Premier-partneruus takaa laadun Google-mainonnassa

Google on luonut AdWords-mainonnan eli hakusanamainonnan jälleenmyyjäkumppaneilleen Google Partners -ohjelman, jonka tunnus myönnetään ainoastaan sertifioiduille alansa ammattilaisille.

Tunnuksia on kahta eri tasoa: Google Partner sekä korkeamman tason tunnus Premier Partner. Premier Partner -tunnus on osoitus yrityksen vankasta osaamisesta ja kokemuksesta sekä tiiviistä yhteistyöstä Googlen kanssa. Fonecta on Suomessa ensimmäinen digitoimisto, jolle myönnettiin Premier Partner -status. Voit siis olla varma, että Fonectalla sinua palvelevat Google-mainonnassa alansa huippuammattilaiset!

Testaa, kuinka hyvin yrityksesi näkyy tällä hetkellä Googlessa!

Mistä tunnistaa Partner- ja Premier Partner -sertifioidun palveluntarjoajan?

Googlen Partner-ohjelmaan päästäkseen yrityksen tulee hakea siihen sekä täyttää Googlen asettamat kriteerit. Kun Google-mainontaa tarjoava yritys on läpäissyt Googlen AdWords-sertifiointikokeen ja sillä on tarpeeksi mainostilejä hoidossaan hyvin tuloksin, Google myöntää yritykselle Google Partner -statuksen. Statuksen todentamiseksi yritys saa käyttää verkkosivustollaan Googlen virallista Partner-tunnusta ja yritys löytyy Googlen omasta Partner-hakemistosta. Premier  Partner -tunnus myönnetään ainoastaan suuremmille yrityksille, joilla on todistetusti riittävän suuri määrä sertifioituja henkilöjä Google-mainonnan tekijöinä ja jonka mainostilien yhteiskulutus on Googlen kriteerien mukaan tarpeeksi korkeaa. Premier-partnerin tunnistaa myös omasta tunnuksestaan, jota voi käyttää yrityksen verkkosivuilla ja mainosmateriaalissa.

Google on koonnut ohjeita yhteistyöstä Google-mainonnan kumppanin kanssa omille sivuilleen.

Miten yrityksesi sijoittuu Google-hauissa? Tee maksuton testi!

Miksi kannattaa valita sertifioitu kumppani Google-mainontaan?

Googlen Premier Partner -tunnus takaa sen, että AdWords-mainontaa tarjoava toimisto on todistetusti alansa ammattilainen, toiminut alalla kauan ja toimii tiiviissä yhteistyössä Googlen kanssa. Google Partner -tunnuksen voi hankkia pienempikin yritys, ja sen saamiseksi vaaditaan yrityksestä vain yksi sertifiointikokeen läpäissyt henkilö. Premier Partner -tunnukseen vaaditaankin sertifiointi useammalta henkilöltä, mikä takaa osaavan tiimin tuen mainonnan toteuttamiseen. Fonectalla kaikki Google-mainontaa tekevät henkilöt velvoitetaan suorittamaan sertifiointikoe.

Sertifioinnin lisäksi Premier Partner -tunnuksen saaneita yrityksiä valvotaan tasaisin väliajoin, jotta niiden tuottaman Google-mainonnan taso vastaa varmasti Googlen laatimia kriteerejä. Premier Partner -sertifioituna Google-mainonnan kumppanina Fonecta palvelee niin pieniä kuin suuria asiakkaita niin Google-mainonnan kuin muiden digimainonnan ratkaisujen osalta.

Erikoistuneet toimistot

Googlen partneriohjelmien toimistot voivat olla erikoistuneita myös muuhun kuin AdWords-hakusanamainontaan. Google-mainonnan toimisto voi erikoistua

  • hakusanamainontaan (AdWords)
  • display-mainontaan (Google Display)
  • mobiilimainontaan
  • videomainontaan (YouTube).

Toimiston erikoisaloja ja sertifioitujen henkilöiden määrää voi selata Googlen Partner-hakemistosta. Fonectalla mainonnan suunnittelijoilla on voimassa olevia sertifikaatteja AdWordsin lisäksi myös display-mainonnassa, mobiilimainonnassa, videomainonnassa sekä web-analytiikkatyökalu Google Analyticsin käytössä. Fonectalla mainonnan suunnittelussa ja seurannassa on siis kaikilla tukena moniammatillinen ja pätevä tiimi. Näin mainonnan pulmiin saadaan aina useamman ihmisen tietotaito käyttöön tarvittaessa. Fonecta myös kouluttaa säännöllisesti hakusanamainonnan tekijäkuntaansa ja pitää huolen siitä, että kaikilla on voimassa asianmukaiset Google-sertifikaatit.

Ota talteen Google-mainonnan vinkit!

Googlen asettamat kriteerit tunnuksien myöntämiselle

Google Partner- tai Premier Partner -tunnuksen saamiseksi yrityksellä tulee siis olla tietty määrä sertifioituja työntekijöitä palkkalistoillaan. Google velvoittaa myös, että sertifioitu partneri hoitaa mainostilejä aktiivisesti ja että yrityksen hallinnoimien mainostilien yhteenlaskettu mediakulutus on tarpeeksi korkealla tasolla. Lisäksi Google edellyttää, että yrityksen olemassa olevat mainostilit tuottavat tasaisen nousujohteisia tuloksia ja että yritys pystyy säilyttämään ja kasvattamaan olemassa olevaa asiakaskantaansa. Jos Partner- tai Premier Partner -kumppanin tuloksissa tapahtuu negatiivisia notkahduksia tai jokin muu yrityksen toiminnassa on Googlen edellytysten vastaista, Google puuttuu asiaan. Näin pystytään varmistamaan sertifioitujen yritysten taso ja Google-mainonnan asiakkaiden luottamus mainonnan tekijöiden laatuun.

Luota Suomen ensimmäiseen Google Premium Partneriin

Kun siis mietit, millaisen kumppanin valitset Google-mainonnan kumppaniksesi, kannattaa valinnassa ottaa huomioon esimerkiksi se, millainen partneri valitsemasi kumppani Googlen suuntaan on. Fonecta pystyy hoitamaan yrityksesi Google-mainonnan riippumatta yrityksesi koosta tai mainonnan laajuudesta, ja Premierpartneruus takaa, että mainonta tehdään aina korkeimmalla mahdollisella tasolla. Fonecta on Suomen ensimmäinen Googlen Premier Partner, joten voit olla varma, että Fonectalla tarjoamme kehittyneet ja tuloksia tuovat Google-mainonnan palvelut. Palvelemme osaavasti niin pieniä kuin suuria yrityksiä niiden hakusanamainonnan, display-mainonnan, mobiilimainonnan, videomainonnan ja analytiikan tarpeissa. Älä siis turhaan käytä enää aikaasi Google-mainonnan kumppanin etsintään vaan ota yhteyttä Fonectan asiantuntijoihin!

Kysy lisää Fonectan asiantuntevista Google-mainonnan palveluista!