Google

Google-mainonta on kustannustehokas ja toimiva mainonnan väline

Google-mainonta on verkkomainonnan välineistä kenties se suosituin. Sen teho onkin kiistaton, sillä kun suomalaisista kuluttajista 84% aloittaa tiedon etsimisen netistä, hakevat he lähes kaikki tietoa juuri Googlesta. Yrityksen onkin siis näyttävä juuri Googlessa, jos haluaa tavoittaa asiakkaansa, sekä nykyiset että potentiaaliset uudet asiakkaat. Googlessa liikkuvat sekä kuluttajat että yrityspäättäjät, joten se tavoittaa erinomaisesti niin b2b- kuin b2c-kohderyhmän.

Suomalaiset ovat löytäneet tiensä nettiin. 80% suomalaisista sanoo käyttävänsä nettiä päivittäin, ja alle 34-vuotiaista käyttäjistä netissä käy päivittäin jo 95%. Suomalaiset ovat myös löytäneet netin ostamisen kanavana. 52% suomalaisista kertoo etsivänsä tietoa netistä ennen kuin tekevät ostopäätöksen, ja 36% tekee jo ostoksia verkossa. Kun haut suurimmalta osalta aloitetaan hakukoneessa, on Googlessa mainostaminen yritykselle olennainen kanava sekä uusien asiakkaiden hankinnassa että nykyasiakkaiden kertaostojen kasvattamisessa.

Lue lisää

Kohdennettu ja kustannustehokas mainonta tuo tuloksia

Google-hakusanamainonnan suosion takana on sen vaivattomuus, toimivuus ja kustannustehokkuus. Googlessa mainonta on helppo kohdentaa oikealle kohderyhmälle, eikä kohdentamatonta mainontaa kannata siellä tehdäkään. Koska lähes kaikki kuluttajat ovat Googlessa, on heille myös helppo kohdentaa juuri heitä koskevaa mainontaa. Google-mainonnan kärkipaikat ovat haluttua tavaraa, ja syystäkin, sillä niiden kautta saadaan myös parhaiten tuloksia.

Google-mainonnassa on syytä pitää mielessä paitsi oikea kohdennus, myös oikeat hakusanat. Kun lähdetään suunnittelemaan toimivaa Google-kampanjaa, on syytä määritellä ne hakusanat, joilla asiakkaat yrityksen tuotteita ja palveluja hakevat. Vaikka Google-mainontaa voi hyvin tehdä itsekin, kannattaa parhaiden tulosten varmistamiseksi antaa kampanja asiantuntevalle ja luotettavalle kumppanille, joka pystyy optimoimaan ja kohdentamaan kampanjaa sen kuluessa perustuen siihen, millaisia tuloksia kampanjasta saadaan.

Mittaa ja kohdenna kampanjasi oikein

Google-mainonnan vaivattomuus piilee myös sen mitattavuudessa. Kampanjan onnistumisen näkee jo kesken kampanjan, ja sitä voidaan optimoida jatkuvasti toimimaan paremmin. Ajantasaisen ja läpinäkyvän raportoinnin ansiosta on helppo seurata mainonnan toimivuutta ja muokata muokata mainonta toimimaan yhä paremmin.

Mainonnalle on aina tärkeää asettaa selkeät tavoitteet. Google-mainonnan avulla saat ohjattua asiakkaita kotisivuillesi, tekemään suoria ostoksia verkkokaupassa, tai voit käyttää mainontaa vahvistamaan brändiäsi. Google-mainonta toimii mainiosti myös sesonkimainonnassa, sekä uusien tuotteiden lanseerauksessa. Erityisesti tuotemainonnassa kannattaa hyödyntää myös remarketing, eli uudelleenkohdennus, jolla voidaan kiinnostuneille asiakkaille näyttää uudelleen heitä kiinnostavia tuotteita.

Google-mainonta on yrittäjälle vaivaton ja tehokas keino hankkia lisää asiakkaita ja saada näkyvyyttä tuotteille. Sen kautta saat liikennettä kotisivuillesi ja vahvistat näkyvyyttäsi.