LinkedIn-markkinointi

LinkedIn – ammattilaisten sosiaalisen median kanava

Fonecta Suomen ainoana virallisena LinkedIn-kumppanina tarjoaa erinomaiset keinot LinkedIn-mainontaan erityisesti B2B-yrityksille. LinkedIn on yritysten ja työntekijöiden sosiaalisen median kanava, jonka tavoitteena on tuoda esiin sekä ihmisten että yritysten osaamista. Rekrytoinnin kanavana LinkedIn on jatkuvasti kasvava media, yhä useammin hyvät tekijät löytävät sen kautta uuden työpaikan, ja moni yritys etsiikin aktiivisesti itselleen sopivia rekrytoitavia juuri LinkedInistä. Sosiaalisen median kanavista LinkedIn erottuu siinä, että siellä ihmiset ovat esillä ammattinsa kautta. Niinpä kaikki kommentointi ja jakaminen sekä mainonta perustuu asiallisuuteen ja ammatillista kiinnostusta herättäviin aiheisiin.

Nykyään suomalaiset ovat LinkedInin suurkäyttäjiä. Suomalaiset löysivät tiensä LinkedIniin hitaasti, mutta sen käyttäjämäärät ovat jatkuvasti kasvaneet. Kun loppuvuodesta 2014 suomalaisia käyttäjiä oli noin 700 000, ennustetaan miljoonan käyttäjän rajan menevän rikki alkuvuodesta 2017. Johtavana B2B-yhteisönä saat LinkedInin kautta viestisi kohdennettua helposti suoraan yrityspäättäjille, sillä näistä miljoonasta vajaa 20% on manageri-tasolla toimivia käyttäjiä.


Alla olevista linkeistä löydät hyödyllistä tietoa LinkedIn-markkinointiin liittyen. Tämän artikkelin lopussa myös lisää hyviä vinkkejä!

  • Miten 3. osapuolen evästeiden muutokset vaikuttavat mainostajaan?
    08.04.2021
    Evästeiden poistumisen vaikutukset mainontaan

    Olemme verkkomainonnassa tottuneet siihen, että mainonta on voitu kohdentaa tehokkaasti ja sen avulla on saatu merkittäviä tuloksia. Nyt 3. osapuolen evästeisiin ja yksityisasetuksiin on tulossa merkittäviä muutoksia, tässä blogissa avaamme syitä muutoksen taustalla ja sitä, millaisia vaikutuksia niillä on mainostamiseen.

    Lue lisää
  • Markkinointipodcastin aiheena verkkomainonta
    29.03.2021
    Markkinointipodcast: Verkkomainonta

    Markkinointipodcastin aiheena verkkomainonta, kenelle se sopii ja miten sitä kannattaa tehdä?

    Lue lisää
  • LinkedIn palkitsi jälleen Fonectan
    05.03.2021
    LinkedIn palkitsi jälleen Fonectan

    LinkedIn palkitsi Fonectan kansainvälisessä kumppanikilpailussa jo viidettä vuotta perättäin – suomalaisten B2B-yritysten LinkedIn-mainonta kasvanut huimasti

    Lue lisää
  • Linkedin-opas taktiseen mainontaan
    03.03.2021
    Tilaa opas taktisesta mainonnasta LinkedInissä

    Taktisella mainonnalla tarkoitetaan ostoon tai muuhun ennalta määriteltyyn toimenpiteeseen tähtäävää mainontaa. Taktisessa mainonnassa mainoksen nähneen henkilön odotetaan aina tekevän jotain konkreettista, toisin kuin brändimainonnassa, jossa luodaan mielikuvaa yrityksestä. Taktiseen mainontaan liittyy olennaisesti tulosten seuranta
    ja kampanjan onnistumisen mittaaminen selkeästi määriteltyjen tavoitteiden kautta.

    Lue lisää
  • Tilaa opas brändimainonnasta LinkedInissä
    08.02.2021
    Tilaa opas brändimainonnasta LinkedInissä

    Brändimainonnalla tavoitellaan tunne-elämyksiä. Tilaa maksuton LinkedIn-oppaamme ja lue lisää onnistuneen brändimainoskampanjan toteuttamisesta!

    Lue lisää
  • LinkedIn Agency Champions -haku on käynnistynyt
    13.01.2021
    Suomen LINKEDIN AGENCY CHAMPIONS tulee taas!

    Supersuositun Suomen LinkedIn Agency Champion -koulutussarjan haku alkaa!

    Lue lisää
  • Kohdenna mainonta oikein LinkedInissä
    22.12.2020
    Miksi kohdentaminen LinkedInissä on helppoa?

    LinkedIn on meillä Suomessakin vakiinnuttanut paikkansa yhtenä suurimmista sosiaalisen median alustoista ja niistä ainoana ammattikäyttöön tarkoitettuna kanavana. Suomessa käyttäjiä on jo yli 1,4 miljoona, joista 260 000 on päättäjiä, 88 000 mielipidejohtajia ja 180 000 IT-ostoksesta päättäviä käyttäjiä.

    Lue lisää
  • Tilaa opas mainonnan kohdentamisesta LinkedInissä
    22.12.2020
    Tilaa opas mainonnan kohdentamisesta LinkedInissä

    Mainonta LinkedInissä on tehokasta, kun sen kohdentaa oikein. Tilaa maksuton oppaamme ja opi lisää eri kohdentamisvaihtoehdoista.

    Lue lisää
  • Tilaa LinkedIn-opas tapahtumien järjestämiseen
    17.11.2020
    Tilaa LinkedIn-opas tapahtumien järjestämiseen

    LinkedIn on tehokas kanava tapahtumien järjestämiselle. Voit järjestää siellä joko livetapahtuman tai ajastetun Events-tapahtuman. Tapahtuma voi olla kaikille avoin tai vain kutsutuille.

    Lue lisää
  • LinkedIn Storiesin avulla jaat työpäiväsi kohokohdat
    02.11.2020
    Joko olet kokeillut LinkedIn Storieseja?

    LinkedIn on hiljattain lanseerannut omaan palveluunsa muista sosiaalisen median kanavista tutun Stories-ominaisuuden. Voit siis jakaa lyhyitä tarinoita työpäivästäsi kuvien ja videoiden muodossa Stories-osiossa. Stories-ominaisuus on käytössä sekä yksityisille käyttäjille että yrityksille.

    Lue lisää
  • LinkedIn-partnerit tarjoavat apua kumppaneilleen
    30.10.2020
    Miksi valita partneri Linkedin-markkinointiin?

    Yhteisöt ja yhteisöllisyys ovat nyt tärkeämpiä kuin koskaan. Yhteisöt antavat meille resursseja, tukea ja rohkaisua, jota modernissa työmaailmassa yhä enemmän tarvitsemme. Yhteisöt ovat tukenamme silloinkin, kun työskentelemme kotoa – kollegojen, muiden verkostomme jäsenten ja kumppaniemme tuki auttaa meitä saavuttamaan tavoitteemme.

    Lue lisää
  • Emmi Mikkola kertoo, miten LinkedIn auttaa tapahtumajärjestäjää
    23.09.2020
    Markkinointipodcast: Tapahtumien järjestäminen LinkedInissä

    LinkedIn on kehittänyt uusia ominaisuuksia tukemaan tapahtumien järjestämistä.

    Lue lisää
  • Ainakin nämä asiat pitää ottaa huomioon, kun suunnittelet virtuaalitapahtumaa
    20.08.2020 - Emmi Mikkola
    8 kohdan muistilista virtuaalitapahtumien järjestämiseen

    Mitä kannattaa ottaa huomioon virtuaalitapahtumia järjestettäessä? Nappaa talteen kahdeksan vinkin muistilista!

    Lue lisää
  • Emmi Mikkola kertoo LinkedInin ominaisuuksista tapahtumien järjestäjille
    13.08.2020 - Emmi Mikkola
    LinkedIn apuna virtuaalitapahtumien järjestämisessä

    Lähes jokainen yritys on joutunut miettimään omia toimintatapojaan uusiksi viime kuukausien tapahtumien johdosta ja erityisesti markkinointi, tapahtumatuotanto ja myynti ovat olleet myllerryksen kohteena.

    Lue lisää
  • Mikä on LinkedIn Showcase -sivu?
    20.05.2020
    Mikä on LinkedIn Showcase Page?

    LinkedInissä on normaalin yrityssivun lisäksi mahdollisuus hyödyntää LinkedIn Showcase Page -ominaisuutta. Jos LinkedIn Showcase Page ei ole tuttu, kerromme artikkelissa mistä oikein on kysymys, millaiselle yritykselle LinkedIn Showcase Page parhaiten sopii ja miten Showcase-sivu rakennetaan.

    Lue lisää
  • Miten poikkeustila vaikuttaa LinkedInissä?
    16.04.2020
    Markkinointipodcast: LinkedIn poikkeusoloissa

    Markkinoinnin podcastissa pohdintaa LinkedInin ja sosiaalisen median merkityksestä poikkeusoloissa. Millaista sisältöä somessa nyt kulutetaan, mikä sisältö toimii, mitä sisältöä kannattaa nyt tuottaa, mistä asioista kertoa? Käyttäjämäärät ovat kasvaneet valtavasti, joten heille kannattaa nyt tarjota hyvää ja kiinnostavaa sisältöä monissa eri muodoissa.

    Lue lisää
  • LinkedInissä uusi, keskusteleva mainosmuoto, Conversation Ads
    01.04.2020
    Uusi mainosmuoto LinkedInissä – Conversation ads

    LinkedIniin on tullut uusi, mainostajalle mielenkiintoinen uusi mainosmuoto, Conversation Ads. Mainosmuoto toimii samaan tapaan kuin Inmail eli Message Ads. Perinteisestä viestimainoksesta poiketen Conversation ads avaa mainostajalle väylän dialogiin asiakkaan kanssa aivan uudella tavalla.

    Lue lisää
  • LinkedInin arvostetuin palkinto saatiin tänä vuonna Suomeen!
    10.03.2020
    LinkedInin arvostetuin palkinto Suomeen

    Fonecta palkittiin LinkedInin arvostetuimmalla Partner Champion -palkinnolla. Palkinto tuli Suomeen nyt ensimmäistä kertaa ja se jaetaan vuosittain kaikista LinkedInin kumppaneista ansioituneimmalle. Jo neljä vuotta Suomen ainoana LinkedIn Marketing Solutions -partnerina toimiva Fonecta on aiemmin palkittu mm. Partner Runner Up sekä Largest Deal -palkinnoilla.

    Tänä vuonna pääpalkinnon perusteluissa kiitettiin erityisesti Fonectan halukkuutta haastaa LinkedIniä ja kehittää toimintaa yhdessä LinkedInin ja muiden partnereiden kanssa. LinkedInin mukaan Fonecta ”toimii esimerkkinä muille, venyttää jatkuvasti partneruuden rajoja haastamalla LinkedIniä ja inspiroi muita omalla työllään.”

    Katso lisää tuliaisia LinkedIn Partner Connectista uusimmasta markkinoinnin podcastistamme:

    Lue lisää
  • 05.03.2020
    LinkedIn palkitsi Fonectan parhaana LinkedIn-partnerina kansainvälisessä kilpailussa

    Fonecta voitti pääpalkinnon LinkedInin kumppanien kansainvälisessä kilpailussa 4.3. illalla Lontoossa.

    LinkedIn palkitsi Fonectan parhaana partnerinaan. ”Saimme erityistä kiitosta siitä, että olemme LinkedIn-markkinoinnissa tinkimättömiä ja rehellisiä ja vaadimme hyviä tuloksia”, palkinnon vastaanottanut Fonectan Salla Vainionpää sanoo.

    Fonectan LinkedIn-tiimi voitti eilen illalla Lontoossa pääpalkinnon LinkedInin vuosittaisessa Marketing Partner Awards -kilpailussa. LinkedIn palkitsi Fonectan parhaana partnerinaan arvostetulla Partner Champion -palkinnolla.

    Kilpailuun osallistui tänä vuonna 17 partneria, jotka toimivat yhteensä yli 70 maassa Pohjois-Amerikkaa lukuun ottamatta.

    ”Saimme erityistä kiitosta siitä, että elämme ja hengitämme Suomessa LinkedInin arvomaailmaa; olemme tinkimättömiä ja rehellisiä ja vaadimme hyviä tuloksia. Pääpalkinnon nappaaminen tuntuu upealta! Yhteistyötä LinkedInin kanssa on rakennettu jo neljän vuoden ajan, kun olemme saaneet edustaa LinkedIniä ainoana Marketing Solutions partnerina Suomessa”, Fonectan LinkedIn Partner Manager Salla Vainionpää kertoo.

    LinkedInin mukaan Fonecta ansaitsi palkintonsa, koska se inspiroi muita omalla työllään ja haastaa myös jatkuvasti LinkedIniä kehittymään.

    ”Mainostajien ja käyttäjien määrä kanavassa kasvaa jatkuvasti, joten yritysten on entistä tärkeämpää tuottaa eri kohderyhmille juuri niitä kiinnostavaa ja vuorovaikutteista sisältöä. On kiinnostavaa kuulla, minkälaisia uusia mahdollisuuksia esimerkiksi myöhemmin julkaistava Conversation Ads tähän tarjoaa ja mitä muuta uutta LinkedInissä on luvassa”, Salla Vainionpää sanoo.

    Fonecta on palkittu LinkedIn-kumppanikilpailussa myös aiempina vuosina. Viime vuonna se nappasi muun muassa Most Valuable Player -palkinnon tunnustuksena aktiivisuudestaan ja mediasuhteiden kehittämisestä. Vuonna 2018 Fonecta sai kilpailun toiseksi arvostetuimman Partner Champion Runner Up -palkinnon ja suurimmasta yksittäisestä asiakkuudesta myönnettävän Largest Deal -palkinnon.

    Fonecta on toiminut Suomen ainoana LinkedIn Marketing Solutionsin virallisena maakumppanina vuodesta 2016. Fonectan kautta suomalaisyritykset saavat käyttöönsä laajennetut mainosratkaisut ja työkaluvalikoiman, palkitun tiimin asiantuntemuksen, suoran yhteyden LinkedIniin sekä yleisöjä, joita ei ole käytettävissä itsepalvelutyökalun kautta.

    Lisäksi Fonecta järjestää media- ja mainostoimistoille parhaillaan käynnissä olevan Suomen LinkedIn Agency Champions -koulutussarjan ja kilpailun, jonka tarkoituksena on syventää toimistojen LinkedIn-osaamista.

    Suomessa yhteisöpalvelu LinkedInillä on 1,3 miljoonaa käyttäjää ja koko maailmassa 675 miljoonaa käyttäjää.

    Lisätietoja:

    Salla Vainionpää

    LinkedIn Partner Manager, Fonecta

    p. 040 357 2543

    salla.vainionpaa@fonecta.com

    Lisää tietoa Fonectan markkinointipalveluista: www.fonecta.fi/yrityksille

    Fonecta tarjoaa yrityksille tehokkaat digitaaliset ratkaisut verkosta löytymiseen, markkinointiin sekä parempaan asiakasymmärrykseen. Palveluvalikoima kattaa kaikki ostoprosessin eri vaiheet aina mielenkiinnon herättämisestä ostoon ja sitouttamiseen. Fonectan missio on auttaa suomalaisia yrityksiä parantamaan digitaalista kilpailukykyään. Fonecta työllistää viidellä paikkakunnalla yhteensä n. 350 asiantuntijaa, jotka palvelevat 36 000 yritysasiakasta ympäri Suomen.

    Lue lisää
  • Näin teet hyvän LinkedIn-yrityssivun
    09.01.2020
    Näin teet timanttisen LinkedIn-yrityssivun

    LinkedInissä on jo noin 1,2 miljoonaa työssäkäyvää suomalaista, ja se on käyttäjien mukaan sosiaalisen median kanavista luotettavin. LinkedIn on myös erittäin tehokas B2B-markkinoinnin kanava, sekä yksi tärkeimmistä kanavista, joissa yrityksen tulisi näkyä ja olla läsnä. Onko yritykselläsi jo LinkedIn-yrityssivu? Jos on, hyödynnetäänkö sitä parhaalla mahdollisella tavalla?

    Lue lisää
  • LinkedIn Events auttaa tapahtumajärjestäjää
    22.10.2019
    Tavoita kohderyhmät LinkedIn Eventsin avulla

    Kuten tiedetään, kaikki myynti ja markkinointi on H2H-myyntiä, eli myymme ja markkinoimme human to human – ihmiseltä ihmiselle. Tämä pitää paikkansa myös yritysmarkkinoinnissa, jossa henkilökohtaisuus voi olla vaikea saavuttaa, mutta jossa sillä on silti suuri merkitys.

    Lue lisää
  • Miksi valtisisin LinkedIn Marketing Solutions -partnerin kumppaniksi?
    25.09.2019
    Miksi valita LinkedIn Marketing Solutions -partneri?

    Fonecta on toiminut Suomen ainoana virallisena LinkedIn Marketing Solutions -partnerina vuodesta 2016. Meiltä kysytään usein, mitä se oikein tarkoittaa ja miksi mainostajan kannattaa tehdä yhteistyötä juuri Fonectan kanssa. Siksi päätimmekin vähän avata tarkemmin sitä, mitä LinkedIn Marketing Solutions partneruus oikein tarkoittaa ja mitä etuja yhteistyö asiakkaalle tarjoaa.

    Lue lisää
  • LinkedIn Live tulossa!
    04.09.2019
    Live-lähetykset tulossa LinkedIniin!

    Video on tullut jäädäkseen ja liikkuva kuva on jo pitkään saanut hyvin näkyvyyttä eri sosiaalisen median palveluissa. Tämä on huomattu myös maailman suurimpiin ammatillisen verkostoitumisen palveluihin kuuluvassa LinkedInissä, missä videosisällön määrä on ollut jatkuvassa kasvussa siitä lähtien kun videoiden jakaminen kanavassa tuli mahdolliseksi. Videoiden kasvava määrä johtuu yksinkertaisesti siitä, että LinkedInin käyttäjät ovat huomanneet, miten tehokkaasti video kanavassa toimii.

    Lue lisää
  • Linkedin-mainontaa yrityksille
    14.08.2019
    LinkedIn-mainonnan eri muodot ja niiden hyödyt

    Haluaisitko aloittaa LinkedIn-mainonnan, mutta et tiedä, mistä kannattaisi lähteä liikkeelle? LinkedInissä voi tavoittaa asiakkaita monella tavalla. Tässä artikkelissa perehdymme Linkedinin mainosmuotoihin ja niiden ominaisuuksiin.

    Lue lisää
  • 15.05.2019 - Mikko Hormio
    Linkedin on tehokas pitkäjänteisen vaikuttamisen kanava

    LinkedIn on loistava kanava verkottumiseen ja rekrytointiin, mutta pitkäaikaisen vaikuttamisen vahvana kanavana sitä tunnetaan aivan liian vähän. Esimerkiksi etujärjestöt käyttävät LinkedIniä hämmästyttävän heikosti siihen nähden, miten suuri osa niiden omista jäsenistä ja suomalaisista mielipidevaikuttajista siellä on läsnä.

    Lue lisää
  • Näillä ohjeilla teet hyvän LinkedIn-profiilin
    05.04.2019
    Näin teet helposti hyvän LinkedIn-profiilin

    LinkedIn on yksi nopeammin kasvavista sosiaalisen median kanavista Suomessa. Jo yli 1,2 miljoonaa suomalaista on luonut LinkedIn-profiiliin, ja niin rekrytoinnin kuin ammatillisen keskustelun ja kehittymisenkin näkökulmasta se on ylivertainen kanava. Fonecta on Suomen ainoa virallinen LinkedIn Marketing Solutions kumppani, joten me tiedämme miksi se on niin tehokas sekä ammattilaisille että mainostajille. Tarjoamme asiakkaillemme LinkedIn-mainontaa ja Tietopankistamme voit lukeä lisää siitä mitä on LinkedIn-markkinointi.

    Lue lisää
  • Fonectan Salla Vainionpää palkittiin LinkedInin Partner Connectissa
    28.03.2019
    LinkedIn palkitsi Fonectan EMEA-alueen arvostetuimpana kumppanina

    Suomen ainoa LinkedIn Marketing Solutions -kumppani Fonecta voitti Most Valuable Player- ja Collaboration-palkinnot LinkedInin kumppanien kansainvälisessä kilpailussa eilen illalla Lontoossa. Fonectalle myönnettiin parhaan tiimin Most Valuable Player (MVP) -palkinto ja Fonectan LinkedIn Partner Manager Salla Vainionpäälle henkilökohtainen Collaboration-palkinto.

    Lue lisää
  • fonecta linkedin lookalike audiences
    07.01.2019
    LinkedInin uusi kohdennusvaihtoehto ”Lookalike Audiences” auttaa löytämään uusia asiakkaita.

    LinkedIn on erittäin tehokas B2B-markkinointikanava, mahdollistaahan se erilaisia tehokkaita kohdennusvaihtoehtoja aina liidigeneroinnista bränditietoisuuteen. Lähitulevaisuudessa LinkedIn on julkaisemassa uuden Lookalike Audiences -kohdennusominaisuuden, joka auttaa mainostajia löytämään uusia asiakkaita uudella tavalla.

    Lue lisää
  • Finnish language support will continue in LinkedIn advertising
    28.11.2018
    Finnish language support will continue in LinkedIn advertising!

    We are pleased to confirm to all of our Finnish customers that the support for advertising in Finnish on the platform will continue in 2019. LinkedIn's Customer Service team concluded their standard review of all supported languages of ads and campaigns and has now updated its terms and conditions to allow for brands to share their ad content in Finnish.

    Inquiries:

    Salla Vainionpää
    LinkedIn Partner Manager, Fonecta
    +358 40 3572543
    salla.vainionpaa@fonecta.com

     

    Fonecta's LinkedIn advertising services

    Lue lisää
  • Näin pääset käyntiin LinkedIn-mainonnassa.
    18.10.2018
    Näin pääset käyntiin LinkedIn-mainonnassa

    Linkedin-mainonta on tehokas tapa tavoittaa mm. B2B-päättäjät. Lue helpot vinkit siihen, miten pääset mainonnassa alkuun.

    Lue lisää
  • LinkedInin Lara Julio oli Fonectan vieraana Markkinoinnin viikolla
    28.08.2018
    Fonecta ja LinkedIn yhdessä Markkinoinnin viikolla

    Suomen ainoana virallisena LinkedIn-kumppanina tuomme Markkinoinnin viikolle LinkedInin Lara Julion puhumaan aiheesta ”Celebrating the power couple: cheers to better sales & marketing collaboration”.

    Julio vastaa Englannin ja EMEA-maiden LinkedIn-partnereiden koulutusohjelmista, joten luvassa on varmasti mielenkiintoinen puheenvuoro myynnin ja markkinoinnin yhteistyöstä! Lara Julio nähdään Messukeskuksen Suomi nousuun -lavalla keskiviikkona 5.9. klo 12:30.

    Fonectan osastolla - LinkedIn-profiilikuva ja seuraaja-analyysi!

    Tiedätkö, kenelle yrityksesi viestii LinkedInissa? Tule osastollemme (nro 17) pyytämään maksuton seuraaja-analyysi! Analyysi kertoo miltä toimialoilta ja mistä yrityksistä seuraajasi tulevat. Saat tietoa seuraajista esimerkiksi työtehtävien sekä kokemuksen perusteella. Näin opit julkaisemaan seuraajiasi kiinnostavaa ja puhuttelevaa sisältöä.

    Fonectan LinkedIn-mainontaa tarjoavat asiantuntijat ovat paikalla koko tapahtuman ajan. Tule keskustelemaan kanssamme, miten yrityksesi voi hyödyntää LinkedInin markkinointiratkaisuja omassa liiketoiminnassaan. Voit samalla ottaa ministudiossamme uuden valokuvan henkilökohtaiseen LinkedIn-profiiliisi!

    Nähdään Markkinoinnin viikolla!

    Seuraa meitä LinkedInissä ja kuulet aina uutiset tuoreeltaan!

     

    Lue lisää
  • 28.03.2018
    Fonecta palkittiin kahdella palkinnolla LinkedInin vuotuisessa gaalassa!

    Fonecta osallistui toista kertaa LinkedInin vuotuiseen Partner Awards -gaalaan, jossa jaetaan 12 eri kategoriassa palkinnot parhaille kumppaneille. Viime vuoden palkintosaalis tuplautui tänä vuonna, kun kotiin tuomisina oli sekä Largest deal että Partner Champion Runner Up -palkinnot.

    Lue lisää
  • Salla Vainionpää kumoaa 3 myyttiä LinkedIn-mainonnasta
    13.02.2018 - Salla Vainionpää
    3 myyttiä Linkedin-mainonnasta

    Aloitin LinkedIn-tuotteen tuoteomistajana Fonectalla joulukuussa 2017, ja heti alussa huomasin, että päivänpolttava kysymys kaikkien huulilla oli: miksi tekisin LinkedIn-mainontaa kumppanin kanssa, kun voin tehdä sitä itsekin? Aihe kiinnosti tietysti itseänikin, ja jos haluan tuoteomistajana kehittää tuotetta ja sen toimivuutta asiakkailleni, on minun ymmärrettävä paitsi siihen liittyvät haasteet, myös myytit. Ja jos johonkin liittyy paljon vääriä uskomuksia ja myyttejä, niin juuri tähän LinkedIn-mainonnan tekemiseen kumppanin kanssa. Avaankin tässä nyt kolmea kenties sitkeintä LinkedIniin liittyvää myyttiä.

    Lue lisää
  • Miksi LinkedIn-mainonta on niin kannattavaa?
    09.01.2018
    Miksi LinkedIn-mainonta kannattaa?

    Kanavia ja yhteisöjä on tänä päivänä verkossa pilvin pimein ja yrityksen onkin valittava huolella kanavat, joissa näkyä. Jos B2B-päättäjien huomio on tärkeää yrityksellesi, on LinkedIn-mainonta sinua varten.

    Lue lisää
  • Kannattaako yrittäjille markkinointi?
    11.12.2017 - Joonas Saukkonen
    Kannattaako yrittäjille markkinoida?

    Aika ajoin esiin nousee kysymys siitä, kuinka yrityksille suunnattu, eli B2B-markkinointi eroaa kuluttajille suunnatusta markkinoinnista? B2B-markkinoinnilla on toki omat luonteenpiirteensä, mutta se ei yksistään määrittele sitä, minkälainen markkinointi on järkevää. Monen yrittäjän kuulee väittävän, ettei yrityspäättäjille kannata tehdä markkinointia samalla tavalla kuin kuluttajille. Loppujen lopuksi kaikki markkinointi on ihmisten välistä viestintää. Markkinointia kannattaakin lähestyä palvelun tai tuotteen arvon näkökulmasta. Käytännössä mitä arvokkaampi palvelu tai tuote, sitä monimutkaisempi asiakkaan ostoprosessi tyypillisesti on ja sitä useampi ihminen osallistuu päätöksentekoon.

    Lue lisää
  • Näillä vinkeillä onnistut LinkedIn-markkinoinnissa
    21.06.2017
    3 vinkkiä LinkedIn-markkinoinnissa onnistumiseen

    LinkedIn on johtava päättäjien ja vaikuttajien yhteisö, jossa on globaalisti yli 600 miljoona käyttäjää ja jo yli miljoona suomalaista käyttäjää. Se on toisin sanoen loistava kanava kasvattaa tietoisuutta tuotteesta, palvelusta, tai yrityksestä ammattilaisten keskuudessa jo ostopolun alkupäässä. Näillä kolmella helpolla vinkillä varmistat, että onnistut LinkedIn-markkinoinnissa.

    Lue lisää
  • Mitkä ovat parhaat somekanavat yritykselle?
    13.06.2017
    Mitä somekanavia yrityksesi tarvitsee?

    Sosiaalisessa mediassa eli somessa jokaisella on mahdollisuus toimia aktiivisena viestijänä ja sisällöntuottajana sekä vastaanottaa muiden tuottamaa sisältöä. Sinulla saattaakin jo olla henkilökohtainen tili joissakin sosiaalisen median kanavissa, mutta oletko ajatellut, miten yrityksesi voisi hyödyntää somea?

    Lue lisää
  • Miten sosiaalinen media eli some otetaan haltuun?
    15.05.2017
    Miten yritys toimii sosiaalisessa mediassa? Ota some haltuun!

    Sosiaalinen media eli tuttavallisemmin some on meidän jokaisen arkipäivää. Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Youtube ja Snapchat ovat tämän hetken suosituimpia ja tunnetuimpia some-alustoja, joita miljoonat ihmiset käyttävät päivittäin. Yrityksille sosiaalinen media tarjoaa paitsi edullisen ja helpon tavan viestiä yrityksen tuotteista, palveluista ja osaamisesta, myös mahtavan tilaisuuden tarjota näyteikkuna yrityksen päivittäiseen arkeen ja näin aidosti puhutella asiakkaita. Somea tulisikin ajatella yritystoiminnan jatkeena, ikään kuin liiketilasi virtuaalisena lisäsiipenä; somessa tavoitat sekä vanhat että uudet asiakkaat 24/7.

    Lue lisää
  • 11.08.2016
    Tilaa LinkedIn-opas: LinkedIn sisältömarkkinoinnin apuvälineenä

    LinkedIn on kansainvälinen verkostoitumiskanava, joka on oiva paikka jakaa sisältöä. No miten sitten kannattaa hoitaa markkinointi LinkedInissä? Mitä sisältöä kannattaa jakaa? Miten onnistut ja mittaat onnistumista?

    Lue lisää
  • 11.08.2016
    Sisältö löytyy sisältä: Näin LinkedIn-sisältömarkkinointi onnistuu

    Aloitellaanko yrityksessäsi LinkedIn-sisältömarkkinointia? Mietitkö, mistä sitä kaivattua sisältöä voisi oikein saada? Listasimme helpot vinkit sisällöntuotantoon LinkedIssä.

    Lue lisää

LinkedIn sisältömarkkinoinnin kanavana

LinkedInissä tyypillisesti jaettua sisältöä ovat Pulse-blogialustassa kirjoitetut omalle ammattiryhmälle suunnatut asiantuntijablogit, sekä muista lähteistä jaettavat kiinnostavat artikkelit. LinkedInissä päättäjät liikkuvat eri roolissa kuin muussa mediassa. LinkedInissä he ovat vastaanottavaisia mainonnalle, kunhan se on hyvin suunniteltua ja kohdennettua. Pitkäjänteinen, tavoitteellinen ja suunnitelmallinen sisältötekeminen kantaakin täällä helposti hedelmää.


Kun LinkedInissä otetaan kaikki yrityssivun tarjoamat ominaisuudet käyttöön, saadaan sillä myös hyviä tuloksia: näkyvyys paranee, yrityksen kiinnostavuus asiakkaiden silmissä nousee, ja saat viestisi paremmin perille. Onkin tärkeää, että yrityssivullasi on perusasiat kunnossa. Tee profiilistasi selkeä, sivulle tulevalle kävijälle pitäisi muutamassa ensimmäisessä lauseessa selvitä, mitä yrityksesi tekee. Panosta myös laadukkaaseen profiilikuvaan ja päivitä sitä, houkutteleva ja brändisi näköinen kuva rakentaa luotettavuutta ja lisää sivusi houkuttelevuutta.

Kuten muissakin kanavissa, on myös LinkedInissä tärkeää, että siellä jaetaan olennaista ja kiinnostavaa sisältöä. Julkaise säännöllisesti joko omia kirjoituksiasi tai oman alasi kiinnostavia, ajankohtaisia julkaisuja. Hyödynnä myös Careers- ja Showcase-sivut, joilla voit tuota esiin yrityksesi osaajat ja osaamisen, sekä houkutella mukaan uusia lahjakkuuksia. Yrityssivu on helppoa ja nopeaa saada kuntoon, sen jälkeen voit panostaa jatkuvaan sisällön päivitykseen.

LinkedInissä mainonta on helppoa ja tuloksellista


LinkedIn on otollinen kanava erityisesti B2B-kohderyhmään suunnatulle mainonnalle. Siellä yrityspäättäjät ovat vastaanottavaisempia itseään kiinnostavalle mainonnalle, kuin monessa muussa kanavassa. Niinpä saat tuotteesi ja palvelusi esiin helpommin, ja saat todellisia tuloksia kampanjastasi. Kohderyhmän tunteminen on mainonnan keskiössä: mitä tarkemmin tunnet asiakkaasi, sitä paremmin pystyt heille kohdentamaan mainontaa, ja sitä paremmat tulokset saat mainospanostuksestasi.


Mainonnan tulosten mittaamisessa tärkeintä on seuranta. Kuten kaikki verkkomainonta, myös LinkedIn mahdollistaa tulosten helpon seuraamisen ja niiden pohjalta kampanjan jatkuvan optimoinnin ja muokkaamisen. Yhdistämällä laadukkaan sisällöntuotannon, hyvin rakennetun yritysprofiilin, ja toimivan mainonnan, saa LinkedInistä parhaat tulokset B2B-kohderyhmästä.