Räätälöidyt kotisivut toteutetaan aina yrityksesi tarpeiden mukaan käsityönä. Testaa nykyisten kotisivujesi laatu!

Räätälöidyt kotisivut

Näyttävät ja toimivat kotisivut, aina toiveidesi mukaan toteutettuna

Käyntikorttisi verkossa

Olemme toteuttaneet kotisivut yli 20 000 yritykselle. Kokemuksella ja ammattitaidolla toteutamme yrityksellesi sivut, jotka löytyvät hakukoneista ja tukevat yrityksesi liiketoimintaa parhaimmalla mahdollisella tavalla.

Vakuuta asiakkaasi

Meille on ensisijaisen tärkeää, että yrityksesi kotisivut toimivat oikein ja löytyvät hyvin verkosta. Saat meiltä tyylikkäät ja kaikilla päätelaitteilla, niin pöytäkoneella kuin mobiilissa, toimivat kotisivut.

Ratkaisut tarpeittesi mukaan

Kotisivuja voidaan kehittää tarpeittesi mukaan sekä standardeilla lisäominaisuuksilla että täysin räätälöidyillä ominaisuuksilla. Myös kotisivujen ulkoasua voidaan muokata jatkossa muuttuvien tarpeittesi mukaan.

PRO-kotisivut sisältävät vähintään kaikki alla luetellut ominaisuudet

  • Visuaalinen suunnittelu
  • Kaksi asettelumallia (etusivu ja alasivu)
  • Yksi kommenttikierros
  • Sivuston ohjelmointi ja julkaisu
  • Toteutukseen kuuluvat vakioidut sisältöelementit: yhteydenottolomake, nostot ja somejako-painikkeet. Tarjouksen mukaan sisältöelementtejä voidaan räätälöidä tarpeidesi mukaisiksi.
  • Yksi verkkotunnus
  • Yksi sähköposti – Office 365 Business Essentials
  • Palvelintila 5 Gt
  • Liikennemäärä 20 Gt/kk
  • Suojattu HTTPS-yhteys
  • Tekninen kehitystyö (ohjelmiston ja mahdollisten lisäosien päivitys)
  • Kattava tietoturva
  • Julkaisujärjestelmä ja ylläpitotyökalut
  • SSL-sertifikaatti sivuston julkisen ja hallintapuolen suojaukseen
  • Sähköinen ohjeistus sivujen ylläpitämiseen
  • Oma Fonecta Kotisivuraportti
  • Oma Fonecta –itsepalvelukanava
  • Päivittäinen varmuuskopiointi

Kotisivujemme ylläpitosopimus on edullinen ja kattava

Ohjelmistot

Pidämme huolen siitä, että kaikki ohjelmistot ovat jatkuvasti ajan tasalla, myös tietoturva. Teemme tarvittaessa päivityksiä palvelinympäristöön ja kotisivujärjestelmään

Microsoft Office 365

Kuukausihinta sisältää kotisivujen palvelinympäristön ja helppokäyttöisen sisällönhallintajärjestelmän lisäksi Office 365 -sähköpostipalvelun, jossa on mukana Officen online-työkalut.

Verkkotunnus

Hinta sisältää verkkotunnuksen vuosittaisen ylläpidon sekä verkkotunnuksen nimipalvelimet ilman erillisiä kustannuksia.

Kotisivujen päivittäminen

Päivität kotisivujasi itse helpolla julkaisujärjestelmällä. Voit mm. lisätä ja poistaa sivuja, sekä muokata olemassa.

Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin asiantuntijamme on sinuun yhteydessä

Täyttämällä lomakkeen et sitoudu mihinkään, vaan annat Fonecta-konserniin kuuluville yhtiöille luvan olla sinuun yhteydessä.

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Ladataan...

Katso myös:

EsittelyPalvelun sisältöYlläpitoOta yhteyttä

Kysy lisää räätälöidyistä kotisivuista. Asiantuntijamme auttavat mielellään!

Lähetä meille viesti

Soita meille*

020 692 999

Anna meidän soittaa sinulle

* Arkisin klo 8-16. Matkapuhelimista 8,35 snt/puhelu + 18,05 snt/min. Kiinteästä puhelinverkosta 8,35 snt/puhelu + 6,55 snt/min.

Lähetä viesti

Täyttämällä lomakkeen et sitoudu mihinkään, vaan annat Fonecta-konserniin kuuluville yhtiöille luvan olla sinuun yhteydessä.

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Anna meidän soittaa sinulle

Täyttämällä lomakkeen et sitoudu mihinkään, vaan annat Fonecta-konserniin kuuluville yhtiöille luvan olla sinuun yhteydessä.

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Miten räätälöity kotisivu eroaa muista?

Räätälöidyillä kotisivuilla viitataan yleensä kotisivuun, jota ei ole tehty valmiista mallista tai pohjasta, vaan se on suunniteltu vastaamaan asiakkaan toiveita ja tarpeita. Räätälöidyillä kotisivuilla voidaan ottaa myös käyttöön laajempi valikoima erilaisia toiminnallisuuksia, joita ei ole tarjolla edullisemmissa avaimet käteen -kotisivuissa. Fonecta tarjoaa valmiiden kotisivupakettiensa lisäksi myös räätälöityjä kotisivuja, jotka tehdään WordPress-julkaisujärjestelmällä. WordPress-kotisivut saadaan räätälöityä hyvinkin pitkälti asiakkaan toiveiden ja mieltymysten mukaan, hakukoneystävällisyyttä unohtamatta!

Kenelle räätälöity kotisivu on tarkoitettu?

Räätälöidyt kotisivut voidaan tehdä periaatteessa kenelle tahansa, joka tarvitsee huippuunsa hiottuja kotisivuja. WordPress- eli WP-kotisivut voidaan tehdä hyvinkin laajana kokonaisuutena tai lyhyempänä ja ytimekkäämpänä sivustona. Yleensä räätälöityihin kotisivuihin päätyvät hieman isommat yritykset ja tahot, joille verkkosivut ovat tärkeä kanava asiakkaiden hankinnassa tai palvelussa ja jotka edellyttävät sellaisia ominaisuuksia sivuiltaan, jotka pitää sinne erikseen koodata.

Avaimet käteen -ratkaisut tarjoavat myös laajan valikoiman erilaisia mahdollisuuksia, mutta niitä ei yksilöllisesti koodata, vaan niiden toimivuus perustuu tiettyyn perusvalikoimaan suosituimpia elementtejä. Jos yrityksellä ei ole kovin suurta tarvetta usein päivitettävälle sivustolle ja kotisivuilta ei tarvitse löytyä erityisiä toiminnallisuuksia tai lisäosia, kuten räätälöityä lomaketta, laskuria tai ajanvarausta, voivat WordPress-kotisivut olla vielä siinä vaiheessa tarpeettomat. Avaimet käteen -kotisivut saattaisivat tällöin olla riittävä ja kustannuksiltaan edullisempi vaihtoehto.

Mikä on räätälöidyn kotisivun hinta?

Räätälöityjen kotisivujen hinta on usein korkeampi kuin avaimet käteen -kotisivupaketeilla. Räätälöidyt kotisivut vaativat aina enemmän asiantuntijatyötä ja asiakas onkin kotisivuprojektin aikana tiiviisti yhteyksissä kotisivutiimin kanssa. Tiimi kartoittaa asiakkaan tilanteen ja luo tämän pohjalta asiakkaan kanssa uusien WordPress-sivujen suunnitelman ja lopulta itse kotisivut. Työtunteja kertyy näin projektissa aina enemmän kuin tavallisessa kotisivupaketissa ja tämä näkyy myös räätälöidyn WordPress-kotisivun hinnassa.

WordPress-kotisivuille enemmän toiminnallisuuksia kuin tavallisille kotisivuille

Yksi suuri ero kotisivupakettien ja räätälöityjen WordPress-sivujen välillä on erilaiset toiminnallisuudet ja elementit, joita voidaan ottaa mukaan sivustolle. Sivusto ohjelmoidaan mittatilaustyönä asiakkaalle, jolloin mahdollisuuksia on monia. Perinteisten soittonappien ja muutaman kentän yhteydenottolomakkeiden lisäksi sivustolle voidaan tehdä kehittyneempi räätälöity yhteydenottolomake, jossa asiakas pystyy jättämään entistä tarkemmin mietityn tarjouspyynnön. Lomakkeeseen voidaan lisäksi yhdistää esimerkiksi hintalaskuri, jolla asiakas pystyy laskemaan jo alustavan hinnan haluamalleen tuotteelle tai palvelulle. Räätälöityjen kotisivujen koko ei myöskään ole rajoitettu tiettyyn sivumäärään tai materiaalien määrään, vaan projekti voidaan mitoittaa täysin asiakkaan tarpeiden mukaan.

Räätälöidyn kotisivun ulkoasu voidaan luoda juuri haluamasi laiseksi

Toinen suuri ero räätälöidyissä kotisivuissa on sivuston visuaalinen suunnittelu, joka lähtee täysin asiakkaan toiveista ja sivuston layoutin suunnittelevan AD:n luovuudesta. Sivuston asettelu, värimaailma ja tekstielementit voidaan suunnitella ja toteuttaa yksilöllisesti esimerkiksi jo olemassa olevan brändiohjeistuksen mukaisesti tai sitten kokonaan uutta luoden. Sivustoon voidaan myös yhdistää erilaisia räätälöityjä grafiikoita ja nostoja, joilla saadaan visualisoitua entistä paremmin yrityksen tuotteita, palveluita tai asiasisältöä. Ammattitaitoiset copywriterit pitävät huolen, että kotisivujen tekstit ovat houkuttelevat, informatiiviset ja hakukoneystävälliset.

Et jää yksin räätälöidyn kotisivusi kanssa

Fonectalla räätälöityihin kotisivuihin kuuluu myös jatkuva ylläpito ja tekninen tuki. Asiakaspalvelumme päivystää vikatilanteiden varalta ympäri vuorokauden, jolloin mahdollisiin sivuston toimintaan liittyviin ongelmiin päästään reagoimaan lyhyessäkin ajassa. WordPress-kotisivujen pakettiin kuuluu myös automaattisesti asiakkaan haluama verkkotunnus, palvelintilaa viiden gigan verran sekä sähköpostipalvelu.

Tekninen tukemme huolehtii koko ajan jatkuvasta tietoturvasta sekä lisäosien pitämisestä ajan tasalla. Sivustolla on automaattisesti aina suojattu HTTPS-yhteys sekä asennettu SSL-sertifikaatti, joka suojaa sivustosi ja sitä kautta kulkevan tiedon sekä parantaa myös kotisivujen asemaa Googlen luonnollisissa hakutuloksissa. Räätälöidyissä kotisivuissa sinun tarvitsee vain huolehtia siitä, että sivuston sisältö on ajankohtaista ja oikein. Sisällön päivityksessäkin voit tehdä paljon itse tai ohjeistaa meitä tekemään sen puolestasi. Teknisen puolen voit jättää huoletta meille.

Tiedät, mitä kotisivuillasi tapahtuu

Fonectan räätälöityihin kotisivuihin kuuluu Oma Fonecta –kotisivuraportti, josta näkee kuukausittain tai viikoittain perustietoa sivuston tapahtumista ja kävijöistä. Räätälöityihin WordPress-kotisivuihin on myös mahdollista asentaa asiakkaan oma Google Analytics –tili, jolloin sivuston tiedot näkyvät myös Google Analyticsissa.

Takaisin ylös >
Mitä asiakkaat odottavat kotisivuilta?

Nykyään etenkin yritysten kotisivuilta odotetaan yhä enemmän niin palvelua ja toiminnallisuuksia kuin tyylikästä ja nykyaikaista ulkoasuakin. Nykyään pelkästään yhteystiedot eivät monesti riitä, vaan sivuilta tulisi löytyä myös kattavasti tietoa tuotteista ja palveluista. Monesti asiakkaan ja yrittäjänkin elämää helpottavaisivat erilaiset sivustolta löytyvät toiminnallisuudet, kuten ajanvarauskalenteri, hintalaskuri, yhteydenottolomake tai chat-palvelu. Näitä kaikkia on mahdollista yhdistää WordPress-kotisivulle, joita Fonecta tarjoaa räätälöityjen kotisivujen palveluna.

Asiakkaat etsivät kotisivuilta yhteystietoja

Monet asiakkaat, jotka jo tuntevat yrityksen ja ovat päättäneet ottaa siihen yhteyttä tai käydä paikan päällä kivijalkaliikkeessä, etsivät yrityksen kotisivuilta yhteystietoja. Yhteystietojen olisikin suotavaa olla näkyvillä ainakin yhteystiedot-nimisellä sivulla ja mahdollisesti esimerkiksi joka sivulla sivun alaosan nk. footerissa. Yhteystiedoista tulisi löytyä kaikki yrityksen kannalta oleelliset yhteystiedot. Jos yritys haluaa puhelinsoittoja, puhelinnumeron olisi hyvä olla joka sivulla näkyvänä klikattavana click-to-call-linkkinä, jolloin älypuhelimella voi soittaa kyseiseen numeroon vain yhdellä klikkauksella.

Jos yritys haluaa kävijöitä kivijalkaliikkeeseensä, sivustolta tulisi helposti löytyä yrityksen osoite ja karttalinkki. Lisäpalveluna voi tarjota myös reittipalvelua, jonka saa integroitua sivustoon. Jos asiakkaan halutaan kysyvän tarjouksen, tulisi sen olla helppoa ja selvästi kerrottu asiakkaalle. Asiakasta voisi ohjata täyttämään tarjouspyyntölomakkeen, lähettämään sähköpostia tai ottamaan yhteyttä chatissa. WordPress-kotisivuilla onnistuvat nämä kaikki yllä mainitut yhteydenottotavat ja -tiedot.

Yrityksen tuotteiden tai palveluiden tulisi löytyä kotisivuilta

Asiakkaat odottavat myös nykyään löytävänsä aivan minimissään edes listauksen siitä, mitä yritys tarjoaa. Toisin sanoen selkeän selostuksen siitä, mitä yritys tekee tai tarjoaa, missä tekee ja kenelle tekee. Monesti tuotteista tai palveluista olisi hyvä kertoa syvällisemminkin, jolloin vakuutetaan asiakas siitä, miksi hänen pitäisi kääntyä juuri sinun yrityksesi puoleen eikä kilpailijan yrityksen puoleen. Ylätason listaus tuotteista ei ole riittävä, vaan sivustolla olisi hyvä näkyä kaikki tuotteet, tuotemerkit tai palvelut. Näin tuotteesi tai palvelusi löytyvät myös hakukoneessa paremmin. Esimerkiksi sen sijaan, että sivustolla mainitaan vain kampaamopalvelut, sivustolle olisi hyvä listata kaikki tarjolla olevat palvelut, esimerkiksi hiusten leikkaus, hiusten värjäys, juhlakampaukset, hääkampaukset jne. Lisäksi hinnat kiinnostavat suurinta osaa asiakkaista, joten hinnastot kannattaa aina laittaa kotisivuille näkyville, kun mahdollista.

Käytä nykyisiä digitaalisia palveluita hyväksesi yrityksesi kotisivuilla

WordPress-kotisivut tarjoavat laajan mahdollisuuden integroida erilaisia digitaalisia palveluita kotisivuillesi, jotka ennen olisi jouduttu hoitamaan puhelimitse, viesteillä tai paikan päällä. Uudet digitaaliset palvelut säästävät asiakkaan aikaa, kun hän saa heti toimitettua asiansa verkkosivustolla, ja monesti esimerkiksi ajanvarauspalvelut säästävät myös yrittäjän aikaa, kun ei tarvitse enää sitä varten vastata puhelimeen tai sähköpostiviesteihin. Sähköinen ajanvarauskalenteri on tosiaan moneen sivustoon helposti liitettävä palvelu, johon saadaan myös palvelujen hinnat heti näkyviin. Fonectan ajanvarauspalvelu saadaan yhdistettyä niin WordPress-sivuihin kuin useaan muuhun julkaisualustaan.

Monelle eri yritykselle voi olla hyödyllistä tarjota räätälöityä hintalaskuria, jonka avulla asiakas pystyy laskemaan itselleen sopivan kokonaisuuden alustavan hinnan ja lähettämään tästä tiedon yrittäjälle liidin muodossa. Jos yrittäjä on itse kovin kiireinen eikä halua panostaa omaan talon sisäiseen toimistohenkilökuntaan, esimerkiksi puhelimeen vastaamisen ja chat-viestikeskustelut pystytään kokonaan ulkoistamaan ammattimaiselle tekijälle. Fonectan Chat-palvelu tarjoaa yrityksille juuri tämäntyyppistä palvelua haluamallasi tavalla toteutettuna.

Tyylikäs ulkoasu ja selkeä sisältö tekevät verkkosivulla surffailusta miellyttävää

Kun sivuston sisältö ja toiminnallisuudet ovat selvillä, tulisi vielä kiinnittää huomiota kotisivujen ulkoasuun ja sivuston rakenteeseen. Asiakkaan kannalta on oleellista, että tieto on helposti löydettävissä ja sivustolla on helppo liikkua sivulta toiselle ja lopulta ottaa yhteyttä yritykseen tai toteuttaa jokin muu haluttu toiminto sivuilla.

Kotisivujen tekstien kannattaa olla selkeästi ja jäsennellysti kirjoitetut, ja välilehtien nimet kannattaa luoda niin, että asiakkaan on niiden perusteella helppo löytää etsimänsä. Selkeä sivustorakenne ja tuotteista tai palveluista täsmällisesti kertovat tekstit palvelevat myös hakukonelöydettävyyttä. Sivuston ulkoasun kannattaa taas olla yrityksen muun ilmeen mukainen ja selkeä. Monesti sanonta ”less is more” toimii hyvin kotisivujen suunnittelun ohjenuorana. WordPress-kotisivut antavat monia selkeitä ja tyylikkäitä vaihtoehtoja sivuston visuaaliseen toteutukseen. Kotisivujen kuvissa kannattaa käyttää hyväksi yrityksestä otettuja aitoja ja laadukkaita kuvia.

Vastaa asiakkaidesi odotuksiin WordPress-kotisivuilla

Kun haluat olla varma, että yrityksesi kotisivut palvelevat asiakastasi parhaalla mahdollisella tavalla, hanki yrityksellesi WordPress-kotisivut. Fonectan räätälöidyt WordPress-kotisivut ja monet lisäpalvelut vastaavat varmasti yrityksesi kaikkiin digitaalisiin tarpeisiin!

Takaisin ylös >
Räätälöidyt kotisivut WordPressillä toteutettuna

WordPress-kotisivujen teko on kuitenkin vaativampi ja monisyisempi prosessi, minkä takia projekti vie enemmän aikaa kuin tavalliset kotisivut. Räätälöidyt kotisivut tarvitsevat enemmän asiantuntijatyötä koko prosessissaan, minkä takia WordPress-kotisivujen hinta on korkeampi kuin kotisivupakettien. Räätälöityjen kotisivujen hinta määräytyy aina kuitenkin yksilöllisesti riippuen projektin laajuudesta ja sivustolle halutuista ominaisuuksista.

Mikä on WordPress?

WordPress on nykyisin yksi maailman käytetyimmistä ja suosituimmista verkkosivujen sisällönhallintajärjestelmistä eli julkaisujärjestelmistä. WordPress eli WP luotiin alun perin blogien alustaksi, mutta nykyään se on vakiinnuttanut asemansa kotisivujen julkaisujärjestelmänä. WP-kotisivuja on helppo päivittää ja ylläpitää ilman koodaus- tai muita erityisiä kotisivutaitoja, sillä selkeä suomenkielinen käyttöliittymä tekee hommasta huomattavasti helpompaa. WordPress-kotisivuja voidaan kuitenkin tehdä alusta lähtien hyvinkin yksilöllisesti niin ulkoasultaan kuin toiminnallisuuksiltaan, jolloin sivustosta saadaan täysin yrityksen brändi-ilmeen ja tarpeita vastaava kokonaisuus.

WordPressin valmiit teemat tai täysin räätälöity ulkoasu

WordPress-kotisivut on mahdollista toteuttaa itse tehtynä, mutta ilman koodaustaitoja projekti vaatii jonkin verran perehtymistä ja sitäkin enemmän aikaa. Ilman koodausta, WP-sivujen ulkoasu saadaan valittua ainoastaan valmiista teemoista, joita ei ole mahdollista muokata esimerkiksi yrityksen väreihin ja fontteihin sopiviksi. Kuitenkin täysin räätälöitäville WordPress-sivuille voidaan valita kaikki sivun visuaaliset elementit yrityksen brändi-ilmeen mukaisesti ja sivustosta saadaan täysin uniikki kokonaisuus.

WordPress-sivusto mahdollistaa myös videot

WP-kotisivujen eri sivuille on valokuvien lisäksi mahdollista yhdistää myös videoita. Jos yrityksellä on YouTube-kanava, sen videoiden upottaminen WordPress-kotisivuille käy hyvin mutkattomasti. Videoita on myös helppo upottaa muista WordPressin tukemista jakopalveluista, kuten Vimeosta, DailyMotionista, Facebookista ja Vinestä.

Helppo päivitysmahdollisuus

WordPress-kotisivu on helppo ja selkeä ylläpitää itsekin. Selkeä käyttöliittymä tekee esimerkiksi uutisten tai uusien kuvien lisäämisestä helppoa. Kotisivuja on suositeltavaa pitää yllä aktiivisesti sivuston valmistuttuakin, jotta sivusto vastaisi aina yrityksen sen aikaisia tuotteita tai palveluja. Sivustoon on helppo liittää esimerkiksi blogiominaisuus, jossa kotisivujen yhteydessä voi pitää ja päivittää perinteistä blogia. Toinen vaihto sivustolle on uutisominaisuus, jossa WordPress-sivuston yhdelle välilehdelle saa luotua aina päiväyksen saavia uutistekstejä. Näistä voidaan nostaa myös otsikoiden mukaan päivittyvä uutislaatikko etusivulle, jossa näkyvät kaikki uusimmat yrityksen kirjoittamat uutiset. Jos kotisivuilla on kuvagalleria, on sinnekin hyvä muistaa päivitellä aina silloin tällöin uusia kuvia.

Takaisin ylös >
Mitä asiakkaat kotisivuilta etsivät?

Yhteystiedot ja aukioloajat tärkeitä lähes kaikille yrityksille

On sanomattakin selvää, että ilman yhteystietoja yrittäjän on kovin vaikeaa saada tarjouspyyntöjä tai asiakkaita liikkeeseensä. Kotisivuilla on aina hyvä olla oma sivu yhteystiedoille, joista löytyy ainakin puhelinnumero, sähköpostiosoite tai yhteydenottolomake – parhaimmassa tapauksessa toki kaikki kolme. Lisäksi yhteystiedoista tulisi löytyä yrityksen osoite, etenkin jos asiakkaita halutaan käyvän paikan päällä. Tällöin myös karttalinkki voi olla asiakkaalle erittäin hyödyllinen.

Kotisivut ovat asiakkaalle luonteva paikka etsiä aukioloaikoja. Aina, jos kyseessä on palvelua tarjoava tai tuotteita myyvä kivijalkaliike, tulisi yrityksen kotisivuilla olla näkyvillä liikkeen aukioloajat. Jos liikkeellä ei ole kiinteitä aukioloaikoja, sekin olisi hyvä mainita selkeästi sivustolla, jotta asiakas osaa ottaa yhteyttä ajan varaamiseksi. Jos aukioloajoista ei ole mitään mainontaa, ei se houkuttele asiakasta saapumaan tai käymään paikan päällä. Yhteystiedot tai esimerkiksi puhelinnumero on teknisesti mahdollista lisätä myös etusivulle tai vaikka kaikille sivuille, joissa ne näkyvät sivustolla vierailevalle koko ajan.

Kerro kotisivuillasi, mitä yrityksesi tarjoaa ja kenelle

Uudet asiakkaat vierailevat yrityksesi kotisivuilla, sillä he haluavat tietää lisää tarjoamastasi tuotteesta tai palvelusta. Kotisivut antavat ensivaikutelman yrityksestäsi ja tarjoomastasi, joten niiden tulisi houkutella asiakasta hankkimaan tuote tai palvelu. Houkuttelu ei toimi, jos tuotteista tai palveluista löytyy kovin vähäsanaisesti tietoa. Kotisivuilla olisi hyvä kertoa ylätasolla, mitä yrityksesi tekee ja tarjoaa, mutta myös listata tuotteita tai palveluita yksityiskohtaisemmin. jotta asiakas löytää hakemansa eikä jää epätietoisuuteen, löytyykö tuotetta tai palvelua vai ei. Lisäksi kotisivuilla olisi tärkeää näkyä tieto, missä palveluja tarjotaan tai minne asti tuotteita voidaan lähettää. Lisäksi on tärkeää tuoda ilmi, palveleeko yritys muita yrityksiä, kuluttajia vai mahdollisesti kaikkia kiinnostuneita.

Hinnastot kiinnostavat aina

Kun oikea tuote tai palvelu on löytynyt, ja palveluntarjoajakin vaikuttaa kotisivujen perusteella kaikin puolin asialliselta, haluaisi potentiaalinen tuleva asiakas tietää tuotteen tai palvelun hinnan. Harmittavaisen harvalla yrityksellä on kuitenkin hintoja avoimesti näkyvillä kotisivuillaan. Joskus hintojen puuttuminen saattaa jopa laskea asiakkaan mielenkiintoa ja saada hänet poistumaan sivustolta. Siksi olisikin erittäin suotavaa, että kotisivuille saisi näkyviin edes esimerkkihintoja tai suuntaa antavia hinnoittelumalleja. Jos kuitenkin hintoja ei mitenkään pysty laittamaan esille, ja asiakkaan täytyy kysyä hinta aina erikseen, tulisi hintatiedusteluihin vastata mahdollisimman nopeasti. Hektisessä digimaailmassa viikkokin alkaa olla jo liian pitkä aika, jos yrityksestä ei kuulu mitään. Siinä ajassa kilpailija on saattanut ehtiä jo antaa kiinnostavan tarjouksen ja ostopäätös on tehty! Jos siis hinta täytyy kysyä yritykseltä, tulee hintatiedusteluihin aina vastata mahdollisimman rivakasti. Näin ylläpidetään myös yrityksen hyvää mainetta.

Kerro tuotteistasi tai palveluistasi kuvin

Jos yrityksesi alaan liittyy visuaalisuus tavalla tai toisella, hyödynnä kotisivujen mahdollisuuksia ja tuo tekemiäsi töitä esiin kuvien muodossa. Kotisivuille tulisi aina lisätä mahdollisuuksien mukaan kuvagalleria, jonne pystyy itsekin päivittämään uusi kuvia. Jos jostain syystä hankinnassa oleville kotisivuille ei saisi kuvagalleriaa, jätä neuvottelut siihen ja etsi teknisesti laadukkaampi kotisivujen tarjoaja. Fonecta tarjoaa kaikenkokoisille yrityksille kotisivut edullisesti ja laadukkaasti avaimet käteen -paketteina. Valitset vain tarvitsemasi sivuston laajuuden, haluamasi lisäominaisuudet ja jätät loput meille. Ammattikirjoittajamme ja web-suunnittelijamme hoitavat lopun.

Takaisin ylös >