Sisältö löytyy sisältä: Näin LinkedIn-sisältömarkkinointi onnistuu

Aloitellaanko yrityksessäsi LinkedIn-sisältömarkkinointia? Mietitkö, mistä sitä kaivattua sisältöä voisi oikein repiä?

Me väitämme, että yritykselläsi on kaikki jaettavaksi tarvittava sisältö olemassa. Voithan näkökulmaa terästämällä muuntaa virallisen viestinnän ja arkisen tiedon monipuoliseksi sisältömarkkinoinniksi. Tässä muutama vinkki siitä, miten jo tehtyä työtä voi hyödyntää sisältömarkkinoinnissa.

Rakenna ensimmäiseksi yrityksesi tunnettuutta ja aloita vuorovaikutus kohderyhmäsi kanssa.

Voisit esimerkiksi muokata:

  • Tiedotteet sponsoroiduiksi julkaisuiksi
  • Johdon haastattelu vaikuttajaviestinnäksi
  • Henkilöstön osaaminen ja näkemys blogeiksi
  • Vuosikertomus alan trendiksi
  • Arkinen työ ohjeiksi ja vinkeiksi
  • Onnistuneet projektit case-esimerkeiksi
  • Alatuntemus arvioksi tai suositteluiksi
  • Tutkimukset ja raportit infograafeiksi
  • Henkilöstön ammattitaito webinaareiksi ja neuvoiksi

Seuraavaksi tee suunnitelma, miten ohjaat kohderyhmääsi harkinnasta kohti ostoa.

Voisit esimerkiksi muuntaa:

  • Tarjooman ja tuotekehitystyön esittelyiksi
  • Tyytyväiset asiakkaat suositteluiksi
  • Parhaat asiakkuudet referensseiksi
  • Myyntipuheet mainoksiksi
  • Asiakkaiden hyödyn ja arvolupauksen suoraviestiksi

Kun pääset alkuun, sisältöä pursuaa yllättäen ovista ja ikkunoista. Pidä kuitenkin sisältöä laatiessasi niin yksittäisen julkaisun kuin koko työn tavoite mielessä. Sisältömarkkinoinnin tavoite on aina sama: herättää kiinnostusta yritykseen ja lisätä myyntiä. Tavoite tuntuu tietysti selvältä, mutta yllättävän usein se saattaa unohtua, kun vauhdilla tehdään.

Mieti myös, mikä on kunkin yksittäisen julkaisun tavoite. Halutaanko ohjata asiakkaita yrityssivulle, herättää keskustelua, saada klikkejä tai katsontakertoja vai vaikkapa jakoja? Älä kerää seuraajia vain keräämisen takia.

Helppoa, mutta vaatii työtä ja suunnitelmallisuutta.

Oppaamme ’LinkedIn-markkinointi käyntiin’ antaa lisäneuvoja ja avaa myös mittaamisen periaatteita. Oppaan lisäksi voit myös tutustua seuraavaan artikkeliin, joka kertoo mitä apua LinkedInin tilastot voivat tarjota oman sisältömarkkinointisi mittaamiseen.

Hyödynnä oppaamme LinkedIn sisältömarkkinoinnin välineenä