Ymmärrä asiakkaidesi taustoja
Asiakasrekisterin analysointi antaa yrityksellesi kattavan kuvan siitä, minkälaisia asiakkaasi ovat taustoiltaan. Analysoinnin tuottaman ymmärryksen avulla voit tehostaa yrityksesi palveluprosesseja, asiakaspalvelua ja myynnin ja markkinoinnin tehokkuutta.

Ymmärrä asiakkaitasi paremmin ja kohdenna markkinointi- ja asiakasviestinnän toimenpiteet tehokkaasti

Tunne asiakkaasi

Analysoinnissta käymme läpi asiakasrekisterisi ja tuotamme raportin, joka kertoo, miten asiakaskantasi jakautuu erilaisiin luokkiin (mm. sukupuoli, talouden koko ja OKL). Raportin avulla ymmärrät, miten asiakkaasi elävät ja käyttäytyvät. Näet myös, mitkä piirteet korostuvat asiakkaissasi verrattuna väestön keskiarvoon.

Markkinoi kohdennetusti

Analysoinnissa voidaan tarkastella erikseen erilaisia asiakasryhmiä. Analysoimalla esimerkiksi arvokkaimmat asiakkaat ymmärrät, mitkä piirteet korostuvat juuri heissä, ja voit kohdentaa markkinointisi tuottamaan lisää samankaltaisia asiakkaita.

Vaadi faktoja

Analysointi hyödyntää Väestörekisterikeskuksen (VRK) väestötietojärjestelmän (VTJ) tietoja, joten analyysin tulokset ovat tyypillisesti hyvin tarkkoja ja luotettavia.

Raportti sisältää seuraavat luokitukset

1
Henkilön taustatiedot ja ennusteet
  • Ikäluokka
  • Sukupuoli
  • Äidinkieli
  • Sosioekonominen asema
  • Ostokäyttäytymisluokitus (OKL)
  • Henkilön bruttotulot (ennuste)
  • Talouden kulutuskyky (ennuste)
  • Asunnon hinta (ennuste)
  • Diginatiivit-segmentointi (ennuste)
2
Asuinalue ja muuttotiedot
  • Lääni
  • Maakunta
  • Kotikuntaluokittelu
  • Edellisen muuton ajankohta
  • Muuttojen lukumäärä
  • Viimeisen muuton etäisyys
3
Talouden ja asunnon tiedot
  • Talouden koko
  • Lasten lukumäärä
  • Elämänvaihe
  • Asunnon tyyppi
  • Asunnon rakennusvuosi
  • Asunnon huoneluku
  • Asunnon pinta-ala
  • Asuintiheys
  • Asunnon lämmitystapa
  • Asunnon lämmitysmuoto
  • Oma vapaa-ajan asunto

Usein kysytyt kysymykset

Mitä tietoa asiakasrekisterissäni pitää olla analysointia varten?

Henkilörekisterin analysointia varten riittää, että asiakasrekisteristä löytyvät vähintään henkilöiden nimet ja osoitteet. Mikäli halutaan analysoida erilaisia ryhmiä (esim. arvokkaimmat asiakkaat, uudet asiakkaat tai eri tuoteperheiden asiakkaat), tarvitaan myös ne tiedot, joiden perusteella analysoitavat ryhmät voidaan tunnistaa.

Mistä tiedän miltä ”normaali” profiili näyttää?

Voit verrata asiakasrekisteristäsi tarkasteltavien ryhmien profiileja seuraavien verrokkiryhmien profiileihin nähdäksesi, mitkä piirteet korostuvat juuri sinun asiakkaissasi:

  • Koko Suomi 18-79v
  • Miehet 18-79v ja Naiset 18-79v
  • Uusimaa 18-79v

Miten voin hyödyntää henkilörekisterin analysointia markkinoinnin ja asiakasviestinnän kohdentamiseen?

Analysoinnin avulla ymmärrät mihin kohderyhmään sinun kannattaa kohdistaa markkinointisi, ja miten tätä kohderyhmää kannattaa puhutella. Fonecta tarjoaa lukuisia palveluja, joiden avulla voit viestiä kohdennetusti:

  • Suorapostitus väestötietojärjestelmästä (VTJ) poimitulle kohderyhmälle
  • Puhelinmyynti Fonectan tilaajatietokannasta poimitulle kohderyhmälle
  • Sähköposti- tai SMS-kampanja omasta asiakasrekisteristäsi poimitulle kohderyhmälle
  • Display-mainonta verkossa
Lataa lisää

Montako eri ryhmää voin analysoida?

Analysoitavia ryhmiä voi olla lukuisia, jopa kymmeniä. Kussakin ryhmässä tulisi olla vähintään 1000 henkilöä, jotta tulokset olisivat luotettavia.

Mitä tietolähteitä henkilörekisterin analysoinnissa käytetään?

Analysoinnissa hyödynnetään lukuisia tietolähteitä, joista tärkeimpiä ovat:

  • Väestörekisterikeskuksen (VRK) väestötietojärjestelmää (VTJ)
  • Tilastokeskuksen ruututietokanta
  • Kyselytutkimuksilla kerätty tutkimusaineisto
  • Erilaiset avoimen datan aineistot

Miten kuluttajien yksityisyydensuoja on turvattu?

Tuotettava raportti ei sisällä mitään henkilötietoja, vaan ainoastaan tilastollisia jakaumia. Raportissa noudatetaan yksityisyydensuojan varmistamiseksi VRK:n määrittelmiä vähimmäiskappalemääriä, mikä voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että alle 10 kpl henkilömääriä ei tilastoida. Analysoinnin yhteydessä ei kiinnitetä asiakkaan omaan henkilörekisteriin mitään tietoja.

Ladataan...

Katso myös:

EsittelyLuokituksetFAQ

Ota hyödyt irti henkilörekisterin analysoinnista, ota yhteyttä!

Lähetä meille viesti

Soita meille*

020 692 999

Anna meidän soittaa sinulle

* Arkisin klo 8-16. Matkapuhelimista 8,35 snt/puhelu + 18,05 snt/min. Kiinteästä puhelinverkosta 8,35 snt/puhelu + 6,55 snt/min.

Lähetä viesti

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Anna meidän soittaa sinulle

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Etkö ole varma, mistä lähteä liikkeelle?

Selvitä lyhyen kyselymme avulla, mikä palvelu sopii parhaiten yrityksesi tarpeisiin.

Fonecta on Google Premier Partner. Kumppanuus takaa palvelun korkean laadun ja hinnoittelun läpinäkyvyyden.
Suomen ainoana virallisena LinkedIn-kumppanina tarjoamme käyttöösi monipuoliset mainosmuodot ja analyysit.
Fonecta on Uusyrityskeskusten valtakunnallinen digimarkkinoinnin koulutuskumppani.
Tuemme rehtiä kilpailua. Panostamme avoimuuteen ja huolehdimme, että lakisääteiset velvoitteet ovat ajan tasalla.