Jo 76% kuluttajista on ostanut verkkokaupasta - vie siis tuotteesi verkkoon!

Avaimet käteen -verkkokauppa

Laadukas ja helppokäyttöinen verkkokauppa avaimet käteen -palveluna

Monipuolinen

Verkkokaupparatkaisumme automatisoidut toiminnot säästävät aikaa ylläpidon päivittäisissä rutiineissa. Ohjelmisto sisältää valmiiksi kaikki tärkeimmät verkkokaupan markkinointi- ja myynninedistämistyökalut.

Toimiva kokonaisuus

Avaimet käteen -verkokkauppa sisältää ammattilaisen suunnitteleman houkuttelevan ulkoasun, hakukoneystävällisen tekstin verkkokaupan etusivulle, sekä testatun, käyttäjäystävällisen teknisen ratkaisun, joka takaa parhaan käyttäjäkokemuksen.

Helppokäyttöinen

Pystyt helposti hallinnoimaan tuotteitasi ja tuotekategorioita, tekemään kampanjoita sekä päivittämään sivustoa. Tuotteiden toimittaminen ja maksaminen on tehty helpoksi sekä asiakkaalle että yrityksellesi.

Avaimet käteen -verkkokaupparatkaisumme sisältää

  • Hakukoneystävälliset tekstit verkkokaupan etusivulle (max. 300 sanaa)
  • Tuotekategorioiden tekstituotanto (max. 10 tuotekategoriaa, max. 200 sanaa per tuotekategoria)
  • Verkkokaupan ulkoasu ja käytettävyys yrityksellesi räätälöitynä
  • Ensimmäiset 10 tuotetta valmiiksi syötettynä parhaiden käytäntöjen mukaisesti kategorisoituna
  • Rajaton määrä tuoteryhmiä
  • Asiakastuki, jonka tarjoaa suomalainen palveluntuottaja Pulse247 Oy
  • Valitsemasi paketin mukainen määrä tuotteita (max. 100, 1000 tai 10 000 tuotetta)
  • Valitsemasi paketin mukaiset kieliversiot (2, 5 tai 10 kieliversiota)
  • Valitsemasi paketin mukainen määrä levytilaa kuville ja muille tiedostoille (200 Mt, 2Gt tai 20 Gt)

Avaimet käteen -verkkokauppa on tehokas kokonaispaketti, jolla tavoitat asiakkaasi verkossa

1
Ulkoasu

Verkkokauppaprojekti sisältää verkkokaupan graafisen suunnittelun ja toteutuksen sekä verkkokaupan ohjelmoinnin verkkokauppa-alustaan. Verkkokauppa toteutetaan mobiiliystävälliseksi (responsiiviseksi) jolloin verkkokauppa toimii kaikilla päätelaitteilla.

2
Sisältötekstit

Ammattilaiset (copywriterit) suunnittelevat vahvalla ammattitaidolla myös vaativimpienkin alojen ja sivustojen tekstit. Sisältötekstien toteutukseen kuuluu osana aina sivuston metatietojen suunnittelu ja toteutus, joka on olennainen osa verkkokaupan sisältöä, jotta verkkokauppa löytyy hakukoneista.

3
Ylläpito

Kun verkkokauppasi on pystyssä, ylläpidät sitä helposti. Pidät esimerkiksi tuotteet helposti järjestyksessä näppärän drag'n drop ominaisuuden avulla. Voit käyttää säästyvän ajan oleelliseen, eli liiketoimintasi kasvattamiseen.

Tutustu verkkokaupparatkaisumme ominaisuuksiin

1
Täysin ylläpidetty

Täysin ylläpidetty verkkokaupparatkaisumme sisältää palvelintilan ja ilmaisen oletusverkkotunnuksen. Ohjelmistopäivitykset asennetaan automaattisesti eli sinulta ei edellytetä useimmiten mitään toimenpiteitä päivitysten yhteydessä. Myös uudet ominaisuudet tulevat suoraan verkkokauppasi käyttöön. Apunasi on aina nopea ja avulias asiakaspalvelu, sekä kattavat ohjeet.

2
Hakukonelöydettävyys

Verkkokaupparatkaisumme hakukoneystävällinen lähdekoodi parantaa kauppasi sijoitusta luonnollisissa hakutuloksissa, sekä sisältää useita tehokkaita työkaluja hakukoneoptimointiin. Hyvin optimoidulla verkkokaupalla keräät kävijöitä ilmaisen hakukoneliikenteen kautta ja saat kävijät konvertoitumaan tehokkaasti.

3
Kampanjat ja alennuskupongit

Erilaisten kerta-alennusten ja alennuskampanjoiden luonti käy näppärästi taustahallinnasta. Voit määrittää kampanjalle haluamasi tuotteet ja asiakasryhmät, sekä tarjota vaikka ilmaiset toimituskulut tietyn summan jälkeen. Voit luoda asiakkaillesi euro- ja prosenttimääräisiä kertakäyttökuponkeja tai vaikkapa lahjakortin, jota voi käyttää niin kauan, kunnes sen arvo on kokonaan käytetty.

Maksupalvelut ja maksut

Voit käyttää verkkokaupassasi lukuisia erilaisia maksuvaihtoehtoja. Verkkopankkipainikkeet ja luottokorttimaksut ovat asennettavissa ulkoisten palveluiden kautta. Käytössäsi on useita kansainväliseen kaupankäyntiin soveltuvia maksupalveluja, kuten Klarna, Adyen, Paypal ja Bitpay. Pankkiyhteys-laajennuksen avulla voit automaattisesti lukea ja kohdistaa maksuja tilauksille verkkokauppasi pankkitililtä. Maksujen palautus onnistuu puolestaan helposti Klarnan avulla suoraan verkkokaupan hallintatyökalusta.

Verkkokaupan toimitukset kotimaahan ja ulkomaille

Verkkokaupparatkaisumme sisältää suorat integraatiot Matkahuollon ja Postin palveluihin, eikä niiden käytöstä peritä erillisiä kuluja. Asiakkaalle esitettävät toimitustavat valitaan tilauksessa olevien tuotteiden painojen ja pakettikokojen perusteella. Näin verkkokaupan kassalla ovat aina saatavilla vain ne toimitustavat, joilla tilaus voidaan toimittaa. Myös ulkomaan toimitukset hoituvat helposti: Consignor-laajennuksen avulla saat käyttöösi kaikki tyypillisimmät toimitustavat koti- ja ulkomailla. Laajennusta käyttämällä voit siirtää lähetysten tiedot sähköisesti eri kuljetusyhtiöihin ja tulostaa osoitekortit tilaukselle yhdellä klikkauksella.

Useiden verkkokauppojen hallinta

Voit luoda eri tarkoituksiin erilaisia versioita verkkokaupastasi. Voit perustaa samaan verkkokauppaan esimerkiksi kuluttaja- sekä B2B-puolen ja määritellä kauppaversioille yksilöllisen ulkoasun, tuotevalikoiman, kassan, asetukset ja yhteystiedot. Voit myös rajata verkkokaupan sisällöt (esim. tuotteet, sisältösivut, alennukset) näkymään vain valituissa kauppaversioissa.

Monikielisyys ja kansainvälinen kauppa

Verkkokaupparatkaisumme on suunniteltu lähtökohtaisesti sopivaksi monikieliseen kaupankäyntiin. Palvelupaketista riippuen voit luoda useita erikielisiä versioita verkkokaupastasi, eikä verkkokaupassasi ole pakko olla lainkaan suomenkielistä versiota. Voit käyttää samaa ulkoasuteemaa useissa kieliversioissa. Käännökset toimivat aina teemasta riippumatta. Voit esittää verkkokauppasi hinnat useilla eri valuutoilla ja veroton myynti EU:n ulkopuolelle on helposti asetettavissa. Valmiin Taxfree.PRO-integraation avulla voit automatisoida helposti taxfree-myynnin verkkokaupassasi.

Älykäs sisäinen haku

Verkkokaupparatkaisumme käyttämä sisäinen haku helpottaa ostamista ja tehostaa myyntiä. Nykyaikainen haku kätkee sisäänsä älykkäitä ominaisuuksia, joiden avulla verkkokauppasi asiakkaat löytävät haluamansa heikommillakin hakusanoilla. Älykäs hakukone oppii käyttäjien tekemistä hauista ja ymmärtää myös kirjoitusvirheet, taivutusmuodot ja yhdyssanat. Hakukone pisteyttää hakutulokset ja huomioi myös verkkokauppasi bisneslogiikan: mainostettavaksi merkittyjä ja varastosta löytyviä tuotteita voidaan nostaa hakutuloksissa ylemmäs ja loppuunmyytyjä pudottaa alemmas. Hakutilastojen avulla ymmärrät mitä asiakkaat verkkokaupastasi etsivät.

Ulkoasuteemat

Verkkokauppasi ulkoasu perustuu käytössä olevaan teemaan. Free-pakettimme sisältää yhden valmiin ulkoasuteeman, kun taas Small-, Medium- ja Max-paketeissa valittavanasi on yhteensä neljä ulkoasuteemaa. Joustavan, teemapohjaisen ulkoasujärjestelmän avulla teet verkkokaupastasi yksilöllisen näköisen. Voit luoda useita vaihtoehtoisia sivupohjia, joiden avulla voit vaihdella esimerkiksi tuotesivujen ulkoasua eri tuotteiden välillä. Tuotteiden ja muiden sisältöjen kuvat skaalataan automaattisesti useisiin eri kokoihin.

Osoitekorttien tulostus

Tulosta lähetyksiisi automaattisesti täytetyt osoitekortit suoraan verkkokauppasi hallinnasta valmiilla Postin ja Matkahuollon logistiikkaintegraatioilla. Prinetti-laajennuksella voit tulostaa lähetyksiisi myös esitäytetyt palautuskortit. Tulevaisuudessa Prinetin korvaava Unifau SmartShip on tulossa testikäyttöön kesällä 2017.

SSL-sertifikaatti

Tammikuusta 2017 alkaen Google Chrome -selain alkaa varoittaan HTTP-yhteyksiä käyttävistä sivustoista osoitepalkin alussa tekstillä ”not secure”, joka kertoo käyttäjälle, ettei yhteys palvelimeen ole salattu.

Aiemmin selaimessa on ilmoitettu HTTPS-yhteyden puuttumisesta huomattavasti hienovaraisemmin. Ilmoitus on kuitenkin ollut liian huomaamaton, eikä se ole Googlen mukaan viestinyt käyttäjille tarpeeksi HTTP-yhteyden turvattomuudesta. Myöhemmissä versioissa varoitusta tehostetaan entisestään selkeämmällä punaisella varoitusikonilla ja käyttäjää varoitetaan lopulta kaikista HTTP-sivuista.

Saat SSL-sertifikaatin omalle verkkotunnuksellesi pakettipalveluna, johon kuuluu valitsemasi sertifikaatti, IP‑osoite, asennus ja ylläpito.

QuickSSL® Premium Nopea ja helppo yhden verkkotunnuksen validointi. Soveltuu yhden verkkotunnuksen alla toimiville verkkokaupoille.

QuickSSL® Premium Wildcard Yhden verkkotunnuksen ja sen alidomainien validointi. Sopii verkkokaupoille, joilla useita kieliversioita.

Tuotepaketit

Tuotepaketit-ominaisuuden avulla voit helpottaa ostamista ja kasvattaa keskiostoksen arvoa paketoimalla tuotteet yhteen ja halutessasi tarjoamalla tuotteet edullisemmalla kokonaishinnalla.

Tuotepaketit ovat yksittäisiä tuotteita tai variaatioita sisältäviä paketteja. Tuotepaketit voidaan hinnoitella sen sisältämistä tuotteista poiketen, jolloin voit käyttää ominaisuutta tehokkaasti myös myynninedistämisessä ja keskiostoksen kasvattamisessa.

Tuotepakettien rinnalla tuotteille voidaan määritellä myös vastaavia tai yhteensopivia tuotteita keskioston kasvattamiseksi.

Hallinnoi verkkokauppaasi helposti

1
Tuotevalikoiman ylläpito

Pidät verkkokauppasi tuotteet helposti järjestyksessä näppärän drag'n drop -ominaisuuden avulla. Voit raahailla tuotteita eri tuoteryhmiin tai asettaa niitä vaikka suoraan kampanjoille. Voit luoda yhdestä tuotteesta erilaisia versioita ja määritellä variaatioille haluamasi hinnat, tuotekuvat ja varastotiedot. Räätälöinnit mahdollistavat puolestaan personoitujen tuotteiden tilaamisen: räätälöintivaihtoehto voi olla esimerkiksi kaiverrus koruun. Voit myydä verkkokaupassasi myös digitaalisia palveluja, pääsylippuja tai muita ladattavia tiedostoja.

2
Asiakkuuksien hallinta

Asiakkauuksien hallinta on helppoa. Voit raahata asiakkaita eri ryhmiin samoin kuin tuotteiden kohdalla. Loppuasiakkaille markkinointi esim. tekstiviesteillä käy näppärästi suoraan verkkokaupan hallintatyökalun kautta. Asiakastiedoissa on tarkat tiedot kunkin asiakkaan ostohistoriasta. Löydät tilausten määrät, summat ja tilausten sisältämät tuotteet helposti. Voit myös luoda asiakkaille tilauksia suoraan hallintatyökalusta. Näin esimerkiksi puhelintilaukset hoituvat näppärästi.

3
Tuotevaraston hallinta

Verkkokaupparatkaisumme sisältää varastonhallintatyökalut, joiden avulla määrität helposti varastosaldot tuotteiden ja tuotevariaatioiden osalta. Varastonhallinnan avulla varmistat, ettet myy tuotetta yli rajojen, ja varastohälytysten ansiosta tiedät minkä tuotteiden varastosaldot alkavat olla vähissä. Raporteista saat hetkessä tiedot myydyistä tuotteista, varastosaldoista tai vaikka koko varaston arvosta.

Tilaukset

Pystyt tarkkailemaan asiakkaidesi keskeyttämiä tilauksia, sekä tallentamaan verkkokaupan hallintatyökalussa tilaushakuja, jolloin saat nopeasti näkyville esimerkiksi kaikki perutut tai tietyllä maksutavalla suoritetut tilaukset. Voit myös lähettää asiakkaillesi ennalta määriteltyjä sähköpostiviestejä sekä vapaamuotoisia viestejä suoraan verkkokaupan tilaushallinnasta.

Asiakastilit

Asiakkaillasi on mahdollisuus luoda verkkokauppaasi tili tilauksen yhteydessä, tai tilata ilman rekisteröitymistä. Jos asiakas on luonut tilin, täytetään hänen tietonsa kassalla automaattisesti sisäänkirjautumisen jälkeen. Olemassa olevan asiakasrekisterin lataus verkkokauppaan onnistuu helposti CSV-tiedoston avulla.

Sisällönhallinta

Voit kertoa asiakkaillesi verkkokaupastasi ja tuotteistasi sisältösivujen avulla. Sisältösivut on mahdollista järjestää hierarkisesti, mikä mahdollistaa hyvinkin monipuolisen verkkosivuston ylläpidon verkkokaupan yhteydessä. Uutisten avulla tiedotat asiakkaitasi ajankohtaisista asioista ja bannereilla herätät asiakkaidesi mielenkiinnon millä tahansa verkkokauppasi sivulla.

Tuotesuositukset asiakkaille

Verkkokaupparatkaisumme mahdollistaa myös ristiin myynnin: voit merkitä tuotteita keskenään yhteensopiviksi tai samankaltaisiksi, jolloin voit suositella tuotteita verkkokaupassa asiakkaille. Voit esim. näyttää ostoskorisivulla kaikki tuotteet, jotka ovat yhteensopivia asiakkaan valitsemien tuotteiden kanssa. Nosto-palvelun avulla luot helposti automaattisia, asiakkaiden selauskäyttäytymiseen perustuvia tuotesuosituslistoja mihin tahansa verkkokaupassasi.

Vahvistusviestit tekstiviestinä

Voit toimittaa tilaus- ja toimitusvahvistukset asiakkaillesi sähköpostin lisäksi myös tekstiviestitse. Näin asiakkaasi saavat näppärästi ja nopeasti tiedon tilauksen etenemisestä.

Verkkotunnukset

Verkkotunnus eli domain on kauppasi yksilöllinen osoite internetissä. Yritysasiakkaana voit liittää tilauksellesi oman verkkotunnuksesi. Voit helposti määritellä verkkokauppasi jokaiselle kauppa- tai kieliversiolle omat verkkotunnuksensa.

Suoraviivainen taloushallinto

Automatisoi taloushallinnon rutiinisi yhdistämällä verkkokauppasi käyttämääsi taloushallinnon järjestelmään. Verkkokauppa sisältää myös valmiita integraatioita taloushallinto-ohjelmistoihin.

Saatavilla Q1/2017: Netbaron, ProCountor, Solteq Tekso.

FlashNoden (lisämaksullinen 3. osapuolen palvelu) kautta Netvisor, Passeli, Visma Nova, Lemonsoft, Trust Kapital, Salesforce, Tehden, Elisa Kassa, 2ndChain, Also, Nettivarasto, Posti Warehouse.

Tietosi ovat tärkeitä ja olemme sitoutuneet pitämään niistä hyvää huolta

1
Käytännöt ja jatkuva seuranta

Turvallinen ohjelmisto varmistetaan siten, että kyberturvallisuus otetaan huomioon ohjelmistotuotannon jokaisessa vaiheessa: suunnittelussa, ohjelmoinnissa, testauksessa ja ylläpidossa. Verkkokauppojen toimintaa valvotaan ympäri vuorokauden ja tiedot varmuuskopioidaan vähintään tunneittain. Verkot, infrastruktuuri, palvelimet ja ohjelmistot sekä suorituskyky ovat jatkuvassa valvonnassa.

2
Nopea reagointi

Verkkoja, kriittistä infrastuktuuria, palvelimien laitteita ja ohjelmistoja sekä tietenkin itse ohjelmiston suorituskykyä ja toimintavarmuutta seurataan jatkuvasti. Ongelmiin reagoidaan tarvittaessa nopeasti – vuoden jokaisena päivänä. Jatkuvan seuranta- ja kehitystyön ansiosta pieniinkin häiriöihin pystytään reagoimaan hyvissä ajoin ennen kuin ne pääsevät kasvamaan ongelmiksi.

3
Yhteistyö viranomaisten kanssa

Verkkokauppaohjelmiston toimittaja MyCashflow tekee viranomaisyhteistyötä mm. Viestintäviraston Kyberturvallisuuskeskuksen sekä poliisin kanssa. Tietoverkkojen häirintä- ja loukkausepäilyistä ilmoitetaan järjestelmällisesti eteenpäin.

Kiinnostuitko? Jätä yhteystietosi, niin asiantuntijamme on sinuun yhteydessä

Täyttämällä lomakkeen et sitoudu mihinkään, vaan annat Fonecta-konserniin kuuluville yhtiöille luvan olla sinuun yhteydessä.

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Ladataan...

Katso myös:

EsittelyPalvelun sisältöNäin palvelu toimiiOminaisuudetHallintaTietoturvaOta yhteyttä

Aloita verkkomyynti jo tänään. Kysy lisää asiantuntijoiltamme!

Lähetä meille viesti

Soita meille*

020 692 999

Anna meidän soittaa sinulle

* Arkisin klo 8-16. Matkapuhelimista 8,35 snt/puhelu + 18,05 snt/min. Kiinteästä puhelinverkosta 8,35 snt/puhelu + 6,55 snt/min.

Lähetä viesti

Täyttämällä lomakkeen et sitoudu mihinkään, vaan annat Fonecta-konserniin kuuluville yhtiöille luvan olla sinuun yhteydessä.

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Anna meidän soittaa sinulle

Täyttämällä lomakkeen et sitoudu mihinkään, vaan annat Fonecta-konserniin kuuluville yhtiöille luvan olla sinuun yhteydessä.

Valitettavasti yhteydenottopyynnön lähettäminen epäonnistui. Yritäthän myöhemmin uudelleen!

Kiitos yhteydenottopyynnöstä!

Kiitos, olemme vastaanottaneet yhteydenottopyyntösi. Asiantuntijamme on sinuun pian yhteydessä.

Miksi verkkokauppa kannattaa?

Verkkokauppa on digitalisaation mahdollistama myyntikanava, jossa kauppaa käydään joustavasti, helposti ja nopeasti – niin asiakkaan kuin yrittäjänkin näkökulmasta. Uusia verkkokauppoja syntyy jatkuvasti kiihtyvään tahtiin alasta riippumatta ja yhä useampi kuluttaja täyttää virtuaalisen ostoskorinsa muun muassa vaatteilla, viihde-elektroniikalla, urheilutarvikkeilla sekä lasten leluilla. Sama kaava toistuu myös B2B-puolella: työkoneet, varaosat ja kalusteet vaihtavat omistajaansa verkkokaupan kassalla. Trendi on selkeä, mutta miksi verkkokauppa kannattaa?

  • Asiakkaasi ovat jo verkossa. Netin selaus on suomalaisille arkipäivää: esimerkiksi alle 55-vuotiaista nettiä käyttävät lähes kaikki (Tilastokeskus 9.12.2016). Siinä missä kotisivut ovat olleet yrityksille jo vuosia itsestäänselvyys asiakkaiden tavoittamiseen, seuraava luonnollinen askel on ostamisen mahdollistaminen netissä. Tietokoneella, tabletilla ja kännykällä tehdään verkkokauppaostoksia miljardien eurojen arvosta joka vuosi (Kaupan liitto 2016).
  • Verkkokauppa palvelee 24/7. Verkkokaupassasi asiakkaasi voivat tehdä ostoksia juuri silloin ja siellä, missä haluavat: keskellä yötä kotisohvalla tai vaellusreissulla erämaassa. Asiakkaan palveleminen ei rajoitu myymälän aukioloaikojen puitteisiin ja markkina-alueesi voit ulottaa juuri niin kauas kuin olet valmis toimittamaan yrityksesi tuotteita.
  • Nettimyynti tukee kivijalkakauppaa. Kivijalkakauppa ja verkkokauppa toimivat parhaimmillaan toisiaan tukien. Asiakas voi tutustua ja vertailla haluamiaan tuotteita ensin netissä ja tulla kokeilemaan ja ostamaan ne paikan päälle myymälään – sekä päinvastoin. Verkkokauppa voi myös tarjota tiedot lähimmästä myymälästä, josta tuote on saatavilla tai tarjota ilmaisen toimituksen kivijalkakauppaan. Ja mikäli kivijalkamyymälää ei ole lähellä, asiakas voi tilata tuotteet verkkokaupasta suoraan kotiovelleen.
  • Verkkokauppa avaa uusia mahdollisuuksia. Verkkokauppa tarjoaa myyntipaikan myös niille, joilla ei ole kivijalkamyymälää. Nettikaupassa nimittäin kotisohvallaan voi istua paitsi asiakas myös yrittäjä. Teknisestä näkökulmasta katsottuna verkkokaupan perustaminen ja pyörittäminen edellyttää vain toimivaa nettiyhteyttä, sillä tarvittavat verkkokauppa-alustat ja palvelut löytyvät jo valmiiksi netistä – kuten Fonectan palveluista. Fyysisen liiketilan puuttuminen säästää reilusti niin aloitus- kuin kiinteitä kustannuksia. Varastoakaan ei tarvita, mikäli tuotteet toimitetaan asiakkaalle esimerkiksi suoraan valmistajalta tai tukusta. Verkossa toimivan kaupan ansiosta myös tuotteiden valikoima laajenee: netissä voi myydä musiikkia, elokuvia, digikirjoja, mediapalveluja, pelejä ja vaikkapa ohjelmistopaketteja. Vain mielikuvitus on rajana!

Miten voit napata verkkokaupan hyödyt omaan liiketoimintaasi? Asiantuntijamme ovat valmiina auttamaan ja löytämään sinulle sopivimman verkkokaupparatkaisun.

Takaisin ylös >
Asiakkaasi ovat jo verkossa

Kun kivijalkakauppa sulkee ovensa, asiakas ei jää enää pyörittelemään peukaloitaan. Kotimaiset ja kansainväliset verkkokaupat mahdollistavat ostosten teon ilman aukioloaikoja – ja vieläpä kotisohvalta käsin. Verkkokaupat tarjoavat kuluttajille helpon tavan löytää etsimänsä tuotteet ja palvelut, joustavan kaupanteon kellonajasta riippumatta sekä vapauden vertailla ja valita laajasta tuote- tai palveluvalikoimasta.

Asiakkaiden tavoittaminen verkossa on monille yrityksille tuttua jo kotisivujen kautta. Kun potentiaalinen asiakkaasi selaa nettiä, hänen huomionsa voidaan suunnata yritykseesi esimerkiksi hakukoneoptimoinnin, mainonnan, sosiaalisen median sekä sisältömarkkinoinnin keinoin. Kiinnostuksen herättyä asiakas saapuu kotisivuillesi tutustumaan yritykseesi ja sen tarjoamiin tuotteisiin ja palveluihin. Kotisivuilla ostopolku johtaa yhteydenottoon tai kivijalkaliikkeen yhteystietojen tarkistamiseen, verkkokaupassa tie vie parhaimmillaan heti perille – eli ostotapahtumaan – asti. Ja mikäli näin ei heti käy, asiakkaalle jää kuitenkin mieleen kauppapaikka, josta tuotteet voi tilata parilla klikkauksella.

Vaikka asiakkaasi hakevat tietoa ja tekevät ostoksia yhä useammin netissä, sen ei tarvitse tarkoittaa loppua kivijalkamyynnille, vaan parempaa palvelua asiakkaalle. Tuotevalikoimaan tutustuminen voi tapahtua netissä, minkä jälkeen asiakas voi tulla sovittamaan tai tarkastelemaan tuotetta lähempää myymälään. Verkkokauppa voi toimia myös kivijalkakaupan jatkeena, josta tuotteet saa tilattua toisellekin paikkakunnalle. Lisäksi verkkokauppa tarjoaa oivan keinon tukea kivijalkaliikkeessä tapahtuvaa palvelutoimintaa: esimerkiksi kauneushoitolan verkkokauppa voi myydä ihonhoitotuotteita ja kosmetiikkaa asiakkaidensa tarpeisiin.

Takaisin ylös >
Mitä asiakkaat verkkokaupalta odottavat?

Toimivan verkkokaupan perusominaisuuksia ovat helppous, laadukkuus, nopeus ja turvallisuus:

  • Tuotevalikoimaa on helppo selata niin tietokoneella kuin kännykällä ja kiinnostavat tuotteet löytyvät helposti omista kategorioistaan tai hakutoiminnolla.
  • Tuotekuvat ja tuotekuvaukset ovat houkuttelevia ja selkeitä ja tarjoavat riittävästi tietoa ostopäätöksen tekemiseen.
  • Ostoskorin täyttämisestä kassalle on vain muutaman klikkauksen matka ja oman asiakastilin ansiosta osoitetiedot täyttyvät automaattisesti joka tilaukseen.
  • Toimitusehdoista ja maksutavoista asiakas voi valita itselleen sopivimman vaihtoehdon ja maksutapahtuma sujuu turvallisesti. Lopuksi sähköpostiin kolahtaa tilausvahvistus verkko-ostoksista.

Perusominaisuuksien lisäksi verkkokaupoilta odotetaan yhä parempaa ja yksilöllisempää palvelua. Uutuuksien sekä suosituimpien tuotteiden listaaminen helpottavat tuotteen valintaa ja auttavat löytämään uusia kiinnostavia tuotteita. Asiakkaan yksilölliset tarpeet voi huomioida ristiinmyynnillä: kun asiakas valitsee tuotteen ostoskoriinsa, hänelle suositellaan siihen liittyviä lisätarvikkeita tai tuotteita, joita muut saman tuotteen ostajat ovat valinneet. Myös kanta-asiakasjärjestelmä, erilaiset tarjoukset sekä tuotteisiin tai alaan liittyvä kiinnostava sisältö palkitsevat ja sitouttavat asiakasta.

Vaikka verkkokaupassa ostaminen tapahtuukin pääasiassa ilman ihmiskontaktia, henkilökohtainen ja luotettava asiakaspalvelu kasvattaa jatkuvasti merkitystään. Suosiotaan lisää erityisesti chat-palvelu, jossa asiakas saa yksilöllistä palvelua ja reaaliaikaista apua verkko-ostostensa tekoon. Nopeaa ja ystävällistä palvelua arvostetaan toki myös muissa asiakaspalvelun kanavissa: puhelimessa, sähköpostissa, lomakkeen kautta jätetyssä yhteydenottopyynnössä sekä sosiaalisessa mediassa. Millaisessa verkkokaupassa sinä itse haluaisit asioida? Toimivia ideoita voi löytää jo omakohtaisia kokemuksia tarkastelemalla sekä ottamalla mallia muista verkkokaupoista. Tärkeimmät palautteet ja ideat saat kuitenkin lähes aina asiakkaaltasi – mitä paremmin verkkokauppasi vastaa asiakkaasi odotuksiin, sitä varmemmin he palaavat ostoksille uudestaan.

Vinkkejä verkkokaupan ominaisuuksiin ja sisältöön saat myös Fonectan verkkokauppa-asiantuntijoilta.  

Takaisin ylös >
Miksi tilaisin verkkokaupan kumppanilta?

Verkkokaupan perustamisessa maltti on valttia ja tieto vähentää tuskaa. Pahimmillaan vääränlaiseen verkkokaupparatkaisuun kulutetut aika ja rahat olisivat riittäneet laadukkaan verkkokaupan toteuttamiseen jopa moninkertaisesti. Miksi näin?

Oman alasi asiantuntijana osaat kiertää kaukaa ne sudenkuopat, joihin asiaan perehtymätön tippuu välittömästi. Sama pätee verkkoliiketoiminnan suunnitteluun, rakentamiseen ja ylläpitoon. Jos verkkokauppa-alustat ja niiden tekniset vaatimukset, sisältömarkkinointi ja hakukoneoptimointi tai esimerkiksi graafiset ohjelmat eivät ole tuttuja, voi vastaan tulla ongelmia, jotka olisi ollut helppo välttää alan asiantuntijan opastuksella.

Verkkokaupan edelläkävijät -tutkimus keräsi eri toimialojen yritysten kokemuksia verkkokaupan perustamisesta ja ylläpidosta sekä siitä, miten kotimainen verkkokauppa saadaan menestymään. Oikeanlaisen verkkokauppa-alustan valintaa korosti moni. Raskas käyttöliittymä, hankala päivitettävyys, tietoturvaongelmat sekä haluttujen ominaisuuksien puuttuminen turhauttavat niin yrittäjää kuin asiakasta. Vääränlaisen alustan korjaaminen ja vaihtaminen tulee kalliiksi ja samalla myös esimerkiksi markkinointiin investoidut eurot menevät hukkaan. Erityisesti kiinnostavaan ja laadukkaaseen sisältöön panostaminen koettiin valinnaksi, joka olisi pitänyt tehdä heti perustamisvaiheessa.

Perusta verkkokauppa helposti Fonectan avulla

Verkkokaupan perustaminen onnistuu helposti ja turvallisesti Fonectan verkkokauppapalvelun avulla. Asiakasyrityksiltämme löytyy hyviä kokemuksia juuri tasokkaasta verkkokauppa-alustasta sekä omiin tarpeisiin räätälöidystä palvelusta. Asiakkaanamme voitkin keskittää täyden huomiosi liiketoimintaasi ja nauttia kokonaisvaltaisesta palvelupaketista, johon sisältyvät:

  • Nopea, helppokäyttöinen ja turvallinen verkkokauppa-alusta sekä sen ylläpito ja kehitys
  • Palvelintila ja oletusverkkotunnus
  • Yrityksesi brändin mukainen yksilöllinen ja erottuva ulkoasu
  • Mobiiliystävällinen, kaikilla päätelaitteilla toimiva rakenne
  • Laadukas, verkkokauppasi kohderyhmää puhutteleva tekstisisältö
  • Tehokkaat työkalut mm. tuotevalikoiman ylläpitoon, asiakkuuksien ja tuotevaraston hallintaan sekä sivuston hakukoneoptimointiin
  • Optio verkkokauppatoimintaasi vauhdittaviin palveluihin, kuten mainontaan ja sisältömarkkinointiin, chat-ominaisuuteen, hakukoneoptimointiin sekä moneen muuhun.

Ota askel kohti toimivaa verkkokauppaa jättämällä yhteydenottopyyntö digitaalisen kaupankäynnin asiantuntijoillemme.

Takaisin ylös >