Pins

PINS Kanta-asiakkuus

Sopimuskausi

Sopimus on voimassa tilausvahvistuksen päivämäärästä lukien 24 kuukautta kerrallaan, kunnes se irtisanotaan. Sopimuksen voi irtisanoa viimeistään 30 päivää ennen uuden kauden alkua.

Laskutus

Palvelun avausmaksu veloitetaan 5 päivän sisällä tilauksen alkamisesta. Samoin kuukausimaksun laskutus käynnistyy tilauksen alkamisesta. Myönnettyihin pinsseihin perustuva palvelupalkkio laskutetaan jälkikäteen seuraavassa kuussa edellisen kuukauden aikana myönnettyjen pinssien määrän mukaisesti. Kuukausilaskutuksen käynnistyminen, kuukausilaskutuksen jatkuminen ja palvelun avausmaksun laskuttaminen eivät edellytä pinssimyöntöjä tai myöntöjen aloittamista. Pinssejä myönnetään PINS-jäsenelle 2 pinssiä per käytetty euro. Arvonlisäverollinen osuus yhden pinssin hinnasta on 71,2 %.

Palvelun käyttöönotto ja hallinnointi

Palvelun käyttöönotto

Palvelun käyttöönotto tapahtuu yhdessä Fonectan asiantuntijan kanssa. Asiantuntijamme ottaa sinuun puhelimitse yhteyttä pian ohjelmaan liittymisen jälkeen.

Verkosta tilattaessa Fonectan asiantuntija tarkistaa ensin yrityksesi soveltuvuuden PINS-kanta-asiakasohjelmaan ja käy tämän jälkeen kanssasi läpi ohjelmaan liittymiseen kuuluvat toimenpiteet.

Palvelun hallinnointi

PINS Kanta-asiakkuuden hallinnointi tapahtuu Oma Fonecta -palvelussa.

Oma Fonectassa

  • Pääset päivittämään kaikki PINS-pakettiisi sisältyvät näkyvyydet eri kanaviin.
  • Luot PINS-kampanjoita ja lähetät kampanjakirjeitä.
  • Asetat liikkeesi arvosetelit PINS-palkintokauppaan pinsseillä lunastettavaksi, mikäli olet ostanut PINS Kanta-asiakkuus M-paketin.

Raportointi

PINS Kanta-asiakkuuteen liittyvä raportointi löytyy Oma Fonecta -itsepalvelukanavasta. Näet mm. ajantasaiset tiedot yrityksessäsi asioineista PINS-jäsenistä, yrityksesi PINS-myynneistä ja myönnetyistä pinsseistä.

Maksupäätteen päivitys PINS-tukeen

Oma Fonecta -palvelussa näet yrityksellesi luodun, toimipistekohtaisen PINS-jäsenliikenumeron. Jäsenliikenumeroa tarvitaan maksupäätteen päivittämisessä PINS-tukeen. Voit olla itse yhteydessä maksupäätetoimittajaasi, ilmoittaa heille liikkeesi PINS-jäsenliikenumeron ja pyytää laitteen päivitystä PINS-tukeen. Halutessasi asiantuntijamme auttavat sinua päivityspyynnön tekemisessä. Mikäli tarvitset apua, voit ilmoittaa maksupäätteesi tiedot asiantuntijallemme, kun he soittavat sinulle PINS-ohjelman käyttöönottoon liittyen tai vaihtoehtoisesti voit ilmoittaa maksupäätteesi tiedot Oma Fonecta -palvelun kautta.

PINS-myyntipaikkamateriaali ja sähköiset materiaalit

Maksuton PINS-myyntipaikkamateriaalin aloituspakkaus toimitetaan ohjelmaan liittymisen jälkeen. Pakkaus toimitetaan toimipistekohtaisesti noin viikon sisällä ohjelmaan liittymisestä.

Lisää PINS-myyntipaikkamateriaalia voi tilata koska tahansa PINS-materiaalien verkkokaupasta. Tilaaminen vaatii kirjautumisen ja verkkopankkitunnukset tai luottokorttimaksun. PINS-materiaalien verkkokauppaan pääsee helposti Oma Fonecta -palvelun kautta. Verkkokaupasta voi myös ladata sähköistä PINS-materiaalia.

Maksupääteongelmat

Mikäli sinulla on ongelmia maksupäätteen kanssa, tarvitset apua tai neuvoja PINS-tapahtumien vastaanottamisessa maksupäätteellä tai sinulla on muita maksupäätteeseen liittyviä kysymyksiä, ole yhteydessä maksupäätetoimittajaasi. He pääsevät tarkastelemaan päätteesi tietoja ja voivat auttaa sinua päätelaitteeseesi liittyvissä kysymyksissä.

Pinssien palauttaminen tuotteen palautuksen yhteydessä

Jotta voit vähentää pinssit PINS-jäseneltä ostoksen palauttamisen yhteydessä, tulee sinun soittaa PINS-asiakaspalveluun ja pyytää vähentämään pinssit asiakkaan tililtä. Maksupäätteen kautta pinssien vähentämisen voi tehdä vain saman päivän aikana tehdyistä tuotepalautuksista tapahtuman alkuperäisellä transaktiotunnuksella. PINS-asiakaspalvelun puhelinnumero on: +358 207 64 94 24 (maanantai - perjantai 09:00 - 17:00).

PINS-jäsenpalvelu tarvitsee seuraavat tiedot:

  1. PINS-asiakkaan PINS-kortissa näkyvä jäsennumero,
  2. ostoksen loppusumma,
  3. tapahtumapäivä,
  4. ostopaikan nimi,
  5. PINS-jäsenliikenumero.

Usein kysytyt kysymykset

PINS-etuohjelma

Mikä on PINS-etuohjelma?

PINS on kansainvälinen etuohjelma, jonka jäsenet voivat kerätä pinssejä useista eri päivittäisistä tuotteista ja palveluista, kuten ruokaostoksista, kodin elektroniikasta, verkko-ostoksista, kampaamokäynneistä ja matkailusta.

Miten pinssejä kerätään?

Pinssejä voi kerätä matkailusta, ravintola- ja kylpylävierailuista tai ostamalla kodinkoneita, koruja, tuoksuja, kirjoja tai leluja lapsille sekä shoppailemalla monenlaisissa suosituissa verkkokaupoissa. Listan kaikista PINS-kumppaneista löydät osoitteesta www.pins.fi.

Mihin pinssejä voi käyttää?

Pinssejä voi käyttää airBalticin lentoihin, ostoksien maksuun Siwoissa ja Valintataloissa, kylpylähoitoihin, lahjakortteihin sekä tuhansiin palkintoihin PINS Online Rewards -kaupassa. Katso lisää osoitteesta www.pins.fi.

Miten liityn PINS-jäseneksi?

Voit saada PINS-kortin PINS-kumppaneilta ja tämän jälkeen rekisteröidä sen PINS-etuohjelman verkkosivulla osoitteessa www.pins.fi. Sivuilta voi myös tilata kortin itselle ja perheenjäsenille.

Onko PINS-etuohjelmassa jäsenmaksu?

Ei, ohjelman jäsenyys on maksuton.

Kuka voi liittyä PINS-jäseneksi?

Jokainen luonnollinen henkilö, joka on yli 2-vuotias, voi liittyä ohjelman jäseneksi.

PINS-korttityypit

Onko olemassa erilaisia PINS-kortteja?

Kyllä, on olemassa tavallisia PINS-kortteja, brändättyjä PINS-kortteja ja PINS-maksukortteja.

Yleisin kortti on tavallinen PINS-kortti, jonka voit saada miltä tahansa PINS-kumppanilta ja jolla voit kerätä pinssejä kaikilta kumppaneilta.

Brändätyt PINS-kortit on luotu yhdessä ohjelman keskeisten kumppaneiden kanssa, kuten airBaltic, Lux Express, Euronics, Restel, jne. Näillä korteilla voit kerätä pinssejä kaikilta PINS-kumppaneilta ja lisäksi saada erityisiä etuja yhteistyökumppaneilta.

PINS-maksukortteja tarjotaan yhteistyössä OP-pankin kanssa Suomessa. Tällä kortilla voit maksaa tuotteita ja palveluja ympäri maailmaa ja kerätä pinssejä kaikista tällä kortilla tehdyistä ostoksista.

Myönnetäänkö pinssejä kaikenlaisilla PINS-korteilla tehdyistä ostoksista?

Kyllä, kaikenlaisten PINS-korttien omistajat keräävät pinssejä kaikilta PINS-kumppaneilta.

PINS-maksukortin omistaja voi kuitenkin myös joutua esittämään tavallisen PINS-korttinsa, jotta myöntäminen voidaan teknisesti varmistaa maksupäätteellä.

Onko korteissa vanhenemispäivä?

Vain airBaltic Executive- ja airBaltic VIP-korteissa, samoin kuin pankin maksukorteissa on vanhenemispäivä. Muissa korteissa ei ole vanhenemispäivää.

Pinssien myöntäminen asiakkaalle

Miten pinssejä myönnetään?

Pinssit myönnetään automaattisesti maksupäätteen tai kassajärjestelmän kautta. Jäsenet voivat pyytää pinssejä jälkikäteen osoitteessa www.pins.fi. Huom. jäsenen pitää esittää todistus ostoksesta (kuittikopio).

Kuinka pian myönnetyt pinssit ilmestyvät asiakkaan tilille?

Pinssit hyvitetään yleensä 7 päivän kuluessa, riippuen yhteistyökumppanin sopimuksesta.

Kuinka asiakas voi varmistaa, että kerätyt pinssit on todella myönnetty?

Kaikki PINS-tilitapahtumat näkyvät jäsentilillä. Tilitapahtumat voi tarkistaa PINS-ohjelman verkkosivulta www.pins.fi osiosta Tilini.

Mistä asiakas näkee kertyneiden pinssien määrän?

Kaikki PINS-tapahtumat näkyvät jäsentilillä. Kertyneiden pinssien määrän voi tarkistaa PINS-etuohjelman verkkosivulta www.pins.fi osiosta Tilini.

Mitä tehdä, jos asiakas kertoo, että ei ole saanut pinssejä aiemmasta ostoksesta?

Asiakas voi pyytää puuttuvia pinssejä täyttämällä lomakkeen PINS-ohjelman verkkosivulla www.pins.fi osiossa Tilini. PINS-asiakaspalvelu tarkistaa tapahtuman tiedot ja tarvittaessa kirjaa puuttuvat pinssit asiakkaan tilille.

Puuttuvien pinssien pyytämistä varten tarvitaan kuittikopio ostoksesta.

Vanhenevatko pinssit?

Kyllä, pinssit ovat voimassa kolme vuotta. Jos pinssejä ei ole käytetty kolmen vuoden jälkeen, ne poistetaan samassa järjestyksessä kuin ne hyvitettiin kolme vuotta sitten.

Mitä tehdä, jos pinssejä ei voida myöntää teknisistä syistä?

Ota yhteyttä maksupäätetoimittajaasi ja kerro heille ongelmatilanteesta. PINS-jäsen voi anoa puuttuvia pinssejä jälkikäteen kuittikopiota vastaan PINS-jäsenpalvelusta (www.pins.fi -> Tilini). Kaikissa maksupäätteeseen liittyvissä ongelmissa kannattaa olla suoraan yhteydessä maksupäätetoimittajaasi.

Pinssien myöntäminen asiakkaalle, joka käyttää PINS-luottokorttia

Miten pinssien myöntäminen asiakkaalle tehdään, jos asiakas käyttää PINS-maksukorttia?

PINS-maksukortin omistajat keräävät pinssejä samaan tapaan kuin muutkin PINS-jäsenet. PINS-maksukortin omistaja voi kuitenkin myös joutua esittämään tavallisen PINS-korttinsa, jotta myöntäminen voidaan teknisesti varmistaa maksupäätteellä.

Jos PINS-maksukortin omistajalla ei ole tavallista PINS-korttia, voinko antaa sen hänelle?

Ei, koska siinä tapauksessa asiakkaalle luodaan uusi PINS-tili ja pinssit, joita asiakas kerää maksukortillaan eivät kerrytä pinssejä samalle tilille.

Pyydä asiakasta tilaamaan tavallinen kortti PINS-ohjelman verkkosivulla osiossa Tilini. Tämä kortti lähetetään määritettyyn postiosoitteeseen.

Miten PINS-maksukortin omistaja voi saada pinssejä ostoksistaan, jos hänellä ei ole tavallista PINS-korttia?

Asiakas voi pyytää puuttuvia pinssejä täyttämällä lomakkeen PINS-ohjelman verkkosivulla osiossa Tilini.

Puuttuvien pinssien pyytämistä varten tarvitaan esimerkiksi kuittikopio ostoksesta.

Hävinnyt tai unohtunut PINS-kortti

Mitä teen, jos asiakas on jättänyt PINS-korttinsa kotiin?

Jäsen voi pyytää puuttuvia pinssejä täyttämällä lomakkeen PINS-etuohjelman verkkosivulla osiossa Tilini.

Puuttuvien pinssien pyytämistä varten tarvitaan esimerkiksi kuittikopio ostoksesta.

Mitä teen, jos asiakkaan PINS-kortti on hävinnyt tai varastettu?

Kerätäkseen pinssejä ostoksista jäsen voi pyytää puuttuvia pinssejä täyttämällä lomakkeen PINS-etuohjelman verkkosivulla osiossa Tilini. Puuttuvien pinssien pyytämistä varten tarvitaan esimerkiksi kuittikopio. Pyydä lisäksi asiakasta tilaamaan uusi kortti PINS-etuohjelman verkkosivulla osiossa Tilini. Uusi kortti lähetetään määritettyyn postiosoitteeseen. Kortin tilaaminen on maksutonta.

Jos kortti on kadonnut tai varastettu ja sitten uusittu, häviävätkö tähän mennessä kertyneet pinssit?

Ei, pinssit on hyvitetty jäsenen tilille ja ne ovat käytettävissä vaikka kortti olisi kadonnut tai varastettu. Kun uusi kortti on tilattu, se liitetään samalle tilille ja asiakas voi jatkaa pinssien keräämistä aivan kuten ennenkin.

Uuden PINS-kortin myöntäminen asiakkaalle

Mitä teen, jos asiakkaalla ei ole PINS-korttia?

Pyydä heitä liittymään PINS-etuohjelman jäseneksi ja aloittamaan pinssien kerääminen. Anna tavallinen PINS Heti -kortti asiakkaalle ja kerro, että pinssejä voi alkaa kerätä saman tien. Muistuta asiakasta rekisteröimään korttinsa PINS-etuohjelman verkkosivulla. Vaikka pinssejä on jo myönnetty tästä ostoksesta, asiakas voi käyttää niitä vasta rekisteröidyttyään ohjelmaan.

Jos asiakas on kadottanut PINS-korttinsa tai se on varastettu, voinko antaa uuden?

Ei, koska siinä tapauksessa asiakkaalle luodaan uusi PINS-tili ja uudella kortilla kerättyjä pinssejä ei lisätä aiemmin kertyneisiin pinsseihin. Pyydä asiakasta tilaamaan uusi kortti PINS-etuohjelman verkkosivulla osiossa Tilini. Tämä kortti lähetetään määritettyyn postiosoitteeseen.

Voinko myöntää pinssejä kortille, joka on juuri myönnetty?

Kyllä, voit myöntää pinssejä heti, kun olet antanut kortin asiakkaalle.

Mitä asiakkaan pitäisi tehdä juuri saamallaan kortilla?

Kortti on rekisteröitävä PINS-etuohjelman verkkosivulla. Heti kun kortti on rekisteröity, asiakas saa 10 bonuspinssiä.

Miksi asiakkaan on rekisteröitävä korttinsa PINS-verkkosivuilla?

Asiakkaalle luodaan ohjelman jäsentili, johon kaikki kerätyt pinssit kertyvät ja josta asiakas voi nähdä tilitapahtumansa ja keräämiensä pinssien määrän. Pinssejä voi käyttää muun muassa erilaisiin palkintoihin, kuten airBalticin lentoihin. Lisäksi, mikäli kortti on kadonnut, asiakas voi tilata uuden kortin, eivätkä siihen mennessä kerätyt pinssit mene hukkaan.

Mitä teen, jos PINS Heti -kortit ovat loppuneet?

Voit tilata PINS Heti -kortteja PINS-myyntipaikkamateriaalien verkkokaupasta. Myyntipaikkamateriaali on maksutonta, vain toimituskulut veloitetaan.