Näin hyödynnät LinkedIn Showcase-sivua: Viisi kysymystä

Tarjoaako yrityksesi toisistaan selvästi eroavia tuotteita tai palveluita? Haluatko tavoittaa erilaisia kohderyhmiä eri viesteillä?

LinkedInin Showcase-sivut ovat ratkaisusi tietyn tuotteen tai tuoteryhmän promotointiin sekä rajatun kohderyhmän tavoittamiseen. Showcase-sivujen avulla voit kohdentaa viestejäsi paremmin sekä keskittyä yhteen aiheeseen.

Esimerkiksi: jos olet eläintarvikekauppias, voit perustaa Showcase-sivun sekä koira- että kissatarvikkeille. Ovathan sekä koirien että kissojen omistajat tunnetusti erityisen intohimoisia oman alansa harrastajia ja kuluttajia. Mutta koska koiraihmiset eivät varmasti ole kiinnostuneita kissajutuista (ja vice versa), nämä harrastesegmentit kannattaa koota omiin kiinnostusryhmiinsä sen sijaan, että puhuttaisiin yleisellä tasolla lemmikkieläimistä.

Showcase-sivut ovat siis LinkedIn-yrityssivun rinnalla toimiva oma kokonaisuutensa. Sen tehtävä ei ole toistaa yrityssivun viestiä, vaan koota yhden aiheen ympärille siitä kiinnostunut asiakasjoukko. Tarkoituksena on luoda keskustelua ja tarjota alan ammattilaisille heitä kiinnostavaa eritystietoa.

Olennaisinta Showcase-sivuja rakennettaessa on määrittää tavoiteltu kohderyhmä, tutustua siihen perinpohjaisesti ja laatia sivuista konkreettisesti kohderyhmän tarpeita palveleva. Tarvitset siis selkeän yleisön, paljon sisältöä sekä uniikkia tietoa alalta, jotta voit vakuuttaa lukijat eritysosaamisellasi. Lue artikkelista vinkkejä LinkedIn-sisällöntuotantoon.

Kuitenkin, ennen kuin päätät rakentaa Showcase-sivun, kysy itseltäsi vielä:

”Onko kyseessä selkeä segmentti, jonka haluat tavoittaa?”

”Pystytkö tuottamaan sivuille runsaasti asiarikasta sisältöä?”

”Eroaako sivun sisältö ratkaisevasti yrityksen yleisestä sisällöstä?”

Jotta saat Showcase-sivuista hyödyn irti, mieti nämä:

  1. Mikä on kohderyhmä, jonka haluat tavoittaa?
  2. Mikä on yksittäinen  brändi, tuote tai palvelu, jota haluat myydä?
  3. Mikä on erityinen hyöty, jonka kohderyhmäsi tuotteestasi saa?
  4. Millä sisällöllä tavoitat kohderyhmäsi?
  5. Mikä on tietoa, jonka jätät Showcase-sivuiltasi pois?

Showcase-sivun tulee erottua selkeästi yrityksesi muusta sisällöstä. Ei ole järkeä syöttää bulkkisisältöä moneen eri paikkaan ja sekoittaa asiakkaiden päät lopullisesti. Se ei myöskään ole paras ratkaisu kampanjasisällölle. Jopa ennen showcase-sivun rakentamista on syytä myös tarkistaa, onko yrityksesi oma LinkedIn-profiili kunnossa. Niin yrityskuvan rakentamiseen kuin kampanjointiin kannattaa käyttää LinkedInin muita markkinointiratkaisuja.

Ideat LinkedInin markkinointiratkaisuihin löydät oppaastamme