Päivitä ja rikasta asiakastietoja

Finanssialan yritys halusi varmistaa, että sen asiakas­tiedot pysyvät ajan tasalla ja ovat luotet­tavia. Rakensimme yritykselle jatkuvan päivitys­palvelun Väestö­tieto­järjestelmään (VTJ). Kuluttajien nimet ja osoitteet päivittyvät yrityksen asiakas­rekisteriin auto­maattisesti sekä samalla kuolleet huomioidaan asiakas­tiedoissa. 

Hyödynnä asiakasrekisterisi koko potentiaali myynnissä ja markkinoinnissa

Data & Analytiikka

Miksi?

Ajantasaiset asiakastiedot ovat tuloksellisten asiakaskohtaamisten edellytys. Kun asiakastiedot ovat kunnossa, hukkakontaktoinnit ja väärin kohdistetut viestit vältetään ja yrityksen myynti- ja markkinointitoimenpiteet tehostuvat. Koska asiakastiedoista karkeasti ottaen 20–25 % vanhentuu vuosittain, vaatii asiakasrekisteri säännöllistä huoltoa ja ylläpitoa.

Mitä?

Voimme päivittää ja rikastaa asiakastietoja lukuisista eri lähteistä. Käytössämme olevat Fonectan omat sekä viranomaislähteet kattavat Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa yhteensä noin 25 miljoonaa kuluttajaa. Hyödynnämme kansallisia, virallisia tietokantoja (esim. väestötietokannat ja muut yhteystietojen ylläpitoon ja poimintoihin soveltuvat tietokannat), B2B-tietokantoja sekä numero- ja ajoneuvotietoja.

Asiakastietojen päivityksen voi tehdä kertaluontoisesti tai jatkuvana automaattisena palveluna. Jos asiakastiedot ovat päivittäisessä käytössä, on niiden jatkuva ylläpito välttämätöntä. Asiakkaiden kontaktointiin harvakseltaan käytettäviä tietoja sen sijaan on tarpeen päivittää kertaluontoisesti tasaisin väliajoin. Toteutustapa riippuu mm. asiakas­rekisterin sisällöstä, koosta ja käyttökohteesta.

Pelkät asiakkaiden yhteystiedot eivät sinällään kerro asiakkaista tarpeeksi, eivätkä asiakkaat välttämättä halua kertoa itsestään lisää ilman houkuttavia kannustimia. Jotta asiakastiedoista saataisiin täysi hyöty irti, on niitä hyvä rikastaa. Asiakastietojen rikastamisessa voidaan tuoda asiakasrekisteriin puuttuvia ja tarpeellisia tietoja tai rikastaa asiakastietoja esimerkiksi segmentointitiedolla. 

Asiakastietojen päivitys ja rikastus - tuotteet ja palvelut

Kuluttajatietojen päivitys ja rikastus

Ymmärrä asiakkaitasi paremmin, tavoita heidät varmemmin ja kohdenna viestit oikeille henkilöille päivittämällä ja täydentämällä asiakasrekisteriäsi.

  1. Asiakasrekisterisi tehokas ja hallittu käyttö

    Asiakastietoja tulee päivittää säännöllisesti, jotta voit olla varma että viestisi menevät perille ja oikeille henkilöille. Kuluttaja­tiedoista n. 20 % vanhenee vuoden aikana kun ihmiset muuttavat, menevät naimisiin, eroavat, syntyvät ja kuolevat. Fonecta auttaa sinua käyttämään asiakas­rekisteriäsi hallitusti - avullamme saat todellisen asiakasmääräsi tietoosi. 

  2. Rikasteilla lisää asiakasymmärrystä

    Asiakastietojen rikasteiden, kuten segmentointi- ja kuluttaja­luokitus­tietojen avulla hyödynnät asiakas­rekisterisi koko potentiaalin, tunnet asiakkaasi paremmin ja pidät huolen siitä, että markkinointi­toimenpiteesi tavoittavat oikean kohde­ryhmän.

  3. Kehitä liiketoimintaasi oikean tiedon perusteella

    Liiketoiminnan asiakaslähtöinen kehittäminen tapahtuu ajantasaisen asiakas­rekisterin pohjalta. Parhaisiin tuloksiin päästään, kun strategia, budjetoinnit ja prosessit pohjataan ajantasaiseen ymmärrykseen nykyisistä asiakkaista, heidän määrästään ja käyttäytymisestään.

Kuluttajarekisterin päivityksessä saat meiltä asiakkaittesi muuttuneet nimi-, osoite- ja puhelinnumerotiedot sekä tiedot kuolleista, alaikäisistä, tupla-asiakkuuksista ja virheistä. Tietolähteinä ovat viranomais­rekisterit, Väestö­tietojärjestelmä ja Ajoneuvo­liikennerekisteri sekä Fonectan tilaajatietokanta ja ASML:n markkinointikieltorekisterit. Päivitys voidaan tehdä joko kerta­luonteisesti tai jatkuvana palveluna. Asiantuntijamme auttavat oikean päivitystavan, -sisällön ja -rytmin valinnassa. Maksuttoman asiakasrekisterin kuntotestin avulla saat selville paljonko rekisterissäsi on vanhentunutta tietoa.

Päivityksen yhteydessä voit rikastaa rekisteriäsi erilaisilla kuluttaja- ja estimaatti­luokituksilla, jotka auttavat ymmärtämään tarkemmin asiakkaidesi ominaisuuksia ja arkea sekä kohdentamaan markkinointi­toimenpiteitäsi tehokkaammin. Voimme liittää asiakasrekisterisi henkilöihin rikasteena esimerkiksi demografisia estimaatteja (kuten ikäluokka ja sukupuoli), kuluttajien asenteita kuvaavia estimaatteja (kuten digi/some/mobiili-palvelujen varhaiset omaksujat), tai ostopäätöksiä ennustavia estimaatteja (kuten autonvaihto­ennuste). Ota yhteyttä ja kysy meiltä mistä estimaateista voisi olla eniten hyötyä juuri sinun yrityksellesi.

Ota yhteyttä

Yritystietojen päivitys ja rikastus

Tehosta toimintaasi päivittämällä, täydentämällä ja rikastamalla asiakasyritystesi tiedot rekisteriisi.

  1. Yritystiedot automaattisesti ajan tasalla

    Vanhat ja virheelliset yhteystiedot vievät turhaan tehokkuutta toiminnastasi. Päivitämme tiedot puolestasi ajan tasalle käyttämällä Suomen kattavinta yritys­tietokantaa.

  2. Päättäjä- ja muut tiedot käden ulottuvilla

    Asiakasrekisteriä kerätessä jää tietoihin usein aukkoja, joita Fonecta voi täydentää. Asiakastietoihin voidaan suoraan lisätä muun muassa yrityksen tunnusluvut ja elinkaaren vaihe tai päättäjien nimi- ja yhteystiedot, joita Fonectan kannasta löytyy yli 425 000 kpl.

  3. Asiakasrekisteri hyötykäyttöön

    Rikastamalla asiakastietojasi voit mukauttaa asiakasviestintää esimerkiksi toimialan, yrityksen liikevaihto- ja henkilökuntaluokan tai päättäjän vastuualueen mukaan - ja näin tehdä tuloksellisempaa markkinointia. Päivitetyn rekisterin avulla kehität liiketoimintaasi asiakaslähtöisesti prosessien ja strategian pohjautuessa ajantasaiseen tietoon asiakkaistasi.

Fonectan yritystietojen päivitys- ja rikastuspalveluiden avulla pidät asiakasyritystesi tiedot aina ajan tasalla. Rekisterissäsi oleva tietosisältö voidaan tuoreuttaa ja siihen voidaan täydentää puuttuvat tiedot niin yrityksistä kuin päättäjistäkin. Rekisteriä voidaan myös rikastaa oman liiketoimintasi edistämistä auttavilla tiedoilla kuten talouden tunnusluvuilla tai vaikkapa yrityksen elinkaarella. Kerromme lisäksi mikäli yritys on fuusioitunut, lopettanut toiminnan, tai duplikaattina rekisterissä.

Toteutus voidaan tehdä kertaluontoisesti tai jatkuvana palveluna, tarpeen mukaan. Fonectan asiantuntijat auttavat oikean  ratkaisuvaihtoehdon valinnassa ja toteuttavat veloituksetta analyysin rekisterin kunnosta.

Ota yhteyttä

Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi niin olemme sinuun yhteydessä.

Yhteydenottopyynnön jättäminen ei sido sinua mihinkään.

Täyttämällä lomakkeen et sitoudu mihinkään, vaan annat Fonecta-konserniin kuuluville yhtiöille luvan olla sinuun yhteydessä.

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.