Ohjelmallinen ostaminen

Ohjelmallisen ostaminen avulla helpotat verkkomainonnan suunnittelua

Ohjelmallinen ostaminen on mainostajalle helppo keino tehostaa ja nopeuttaa display-mainonnan ostoprosessia. Ohjelmallisen ostamisen avulla mainostajan ei tarvitse olla mainonnan julkaisijaan yhteydessä lainkaan, jos inventaari on julkaisijan puolelta selkeästi mainospörsseissä esillä. Mainostaja voi siis omasta mainonnanhallintajärjestelmästään ohjata kaikkea tekemistä verkossa ja optimoida kampanjoitaan kohti parhaiten toimivia kanavia kirjoittamatta yhtään sähköpostia tai soittamatta yhtään puhelua. Mainonnan julkaisijan tehtäväksi jääkin pääasiassa varmistaa, että mainonnan yhteydet toimivat, ja että mainoksen hinta pysyy kustannustehokkaalla tasolla.

Lue lisää

Ohjelmallinen ostaminen ei ole perinteistä displayta

Vaikka ohjelmallisen ostamisen mainonta toteutetaan Display-verkostoon, eroaa se perinteisestä display-mainonnan ostamisesta pääasiassa siten, ettei mainosmateriaaleja tarvitse toimittaa erikseen mediaan vaan ne kulkevat ostoputkea pitkin suoraan sinne, missä niiden halutaan näkyvän. Tämä säästää huomattavan paljon aikaa, kun materiaalitarkistus hoituu matkalla automaattisesti. Lisäksi kaikki kampanjaan liittyvät muutokset tehdään ostajan puolella, eikä päivitettyjä materiaaleja tarvitse enää lähetellä ympäri maailmaa eri medioihin.

Ohjelmallinen ostaminen siis helpottaa mainostajan arkea merkittävästi ja tekee mainostamisesta vaivatonta. Samalla budjetilla saat mainonnan kohdennettua eri medioihin, ja budjetin seuranta tapahtuu yhtä helposti. Kampanja optimoituu parhaiten toimiviin kanaviin ja parhaalla hinnalla.

Ohjelmallinen ostaminen kannattaa ottaa käyttöön kun kampanjalta halutaan nimenomaan vaivattomuutta ja monikanavaisuutta. Kampanja optimoituu samalla kertaa moneen kanavaan, eikä mainostajan tarvitse keskittyä kampanjan yksityiskohtiin. Myös raportointi hoituu helposti, ja automatiikka hoitaa ostamisen optimoinnin.