Tarjoamme käyttöösi huipputasoisen hakukoneoptimoinnin tiimin. Ota yhteyttä ja tilaa maksuton alkuanalyysi!

Hakukoneoptimointi

”Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön Fonectan kanssa – hakukonetulokset todellakin puhuvat puolestaan.” - Multivac Oy

Paremmilla sijoituksilla lisää liikennettä

Hakukoneissa ensimmäisen hakutulossivun tulokset keräävät jopa yli 70% kaikista klikeistä. Hakukoneoptimoinnilla varmistat, että yrityksesi löytyy mahdollisimman korkealta kaikilla tärkeillä hakutermeillä.

Käyttäjäystävällisyydellä enemmän konversioita

Hakukoneet arvostavat hyvää käytettävyyttä. Kun sivuston laatu kohenee, tarjoaa tämä myös paremman asiakaskokemuksen kävijälle, mikä johtaa yhä useamman vierailun ostoon tai yhteydenottoon.

Lisää luotettavuutta

Hyvä sijoitus hakutuloksissa viestii tiedon etsijälle, että kyseessä on varteenotettava yritys alalla. Hakutulossijoitusten ja konversioiden lisäksi hakukoneoptimointi parantaa siis myös yrityksesi luotettavuutta.

Googlen kärkipaikoille hakukoneoptimoidulla sisällöllä

Hakukoneoptimoitu sisältö palvelee hakukoneiden ohella myös asiakasta

Hakukoneoptimoitu sisältö liittyy olennaisesti viime aikojen tärkeimpään markkinointitrendiin eli sisältömarkkinointiin. Mistään uudesta keksinnöstä ei ole kyse, onhan erilaisia markkinoinnillisia sisältöjä tehty jo pitkään. Viime vuosina tapahtunut muutos on kuitenkin ensisijaisesti se, että kuluttajat ovat aiempaa tarkempia sekä valveutuneita. Siksi hakukoneoptimoitu sisältö on oivallinen tapa nostaa oma asia esiin luotettavasti, mutta orgaanisesti.

Hakukoneoptimoitu sisältö parantaa verkkosivujesi löydettävyyttä

Kun verkkosivuillesi luodaan tekstisisältöä hakukoneoptimoidusti, kuluttajat löytävät sivuillesi helpommin etsiessään tietoa Googlella palveluista tai tuotteista, joita yrityksesi tarjoaa. Hakukoneoptimoitu sisältö perustuu asiantuntijan laatimaan kartoitukseen siitä, miten hakukonetta käyttävät kuluttajat on helpointa saada löytämään verkkosivusi hakutulosten joukosta nostamalla sitä kohti kärkisijaa. Samalla itse tekstisisältö on kuitenkin laadukasta asiaa, jossa kerrotaan lisää tuotteistasi tai palveluistasi – vain hakukoneoptimoidusti toteutettuna.

Miksi hakukoneoptimointi sitten kannattaa? Se saa aikaiseksi kaksi asiaa:

  • Kuluttajat löytävät sivuillesi helpommin ja saavat tietoa palveluistasi ja tuotteistasi
  • Google palkitsee sivun sen korkeasta laadusta tarjoamalla hyvää hakukonelöydettävyyttä
Lataa lisää

Hakukone kaipaa laadukasta ja asiapitoista sisältöä

Kun haluat asiakkaidesi löytävän sivuillesi orgaanisen hakukonelöydettävyyden kautta ilman maksettua sijoitusta, hakukoneoptimoitu sisältö tekee tämän mahdolliseksi. Samalla asiakkaasi löytävät arvokasta tietoa palveluistasi ja tuotteistasi, jolloin molemmat osapuolet hyötyvät.

Käytännössä tämä tapahtuu niin, että aiheet rajataan tarkasti ja jokaisesta palvelusta tai tuotteesta kerrotaan aina omalla sivullaan. Kyseisellä sivulla vastataan aina yhteen tarpeeseen, josta asiakas haluaa tietoa. Useista palveluista kertovien listaussivujen sijaan hyödynnämme siis yhtä aihetta yhdellä sivulla, jolloin tekstisisältö on mahdollista optimoida Googlen hakuparametrien mukaan.

Tämä tekee myös yrityksesi palveluihin tai tuotteisiin tutustumisen helpommaksi asiakkaan näkökulmasta, kun jokaisesta niistä on olemassa oma selkeä alasivunsa yhden pitkän ja monimutkaisen, kaikista palveluista vain vähän kertovan sivun sijaan.

Parasta asiassa kuitenkin on se, että hakukoneoptimoidulla sisällöllä saat paljon enemmän kävijöitä yrityksesi verkkosivuille. Kun tärkeimmille tuotteillesi tai palveluillesi luodaan tarkkaan hakukoneoptimoidut sivut, nostaa Google ne mielellään hakutulosten kärkipäähän.

Tilaa asiantuntijan maksuton alkuanalyysi!

Maksuton alkuanalyysi

Tiedätkö, miten sijoitut Googlen hakutuloksissa? Löydytkö, kun asiakkaasi etsivät sinua tärkeimmillä hakusanoilla? Entä haluaisitko ymmärtää, mihin asioihin panostamalla yrityksesi löytyisi hakutuloksista paremmin?

Täytä yhteydenottolomake ja lisää "Viestisi"-kenttään alla olevat tiedot. Asiantuntijamme on sinuun yhteydessä ja käy kanssasi analyysin tulokset läpi.

  • Kotisivujesi www-osoite
  • 1 – 10 hakusanaa, joilla haluaisit löytyä Googlesta
  • 1 – 5 kilpailijayrityksen www-osoitetta

Paras kumppani hakukoneoptimointiin

Hakukoneoptimointi paikallisesti

Hakukoneoptimointi sopii erityisesti paikallisten palveluiden ja tuotteiden myyntiin. Fonectan SEO-asiantuntijoiden tekemän hakukoneoptimoinnin avulla nostat verkkosivustosi haluamasi alueen hakutulosten kärkikahinoihin.

Laadukkaita kävijöitä, lisää kauppaa

Oikein optimoitu sivusto kerää jopa reilusti yli puolet kaikista kävijöistään ilmaisen hakuliikenteen avulla. Kävijät ovat myös laadukkaita; kaupan syntymisen tai palvelun tilaamisen todennäköisyys on tutkitusti jopa 8,5 -kertainen (Forbes, Jayson DeMers, 2015).

Lue lisää!

Tutustu usein kysyttyihin kysymyksiin

Mitä on hakukoneoptimointi?

Hakukoneoptimointi eli SEO (tulee sanoista: Search Engine Optimization) tarkoittaa käytännössä sitä, että:

  • parannetaan sivuston sijoituksia luonnollisissa hakutuloksissa
  • optimoidaan sivustoa suoriutumaan paremmin teknisesti

Miksi keskittyisin hakukoneoptimointiin, kun saan kävijöitä helposti mainonnalla?

Jos sivustosi on optimoitu oikein, voi se kerätä jopa reilusti yli puolet kaikista kävijöistään ilmaisen hakuliikenteen avulla. Sen lisäksi, että hyvä orgaaninen löydettävyys tuo sivuillesi ilmaisia kävjiöitä, ovat nämä kävijät myös erittäin laadukkaita. Kaupan syntymisen tai palvelun tilaamisen todennäköisyys on huomattavasti korkeampi kuin esimerkiksi hakusanamainonnalla hankitussa liikenteessä (tutkitusti todennäköisyys paranee jopa 8,5-kertaisesti*).

Mikä vaikutus hakukoneoptimoinnilla on kotisivujeni laatuun ja löydettävyyteen?

Hakukoneoptimoituna hakusanojen sijoitukset kohenevat laajalti. Sivustosi saadaan keräämään liikennettä eri hakutermejä hyödyntämällä. Samalla sivustosi käytettävyys paranee ja sitä elävöitetään kuvilla ja laadukkailla teksteillä. Näin saamme muutettua kävijöitä maksaviksi asiakkaiksesi. Ja mitä korkeammalla yrityksesi hakutuloksista löytyy, sitä luotettavampana asiakkaat yrityksesi kokevat.

Hakukonelöydettävyys ja uskottava brändi kulkevat käsi kädessä. Jos taas olet hakutuloksissa vasta toisella tai kolmannella sivulla, et käytännössä saa ollenkaan hakukonenäkyvyyttä eivätkä ihmiset pidä yritystäsi siten kovin uskottavana toimijana.

*(Forbes, Jayson DeMers, 2015)

Suosituimmat Hakukoneoptimoinnin pakettimme

XS-paketti
230 € / kk (alv. 0 %)
Sopimuskausi 12 kk
3 kpl optimoitavia hakusanoja  
Optimoinnin kieli: suomi tai ruotsi  
Sivuston tekninen hakukoneoptimointi  
Ehdotukset sivustorakenteen kehittämiseksi  
Statuspuhelut optimointiteknikon kanssa  
Raportointi Oma Fonectassa  
S-paketti
360 € / kk (alv. 0 %)
Sopimuskausi 12 kk
5 kpl optimoitavia hakusanoja  
Optimoinnin kieli: suomi tai ruotsi  
Sivuston tekninen hakukoneoptimointi  
Ehdotukset sivustorakenteen kehittämiseksi  
Statuspuhelut optimointiteknikon kanssa  
Raportointi Oma Fonectassa  
M-paketti
580 € / kk (alv. 0 %)
Sopimuskausi 12 kk
10 kpl optimoitavia hakusanoja  
Optimoinnin kieli: suomi tai ruotsi  
Sivuston tekninen hakukoneoptimointi  
Ehdotukset sivustorakenteen kehittämiseksi  
Statuspuhelut optimointiteknikon kanssa  
Raportointi Oma Fonectassa  

Tarjoamme yllä olevien pakettien lisäksi useita eri vaihtoehtoja hakukoneoptimointiin. Toteutamme vaativammatkin hakukoneoptimoinnin projektit - teemme näistä aina erillisen tarjouksen tarpeidesi mukaan. Voit myös tilata meiltä hakukoneoptimoitua sisällöntuotantoa hintaan 295 € / artikkeli (noin 250 sanaa).

Tutustu asiakkaidemme tuloksiin

Tulokset

Liikevaihdon kasvu yli 20 %

Hotellivarausten kasvu omien verkkosivujen kautta +122 %

Varausten euromääräinen kasvu +103 %

Lue lisää
Tulokset

Verkkonäkyvyys ja -löydettävyys parantuneet selkeästi

Uusia asiakkaita apteekkiin erityisesti somen avulla

Lue lisää
Tulokset

120 000 ohjattua käyntiä verkkosivuille

5800 tutustumiskäyntiä 3 kuukauden aikana

Lue lisää
Tulokset

Liikevaihto on 4-kertaistunut kolmessa vuodessa

Verkkonäkyvyys on kasvanut merkittävästi

Lue lisää
Tulokset

Yrityksen tärkeimmät hakutermit Googlen viiden ensimmäisen osuman joukossa

Verkkosivuilla 200 kävijää kuukaudessa

1,5 kuukautta pidempi työjono

Lue lisää
Tulokset

Kävijämäärät nousseet kuukausitasolla jopa 110 %

Lue lisää
Tulokset

Liikevaihdon kasvu 35 %

Sivuston kävijämäärän kasvu 40 % ja tason vakiintuminen

Tasainen konversio kävijöistä liideiksi chat-palvelun avulla

Lue lisää
Tulokset

Verkkokaupan euromääräinen myynti +30 %

Kampanjassa esitellyn tuoteryhmän verkkovierailut kaksinkertaistettiin

Some-seuraajien määrä +61 %

Lue lisää
Tulokset

Liikevaihdon arvioidaan nelinkertaistuvan

80% uusista asiakkaista tavoitetaan verkon kautta

Uusia asiakkaita ja urakoita tulee tasaisena virtana verkkosivujen kautta

Lue lisää
Tulokset

Uusia asiakkaita Fonectan kanavista

Parantunut näkyvyys hakukoneoptimoinnilla

Lue lisää

Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin asiantuntijamme on sinuun yhteydessä

Täyttämällä lomakkeen et sitoudu mihinkään, vaan annat Fonecta-konserniin kuuluville yhtiöille luvan olla sinuun yhteydessä.

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Ladataan...

Katso myös:

EsittelySisällön merkitysMaksuton alkuanalyysiPaikallinen asiantuntijasiFAQPaketit ja hinnatAsiakkaitammeOta yhteyttä
Miksi hakukoneoptimointi kannattaa?

Kun sivuston hakukoneoptimointi tehdään asianmukaisesti, hakusanasijoitusten ohella paranee myös asiakaskokemus. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että hakukoneoptimointi palvelee sekä kävijää eli potentiaalista asiakastasi että Googlea.

Googlen orgaaniset hakutulokset ovat myös merkittävä liikenteen lähde sivustollesi. Kun sivu on optimoitu oikein, kerää se jopa reilusti yli puolet kaikista kävijöistään ilmaisen hakuliikenteen avulla. Hakukoneoptimoinnilla hankitut kävijät ovat myös erittäin laadukkaita. Kaupan syntymisen tai palvelun tilaamisen todennäköisyys on huomattavasti korkeampi kuin esimerkiksi hakusanamainonnalla hankitussa liikenteessä (tutkimuksen mukaan todennäköisyys paranee jopa 8,5-kertaisesti*).

Etenkin paikallisten palveluiden ja tuotteiden myyntiin hakukoneoptimoinnilla on suuri ja tehokas vaikutus. Juuri näiden seikkojen vuoksi hyvin moni markkinointialan asiantuntija pitää hakukoneoptimoitua sisältöä kaikkein tehokkaimpana tapana digitaaliselle markkinoinnille.

*Lähde: Forbes, Jayson DeMers, 2015

Takaisin ylös >
Miten hakukoneoptimointi toimii?

Hakukoneoptimoinnilla (SEO, Search Engine Optimization) nostetaan kotisivujesi sijoitusta hakukoneiden hakutuloksissa sekä muokataan hakutulosten kehotteet houkuttelevammiksi, jotta yhä useampi tiedonhakija klikkaisi niitä. Kotisivujen tietoja muokataan siten, että ne löytyvät hakukoneista yrityksesi toiminnan kannalta tärkeimmillä hakusanoilla. Asiantuntijamme valitsevat optimoitavat hakusanat yhdessä kanssasi. Hakukoneoptimoinnilla saadaan suuri ja tehokas vaikutus etenkin paikallisten palveluiden ja tuotteiden myyntiin.

Takaisin ylös >
Miten optimoinnissa huomioidaan eri hakukoneet?

Käytännössä hakukoneoptimointi tehdään Googlea varten, koska Google on länsimaissa ylivoimaisesti suosituin ja toistaiseksi kehittynein hakukone. Hakukoneista myös Bing arvottaa samoja asioita kuin Google.

Takaisin ylös >
Mikä on hakukoneoptimoinnin tärkein tavoite?

Konversion syntyminen. Konversio on suomeksi yhtä kuin yhteydenotot, tilaukset tai tarjouspyynnöt – siis käytännön toimet asiakkaan puolelta.

Hakukoneoptimointi saattaa kuulostaa mystiseltä toiminnalta, jonka tarkoituksena on parantaa näkyvyyttä pari hakusanaa lisäämällä – tällainen ajattelutapa on kuitenkin väärä. Optimointiprosessi on tehokas ja ennen kaikkea läpinäkyvä tapa kehittää sivustoa kokonaisvaltaisesti. Luonnollisesti yksi tärkeimmistä osa-alueista ja optimoijan tehtävistä on kehittää sivun laatua hakukonelöydettävyyden paraneminen mielessään, mutta asiaan sisältyy paljon muutakin. Hyvät hakukonesijoitukset tai valtavat kävijämäärät itsessään eivät vielä maksa laskuja tai mahdollista investointien tekemistä.

Siksi tähdätään konversioon. Tämä on hieman kuin kolmelle portaalle jaettu prosessi, jossa kaksi ensimmäistä askelmaa johtavat kolmannelle portaalle eli lopulliselle päämäärälle.

Ensimmäinen askelma: parannetaan sijoitusta hakutuloksissa

  • On ensisijaisen tärkeää löytää yrityksen sivusto kärkipaikoilta, kun hakutuloksia listataan. Ei silti ole se ja sama millä hakusanalla kärjestä löytyy. Laajan hakusanatutkimuksen avulla kartoitetaan ne hakusanat ja fraasit, joilla yrityksen tarjoamia tuotteita tai palveluita oikeasti haetaan.

Toinen askelma: hankitaan lisää kävijöitä sivustolle

  • Tässäkään tapauksessa oleellista ei ole määrä vaan laatu – siis se, että saadaan juuri haluttu asiakasryhmä vierailemaan sivulla. Hakusanatutkimus ja täsmällisesti luodut, hakukoneiden listauksissa näkyvät metatiedot näyttelevät isoa roolia tässäkin tapauksessa.
  • Metatiedot kertovat sivun sisällöstä sekä hakukoneelle että asiakkaalle, joten laadukkaan otsikon avulla ostohalukasta kävijävirtaa on helppoa houkutella pistäytymään sivustolla. Kuvaustekstin avulla palveluita tai tuotteita on mahdollista avata vielä lisää, joka omalta osaltaan lisää optimoidun sivun houkuttelevuutta.

Kolmas askelma eli päämäärä: enemmän maksavia asiakkaita

  • Nykyaikainen hakukoneoptimointi ei lopu siihen, kun asiakas on saapunut sivustolle. Rakennetta ja sisältöä optimoimalla tähdätään siihen, että kävijä myös toimittaa halutun toimenpiteen, oli se sitten tuotteen tai palvelun tilaaminen, tarjouspyynnön jättäminen tai yhteyden ottaminen.
  • Sivulta löytyvät tekstit tukevat ja houkuttelevat asiakasta tekemään halutun toimenpiteen: ”Materiaalihankinnat edullisesti kauttamme” tai ”Laskemme urakalle aikataulun, joka myös pitää!”

Optimoitu sisältö siis parantaa konversiota – tähän suuntaan on siirrytty hakukoneoptimoinnin kentällä muutenkin viime vuosien aikana. Nyt tavoitteena on tarjota kokonaisvaltaista palvelua, jossa asiakkaat löytävät yrityksen helpommin ja myös tekevät halutun toimenpiteen. Tässä prosessissa hakusanat ovat vain yksi olennainen osa laadukkaan sisällön, selkeyden ja helppokäyttöisyyden ohella.

Kun asiakkaasi saavat sivuiltasi luotettavaa sisältöä, he alkavat luottaa brändiisi ja siten heillä on pienempi kynnys ryhtyä maksaviksi asiakkaiksesi. Onnistunut hakukoneoptimointi siis johtaa konversioon. Me autamme sinua tässä.

Takaisin ylös >