Fonecta Kontakti

Fonecta Kontakti – Asiakkaita verkosta

Mikä palvelu on?

Fonecta kontakti on palvelu jolla varmistat että yrityksesi tiedot löytyvät ja ovat ajan tasalla suomalaisten eniten käyttämissä haku-, kartta- ja sosiaalisen median palveluissa. Et tarvitse useita eri sopimuksia eri toimijoiden välillä vaan hoidamme kaikki kanavat kuntoon yhden pisteen kautta. Yhteystietosi viedään kaikkiin kanaviin yhteneväisessä muodossa mikä vahvistaa yrityksesi löydettävyyttä myös Googlessa ja takaa sen, että asiakkaasi saavat aina oikeat tiedot yrityksestäsi, mistä tahansa kanavasta he sinua etsivät.

Palvelusta on saatavilla useampi eri versio:

Starttipaketti, jossa yrityksesi yhteystiedot viedään Fonectan kanaviin (Fonecta.fi, Fonecta Finder, Fonecta Caller)

Perus- tai Tehopaketti, joissa yrityksesi yhteystiedot viedään suomalaisten eniten käyttämiin haku- kartta- ja sosiaalisen median palveluihin (mm. Fonectan kanavat, Google My Business, Facebook, Kartat)

Sopimuskausi

Sopimus on voimassa kirjauspäivästä 12 kuukautta kerrallaan toistaiseksi voimassa olevana, kunnes se irtisanotaan. Sopimuksen voi irtisanoa viimeistään kuukautta ennen uuden kauden alkua. Poikkeukset sopimuksen kestoon on määritelty palvelusopimuksessa.

Laskutus

Laskutus käynnistyy viiden arkipäivän kuluttua tilauksesta, ellei palvelusopimuksessa ole muuta sovittu. Palvelu laskutetaan kerran vuodessa etukäteen.

Irtisanominen ja peruutukset

Sopimuksen voi irtisanoa viimeistään kuukautta ennen seuraavan 12 kuukauden kauden alkua.

Paketin päivitys pienempään tai suurempaan

Ole yhteydessä Fonectan yhteyshenkilöösi tai Fonectan asiakaspalveluun.

Palvelun käyttöönotto ja hallinnointi

Fonectan yhteyshenkilö on sinuun yhteydessä ja sopii tietosisällöstä, jonka jälkeen tuotannon asiantuntijat tuottavat sisällön palveluihin.

Huomioitavaa käyttöönotossa:

Jos palvelukokonaisuuteen kuuluu mm. Facebook ja/tai Google My Business –palvelut, palvelutuotannostamme tullaan olemaan sinuun yhteydessä puhelimitse, jolloin sovitaan näiden palveluiden toteuttamisesta. Facebookia varten sinulla pitää olla Facebookissa henkilöprofiili, jolla yrityksen Facebook-sivua hallinnoidaan. (Jos sinulla ei ole vielä henkilöprofiilia, voit tehdä sen täällä: https://www.facebook.com/). Jos sinulla on jo yrityksen Facebook-sivu, voit mahdollistaa sivun yhteystietojen päivityksen Fonectan kautta. Sinun tarvitsee antaa Facebook-asetusten kautta Fonectalle ylläpito-oikeus Roolit-valikon kautta. Yli 25 toimipaikkaisissa tilauksissa Facebook-Yrityssivusta voidaan muokata Brändisivu, jonka alle kaikki toimipaikkojen sijaintisivut tuotetaan.

Jos sinulla on jo Google My Business -palvelu, voit halutessasi antaa sen tunnukset Fonectalle, jolloin myös sen päivitykset voidaan tehdä Fonectan kautta keskitetysti.

Tuotantoprosessi käydään kanssasi läpi asiantuntijasoiton aikana ja saat toteutuksen jälkeen erillisen tuotantovahvistuksen sähköpostilla, jossa on mahdolliset jatko-ohjeet ja tunnukset palveluun.

Voit halutessasi toimittaa asiakaspalveluumme yrityskuvauksen, hakusanoja, kuvia ja muita tarpeellisia aineistoja lisättäväksi yrityksesi tietoihin.

Voit hallinnoida palvelua Oma Fonecta -itsepalvelukanavassa tai asiakaspalvelun kautta.

Raportointi (Mistä raportti löytyy, miten usein raportoidaan, mitä tietoja raportoidaan?)

Fonecta Kontakti –tuotteen raportin löydät Oma Fonecta –itsepalvelukanavasta. Näet sieltä kuinka paljon yhteydenottoja, toimenpiteitä tai käyntejä profiilisivulle Fonecta on sinulle toimittanut.

Aineisto-ohjeet

Katso kuvaohjeistus.

Usein kysytyt kysymykset

Mitä kontaktikortti tarkoittaa?

Kontaktikortin ja siihen liitettyjen lisätietojen avulla ohjaat yhteydenotot oikeaan paikkaan ja tarjoat asiakkaillesi parempaa palvelua. Kontaktikortti luodaan joko henkilölle, palvelulle tai osastolle sen mukaan, millaisia lisätietoja haluat asiakkaallesi tarjota. Henkilön tai osaston kontaktikorttiin saat näkyviin puhelinnumeron lisäksi mm. toimenkuvan, osoitteen, kattavat henkilö- tai osastokohtaiset yhteystiedot sekä halutessasi valokuvan tai logon.

 

Mitä tietoja eri medioihin päivitetään?

Nimi, toimiala, katuosoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, Yrityskuvausteksti, yritystä kuvaava mainoslause (maksimissaan 50 merkkiä pitkä), www-osoite, sähköisen median linkit (Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Google+, Instagram), aukioloajat, hakusanat, mahdolliset lisätuotteet sekä logo, profiilikuva ja kansikuva. Kuvat otetaan kuvapankista, kotisivuilta tai mahdolliselta voimassa olevalta tilaukselta. Tietosisällön määrä vaihtelee kanavittain.

Miten päivitän yritykseni yhteystiedot kaikkiin eri kanaviin?

Voit päivittää tiedot suoraan Oma Fonectan kautta tai ottamalla yhteyttä Fonectan asiakaspalveluun. Tällöin hoidamme kaikkien Fonecta Kontakti –palveluun kytkettyjen medioiden tietojen päivittämisen puolestasi.

 

Kuinka nopeasti tiedot päivittyvät eri medioihin?

Päivitysviiveet vaihtelevat toimittajakohtaisesti. Kun olet myyjän kanssa käynyt läpi tilauksen ja siihen sisältyy Google My Business tai Facebook –palvelu, palvelutuotannostamme ollaan sinuun yhteydessä, jolloin tilaus tehdään valmiiksi palveluihin vientiä varten.

Koodilla vahvistettu Google My Business -palvelu tulee julkiseksi palveluun 0-5 vrk koodilla vahvistamisen jälkeen. Vahvistuskoodi tilataan puhelimitse tai postikortilla, jonka viive voi olla n. kaksi viikkoa. Facebookin päivitysviive on noin 0-5 vrk. Karttapalveluihin aineistot lähetetään heti ja ne päivittyvät palveluihin kahdesta viikosta kolmeen kuukauteen välisenä aikana, aineiston toimittajasta riippuen. Kanavien päivittymisessä saattaa olla palveluntarjoajakohtaisia eroja, joten kannattaa tutustua kunkin palveluntarjoajan omiin ehtoihin heidän verkkosivuillaan. Lisätietoa saat tuotteen palvelukuvauksesta.

Minulla on jo olemassa olevat tilit Facebookissa ja Googlessa, mitä hyödyn Fonecta Kontakti tuotteesta?

Sen lisäksi, että perustamme tilit puolestasi eri palveluntarjoajan kanaviin, ylläpidämme oikeita, ajantasaisia tietoja kaikissa näissä eri palveluissa puolestasi. Tietojen päivitys ja hallinnointi onnistuu jatkossa sinun kannaltasi helposti Oma Fonectan kautta yhdestä paikasta tai voit halutessasi olla yhteydessä sähköpostilla tai puhelimella Fonectan asiakaspalveluun, eikä sinun tarvitse olla yhteydessä erikseen jokaiseen palveluntarjoajaan. Laajan verkoston kanavien tietojen yhteneväisyys vaikuttaa myös suotuisasti Googlelöydettävyteen.

Mitä tuotannon asiantuntijasoitto käsittää?

Tuotanto soittaa sinulle noin viikon kuluttua tilauksesta. Voitte sopia soittoajan myyjän, tuotannon tai asiakaspalvelun kanssa. Sinun pitää olla tietokoneella, jotta kokonaisuus voidaan toteuttaa ja tätä varten koneeseesi otetaan tarvittaessa etäyhteys. Sivusto, jota prosessissa käytetään, on: etätuki.fonecta.net. Etäyhteydenotto tehdään, jotta Google My Business -tili voidaan luoda sinun ip-osoitteestasi, jolloin yritys voidaan myös vahvistaa. Koneeltasi ei tallenneta mitään tietoja Fonectalle ja voit halutessasi sulkea kaikki muut selaimet ja avata selaimeen vain yllä olevan osoitteen. Vaihtoehtoisesti Google My Business –palvelun tilin luonti voidaan tehdä sms-vahvistusviestillä.

Pitääkö Facebookia varten huomioida jotain?

Sinulla pitää olla Facebook-henkilöprofiili, jotta yrityksen Facebook-sivun luominen tai haltuunotto onnistuu. Jos sinulla ei ole Facebook-profiilia, voit luoda sen täällä: https://www.facebook.com/.

Alle 25 toimipaikkaisissa tilauksissa voidaan kokonaisuus toteuttaa, vaikka yritykselläsi olisi jo voimassa oleva Facebook-sivu. Voimassa olevan Facebook-sivuston haltuunottoa varten sinun tarvitsee antaa Fonectalle ylläpito-oikeus Facebookin asetusten kautta, "Roolit"-valikosta.

Yli 25 toimipaikkaisissa tilauksissa yrityksellä pitää henkilöprofiilisivun lisäksi olla Yritys- tai Brändisivu, jonka alle voimme toteuttaa toimipaikkojen sijaintisivut. Tuotanto auttaa sinua Yrityssivun kääntämisessä Brändisivuksi tarvittaessa. Kun sivusta tulee brändisivu, sivulta häviää osoite ja muu tarkempi tieto toimipisteen yhteystiedoista. Ohje löytyy täältä: http://www.stuffedweb.com/change-facebook-place-into-a-facebook-page/

Asiantuntijamme auttaa sinua mielellään, kun he ovat yhteydessä sinuun puhelimitse.

Mitä jos poistan Facebookista Fonectan ylläpito-oikeudet?

Päivityksiä ei enää pystytä tekemään Facebookiin Fonectan kautta, joten palvelun päivitys katkeaa. Se ei kuitenkaan irtisano Fonecta Kontakti -tilausta.

Jos yritykselläni on jo Google My Business -palvelu, voidaanko Fonecta Kontakti –tuote silti toteuttaa?

Fonecta Kontakti –tuote voidaan toteuttaa, vaikka sinulla olisi jo Google My Business -sivu. Jos se on vahvistettu toimestasi, niin voit luovuttaa Fonectalle gmail-tilitunnuksen, jolla Google My Business -palvelua hallinnoidaan, jonka jälkeen päivitykset Googlen onnistuvat keskitetysti Fonectan kautta. Jos et halua luovuttaa Google My Business -tunnuksia ja tilitietoja Fonectalle, osio voidaan jättää pois päivitettävien kanavien joukosta. Google My Business –palvelun pois jättäminen ei vaikuta hinnoitteluun.

Miten Google My Business -tilin vahvistaminen tapahtuu?

Tuotantoasiantuntijamme soittaa sinulle ja ottaa tarvittaessa koneeseesi etäyhteyden. Samalla luodaan Google+ -palveluun tunnus, jolla Google My Business -palvelu tehdään. Riippuen Googlessa olevista yritystiedoista tilin vahvistaminen voidaan tehdä puhelimitse tai postikortilla. Puhelimitse se tapahtuu siten, että asiantuntija katkaisee puhelunne, jotta voit vastaanottaa Googlen puhelun. Googlelta puhelun soittaa suomenkielinen robotti, joka luettelee sinulle koodin. Ota koodi ylös ja anna se asiantuntijalle, joka soittaa sinulle heti takaisin, kun Google-puhelu on päättynyt. Jos vahvistus tehdään postikortilla, se tulee yrityksesi pääosoitteeseen. Kun saat Googlelta postikortin, voit toimittaa siinä olevan koodin Fonectan asiakaspalveluun, joka vahvistaa Google My Business -tilisi, jotta sinne syötetyt tiedot saadaan julkaistuksi palveluun. Vaihtoehtoisesti Google My Business –palvelun tilin luonnin vahvistaminen voidaan tehdä sms-vahvistusviestillä.

Mitä jos vaihdan Fonectan luomalle Google +/Google My Business -palveluun salasanan?

Päivityksiä Google My Business -palveluun ei enää pystytä tekemään Fonectan kautta, joten palvelun päivitys katkeaa. Se ei kuitenkaan irtisano koko tilausta. Fonecta luovuttaa tekemämme tilin tunnukset myös sinulle, mutta jotta päivitykset onnistuvat jatkossa, kannattaa sinun ilmoittaa muuttunut salasana asiakaspalveluun.

Mitä palveluille tapahtuu, jos irtisanon tilauksen?

Päivitykset katkeavat kaikkiin verkoston kanaviin, mutta sinne luotuja tilejä tai tietoja ei poisteta. Fonecta ei vastaa tietojen poistamisesta, mutta voit laittaa tästä erillisen pyynnön sähköpostilla asiakaspalveluumme, jonka välitämme eteenpäin kolmansille osapuolille.