Oma Fonecta

Oma Fonecta -itsepalvelukanava

Mikä on Oma Fonecta -palvelu?

Oma Fonecta on yritysten itsepalvelukanava, jonka avulla käytät Fonectalta ostamiasi palveluita, seuraat tuloksia ajantasaisista raporteista ja tarkistat tilaus- ja laskutustietoja.

Oma Fonecta -palvelun kautta voit maksutta päivittää yrityksesi yhteystiedot Fonectan palveluihin. Lisäksi voit lisätä sinne aukioloajat, kuvia ja tekstin yrityksesi profiilisivulle sekä hakusanat, joilla yrityksesi löytyy. Voit myös muuttaa laskutusosoitetta, ladata kopiot laskuista ja tilausvahvistuksista, sekä päivittää mm. Tee itse –kotisivuja ja käyttää Ajanvaraus-palvelua.

Palveluun kirjautuminen

Näin kirjaudut palveluun

Oma Fonectaan kirjaudutaan osoitteessa oma.fonecta.fi. Kirjautumiseen tarvittavan Fonecta-tilin voit luoda osoitteessa oma.fonecta.fi klikkaamalla kohtaa Luo tili. Voit avata tilin riippumatta siitä, oletko Fonectan asiakas vai et. Kun olet luonut tilin, sinua pyydetään linkittämään yrityksesi tilisi tietoihin.

Jos palveluun kirjautuminen ei onnistu

Jos ensimmäinen kirjautuminen Oma Fonectaan epäonnistuu, tarkistathan kopioineesi salasanan niin, ettei alkuun tai loppuun jää välilyöntejä.

Voit myös kokeilla kirjautumista toisella selaimella, kuten Google Chromella, Mozilla Firefoxilla, Safarilla tai Internet Explorerilla. Jos selaimesi versio on kovin vanha, voi se aiheuttaa ongelmia.

Jos kirjautuminen näistä keinoista huolimatta epäonnistuu, otathan yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@fonecta.com.

Yritystietojen päivitys Oma Fonectassa

Oma Fonectassa voit päivittää yrityksesi yhteystiedot kaikkiin Fonectan palveluihin: Fonecta.fihin, Fonecta Calleriin, Finderiin, 020202 Numeropalveluun sekä painettuun puhelinluetteloon.

Voit itse päivittää mm. seuraavia tietoja: toimipaikan osoite, kotisivujen osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, aukioloajat, ajanvarauksen osoite, yrityksen kuvat, yrityksen logo, yrityskuvausteksti, yrityksen tarina, hakusanat, sosiaalisen median linkit sekä kontaktikorttien tiedot. Kun olet tehnyt muutokset, muista klikata Tallenna-näppäintä sivun alalaidassa. Tietojen näkyvyys palveluissa riippuu ostamastasi Yritysprofiilin paketista.

Tiedot päivittyvät noin 20 minuutissa Fonecta.fi- ja Fonecta Caller -palveluihin, sekä noin vuorokaudessa Finder- ja 020202-palveluihin.

Jos haluat, että yrityksesi yhteystiedot näkyvät rajoitetusti Fonectan palveluissa tai eivät näy lainkaan, soitathan Fonectan asiakaspalveluun 020 692 999 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@fonecta.com.

Laskutus- ja tilaustietojen hallinta Oma Fonectassa

Oma Fonecta -palvelussa voit tehdä muutoksia tilaustietoihin, vaihtaa laskutusosoitetta ja siirtää laskun eräpäivää. Voit myös tallettaa ja tulostaa itsellesi sekä laskukopiot että tilausvahvistukset.

Pääset Laskut-osioon suoraan etusivulta klikkaamalla kohtaa Laskut. Näet laskuhistorian 14 kuukautta taaksepäin. Laskutusosoitetta muutat Laskut-sivulla valitsemalla sivun ylälaidasta kohdan Laskutusosoitteen muutos. Valitse laskutustapa ja päivitä tarvittaessa laskutusosoite ja paina tallennusnäppäintä. Huomaathan, että paperilaskuista veloitetaan laskutuslisä 5€ + alv / lasku, joten laskutustavaksi kannattaa valita verkko- tai sähköpostilaskutus.

Voit siirtää laskun eräpäivää 10 päivää eteenpäin. Siirron voi tehdä maksutta kerran jokaista laskua kohden, sillä edellytyksellä, että laskun eräpäivä ei ole vielä mennyt ohi. Eräpäivän siirto tehdään laskukohtaisesti ja löydät sen avaamalla yksittäisen avoimen laskun tiedot.

Tilaukset-sivulle pääset etusivulta. Voit katsoa tilauksen perustiedot kuten tilauksen nimen, alkupäivämäärän ja arvon sekä tallentaa itsellesi tilausvahvistuksen. Voit myös halutessasi tehdä tilaukseen muutoksia.

Yrityksen yhteyshenkilön vaihtaminen Oma Fonectaan

Jos yrityksesi Oma Fonectan tunnukset omaava yhteyshenkilö vaihtuu, otathan yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@fonecta.com.

Usein kysytyt kysymykset

Minulla on jo Fonecta-tili. Miten pääsen Oma Fonectaan?
Sinun pitää liittää yrityksesi Fonecta-tiliisi. Pääset tekemään sen, kun kirjaudut sisään osoitteessa oma.fonecta.fi. Täyttämällä sen jälkeen yrityksesi tiedot saat tarvittavan aktivointikoodin joko sähköpostillä, tekstiviestillä tai postilla.

Unohdin salasanani, mitä teen?
Voit tilata uuden salasanan klikkaamalla ”Salasana unohtunut?” -linkkiä kirjautumissivulla oma.fonecta.fi. Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi. Jos olet unohtanut käyttäjätunnuksesi, otathan yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun.

En muista Fonecta-tilin käyttäjätunnustani, mitä teen?
Käyttäjätunnus on sähköpostiosoite. Jos olet unohtanut mikä sähköpostiosoite on kyseessä, otathan yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun.

Miten vaihdan Fonecta-tilin salasanan?
Jos haluat muuttaa salasanaa, jolla kirjaudut Oma Fonectaan, klikkaa palvelussa oikeassa yläkulmassa olevaa yrityksesi nimeä ja valitse Omat käyttäjätiedot -> Salasanan vaihto

Maksaako Oma Fonectan käyttö?
Oma Fonecta –palvelun käyttö ei maksa mitään.

Mitä raportteja näen Oma Fonectassa?
Tällä hetkellä näet seurantaraportit Google Hakusanamainonnan, Yritysprofiilin, Digilöydettävyyden, Verkkolöydettävyyden, Kotisivujen, Facebookin, Fonecta Displayn, Analytiikan, Fonecta Yhteystieto Plussan, Fonecta.fin ja PINS kanta-asiakasohjelman käytöstä.

Miten saan laskukopion?
Valitse etusivulta kohta Laskut. Kun klikkaat haluamasi laskurivin auki, saat laskun tiedot sekä voit ladata itsellesi laskukopion (pdf-tiedosto).

Miten siirrän laskun eräpäivää?
Voit siirtää laskun eräpäivää 10 päivää eteenpäin. Siirron voi tehdä maksutta kerran jokaista laskua kohden. Siirtäminen onnistuu, jos laskun eräpäivä ei ole vielä mennyt ohi. Löydät eräpäivän siirto -painikkeen valitsemalla etusivulta kohdan Laskut ja klikkaa auki haluamasi avoimen laskun tiedot.

Miten muutan laskutusosoitetta?
Valitse etusivulta kohta Laskut ja klikkaa sivun yläosasta linkkiä Laskutusosoitteen muutos. Valitse laskutustapa ja päivitä tarvittaessa laskutusosoite ja paina tallennusnäppäintä. Huomaathan, että paperilaskuista veloitetaan laskutuslisä 5€ + alv / lasku, joten laskutustavaksi kannattaa valita verkko- tai sähköpostilaskutus.

En halua, että yritykseni yhteystiedot näkyvät Fonectan palvelussa. Mitä teen?
Jos haluat, että yrityksesi yhteystiedot näkyvät rajoitetusti Fonectan palveluissa, otathan yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun.