Tehokas myynti- ja liidikanava vaikka vuorokauden ympäri
Yhä useammin tiedonhaku ja ostopäätökset tehdään iltaisin ja viikonloppuisin. Saavatko asiakkaasi palvelua, kun he sitä tarvitsevat? Fonecta Chatin avulla palvelet asiakkaitasi myös silloin, kun he ovat etsimässä tietoa tuotteistasi tai palveluistasi liikkeesi aukioloaikojen ulkopuolella.

”Kun Fonectan kautta tulee yhteydenottopyyntöjä, voin olla varma, että niissä on järkeä. Erityyppiset tiedustelut ohjautuvat chatin kautta oikeisiin kanaviin.” - K2 Search

Mikä on Fonecta Chat?

Fonecta Chat helpottaa arkeasi, lisää myyntiäsi, parantaa asiakaskokemustasi ja auttaa sinua keskittymään rauhassa ydinbisneksesi pyörittämiseen. Me palvelemme asiakkaitasi kotisivuillasi, kartoitamme kotisivukävijäsi tarpeen ja hankimme liidejä chatin kautta. Fonecta Chat on ISO 9001 –laatusertifioitu.

Et maksa turhasta

Meillä et maksa turhasta, vaan saat käyttöösi palvelun, joka maksaa itsensä takaisin kasvaneena myyntinä ja tyytyväisempinä asiakkaina. Keskimäärin 50 % käymistämme chat-keskusteluista päätyy liidiin, tarjouspyyntöön, tilaukseen tai varaukseen.

Chat-palvelun avulla lisää myyntiä

Hoitamistamme B2B-yritysten verkkosivujen chat-keskusteluista keskimäärin 50 % päätyy yhteydenotto- tai tarjouspyyntöön tai muuhun liidiin.

Lisää asiakkaita chatista

Fonecta Chat –myynti on palvelu, jolla tehdään kotisivukävijöistäsi asiakkaita. Chatin kautta palvelevat myyjämme kartoittavat kotisivukävijäsi tarpeen, vastaavat mieltä askarruttaviin kysymyksiin, suosittelevat asiakkaillesi tuotteitasi ja palveluitasi ja kääntävät kotisivukävijöitäsi liideiksi ja tarjouspyynnöiksi sekä tilauksiksi ja varauksiksi.

Kerro meille tuote tai palvelu, josta haluat liidejä tai tilauksia, kilpailuetusi, millaisia asiakkaita tavoittelet sekä mitä tietoja toivot meidän kartoittavan kotisivukävijöiltäsi. Me hoidamme loput!

Kävijät liideiksi

Tarjoamme chat-palvelua myynnin tueksi. Fonecta Chat on palvelu, jolla käännetään kotisivukävijöitä asiakkaiksi; tärkeään myyntikanavaasi eli kotisivuillesi tuodaan myyjä. Hoitamistamme B2B-yritysten verkkosivujen chat-keskusteluista keskimäärin 50 % päättyy yhteydenotto- tai tarjouspyyntöön tai muuhun liidiin.

Löydät yhteenvedon kaikista verkkosivulla käydyistä chat-keskusteluista Oma Fonecta –palvelusta, johon saat tunnukset palvelun käyttöönoton yhteydessä. Lisäksi kaikki tarjouspyynnöt, tilaukset, varaukset ja yhteydenottopyynnöt lähetetään sinulle viipymättä esimerkiksi sähköpostilla.

Chat-myynti

Luomme verkkosivuillesi avaimet käteen -palveluna chatin, jonka kautta hoidamme myynnin ja liidien hankinnan. Palvelemme kotisivuillasi silloin, kun asiakkaasi sitä tarvitsevat – myös iltaisin ja viikonloppuisin ja tarvittaessa vaikka 24/7.

Chat-palvelumme huomaa jokaisen sivuille saapuvan ja tuo myyjän asiakkaan avuksi. Myyjä voi tarjota apua kävijöille, joita kiinnostavat erityisesti tärkeimmät tuotteesi ja palvelusi. Chatin kohdentaminen ja palvelun optimointi yrityksesi tarpeisiin on erittäin tärkeä osa palveluamme. Chat-myyjän tehtävä on tuottaa mahdollisimman paljon liidejä ja tarjouspyyntöjä, suositella tärkeimpiä palveluitasi ja tehdä lisämyyntiä.

”Kun asiakkaalla on ostomoodi päällä, niin palvelua pitää antaa. Jos yhteydenotto ei heti onnistu, aika nopeasti otetaan listalta seuraava firma.” -Rustholli

Kasvata myyntiä ja paranna asiakastyytyväisyyttä

Hoidamme päivittäin noin 30 000 myynti- ja asiakaspalvelukontaktia ja keskitymme tuottamiemme liidien ja tarjouspyyntöjen laatuun. Tämän ansiosta olemme nousseet Suomen suurimmaksi ja luotetuimmaksi chat-palveluntarjoajaksi. Laatumme perustuu vuosien kokemukseen sekä jatkuvaan kehitykseen ja chat-myyjiemme korkeatasoiseen koulutukseen. Chat-palvelumme on ISO 9001 –laatusertifioitu.

Vastauksia nopeasti

Tutkimuksen mukaan 64 % kuluttajista sekä jopa 80 % B2B-ostajista odottaa asiakaspalvelun vastaavan kysymyksiin reaaliajassa (State of Service, Salesforce.com, inc.2017). Chatin kautta saatu liidi on lähetetty myyntitiimillesi alle minuutissa.

Vapauta aikaa muuhun käyttöön

Välitämme kerätyt tarjouspyynnöt ja liidit sinulle toiveesi mukaan sähköpostilla ja/tai tekstiviestillä. Lisäksi kaikki yhteydenotot ja chat-keskusteluista tehdyt yhteenvedot kirjataan Oma Fonecta –palveluun.

Ota Fonecta Chat helposti käyttöön!

Palvelun käyttöönotto on tehty mahdollisimman vaivattomaksi. Tutustu eri vaiheisiin alla.

Alkukartoitus

Asiantuntijamme käyvät kanssasi läpi yrityksesi keskeiset tuotteet, palvelut ja kilpailuedut. Valitsemme yhdessä sopivat palveluajat. Tarkistamme, että nettisivujesi näkyvyys on riittävä ja haemme sivuille lisää liikennettä tarvittaessa esimerkiksi hakukonemainonnan avulla.

Työkalut kuntoon

Varmistamme, että myyjillämme ja asiakaspalvelijoillamme on kaikki tarvittavat tiedot onnistuneen myynti- ja asiakaspalvelutilanteen toteuttamiseksi ja liidien keräämiseksi. Suunnittelemme ja rakennamme chat-palvelun vastaamaan juuri sinun yrityksesi tarpeita.

Tulokset talteen

Liidit ja yhteydenotot välitetään sinulle aina joko sähköpostilla tai tekstiviestillä. Lisäksi kaikki yhteydenotot ja keskusteluista tehdyt yhteenvedot kirjataan maksuttomaan Oma Fonecta –palveluun, johon toimitamme sinulle tunnukset. Sinun tarvitsee keskittyä vain kauppojen tekemiseen!

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Miten palvelunne on auki?

Asiakaspalvelu- ja myyntikeskuksemme on auki läpi vuoden, viikon jokaisena päivänä. Aukioloaika on sovittavissa yrityksesi tarpeiden mukaan. Tarvittaessa olemme käytössäsi 24/7. Suurin osa asiakkaistamme valitsee palveluajat maanantaista sunnuntaihin klo 8 – 22. Tämä on se aikahaarukka, jolloin kuluttaja-asiakkaat ja yrityspäättäjät odottavat saavansa palvelua.

Vastaako yritykseeni tuleviin yhteydenottoihin toimialan asiantuntija?

Fonecta Chatissa vastaavat 020202 Palvelun chat-asiakaspalvelijat. 020202 Palvelu on valittu kuusi kertaa peräkkäin Suomen parhaimmaksi puhelinpalveluksi (Taloustutkimus 2010 – 2015). Yritykseesi tuleviin yhteydenottoihin vastaavat siis asiakaspalvelun ja myynnin ammattilaiset, jotka edustavat yritystäsi luotettavasti ja toimivat antamasi palveluohjeistuksen mukaisesti. Emme ole korvaamassa sinun ammattitaitoasi, vaan parantamassa yrityksesi palvelutasoa ja nostamassa myyntiäsi. Myynti ja asiakaspalvelu ovat meidän ydinosaamistamme.

Mitä hyötyä on palvelun ulkoistamisesta Fonectalle?

  • Voit joustavasti laajentaa palvelukanaviesi aukioloaikaa.
  • Saat käyttöösi joustavan henkilöresurssin, joka on tarvittaessa käytettävissä vaikka 24/7 vuoden jokaisena päivänä.
  • Otat helposti käyttöön palvelukanavan, joka on asiakkaillesi luonnollinen ja nopea tapa olla yhteydessä yritykseesi.
  • Pääset tehostamaan myynti-, palvelu- ja tuotantoprosessejanne, kun oma tai henkilökuntasi työpanos ei ole sidottu chatissa päivystämiseen.
  • Yksikään mahdollisuus liidiin tai tarjouspyyntöön ei jää kartoittamatta.
  • Aina luotettava ja ammattitaitoinen palvelu chatissa.
  • Saat kilpailuetua, kun yhteydenottoihin vastataan nopeasti.
Lataa lisää

Toimialani on hyvin kausiluonteinen. Syksyllä yhteydenottojen määrä kaksinkertaistuu muuhun vuoteen verrattuna. Miten tämä vaikuttaa kustannuksiin?

Fonecta Chat –palvelupakettia voit kuluitta vaihtaa vaikka kuukausittain juuri yrityksellesi sopivaksi. Voit varautua sesonkiin ilmoittamalla pakettimuutoksesta Fonectalle vähintään viisi arkipäivää ennen kuunvaihdetta, jolloin kustannukset pysyvät sinulle mahdollisimman edullisina tapahtumamäärän kasvaessa.

Kuka kouluttaa asiakaspalvelijanne?

Kun palvelu otetaan käyttöön, selvitämme asiakasyrityksen kanssa kaiken palvelukokonaisuuten liittyvän ja koulutamme myyjämme ja asiakaspalvelijamme vastaamaan yrityksenne myynnistä ja asiakaspalvelusta. Pidämme henkilöstömme osaamista yllä jatkuvalla koulutuksella. Oma valmennusorganisaatiomme kouluttaa työntekijöitämme kolmen viikon välein. Päivittäisessä työssä heitä tukee lähiesimies sekä perehdyttäjä.

Mitä chat-myyjänne tekevät?

Chat-myyjä on nopeasti tavoitettavissa verkkosivullasi, jotta ostosignaaleja osoittava sivustovierailija saa nopeasti vastauksen kysymyksiinsä. Chat-myyjämme kartoittavat kotisivukävijän tilanteen ja tarpeen, vastaavat kysymyksiin, tekevät lisämyyntiä ja ohjaavat tekemään tilauksen suoraan tai keräävät tarvittavat tiedot tarjouspyyntöä/liidiä varten.

Mitä hyötyä chatistä on?

  • Sivustosi ei jää vaille myyjää, vaan chatissä myyjä on paikalla kuten kivijalkamyymälässäkin.
  • Chat parantaa sivutosi konversiota merkittävästi.
  • Chat-palvelua käyttäneiden asiakkaiden keskiostos on keskimäärin 28 % suurempi kuin muiden asiakkaiden.
  • Kohottaa brändimielikuvaa ja antaa kilpailuetua.
  • Sivustokävijöistä saadaan helposti kartoitettua potentiaaliset ostajat liideiksi ja tarjouspyynnöiksi.
  • Optimoinnilla ja markkinoinnilla sivustolle ohjatut vierailijat konvertoituvat tehokkaammin asiakkaiksi.

Kuka asentaa chatin?

Chatin asentaminen on helppoa. Saadaksesi palvelun käyttöösi, tarvitaan vain pieni lisäys verkkosivuillesi. Käyttöönottovaiheessa arvioimme mikä on sinun tilanteessasi paras tapa: teemmekö lisäyksen puolestasi, annammeko sinulle ohjeet lisäyksen tekemiseen vai sovimmeko lisäyksestä verkkosivujesi ylläpitäjän kanssa.

Tuleeko chat aina kaikille sivuille?

Oletuksena chat lisätään sivupohjaan, jolloin se tulee automaattisesti näkyviin kaikille alasivuille ja se seuraa mukana asiakkaan liikkuessa eri sivujen välillä. Tarvittaessa chat voidaan myös aktivoida vain tietyille sivuille.

Mitä chat-alustaa käytätte?

Yhteistyökumppanimme on Giosg.com ja käytämme heidän tarjoamaansa chat-alustaa. Kehitämme alustaa aktiivisesti tiiviissä yhteistyössä Giosgin kanssa.

Voidaanko chat-alusta muokata yritykseni näköiseksi?

Ikkuna on täysin muokattavissa. Asiantuntijamme suunnittelevat ja toteuttavat juuri sinun sivuillesi sopivan ikkunan.

Mitä käyttöönotto vaatii minulta?

Tarvitsemme yhteensä noin tunnin aikaasi. Noin puoli tuntia kuluu palveluohjeistuksen kokoamiseen ja käyttöohjeiden läpikäyntiin. Aikaa kuluu hieman myös testaukseen ja optimointiin.

Millaiselle yritykselle chat sopii?

Kaikille, joilla on verkkosivut ja jotka haluavat parantaa myyntikonversiotaan, kerätä kaikki liidit talteen tai parantaa asiakaspalveluaan.

Mistä tietää kuinka paljon kävijöitä on verkkosivulla/verkkokaupassa?

Voit liittää sivustoosi kävijäseurannan. Esimerkiksi Google Analytics on monipuolinen työkalu verkkosivujen kävijäliikenteen seurantaan ja analysointiin.

Ladataan...

Katso myös:

EsittelyChat-palveluMiksi Fonecta Chat?Näin palvelu toimii FAQMuut palvelut yrityksille

Fonecta Chat -asiakkaitamme

Reteko Oy
Tulokset

Nousu verkon luonnollisissa hakutuloksissa vahvaan kasvuun

+450% kävijöitä sivustolle

Myynti noussut

Lue lisää
Plusprint
Tulokset

Hyvää asiakaspalvelua verkossa silloin kun asiakkaalle sopii

Yhteydenottojen sumat helpottaneet

Parhaita mahdollisia liidejä chatista

Lue lisää
Jyväskylän Laatta Leevi
Tulokset

Chatin kautta suoraan tarjouspyyntöjä

Laadukasta asiakaspalvelua verkossa

Lue lisää
VM-Autolasi Oy
Tulokset

Fonecta auttoi yrittäjää tavoittamaan uusia asiakkaita verkosta sekä helpotti yrittäjän kiireitä vastaamalla asiakkaiden kyselyihin yrittäjän puolesta ja keräämällä tarjouspyynnöt talteen chatin avulla.

Lue lisää
Tutustu myös muihin asiakkaisiimme »

Voimmeko kertoa lisää siitä, miten yrityksesi hyötyisi Fonecta Chat –palvelusta? Ota yhteyttä!

Lähetä meille viesti

Soita meille*

020 692 999

Anna meidän soittaa sinulle

* Arkisin klo 8-16. Matkapuhelimista 8,35 snt/puhelu + 18,05 snt/min. Kiinteästä puhelinverkosta 8,35 snt/puhelu + 6,55 snt/min.

Lähetä viesti

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Anna meidän soittaa sinulle

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Etkö ole varma, mistä lähteä liikkeelle?

Selvitä lyhyen kyselymme avulla, mikä palvelu sopii parhaiten yrityksesi tarpeisiin.

Fonecta on Google Premier Partner. Kumppanuus takaa palvelun korkean laadun ja hinnoittelun läpinäkyvyyden.
Suomen ainoana virallisena LinkedIn-kumppanina tarjoamme käyttöösi monipuoliset mainosmuodot ja analyysit.
Fonecta on Uusyrityskeskusten valtakunnallinen digimarkkinoinnin koulutuskumppani.
Tuemme rehtiä kilpailua. Panostamme avoimuuteen ja huolehdimme, että lakisääteiset velvoitteet ovat ajan tasalla.