Millaisen kuvan haluat antaa yrityksestäsi?
Kotisivut ovat yksi yrityksen tärkeimmistä kanavista asiakkaiden tavoittamiseen, sillä suurin osa kuluttajista ja yrityspäättäjistä aloittaa tuotteiden ja palvelujen etsimisen verkosta. Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran - siksi onkin tärkeää, että kotisivusi antavat yrityksestäsi edustavan kuvan, sekä ovat teknisesti ja sisällöllisesti laadukkaat.

”Asiakkailta on tullut hyvää palautetta kotisivuista – yksi jopa kertoi valinneensa meidät pelkästään hyvien sivujen takia.” - Ajo-Opet

Toimivat kotisivut

Sekä kuluttajat että yrityspäättäjät aloittavat tuotteiden, palveluiden ja yritysten etsimisen verkosta. Meille onkin ensisijaisen tärkeää, että yrityksesi kotisivut toimivat oikein ja löytyvät hyvin verkosta.

Viimeistelty ulkoasu

Kotisivujen visuaalisesta ulkoasusta vastaa kokeneiden ammattilaisten joukko. Jokainen sivu suunnitellaan yrityksesi toiveita kuunnellen. Visuaalisesti viimeistellyt kotisivut toimivat kaikissa päätelaitteissa, joten asiakkaasti löytävät sinut myös mobiilisti.

Laadukas sisältö

Panostamme erityisen paljon hakukonelöydettävyyteen. Kaikki tekstit ovat kokeneiden ammattilaisen suunnittelemat ja kirjoittamat. Kiinnitämme huomiota mm. siihen, että sivuilla käytettävät hakusanat ovat niitä, joilla asiakkaasi sinua hakevat.

Asiantuntijamme suunnittelevat ja rakentavat kotisivut puolestasi. Ylläpito käy tämän jälkeen helposti!

Kotisivujen käyttöönotto

Asiantuntijamme on sinuun yhteydessä ja käy kanssasi läpi tarpeesi ja toiveesi kotisivujesi suhteen.

Kanssasi käydyn keskustelun pohjalta rakennamme yrityksesi näköiset kotisivut ja hakukoneystävälliset tekstit huomioiden toimialasi ja sen tarpeet.

Ennen sivujen julkaisua käymme kotisivusi kanssasi läpi ja teemme niihin haluamasi muutokset.

Kotisivujen päivitys

Kotisivujen julkaisun jälkeen pääset tekemään muutoksia ja päivityksiä niille aina kun haluat.

Julkaisujärjestelmän käyttö on helppoa – tarvittaessa löydät tukea ja vinkkejä Asiakastuki-osiostamme.

Ongelmatilanteissa voit myös olla meihin suoraan yhteydessä – asiakaspalvelumme auttaa 24/7 ja asiantuntijatuki arkisin 8–20.

Palvelu kasvaa tarpeesi mukaan

Voit kehittää sivustoasi helposti itse. Voit myös ostaa erisuuruisia palvelupaketteja, jolloin teemme toivomasi muutokset puolestasi.

Kotisivujemme ylläpitosopimus on edullinen ja kattava

Ohjelmistot

PIdämme huolen siitä, että tietoturvaan liittyvät asiat, sekä kaikki ohjelmistot ovat jatkuvasti ajan tasalla. Teemme tarvittaessa päivityksiä palvelinympäristöön ja kotisivujärjestelmään.

Microsoft-sähköpostipalvelut

Kuukausihinta sisältää kotisivujen palvelinympäristön ja helppokäyttöisen sisällönhallintajärjestelmän lisäksi Microsoft Exchange Online -sähköpostipalvelun

Verkkotunnus

Hinta sisältää verkkotunnuksen vuosittaisen ylläpidon sekä verkkotunnuksen nimipalvelimet ilman erillisiä kustannuksia.

Kotisivujen päivittäminen

Päivität kotisivujasi itse helpolla julkaisujärjestelmällä. Voit mm. lisätä ja poistaa sivuja, sekä muokata olemassa olevia sivujasi.

Löydä paikallinen kotisivuasiantuntijasi

Paikallista palvelua

Fonectan paikalliset kotisivuasiantuntijat rakentavat yrityksellesi juuri sellaiset kotisivut kuin haluat. Kotisivujen avulla esittelet tuotteesi ja palvelusi mieleenpainuvalla tavalla ja teet yhteydenotosta helppoa.

Lue lisää!

Tutustu usein kysyttyihin kysymyksiin

Kuinka paljon visuaalisuudella on väliä?

Jokainen tietää miten ikävää on, jos tarvitsemasi tieto on piilotettuna rumalle ja sekavalle kotisivulle. Silmiin sattuu ja turhauttaa – tekee mieli vaihtaa välittömästi toimivammalle sivustolle. Kotisivun visuaalisuus on erittäin olennainen osa käyttäjäkokemusta. Käyttömukavuutta lisäävät miellyttävä ja selkeä suunnittelu sekä loppuun asti harkittu kuvien ja graafisten ohjauselementtien käyttö.

Vetoa tunteisiin ja herätä ostohalu kuvilla

  • Kotisivutrendien kärjessä ovat jo pitkään olleet isot fiiliskuvat. Niillä pyritään kertomaan tarinaa: millainen yrityksemme on ja millaiseksi sinun elämäsi muuttuu, kun hankit palvelut ja tuotteet meiltä. Kuvat voivat tarjota asiakkaalle samaistumispintaa sekä herättää haaveita onnellisemmasta elämästä, ehkä jopa asteen verran paremmasta itsestä. Hyvät tuotekuvat puolestaan antavat tärkeää informaatiota tuotevertailun ja ostopäätöksen tekemisen tueksi. Kuvilla vetoat tunteisiin välittömästi, tekstillä syvennät elämystä.

Visuaalinen ilme tukee yrityksen brändiä

  • Yrityksen brändi on paljon muutakin kuin visuaalinen ilme, mutta visuaalisuuden avulla voidaan tukea yritysbrändiä ja vahvistaa tunnistettavuutta. Yhtenäisen ilmeen perusteella asiakkaasi muistaa helpommin yrityksesi, tulipa se vastaan verkossa, kadulla tai printtimainoksena. Visuaalisen ilmeen ja kuvavalintojen kautta voi tuoda esiin myös yrityksen arvomaailmaa.

Visuaalinen ilme rakentuu useista elementeistä

  • Yrityksen kotisivun visuaalinen ilme rakentuu esimerkiksi logosta, valituista yritysväreistä, typografiasta ja kuvien käytöstä. Suunnittelussa graafikon pitää huomioida edellä mainittujen lisäksi myös sivustolle halutut toiminnollisuudet; miten yhteydenottolomake, soittonappi, some-linkit, kuvagalleria tai vaikkapa linkki verkkokauppaan asettuvat sivulle? Visuaalinen ilme tuo kaiken sisällön käytettäväksi mahdollisimman houkuttelevalla ja helpolla tavalla.
Lataa lisää

Vastaa asiakkaiden odotuksiin

  • Visuaalisuudella on siis väliä. Hyvä visuaalinen ilme voi vauhdittaa merkittävästi ostopäätöstä, huono saada kiinnostuksen lopahtamaan jo ennen sisältöihin tutustumista. Yrittäjä ei saa tyytyä vanhentuneeseen ilmeeseen ja suttuisin kuviin – ei asiakaskaan tyydy. Fonectan palveluihin kuuluvat mm. logon suunnittelu, kotisivun visuaalisen ilmeen suunnittelu ja graafinen ohjeistus.

Mitä on hakukoneystävällisyys ja miten se liittyy kotisivuihin?

Aivan kuin oman yrityksesi, myös hakukoneiden kuten Googlen, tavoitteena on palvella omia asiakkaitaan mahdollisimman hyvin. Tästä syystä se haluaa varmistua, että hakutuloksissa ensimmäisinä esitetyt sivut todellakin vastaavat sitä, mitä asiakkaat oikeasti hakivat.

Hakukoneystävällisyys varmistaa, että hakukone ymmärtää sivustosi sisällön parhaalla mahdollisella tavalla. Koska hakukoneiden toimivuus nojaa algoritmeihin ja tekoälyyn, eivät ne kykene ymmärtämään sivuston sisältöä vielä yhtä hyvin kuin ihminen. Tästä syystä sivustolla on oltava tietyt perusasiat kunnossa, jotta hakukone voi varmistua mistä asiasta, tuotteesta tai palvelusta nettisivu kertoo. Kaikki hakukoneyhtiöt ovat julkaisseet laatukriteerit, jotka kertovat mitä ominaisuuksia hyvällä sivustolla pitää olla ja miten sivustoa kannattaa kehittää.

Hakukoneystävällisyys siis varmistaa, että sivusto vastaa yleensä tärkeimmän hakukoneen eli Googlen laatukriteerejä. No mitä hakukoneystävällisyys itse asiassa tarkoittaa?

Kaikki lähtee sisällöstä

  • Hakukoneiden perusoletuksen mukaan niiden asiakkaat etsivät mahdollisimman tarkkaa ja täydellistä tietoa hakemastaan aiheesta. Tästä syystä nettisivun sisällön pitää lähtökohtaisesti olla laadukasta, uniikkia ja houkuttelevaa, yrityksesi toimialasta riippumatta. Ja tärkeää on tietenkin, että tekstissä puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä - tekstissä siis pitää olla laadukkaita ja relevantteja hakusanoja.

Hakusanat

  • Ei ole samantekevää, millä termeillä yrityksesi tarjoamia tuotteita tai palveluita kuvataan nettisivuillasi. Kun keittiön hanan vaihtoa suunniteleva asiakas etsii urakoitsijaa netistä, voi hakutermi olla vaikkapa ”LVI-palvelu”, ”putkimies” tai yksinkertaisesti ”vesihanan vaihto”. Pahimmassa tapauksessa yrityksen sivustolla käytetään sellaista termiä, jota kukaan ei hae. Muista pitää kuitenkin teksti luonnollisena luettavana, eli älä lisää tekstiin liikaa hakusanoja – siitä hakukoneet voivat rangaista näkyvyyden huonontamisella ja samalla teet tekstistä vaikeasti luettavaa ja mielenkiinnotonta.

Metatiedot

  • Metatiedot eivät näy kotisivusi leipätekstissä vaan ne sijaitsevat sivun HTML-koodissa, josta hakukoneet käyvät lukemassa ne. Metatiedot ovat erittäin tärkeät hakukonenäkyvyyden kehittämisen kannalta, sillä ne kertovat tiivistetysti, mitä aihealuetta sivulla käsitellään. Samalla metatiedot eli title ja description näkyvät tilanteesta riippuen täysin tai osin hakutuloksissa, joten ne toimivat samalla houkuttimena sivustollesi siirtymiseen.

Pääotsikot ja väliotsikot

  • Älä unohda otsikointeja, sillä hakukoneet ovat hyvin kiinnostuneita otsikoiden sisällöstä. Käytä eri otsikkotasoja kuten H1 eli pääotsikko tai H2 ja H3 eli väliotsikot. Otsikot myös helpottavat tekstin silmäilyä, sillä niiden avulla lukija löytää etsimänsä aiheen helposti.

Mobiiliystävällisyys on perusedellytys

  • Mobiiliystävällisyydestä eli sivuston optimaalisesta toiminnasta mobiililaitteilla ei saa nykyaikana tinkiä. Mobiiliystävällisen sivuston ulkoasu ja toiminnallisuudet mukautuvat kaikille päätelaitteille, olipa kyseessä sitten pöytäkone, kannettava tietokone, tabletti tai älypuhelin.

Hakukoneystävällisyyden ja hakukoneoptimoinnin erot

  • Hakukoneystävällisyys ei tarkoita sitä, että sivustosi olisi hakukoneoptimoitu. Siinä missä hakukoneystävällisyys tekee sivuston mahdollisimman helposti ymmärrettäväksi hakukoneille, niin hakukoneoptimointi taas tähtää orgaanisen näkyvyyden maksimointiin, eli nousemiseen luonnollisissa hakutuloksissa mahdollisimman korkealle. Laadukkaasti tehty optimointi on aina jatkuva ja vähintään useita kuukausia, mielellään koko verkkosivuston iän kestävä toimenpide, jossa sivuston näkyvyyden muutoksia ja kävijävirran kehitystä seurataan tiiviisti analytiikan avulla. Laadukkaassa optimoinnissa hakukoneoptimoija vastaa sekä teknisestä että sivuston sisällön kehittämisestä.

Kotisivutrendit muuttuvat tiuhaan. Mikä on tärkeintä juuri nyt?

Käyttäjäystävällinen kotisivu löytyy helposti...

  • Huikeinkaan kotisivu ei kasvata kauppaa elleivät asiakkaasi näe sitä koskaan. Suomessakin asiakas päätyy sivustoille useimmiten Google-haun kautta. Hakukonelöydettävyyttä voi parantaa ostamalla Google-mainontaa tai sivuston optimointia. Tärkeintä kuitenkin on, että sivuston sisältö vastaa tietoa etsivän tarpeita. Hyvällä kotisivulla on huomioitu hakukoneystävällisyys käyttämällä teksteissä asiakkaiden hakemia sanoja ja fraaseja. Googlen asiakkaalle näyttämät orgaaniset hakutulokset perustuvat pitkälti näihin hakusanoihin. Hakutuloksien joukosta pistävät silmään erityisen hyvin oikein laaditut ja houkuttelevat metatiedot, jotka ovat omiaan johdattamaan asiakkaan juuri sinun yrityksesi kotisivulle.

...ja ohjaa asiakasta ostopäätökseen ja sen yli

  • Yrityksen kotisivu on useimmiten olemassa ensisijaisesti asiakkaita varten: se kertoo mitä yritys asiakkailleen tarjoaa ja miksi kilpailijoiden joukosta tulisi valita juuri tämän yrityksen tuote tai palvelu. Käyttäjäystävällisyys ja asiakkaan selkeä ohjaus sivustolla pitääkin huomioida jo suunnitteluvaiheessa. Hyvän kotisivun rakenne on selkeä ja navigaatiosta näkee heti, mistä mitäkin tietoa on saatavilla. Sivusto kertoo selkeästi tuotteista tai palveluista, mutta antaa myös taustatietoja yrityksestä ja mahdollisesti referenssejä ostopäätöksen tueksi. Asiakkaan tulee nähdä millä sivulla hän kulloinkin on ja välilehden vaihto ja yhteydenotto pitäisi olla vaivatonta, missä tahansa sivustollasi asiakas seikkaileekaan. Älä pakota asiakastasi arvailemaan miten, mistä ja milloin hän voi tiedustella lisää palveluistasi.

Sivusto kasvattaa asiakasymmärrystäsi

  • Varsinaisen ostoksen tai lomaketiedustelun jälkeen hyvä sivusto myös kiittää asioinnista ja kehottaa antamaan palautetta esimerkiksi yrityksen some-kanavan kautta. Huolehdi, että asiakkaallesi jää hyvin palveltu olo, vaikka ette kohtaisikaan kasvotusten tai päätyisi kaupantekoon – tällä kertaa. Fiksu yrittäjä kerää sivustollansa asiakasrekisteriä vierailevista potentiaalisista asiakkaista, joille voidaan kohdentaa jatkossa suoramarkkinointia vaikkapa kiinnostavista uutuustuotteista. Samalla palvelet paremmin.

Ensivaikutelma ei saa pettää verkossakaan

  • Tänä päivänä tiedon tai palvelun etsiminen aloitetaan useimmiten verkosta. Siksi ensivaikutelma yrityksestäsi muodostetaan jo kotisivun perusteella. Jotta asiakaskokemus säilyy ehjänä ja miellyttävänä, tulee nettisivuston ja todellisuuden tietenkin vastata toisiaan. Jos lupaat sivustollasi hyvää ja asiakaslähtöistä palvelua, sinun on huolehdittava, että asiakkaasi saa sitä niin verkossa kuin kivijalkaliikkeessä. Iso osa ensivaikutelmasta syntyy visuaalisen ilmeen kautta. Yhtenäinen ilme kotisivulla, printtimainonnassa ja liiketiloissa auttaa sinua jäämään asiakkaan mieleen.

Tuhdisti asiaa kevyessä paketissa

  • Ajanmukainen kotisivu näyttää raikkaalta ja kevyeltä, vaikka se sisältääkin paljon hyödyllistä tietoa yrityksen palveluista. Kotisivun ilme pidetään kevyenä informaation selkeän jaottelun avulla. Palveluista ja tuotteista on hyvä kertoa mahdollisimman paljon, sillä se palvelee niin hakukonelöydettävyyttä, asiakasta kuin yrittäjääkin. Mitä enemmän kerrot kotisivuillasi, sitä vähemmän vastaat asiakkaidesi yleisluontoisiin tiedusteluihin. Ja mitä enemmän sivuillasi on tekstiä, joka sisältää hyviä hakusanoja, sitä paremmin se nousee esiin Googlen orgaanisissa hakutuloksissa.

Responsiivisuus parantaa käyttömukavuutta

  • Juuri nyt kotisivutrendinä on käyttää isoja kuvia. Jopa Pinterest-kuvataulupalvelun tyylisiä kuvalaatikoihin perustuvia toteutuksia nähdään yhä enenevässä määrin. Navigaation käyttö korvataan usein skrollattavalla rakenteella, joka palvelee etenkin mobiilikäyttäjiä. Auttamatta vanhanaikaiseksi ovat jääneet sivustot, jotka eivät skaalaudu käyttäjän päätelaitteen mukaan. Turhautuneet asiakkaat vaihtavat nopeasti kilpailijan näppärämmin toimivalle sivustolle.

Hanki näköisesi kotisivu ja palvele paremmin verkossa

  • Kotisivu on käyntikorttisi verkossa. Varmista siis, että se on yrityksesi näköinen ja palvelee asiakastasi jopa paremmin kuin tämä osaa odottaa. Yrityksen uskottavuutta ja hyvää laatua ei kannata asettaa kyseenalaiseksi vanhanaikaisella ja kankealla kotisivulla. Jos et tiedä mistä aloittaa kotisivusi rakennus- tai uusimisprojekti, käänny digimarkkinoinnin ammattilaisten puoleen: me Fonectalla teemme ajanmukaisia kotisivuja kaiken kokoisille yrityksille, monipuolisella kokemuksella ja syvällä asiakasymmärryksellä.
Ladataan...

Katso myös:

EsittelyNäin palvelu toimiiYlläpitoPaikallinen asiantuntijasiFaq

Fonecta Kotisivut -asiakkaitamme

Tulokset

Helppokäyttöiset ja hinta-laatusuhteeltaan hyvät kotisivut

Lue lisää
Tulokset

Kotisivut toimivat erittäin hyvin; sivujen päivitys on yrittäjälle helppoa ja asiakkaat löytävät kaikki tarvittavat tiedot nopeasti.

Lue lisää
Tulokset

Liikevaihto kasvanut 50% kotisivujen myötä

Lue lisää
Tulokset

Laadukkaat yrityksen ympäristöystävällisyyttä viestivät kotisivut

Lue lisää
Tutustu myös muihin asiakkaisiimme »

Kysy lisää Avaimet käteen -kotisivujen eri vaihtoehdoista asiantuntijoiltamme!

Lähetä meille viesti

Soita meille*

020 692 999

Anna meidän soittaa sinulle

* Arkisin klo 8-16. Matkapuhelimista 8,35 snt/puhelu + 18,05 snt/min. Kiinteästä puhelinverkosta 8,35 snt/puhelu + 6,55 snt/min.

Lähetä viesti

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Anna meidän soittaa sinulle

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Etkö ole varma, mistä lähteä liikkeelle?

Selvitä lyhyen kyselymme avulla, mikä palvelu sopii parhaiten yrityksesi tarpeisiin.

Fonecta on Google Premier Partner. Kumppanuus takaa palvelun korkean laadun ja hinnoittelun läpinäkyvyyden.
Suomen ainoana virallisena LinkedIn-kumppanina tarjoamme käyttöösi monipuoliset mainosmuodot ja analyysit.
Fonecta on Uusyrityskeskusten valtakunnallinen digimarkkinoinnin koulutuskumppani.
Tuemme rehtiä kilpailua. Panostamme avoimuuteen ja huolehdimme, että lakisääteiset velvoitteet ovat ajan tasalla.
Avaimet käteen -kotisivut yritykselle

Fonecta tarjoaa etenkin pk-yritysasiakkailleen selkeitä ja toimivia avaimet käteen -kotisivuja. Avaimet käteen -kotisivut ovat helppo ja mutkaton tapa hankkia kotisivut yritykselle, kun niitä tarvitaan ensimmäistä kertaa tai kun vanhoja jo olemassa olevia sivuja halutaan päivittää vastaamaan enemmän nykypäivän vaatimuksia. Yrityksen on tärkeää panostaa kotisivuihin, sillä usein ne ovat yrityksen tärkein käyntikortti verkossa.

Kotisivut yrityksesi tarpeen mukaan

Fonecta Kotisivut -palvelun avulla saat yrityksellesi juuri oikein kokoiset kotisivut. Fonecta Kotisivuihin kuuluu myös sähköpostilaatikko, sivuston domain eli verkkotunnus, SSL-sertifikaatti, yhteydenottolomake, sivuston täydellinen ylläpito ja tietoturva sekä Oma Fonecta -raportointi

Kotisivut tarvitaan, jotta yrityksesi löytyy

Nykyisin jo yli 80 % henkilöistä aloittaa tuotteen tai palvelun haun verkosta, ja on todella tärkeää, että yrityksesi löydetään verkosta. Yksinkertaisin tapa varmistaa, että yrityksesi tulee esiin verkkohauissa, on hankkia laadukkaat kotisivut. Kun kotisivut on rakennettu hakukoneystävällisesti, on hyvät mahdollisuudet päästä hyville sijoituksille Googlen luonnollisissa eli maksuttomissa hakutuloksissa. Tavoitteena aina olisi päästä Googlen ensimmäiselle hakutulossivulle, kun Googleen kirjoitetaan sivustoltasi löytyvä hakusana. Fonectan kotisivut yrityksille on suunniteltu juuri hakukonelöydettävyys mielessä, jotta asiakkaat todella löytäisivät sivustosi.

Avaimet käteen -kotisivuilla ammattimainen tekijäkaarti

Kun tilaat avaimet käteen -kotisivut yrityksellesi Fonectalta, voit olla varma, että sivuston joka eri osa-aluetta tekee alansa ammattilainen. Prosessin alussa asiakaskoordinaattori kartoittaa tarkempia lisätietoja yrityksestäsi sekä kotisivuille haluttavista tiedoista. Saamiensa haastattelutietojen pohjalta ammattikirjoittajat kirjoittavat yksilölliset ja hakukoneystävälliset tekstit kaikille kotisivujen sivuille. Ideana on, että sivuston tekstit on kirjoitettu yrityksellesi kaikista tärkeimpien hakusanojen ympärille.

Kun tekstit ovat valmiit, web-suunnittelijat luovat tekstien ympärille kotisivujen visuaalisen ilmeen suunnitellun sivustorakenteen pohjalta. Visuaalisen ilmeen suunnittelussa voidaan käyttää yrityksesi omia kuvia ja materiaaleja tai kuvat voidaan ottaa kuvapankista. Suositeltavaa on aina käyttää yrityksen omia persoonallisia kuvia. Kun kotisivujen kaikki palaset ovat kohdallaan, saat sivustosta esikatselulinkin ja voit tarkastella miltä sivusto näyttäisi valmiina. Jos huomaat jotain muutettavaa tai hiottavaa, voidaan kaikki halutut muutokset vielä toteuttaa ennen kotisivujen julkaisua. Kun muutokset on saatu valmiiksi, saat vielä sivuston tarkistettavaksi, minkä jälkeen sivusto voidaan julkaista. Tämän jälkeen yritykselläsi on kotisivut!

Kotisivujen ylläpito on yhteistyötä

Kun avaimet käteen -kotisivut yrityksellesi ovat valmiit, sinun ei periaatteessa tarvitse tehdä niille enää mitään. Me hoidamme sivuston teknisen ylläpidon puolestasi. Huolehdimme mm. tietoturvasta, päivityksistä sekä ylläpidämme verkkotunnusta ja sen nimipalvelimia. Jos sivuston sisältöön tarvitaan muutoksia, voit tehdä sen itse helppokäyttöisessä sivuston julkaisujärjestelmässä tai voit tehdä meille muutospyynnön asiakaspalvelumme kautta. Näin sivustosi pysyy ajan tasalla myös sisältönsä puolesta.

Mobiilissa palvelevat kotisivut yrityksille

Fonectan avaimet käteen -kotisivut yrityksille ovat aina mobiililaitteissa skaalautuvia ja toimivia eli responsiivisia. Jo yli puolet kaikista verkkohauista tehdään mobiililaitteella, jolloin on tärkeää, että sivusto myös mukautuu mobiililaitteisiin. Jos sivusto ei ole responsiivinen, voi sivuston käyttö älylaitteella olla melko haastavaa ja turhauttavaa. Tällöin voit menettää asiakkaasi kilpailijalle. Fonectan kotisivut yrityksille ovat kuitenkin aina automaattisesti responsiivisia, joten pystyt palvelemaan kaikkien laitteiden käyttäjiä verkossa.

Avaimet käteen -kotisivujen hankinta yrityksellesi on helppoa

Jos yritykselläsi ei ole vielä kotisivuja, ota yhteys asiantuntijoihimme, jotka osaavat neuvoa sinua kotisivujen hankintaprosessissa. Jos yritykselläsi on jo olemassa olevat kotisivut ja mietit niiden päivittämistä uudempaan versioon, voit testata kotisivujesi laadun Fonectan erilaisilla kotisivutesteillä. Samalla voit selvittää kotisivujesi verkkolöydettävyyden haluamillasi hakusanoilla. Älä siis enää epäröi, vaan tilaa laadukkaat ja vaivattomat avaimet käteen -kotisivut yrityksellesi!

Takaisin ylös >
Avaimet käteen -kotisivut yhdistykselle

Kuten yrityksetkin myös yhdistykset hyötyvät nykypäivänä paljon omista kotisivuista. Kotisivut voivat vastata moneen erilaiseen tarpeeseen ja Fonecta tarjoaa avaimet käteen –kotisivuja myös yhdistyksille.

Kotisivut yhdistykselle sen tarpeen mukaan

Fonecta Kotisivut -palvelun avulla saat yrityksellesi juuri oikein kokoiset kotisivut. Fonecta Kotisivuihin kuuluu myös sähköpostilaatikko, sivuston domain eli verkkotunnus, SSL-sertifikaatti, yhteydenottolomake, sivuston täydellinen ylläpito ja tietoturva sekä Oma Fonecta -raportointi.

Kotisivut palvelevat vanhoja jäseniä sekä jäsenyyttä pohtivia

Kotisivut ovat samalla sekä käyntikortti ja esite yhdistyksen toiminnasta mahdollisille uusille jäsenille että yhdistyksen toimintaa helpottava palvelu vanhoille jäsenille. Moni etsii netin hakupalveluista tietoa erilaisista aiheista ja jos yhdistys tarjoaa tietoa tai tukea haettavasta aiheesta, on hyvä, että yhdistyksen kotisivut näkyisivät tällöin hakutuloksissa. Fonectan kotisivut tehdään aina hakukonelöydettävyys mielessä, jotta yhdistykselle tärkeitä aiheita haettaessa sivusto näkyisi hakutuloksissa. Yhdistyksen jäsenhankinta saattaa myös helpottua, kun yhdistys on helposti löydettävissä ja läsnä verkossa. Esimerkiksi etujärjestö saa helpommin sanansa kuuluviin, jos sen kotisivut löytyvät Googlesta ja urheiluseuran on helppo vakuuttaa skarpin näköisillä kotisivuillaan uusi harrastaja liittymään sen jäseneksi.

Vanhoja jäseniä yhdistyksen kotisivut voivat palvella muun muassa tietopankkina ja tiedotuskanavana. Kotisivuille saadaan yhdistettyä uutistoiminto, jonne voi päivittää yhdistyksen uusimpia kuulumisia ja kuvagalleriaan voidaan ladata uusimpia kuvia yhdistyksen toiminnasta. Yhdistysten kotisivuille voidaan lisätä myös samanlaisia toiminnallisuuksia kuin yritystenkin kotisivuille, kuten ajanvaraus- tai tilavuokrauskalenteri, yhteydenottolomake tai some-palvelujen sisältöupotuksia. Näin sivustolle saadaan näkymään esimerkiksi yhdistyksen Facebook- tai Instragram-tilin uusimmat sisältöpäivitykset.

Fonectan avaimet käteen –kotisivuilla ammattilaistekijät

Fonectan avaimet käteen –kotisivut yhdistyksille ja yrityksille tekevät taatusti alansa ammattilaiset. Kotisivuprosessin alussa yhdistyksen kotisivuvastaavalle soittaa asiakaskoordinaattori, joka kyselee kattavasti tarvittavia lisätietoja yhdistyksestä sekä kotisivuille sisällytettävistä tiedoista. Kyselyn jälkeen ammatticopywriterimme kirjoittavat saamiensa tietojen pohjalta laadukkaat ja hakukoneystävälliset tekstit kaikille kotisivujen sivuille. Kotisivujen tekstien ideana on, että ne sisältävät yhdistykselle tärkeimmät hakusanat. Sen jälkeen, kun tekstit ovat valmistuneet, pääsevät web-suunnittelijat töihinsä ja he viimeistelevät sivuston luomalla tekstien ympärille ja suunnitellun sivustorakenteen pohjalta visuaalisen ilmeen kotisivuille. Yhdistyksen kotisivujen ulkoilmeen suunnittelussa voidaan käyttää yhdistyksen omia kuvia tai kuvat voidaan tuoda kuvapankista. Jos saatavilla on hyvälaatuisia yhdistyksen omia kuvia, on toki aina suositeltavaa käyttää yhdistyksen omia kuvia. Kun kotisivujen kaikki vaiheet ovat valmiit, kotisivujen tilaaja saa itselleen esikatselulinkin kotisivujen vedokseen. Jos kotisivuilla on jotain muutettavaa tai hiottavaa, tässä kohtaa prosessia otetaan kaikki muutokset ylös ja toteutetaan ne ennen kotisivujen virallista julkaisua. Kun muutokset on viety loppuun, tilaaja tekee kotisivuilleen viimeisen lopputarkistuksen ja sivuston voi julkaista.

Kotisivujen ylläpito onnistuu itse ja Fonectan avulla

Avaimet käteen -kotisivujen valmistuttua tilaajan ei periaatteessa tarvitse enää huolehtia niistä. Fonecta hoitaa sivuston teknisen ylläpidon, mihin kuuluu muun muassa tietoturvasta huolehtiminen ja päivitysten toteuttaminen. Lisäksi Fonectalle kuuluu verkkotunnuksen ylläpito sekä verkkotunnuksen nimipalvelimet. Kotisivuja on kuitenkin hyvä pitää aina ajan tasalla sisältöjen suhteen, ja sen pystyy yhdistys tekemään itse helppokäyttöisessä sivuston julkaisujärjestelmässä. Muutoksia voi tehdä niin ”pysyvään” kotisivujen sisältöön kuin kotisivujen päivittyviin uutisiin. Jos jonkin sisältömuutoksen teko itse askarruttaa, niistä voi tehdä meille myös muutospyynnön asiakaspalvelumme kautta, ja asiantuntijamme toteuttavat toivotun muutoksen teknisesti sivustolle. Näin yhdistyksen kotisivut pysyvät ajan tasalla aina myös sisältönsä puolesta.

Kysy lisää Fonectan kotisivuista yhdistyksille

Oli kyseessä sitten minkä alan yhdistys tahansa, Fonectan kotisivut saadaan tehtyä kaikkien yhdistysten tarpeisiin. Asiantuntijamme kuuntelevat mielellämme, mitä on mielessäsi liittyen kotisivuihin yhdistyksellesi, ja osaavat auttaa sinua kotisivujen hankintaprosessissa eteen päin. Tilaa uudet kotisivut yhdistyksellesi ja ylläty niiden tuomasta uudesta hyödystä!

Takaisin ylös >
Miksi yrityksellä pitää olla kotisivut?

Nykyinen kulutuskäyttäytyminen on kokenut melkoisen muutoksen internetin ja älylaitteiden aikakauden myötä. Nykyään tutkitusti jo yli 80 % aloittaa tiedonhaun verkosta etsiessään tuotetta tai palvelua. Tämä on luonut aivan uudenlaisia vaatimuksia yrityksen verkkonäkyvyydelle. Puhelinluetteloiden siirryttyä historiaan, yrityksen uusi käyntikortti on sen kotisivut, jotka monesti ovat asiakkaan ensikosketus uuteen yritykseen. Ja ensivaikutelmanhan sanotaan olevan monesti kaikki kaikessa.

Kotisivuilta tulisi löytyä kaikki oleellinen tieto yrityksestä

Kotisivut vaikuttavat ensivaikutelmaan lisäksi myös ostopäätökseen. Jos kotisivut eivät vakuuta asiakasta tai asiakas ei löydä hakemaansa tietoa, siirtyy hän mitä luultavimmin kilpailijan sivustolle. Tärkeää on, että yrityksen kotisivut vastaavat muutamiin peruskysymyksiin. Sivuston tulee kertoa mitä yritys tarjoaa, missä ja kenelle. Kotisivuilla on hyvä olla kaikki yrityksen palvelut tai tuotteet, jotta asiakas löytää hakemansa. Lisäksi sivustolla tulee mainita missä palvelua tarjotaan, minne asti yrittäjä mahdollisesti matkustaa tai minne kaikkialle tuotteita voidaan lähettää. Lisäksi sivustolta tulisi käydä ilmi kenelle palveluita tarjotaan, kenties vain yrityksille tai kuluttajille?

Sivustolla on tärkeää tuoda esiin kivijalkaliikkeiden tai asiakaspalvelun aukioloajat sekä miten tuotteita voi hankkia ja miten niistä voi kysellä lisää. Asiakkaita aina kiinnostava ja houkutteleva tieto kotisivuilla on tuotteiden tai palveluiden hinnat. Vaikka kaikkia hintoja ei pystyisikään sanomaan tarkasti, on asiakasta palvelevaa laittaa näytille esimerkkihintoja tai suuntaa antavia hinnoitteluperusteita.

Laadukkaat ja toimivat kotisivut tekevät yrittämisestä helpompaa

Toiminnoiltaan fiksusti ja monipuolisesti luodut kotisivut saattavat tehdä yrittämisestä helpompaa. Jos päivittäinen puhelimeen vastaaminen keskeyttää työn tai haittaa asiakaspalvelua, voi sivustolla pyrkiä ohjaamaan yhteydenottolomakkeeseen, jolloin puhelimen pirinä vähenee ja saapuneisiin viesteihin voi vastata rauhallisemmalla ajalla.

Palveluille, joihin tarvitaan ajanvarausta, sähköinen ajanvarauskalenteri voi helpottaa ja tuoda järjestystä ajanvaraukseen. Tällöin on helpompi hallinnoida useamman ihmisen ajanvarauskalentereita samassa yrityksessä. Kotisivuihin voidaan myös yhdistää chat-kanava, joka on tutkitusti tehokas keino sekä asiakaspalveluun että uusasiakashankintaan. Chatin kautta voit saada suoraan liidejä yrityksellesi. Yrityksen kotisivut voivat vähentää turhia yhteydenottoja, jotka koskevat joidenkin tiettyjen asioiden tiedustelua. Usein tiedusteltava asia laitetaan näkyville kotisivuille (FAQ: Frequently Asked Questions tai UKK: Usein kysytyt kysymykset). Kun asiakkaan hakema tieto näkyy jo valmiiksi kotisivuilla, ei hänen tarvitse sen takia ottaa enää yhteyttä yritykseen.

Takaisin ylös >
”Olen saanut rahoilleni vastinetta ja olen tyytyväinen yhteistyöhön”

Kun MM-Koneurakointi perustettiin vuonna 2004, sai yritys kotisivut kaverin tekeminä. Kymmenen vuotta myöhemmin aika oli ajanut sivuista ohi ja yritys kaipasi lisää näkyvyyttä sekä asiakkaita.

"Teimme kotisivut ja niihin hakukoneoptimoinnin, jotta saisimme myös luontaisia hakuja eikä kaikki olisi pelkän maksullisen mainonnan alla", MM-Koneurakoinnin toimitusjohtaja Marko Suominen kiteyttää.

Hakukoneoptimoitiin liittyy myös yrityksen verkkosivujen käytettävyyden parantuminen, kun sivuille lisätään oikeanlaista ja laadukasta sisältöä. MM-Koneurakoinnin verkkosivut ovat nyt sisällöltään monimuotoiset, mikä Suomisen mukaan antaa luotettavan ja ammattimaisen kuvan yrityksestä. Kokonaisiksi virkkeiksi kirjoitettu sisältö toimii pelkkää hakusanojen käyttöä tehokkaammin.

Verkkosivuilla on ollut viimeisen vuoden ajan keskimäärin 200 kävijää joka kuukausi. Verrattuna kevätkuukausiin vuonna 2015, nousua on tapahtunut kahden kuukauden osalta 115 % ja näyttää siltä, että vauhti kiihtyy edelleen.

Lisäksi MM-Koneurakoinnin kotisivuilla viihdytään nyt pidempään. Vieraileva asiakas viettää sivuilla aikaa keskimäärin 1,33 minuuttia. Mitä kauemmin aikaa vietetään, sitä toimivammat sivut ovat esimerkiksi konversion syntymisen kannalta. ”Yleensä verkkosivuilla tehdään sekunneissa päätös siitä jatketaanko sen yrityksen sivuilla vai palataanko Googleen etsimään toista palveluntarjoajaa”, Suma sanoo. Lue koko tarina tästä!

Takaisin ylös >