Miksi yrityksen täytyy löytyä verkosta?

Kun suomalainen etsii tietoa yrityksestä, hän pitää ensisijaisena tietolähteenään verkon hakupalveluita, kuten Googlea ja Fonectan kanavia. Listasimme 6 syytä, miksi yrityksesi tulee löytyä verkossa.

Testaa, miten yrityksesi tiedot näkyvät 14 eri verkkopalvelussa!

 

1.    Asiakkaasi ovat verkossa

Harkitessaan palvelun tai tuotteen ostamista kuluttajat yleensä aloittavat tiedon etsimisen internetin hakupalveluista. He hakevat muun muassa yritysten aukioloaikoja, yhteystietoja, reittiohjeita sekä tietoa tuotteista ja palveluista.

 

 

2.    Palvele asiakkaitasi 24/7

Vaikka et voi päivystää liikkeessäsi yötä päivää, kotisivusi on aina avoinna asiakkaillesi, jotka voivat tutustua palveluihisi ja kysyä kysymyksiä vuorokaudenajasta riippumatta. Chat-palvelu mahdollistaa vuorovaikutuksen asiakkaiden kanssa tarvittaessa vaikka vuorokauden ympäri. Halutessasi voit palkata työhön asiakaspalvelun ammattilaisen, joka hoitaa chat-päivystyksen puolestasi.

 

 

3.    Tiedota silmänräpäyksessä

Joudutko sulkemaan liikkeesi lauantaina aiemmin kuin normaalisti tai haluatko järjestää tapahtuman myymälässäsi kahden viikon päästä? Verkon kautta saat tiedon asiakkaillesi silmänräpäyksessä. Kun jaat uutisen esimerkiksi sosiaalisen median kanavissa ja verkkosivuillasi, tieto tavoittaa hetkessä satoja, jopa tuhansia ihmisiä.

 

 

4.    Kasvata asiakaskuntaa ja kansainvälisty

Kivijalkaliike voi tarjota paikallista palvelua lähiseudun asiakkaille tiettyinä aukioloaikoina, mutta verkkokauppa voi palvella ketä tahansa, missä tahansa, 24 tuntia vuorokaudessa. Parhaimmillaan tavoitat asiakkaasi myös Suomen ulkopuolelta. Hyvän verkkosivuston ja digitaalisen markkinoinnin avulla voit saada päivittäin jopa tuhansia kävijöitä sivuillesi.

 

 

5.    Älä enää arvaile, vaan tiedä

Yksi verkkonäkyvyyden ainutlaatuisia puolia on se, että voit mitata lähes kaiken. Halutessasi saat tietoosi muun muassa sen, kuinka paljon yritystäsi haetaan Googlessa, millä hakutermeillä kävijät päätyvät sivuillesi, mitkä palvelusi kiinnostavat verkkosivukävijöitäsi eniten ja kuinka monta kertaa sinulle soitetaan mobiilista verkkosivujesi kautta. Saat tietoosi myös, kuinka monta kertaa yritystäsi on haettu Googlen karttapalvelussa ja monestiko käyttäjä on ladannut reittiohjeet luoksesi.

 

 

6.    Verkkonäkyvyys ei maksa maltaita

Verkkolöydettävyys ja näkyvyys eri kanavissa ei vaadi suuria rahamääriä. Saat helposti käyttöösi muun muassa sosiaalisen median kanavat ja näkyvyyden Googlen My Business -palvelussa, josta tietosi päivittyvät Googlen hakukoneeseen ja karttapalveluun. Hyvän verkkosivustonkaan ei tarvitse maksaa maltaita.

 

 

Mikä on helpoin tapa varmistaa yrityksesi verkkolöydettävyys?

Missä kaikkialla yrityksen sitten pitäisi näkyä ja miten näkyvyys toteutetaan? Tärkeitä kanavia on monia, kuten sosiaalisen median kanavat, hakupalvelut, kartta- ja navigaatiopalvelut, sekä luonnollisesti kaikki Googlen palvelut. Jos kanavien määrä ja ajatus niiden päivittämisestä saa kylmän hien otsalle, ei hätää, asiaan on helppo ja edullinen ratkaisu. Fonecta Kontakti -palvelun kautta saat yrityksesi tiedot päivitettyä helposti yhdellä kertaa kaikkiin tärkeimpiin kanaviin.