Sähköposti (OpenSRS)

OpenSRS-sähköposti

Käyttöohjeet

Löydät OpenSRS-sähköpostin käyttöohjeet täältä.

Opas on käyttöoppaamme OpenSRS-sähköpostin käyttöön. Oppaassa keskitytään OpenSRS-sähköpostin suosituimpiin ominaisuuksiin:

  1. Millä selaimilla voin lukea postiani?
  2. Sähköpostin koko ja tallennusrajat
  3. Uuden viestin kirjoittaminen
  4. Liitteiden lisääminen viestiin
  5. Hyperlinkin lisääminen
  6. Viestien haku
  7. Sähköpostin lataaminen POP3-tililtä
  8. Sähköpostiviestien ohjaaminen eteenpäin
  9. Sähköpostikansioiden käyttö
  10. Osoitekirjan yhteystietojen hallinta
  11. Yhteystietojen tuominen ja vieminen
  12. Sähköpostin ylätunnisteiden tarkastelu
  13. Sallittujen ja estettyjen lähettäjien luettelot
  14. Sähköpostiallekirjoituksen luominen
  15. Automaattisen vastausviestin käyttöönotto
  16. Sähköpostin salasanan vaihtaminen
  17. OpenSRS-sähköpostin kielen vaihtaminen
  18. Aikavyöhykkeen määrittely
  19. Roskapostiasetusten muuttaminen
  20. Kalenterin käyttö
  21. Välimuistin ja evästeiden tyhjentäminen Internet-selaimestasi
  22. Sähköpostin lisääminen sähköpostiohjelmaan

Sopimuskausi

Sopimus on voimassa kirjauspäivästä 12 kuukautta kerrallaan, kunnes se irtisanotaan. Sopimuksen voi irtisanoa viimeistään kuukautta ennen uuden kauden alkua.

Laskutus

Palvelu laskutetaan vuosittain. Laskutus käynnistyy viiden päivän kuluttua tilauksesta.

Palvelun käyttöönotto ja hallinnointi

Palvelun käyttöönotto

Palvelun käyttöönotto tapahtuu itsepalveluna.

Palvelu katsotaan toimitetuksi, kun Fonecta on lähettänyt sähköpostin, jossa kerrotaan tilin aktivoinnista ja toimitetaan palveluun liittyvät käyttäjätunnukset. Fonecta toimittaa palvelun heti tämän jälkeen. Osassa tilauksesta, kuten verkkotunnusten rekisteröinnissä tai siirrossa, voi olla viivettä palveluntarjoajasta riippumattomista syistä.

Palvelun hallinta

Voit hallinnoida palvelua Oma Fonecta -itsepalvelukanavassa.

Usein kysytyt kysymykset

En pääse kirjautumaan sähköpostiini webmailissa vaikka syötän tunnukset oikein. Mikä vikana?

Fonectalla on käytössä useampia webmaileja, tarkista että olet kirjautunut oikeaan osoitteeseen:

Jos tunnuksesi eivät käy mihinkään ylläolevista järjestelmistä, tarkista että sinulla on varmasti Fonectalta sähköpostitilaus ja ole tarvittaessa yhteydessä asiakaspalveluun salasanan palauttamiseksi.

Miten lisään sähköpostitilin tablettiin / kännykkään / sähköpostiohjelmaan?

Tilin voi asentaa myös tablettiin, kännykkään tai sähköpostiohjelmaan.  Alta löydät tarvittavat tiedot asennusta varten. Asetukset ovat samat jokaiseen eri laitteeseen / ohjelmaan. Ota kuitenkin huomioon, että kentät on voitu nimetä eri tavalla käyttämässäsi laitteessa / ohjelmassa. 

Aseta tili ohjelmaan / laitteeseen IMAP-sähköpostilaatikkona seuraavilla asetuksilla:

Saapuvan postin palvelimen asetukset
Saapuvan postin palvelin: mail.hostedemail.com
Portti: 143 (TLS-salaus) tai 993 (SSL-salaus)
Käyttäjätunnus: Koko sähköpostiosoitteesi
Salasana: Sähköpostisi salasana

Lähtevän postin palvelimen asetukset
Lähtevän postin palvelin: mail.hostedemail.com
Portti: 587 (TLS-salaus) tai 465 (SSL-salaus)
Käyttäjätunnus: Koko sähköpostiosoitteesi
Salasana: Sähköpostisi salasana

HUOM! Lähtevän postin palvelin vaatii Salasana-autentikoinnin.

Hanki sähköposti yrityksesi nimellä ja viesti uskottavasti asiakkaidesi kanssa.