Tarjoamme käyttöösi huipputasoisen hakukoneoptimoinnin tiimin. Ota yhteyttä ja tilaa maksuton alkuanalyysi!
Mitä on hakukoneoptimointi?

Hakukoneoptimointi

Paremmilla sijoituksilla lisää liikennettä

Hakukoneissa ensimmäisen hakutulossivun tulokset keräävät jopa yli 70% kaikista klikeistä. Hakukoneoptimoinnilla varmistat, että yrityksesi löytyy mahdollisimman korkealta kaikilla tärkeillä hakutermeillä.

Käyttäjäystävällisyydellä enemmän konversioita

Hakukoneet arvostavat hyvää käytettävyyttä. Kun sivuston laatu kohenee, tarjoaa tämä myös paremman asiakaskokemuksen kävijälle, joka taas johtaa yhä useamman vierailun päätymiseen ostoon tai yhteydenottoon.

Lisää luotettavuutta

Hyvä sijoitus hakutuloksissa viestii tiedon etsijälle, että kyseessä on varteenotettava yritys alalla. Hakutulossijoitusten ja konversioiden lisäksi hakukoneoptimointi parantaa siis myös yrityksesi luotettavuutta.

Maksuton alkuanalyysi

Tiedätkö, miten sijoitut Googlen hakutuloksissa? Löydytkö, kun asiakkaasi etsivät sinua tärkeimmillä hakusanoilla? Entä haluaisitko ymmärtää, mihin asioihin panostamalla yrityksesi löytyisi hakutuloksista paremmin?

Täytä yhteydenottolomake ja lisää "Viestisi" kenttään alla olevat tiedot. Asiantuntijamme on sinuun yhteydessä ja käy kanssasi analyysin tulokset läpi.

  • Kotisivujesi www-osoite
  • 1-10 hakusanaa, joilla haluaisit löytyä Googlesta
  • 1-5 kilpailijayrityksen www-osoitetta

Hakukoneoptimointi paikallisesti

Hakukoneoptimointi sopii erityisesti paikallisten palveluiden ja tuotteiden myyntiin. Fonectan SEO-asiantuntijoiden tekemän hakukoneoptimoinnin avulla avulla nostat verkkosivustosi haluamasi alueen hakutulosten kärkikahinoihin.

Laadukkaita kävijöitä, lisää kauppaa

Oikein optimoitu sivusto kerää jopa reilusti yli puolet kaikista kävijöistään ilmaisen hakuliikenteen avulla. Kävijät ovat myös laadukkaita; kaupan syntymisen tai palvelun tilaamisen todennäköisyys on tutkitusti jopa 8,5 -kertainen (Forbes, Jayson DeMers, 2015).

Lue lisää!

Ladataan...

Lue myös aiheista:

Google Hakusanamainonta »
Avaimet käteen –kotisivut »
Remarketing »
Miksi hakukoneoptimointi kannattaa?

Kun sivuston hakukoneoptimointi tehdään asianmukaisesti, hakusanasijoitusten ohella paranee myös asiakaskokemus. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että hakukoneoptimointi palvelee sekä kävijää eli potentiaalista asiakastasi että Googlea.

Googlen orgaaniset hakutulokset ovat myös merkittävä liikenteen lähde sivustollesi. Kun sivu on optimoitu oikein, kerää se jopa reilusti yli puolet kaikista kävijöistään ilmaisen hakuliikenteen avulla. Hakukoneoptimoinnilla hankitut kävijät ovat myös erittäin laadukkaita. Kaupan syntymisen tai palvelun tilaamisen todennäköisyys on huomattavasti korkeampi kuin esimerkiksi hakusanamainonnalla hankitussa liikenteessä (tutkimuksen mukaan todennäköisyys paranee jopa 8,5-kertaisesti*).

Etenkin paikallisten palveluiden ja tuotteiden myyntiin hakukoneoptimoinnilla on suuri ja tehokas vaikutus. Juuri näiden seikkojen vuoksi hyvin moni markkinointialan asiantuntija pitää hakukoneoptimoitua sisältöä kaikkein tehokkaimpana tapana digitaaliselle markkinoinnille.

*Lähde: Forbes, Jayson DeMers, 2015

Takaisin ylös >
Miten hakukoneoptimointi toimii?

Hakukoneoptimoinnilla (search engine optimization) nostetaan kotisivujesi sijoitusta hakukoneiden hakutuloksissa, sekä muokataan hakutulosten kehotteet houkuttelevammiksi, jotta yhä useampi tiedonhakija klikkaisi niitä. Kotisivujen tietoja muokataan siten, että ne löytyvät hakukoneista yrityksesi toiminnan kannalta tärkeimmillä hakusanoilla. Asiantuntijamme valitsevat optimoitavat hakusanat yhdessä kanssasi. Hakukoneoptimoinnilla saadaan suuri ja tehokas vaikutus etenkin paikallisten palveluiden ja tuotteiden myyntiin.

Takaisin ylös >
Miten optimoinnissa huomioidaan eri hakukoneet?

Käytännössä hakukoneoptimointi tehdään Googlea varten, koska Google on länsimaissa ylivoimaisesti suosituin ja toistaiseksi kehittynein hakukone. Hakukoneista myös Bing arvottaa samoja asioita kuin Google.

Takaisin ylös >
Mikä on hakukoneoptimoinnin tärkein tavoite?

Konversion syntyminen. Konversio on suomeksi yhtä kuin yhteydenotot, tilaukset tai tarjouspyynnöt – siis käytännön toimet asiakkaan puolelta.

Hakukoneoptimointi saattaa kuulostaa mystiseltä toiminnalta, jonka tarkoituksena on parantaa näkyvyyttä pari hakusanaa lisäämällä – tällainen ajattelutapa on kuitenkin väärä. Optimointiprosessi on tehokas ja ennen kaikkea läpinäkyvä tapa kehittää sivustoa kokonaisvaltaisesti. Luonnollisesti yksi tärkeimmistä osa-alueista ja optimoijan tehtävistä on kehittää sivun laatua hakukonelöydettävyyden paraneminen mielessään, mutta asiaan sisältyy paljon muutakin. Hyvät hakukonesijoitukset tai valtavat kävijämäärät itsessään eivät vielä maksa laskuja tai mahdollista investointien tekemistä.

Siksi tähdätään konversioon. Tämä on hieman kuin kolmelle portaalle jaettu prosessi, jossa kaksi ensimmäistä askelmaa johtavat kolmannelle portaalle, eli lopulliselle päämäärälle.

Ensimmäinen askelma: parannetaan sijoitusta hakutuloksissa

  • On ensisijaisen tärkeää löytää yrityksen sivusto kärkipaikoilta, kun hakutuloksia listataan. Ei silti ole se ja sama, millä hakusanalla kärjestä löytyy. Laajan hakusanatutkimuksen avulla kartoitetaan ne hakusanat ja fraasit, joilla yrityksen tarjoamia tuotteita tai palveluita oikeasti haetaan.

Toinen askelma: hankitaan lisää kävijöitä sivustolle

  • Tässäkään tapauksessa oleellista ei ole määrä vaan laatu – siis se, että saadaan juuri haluttu asiakasryhmä vierailemaan sivulla. Hakusanatutkimus ja täsmällisesti luodut, hakukoneiden listauksissa näkyvät metatiedot näyttelevät isoa roolia tässäkin tapauksessa.
  • Metatiedot kertovat sivun sisällöstä sekä hakukoneelle että asiakkaalle, joten laadukkaan otsikon avulla ostohalukasta kävijävirtaa on helppoa houkutella pistäytymään sivustolla. Kuvaustekstin avulla palveluita tai tuotteita on mahdollista avata vielä lisää, joka omalta osaltaan lisää optimoidun sivun houkuttelevuutta.

Kolmas askelma eli päämäärä: enemmän maksavia asiakkaita

  • Nykyaikainen hakukoneoptimointi ei lopu siihen kun asiakas on saapunut sivustolle. Rakennetta ja sisältöä optimoimalla tähdätään siihen, että kävijä myös toimittaa halutun toimenpiteen, oli se sitten tuotteen tai palvelun tilaaminen, tarjouspyynnön jättäminen tai yhteyden ottaminen.
  • Sivulta löytyvät tekstit tukevat ja houkuttelevat asiakasta tekemään halutun toimenpiteen: ”Materiaalihankinnat edullisesti kauttamme” tai ”Laskemme urakalle aikataulun, joka myös pitää!”

Optimoitu sisältö siis parantaa konversiota – tähän suuntaan on siirrytty hakukoneoptimoinnin kentällä muutenkin viime vuosien aikana. Nyt tavoitteena on tarjota kokonaisvaltaista palvelua, jossa asiakkaat löytävät yrityksen helpommin ja myös tekevät halutun toimenpiteen. Tässä prosessissa hakusanat ovat vain yksi olennainen osa laadukkaan sisällön, selkeyden ja helppokäyttöisyyden ohella.

Kun asiakkaasi saavat sivuiltasi luotettavaa sisältöä, he alkavat luottaa brändiisi ja siten heillä on pienempi kynnys ryhtyä maksaviksi asiakkaiksesi. Onnistunut hakukoneoptimointi siis johtaa konversioon. Me autamme sinua tässä.

Takaisin ylös >