. Ja kun haluat laajentaa verkkokauppaasi, palvelua on helppo päivittää niin kokoluokaltaan kuin ominaisuuksiltaan kattavampaan pakettiin.

Takaisin ylös >
Miten teen itse verkkokaupan?

Nettikaupan perustaminen alkaa verkkoliiketoiminnan strategiasta. Mitä tuotteita verkkokaupassasi myydään ja millaiselle kohderyhmälle? Miten varmistat tuotteiden hankinnan ja logistiikan sujuvuuden? Entä mikä on verkkokauppasi budjetti? Kun nämä asiat on selvitetty ja suunnitelma on valmis, voit siirtyä itse verkkokaupan tekoon:

  1. Hanki verkkokaupallesi verkkotunnus eli domain sekä palvelin, jonne verkkokaupan tiedostot laitetaan. Fonectan Tee itse -verkkokaupassa nämä sisältyvät pakettiin.
  2. Valitse luotettava verkkokauppa-alusta, joka vastaa ominaisuuksiltaan, kustannuksiltaan ja käyttöliittymältään tarpeisiisi. Verkkokauppa-alusta voi olla ohjelmisto tai valmiiksi ylläpidetty palvelu. Fonectan Tee itse -verkkokaupan alustana toimii kotimainen MyCashflow.
  3. Toteuta verkkokaupan ulkoasuteema ja rakenne. Sivuston navigaatiosta on hyvä löytyä esimerkiksi etusivu, tuoteosio, toimitustavat ja -ehdot, maksutavat sekä yhteystiedot.
  4. Lisää tuotteet omiin kategorioihinsa. Muista laadukkaat tuotekuvat ja tuotekuvaukset, jotka antavat tuotteista hyvän ja kattavan kuvan asiakkaallesi.
  5. Varmista ostopolun toimivuus. Kun asiakkaasi saapuu verkkokauppaasi, löytääkö hän itseään kiinnostavat tuotteet ja niiden tiedot helposti? Varmista myös, että ostoskori ja maksuprosessi toimivat sujuvasti ja että maksutavat, toimitusehdot sekä asiakaspalvelun yhteystiedot ovat selkeästi esillä.
  6. Muista markkinointi! Panostamalla näkyvyyteen jo lanseerausvaiheessa voit hyödyntää nettikauppasi uutuusarvoa, avajaistarjouksia ja -kampanjoita sekä muita markkinoinnin keinoja. Hakukonemainonta ja sosiaalinen media tarjoavat oivat kanavat asiakkaiden tavoittamiseen jo alkuvaiheessa, hakukoneoptimointi puolestaan kävijämäärien ylläpitämisessä ja kehittämisessä.

Fonectan Tee itse -verkkokauppa tarjoaa helppokäyttöisen, turvallisen ja monipuolisen ohjelmiston sekä täyden ylläpitopalvelun nettikaupan rakentamiseen. Voit aloittaa nettimyynnin myös pienellä budjetilla, sillä ilmainen verkkokauppapakettimme sisältää kaiken tarvitsemasi pienimuotoisen nettimyynnin käynnistämiseen.

Takaisin ylös >
Verkkokaupan perustaminen tapahtuu näin

Tutustu verkkokaupan perustamisprosessiin kuuden kohdan to do -listamme avulla:

  1. Ideoi. Päätä ensin, mitä verkkokaupassasi myydään ja kenelle. Netissä voi myydä lähes mitä vain: vaikkapa vaatteita, varaosia, ohjelmistoja ja elämyspalveluja. Selvitä myös, mistä tuotteet tulevat tai miten palvelut toteutetaan ja miten ne toimitetaan asiakkaalle.

  2. Suunnittele. Tee liiketoimintasuunnitelma, kartoita toimialasi markkinatilanne, tutustu alan verkkokauppoihin ja etsi sopivat yhteistyökumppanit mm. verkkokaupan tekoa, maksuliikennettä, markkinointia ja logistiikkaa varten.

  3. Budjetoi. Mieti, kuinka paljon aikaa ja rahaa olet valmis sijoittamaan verkkokaupan perustamiseen ja ylläpitämiseen. Uudelle kauppiaalle merkittävimpiä kustannuksia ovat verkkokaupan rakentaminen ja ylläpitomaksut, markkinointi, logistiikka ja kirjanpito sekä mahdolliset henkilöstö- ja varastointikulut. Huomaa myös, että olemassa olevalle yritykselle näistä ns. uusina kuluina tulevat lähinnä verkkokaupan perustaminen ja ylläpito. Fonectan avulla voit perustaa verkkokaupan myös ilmaiseksi.

  4. Pystytä verkkokauppa. Tarvitset nettikauppaa varten verkko-osoitteen, palvelimen sekä verkkokauppa-alustan, johon voit rakentaa verkkokaupan. Varmista, että verkkokauppa-alusta vastaa tarpeisiisi ominaisuuksiltaan, tietoturvaltaan sekä hallinta- ja ylläpitotoiminnoiltaan. Ovathan myös varmuuskopiointi ja tekninen tuki kunnossa? Verkkokaupan rakentamisen voit hoitaa joko osittain tai kokonaan itse tai yhteistyökumppanin avulla. Fonecta tarjoaa asiakkailleen sekä kokonaisvaltaisen Avaimet käteen -verkkokauppapalvelun että omatoimisen Tee itse -palvelun. Molemmat palvelut tarjoavat sinulle helpon, turvallisen ja kustannustehokkaan ratkaisun verkkokaupan rakentamiseen ja ylläpitoon.

  5. Markkinoi ja mainosta. Hienoinkaan verkkokauppa ei menesty ilman nettinäkyvyyttä. Hakukoneystävällisyys ja -optimointi kannattaa huomioida jo verkkokaupan perustamisvaiheessa, jolloin luodaan hyvä pohja sivuston hakukonenäkyvyydelle. Verkkokauppaa lanseeratessa markkinointiin kannattaa panostaa toden teolla – kunnon avajaistarjoukset ja -kampanjat kuuluvat uuden kauppasi parhaimpiin houkuttimiin. Alkuvaiheessa myös hakusanamarkkinointi ja sosiaalinen media auttavat tekemään kauppaasi tunnetuksi ja ohjaamaan kävijöitä sivustollesi. Hakukoneoptimoinnin sekä sisältömarkkinoinnin eri keinojen, kuten uutiskirjeiden, avulla kehität kauppasi kävijämääriä ja sitoutat asiakaskuntaasi. Muista hyödyntää markkinoinnin suunnittelussa ja kohdentamisessa verkkokauppa-alustasi markkinointiominaisuuksia ja mahdollisia sisäänrakennettuja ratkaisuja.

  6. Seuraa, mittaa ja kehitä. Kävijäseuranta tarjoaa reaaliaikaista tietoa siitä, miten verkkokauppasi kävijät toimivat. Analytiikka antaa faktatietoa mm. verkkokauppasi konversioprosentista, tilausten keskimääräisestä arvosta sekä asiakkaidesi ostopoluista. Mitä tiedot kertovat verkkokauppasi toimivuudesta ja sen mahdollisista kehityskohteista? Miten voit muuttaa asiakasymmärryksen asiakasarvoksi? Käytä kehitystyössä apunasi A/B-testauspalveluja, jotka auttavat selvittämään kauppaasi tekemien eri muutosten vaikutuksia. Ennen kaikkea muista kuunnella asiakastasi! Asiakaspalaute antaa sinulle suoran käden tiedon siitä, mikä verkkokaupassasi toimii ja mikä ei.

Ota verkkokaupankäynnin asiantuntijat avuksesi. Tarjoamme sinulle kokonaisvaltaisen palvelun verkkokaupan suunnittelusta ja rakentamisesta aina sen ylläpitoon ja tekniseen tukeen asti.  

Takaisin ylös >
Miten hankin lisää asiakkaita verkkokaupan avulla?

Laadukas verkkokauppa toimii yrityksesi myynti- ja markkinointikanavana, jonka avulla laajennat asiakaskuntaasi sekä verkossa että sen ulkopuolella.

Käytä nettimyyntiä kivijalkatoiminnan jatkeena

Verkkokauppa ja kivijalkaliike toimivat parhaimmillaan toistensa tukena ja auttavat yritystä palvelemaan asiakkaitaan entistä paremmin ja samalla kasvattamaan sekä asiakaskuntaansa että liiketoimintaansa. Verkkokauppa rikkoo niin ajalliset kuin maantieteelliset rajoitteet. Kun nettikauppa palvelee 24/7, siellä voivat asioida myös ne asiakkaat, jotka eivät ehdi kivijalkaliikkeeseen sen aukioloaikoina tai asuvat toimialueesi ulkopuolella.

Kulje mukana ostopolulla ja hyödynnä puskaradion voima

Verkossa tavoitat yrityksesi potentiaaliset asiakkaat useissa eri kanavien ja markkinointikeinojen kautta: hakukoneissa, kuten Googlessa, mainonnalla, sosiaalisessa mediassa sekä sisältömarkkinoinnin avulla. Tavoitteena on kulkea asiakkaan mukana hänen ostopolkunsa jokaisella askeleella: tarpeen ja tietoisuuden syntyessä, tiedonhakuvaiheessa, tuotteiden vertailussa ja päätöksenteossa, ostotapahtumassa sekä sen jälkeen.

Viimeisellä askeleella on suuri merkitys: mikäli asiakas on tyytyväinen, hän voi jäädä asiakkaaksesi ja parhaassa tapauksessa suositella yritystäsi muillekin. Tällöin verkkokaupan tuotearvostelut ja käyttäjäkokemukset, sosiaalisen median kanava sekä esimerkiksi asiakkaiden yhteinen foorumi muodostavat digitaalisen puskaradion, joka houkuttelee verkkokauppaan uusia asiakkaita ja jopa kokonaisia uusia asiakasryhmiä.

Kehitä liiketoimintaasi verkkokaupan mittarien avulla

Verkkokauppa toimii myös työkaluna asiakasmäärien kasvattamiseen ja koko liiketoimintasi kehittämiseen. Sivuston analytiikan avulla opit ymmärtämää asiakkaitasi sekä heidän tarpeitaan ja ostokäyttäytymistään: Mistä asiakas saapuu verkkokauppaasi, millaiset tuotteet, palvelut ja sisällöt häntä kiinnostavat ja mikä voi mahdollisesti toimia oston esteenä. Tämän perusteella voit kehittää verkkokauppaasi ja sen markkinointia sekä tuotteitasi, palveluitasi ja koko liiketoimintaasi. Mitä paremmin pystyt palvelemaan nykyisiä asiakkaitasi, sitä helpommin tavoitat myös uusia.

Takaisin ylös >