Tavoita asiakkaat Google-mainonnalla
Google-mainonnalla tavoitat asiakkaasi silloin, kun he etsivät juuri sinun toimialasi tuotteita ja palveluja. Google-mainonta on kustannustehokas ja helppo tapa saada yrityksesi näkyviin oikeissa hakutuloksissa. Fonecta on Google Premier Partner - tämä takaa kampanjoiden korkean laadun ja toiminnan läpinäkyvyyden.

”Heti alkoi tarjouspyyntöjä tulemaan, kun Google-kamppis pyörähti käyntiin – ja tulee edelleen.” - Kantomies Oy

Valitse sertifioitu kumppani

Kun etsit luotettavaa tekijää Google-kampanjallesi, valitse sertifioitu kumppani. Google Premier Partner -kumppanuutemme takaa palvelun laadukkuuden ja hinnoittelun läpinäkyvyyden.

Ajantasainen seuranta

Näet Oma Fonecta -palvelusta lähes reaaliaikaisesti, miten kampanjasi toimii. Asiakaspalvelu on käytössäsi 24/7, jos haluat tehdä muutoksia kampanjaasi.

Ammattilaiset apunasi

Olemme toteuttaneet yli 70 000 Google-kampanjaa. Voit siis olla varma, että kampanjassasi käytetään omalla toimialallasi parhaiten toimivia hakusanoja.

Asiantuntijamme huolehtivat kampanjan pystytyksestä, optimoinnista ja raportoinnista

1
Palvelun käyttöönotto

Asiantuntijamme tutustuu kotisivuihisi ja toimialaasi, alueesi hakumääriin sekä Fonectan ja Googlen tietoihin potentiaalisten asiakkaidesi hakukäyttäytymisestä.

Suunnittelemme kampanjasi hakusanat ja mainostekstit, aluekohdistukset ja muut asetukset tekemämme kartoituksen perusteella. Näin luomme oikealle yleisölle kohdennetun, tarpeitasi vastaavan ja tehokkaan hakusanamainoskampanjan.

Käynnistämme kampanjan heti kun suunnittelutyö on tehty ja ilmoitamme sinulle käynnistyksestä sähköpostitse.

2
Jatkuva kampanjaoptimointi

Asiantuntijamme seuraavat ja optimoivat kampanjaasi löytääkseen parhaat mahdolliset hakusanat ja mainostekstit, sekä maksimoidakseen relevantin kävijäliikenteen sivustollesi.

Jos haluat tehdä muutoksia kampanjaasi, olemme apunasi – asiakaspalvelu palvelee 24/7 ja asiantuntijatuki arkisin 8–20.

3
Raportointi ja laskutus

Lähetämme sähköpostiisi raportin hakusanoista ja kävijöiden määrästä joka kuukauden 8. päivä. Voit myös seurata kampanjasi tuloksia Oma Fonecta -palvelussa.

Laskulla erittelemme aina Googlelle tilitettävän mainosbudjetin (eli klikkikustannukset) sekä Fonectan palvelupalkkion osuuden. Lasku ei koskaan ylitä kanssasi sovittua maksimia ja voi olla sitä pienempikin, mikäli hakuja ei toimialallasi tai alueellasi ole tarpeeksi.

Raportointi ja laskutus on täysin läpinäkyvää – tiedät aina, mistä maksat.

Hakusanamainonnassa hallitsee huutokauppa

Google–hakusanamainonta on ollut jo pitkään mukana digimarkkinoinnin kentällä. Se pitää hyvin pintansa ja onkin useimmille yrityksille tehokkaimpia mainonnan muotoja alhaisten kustannustensa takia. Google-mainonnalla voit tavoittaa juuri ne asiakkaat, jotka tarvitsevat sinun palveluasi. Mutta miten mainosten sijainti hakutulossivulla sitten määrittyy?

Kun käyttäjä tekee hakukoneessa haun, Google etsii kyseiseen hakuun soveltuvat mainokset järjestelmästään. Nämä mainokset pääsevät mukaan huutokauppaan, joka määrittelee sen, mitkä mainokset näytetään ja missä järjestyksessä. Huutokauppa on aina kertaluonteinen eli samalla hakusanalla tehtyjen hakujen mainokset voivat vaihdella paljonkin.

Miten pääsen kärkipaikoille?

Huutokaupassa vaikuttavia tekijöitä ovat hintatarjoukset, mainosten laatumääritykset sekä mainoslaajennukset.

Mainosten mainoslaajennuksia voivat olla esimerkiksi puhelinnumero, osoite ja sivustolinkit. Näitä kannattaa käyttää mainoksissa mahdollisuuksien mukaan, sillä ne eivät pelkästään paranna laatupisteitä vaan vaikuttavat myös mainoksen fyysiseen kokoon ja antavat lisää huomioarvoa.

Hintatarjouksella tarkoitetaan sitä summaa, jonka mainostaja on valmis maksamaan yhdestä klikkauksesta. Käytännössä tämä on kuitenkin vain ylin mahdollinen tarjous ja todellinen maksettava hinta huutokaupassa on loppujen lopuksi sentin tarkkuudella se, joka riittää voittamaan seuraavaksi ylimmän hintatarjouksen.

Lataa lisää

Mainosten laatumääritys muodostuu kolmesta eri tekijästä:

  • Odotettu klikkausprosentti, joka on Googlen ennuste siitä, kuinka todennäköisesti mainosta klikataan. Tämä perustuu Googlen hakujen myötä kerättyyn informaatioon.
  • Laskeutumissivun käyttäjäkokemus kertoo kuinka hyvin mainokseen linkitetty sivu kertoo mainostettavasta palvelusta tai tuotteesta, sekä sivuston käytettävyydestä. Kun mainos ja sivun sisältö kohtaavat, on se hyödyllistä niin mainonnan näkyvyyden kuin konversioidenkin, kuten esimerkiksi verkkokauppaostojen ja yhteydenottojen, kannalta.
  • Mainoksen osuvuus taas tarkoittaa sitä, miten hyvin mainokset vastaavat käyttäjän Googlessa tekemää hakua. On niin käyttäjän kuin mainostajankin etu, että hakujen yhteydessä näytetään mainoksia, jotka ovat käyttäjälle relevantteja.

Pienikin klikkihinta voi tuoda kärkisijan

Näistä viidestä eri tekijästä muodostuu lopullinen hinta, joka klikkaukselle määräytyy. Huutokaupan ansiosta pienetkin yritykset voivat kilpailla mainosnäkyvyydestä isojen rinnalla. Pienemmälläkin hintatarjouksella voi päästä huutokaupassa hyville sijoille, jos kampanjan laatumääritys ja mainoslaajennukset ovat kunnossa. Kannattaakin kiinnittää erityisesti huomiota mainosten laatuun ja niiden osalta varsinkin laskeutumissivun sisältöön. On aina tärkeää kampanjan toimivuuden kannalta, että käyttäjä ohjataan mainoksesta sivulle, joka tarjoaa hänelle sen tiedon, jota hän oli etsimässä.

Google-mainonnan tarkoitus on tuoda relevanttia kävijäliikennettä mainostajan verkkosivuille ja auttaa mainostajaa tavoittamaan potentiaaliset asiakkaat. Varsinaisen konversion toteutuminen riippuu taas pitkälti verkkosivujen sisällöstä, houkuttelevuudesta ja käytettävyydestä.

Paikallista, kohdennettua mainontaa

Suosituimmat Google-hakusanamainonnan pakettimme

M-paketti
Max. 220 €/kk (alv. 0 %)
Sopimuskausi 12 kk
Mainosbudjetti max. 120 € / kk  
Palvelupalkkio max. 100 € /kk  
Starttimaksu 99 €  
3 kpl mainostettavia tuotteita  
Hakusanat ja mainostekstit  
Kuukausittainen raportointi  
Oma Fonecta -palvelu  
L-paketti
Max. 310 €/kk (alv. 0 %)
Sopimuskausi 12 kk
Mainosbudjetti max. 185 € / kk  
Palvelupalkkio max. 125 € / kk  
Starttimaksu 99 €  
3 kpl mainostettavia tuotteita  
Hakusanat ja mainostekstit  
Kuukausittainen raportointi  
Oma Fonecta -palvelu  
XL-paketti
Max. 450 €/kk (alv. 0 %)
Sopimuskausi 12 kk
Mainosbudjetti max. 280 € / kk  
Palvelupalkkio max. 170 € /kk  
Starttimaksu 199 €  
4 kpl mainostettavia tuotteita  
Hakusanat ja mainostekstit  
Kuukausittainen raportointi  
Oma Fonecta -palvelu  

Yllä olevien pakettien lisäksi tarjoamme lukuisia eri vaihtoehtoja Google-mainontaan. Tarjolla on eri kokoisia ja pituisia kampanjavaihtoehtoja juuri sinun yrityksesi tarpeisiin. Suurimmat ratkaisut räätälöimme täysin tarpeesi mukaan. Ota yhteyttä ja kysy lisää vaihtoehdoista.

Ladataan...

Katso myös:

EsittelyNäin palvelu toimiiMikä huutokauppa?Paikallinen asiantuntijasiPaketit ja hinnat

Google Hakusanamainonta -asiakkaitamme

Tampereen Hammaskulma
Tulokset

Nousu verkon hakutuloksissa

Lisää yhteydenottoja

Uusia asiakkaita

Lue lisää
Bränn & Bränn Oy
Tulokset

Aikaa säästyy kun kontakteja haetaan kustannustehokkaasti Googlesta. Mainostekstit erittäin laadukkaat.

Lue lisää
VM-Autolasi Oy
Tulokset

Fonecta auttoi yrittäjää tavoittamaan uusia asiakkaita verkosta sekä helpotti yrittäjän kiireitä vastaamalla asiakkaiden kyselyihin yrittäjän puolesta ja keräämällä tarjouspyynnöt talteen chatin avulla.

Lue lisää
Kojo Kaihdin
Tulokset

Hakusanamainonnalla tehokkaasti uusia asiakkaita

Sujuvaa asiakaspalvelua verkossa chatin avulla

Lue lisää
Tutustu myös muihin asiakkaisiimme »

Ota yhteyttä ja kuule lisää Google-mainonnan mahdollisuuksista!

Lähetä meille viesti

Soita meille*

020 692 999

Anna meidän soittaa sinulle

* Arkisin klo 8-16. Matkapuhelimista 8,35 snt/puhelu + 18,05 snt/min. Kiinteästä puhelinverkosta 8,35 snt/puhelu + 6,55 snt/min.

Lähetä viesti

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Anna meidän soittaa sinulle

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Etkö ole varma, mistä lähteä liikkeelle?

Selvitä lyhyen kyselymme avulla, mikä palvelu sopii parhaiten yrityksesi tarpeisiin.

Fonecta on Google Premier Partner. Kumppanuus takaa palvelun korkean laadun ja hinnoittelun läpinäkyvyyden.
Suomen ainoana virallisena LinkedIn-kumppanina tarjoamme käyttöösi monipuoliset mainosmuodot ja analyysit.
Fonecta on Uusyrityskeskusten valtakunnallinen digimarkkinoinnin koulutuskumppani.
Tuemme rehtiä kilpailua. Panostamme avoimuuteen ja huolehdimme, että lakisääteiset velvoitteet ovat ajan tasalla.
Miten Google–hakusanamainonta toimii?

Google–hakusanamainonnassa mainostaja eli yritys määrittelee ensi ne palvelut, joita hän haluaa mainostaa Googlessa. Toisin sanoen missä hauissa yrityksen halutaan näkyvän, kun joku kirjoittaa hakusanan Googleen. Tämän jälkeen mainontaan etsitään sopivat hakusanat Googlen hakusanatyökalun avulla ja hakusanoille tehdään sopivat mainostekstit. Mainosteksteille taas etsitään yrityksen sivustolta parhaat laskeutumissivut, jotka avautuvat, kun mainosta klikataan. Lisäksi Google-mainontaan saadaan mukaan erilaisia mainoslaajennuksia, joilla mainoksiin saadaan näkymään myös esim. puhelinnumero ja linkkejä sivuston eri alasivuille.

Google–mainonta on helppo toteuttaa paikallisesti

Google–mainontaa on helppo kohdentaa paikallisesti näkymään esimerkiksi tietyssä kaupungissa, maakunnassa tai maassa. Mainonta voidaan kohdentaa myös sädekohdennuksella esim. 10 kilometrin säteellä tietystä kaupungista tai koordinaateista.

Budjetin valinta hakusanamainontaan

Kun kampanjan hakusanat, mainostekstit ja asetukset ovat kunnossa, pitää kampanjalle valita vielä sopiva budjetti. Hakusanamainonnassa Googleen syötetään päiväbudjetti, joka yleensä lasketaan käytettävissä olevasta kuukausibudjetista. Google-mainonnassa laskutetaan jokainen toteutunut klikki, ja klikkien hinnat vaihtelevat suuresti muutamasta sentistä jopa yli kymmeneen euroon. Jos esimerkiksi ala on kovin kilpailtua, klikit ovat kalliimpia ja tämä tulisi ottaa huomioon hakusanamainonnan kuukausibudjettia suunnitellessa. Hakusanamainonnan hinta riippuu siis suuresti aina kampanjasta, mutta Google-mainonnan hinnalle asetetaan aina katto, jota ei ylitetä.

Google–hakusanamainonta tuottaa heti tuloksia

Kun kampanja on saatu valmiiksi, mainokset alkavat näkyä pian julkaisemisen jälkeen. Google-mainonnassa mainokset eivät kuitenkaan näy monesti aivan kaikissa tehdyissä hauista. Monessa tapauksessa kampanjan budjetti on liian pieni, mutta myös sivuston laatu vaikuttaa mainonnan näkyvyyteen. Jos halutaan siis onnistunut kampanja Google-hakusanamainonnassa, pitää sivuston olla kunnossa ja budjetin riittävä.

Takaisin ylös >
Mitä hyötyä Google-mainonnasta on?

Google-mainonta voi parhaimmillaan tuoda eniten kävijöitä yrityksen verkkosivustolle ja suuren osan tehdystä kaupasta ja tarjouspyynnöistä. Google-mainonta on myös ketterä ja edullinen tapa mainostaa eri kampanjoita ja sesonkitarjouksia. Yksinkertaisimmillaan hyvin toteutettu Google-mainonta tuo ostoaikeissa olevia potentiaalisia asiakkaita mainostavan yrityksen sivuille.

Jokainen yritys voi mainostaa Googlessa

Google-mainonta sopii lähes kaikille yrityksille. Poikkeuksina ovat sellaiset yritykset, joiden tuotteet tai palvelut ovat niin pienelle kohderyhmälle suunnattuja, ettei niitä etsitä juurikaan Googlesta. Muulta osin Google-mainonta voi auttaa tavoittamaan asiakkaita yrityksen koosta, alasta tai maantieteellisestä sijainnista riippumatta.

Google-mainokset tavoittavat tuotetta tai palveluita jo etsiviä

Google-mainokset ovat tehokas tapa tavoittaa jo ostoaikeissa olevia henkilöitä, sillä kyseiset mainokset näkyvät vain silloin, kun henkilö kirjoittaa Googleen hakusanan. Toisin sanoen haun tehnyt etsii kyseistä tuotetta tai palvelua, jotta löytäisi mahdollisimman sopivan ja laadukkaantuntuisen palveluntarjoajan. Tällöin mainosta klikkaava on jo paljon lähempänä ostopäätöstä kuin esimerkiksi henkilöt, jotka näkevät monta eri mainosta sanomalehdessä ja eivät varsinaisesti välttämättä etsi mainoksen palvelua.

Lisää asiakkaita Google-mainonnan avulla

Google-mainonta voi siis hyvinkin suorasti tuoda lisää asiakkaita yritykselle. Mainosta klikattuaan asiakas voi esimerkiksi heti ostaa tuotteen verkkokaupasta, tehdä suoran ajanvarauksen tai lähettää tarjouspyynnön. Google-mainonta on myös moneen muuhun markkinointikanavaan verrattuna varsin edullinen ja helppo toteuttaa. Google-mainonnan hinta riippuu paljon yrityksen alasta ja kampanjan laajuudesta, mutta muutaman euron päiväpanostuksella saadaan jo tuloksia. Google-mainonnan sisältöä voidaan muokata helposti, jolloin saadaan esimerkiksi tietyn ajan voimassa olevat tarjoukset mainosteksteihin näkyviin. Jos yritys haluaa lisää asiakkaita, Google-mainonta on hyvä tapa aloittaa asiakasmäärän kasvattaminen.

Takaisin ylös >
Google-mainonta on kustannustehokasta

Google-mainostaminen on moneen muuhun mainosmuotoon verrattuna hyvinkin kustannustehokasta. Google veloittaa mainonnassa jokaisesta toteutuneesta klikistä, joten jos et saa klikkejä, et saa laskuakaan. Google-mainosten klikkien hinnat vaihtelevat suuresti muutamasta sentistä jopa yli kymmeneen euroon. Kilpailuilla aloilla ja suurissa kaupungeissa klikkihinnat ovat yleensä korkeimmat.

Valitse riittävä budjetti Google-mainostamiseen

Google-mainostamisen hinta määräytyy pitkälti sen mukaan, mitä olet valmis budjetoimaan mainontaan. Jos budjetti on liian pieni, yrityksen Google-mainokset eivät näy kaikissa mahdollisissa hauissa, kun syntyneet klikit ovat kuluttaneet jo päiväkohtaisen budjetin loppuun. Esimerkkinä, jos yhden klikin keskimääräinen hinta on kaksi euroa, ei kahden euron päiväbudjetilla välttämättä saada kovin suurta klikkimäärää. Päivä- ja kuukausikohtainen budjetti kannattaakin aina valita siten, että mainonnalla saavutettaisiin mahdollisimman hyvä peitto. Toki aina ei ole mahdollista sijoittaa Google-mainontaan paljon euroja täydellisen näkyvyyden saamiseksi. Tällöin kannattaakin panostaa laatuun määrän sijaan ja pyrkiä näyttämään Google-mainoksia vain mahdollisimman relevanteissa hauissa.

Mainostaminen Googlessa tuo edullisia tuloksia

Google-mainostaminen tuo parhaillaan satoja tai jopa tuhansia klikkejä hyvin edulliseen hintaan. Kun Google-mainos on kohdistettu oikein, on hyvin todennäköistä, että mainosta klikanneista henkilöistä saadaan yritykselle myös uusia asiakkaita. Mainostaminen Googlessa on helposti mitattava mainosmuoto, ja mainonnan tuomaa etua on myös helppo seurata ja laskea, toisin kuten esimerkiksi sanomalehti- tai tv-mainonnassa. Kun yritys on päässyt hyvään alkuun Google-mainonnassa, on mediabudjettia helppo nostaa hiljalleen, jolloin myös kauppojen määrä odotettavasti kasvaa. Google-mainostaminen on siis helppo aloittaa pienemmällä budjetilla ja kasvattaa sitä tarvittaessa tulosten puhuessa puolestaan.

Takaisin ylös >
Miten saan lisää asiakkaita hakukonemainonnan avulla?

Google-hakukonemainonta on monesti tehokas ja helposti mitattava tapa saada lisää asiakkaita yritykselle kuin yritykselle. Jos yrityksen tarjoamaa tuotetta tai palvelua haetaan Googlesta, on silloin yrityksellä hyvät edellytykset myös onnistuneelle hakukonemainonnalle. Tällöin yritykselle on edullista ja helppoa saada lisää asiakkaita hakukonemainonnan avulla.

Hakukonemainonta auttaa asiakkaita löytämään sivustosi

Jos yrityksesi sivusto ei löydy Googlen niin sanottujen luonnollisten tuloksien etusivulta, eli jos sivu ei näy listalla, kun joku kirjoittaa Googleen hakusanan, todennäköisyydet sivustosi löytymiseen heikkenevät oleellisesti. Moni ei vaivaudu enää klikkaamaan itseään Googlen hakutulosten toiselle tai saati kolmannelle sivulle vaan tyytyy vertailemaan ensimmäisen sivun hakutuloksia. Tällöin, jos sivustosi luonnollinen eli orgaaninen näkyvyys ei riitä ensimmäiselle hakutulossivulle, voit paikata ongelmaa hankkimalla Google-hakukonemainontaa, jolla tähdätään ensimmäisten hakutulosten joukkoon. Monesti tämänkaltaisissa tapauksissa suurin osa yrityksen sivustolle saatavasta liikenteestä tulee juuri hakukonemainonnan kautta ja näin saat myös sinun yrityksellesi lisää asiakkaita hakukonemainonnan avulla.

Tarjoukset houkuttelevat klikkaamaan hakukonemainonnassa

Google-hakukonemainonnassa olisi hyvä aina olla houkuttelevat mainostekstit, joiden takia haun tehnyt henkilö klikkaa mainosta. Mainosteksteihin saadaan myös helposti mukaan erilaisia tarjouksia, jotka ovat oiva tapa saada yritykselle lisää asiakkaita hakukonemainonnan avulla. Mielenkiintoiset tarjoukset mainosteksteissä saavat aina enemmän klikkejä kuin tavalliset ja geneeriset mainostekstit. Kun siis tarvitset lisää asiakkaita, hakukonemainonta on varma valinta lähes jokaiselle yritykselle.

Takaisin ylös >