Fonecta Display

Fonecta Display

Mikä palvelu on?

Fonectan Display mainonnalla tavoitat lähes kolme miljoonaa suomalaista, yli sadassa suomalaisessa laatumediassa. Display mainonta on oiva tapa lisätä yrityksesi näkyvyyttä ja tunnettuutta läpi vuorokauden. Valittavanasi on verkostotuotteita, joissa viestisi menee läpi laajan verkostomme tai halutessasi voit kohdistaa kampanjasi tietylle kohderyhmälle esimerkiksi matkailusta tai autoilusta kiinnostuneille. Joskus vain muutama sivusto riittää.

Fonectan kohdentamisvaihtoehdot ovat laajat, ja ne kannattaa valita aina harkiten kampanjakohtaisesti haluttujen tavoitteiden mukaan.  Kohdentaminen ei ole aina välttämättömyys. Asiantuntijamme auttavat oikean tuotteen ja kohderyhmän löytymisessä. Fonectalta saat tarvittaessa apua myös kampanjatoteutukseen.

Display-mainonnan avulla kasvatat yrityksesi näkyvyyttä
Herätä kiinnostus ja saavuta halutut tulokset.

Jatkuvaa läsnäoloa
Vahvista brändiäsi ja tavoita potentiaaliset asiakkaasi 24/7 kohderyhmääsi kiinnostavassa ympäristössä. Asiakkaasi on vain yhden klikin päässä.

Kohdista viestisi juuri oikealle kohderyhmälle
Kohdentaminen tekee mainonnasta palvelua. Mainonnan kohdentaminen ja udelleen kohdentaminen kohdeyleisön tai kuluttajien käyttäytymisen perusteella on tehokas tapa parantaa tuloksia.

Varmista kampanjasi mitattavuus
Display mainonta mahdollistaa kampanjasi laaja-alaisen mitattavuuden, ja luo näin ollen kampanjaan tehoa ja tuo suunnitteluun tuloksellisuutta. Tulosten analysoinnissa saat apua Fonectan asiantuntijoilta.

Mainosnäyttöpohjainen CPM -kampanja

Verkostopaketti RON (Run-on-network) -kampanja ajetaan koko Fonectan mainosverkostossa optimoituen kohti toimivimpia mainospaikkoja klikkiprosentilla mitattuna. Lisäksi mainonnanhallintajärjestelmä tarkistaa verkoston kaikista mainospaikoista vapaan mainosinventaarin ja optimoi kampanjan näyttöjä myös vapaan mainostilan mukaan. Raportoinnin yhteydessä tuloksia ei erotella mediakohtaisesti. RON-mainonta perustuu näyttöpohjaiseen hinnoitteluun, ja sitä käytetään yleisemmin tuotelanseerauksissa, brändin rakentamisen kampanjoissa ja mielikuvamainonnassa.

Klikkipohjainen CPC kampanja

Klikkihinnoiteltua mainontaa käytetään yleisemmin silloin, kun kampanjalla on selkeät taktiset tavoitteet kuten tarjousmainonnassa, suorissa verkkokaupan myynneissä, asiakasrekisterin kasvattamisessa ja liidien keräämisessä. Klikkimainonnalla tarkoitetaan klikkihinnoiteltua banneri-mainontaa, jota käytetään useimmiten jatkuvana, läpi sesongin/vuoden ohjaamaan liikennettä asiakkaan verkkosivulle. Kampanjat ajetaan Fonectan mainosverkostoon, jolloin mainonnanhallintajärjestelmä optimoi kampanjaa kohti toimivimpia mainospaikkoja klikkiprosentilla mitattuna. Kampanja hyödyntää mahdollisesti kaikkia Fonectan omia ja sen kumppaneiden medioita.

Sopimuskausi

Sopimuksen voimassaoloaika sekä kampanjan toteutusaikataulu sovitaan Sopimuksessa. Fonecta pidättää itsellään oikeuden ilman korvausvelvollisuutta mainoksen siirtämiseen tai tehtyjen mainostilavarausten peruuttamiseen, mikäli erityiset syyt sitä vaativat. Tästä ilmoitetaan välittömästi Asiakkaalle ja samassa yhteydessä Fonecta pyrkii antamaan tilalle uuden entistä vastaavan mainospaikan.

Laskutus

Laskutus tapahtuu sopimuksen mukaan. Maksuehto on 14 päivää netto laskun päiväyksestä tai erikseen sovitusti.

Myöhästyneistä suorituksista peritään viivästyskorkoa 10 %. Laskua koskevat huomautukset on tehtävä kahdeksan (8) vuorokauden kuluessa laskun lähettämisestä.

Fonecta pidättää itsellään oikeuden medioiden hinnanmuutoksiin. Hinnanmuutokset koskevat myös jo tehtyjä mediatilavarauksia. Hintoihin lisätään kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero.

Raportointi

Saat Display -mainonnan raportin kampanjan päätyttyä.

Lähes reaaliaikaisen tiedon kampanjasi tuomasta kävijäliikenteestä näet Oma Fonecta -palvelussa (oma.fonecta.fi). Mikäli et ole vielä saanut tunnuksia, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

  • Klikkaukset/napsautukset eli kuinka monta kertaa mainostasi on klikattu.
  • Näyttökerrat eli kuinka monta kertaa mainostasi on näytetty
  • Klikkausprosentti (%) eli kuinka usein käyttäjät klikkaavat mainostasi sen nähdessään. Lasketaan seuraavalla kaavalla: klikkausprosentti = klikkaukset/näyttökerrat.

Kampanjamuutosten tekeminen

Muutosten tekeminen kampanjaan

Mikäli haluat muutoksia kampanjasi trafikointiin, voit lähettää muutostoiveet Oma Fonecta -itsepalvelukanavamme kautta (oma.fonecta.fi) tai sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@fonecta.com. Muutokset kampanjaan toteutetaan parin työpäivän kuluessa.

Budjetin muuttaminen

Kerromme mielellämme lisää eri budjettivaihtoehdoista. Ota yhteyttä media-asiantuntijaasi tai asiakaspalvelu@fonecta.com ja kysy lisää. Tarjoamme monipuolisen valikoiman Display-mainonnan tuotepaketteja kaikenkokoisille yrityksille.

Aineisto-ohjeet

Mainosmateriaalien toimitus

Aineiston toimitusosoite: adops (at) fonecta.com
Mainosmateriaalien toimitus viimeistään 3 arkipäivää ennen kampanjan alkua. Fonecta suosittelee, että kampanjassa olisi mainoksista eri viesteillä tai graafisella ilmeellä erilaisia versioita.
Asiakas voi ilman lisämaksua ajaa yhdessä kampanjassa 18 eri mainosta kerrallaan. Ylimenevältä määrältä Fonecta veloittaa testaus -ja trafikointimaksua 25 € / materiaali.

Aineiston toimituksen yhteydessä tulee ilmoittaa aina seuraavat tiedot:

  • Kampanjan www-osoite/osoitteet
  • Materiaalin toimittajan yhteystiedot
  • Muut kampanjaan liittyvät tärkeät ja oleelliset tiedot, kuten esim. alkamis- ja päättymispäivät

Jos mainosmateriaali toimitetaan myöhässä, veloitetaan kampanjasta koko hinta vaikka se myöhästymisen johdosta jäisikin tavoitteestaan vajaaksi.

Mainosmuodot

Mainosverkossamme on käytössä seuraavat mainosmuodot:

  • Suurtaulu 140×350
  • Pidennetty suurtaulu 160×600
  • Boksi 300×250
  • Jättiboksi 468×400
  • Jättibanner 728×90
  • Panoraama 980×120
  • Paraati 980×400
  • Mobiilipanoraama 300×150
  • Mobiiliparaati 300×300

Mainosten maksimi kilotavuraja on 40Kt.
980×400 paraatin max kilotavuraja on 80Kt.

Sallitut tiedostomuodot: GIF, JPG, SWF, Kolmannen osapuolen tagi.
Huom! Mobiilimainoksissa ei Flashiä hyväksytä.

Erikoistoteutukset, kuten esim. tapetti ohjeistetaan aina erikseen.

Flash-mainosten teossa huomioitavia asioita

  • Flash-mainoksille (swf) tulee toimittaa AINA myös GIF/JPG -backup, jotta voimme kattaa myös ne käyttäjät, joilla ei ole Flashia selaimessa.
  • Flash-mainosta ei voida käyttää, jos se on julkaistu uudemmalle versiolle kuin 10.1.
  • Flash-mainosten framerate saa olla maksimissaan 18 fps (framea sekunnissa).
  • Flash-mainoksissa linkitysosoitetta ei saa laittaa suoraan Flash-tiedostoon, koska mainosklikkausten määrää ei saada laskettua.
  • Linkkiosoite korvataan Flash-tiedostossa sanalla “clickTAG”.

Mainosta klikatessa kampanjasivun tulee aina avautua uuteen selainikkunaan (_blank). Huomio, että isot ja pienet kirjaimet tulee olla juuri kuten seuraavassa olevassa ohjeessa on neuvottu.

Komento kirjoitetaan muodossa:
Actionscript 1.0
on (release) { getURL(_root.clickTAG,”_blank”); }

Actionscript 2.0
Mikäli flash-mainos tehdään Actionscript 2.0-kielellä, voidaan kaikki komennot laittaa omalle layerilleen ja kohdistaa ne haluttuun symboliin käyttäen symbolin nimeä. Symboli voi olla esim. mainoksen ylimmässä layerissa oleva koko alueen peittävä läpinäkyvä “button” tai “movieclip”, jolle on annettu instanssinimi. Symboli tarkoittaa halutun symbolin instanssinimeä. Komento kirjoitetaan seuraavasti:
symboli.onRelease = function () { getURL (_root.clickTAG, “_blank”); }

Kolmannen osapuolen tagit (3rd party tags)

Fonecta hyväksyy yleisimpien mainonnanhallintajärjestelmien tagit esim. DoubleClick, Adform ja Mediamind. HUOM! OpenX -järjestelmän tageja tai sisällön latausta OpenX- järjestelmän kautta Fonecta ei tietoturvasyistä ota vastaan. Aineistovaatimuksia ei saa kiertää kolmannen osapuolen tagin kautta latautuvassa materiaalissa. Fonecta pidättää oikeuden muuttaa ohjeistusta sekä mainoskokoja.

Äänen ja videon käyttäminen bannereissa

Klikkipohjainen (CPC) kampanja:
Äänen ja videon käyttäminen mainoksissa ei ole sallittua.

Näyttöpohjainen (CPM) kampanja:
Äänen ja videon käyttäminen mainoksissa on sallittua, kunhan seuraavat ohjeet on huomioitu:

  • Videomainoksissa tulee olla erillinen painike, jota painamalla video ja äänet lähtevät käyntiin. Mouse-over mainoksia ei sallita.
  • Video suositellaan striimattavaksi banneriin ulkoiselta palvelimelta jolloin on helpompaa pysyä sallituissa kilotavurajoissa.
  • Mainoksessa on oltava painike josta äänet saa halutessaan päälle tai pois päältä, sekä videomainoksissa tulee olla play, pause/stop painikkeet.
  • Äänen ja videon tulee pysähtyä kun käyttäjä siirtyy eteenpäin uudelle sivulle, myös mainosta klikatessa.

Irtisanominen ja peruutukset

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa varauksessa oleva kampanja ilman kustannuksia, mikäli kampanjaa ei ole vahvistettu. Fonectalla on oikeus periä Asiakkailtaan peruutusmaksu, kun kyseessä on jo vahvistettu kampanja.

Peruutusmaksun suuruus määräytyy seuraavasti: alle 10 työpäivää ennen mainonnan aloituspäivää peruutusmaksu on 50 % koko mainoskampanjan nettohinnasta + alv 24 % ja alle 5 työpäivää ennen mainonnan aloituspäivää peruutusmaksu on 100 % koko mainoskampanjan nettohinnasta + alv 24 %.

Fonecta voi keskeyttää kampanjan, mikäli mainostettava tuote tai palvelu osoittautuu hyvän maun tai lain vastaiseksi. Kampanja voidaan keskeyttää Asiakkaan pyynnöstä myös force majeure -tilanteissa.

Peruutuksen voi tehdä puhelimitse Fonectan asiakaspalveluun 020 692 999.

Kasvata yrityksesi näkyvyyttä, herätä kiinnostus ja saavuta halutut tulokset.