Yrityksen perustajan 7 ensimmäistä digiaskelta

Uuden yrityksen perustaja on kuin puutarhuri edessään koskematon maatilkku, jota alkaa työstää. Huikeat suunnitelmat pyörivät päässä, ideoita riittää - vaan mistä lähteä liikkeelle? Oikean puutarhan hoito-ohjeet jätämme sen alan ammattilaisille, mutta digitaalisen näkyvyyden hoitamisesta tiedämme asian jos toisenkin.

1. Luo mehevä maaperä: levitä yhteystietosi kaikkiin digikanaviin

Aloittelevan digipuutarhurin on tärkeää varmistaa heti ensi töikseen, että uusi yritys löytyy, kun sitä etsitään. Tällöin olet heti mukana markkinoilla, kun kaltaisiasi palveluntarjoajia tai tuotteita haetaan.

Mistä yritystäsi sitten voidaan hakea? Googlesta, numeropalveluista, karttapalveluista, Facebookista…hakukanavia on nykyään paljon! Fonecta Kontakti säästää sinut onneksi turhalta kuokkimiselta. Päivität yrityksen yhteystiedot vain yhteen paikkaan, josta ne automaattisesti valuvat suosituimpiin digitaalisiin haku-, kartta- ja sosiaalisen median palveluihin.

Lataa maksuton seinätaulu - yrityksen perustajan muistilista.

Yrittäjän perustajan muistilista. Lataa vinkit alta!

Lataa tästä maksuton seinätaulu, eli yrittäjän muistilista digitaalisen puutarhasi hoitoon!

2. Varmista kasvualusta: teetä toimivat kotisivut yritykselle

Uuden yrityksen paras kasvualusta ovat toimivat, modernit kotisivut. Ne ovat kuin kivijalkasi ja näyteikkunasi verkossa, ja hyvin valetun pohjan päällä on yrityksen helppo kasvaa. Kotisivujen tulee olla hakukoneystävälliset, toimia kaikissa laitteissa yhtä helposti, latautua nopeasti, näyttää selkeiltä ja raikkailta ja tarjota yrityksesi näköistä, informatiivista sisältöä. Tällaiset kotisivut paitsi tuovat ihmiset kotisivuillesi, myös pitävät heidät siellä, ja ennen kaikkea tekevät heistä asiakkaita.

3. Kastele kunnolla: kukoista Google-hakusanamainonnan avulla

Puutarhakin saadaan kukoistamaan, kun sitä kastellaan hyvin. Ja Google-mainonta on kuin virkistävä kesäsade kotisivuillesi! Se on erinomainen alkuponnistus uudelle yritykselle – varmistat yrityksesi näkyvyyden alusta asti, kun tarjoamiasi palveluita etsitään Googlesta. Kun kotisivu on uusi, kestää jonkin aikaa, ennen kuin se alkaa nousta Googlen orgaanisissa hakutuloksissa, ja etenkin tällöin Google-mainonta kullanarvoinen työkalu.
Google-hakusanamainontaakaan ei tarvitse osata itse. Ehkei viherpeukalo, mutta digipeukalo nimittäin Fonectalaisilla on juuri oikeassa paikassa, ja kokemusta löytyy lähes kaikkien toimialojen digimarkkinoinnista.

4. Harvenna turhat taimet: Facebook-mainonnalla tavoitat täsmäyleisön

On tärkeää, että yrityksesi pystyy identifioimaan ja tavoittamaan isosta massasta juuri ne kaikkein potentiaalisimmat kohderyhmät. Tähän Facebook-mainonta on erinomainen keino, sen avulla nimittäin pystyt tavoittamaan hyvin tarkkaan määriteltyjä kohderyhmiä mm. iän, asuinpaikan, mieltymysten ja verkkokäyttäytymisen perusteella.

Joten sen sijaan, että levität puutarhan lannoitteen eli markkinointieurosi myös sinun puutarhallesi vähemmän tärkeille kasveille, voit pienellä kitkennällä tehdä tilaa niille, joiden kasvaminen on sinulle tärkeämpää – ja saada paremmin vastinetta markkinointipanostuksellesi.

Miten muodostaa tuottavimmat ryhmät ja kiinnostavimmat mainokset? Tiedät kenen puoleen kääntyä, kun olet valmis aloittamaan Facebook-mainonnan.

5. Muista lisäravinto: hakukoneoptimointi

Kun kotisivusi on optimoitu hakukoneystävälliseksi, se sijoittuu varmemmin Googlen luonnollisten hakutulosten kärkeen, eikä sinun tarvitse panostaa yhtä paljon Google-hakusanamainontaan ajaaksesi liikennettä sivuillesi. Ja koska hakukoneystävällinen sivu on yhtä kuin käyttäjäystävällinen, informatiivinen ja kaikin puolin toimiva sivu, voi sitä verrata mainiosti erittäin kauniiseen ja kutsuvaan puutarhaan: ei sellainen puutarha tarvitse valtavia mainoskylttejä tien varteen, vaan ihmiset kyllä saapuvat sinne muutenkin, nähdessään sen ohi ajaessa.

Laitetaan kotisivusi tuottavimpaan kukoistukseen hakukoneoptimoinnin avulla!

6. Pidä rikkakasvit kurissa: Display-mainonnalla tehostat viestiäsi

Vaikka kaunis ja hyvin hoidettu puutarha houkutteleekin kävijöitä myös itsessään, auttaa kävijämäärän kasvuun se, että mainostat tuotteitasi. Kun ihminen kävelee kaupungilla, hän näkee kadun varressa mainostaulun puutarhasi tuottamista herkullisista tomaateista. Seuraavalla kerralla kun hän tarvitsee tuoreita vihanneksia, hän muistaa tuon mainoksen, ja hurauttaa asioimaan sinun viljelmillesi.
Display-mainonta on digimaailman mainostaulu. Sen avulla varmistat, että yrityksesi näkyy potentiaalisille asiakkaillesi, kun he viettävät aikaa muilla verkkosivustoilla. Se on samalla hyvä keino viestiä uusista tuotteista ja rakentaa markkinointikampanjoita, joilla ohjaat ihmisiä kotisivuillesi.

Tavoita miljoonia suomalaisia Fonectan Display-mainonnan avulla

7. Poimi hedelmät ja nauti tuloksista

Oikeassa puutarhassa työsi hedelmät näkyvät kukoistavina kasveina ja väriloistona. Kun seuraat näitä uuden yrittäjän digiaskelia, tulokset näkyvät liikenteenä kotisivuillasi, asiakkaiksi muuttuneina sivustokävijöinä ja nousevana liikevaihtona. Mikä parasta, digitaaliset markkinointitoimenpiteet ovat tarkkaan mitattavissa. Tiedät hyvin nopeasti, minne eurot kannattaa sijoittaa, jotta ne tuottavat sinun yrityksellesi parhaat tulokset – ja voit mukauttaa toimenpiteitä tulosten perusteella hyvin joustavasti ja nopeasti.
Ota yhteyttä Fonectan digitaalisen markkinoinnin asiantuntijoihin – laitetaan uusi yrityksesi kukoistamaan!

Mikä on sinun verkkonäkyvyytesi tila?