Laskutus

Laskutus

Laskutustietojen muuttaminen

Laskutusosoitteen muuttaminen

Mikäli laskutusosoitteesi muuttuu, voit päivittää sen helposti Oma Fonecta -palvelussa. Kirjaudu Oma Fonectaan osoitteessa oma.fonecta.fi. Käyttäjätunnuksena toimii oma sähköpostiosoitteesi. Jos olet unohtanut salasanasi, saat sen uusittua kirjautumissivulla kohdassa "Salasana unohtunut".

Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Usein kysytyt kysymykset

Milloin laskutus tapahtuu?

Laskutus tapahtuu sopimusehtojen mukaisesti laskutusjakson alussa, ellei tilauskohtaisesti ole muuta sovittu.

En ole saanut alkuperäistä laskua tai olen hukannut sen. Mitä teen?

Kaikki lähetetyt laskut valitsemastasi laskutustavasta riippumatta arkistoituvat Oma Fonectaan, josta löytyy laskuhistoria 14 kuukautta taaksepäin. Kirjaudu Oma Fonectaan osoitteessa oma.fonecta.fi. Käyttäjätunnuksena toimii oma sähköpostiosoitteesi.

Oma Fonectassa voit maksutta

  • tallentaa ja tulostaa itsellesi laskukopiot
  • muuttaa laskutustapaa (paperilasku, verkkolasku, sähköpostilasku) ja siihen liittyvää laskutusosoitetta. Muutos astuu voimaan seuraavalle laskullesi.
  • siirtää laskun eräpäivää maksutta 10 päivää eteenpäin

Saat laskuistasi laskukopion myös olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Sain Fonectan asiakastiedotteen, jossa kerrotaan uuden laskutuskauden alkamisesta. Mitä se tarkoittaa?

Fonecta Yritysprofiili -sopimuksissa laskutuskausi on yleisimmin yhden vuoden mittainen. Kun laskutuskausi lähenee loppuaan, lähetämme sinulle tiedotteen uuden laskutuskauden alkamisesta. Uuden laskutuskauden käynnistyessä saat seuraavaa laskutuskautta koskevan laskun.

Mikäli sinulla on kysyttävää laskuun liittyen tai haluat muuttaa laskutusväliä tai -ajankohtaa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

En juuri nyt pysty maksamaan saamaani laskua. Voinko sopia maksamiselle lisäaikaa?

Voit siirtää laskusi eräpäivää 10 päivää osoitteessa oma.fonecta.fi tai voit neuvotella maksujärjestelystä asiakaspalvelumme kanssa.

Mitä tapahtuu, jos en pystykään noudattamaan sovittua maksusuunnitelmaa?

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme, niin katsotaan yhdessä sopiva ratkaisu. Tällöin vältytään ylimääräisiltä perintäkuluilta ja koroilta.

Olen maksanut laskun kahteen kertaan. Miten minun pitää toimia?

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Asiakaspalvelu tarvitsee seuraavat tiedot asian selvittämiseksi:

  • molemmat maksupäivät,
  • tilinumerot, joihin laskut on maksettu sekä
  • tilinumero, johon ylimääräinen suoritus palautetaan.

Halutessasi voimme kohdistaa ylimääräisen suorituksen myös tuleviin laskuihin.

Olen maksanut laskun väärälle tilille tai väärällä viitenumerolla. Miten minun pitää toimia?

Ole aina yhteydessä mahdollisimman pikaisesti asiakaspalveluumme, jotta lasku ei etene perintään virheen vuoksi. Varauduthan ilmoittamaan maksupäivän ja tilinumeron, jonne virheellinen suoritus on maksettu.

Mikäli kyseessä ei ole Fonectan tili, asia pitää selvittää tilinomistajan kanssa. Ole tällöin yhteydessä omaan pankkiisi ja ilmoita asiasta asiakaspalveluumme.

Mikäli olet maksanut laskusi oikealle tilille, mutta väärällä viitenumerolla, ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Saamme kohdistettua suorituksen oikeaan laskuun. Varauduthan ilmoittamaan asiakaspalveluumme laskunumeron, maksupäivän ja maksetun summan.

Sain maksumuistutuksen laskusta, jonka olen jo maksanut. Mitä teen?

Mikäli olet maksanut laskun juuri ennen maksumuistutuksen lähetystä, on mahdollista, että suoritus ei ole ehtinyt kirjautua reskontraan ennen muistutuksen lähetystä. Muistutus on tällöin aiheeton. Muissa tapauksissa ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Sain maksumuistutuksen laskusta, joka on vielä maksamatta. Mitä teen?

Lasku tulee maksaa viipymättä, niin vältyt ylimääräisiltä kuluilta. Mikäli tarvitset lisää maksuaikaa, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Laskuni on siirretty perintään. Mitä teen?

Mikäli et tiedä, mitä kyseinen lasku koskee tai sinulla on jotain muuta laskuun tai sopimukseen liittyvää kysyttävää, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Mikäli sinun tarvitsee sopia maksusuunnitelmasta, ole yhteydessä perintätoimistoon.

Mikä on PayEx Suomi Oy? Miten saan sinne yhteyden?

PayEx Suomi Oy hoitaa Fonectan lasku- ja maksuliikennettä sekä laskujen perintää. PayEx Suomi Oy:n yhteystiedot: asiakas@payex.com, puhelin 020 140 4210.