Kohdenna mainontaa oikeille kohderyhmille oikeissa kanavissa
Tiedätkö, mistä tavoitat yrityksesi tärkeimmät kohderyhmät? Viestitkö heille oikein? Kun haluat yrityksellesi lisää näkyvyyttä tai myyntiä, ohjelmallinen ostaminen palvelee yritystäsi monipuolisesti. Kalliiden, epäolennaisten mainosnäyttöjen sijaan ohjelmallinen ostaminen keskittyy kohdentamaan tietylle kohderyhmälle personoitua mainontaa juuri niissä kanavissa, joita valittu kohdeyleisö käyttää aktiivisesti.

Ohjelmallisella ostamisella lisää tehoa mainontaan

Laadukkaita yhteydenottoja

Ohjelmallisen ostamisen myötä mainosbudjettia ei kuluteta valtavaan määrään näyttökertoja. Miksi osoittaa mainontaa heille, joita se ei puhuttele? Tärkeintä on tavoittaa kiinnostunut kohderyhmä, jolloin saavutetaan laadukkaita yhteydenottoja.

Asiantuntijapalvelua

Fonectan ohjelmallinen ostaminen on asiantuntijapalvelu, jonka avulla tavoitat haluamasi kohderyhmän juuri oikeissa kanavissa.

Tehoa monikanavaisuudesta

Ohjelmallisessa ostamisessa voit hyödyntää mitä tahansa digimainonnan muotoja - aina video- ja bannerimainonnasta äänimainontaan. Tehtävämme on optimoida mainontaa niihin kanaviin, missä se toimii parhaiten.

Mitä ohjelmallinen ostaminen käytännössä tarkoittaa?

1
Nopea ja tehokas ostotapa

Ohjelmallinen ostaminen on ostotapa, jonka avulla varsinaisen mediatilan ostoprosessi nopeutuu ja tehostuu, kun kaikki tapahtuu järjestelmien välillä eikä esimerkiksi mainosmateriaaleja tarvitse toimittaa erikseen julkaisijoille.

2
Helppo hallinnointi

Käytännössä kaikkia kampanjoihin liittyviä osia hallinnoidaan ostajan järjestelmässä, johon on kytketty suora ostoputki myyjän järjestelmään. Malli palvelee erittäin hyvin ostopuolta, jossa toimenpiteitä voidaan helposti käynnistää ja optimoida toimivuuden ja tarpeiden mukaan.

3
Monipuolinen kanavavalikoima

Tarjoamme kaikkia display-tuotteitamme myös ohjelmallisesti, ja pyrimme tuotteistamaan kaiken jatkossa palvelemaan myös tätä puolta. Inventaari on ostettavissa kaikilla ostotyökaluilla – Fonecta on näkyvissä sekä Adformissa että Google adExchange -järjestelmissä.

Ohjelmallinen ostaminen palvelee erityisen hyvin mm. verkkokauppoja

Lisää tehoa mainontaan

Ohjelmallinen ostaminen sopii kaikille yrityksille, jotka haluavat tehostaa mainontaansa. Palvelu sopii erityisen hyvin verkkokaupoille, jotka mainostavat lukuisia tuotteita ja edellyttävät mainonnalta tehokasta optimointia. Ohjelmallinen ostaminen mahdollistaa nopeiden muutosten tekemisen kampanjaan, mikä helpottaa esim. sesonkituotteiden vaihtamista kampanjassa.

Tuloksia nopeasti

Ohjelmallisestan ostamisesta hyötyvät verkkokauppojen lisäksi kaikki tulosorientoituneet yritykset, jotka haluavat kampanjaltaan näkyviä tuloksia nopeasti ja tehokkaasti.

Usein kysytyt kysymykset

Mitä on ohjelmallinen ostaminen?

Ohjelmallinen ostaminen on verkkomainonnan automaatiota, jossa hyödynnetään järjestelmiä mainonnan ostamisessa. Se on ostotapa, jonka avulla varsinaisen mediatilan ostoprosessi nopeutuu ja tehostuu, kun kaikki tapahtuu järjestelmien välillä eikä esimerkiksi mainosmateriaaleja tarvitse toimittaa erikseen julkaisijoille. Kampanjoihin liittyviä osia hallinnoidaan ostajan järjestelmässä, johon on kytketty suora ostoputki myyjän järjestelmään.

Miten ohjelmallinen ostaminen käytännössä toimii?

Trendikäs ostotapa toimii mainospörssinä, jossa mainospaikoista käydään reaaliaikaista huutokauppaa ostajien kesken. Julkaisija asettaa tietyn pohjahinnan tuotteilleen, joita mainospörssit käyvät tarjoamassa ostajille, jotka ovat omaan työkaluunsa määrittäneet maksimihinnan, mitä ovat valmiita maksamaan. Mainospörssi kilpailuttaa kaikki tarjoukset, joista korkein voittaa, ja maksaa lopulta toiseksi korkeimman hinnan. Sama logiikka on ollut käytössä esim. Google Adwordsin puolella jo pitkään, joten sinällään mistään uudesta asiasta ei ole kyse. Ostotapoja on toki muitakin, jotka vastaavat enemmän perinteistä ostamista, jossa myyjä ja ostaja sopivat tietystä inventaarista tietyn kiinteän hinnan, jonka mainostaja maksaa aina kun mainos näytölle päätyy. Perusperiaate ohjelmallisessa ostamisessa on kuitenkin RTB (Real Time Bidding) ja se näyttelee suurinta volyymia ostamisessa ympäri maailman.

Kenelle ohjelmallinen ostaminen sopii?

Malli palvelee erittäin hyvin ostopuolta, jossa toimenpiteitä voidaan helposti käynnistää ja optimoida toimivuuden ja tarpeiden mukaan. Dataa hyödyntämällä mainostajan viesti pystytään kertomaan halutulle kohderyhmälle tehokkaasti ja hukkakontakteja välttäen.

Lataa lisää

Mitkä ovat edellytykset tehokkaalle ohjelmallisesti ostetulle kampanjalle?

Kaiken lähtökohtana tulee olla selkeät tavoitteet, joita kohden kampanjaa optimoidaan sekä pääsy ohjelmallisen ostamisen ostotyökaluihin.

Millaisia ratkaisuja Fonecta tarjoaa ohjelmallisen ostamisen osalta?

Fonecta tarjoaa kaikkia display-tuotteitaan myös ohjelmallisesti ja pyrkii jatkossa tuotteistamaan kaiken myös palvelemaan tätä puolta. Inventaari on ostettavissa kaikilla ostotyökaluilla – Fonecta on näkyvissä sekä Adformissa että Google adExchange -järjestelmissä.

Miten ohjelmallinen ostaminen eroaa perinteisestä display-ostamisesta?

Ohjelmallinen ostaminen eroaa perinteisestä ostamisesta suurimmalta osalta siten, ettei mainosmateriaaleja tarvitse toimittaa erikseen mediaan vaan ne kulkevat ostoputkea pitkin suoraan sinne, missä niiden halutaan näkyvän. Tämä säästää huomattavan paljon aikaa, kun teknologia hoitaa materiaalitarkistuksen matkalla. Lisäksi kaikki kampanjaan liittyvät muutokset tehdään ainoastaan ostajan puolella, jolloin ei tarvitse lähetellä päivitettyjä materiaaleja ympäri maailmaa eri medioihin.

Ladataan...

Katso myös:

EsittelyMikä ohjelmallinen ostaminen?Kenelle palvelu sopii?FAQ

Hyödynnä ohjelmallisen ostamisen tarjoamat mahdollisuudet jo tänään!

Lähetä meille viesti

Soita meille*

020 692 999

Anna meidän soittaa sinulle

* Arkisin klo 8-16. Matkapuhelimista 8,35 snt/puhelu + 18,05 snt/min. Kiinteästä puhelinverkosta 8,35 snt/puhelu + 6,55 snt/min.

Lähetä viesti

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Anna meidän soittaa sinulle

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Etkö ole varma, mistä lähteä liikkeelle?

Selvitä lyhyen kyselymme avulla, mikä palvelu sopii parhaiten yrityksesi tarpeisiin.

Fonecta on Google Premier Partner. Kumppanuus takaa palvelun korkean laadun ja hinnoittelun läpinäkyvyyden.
Suomen ainoana virallisena LinkedIn-kumppanina tarjoamme käyttöösi monipuoliset mainosmuodot ja analyysit.
Fonecta on Uusyrityskeskusten valtakunnallinen digimarkkinoinnin koulutuskumppani.
Tuemme rehtiä kilpailua. Panostamme avoimuuteen ja huolehdimme, että lakisääteiset velvoitteet ovat ajan tasalla.