Sähköpostimarkkinointi

Sähköpostimarkkinointi

Sopimuskausi

Sopimus on voimassa tilauspäivästä 12 kuukautta kerrallaan, kunnes se irtisanotaan. Sopimuksen voi irtisanoa viimeistään kuukautta ennen uuden kauden alkua.

Laskutus

Palvelun avausmaksu veloitetaan tilauksen jälkeen (viisi päivää tilauksesta). Palvelun kuukausimaksut laskutetaan kertamaksulla 12 kuukauden sopimuskaudelta etukäteen, kun palvelu on käyttövalmiudessa. Mikäli asiakasrekisterisi kasvaa seuraavaan hintaportaaseen, laskuttaa Fonecta kuukausihintojen erotuksen loppusopimuskaudelta.

Palvelun hinnoittelu

Palvelun maksut määräytyvät asiakasrekisterisi koon mukaan. Voimassa oleva hinnasto löytyy täältä.

Palvelun starttimaksu

  • Asiakasrekisterin luonti: palvelun käyttöönotossa Fonecta huolehtii asiakasrekisterin perustamisesta asiakkaan rekisterin pohjalta. Asiakasrekisteri pitää toimittaa Fonectalle sähköisessä muodossa yhtenä tiedostona. Rekistereiden siivoaminen tai yhdistäminen veloitetaan erikseen toteutuneen työmäärän perusteella tuntihinnalla.
  • Valmis viestipohja asiakkaan määrittämään käyttötarkoitukseen yrityksen logolla ja väreillä. Viestipohjassa on käytettävissä Campaign Monitorin tarjoama laaja fontti- ja värivalikoima. Starttimaksuun sisältyy myös ensimmäiseen versioon halutut muutokset asiakkaan kommenttien perusteella.
  • Puhelimitse tehtävä käyttöopastus, jossa voidaan esimerkiksi yhdessä toteuttaa ensimmäisen uutisviestin lähettäminen.

Kuukausimaksu

Kuukausimaksu joustaa automaattisesti asiakkaan rekisterin kasvaessa seuraavaan hintaportaaseen eikä erillistä sopimista tarvita.

Palvelun käyttöönotto ja hallinnointi

Palvelun käyttöönotto

Tilauksen yhteydessä kanssasi sovitaan räätälöintipuhelun ajankohdasta.

Räätälöintipuhelussa sovitaan, miten haluat toimittaa Fonectalle sähköpostiosoitteet sekä viestipohjaa varten tarvittavat materiaalit ja ohjeistuksen. Tämän jälkeen Fonectan asiantuntijat pystyttävät palvelun puolestasi.

Palvelun hallinnointi

Voit hallinnoida palvelua Oma Fonecta -itsepalvelukanavassa.

Campaign Monitor –työkalun käyttöohjeet

Löydät uutiskirjetyökalun käyttöohjeet täältä.

Ohje esittelee tiiviinä pakettina sähköpostimarkkinoinnin viestien, eli kampanjoiden lähettämisen.

  1. Kirjautuminen palveluun
  2. Kampanjan kopiointi
  3. Kampanjan tietojen muuttaminen
  4. Sisällön muutokset
  5. Tekstimuotoinen viesti
  6. Esimerkki tekstimuotoisesta viestistä
  7. Vastaanottajien valinta
  8. Kampanjan lähetys
  9. Toimitetun kampanjan jälkeen

Ohjeita onnistuneeseen sähköpostimarkkinointiin

Uutiskirjeen tarkoitus on herättää mielenkiinto ja saada asiakas toimimaan. Kokosimme vinkit onnistuneeseen sähköpostimarkkinointiin. Voit tutustua niihin täällä.

Huomioitavaa palvelusta

  1. Sähköpostimarkkinointityökalun kautta lähetetyissä viesteissä pitää aina olla mukana ”peruuta tilaus” -linkki sekä lähettäjän nimi ja osoite. Linkki pitää olla toiminnassa 30 päivän ajan lähettämispäivän jälkeen. Tilauksen peruneille ei voi enää lähettää viestejä.
  2. Viesteissä pitää aina olla mukana lähettäjän puhelinnumero tai fyysinen osoite.
  3. Viesteissä pitää aina olla mukana tieto rekisterin pitäjästä.
  4. Sähköpostimarkkinoinnin käyttö edellyttää aina asiakkaan lupaa.
    • Asiakas on tilannut uutiskirjeen tilauslomakkeella kotisivuiltasi.
    • Lomakkeissa asiakkaan pitää itse antaa markkinointilupa, ei oletuksena.
    • Ei-sähköisissä lomakkeissa asiakkaan pitää ”ruksia” markkinointilupa.
    • Asiakas on tehnyt oston viimeisen 2 vuoden aikana.
    • Asiakkaalla on velvollisuus Fonectan pyynnöstä osoittaa, että markkinointiluvat täyttävät nämä yllä luetellut ehdot.
  5. Palvelussa ei saa lisätä tai käyttää sähköpostiosoitteita
    • joista ei ole erillistä todistettavaa lupaa,
    • jotka on ostettu, lainattu tai vuokrattu kolmannelta osapuolelta,
    • osoitetta ei ole käytetty 2 vuoteen: sähköpostiosoite voi olla muuttunut tai vastaanottaja ei muista antaneensa lupaa,
    • osoite on löydetty netistä tai muuten saatu ilman markkinointilupaa.
  6. Palvelusta ei saa lähettää viestejä jakelulistoille, uutisryhmille tai spam-osoitteisiin.
  7. Asiakas on velvollinen monitoroimaan, korjaamaan ja viemään markkinointikiellot asiakasrekisteriinsä 5 päivän kuluessa ja päivittämään muutokset Campaign Monitor -palveluun.
  8. Mikäli asiakkaan kampanjoista tulee Fonectan näkemyksen mukaan keskivertoa enemmän asiakasvalituksia, on Fonectalla oikeus irtisanoa palvelu.
  9. Mikäli asiakas Fonectan näkemyksen mukaan rikkoo palvelukuvauksen ehtoja tai sääntöjä liittyen asiakasrekisterin, markkinointilupien tai sähköpostiviestien sisältöön, on Fonectalla oikeus välittömästi estää asiakkaan pääsy palveluun.