Tehosta yrityksesi näkyvyyttä hakukoneissa
Hakukoneoptimoinnin avulla parannat pysyvästi yrityksesi verkkosivujen löydettävyyttä hakukoneissa. Optimoinnin myötä näkyvyys paranee ja voit saada hakukoneiden kautta lisää asiakkaita verkkosivuillesi. Potentiaalinen asiakas ei välttämättä osaa hakea yritystäsi suoraan sen nimellä. Jos toimialasi tuotteita ja palveluja etsitään Googlesta, löytyykö yrityksesi ensimmäisten hakutulosten joukosta?

”Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön Fonectan kanssa – hakukonetulokset todellakin puhuvat puolestaan.” - Multivac Oy

Paremmilla sijoituksilla lisää liikennettä

Hakukoneissa ensimmäisen hakutulossivun tulokset keräävät jopa yli 91 % kaikista klikeistä. Hakukoneoptimoinnilla varmistat, että yrityksesi löytyy mahdollisimman korkealta kaikilla tärkeillä hakutermeillä.

Käyttäjäystävällisyydellä enemmän konversioita

Hakukoneet arvostavat hyvää käytettävyyttä. Kun sivuston laatu kohenee, tarjoaa tämä myös paremman asiakaskokemuksen kävijälle, mikä johtaa yhä useamman vierailun ostoon tai yhteydenottoon.

Lisää luotettavuutta

Hyvä sijoitus hakutuloksissa viestii tiedon etsijälle, että kyseessä on varteenotettava yritys alalla. Hakutulossijoitusten ja konversioiden lisäksi hakukoneoptimointi parantaa siis myös yrityksesi luotettavuutta.

Googlen kärkipaikoille hakukoneoptimoidulla sisällöllä

Hakukoneoptimoitu sisältö palvelee hakukoneiden ohella myös asiakasta

Hakukoneoptimoitu sisältö liittyy olennaisesti viime aikojen tärkeimpään markkinointitrendiin eli sisältömarkkinointiin. Mistään uudesta keksinnöstä ei ole kyse, onhan erilaisia markkinoinnillisia sisältöjä tehty jo pitkään. Viime vuosina tapahtunut muutos on kuitenkin ensisijaisesti se, että kuluttajat ovat aiempaa tarkempia sekä valveutuneita. Siksi hakukoneoptimoitu sisältö on oivallinen tapa nostaa oma asia esiin luotettavasti, mutta orgaanisesti.

Hakukoneoptimoitu sisältö parantaa verkkosivujesi löydettävyyttä

Kun verkkosivuillesi luodaan tekstisisältöä hakukoneoptimoidusti, kuluttajat löytävät sivuillesi helpommin etsiessään tietoa Googlella palveluista tai tuotteista, joita yrityksesi tarjoaa. Hakukoneoptimoitu sisältö perustuu asiantuntijan laatimaan kartoitukseen siitä, miten hakukonetta käyttävät kuluttajat on helpointa saada löytämään verkkosivusi hakutulosten joukosta nostamalla sitä kohti kärkisijaa. Samalla itse tekstisisältö on kuitenkin laadukasta asiaa, jossa kerrotaan lisää tuotteistasi tai palveluistasi – vain hakukoneoptimoidusti toteutettuna.

Miksi hakukoneoptimointi sitten kannattaa? Se saa aikaiseksi kaksi asiaa:

  • Kuluttajat löytävät sivuillesi helpommin ja saavat tietoa palveluistasi ja tuotteistasi
  • Google palkitsee sivun sen korkeasta laadusta tarjoamalla hyvää hakukonelöydettävyyttä
Lataa lisää

Hakukone kaipaa laadukasta ja asiapitoista sisältöä

Kun haluat asiakkaidesi löytävän sivuillesi orgaanisen hakukonelöydettävyyden kautta ilman maksettua sijoitusta, hakukoneoptimoitu sisältö tekee tämän mahdolliseksi. Samalla asiakkaasi löytävät arvokasta tietoa palveluistasi ja tuotteistasi, jolloin molemmat osapuolet hyötyvät.

Käytännössä tämä tapahtuu niin, että aiheet rajataan tarkasti ja jokaisesta palvelusta tai tuotteesta kerrotaan aina omalla sivullaan. Kyseisellä sivulla vastataan aina yhteen tarpeeseen, josta asiakas haluaa tietoa. Useista palveluista kertovien listaussivujen sijaan hyödynnämme siis yhtä aihetta yhdellä sivulla, jolloin tekstisisältö on mahdollista optimoida Googlen hakuparametrien mukaan.

Tämä tekee myös yrityksesi palveluihin tai tuotteisiin tutustumisen helpommaksi asiakkaan näkökulmasta, kun jokaisesta niistä on olemassa oma selkeä alasivunsa yhden pitkän ja monimutkaisen, kaikista palveluista vain vähän kertovan sivun sijaan.

Parasta asiassa kuitenkin on se, että hakukoneoptimoidulla sisällöllä saat paljon enemmän kävijöitä yrityksesi verkkosivuille. Kun tärkeimmille tuotteillesi tai palveluillesi luodaan tarkkaan hakukoneoptimoidut sivut, nostaa Google ne mielellään hakutulosten kärkipäähän.

Tilaa asiantuntijan maksuton alkuanalyysi!

Maksuton alkuanalyysi

Tiedätkö, miten sijoitut Googlen hakutuloksissa? Löydytkö, kun asiakkaasi etsivät sinua tärkeimmillä hakusanoilla? Entä haluaisitko ymmärtää, mihin asioihin panostamalla yrityksesi löytyisi hakutuloksista paremmin?

Täytä tällä sivulla yhteydenottolomake ja lisää "Viestisi"-kenttään alla olevat tiedot. Asiantuntijamme on sinuun yhteydessä ja käy kanssasi analyysin tulokset läpi.

  • Kotisivujesi www-osoite
  • 1 – 10 hakusanaa, joilla haluaisit löytyä Googlesta
  • 1 – 5 kilpailijayrityksen www-osoitetta

Paras kumppani hakukoneoptimointiin

Hakukoneoptimointi paikallisesti

Hakukoneoptimointi sopii erityisesti paikallisten palveluiden ja tuotteiden myyntiin. Fonectan asiantuntijoiden tekemän hakukoneoptimoinnin avulla nostat verkkosivustosi haluamasi alueen hakutulosten kärkikahinoihin.

Lue lisää!

Tutustu usein kysyttyihin kysymyksiin

Mitä on hakukoneoptimointi?

Hakukoneoptimointi eli SEO (tulee sanoista: Search Engine Optimization) tarkoittaa käytännössä sitä, että:

  • parannetaan sivuston sijoituksia luonnollisissa hakutuloksissa
  • optimoidaan sivustoa suoriutumaan paremmin teknisesti

Miksi keskittyisin hakukoneoptimointiin, kun saan kävijöitä helposti mainonnalla?

Jos sivustosi on optimoitu oikein, voi se kerätä jopa reilusti yli puolet kaikista kävijöistään ilmaisen hakuliikenteen avulla. Sen lisäksi, että hyvä orgaaninen löydettävyys tuo sivuillesi ilmaisia kävjiöitä, ovat nämä kävijät myös erittäin laadukkaita. Kaupan syntymisen tai palvelun tilaamisen todennäköisyys on huomattavasti korkeampi kuin esimerkiksi hakusanamainonnalla hankitussa liikenteessä (tutkitusti todennäköisyys paranee jopa 8,5-kertaisesti*).

Mikä vaikutus hakukoneoptimoinnilla on kotisivujeni laatuun ja löydettävyyteen?

Hakukoneoptimoituna hakusanojen sijoitukset kohenevat laajalti. Sivustosi saadaan keräämään liikennettä eri hakutermejä hyödyntämällä. Samalla sivustosi käytettävyys paranee ja sitä elävöitetään kuvilla ja laadukkailla teksteillä. Näin saamme muutettua kävijöitä maksaviksi asiakkaiksesi. Ja mitä korkeammalla yrityksesi hakutuloksista löytyy, sitä luotettavampana asiakkaat yrityksesi kokevat.

Hakukonelöydettävyys ja uskottava brändi kulkevat käsi kädessä. Jos taas olet hakutuloksissa vasta toisella tai kolmannella sivulla, et käytännössä saa ollenkaan hakukonenäkyvyyttä eivätkä ihmiset pidä yritystäsi siten kovin uskottavana toimijana.

*(Forbes, Jayson DeMers, 2015)

Suosituimmat hakukoneoptimoinnin pakettimme

3 hakusanaa
199 € / kk (alv. 0 %)
Sopimuskausi 12 kk
Aloituskulut 500 € (alv. 0 %)  
Sopii pienen kilpailun alla toimiville yrityksille, jotka keskittyvät hyvin rajattuun palveluvalikoimaan.  
Sisällöntuotanto 150 sanaa  
Tekninen parantelu  
 
 
 
5 hakusanaa
199 € / kk (alv. 0 %)
Sopimuskausi 12 kk
Aloituskulut 3200 € (alv. 0 %)  
Sopii yrityksille joiden sivusto tai palvelutarjoama ei ole laaja, mutta kilpailu kovaa.  
Sisällöntuotanto 300 sanaa  
Tekninen parantelu  
Sivustoauditoinnit  
 
 
10 hakusanaa
299 €/kk (alv. 0 %)
Sopimuskausi 12 kk
Aloituskulut 4200 € (alv. 0 %)  
Sopii kovemman kilpailun alla toimiville yrityksille, jotka tarvitsevat kattavan orgaanisen näkyvyyden.  
Sisällöntuotanto 450 sanaa  
Tekninen parantelu  
Sivustoauditoinnit  
Linkkiauditoinnit  
 
15 hakusanaa
399€/kk (alv. 0 %)
Sopimuskausi 12 kk
Aloituskulut 5200 € (alv. 0 %)  
Sopii laajan palvelutarjoaman yrityksille ja verkkokaupoille, jotka haluavat maksimoida näkyvyytensä  
Sisällöntuotanto 600 sanaa  
Tekninen parantelu  
Sivustoauditoinnit  
Linkkiauditoinnit  
Verkostoituminen  

Tarjoamme yllä olevien pakettien lisäksi useita eri vaihtoehtoja hakukoneoptimointiin. Toteutamme vaativammatkin hakukoneoptimoinnin projektit - teemme näistä aina erillisen tarjouksen tarpeidesi mukaan. Hakukoneoptimointi onnistuu suomen lisäksi myös ruotsin ja englannin kielellä. Lisäksi voimme budjetoida tekemiseen enemmän työtunteja tai hakusanoja asiakkaan tarpeen mukaan. Voit myös tilata meiltä hakukoneoptimoitua sisällöntuotantoa hintaan 295 € / artikkeli (noin 250 sanaa).

Ladataan...

Katso myös:

EsittelySisällön merkitysMaksuton alkuanalyysiPaikallinen asiantuntijasiFAQPaketit ja hinnatMuut palvelut yrityksille

Hakukoneoptimointi -asiakkaitamme

Tampereen Hammaskulma
Tulokset

Nousu verkon hakutuloksissa

Lisää yhteydenottoja

Uusia asiakkaita

Lue lisää
Verhoomo Nupi ja Nappi
Tulokset

Uusia asiakkaita Fonectan kanavista

Parantunut näkyvyys hakukoneoptimoinnilla

Lue lisää
Tampereen rakennustiimi
Tulokset

Liikevaihdon arvioidaan nelinkertaistuvan

80% uusista asiakkaista tavoitetaan verkon kautta

Uusia asiakkaita ja urakoita tulee tasaisena virtana verkkosivujen kautta

Lue lisää
Multivac Oy
Tulokset

Kävijämäärät nousseet kuukausitasolla jopa 110 %

Lue lisää
Tutustu myös muihin asiakkaisiimme »

Etkö löytänyt hakemaasi...

Etkö löytänyt hakemaasi? Testimme avulla selvität, mitä tarpeita yritykselläsi on ja mitkä palvelut auttavat kehittämään ja tehostamaan yrityksesi liiketoimintaa.

Fonecta on Google Premier Partner. Kumppanuus takaa palvelun korkean laadun ja hinnoittelun läpinäkyvyyden.
Suomen ainoana virallisena LinkedIn-kumppanina tarjoamme käyttöösi monipuoliset mainosmuodot ja analyysit.
Fonecta on Uusyrityskeskusten valtakunnallinen digimarkkinoinnin koulutuskumppani.
Tuemme rehtiä kilpailua. Panostamme avoimuuteen ja huolehdimme, että lakisääteiset velvoitteet ovat ajan tasalla.
Miksi hakukoneoptimointi kannattaa?

Kun sivuston hakukoneoptimointi tehdään asianmukaisesti, hakusanasijoitusten ohella paranee myös asiakaskokemus. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että hakukoneoptimointi palvelee sekä kävijää eli potentiaalista asiakastasi että Googlea.

Googlen orgaaniset hakutulokset ovat myös merkittävä liikenteen lähde sivustollesi. Kun sivu on optimoitu oikein, kerää se jopa reilusti yli puolet kaikista kävijöistään ilmaisen hakuliikenteen avulla. Hakukoneoptimoinnilla hankitut kävijät ovat myös erittäin laadukkaita. Kaupan syntymisen tai palvelun tilaamisen todennäköisyys on huomattavasti korkeampi kuin esimerkiksi hakusanamainonnalla hankitussa liikenteessä (tutkimuksen mukaan todennäköisyys paranee jopa 8,5-kertaisesti*).

Etenkin paikallisten palveluiden ja tuotteiden myyntiin hakukoneoptimoinnilla on suuri ja tehokas vaikutus. Juuri näiden seikkojen vuoksi hyvin moni markkinointialan asiantuntija pitää hakukoneoptimoitua sisältöä kaikkein tehokkaimpana tapana digitaaliselle markkinoinnille.

*Lähde: Forbes, Jayson DeMers, 2015

Takaisin ylös >
Miten hakukoneoptimointi parantaa kotisivujen löydettävyyttä?

Hakukoneoptimointi on verkkosivuille tehtävien toimenpiteiden kokonaisuus, jolla pyritään nostamaan sivuston sijoitusta hakukoneen luonnollisissa eli maksuttomissa hakutuloksissa. Toivottu tulos saavutetaan, kun hakukoneeseen kirjoitetaan valittu hakusana ja yrityksesi verkkosivusto löytyy hakutulosten kärjestä. Yrityksen tärkeimmät hakusanat ovat yleensä yrityksen tarjoamiin palveluihin tai tuotteisiin liittyviä hakusanoja. Hakusanaoptimointi pyrkii siis tuomaan yrityksen verkkosivuille lisää potentiaalisia asiakkaita ilmaisilla klikkauksilla.

Google on Suomen suosituin hakukone Hakukoneoptimoinnilla pyritään nostamaan optimoitavan sivuston sijoitusta mm. Googlessa. Kun Googleen kirjoitetaan hakusana, aukeaa lista hakutuloksista, jotka Google on listannut omien kriteeriensä mukaan relevanteimpaan järjestykseen. Monesti ennen luonnollisia hakutuloksia näkyy kuitenkin enintään neljä maksettua hakusanamainosta, ja näiden jälkeen alkavat maksuttomat hakutulokset.

Hakukoneoptimoinnilla pyritään muokkaamaan verkkosivustoa vastaaman mahdollisimman hyvin Googlen kriteerejä. Tällöin sivusto näkyy mahdollisimman korkealla hakutuloksissa ja voi saada enemmän avulla klikkauksia ja kävijöitä verkkosivustolle.

On tutkittu, että Googlen ensimmäiselle hakutulossivulle yltäneet verkkosivut saavat jopa n. 90 % kaikista klikkauksista. Näin ollen vain vajaa 10 % Googlessa tietoa etsivistä etenee Googlen toiselle hakutulossivulle. Tämän lisäksi ensimmäisen sivun liikenteestä kolme ylintä hakutulosta keräävät yhdessä n. 60–70 % kaikista klikkauksista. Ensimmäinen hakutulos n. 30–40 %, ja toinen ja kolmas sija loput. Tämän perusteella yrityksen löydettävyyden kannalta on ensisijaisen tärkeää päästä kolmen ensimmäisen hakutuloksen joukkoon.

Hakukoneoptimoidulla tekstisisällöllä pääsee pitkälle Verkkosivuston teksteillä on iso merkitys sivuston hakukonelöydettävyydessä. Ilman hakukoneystävällisiä tekstejä sivustolla ei ole mahdollisuuksia päästä kovin hyville sijoituksille. Hakukoneoptimoinnissa verkkosivuston tekstit jaotellaan koko sivuston laajuisesti aihealueittain omille välilehdilleen ja alasivuilleen niin, että yhdellä sivulla käsitellään aina yhtä aihetta/tuotetta/palvelua. Tämän jälkeen aina yhden sivun teksti kirjoitetaan tai muokataan sivun tärkeimmän hakusanan ja sen varianttien ympärille. Hakukoneystävällinen teksti sisältää sivun hakusanoja tarpeeksi tiheästi mutta kuitenkin niin, että teksti on luontevaa ja sujuvaa lukea. Hakukoneoptimoinnissa itse sivujen tekstien lisäksi samalla katsotaan myös sivujen metatiedot kuntoon.

Sivuston nopeus vaikuttaa hakukonelöydettävyyteen Tekstien lisäksi hakukoneoptimoinnissa pureudutaan teknisempiin ja sivuston toimintaan liittyviin tekijöihin, jotka vaikuttavat myös osaltaan verkkosivuston sijoitukseen Googlessa. Sivuston latautumisnopeudella on suuri vaikutus verkkosivuston käytettävyyteen ja asiakasystävällisyyteen. Jos sivusto latautuu kauan, se ei vastaa hakukonelöydettävyyden periaatteita eikä myöskään ole kovin asiakasystävällinen. Hakukoneoptimoinnilla pyritään vaikuttamaan sivuston nopeuteen niin pitkälti kuin se on mahdollista sivuston julkaisujärjestelmän puitteissa. Mahdollista on ainakin ylisuurten kuvien pienentäminen ja turhien lisäosien ja muiden ladattavien tiedostojen siivoaminen.

Google suosii mobiiliystävällisiä eli responsiivisia sivustoja Sivuston nopeuden lisäksi hakukoneoptimoinnin kannalta tärkeä tekijä on sivuston skaalautuvuus eri laitteille. Nykyisin kaikista hauista jo yli puolet tehdään mobiililaitteilla, joten Google edellyttää verkkosivustoilta myös mobiilikäyttäjien huomioimista. Sivuston julkaisujärjestelmän tulisi taipua responsiivisuuteen eli skaalautuvuuteen, jotta sivustoa olisi helppo ja miellyttävä käyttää kaikilla laitteilla. Hakukoneoptimoinnissa selvitetään siis aina sivuston responsiivisuus ja mietitään, miten tilannetta voisi parantaa, jos sivusto ei ole mobiiliystävällinen.

SSL-sertifikaatti suojaa sivuston ja nostaa hakukonesijoitusta Yksi helppo ja nopea tapa parantaa sivuston sijoitusta Googlen hakutuloksissa, etenkin jos sivuston tekstit ovat suurilta osin kunnossa, on päivittää sivuston suojaus SSL-sertifikaatilla. SSL-sertifioitu sivusto suojaa sivustolla käsiteltävät arkaluonteiset tiedot, kuten viestit, chat-keskustelut ja luottokorttitiedot verkkokaupoissa. Google nosti SSL-suojauksen merkitystä tammikuussa 2017, minkä jälkeen suojatut sivustot ovat sijoittuneet paremmin luonnollisissa hakutuloksissa.

Linkit kuntoon sivuston sisällä ja ulkoa Hakukoneoptimoinnissa voidaan suoraan tehdä sivuston sisäiset linkitykset sivulta toiselle ja varmistaa, että sivuston ulkopuolelle lähtevät linkit toimivat ja ohjaavat turvallisille sivustoille.

Google arvostaa ulkopuolisista luotettavista lähteistä johtavia linkkejä, mikä yleensä kertoo siitä, että sivusto on suosittu ja kävijöiden arvostama. Epäluotettavista lähteistä ja hakukoneoptimointitarkoitetuista nk. linkkifarmeista Google taas voi rokottaa sivustoa. Ulkopuolelta johtavia linkkejä kannattaa kerätä esimerkiksi sosiaalisesta mediasta ja erilaisista sisältöyhteistyöprojekteista.

Testaa miten hakukoneoptimointi voisi parantaa sinun sivustoasi Fonecta tarjoaa erilaisia hakukoneoptimointiin ja verkkosivuston laatuun liittyviä ilmaisia testejä, joilla voi testata oman sivustonsa hakukonesijoitusta. Jos huomaat, että parannettavaa olisi, ota meihin yhteyttä! Katsotaan yhdessä, miten voimme nostaa sivustosi tarjoamillamme hakukoneoptimoinnin palveluilla!

Takaisin ylös >
Miksi hakukoneoptimoinnissa kannattaa hyödyntää kumppania?

Onko kotisivujesi metatietojen muokkaaminen sinulle tuttu prosessi? Entä käykö SSL-sertifikaatin asennus sinulta käden käänteessä? Miten onkaan suomen kielen taitojesi laita, onnistuuko sinulta sujuva ja koukuttava sisällöntuotanto oikeakielisyyden periaatteita noudattaen? Jos jokin yllä esitetyistä toimenpiteistä tuottaisi sinulle päänvaivaa, kannattaa suosiolla jättää hakukoneoptimointi ammattilaisten käsiin. Hakukoneoptimointi koostuu monesta erilaisesta palikasta, jotka yhdessä ajan kanssa nostavat kotisivusi paremmille sijainneille Googlen hakutuloksissa. Tulosten saavuttamiseksi hakukoneoptimoinnissa täytyy kuitenkin tietää, mitä tekee.

Hakukoneoptimointi vaatii teknistä osaamista ja luovuutta Hakukoneoptimointi koostuu monenlaisista eri elementeistä, joista osa vaatii puhtaasti teknistä osaamista ja osa taas luovaa tekstintuottotaitoa. Fonectalla räätälöityjen hakukoneoptimointiratkaisujen parissa työskentelee molempia taitoja edustavia ammattilaisia. Nämä ammattilaiset yhteistyössä nostavat sivustojen sijoituksia hakukoneissa asiakkaiden haluamille ja tarvitsemille hakusanoille.

Kaikki lähtee hyvästä alkukartoituksesta Jotta voitaisiin tietää, mitä hakukoneoptimoinnilla halutaan parantaa, tulee sivuston alkukartoituksen kattaa kaikki optimointia vaativat kohteet. Jos hakukoneoptimointia ei ole tehnyt aikaisemmin, voi hyvän ja kattavan alkukartoituksen luominen olla haastavaa. Alkukartoitus kuitenkin määrittää, mihin hakukoneoptimoinnin toimenpiteitä tulisi kohdentaa ja mitä hakusanoja sivustolla tulisi painottaa. Ammattilaisilla on myös aina käytössään enemmän työkaluja kartoituksen tekoon. Fonecta tarjoaa maksuttomat asiantuntijan tekemät alkukartoitukset sivustoista, jotka voisivat hyötyä hakukoneoptimoinnista. Voit myös alkuun testailla sivustosi hakukoneystävällisyyttä erilaisilla netissä tehtävillä maksuttomilla testeillä.

Hakukoneystävällisen tekstin luominen on jalo taito Jotta teksti olisi hakukoneystävällinen, ei riitä, että tekstiin on ripoteltu optimoitavaa hakusanaa sinne tänne. Tekstin on toki sisällytettävä hakusanaa sopivassa suhteessa, mutta tekstin tulee ennen kaikkea olla sujuvaa ja miellyttävää lukea. Hakukoneoptimoidun tekstisisällön ei tulisi poiketa mitenkään normaalista, informatiivisesta tekstisisällöstä. Hakukoneystävällinen teksti on myös aina asiakasystävällistä tekstiä. Sanomattakin on selvää, että tekstin tulee olla myös oikeakielistä sekä rakennettu yhtenäiseksi kokonaisuudeksi, joka etenee luontevasti ja sutjakkaasti.

Muutokset sivuston julkaisujärjestelmään Välillä hakukoneoptimointi edellyttää myös joidenkin teknisten muutosten tekemistä sivuston julkaisujärjestelmään. Julkaisujärjestelmää eikä erityisesti koodipuolta kannata muokata, jos ei tiedä varmasti, mitä on tekemässä. Pahimmillaan kokeilut sotkevat sivustoa pahemman kerran, ja tällöin tarvitaan koodarin apua muokkausten palauttamiseksi. Koodarin palvelut harvoin ovat ilmaisia, joten haaveet säästöistä itse tehden voivatkin muuttua monin kerroin kalliimmaksi toteutukseksi.

Ammattilaisen käyttö säästää yrittäjän itsensä aikaa Jos hakukoneoptimointi ei ole tuttua puuhaa, voi siihen perehtymisessä mennä huomattava määrä aikaa ilman takuuta onnistuneesta lopputuloksesta. Hyvän tuloksen aikaansaamiseksi ja ajan säästämiseksi on jo perusteltua käyttää hakukoneoptimoinnissa luotettavaa ja tuloksia aikaansaavaa kumppania. Kun hakukoneoptimoinnin jättää ammattilaiselle, jää yrittäjän aika muuhun yritystoimintaan. Tämä tekee hakukoneoptimoinnin tilaamisesta kustannustehokkaampaa kuin jos työn tekisi sellainen, joka ei ole harjaantunut hakukoneoptimointiin.

Fonecta on kokenut hakukoneoptimoinnin tarjoaja Fonecta tarjoaa hakukoneoptimoinnin palveluja kaikenkokoisille yrityksille erilaisina pakettiratkaisuina ja räätälöitynä tekemisenä. Pienemmälle budjetille tarjolla on kolme eri pakettia, joista XS-pakettiin kuuluu 3 optimoitavaa hakusanaa (toisin sanoen kolme eri tuotetta tai palvelua, joiden halutaan nousevan Googlen luonnollisissa hakutuloksissa), S-pakettiin 5 optimoitavaa hakusanaa ja M-pakettiin 10 optimoitavaa hakusanaa. Pakettien lisäksi mukaan voi ostaa hakukoneoptimoitua sisällöntuotantoa, joka tukee pakettien teknistä hakukoneoptimointia. Pakettien lisäksi Fonecta tarjoaa kattavaa räätälöityä hakukoneoptimointia, jolloin hakukoneoptimoinnin tiimi tutustuu tilanteeseesi huolella ja toteuttaa hakukoneoptimointia hyvinkin laajasti, haluamallasi ja tarvitsemallasi skaalalla.

Hanki laadukas hakukoneoptimointi kumppaniltasi Fonectalta Säästä aikaa ja hanki hakukoneoptimoinnille kerralla ammattitaitoinen kumppani, joka nostaa kotisivusi Googlen hakutuloksissa paremmille sijoituksille. Fonecta tarjoaa laadukkaat hakukoneoptimoinnin palvelut kaikenkokoisille yrityksille, joka budjettiin sopivana. Tilaa siis ilmainen alkukartoitus asiantuntijoiltamme tai testaile Fonectan maksuttomilla testeillä, miten kotisivujasi voitaisiin vielä parantaa ja saada niistä enemmän tehoja irti.

Takaisin ylös >
Mikä on hakukoneoptimoinnin tärkein tavoite?

Konversion syntyminen. Konversio on suomeksi yhtä kuin yhteydenotot, tilaukset tai tarjouspyynnöt – siis käytännön toimet asiakkaan puolelta.

Hakukoneoptimointi saattaa kuulostaa mystiseltä toiminnalta, jonka tarkoituksena on parantaa näkyvyyttä pari hakusanaa lisäämällä – tällainen ajattelutapa on kuitenkin väärä. Optimointiprosessi on tehokas ja ennen kaikkea läpinäkyvä tapa kehittää sivustoa kokonaisvaltaisesti. Luonnollisesti yksi tärkeimmistä osa-alueista ja optimoijan tehtävistä on kehittää sivun laatua hakukonelöydettävyyden paraneminen mielessään, mutta asiaan sisältyy paljon muutakin. Hyvät hakukonesijoitukset tai valtavat kävijämäärät itsessään eivät vielä maksa laskuja tai mahdollista investointien tekemistä.

Siksi tähdätään konversioon. Tämä on hieman kuin kolmelle portaalle jaettu prosessi, jossa kaksi ensimmäistä askelmaa johtavat kolmannelle portaalle eli lopulliselle päämäärälle.

Ensimmäinen askelma: parannetaan sijoitusta hakutuloksissa

  • On ensisijaisen tärkeää löytää yrityksen sivusto kärkipaikoilta, kun hakutuloksia listataan. Ei silti ole se ja sama millä hakusanalla kärjestä löytyy. Laajan hakusanatutkimuksen avulla kartoitetaan ne hakusanat ja fraasit, joilla yrityksen tarjoamia tuotteita tai palveluita oikeasti haetaan.

Toinen askelma: hankitaan lisää kävijöitä sivustolle

  • Tässäkään tapauksessa oleellista ei ole määrä vaan laatu – siis se, että saadaan juuri haluttu asiakasryhmä vierailemaan sivulla. Hakusanatutkimus ja täsmällisesti luodut, hakukoneiden listauksissa näkyvät metatiedot näyttelevät isoa roolia tässäkin tapauksessa.
  • Metatiedot kertovat sivun sisällöstä sekä hakukoneelle että asiakkaalle, joten laadukkaan otsikon avulla ostohalukasta kävijävirtaa on helppoa houkutella pistäytymään sivustolla. Kuvaustekstin avulla palveluita tai tuotteita on mahdollista avata vielä lisää, joka omalta osaltaan lisää optimoidun sivun houkuttelevuutta.

Kolmas askelma eli päämäärä: enemmän maksavia asiakkaita

  • Nykyaikainen hakukoneoptimointi ei lopu siihen, kun asiakas on saapunut sivustolle. Rakennetta ja sisältöä optimoimalla tähdätään siihen, että kävijä myös toimittaa halutun toimenpiteen, oli se sitten tuotteen tai palvelun tilaaminen, tarjouspyynnön jättäminen tai yhteyden ottaminen.
  • Sivulta löytyvät tekstit tukevat ja houkuttelevat asiakasta tekemään halutun toimenpiteen: ”Materiaalihankinnat edullisesti kauttamme” tai ”Laskemme urakalle aikataulun, joka myös pitää!”

Optimoitu sisältö siis parantaa konversiota – tähän suuntaan on siirrytty hakukoneoptimoinnin kentällä muutenkin viime vuosien aikana. Nyt tavoitteena on tarjota kokonaisvaltaista palvelua, jossa asiakkaat löytävät yrityksen helpommin ja myös tekevät halutun toimenpiteen. Tässä prosessissa hakusanat ovat vain yksi olennainen osa laadukkaan sisällön, selkeyden ja helppokäyttöisyyden ohella.

Kun asiakkaasi saavat sivuiltasi luotettavaa sisältöä, he alkavat luottaa brändiisi ja siten heillä on pienempi kynnys ryhtyä maksaviksi asiakkaiksesi. Onnistunut hakukoneoptimointi siis johtaa konversioon. Me autamme sinua tässä.

Takaisin ylös >