Miten varattu aika peruutetaan?
Asiakkaan on mahdollista peruuttaa aika varaaverkossa.fi:ssä ”Peruuta varaus” -toiminnon kautta, johon peruutuskoodin syöttämällä kyseinen varattu aika peruuntuu. Peruuttaminen on tehty helpoksi, jotta peruuttamatta jätetyt ajat pysyisivät mahdollisimman alhaisina.
Jos asiakkaasi taas soittaa liikkeeseen ja peruuttaa aikansa sitä kautta, pääset näppärästi hallinnointityökalun kautta vapauttamaan varatun ajan uudelleen varattavaksi.
Pystyt itse määrittämään ajan, mihin asti peruutuksen voi verkon kautta tehdä (esim. viimeistään 24 tuntia ennen varattua aikaa).
Jäävätkö asiakkaideni tiedot talteen?
Kaikista varauksista kerääntyy sinulle asiakaslistaa, jota voit hyödyntää omassa markkinoinnissasi. Ajanvarauspalvelumme sisältää myös sähköposti- ja teksiviestimarkkinointia varten kehitetyt työkalut.
Voinko viedä olemassa olevan asiakasrekisterini Ajanvarauspalveluun?
Kyllä. Tarvittaessa siirrämme asiakaslistasi valmiiksi uuteen järjestelmään
Onko kalenterin pakko olla julkinen?
Ei ole, voit käyttää kalenteria myös sisäisesti, jolloin sen näkyminen palvelussamme piilotetaan.
Miten nopeasti saan ajanvarauspalvelun käyttöön?
Tarvittaessa vaikka heti seuraavana päivänä, mutta perehdytyksen palvelulle pystymme lupaamaan kahden arkipäivän päähän.
Saanko ilmoituksen, kun asiakas varaa ajan?
Saat varatuista ajoista ilmoituksen sähköpostiisi ja halutessasi myös tekstiviestitse.
Saanko integroitua kalenterin omille kotisivuilleni?
Kaikki ajanvarauskalenterit sijaitsevat varaaverkossa.fi:ssä, joten palvelu auttaa varsinkin uusia asiakkaita löytämään yrityksesi. Voit lisätä kotisivuillesi ”Varaa aika” -painikkeen, josta asiakkaasi pääsee suoraan ajanvarauskalenteriisi varaaverkossa.fi -sivustolle. Myös yrityksesi Facebook-profiiliin on mahdollista lisätä Varaa nyt -painike.
Voinko muokata kalenteriani itse vai tapahtuuko tämä Fonectan toimesta?
Kalenterin muokkaus on hyvin helppoa, pystyt tekemään kaikki tarvittavat muutokset itsenäisesti. Toki me autamme tarvittaessa!
Minulla ei ole nettiä työpaikalla, miten voin käyttää ajanvarauspalvelua?
Palveluun voi asettaa esim. 12h varausmarginaalin, joten voit aamulla tarkistaa varaustilanteesi eikä saman päivän aikana synny uusia varauksia kuluvalle päivälle. Pääset kirjautumaan kalenterisi hallinnointiin kaikkialla, missä sinulla on netti käytössä.
Voiko asiakasta muistuttaa lähestyvästä ajasta?
Kyllä voi. Voit asettaa esimerkiksi tekstiviestimuistutuksen lähtemään tiettyyn aikaan ennen varatun ajan alkua.
Pelkään valevarauksia, onko niiden vaara todellinen?
Ruotsissa vastaavalla palvelulla tehdään jopa 500 000 varausta kuukaudessa, eikä juuri ollenkaan valevarauksia. Valevarauksen voi tehdä yhtä lailla myös puhelimella.
Mitä teen jos jokin ei toimi ja tarvitsen apua?
Asiakaspalvelumme auttaa kaikissa ongelmatilanteissa. Voit ottaa meihin yhteyttä soittamalla tai vaikkapa chatin kautta.
Minulla on jo vastaava palvelu käytössä, miten hankalaa on siirtyä teidän palvelunne käyttäjäksi?
Ei ollenkaan hankalaa, hoidamme kaiken puolestasi! Saat mukaasi asiakaslistasi ja varauksesi, eikä sinun tarvitse huolehtia muusta kuin että määrittelet palveluumme suosimasi aukioloajat ja vapautat kalenteristasi aikoja varattaviksi.
Minulla on puhelimessa jo käytössä kalenteri, josta seuraan henkilökohtaisia menoja. Voinko liittää ajanvarauspalvelun tähän kalenteriin?
Kyllä. Kalenterimme on synkronoitavissa Applen, Androidin (Google) ja Outlookin kanssa.
Miksi ottaisin verkkoajanvarauksen käyttöön?
Vaikka et itse olisi kiinnostunut netistä, asiakkaasi ovat. Kuluttajista 73 % etsii tietoa yrityksistä niiden kotisivuilta, 68 % käyttää nettiä useasti päivässä ja 78 % on ostanut verkosta. Jos yrityksesi vapaita aikoja ei löydy netistä, harva jaksaa vaivautua muihin yhteydenottotapoihin. Jopa 62 % suomalaisista vaihtaa palveluntarjoajaa, jos ei saa palvelua nopeasti. Varmista siis, että asiakkaat voivat varata aikojasi 24/7.
Mitä hyötyä Varaaverkossa.fi-palvelusta on?
Varaaverkossa.fi-sivusto toimii hyvinvointialojen hakukoneena.
- Sivusto toimii kaikissa älylaitteissa.
- Palvelu ei edellytä aikaa varaavalta asiakkaalta kirjautumista.
Nämä kaksi asiaa ovat erittäin kriittisiä asioita ostopäätöksen synnyttämiseksi. Kynnys varauksen tekemiseen on alhainen ja sen tekeminen onnistuu mutkattomasti muutamalla klikkauksella.
Varaaverkossa.fi-sivuston hakutoiminnon avulla asiakkaat löytävät vapaat aikasi helposti. Saat uusia asiakkaita, jotka eivät muutoin löytäisi palvelujasi. Palvelun taustalla on ruotsalainen Bokadirekt (www.bokadirekt.se), Pohjoismaiden johtava tapa varata aikoja. Ratkaisuun luottaa jo yli 8000 käyttäjää ja sen kautta tehdään Suomessakin jo yli 37 000 ajanvarausta kuukaudessa.
Järjestelmän kautta voit myös viestiä asiakkaillesi ryhmäsähköpostilla esimerkiksi tarjouksista tai vapaista ajoista. Valittavissasi on myös maksulliset lisäpalvelut, kuten esimerkiksi tekstiviestimuistutus, jolla vähennät ikävien ohareiden määrää.
Erottuaksesi joukosta, yrityksellesi luodaan varaaverkossa.fi-palveluun oma personoitu ajanvaraussivu. Sivullasi voit kertoa yrityksestäsi ja palveluistasi sekä ladata kuvia henkilöstöstäsi ja palveluistasi. Selkein palvelukuvauksin ja vakuuttavin esittelyin varmistat kaupat vaivatta.
Varaaverkossa.fi:n lisäksi saat yrityksellesi näkyvyyttä Fonectan palveluissa. Näin varaukset ovat tehtävissä myös Suomen suosituimmissa hakupalveluissa eli Fonecta.fi:ssä sekä Fonecta Caller-mobiilisovelluksessa.
Miten käy henkilökohtaiselle asiakaspalvelulle?
Verkkoajanvarauksella et korvaa henkilökohtaista palvelua vaan tarjoat entisten käytäntöjen rinnalle erinomaisen lisäpalvelun.
Asiakkaat, jotka haluavat henkilökohtaista palvelua, saavat sitä edelleen. Verkkopalvelulla otat huomioon nekin asiakkaat, jotka eivät kaipaa henkilökohtaista palvelua – tai jopa välttävät sitä. Heitä on yllättävän paljon.