Tee yrityksellesi kotisivut helposti
Haluatko suunnitella yrityksellesi kotisivut alusta alkaen itse? Markkinoilla on tarjolla useaita eri vaihtoehtoja ja oikean palvelun valitseminen voi tuntua vaikealta. Ratkaisumme haasteeseen on Fonectan Kotisivukone. Voit kokeilla palvelua maksutta kahden viikon ajan, etkä sitoudu kokeilujakson aikana tilaamaan palvelua. Jos et tilaa palvelua, sivusi sulkeutuvat automaattisesti.
Kokeile 2 viikkoa ilmaiseksi »

Tee kotisivut tai verkkokauppa helposti itse - jopa kymmenessä minuutissa

Helppo ja vaivaton

Kotisivukone on helppokäyttöinen, etkä tarvitse aiempaa kokemusta kotisivujen rakentamisesta päästäksesi alkuun. Perussivut saa pystyyn jopa kymmenessä minuutissa.

Kasvaa tarpeidesi mukana

Palvelu kuitenkin kasvaa yrityksesi mukana: tarvittaessa voit ottaa lisää ominaisuuksia käyttöön, muokata sivustosi ulkonäköä lähes loputtomasti ja lisätä alasivuja, sisältöä ja kuvia.

Monipuoliset ominaisuudet

Kotisivukone-palvelun lisäominaisuuksilla tuot lisää toiminnallisuuksia kotisivuillesi kuten esimerkiksi verkkokaupan, uutiset, blogin, kuva-albumin tai keskustelupalstan.

Kotisivukone-palvelun monipuoliset ja laadukkaat perusominaisuudet takaavat, että näyttävien kotisivujen tekeminen sujuu vaivatta.

1
Oma verkko-osoite ja kävijätilastot

Palvelun perusominaisuuksiin sisältyy oma verkko-osoite, jonka avulla käyttäjät löytävät kotisivusi helposti. Lisäksi voit seurata kävijätilastoja sivuston hallinta -tilassa. Tilastojen avulla saat paremman kuvan kävijöistäsi ja heidän tarpeistaan, ja voit muokata sivuja vastaamaan niitä.

2
Selkeät käyttöohjeet ja -tuki

Tarvittaessa saat apua verkkosivujemme kattavasta asiakastuki-osiosta, jossa voit selata usein kysyttyjä kysymyksiä ja ohjeita, kysyä neuvoa keskustelufoorumilta tai chatin kautta asiakaspalvelustamme. Voit myös aina soittaa asiakaspalveluumme, josta saat selkeää, suomenkielistä neuvontaa.

3
Valmiit, joustavat sivupohjat

Voit käyttää sivupohjia sellaisenaan tai räätälöidä kotisivujen ulkoasua helposti muokkaamalla esimerkiksi sivuston värimaailmaa ja taustakuvia. Sivupohjat mukautuvat automaattisesti näytön koon mukaan, jolloin kotisivut näyttävät hyviltä tietokoneen lisäksi myös tabletti- ja mobiililaitteilla.

Oletko tyytyväinen yrityksesi kotisivuihin? Tuovatko kotisivusi yritykseesi liikennettä, joka kanavoituu euroiksi?

Jos vastasit ei, niin suosittelemme tarkistamaan, että alle listatut asiat ovat kunnossa sivustollasi. Korjaamalla ne kuntoon sivustosi on valmisteltu toimimaan toivomallasi tavalla – tuomaan ostavia asiakkaita luoksesi. Jos vastasit kyllä, niin onnittelemme, mutta kehotamme silti vilkaisemaan vinkkimme, sillä voihan hyvääkin aina vähän parantaa.

Kiinnostava ja kertova sisältö

Riittävä tekstimäärä sivustolla on erittäin tärkeä kriteeri sivuston orgaanisen hakukonesijoituksen kannalta. Huolehdi siis siitä, että tekstiä on riittävästi ja siinä esiintyy toimialasi usein haettuja hakusanoja- ja fraaseja. Hyvin jäsennelty, helppolukuinen ja kiinnostava teksti vakuuttaa asiakkaan yrityksesi asiantuntijuudesta ja lisää asiakkaan sivustollasi viettämää aikaa. Ja tämä taas parantaa sivustosi painoarvoa Googlen hakurankingissa.

Kerro siis palveluistasi, tuotteistasi ja yrityksestäsi ja sen jälkeen ohjaa asiakas tilaamaan tai kysymään lisää. Kun palveluistasi on kerrottu laajasti nettisivuilla, vältyt myös vastaamasta asiakkaiden esittämiin (aina samoihin) yleisluontoisiin kysymyksiin. Älä siis panttaa informaatiota!

Osuvat otsikot

Osuva otsikko tarkoittaa verkossa hieman eri asiaa kuin vaikkapa iltapäivälehdissä, joissa lööppien on tarkoitus vedota tunteisiin. Kotisivuilla otsikko ohjaa asiakasta ja hakukoneita sisältöjesi pariin hakusanojen avulla. Osuviin otsikkoihin kannattaa panostaa myös siksi, että netissä luettavat tekstit silmäillään usein läpi vauhdilla.

Käyttämällä kuvaavia väliotsikoita ohjaat asiakkaan heti häntä kiinnostavan tiedon äärelle. Myös hakurobotit painottavat otsikoiden tärkeyttä leipätekstiä enemmän. Siksi pääotsikkoihin tuleekin sujauttaa se tärkein hakusana, esimerkiksi palvelu ja paikkakunta missä se on tarjolla.

Lataa lisää

Kunnolliset kuvat

Asiakas saattaa hakea tuotetta tai palvelua myös kuvahaun puolelta. Kuvien hyvät alt-tekstit auttavat asiakasta löytämään sivustosi ja hyvälaatuiset kuvat houkuttavat klikkaamaan peremmälle ja tutustumaan sivustoosi. Google ei ainakaan vielä osaa huomioida kuvaan upotettua tekstiä, joten tärkein info kannattaa sijoittaa tekstikenttään ja alt-tietoihin.

Kuvat ovat myös olennainen osa sivuston visuaalista ilmettä. Hyvät kuvat tukevat brändiäsi ja houkuttavat asiakkaan tutustumaan paremmin myös sivuston muuhun sisältöön. Kunnolliset tuotekuvat antavat asiakkaallesi paljon tärkeää informaatiota ja fiiliskuvat kertovat tarinoita, jotka herättävät ostohalun. Käytä siis kuvat hyödyksesi ja koukuta asiakas niiden avulla!

Linkit ja konversiopisteet

Ohjaathan asiakkaasi liikkumaan sivustollasi ja lukemaan lisää eri aiheista kuva- ja tekstilinkkien avulla? Hyvä. Ilman sisäisiä linkkejä sivustosi ei ”hengitä” ja liikkuminen välilehdellä saattaa sisältää turhauttavan paljon skrollaamista. Sekä sisäiset että ulkoiset linkit parantavat myös hakukonelöydettävyyttä. Muista siis linkkailla!

On huomattavasti todennäköisempää, että asiakkaasi rohkaistuu ottamaan yhteyttä, jos häntä kehotetaan siihen. Onhan yhteydenotto siis tehty mahdollisimman helpoksi ohjaamalla asiakas yhteystieto-sivulle jokaiselta välilehdeltä tai laittamalla soittonappi näkyvästi etusivulle? Konversiopisteitä, eli kehotuksia ja linkkejä nopeaan yhteydenottoon kannattaa viljellä runsaasti. Hyviä paikkoja niille ovat esimerkiksi kappaleiden loput, pitkien tekstiosioiden välit ja erilliset huomioelementit.

Metatiedot määräävät

Välilehtikohtaiset metatiedot kertovat Googlelle mitä kultakin sivulta löytyy ja näinollen ne parantavat sivuston sijoitusta asiakkaiden hakiessa palveluita alan hakusanoilla. Metatiedot koostuvat otsikosta (title) ja kuvauksesta (description). Ne näkyvät sivuston osoitteen lisäksi Googlehaun tuloksissa, kun haetaan niissä esiintyvää hakusanaa.

Metatiedot ohjaavat asiakkaan hakutuloslistasta suoraan sille kotisivusi välilehdelle, jolta hänen etsimänsä tieto löytyy. Selkeiden ja houkuttelevien metatietojen avulla voit erottua kilpailijoistasi Google-haussa. Kannattaa siis tarkistaa, että ne ovat kunnossa!

Ladataan...

Katso myös:

EsittelyMiksi Kotisivukone?5 vinkkiäMuut palvelut yrityksille

Kaipaatko lisätietoa? Kysy asiantuntijoiltamme lisää Tee itse -kotisivuista!

Lähetä meille viesti

Soita meille*

020 692 999

Anna meidän soittaa sinulle

* Arkisin klo 8-16. Matkapuhelimista 8,35 snt/puhelu + 18,05 snt/min. Kiinteästä puhelinverkosta 8,35 snt/puhelu + 6,55 snt/min.

Lähetä viesti

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Anna meidän soittaa sinulle

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Etkö ole varma, mistä lähteä liikkeelle?

Selvitä lyhyen kyselymme avulla, mikä palvelu sopii parhaiten yrityksesi tarpeisiin.

Fonecta on Google Premier Partner. Kumppanuus takaa palvelun korkean laadun ja hinnoittelun läpinäkyvyyden.
Suomen ainoana virallisena LinkedIn-kumppanina tarjoamme käyttöösi monipuoliset mainosmuodot ja analyysit.
Fonecta on Uusyrityskeskusten valtakunnallinen digimarkkinoinnin koulutuskumppani.
Tuemme rehtiä kilpailua. Panostamme avoimuuteen ja huolehdimme, että lakisääteiset velvoitteet ovat ajan tasalla.
Huomioi nämä asiat tehdessäsi kotisivuja!

Huomioi alla olevat asiat tehdessäsi kotisivuja, niin saat niistä parhaan tehon irti.

1. Selkeä navigaatio

Yrityksellä on yhdeksän sekuntia aikaa vakuuttaa asiakas siitä, että hänen etsimänsä tieto löytyy sivuilta. Varmista siis, että sivuilta löytyvät kaikki tärkeät asiat helposti.

2. Yksinkertainen on kaunista

Vältä turhia erikoisefektejä, selkeät ja yksinkertaiset sivut useimmiten myös toimivat parhaiten.

3. Kotisivusi on tiedon lähde, ei mainos

Älä rakenna kotisivustasi mainosmaista, käyttäjät odottavat saavansa tietoa, eivät räikeitä tajouslaatikoita tai liiallisia ostokehotuksia. Liialla mainonnalla saatat jopa karkottaa asiakkaitasi. Jos haluat mainostaa sivujasi, tee se mainonnan työkaluilla oikeissa kanavissa, älä itse sivuilla.

4. Käytä omia kuvia, jos mahdollista

Teet parhaan vaikutelman käyttämllä kuvia yrityksestäsi, sen tuotteista ja palveluista. Nykyisten kännyköiden kameroilla saa riittävän laadukkaita kuvia. Näin annat asiakkaillesi juuri oikean kuvan yrityksestäsi. Alkuun pääset myös kuvapankkikuvilla.

5. Älä ylioptimoi sivuja

Kotisivuilla täytyy käyttää hakusanoja, mutta jos käytät niitä liikaa, on vaarana että Google rankaisee sivua tiputtamalla sen hakukonesijoituksissa.

Takaisin ylös >
8 vinkkiä laadukkaan sisällön luomiseen

Lue 8 vinkkiä, joiden avulla tuotat laadukasta sisältöä uusille kotisivuillesi.

1. Määrittele kotisivujesi tavoite

Mieti, mikä on kotisivujesi ensisijainen tavoite? Haluatko lisätä tuotteiden tai palveluiden myyntiä verkossa, kasvattaa sähköpostilistaa, tai ohjata asiakkaita kivijalkamyymälääsi? Sivustolle on ensiarvoisen tärkeää määritellä selkeä tavoite, sillä se ohjaa sinua kirjoittaessasi. Tavoiteen myötä sinun on helpompi tuottaa tekstiä, joka saattaa lukijan loogisesti eteenpäin haluttuun toimenpiteeseen saakka.

2. Tiedä, kenelle kirjoitat

Millainen on tyypillinen asiakkaasi? Tunne asiakkaasi ja puhuttele juuri häntä. Haluaisiko asiakkaasi, että puhut hänelle kuin oppilaalle, vaiko ystävälle tai naapurille? Useimmat asiakkaat arvostavat ystävällistä ja kehottavaa sävyä tiukkojen käskyjen sijaan.

3. Vältä vaikeaa ammattisanastoa

Käytä sanastoa, jonka asiakkaasi ymmärtävät. Vaikka liiketoimintaasi liittyvät ammattitermit ovat sinulle tuttuja kuin taskunpohjasi, asiakkaasi ei todennäköisesti tunne niitä. Pystyt todistamaan ammattitaitosi muullakin tavalla kuin käyttämällä ammattislangia, joka pahimmassa tapauksessa karkottaa hämmentyneen asiakkaan kilpailijasi sivuille.

4. Ole selkeä ja ytimekäs

Lukijoilla on verkossa todella lyhyt keskittymiskyky: useimmat lukevat enintään kolmanneksen verkkosivun tekstisisällöistä. Kirjoita napakoita lauseita ja lyhyitä kappaleita. Kerro tärkein ensin ja täydentävät yksityiskohdat vasta myöhemmin. Varsinkin mobiililaitteilla luettaessa pitkät virkkeet ja kappaleet uuvuttavat lukijan.

Sivuston rakenteen on oltava selkeä ja jokaisen sivun tulee keskittyä yhteen asiaan. Ohjaa sivulta aina yhteydenottoon – jos asiakas haluaa ottaa sinuun yhteyttä, tulee yhteydenottolomakkeen olla mahdollisimman helposti löydettävissä. Pidä yhteystietosi esillä jokaisella sivulla.

5. Otsikoi napakasti

Tiivistä tekstisisältösi olennaisimmat asiat pääotsikkoon ja väliotsikoihin, jotta lukijan on helppo luoda käsitys sivusi sisällöstä yhdellä silmäyksellä. Elävöitä tekstiä listauksilla, numeroinneilla, lihavoinneilla ja kursivoinneilla. Tekstin muotoilun määrän suhteen kannattaa kuitenkin olla tarkkana, ettei liiallinen muotoilu tee tekstistä sekavan oloista.

6. Päivitä sisältöjä säännöllisesti

Kaikista liiketoimintaasi liittyvistä muutoksista ja uudistuksista kannattaa tiedottaa kotisivuilla mahdollisimman nopeasti – jos asiakkaasi etsivät tietoa sivuiltasi sitä löytämättä, on todennäköistä, että kauppa menee kilpailijalle. Myös muita yritykseesi liittyviä uutisia ja kuulumisia on hyvä päivittää sivuille. Niille kannattaa omistaa kokonaan oma sivunsa, jonka voi nimetä vaikkapa blogiksi tai uutissivuksi. Myös hakukoneet arvostavat uutta ja päivitettyä sisältöä.

7. Huolehdi hakukoneystävällisyydestä

Tekstisisältö vaikuttaa merkittävästi siihen, kuinka sivustosi sijoittuu hakukoneiden tuloksissa. Määrittele jokaiselle sivulle yksi tavoitetta vastaava avainsana, jonka ympärille kirjoitat sivun tekstisisällön. Avainsana tuodaan esille ainakin pääotsikossa, mahdollisesti väliotsikossa ja muutaman kerran tekstissä, tekstin pituudesta riippuen. Hyvä avainsana on esimerkiksi juuri sen palvelun nimi, jonka sivulla esittelet. Useimmiten avainsanan kylkeen kannattaa liittää paikkakunnan nimi, jolla toimit, kuten ”Kampaamo Turku”.

8. Ole oma itsesi

Aitous kannattaa aina, myös verkossa. Ole rehellinen, kun kerrot yrityksestäsi ja sen toiminnasta: älä vähättele tai liioittele. Erotu kilpailijoistasi olemalla rohkeasti oma itsesi.

Muista yhdistää oma persoonallinen otteesi edellä esiteltyihin vinkkeihin ja pidä punainen lanka käsissäsi koko matkan ajan – näin et voi mennä harhaan ja matka taittuu oikeaan suuntaan.

Siinä tärkeimmät vinkkimme – nyt vain kirjoittamaan! Jos kuitenkin tuntuu siltä, että aikasi ei riitä näppäimistön eteen asettumiseen, anna asiantuntijoidemme auttaa. Saat meiltä kotisivut ja sisällöt myös avaimet käteen –palveluna yrityksesi tarpeiden mukaan.

Takaisin ylös >