Some-markkinointi

 

Sosiaalinen media ja sen markkinointi

Sosiaalisen median markkinointi tarjoaa yritykselle runsaasti erilaisia mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja. Menestyksekäs somemarkkinointi vaatii kuitenkin suunnitelmallisuutta ja tavoitteellisuutta.

 

Sosiaalisen median markkinointi on nykyään tehokas yrityksen markkinointikeino. Sosiaalinen media tai some viittaa siis verkkoviestintäympäristöihin, joissa jokainen käyttäjä voi toimia aktiivisena viestijänä, sisällöntuottajana sekä tiedon vastaanottajana. Sosiaalisessa mediassa voidaan paitsi tuottaa vuorovaikutteista ja käyttäjälähtöistä sisältöä myös luoda ja ylläpitää asiakassuhteita.


Tärkeimpiä some-markkinoinnin kanavia ovat: 

Jokaisella kanavalla on omat erityispiirteensä, joten kanavan valinta voi vaikuttaa ratkaisevasti sosiaalisen median markkinoinnin tavoitteiden saavuttamiseen. Tiedätkö, mikä sosiaalisen median kanava sopii juuri sinun yrityksellesi?

 

 

Mitä haluat saavuttaa sosiaalisen median markkinoinnilla? 

Aluksi kannattaa asettaa tavoitteet toiminnalle ja valita kanavat, joissa asiakkaasi viihtyvät. Kaikkia kanavia ei kannata ottaa haltuun kerralla, vaan tässäkin asiassa laatu korvaa määrän. Haluaisitko tehostaa myyntiä, hankkia uusia asiakkaita vai kenties parantaa asiakaskokemusta? Kun tavoitteet on asetettu ja kanavat valittu, on aika laatia some-markkinointisuunnitelma. Ilman tarkkaa suunnitelmaa markkinointi sosiaalisessa mediassa on yleensä hajanaista ja päämäärätöntä, minkä myötä tuloksetkin jäävät saavuttamatta.

 

 

Tee aina some-markkinointisuunnitelma

Some-markkinointi kannattaa aloittaa laatimalla yritykselle some-markkinointisuunnitelma. Sen avulla some-mainonta voidaan kohdistaa potentiaalisille asiakkaille oikeaan aikaan. Some-markkinointisuunnitelma auttaa myös sisältöjen suunnittelussa ja rakentamisessa hyvissä ajoin ennen varsinaisen kampanjan alkua. Kun tavoitteena on laadukas ja monipuolinen sisältö, tarvitaan suunnitelmallisuutta ja huolellisuutta. Hyvän suunnitelman avulla yrittäjä voi säästää aikaa ja rahaa, kun some-markkinoinnista tulee tehokkaampaa ja tuottavampaa.

 

Tutustu some-markkinointiin liittyviin sisältöihimme alla olevista linkeistä. Tämän artikkelin lopusta löydät vielä vinkkejä siitä mikä on juuri sinun yrityksellesi paras sosiaalisen median kanava.

  • Linkedin Stories
    15.06.2021
    LinkedIn Stories – sitouta asiakkaasi arkisella sisällöllä

    Tuntuuko kynnys julkaista LinkedInissä liian korkealta? LinkedIn Stories on matalan kynnyksen paikka kuvien tai lyhyiden videoiden julkaisuun. Esimerkiksi päivittäisestä työarjesta kertovat julkaisut tavoittavat asiakkaat mutkattomasti LinkedIn Storiesissa. Oletko jo ottanut ominaisuuden käyttöön?

    Stories-ominaisuuden käyttö yleistyy vauhdilla

    Kuluttajien käyttäytyminen on muuttunut, sillä ihmiset haluavat uusia tapoja pitää yhteyttä työskennellessään kotona. Myös brändit haluavat tavoittaa asiakkaita helposti lähestyttävällä ja aidolla tavalla. Stories-ominaisuus tarjoaa mahdollisuuden luoda rentoa ja arkista sisältöä ilman, että se vie tilaa asiapainotteiselta sisällöltä.

    Käyttäjien aktiivisuus on siirtymässä uutisvirrasta tarinoihin kaikilla alustoilla. Aiemmin muun muassa Snapchatista ja Instagramista tuttu formaatti löytyy nykyään myös LinkedInistä, jossa valittavana on sekä maksuton, orgaaninen LinkedIn Stories että maksullinen Stories Ads.

    Mikä on LinkedIn Stories?

    LinkedIn Storiesissa voi julkaista valokuvia ja lyhyitä videoita, jotka ovat katsottavissa 24 tunnin ajan. Tarinat luovat uudenlaisia mahdollisuuksia spontaaneihin päivityksiin, jotka katoavat automaattisesti vuorokauden kuluttua. Orgaaninen ja maksuton LinkedIn Stories toimii toistaiseksi vain mobiilissa.

    Tarinoiden julkaiseminen on helppoa ja nopeaa, kun sisällöksi kelpaavat autenttiset hetket tarkasti suunniteltujen julkaisujen sijaan. Uutisvirtaan liian kevyeltä tuntuva sisältö löytää paikkansa luontevasti LinkedIn Storiesin puolelta. Tarinat sopivat esimerkiksi tiedon jakamiseen, seuraajien kouluttamiseen, työnantajamielikuvan vahvistamiseen sekä yleisön sitouttamiseen. Esittele esimerkiksi yrityksesi henkilöstöä, juhli onnistumisia tai markkinoi uutta tuotetta. Hyödynnä swipe up -linkkejä konversion kasvattamisessa ja käytä tägäystä ihmisten sitouttamisessa.

    Ota maksuton LinkedIn Stories käyttöön

    1. Avaa LinkedInin mobiilisovellus.
    2. Klikkaa joko plusmerkillä varustettua omaa profiilikuvaa tai yrityksen logoa. Yrityksen nimissä julkaiseminen edellyttää yrityssivun admin- tai sisällöntuottajan oikeuksia.
    3. Lisää tarinaan joko valmiiksi olemassa olevaa sisältöä tai kuvaa Storyn kameralla.
    4. Voit lisätä kuviin ja videoihin esimerkiksi tekstejä, tarroja, tägäyksiä ja hashtageja.
    5. Julkaise tarina klikkaamalla Add to Page Story.

    Mikä on Stories Ads?

    Stories Ads on maksullinenmainospaikka, jonka tunnistaa vasemman yläkulman promoted-merkistä. Mainokset sijoittuvat LinkedInissä niin, että yksi mainos näkyy joka kolmannen orgaanisen julkaisun välissä. Myös maksullinen Stories Ads toimii toistaiseksi vain mobiilissa.

    Stories Ads voi sisältää joka kuvia tai videoita, mutta videoiden pituus voi mainoksissa olla hieman pidempi (30 s) kuin orgaanisissa LinkedInin tarinoissa (20 s). Kun LinkedIn Storiesin julkaisu poistuu 24 h jälkeen, maksullinen Stories Ads poistuu vasta mainoskampanjan päätyttyä. Siinä missä orgaanisia tarinoita ei voi kohdentaa, maksulliset mainokset tarjoavat samat mainonnan kohdennusmahdollisuudet kuin muissakin formaateissa.

    Orgaaninen vs. maksullinen Stories

    Orgaanisen ja maksullisen Stories Adsin ominaisuudet

    Ota maksullinen Stories Ads käyttöön

    1. Kirjaudu Campaign Manageriin.
    2. Valitse kampanjan tavoite.
    3. Määrittele kohderyhmä.
    4. Valitse mainosformaatti (single image tai video ad) ja klikkaa LinkedIn Stories.
    5. Valitse Create new ad ja luo mainos.

    Yrityksen tarina viihdyttää ja sitouttaa

    Aiemmista kanavista tutut tarinat ovat helppo tapa kuluttaa viihdyttävää sisältöä kiireisessä arjessa. Niiden avulla voi näyttää hieman enemmän yrityksestä, sitouttaa seuraajia sekä luoda heihin pitävän suhteen. Yrityksille visuaalinen tarinankerronta tarjoaa mahdollisuuden inhimillisen ja helposti lähestyttävän brändin luomiseen.

    Lue lisää
  • Mitä on Instagram-mainonta - katso edistynyt opas aiheesta
    07.06.2021
    Instagram-mainonta: kattava tietopaketti aloittelijalle

    Yli miljardi kuukausittaista käyttäjää maailmanlaajuisesti, eikä kasvulle näy loppua. Tässä suurin syy, miksi Instagram-mainonta on räjähtävässä kasvussa, ja miksi sinunkin kannattaa siihen perehtyä. Johdatamme sinut Instagram-markkinoinnin perusteisiin ja listaamme kaikki hyödylliset Instagram-vinkit mainonnan aloittamiseen.

    Lue lisää
  • LinkedIn on luotetuin somekanava
    13.04.2021
    LinkedIn lunastaa lupauksensa luotetuimpana somekanavana

    LinkedIn on tällä hetkellä luotetuin sosiaalisen median kanava käyttäjien keskuudessa. Mikä tekee LinkedInistä luotettavan ja miten tämä näkyy mainoskäyttäytymisessä?

    Luotettavuus rakentuu erityisesti kahdelle pilarille: ovatko järjestelmälle annetut tiedot turvassa ja onko kanavassa näkyvä tieto aitoa. Business Insiderin US Digital Trust Studyn mukaan LinkedIn koetaan kaikkein turvallisimmaksi ja luotetuimmaksi sosiaalisen median alustaksi. Tutkimuksen mukaan lähes kolme neljäsosaa (73 %) LinkedIn-käyttäjistä oli sitä mieltä, että kanava suojaa heidän yksityisyyttään ja tietojaan. LinkedIn on saavuttanut kärkisijan vuosittain toteutetussa tutkimuksessa jo neljä kertaa peräkkäin, eikä se juurikaan ole saanut osakseen median huomiota tietosuojaan liittyvissä kysymyksissä.

    ”LinkedIn panostaa nyt erityisesti yksityisyyden suojan ja datan käsittelyn kehittämiseen. Kanava tekee myös paljon töitä sen eteen, että feikkiprofiilit tuhotaan heti, jos niitä ilmenee. LinkedInin käyttäjäehdoissakin on määritelty, että käyttäjän tulee olla todellinen”, kertoo Fonectan LinkedIn Relationship Manager Emmi Mikkola.

    Lue lisää
  • LinkedInin kehityskaari
    13.04.2021
    LinkedIn-mainonnassa huimia kehitysharppauksia

    LinkedInin merkitys etenkin suomalaisyritysten B2B-mainonnassa on kasvanut merkittävästi. Samalla mainoskäyttäytyminen LinkedInissä on muuttunut rohkeammaksi. Loppuun asti silotelluista sisällöistä on siirrytty rennompaan ja mainonnasta on tullut huomattavasti monimuotoisempaa.

    Suomalaisten B2B-yritysten lisäksi myös B2C-mainonta on selkeästi alkanut nostaa päätään. LinkedIn-mainonta on kasvanut Suomessa monia Euroopan maita nopeammin ja koronapandemia on kiihdyttänyt tahtia. Isojen yritysten lisäksi myös moni pk-yritys on aktivoitunut ja alkanut hyödyntää kanavan tuomia mainosmahdollisuuksia, mikä näkyy esimerkiksi maansiirron toimialalla.

    Lue lisää
  • LinkedIn palkitsi jälleen Fonectan
    05.03.2021
    LinkedIn palkitsi jälleen Fonectan

    LinkedIn palkitsi Fonectan kansainvälisessä kumppanikilpailussa jo viidettä vuotta perättäin – suomalaisten B2B-yritysten LinkedIn-mainonta kasvanut huimasti

    Lue lisää
  • Miksi kannattaa kannustaa henkilöstö someen
    09.02.2021
    Miksi yrityksen kannattaa kannustaa työntekijöitä someen?

    Jotkut yritykset haluavat rajoittaa työntekijöidensä aktiivisuutta sosiaalisessa mediassa, toiset taas kannustavat siihen. Onko työntekijöiden aktiivisuus sosiaalisessa mediassa yritykselle uhka vai mahdollisuus?

    Lue lisää
  • Kohdenna mainonta oikein LinkedInissä
    22.12.2020
    Miksi kohdentaminen LinkedInissä on helppoa?

    LinkedIn on meillä Suomessakin vakiinnuttanut paikkansa yhtenä suurimmista sosiaalisen median alustoista ja niistä ainoana ammattikäyttöön tarkoitettuna kanavana. Suomessa käyttäjiä on jo yli 1,4 miljoona, joista 260 000 on päättäjiä, 88 000 mielipidejohtajia ja 180 000 IT-ostoksesta päättäviä käyttäjiä.

    Lue lisää
  • Facebook-markkinointi kannattaa
    17.11.2020
    Facebook on muutakin kuin Facebook

    Jo vuosia on puhuttu Facebookin ”kuolemasta” sekä siitä, ettei ”kukaan” enää käytä Facebookia ja että se olisi mediana turha. Kuitenkin lukujen valossa Facebook elää ja voi hyvin, sillä pelkästään Suomessa päivittäin Facebookia käyttäviä on edelleen 2,3 miljoonaa ja maailmanlaajuisesti käyttäjämäärät ovat itse asiassa jatkuvasti kasvaneet. Facebook on siis vuodesta toiseen säilyttänyt asemansa maailman suurimpana sosiaalisen median alustana*.

    Lue lisää
  • Tilaa LinkedIn-opas tapahtumien järjestämiseen
    17.11.2020
    Tilaa LinkedIn-opas tapahtumien järjestämiseen

    LinkedIn on tehokas kanava tapahtumien järjestämiselle. Voit järjestää siellä joko livetapahtuman tai ajastetun Events-tapahtuman. Tapahtuma voi olla kaikille avoin tai vain kutsutuille.

    Lue lisää
  • LinkedIn Storiesin avulla jaat työpäiväsi kohokohdat
    02.11.2020
    Joko olet kokeillut LinkedIn Storieseja?

    LinkedIn on hiljattain lanseerannut omaan palveluunsa muista sosiaalisen median kanavista tutun Stories-ominaisuuden. Voit siis jakaa lyhyitä tarinoita työpäivästäsi kuvien ja videoiden muodossa Stories-osiossa. Stories-ominaisuus on käytössä sekä yksityisille käyttäjille että yrityksille.

    Lue lisää
  • LinkedIn-partnerit tarjoavat apua kumppaneilleen
    30.10.2020
    Miksi valita partneri Linkedin-markkinointiin?

    Yhteisöt ja yhteisöllisyys ovat nyt tärkeämpiä kuin koskaan. Yhteisöt antavat meille resursseja, tukea ja rohkaisua, jota modernissa työmaailmassa yhä enemmän tarvitsemme. Yhteisöt ovat tukenamme silloinkin, kun työskentelemme kotoa – kollegojen, muiden verkostomme jäsenten ja kumppaniemme tuki auttaa meitä saavuttamaan tavoitteemme.

    Lue lisää
  • 26.10.2020
    Korona mullisti verkkoruokakauppa Kauppahalli24:n kysynnän

    Viikolla 12 Kauppahalli24:n tilauskanta räjähti. Tilausmäärät kasvoivat yhtäkkiä valtavasti, kun ihmiset jäivät etätöihin ja koululaiset kotikouluun. Yrityksessä reagoitiin nopeasti; ruoantoimitusprosessit viilattiin uusien ohjeistusten mukaisiksi eli kontaktit minimoitiin, lisää työntekijöitä rekrytoitiin ja ruokien toimitusaikoja laajennettiin. Asiakkaat saivat ruokatoimituksia ovilleen jopa kello 24 asti. 

    ”Lisäksi laajensimme toiminta-aluettamme pk-seudun ulkopuolelle ja toimme markkinoille uuden palvelun. Toimitimme Vantaalta käsin koko maahan kuivatarvikeruokatoimituksia. Kun kysyntää oli luonnollisesti uuden tilanteen takia ja tehokkaan markkinoinnin ansiosta, saimme heti kuivatarviketoimitustilauksia ympäri maata”, kertoo Kauppahalli24:n markkinointijohtaja Hanna-Kaisa Risku

    Kasvanut kysyntä kiihdytti verkkoruokakauppojen kilpailua

    Koronan vyöryessä suomalaisten arkeen moni uskaltautui kokeilemaan verkkoruokakauppaa ensimmäisen kerran. Monilla kokeilu jäi päälle ja ruoan tilaamisesta verkosta tuli uusi normaali. Kauppahalli24:n asiakaskunnassa korostuvat lapsiperheet, mutta koronan myötä myös ikäihmisistä saatiin paljon uusia asiakkaita. 

    Kun kysyntä verkosta tilattaville ruokatoimituksille kasvoi, kiihtyi myös verkkoruokakauppojen välinen kilpailu. Kauppahalli24 erottautuu kilpailijoistaan panostamalla raaka-aineiden tuoreuteen, tuotevalikoiman lähi- ja luomupainotteisuuteen, edullisiin kuljetushintoihin sekä asiakkaiden kiittelemään helppokäyttöiseen tilausjärjestelmään.

    ”Asiakas haluaa seurata oman tilauksen etenemistä ja arvioitua saapumisaikaa. Toimitamme asiakkaille tekstarilla linkin, jota kautta voi seurata kuljetuksen etenemistä kartalla. Kun asiakas näkee arvioidun toimitusajan, voi hän arvioida, ehtiikö välissä vielä lenkittää koiran. Linkin kautta asiakas voi myös kuitata toimituksen ilman kontakteja sekä antaa palautetta toimituksesta. Kun asiakas osaa odottaa toimitusta oikeaan aikaan, nopeuttaa ja tehostaa se meidän toimitusprosessiamme”, pohtii Risku.

    Markkinoinnin avulla yritys voi olla monikanavaisesti läsnä asiakkaille verkossa 

    Markkinoinnilla on suuri merkitys yrityksen liiketoiminnalle. Tärkeitä kohderyhmiä tavoitellaan ja heille viestitään mm. Facebookin ja Instagramin, LinkedInin sekä ohjelmallisen ostamisen ja Google-mainonnan avulla saavutettujen medioiden kautta. 

    ”Koko ajan pitää olla verkon eri kanavissa kertomassa uusille asiakkaille ja muistuttamassa nykyasiakkaille, että olemme olemassa ja valmiina palvelemaan teitä. Koska meidän ostopolku on pitkä, pitää asiakkaan törmätä meihin monessa kanavassa ja siksi monikanavainen markkinointi sopii meille parhaiten. Ennen kuin asiakas tilaa, on hän kohdannut meidät verkossa, minkä jälkeen hän todennäköisesti päätyy keskustelemaan kotona kumppanin kanssa asiasta ja kurkkaa jääkaappiin, että mitä puuttuu. Meidän tilauksista suurin osa tehdään illalla klo 18-21 välillä”, sanoo Risku.

    Kauppahalli24:ssä ei levätä nytkään laakereillaan vaan pian lanseerataan jälleen uusi palvelu; kokonaan luomutuotteisiin keskittyvä valtakunnallinen luomukauppa. Etelä-Suomen alueella asiakkaat saavat pian nauttia kaikista luomutuotteista ja muualle Suomeen toimitetaan aluksi kuivaluomutuotteita. Kunnianhimoinen suunnitelma on laajentaa myös kylmätuotteiden jakelu koko Suomen alueelle tulevaisuudessa.

    Lue lisää
  • LinkedInissä uusi, keskusteleva mainosmuoto, Conversation Ads
    01.04.2020
    Uusi mainosmuoto LinkedInissä – Conversation ads

    LinkedIniin on tullut uusi, mainostajalle mielenkiintoinen uusi mainosmuoto, Conversation Ads. Mainosmuoto toimii samaan tapaan kuin Inmail eli Message Ads. Perinteisestä viestimainoksesta poiketen Conversation ads avaa mainostajalle väylän dialogiin asiakkaan kanssa aivan uudella tavalla.

    Lue lisää
  • Viimeistään nyt on syytä aloittaa Facebook-mainonta
    31.03.2020
    Ota Facebook viimeistään nyt tehokäyttöön

    Koronaviruksen aiheuttama poikkeustilanne on sulkenut ihmiset koteihinsa ja samalla siirtänyt meidät verkkoon. Sosiaalisen median kanavia käytetään nyt enemmän kuin koskaan, Facebookilta kerrotaan, että käyttömäärät ovat kasvaneet valtavasti viimeisten viikkojen aikana.

    Lue lisää
  • LinkedInin arvostetuin palkinto saatiin tänä vuonna Suomeen!
    10.03.2020
    LinkedInin arvostetuin palkinto Suomeen

    Fonecta palkittiin LinkedInin arvostetuimmalla Partner Champion -palkinnolla. Palkinto tuli Suomeen nyt ensimmäistä kertaa ja se jaetaan vuosittain kaikista LinkedInin kumppaneista ansioituneimmalle. Jo neljä vuotta Suomen ainoana LinkedIn Marketing Solutions -partnerina toimiva Fonecta on aiemmin palkittu mm. Partner Runner Up sekä Largest Deal -palkinnoilla.

    Tänä vuonna pääpalkinnon perusteluissa kiitettiin erityisesti Fonectan halukkuutta haastaa LinkedIniä ja kehittää toimintaa yhdessä LinkedInin ja muiden partnereiden kanssa. LinkedInin mukaan Fonecta ”toimii esimerkkinä muille, venyttää jatkuvasti partneruuden rajoja haastamalla LinkedIniä ja inspiroi muita omalla työllään.”

    Katso lisää tuliaisia LinkedIn Partner Connectista uusimmasta markkinoinnin podcastistamme:

    Lue lisää
  • 05.03.2020
    LinkedIn palkitsi Fonectan parhaana LinkedIn-partnerina kansainvälisessä kilpailussa

    Fonecta voitti pääpalkinnon LinkedInin kumppanien kansainvälisessä kilpailussa 4.3. illalla Lontoossa.

    LinkedIn palkitsi Fonectan parhaana partnerinaan. ”Saimme erityistä kiitosta siitä, että olemme LinkedIn-markkinoinnissa tinkimättömiä ja rehellisiä ja vaadimme hyviä tuloksia”, palkinnon vastaanottanut Fonectan Salla Vainionpää sanoo.

    Fonectan LinkedIn-tiimi voitti eilen illalla Lontoossa pääpalkinnon LinkedInin vuosittaisessa Marketing Partner Awards -kilpailussa. LinkedIn palkitsi Fonectan parhaana partnerinaan arvostetulla Partner Champion -palkinnolla.

    Kilpailuun osallistui tänä vuonna 17 partneria, jotka toimivat yhteensä yli 70 maassa Pohjois-Amerikkaa lukuun ottamatta.

    ”Saimme erityistä kiitosta siitä, että elämme ja hengitämme Suomessa LinkedInin arvomaailmaa; olemme tinkimättömiä ja rehellisiä ja vaadimme hyviä tuloksia. Pääpalkinnon nappaaminen tuntuu upealta! Yhteistyötä LinkedInin kanssa on rakennettu jo neljän vuoden ajan, kun olemme saaneet edustaa LinkedIniä ainoana Marketing Solutions partnerina Suomessa”, Fonectan LinkedIn Partner Manager Salla Vainionpää kertoo.

    LinkedInin mukaan Fonecta ansaitsi palkintonsa, koska se inspiroi muita omalla työllään ja haastaa myös jatkuvasti LinkedIniä kehittymään.

    ”Mainostajien ja käyttäjien määrä kanavassa kasvaa jatkuvasti, joten yritysten on entistä tärkeämpää tuottaa eri kohderyhmille juuri niitä kiinnostavaa ja vuorovaikutteista sisältöä. On kiinnostavaa kuulla, minkälaisia uusia mahdollisuuksia esimerkiksi myöhemmin julkaistava Conversation Ads tähän tarjoaa ja mitä muuta uutta LinkedInissä on luvassa”, Salla Vainionpää sanoo.

    Fonecta on palkittu LinkedIn-kumppanikilpailussa myös aiempina vuosina. Viime vuonna se nappasi muun muassa Most Valuable Player -palkinnon tunnustuksena aktiivisuudestaan ja mediasuhteiden kehittämisestä. Vuonna 2018 Fonecta sai kilpailun toiseksi arvostetuimman Partner Champion Runner Up -palkinnon ja suurimmasta yksittäisestä asiakkuudesta myönnettävän Largest Deal -palkinnon.

    Fonecta on toiminut Suomen ainoana LinkedIn Marketing Solutionsin virallisena maakumppanina vuodesta 2016. Fonectan kautta suomalaisyritykset saavat käyttöönsä laajennetut mainosratkaisut ja työkaluvalikoiman, palkitun tiimin asiantuntemuksen, suoran yhteyden LinkedIniin sekä yleisöjä, joita ei ole käytettävissä itsepalvelutyökalun kautta.

    Lisäksi Fonecta järjestää media- ja mainostoimistoille parhaillaan käynnissä olevan Suomen LinkedIn Agency Champions -koulutussarjan ja kilpailun, jonka tarkoituksena on syventää toimistojen LinkedIn-osaamista.

    Suomessa yhteisöpalvelu LinkedInillä on 1,3 miljoonaa käyttäjää ja koko maailmassa 675 miljoonaa käyttäjää.

    Lisätietoja:

    Salla Vainionpää

    LinkedIn Partner Manager, Fonecta

    p. 040 357 2543

    salla.vainionpaa@fonecta.com

    Lisää tietoa Fonectan markkinointipalveluista: www.fonecta.fi/yrityksille

    Fonecta tarjoaa yrityksille tehokkaat digitaaliset ratkaisut verkosta löytymiseen, markkinointiin sekä parempaan asiakasymmärrykseen. Palveluvalikoima kattaa kaikki ostoprosessin eri vaiheet aina mielenkiinnon herättämisestä ostoon ja sitouttamiseen. Fonectan missio on auttaa suomalaisia yrityksiä parantamaan digitaalista kilpailukykyään. Fonecta työllistää viidellä paikkakunnalla yhteensä n. 350 asiantuntijaa, jotka palvelevat 36 000 yritysasiakasta ympäri Suomen.

    Lue lisää
  • 04.02.2020
    Miten menestyä somessa 2020?

    Tänään pinnalla, huomenna unohdettu. Sosiaalinen media on alati muuttuva maailma, jossa käyttäjävolyymi on suuri ja siellä erottautuminen koko ajan haastavampaa. Miten siis sosiaalisessa mediassa menestytään?

    Lue lisää
  • Näin teet hyvän LinkedIn-yrityssivun
    09.01.2020
    Näin teet timanttisen LinkedIn-yrityssivun

    LinkedInissä on jo noin 1,2 miljoonaa työssäkäyvää suomalaista, ja se on käyttäjien mukaan sosiaalisen median kanavista luotettavin. LinkedIn on myös erittäin tehokas B2B-markkinoinnin kanava, sekä yksi tärkeimmistä kanavista, joissa yrityksen tulisi näkyä ja olla läsnä. Onko yritykselläsi jo LinkedIn-yrityssivu? Jos on, hyödynnetäänkö sitä parhaalla mahdollisella tavalla?

    Lue lisää
  • Outi ja Laura suorittivat arvostetun Facebook-sertifikaatin
    28.11.2019
    Facebook-kampanjaa ei tehdä arvailemalla

    Facebook on tehokas mainonnan kanava sekä b2b- että b2c -yrityksille. Facebook-mainontaa ei kuitenkaan tehdä arvailemalla, vaan se vaatii tarkkaa osaamista, jotta mainonnasta saadaan riittävän hyviä tuloksia. Todentaaksemme, että Fonectan Facebook-osaaminen on mahdollisimman korkealla taholla, suoritti kaksi Fonectan asiantuntijaa Facebookin arvostetut sertifikaatit.

    Lue lisää
  • 13.11.2019
    Suomen parhaat LinkedIn-tekijät palkittiin: OP:lla paras yrityssivu, #surfacethewomen innovatiivisin mainoskampanja

    Mediatiedote

    Suomen parhaat LinkedIn-tekijät palkittiin: OP:lla paras yrityssivu, #surfacethewomen innovatiivisin mainoskampanja

    Onnistuneesta LinkedIn-mainonnasta palkittiin myös F-Secure, Kemppi, Messukeskus ja Outokumpu. Vaikuttavimman henkilön yksilöpalkinnon sai Tom Laine. B2B ei ole enää boring to boring, tiivisti tuomaristo Suomen LinkedIn-mainonnan tason.

    Ensimmäistä kertaa Suomessa järjestetty LinkedIn Awards palkitsi vuoden 2019 menestyksekkäimmät LinkedIn-mainoskampanjat. Palkinnot jaettiin gaalassa Helsingissä 13. marraskuuta.

    Kilpailun järjestäneen Fonectan Salla Vainionpää kertoo, että mukaan saatiin ilahduttavan paljon töitä erityyppisiltä organisaatioilta. Tavoitteena oli kannustaa suomalaisyrityksiä käyttämään LinkedIn-mainonnan mahdollisuuksia monipuolisemmin ja rohkeammin.

    ”Kilpailutöitä saatiin aina kansainvälisesti toimivista suuryrityksistä pienempiin paikallisiin toimijoihin. Kampanjoista näkyi, että tekijät olivat hyvin perehtyneet LinkedInin kohdennusmahdollisuuksiin sekä siihen, mitä hyötyjä mainonnalla voidaan saavuttaa. Myös luovuus ja huumori näkyivät hienosti esimerkiksi videokategoriassa”, Vainionpää sanoo.

    ”Tuomaristo kommentoikin, ettei B2B tarkoita boring to boringia.”

    Parhaan suomalaisen yrityssivun palkinnon voitti OP Ryhmä. Tuomaristo kiitti perusteluissaan sivun aktiivista ja monipuolista sisällöntuotantoa sekä sitä, että sivu on sopiva sekoitus korporaatiota ja huumoria, työntekijöitä unohtamatta.

    Suomen parhaaksi liidimarkkinointikampanjaksi valittiin F-Securen Best Lead Gen -kampanja, parhaaksi B2B-videokampanjaksi Kempin Maximize your comfort zone, parhaaksi brändikampanjaksi Messukeskuksen Transport-Logistics 2019, innovatiivisimmaksi kampanjaksi Microsoftin #surfacethewomen sekä tuloksellisimmaksi markkinoinnin ja myynnin yhteistyöksi Outokummun Teräksenlujaa targetointia ja saumatonta synergiaa.

    Top Voices of LinkedIn -yksilöpalkinnon sai yleisöäänten perusteella sosiaalisen median asiantuntija Tom Laine. Tiukan kategorian voitto ratkesi lopulta muutaman äänen erolla.

    ”Kilpailu näytti, että moni suomalaisyritys tekee jo luovaa ja tuloksellista LinkedIn-mainontaa. Esimerkiksi F-Secure osoitti, että liidikampanjakin voidaan sitoa vahvasti tarinallisuuteen. Toimialalla, jossa luotettavuus on elinehto, on ihailtavaa nähdä, miten hyvin asiakkaalle voidaan kommunikoida hyötyjä ja samalla hankkia myyntieuroja”, Fonectan Salla Vainionpää sanoo.

    Voittajat kategorioittain:

    Paras Lead Gen -kampanja: F-Secure
    Työn nimi: Best Lead Gen
    Perustelut: Kohderyhmän puhuttelu tarinan avulla sekä vahvalla liidikulmalla. Rohkeus kansainvälisessä markkinassa, selkeä hyöty hankintahinnassa vs. muut kanavat, tarinallisuus ei ole vain tylsää liidilomaketta. Esiin nousivat tarinan ja sisältöjen kuljetus sekä tarpeeksi pitkä kampanja-aika.

    Paras B2B-videokampanja: Kemppi Oy
    Työn nimi: Maximize your comfort zone
    Kumppani: Mainostoimisto Ilme
    Perustelut: Oivaltavaa, luovaa sekä hauskaa videomainontaa, joka puhuttelee luovasti ja selkeästi tarkkaa kohderyhmää. Herätti tunteita, naurua, oli oivaltava. Ehdoton voittaja, tyhjensi pankin.

    Paras brändikampanja: Messukeskus
    Työn nimi: Transport-Logistics 2019
    Kumppani: iProspect
    Perustelut: Selkeä strategia sekä brändi-ilme kannatteli läpi kampanjan. Viesti, tarkoitus sekä tehtävä tuli selväksi kohderyhmälle. Kampanjointi näkyi myös tuloksissa. Halolla päähän ja kerrasta mieleen.

    Innovatiivisin kampanja: Microsoft
    Työn nimi: #surfacethewomen
    Kumppani: Kurio
    Perustelut: Viraalikampanja, joka lähti elämään omaa elämäänsä orgaanisten jakojen avulla. Puhutteli riippumatta yrityksestä. Vahva panostus työntekijöiden esiintuomiseen sekä osallistamiseen.

    Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö -kategoria: Outokumpu
    Työn nimi: Teräksenlujaa targetointia ja saumatonta synergiaa
    Kumppani: ID BBN
    Perustelut: Digitaalisen transformaatiotarinan alkusoinnut, jossa tekemisessä näkyy kautta linjan myynnin ja markkinoinnin vahva yhteistyö. Ostajapersoonien sekä datan vahva hyödyntäminen, myynnin osallistaminen ei ole pelkkää sanahelinää, vaan myynti on sitoutunut kampanjaan. Vahva sisäinen duuni, jonka avulla saavutetaan tuloksia.

    Paras suomalainen yrityssivu: OP Ryhmä
    Perustelut: Aktiivinen ja monipuolinen sisällöntuotanto. Sopiva sekoitus korporaatiota ja huumoria, unohtamatta työntekijöitä. Sisällöt ovat myös erittäin tunnistettavaa OP-brändiä.

    Yksilöpalkinto – Top Voices of LinkedIn 2019: Tom Laine
    Perustelut: Aktiivinen edelläkävijä, joka jakaa auliisti osaamisensa.

    Kilpailun järjesti Suomen virallinen LinkedIn Marketing Solutions -kumppani Fonecta. Voittajat valitsi tuomaristo, johon kuuluivat Dynamo&Sonin toimitusjohtaja Anna Holtari, Mirumin Client Lead Patrick Juselius, Finnairin BtoB Marketing Manager Heidi Koivisto, Dentsu Aegis Networkin Client Engagement Director Heli Ruotsalainen, LähiTapiolan sosiaalisen median päällikkö Jari Viljemaa, Fonectan toimitusjohtaja Mari Eklund sekä Fonectan LinkedIn Partner Manager Salla Vainionpää.

    Lisää tietoa kilpailusta: www.linkedinawardsfinland.fi 

    Lisätietoja:

    Salla Vainionpää 

    LinkedIn Partner Manager, Fonecta

    p. 040 357 2543

    salla.vainionpaa@fonecta.com 

    Lisää tietoa Fonectan markkinointipalveluista: www.fonecta.fi/yrityksille

    Fonecta tarjoaa yrityksille tehokkaat digitaaliset ratkaisut verkosta löytymiseen, markkinointiin sekä parempaan asiakasymmärrykseen. Palveluvalikoima kattaa kaikki ostoprosessin eri vaiheet aina mielenkiinnon herättämisestä ostoon ja sitouttamiseen. Fonectan missio on auttaa suomalaisia yrityksiä parantamaan digitaalista kilpailukykyään. Fonecta työllistää viidellä paikkakunnalla yhteensä n. 350 asiantuntijaa, jotka palvelevat 36 000 yritysasiakasta ympäri Suomen.

    Lue lisää
  • LinkedIn Events auttaa tapahtumajärjestäjää
    22.10.2019
    Tavoita kohderyhmät LinkedIn Eventsin avulla

    Kuten tiedetään, kaikki myynti ja markkinointi on H2H-myyntiä, eli myymme ja markkinoimme human to human – ihmiseltä ihmiselle. Tämä pitää paikkansa myös yritysmarkkinoinnissa, jossa henkilökohtaisuus voi olla vaikea saavuttaa, mutta jossa sillä on silti suuri merkitys.

    Lue lisää
  • Riittääkö, jos yrityksellä on pelkkä Facebook-sivu?
    21.10.2019
    Voiko kotisivut korvata Facebookilla?

    Meistä on tullut googlauskansaa. Kun suomalainen lähtee etsimään tuotetta tai palvelua, hän yhä useammin etsii sitä verkossa. Yritystenkin on oltava verkossa, jotta ne löydetään. Mutta riittääkö verkkonäkyvyydeksi se, että yrityksellä on vain Facebook-sivu?

    Lue lisää
  • 21.10.2019
    Suomen ensimmäinen LinkedIn Awards palkitsee parhaat LinkedIn-kampanjat

    Kilpailussa valitaan muiden muassa Suomen paras liidimarkkinointikampanja, Suomen paras brändikampanja ja paras suomalainen yrityssivu. Yksilöpalkinto myönnetään vaikuttavimmalle henkilölle yleisöäänestyksen perusteella.

    Suomessa ensimmäistä kertaa järjestettävä LinkedIn Awards palkitsee parhaat suomalaiset LinkedIn-kampanjat ja -tekijät seitsemässä eri kategoriassa. Kilpailuun voivat osallistua yritykset ja henkilöt, jotka ovat olleet aktiivisia LinkedInissä kuluvan vuoden aikana. Kilpailutöitä voi jättää 25. lokakuuta asti. Voittajat julkistetaan 13. marraskuuta Helsingissä järjestettävässä gaalassa.

    Kilpailun tavoitteena on kannustaa suomalaisyrityksiä kehittämään markkinointiaan paremmaksi LinkedInin avulla. Kilpailun järjestää Suomen virallinen LinkedIn Marketing Solutions -kumppani Fonecta.

    LinkedIn-mainonta tarjoaa valtavan määrän mahdollisuuksia markkinointiin, mutta moni suomalaisyritys ei osaa hyödyntää niitä. Kilpailulla haluamme saada näkyvyyttä niille menestyksekkäille mainoskampanjoille, joissa LinkedIn on ollut keskeinen kanava”, sanoo Fonectan LinkedIn Partner Manager Salla Vainionpää.

    Kilpailussa palkitaan Suomen paras Lead Gen -kampanja, paras B2B-videokampanja, paras brändikampanja, innovatiivisin kampanja sekä paras markkinoinnin ja myynnin yhteistyö. Lisäksi valitaan paras suomalainen yrityssivu sekä myönnetään yksilöpalkinto henkilölle, joka on tehnyt suurimman vaikutuksen.

    Voittajat valitsee tuomaristo, johon kuuluvat Dynamo&Sonin toimitusjohtaja Anna Holtari, Mirumin Client Lead Patrick Juselius, Finnairin BtoB Marketing Manager Heidi Koivisto, Dentsu Aegis Networkin Client Engagement Director Heli Ruotsalainen, LähiTapiolan sosiaalisen median päällikkö Jari Viljemaa, Fonectan toimitusjohtaja Mari Eklund sekä Fonectan Salla Vainionpää.

    Yritysjohtajat kiinnostavat nyt suomalaisia LinkedIn-käyttäjiä

    LinkedIn on ammatillisen verkostoitumisen kanava, jota Suomessa käyttää 1,2 miljoonaa ihmistä eli yli kolmannes työikäisistä. Salla Vainionpään mukaan suomalaisyritykset eivät osaa vielä ottaa kanavasta kaikkea hyötyä irti.

    ”LinkedIn on maailman suurin asiantuntijoiden sosiaalinen kanava, mutta se mielletään usein vain rekrytointikanavaksi. LinkedIn on paljon muutakin: yksityishenkilöt voivat etsiä tietoa eri toimialoista, oppia uutta, seurata vaikuttajia ja hakea neuvoa asiantuntijoilta. Yritykset voivat kohdentaa viestiään tehokkaasti ja tavoittaa käyttäjiä kansainvälisellä tasolla”, Vainionpää kertoo.

    Suomen LinkedIn-kulttuuri on omaksuttu pitkälti Yhdysvalloista, mikä näkyy kanavassa käyttäytymisessä.

    ”Käyttäjällä voi olla ennakkoluuloja kanavaa kohtaan ja käsitys, että LinkedInissä pitää ilmaista itseään tietyllä tavalla, joka voi tuntua vieraalta. Olisi hienoa, jos Suomessa kanavaa hyödynnettäisiin reilusti omalla tyylillä”, Vainionpää sanoo.

    Vainionpään mukaan yritysjohto on nyt aktivoitumassa myös LinkedInissä.

    ”Olemme havainneet, että käyttäjät haluavat kuulla yrityksistä ja niiden johtajista. Tässä on monelle yritykselle erinomainen mahdollisuus kehittää omaa ulosantiaan sosiaalisessa mediassa.”

    Lisää tietoa kilpailusta: www.linkedinawardsfinland.fi

    Lisätietoja:

    Salla Vainionpää 

    LinkedIn Partner Manager, Fonecta

    p. 040 357 2543

    salla.vainionpaa@fonecta.com 

    Lisää tietoa Fonectan markkinointipalveluista: www.fonecta.fi/yrityksille

    Fonecta tarjoaa yrityksille tehokkaat digitaaliset ratkaisut verkosta löytymiseen, markkinointiin sekä parempaan asiakasymmärrykseen. Palveluvalikoima kattaa kaikki ostoprosessin eri vaiheet aina mielenkiinnon herättämisestä ostoon ja sitouttamiseen. Fonectan missio on auttaa suomalaisia yrityksiä parantamaan digitaalista kilpailukykyään. Fonecta työllistää viidellä paikkakunnalla yhteensä n. 350 asiantuntijaa, jotka palvelevat 36 000 yritysasiakasta ympäri Suomen.

    Lue lisää
  • Miksi valtisisin LinkedIn Marketing Solutions -partnerin kumppaniksi?
    25.09.2019
    Miksi valita LinkedIn Marketing Solutions -partneri?

    Fonecta on toiminut Suomen ainoana virallisena LinkedIn Marketing Solutions -partnerina vuodesta 2016. Meiltä kysytään usein, mitä se oikein tarkoittaa ja miksi mainostajan kannattaa tehdä yhteistyötä juuri Fonectan kanssa. Siksi päätimmekin vähän avata tarkemmin sitä, mitä LinkedIn Marketing Solutions partneruus oikein tarkoittaa ja mitä etuja yhteistyö asiakkaalle tarjoaa.

    Lue lisää
  • LinkedIn Live tulossa!
    04.09.2019
    Live-lähetykset tulossa LinkedIniin!

    Video on tullut jäädäkseen ja liikkuva kuva on jo pitkään saanut hyvin näkyvyyttä eri sosiaalisen median palveluissa. Tämä on huomattu myös maailman suurimpiin ammatillisen verkostoitumisen palveluihin kuuluvassa LinkedInissä, missä videosisällön määrä on ollut jatkuvassa kasvussa siitä lähtien kun videoiden jakaminen kanavassa tuli mahdolliseksi. Videoiden kasvava määrä johtuu yksinkertaisesti siitä, että LinkedInin käyttäjät ovat huomanneet, miten tehokkaasti video kanavassa toimii.

    Lue lisää
  • 15.05.2019 - Mikko Hormio
    Linkedin on tehokas pitkäjänteisen vaikuttamisen kanava

    LinkedIn on loistava kanava verkottumiseen ja rekrytointiin, mutta pitkäaikaisen vaikuttamisen vahvana kanavana sitä tunnetaan aivan liian vähän. Esimerkiksi etujärjestöt käyttävät LinkedIniä hämmästyttävän heikosti siihen nähden, miten suuri osa niiden omista jäsenistä ja suomalaisista mielipidevaikuttajista siellä on läsnä.

    Lue lisää
  • Podcastin aiheena LinkedIn-mainonta Suomessa
    10.04.2019
    Markkinointipodcast: LinkedIn-markkinointi ja sen trendit

    Kysyimme Fonectan podcastin toisessa jaksossa LinkedIn-asiantuntija Markus Rintalalta, mikä tekee LinkedInistä tehokkaan kanavan ja miksi siellä kannattaa olla? Millaista sisältöä yritysten ylipäänsä kannattaa LinkedInissä julkaista? Suomen ainoana virallisena LinkedIn Marketing Solutions partnerina meillä on tietoa jota kaikilta muilta ei löydy ja haluamme jakaa tietoa muillekin.

    Käy katsomassa F-Studion muut podcastit Fonectan YouTube-kanavalta.

    Seuraamalla meitä myös LinkedInissä kuulet kaikki uutiset aina tuoreeltaan!

    Lue lisää
  • Näillä ohjeilla teet hyvän LinkedIn-profiilin
    05.04.2019
    Näin teet helposti hyvän LinkedIn-profiilin

    LinkedIn on yksi nopeammin kasvavista sosiaalisen median kanavista Suomessa. Jo yli 1,2 miljoonaa suomalaista on luonut LinkedIn-profiiliin, ja niin rekrytoinnin kuin ammatillisen keskustelun ja kehittymisenkin näkökulmasta se on ylivertainen kanava. Fonecta on Suomen ainoa virallinen LinkedIn Marketing Solutions kumppani, joten me tiedämme miksi se on niin tehokas sekä ammattilaisille että mainostajille. Tarjoamme asiakkaillemme LinkedIn-mainontaa ja Tietopankistamme voit lukeä lisää siitä mitä on LinkedIn-markkinointi.

    Lue lisää
  • Fonectan Salla Vainionpää palkittiin LinkedInin Partner Connectissa
    28.03.2019
    LinkedIn palkitsi Fonectan EMEA-alueen arvostetuimpana kumppanina

    Suomen ainoa LinkedIn Marketing Solutions -kumppani Fonecta voitti Most Valuable Player- ja Collaboration-palkinnot LinkedInin kumppanien kansainvälisessä kilpailussa eilen illalla Lontoossa. Fonectalle myönnettiin parhaan tiimin Most Valuable Player (MVP) -palkinto ja Fonectan LinkedIn Partner Manager Salla Vainionpäälle henkilökohtainen Collaboration-palkinto.

    Lue lisää
  • Onko Facebook todella kuolemassa?
    21.02.2019 - Minna Tuum
    Eihän kukaan enää käytä Facebookia, eihän?

    Keneltä tahansa tutulta jos kysyy, niin melkein aina saa kuulla, ettei Facebookia tule enää käytettyä juurikaan. Itse käytän sitä lähinnä töissä, mutta lueskelen sieltä välillä uutisia ja seuraan sellaisia ryhmiä, joita ei vielä LinkedInissä ole. Tässä olenkin siis ns. vanhan polven Facebook-käyttäjä, nuorempi sukupolvi löytää nämäkin sisällöt jostain muualta. Ja totta onkin, että Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa Facebookin käyttäjämäärät ovat lievässä laskussa. Suomessa päivittäin Facebookia käyttäviä on edelleen 2,3 miljoonaa, mutta osa käyttäjistä on regoinut mm. jatkuviin tietoturvaongelmiin siirtymällä muihin sosiaalisen median kanaviin. Onko Facebookin taru nyt siis vihdoin lopussa?

    Lue lisää
  • Finnish language support will continue in LinkedIn advertising
    28.11.2018
    Finnish language support will continue in LinkedIn advertising!

    We are pleased to confirm to all of our Finnish customers that the support for advertising in Finnish on the platform will continue in 2019. LinkedIn's Customer Service team concluded their standard review of all supported languages of ads and campaigns and has now updated its terms and conditions to allow for brands to share their ad content in Finnish.

    Inquiries:

    Salla Vainionpää
    LinkedIn Partner Manager, Fonecta
    +358 40 3572543
    salla.vainionpaa@fonecta.com

     

    Fonecta's LinkedIn advertising services

    Lue lisää
  • LinkedInin Lara Julio oli Fonectan vieraana Markkinoinnin viikolla
    28.08.2018
    Fonecta ja LinkedIn yhdessä Markkinoinnin viikolla

    Suomen ainoana virallisena LinkedIn-kumppanina tuomme Markkinoinnin viikolle LinkedInin Lara Julion puhumaan aiheesta ”Celebrating the power couple: cheers to better sales & marketing collaboration”.

    Julio vastaa Englannin ja EMEA-maiden LinkedIn-partnereiden koulutusohjelmista, joten luvassa on varmasti mielenkiintoinen puheenvuoro myynnin ja markkinoinnin yhteistyöstä! Lara Julio nähdään Messukeskuksen Suomi nousuun -lavalla keskiviikkona 5.9. klo 12:30.

    Fonectan osastolla - LinkedIn-profiilikuva ja seuraaja-analyysi!

    Tiedätkö, kenelle yrityksesi viestii LinkedInissa? Tule osastollemme (nro 17) pyytämään maksuton seuraaja-analyysi! Analyysi kertoo miltä toimialoilta ja mistä yrityksistä seuraajasi tulevat. Saat tietoa seuraajista esimerkiksi työtehtävien sekä kokemuksen perusteella. Näin opit julkaisemaan seuraajiasi kiinnostavaa ja puhuttelevaa sisältöä.

    Fonectan LinkedIn-mainontaa tarjoavat asiantuntijat ovat paikalla koko tapahtuman ajan. Tule keskustelemaan kanssamme, miten yrityksesi voi hyödyntää LinkedInin markkinointiratkaisuja omassa liiketoiminnassaan. Voit samalla ottaa ministudiossamme uuden valokuvan henkilökohtaiseen LinkedIn-profiiliisi!

    Nähdään Markkinoinnin viikolla!

    Seuraa meitä LinkedInissä ja kuulet aina uutiset tuoreeltaan!

     

    Lue lisää
  • 28.03.2018
    Fonecta palkittiin kahdella palkinnolla LinkedInin vuotuisessa gaalassa!

    Fonecta osallistui toista kertaa LinkedInin vuotuiseen Partner Awards -gaalaan, jossa jaetaan 12 eri kategoriassa palkinnot parhaille kumppaneille. Viime vuoden palkintosaalis tuplautui tänä vuonna, kun kotiin tuomisina oli sekä Largest deal että Partner Champion Runner Up -palkinnot.

    Lue lisää
  • Salla Vainionpää kumoaa 3 myyttiä LinkedIn-mainonnasta
    13.02.2018 - Salla Vainionpää
    3 myyttiä Linkedin-mainonnasta

    Aloitin LinkedIn-tuotteen tuoteomistajana Fonectalla joulukuussa 2017, ja heti alussa huomasin, että päivänpolttava kysymys kaikkien huulilla oli: miksi tekisin LinkedIn-mainontaa kumppanin kanssa, kun voin tehdä sitä itsekin? Aihe kiinnosti tietysti itseänikin, ja jos haluan tuoteomistajana kehittää tuotetta ja sen toimivuutta asiakkailleni, on minun ymmärrettävä paitsi siihen liittyvät haasteet, myös myytit. Ja jos johonkin liittyy paljon vääriä uskomuksia ja myyttejä, niin juuri tähän LinkedIn-mainonnan tekemiseen kumppanin kanssa. Avaankin tässä nyt kolmea kenties sitkeintä LinkedIniin liittyvää myyttiä.

    Lue lisää
  • Miten sosiaalinen media eli some otetaan haltuun?
    15.05.2017
    Miten yritys toimii sosiaalisessa mediassa? Ota some haltuun!

    Sosiaalinen media eli tuttavallisemmin some on meidän jokaisen arkipäivää. Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Youtube ja Snapchat ovat tämän hetken suosituimpia ja tunnetuimpia some-alustoja, joita miljoonat ihmiset käyttävät päivittäin. Yrityksille sosiaalinen media tarjoaa paitsi edullisen ja helpon tavan viestiä yrityksen tuotteista, palveluista ja osaamisesta, myös mahtavan tilaisuuden tarjota näyteikkuna yrityksen päivittäiseen arkeen ja näin aidosti puhutella asiakkaita. Somea tulisikin ajatella yritystoiminnan jatkeena, ikään kuin liiketilasi virtuaalisena lisäsiipenä; somessa tavoitat sekä vanhat että uudet asiakkaat 24/7.

    Lue lisää
  • 29.12.2015
    Tilaa Yrittäjän opas some-markkinointiin

    Mitä hyötyä somesta voi bisnekselle olla - ja miten? Maksuton opas kertoo, miten parhaiten hyödynnät käytetyimpiä some-kanavia yritystoiminnassa ja mitä kannattaa huomioida kampanjan suunnittelussa.

    Jos et näe lomaketta, tarkistathan mainosesto-ohjelmasi asetukset. Se voi estää lomakkeen latautumisen.

    Lue lisää

Paras some B2B-yritykselle 

Sosiaalisen median käyttö yleistyy myös yritysmarkkinoinnissa. B2B-yritykselle sosiaalinen media tarjoaa mahdollisuuden tavoittaa tulevia asiakkaita, ja siksi someen kannattaakin lähteä mukaan rohkeasti ja aktiivisesti. Tunnetko yrityksesi kohderyhmät? Kohderyhmien tunnistamisen jälkeen on helpompi miettiä, missä sosiaalisen median kanavassa heidät voidaan parhaiten tavoittaa. Esimerkiksi LinkedIn, Facebook, Instagram ja Twitter ovat B2B-yritykselle varteenotettavia vaihtoehtoja.


LinkedIn tavoittaa halutut kohderyhmät 

Onko yrityksesi tavoitteena liidien kerääminen? LinkedIn on erityisen hyödyllinen B2B-markkinoinnissa ja kohderyhmien tavoittamisessa. Etenkin liidien generointi ja asiantuntijakuvan vahvistaminen onnistuvat LinkedInissä, jossa ammattilaiset verkostoituvat ja keskustelevat ajankohtaisista puheenaiheista. Myös maksettu Linkedin-mainonta sopii erinomaisesti B2B-yrityksille, koska se tarjoaa tarkat kohdennusmahdollisuudet. Sen avulla yrityksesi saa kaivattua näkyvyyttä ja voi tavoittaa juuri oikeat kohderyhmät.


Facebook luo uutta kysyntää

Sosiaalisen median kenttää hallitseva Facebook on kannattava alusta myös B2B-markkinoinnissa. Sen etuja ovat laaja yleisö- ja käyttäjämäärä, kustannustehokkuus sekä mahdollisuus mainostaa tarkasti valituille kohderyhmille. Olipa tavoitteena tuote- ja palvelutietoisuuden kasvattaminen, päättäjien huomioiminen tai kuumien liidien hankkiminen, Facebook-mainonta ja markkinointi tarjoaa siihen oivallisen alustan. 


Tarvitsetko apua tai koulutusta some-mainontaa varten? 

Nykyään tuloksellisen markkinoinnin tekeminen vaatii paljon asiantuntemusta. Ilman kokemusta tai alan osaamista mainonta sosiaalisessa mediassa voi vaikuttaa sekavalta tai hyödyttömältä. Kun tarvitset apua tai koulutusta some-mainontaa varten, on siitä saatavilla helposti ja nopeasti. 


Oletko jo tutustunut blogiin, webinaareihin tai podcasteihin?

Fonecta opastaa ja kouluttaa yrittäjiä sosiaalisen markkinoinnin tulokselliseen tekemiseen. Tietopankista löydät hyödyllistä ja ajankohtaista tietoa mainonnasta sosiaalisessa mediassa artikkelien, blogien ja maksuttomien oppaiden muodossa. Webinaareissa ja podcasteissa sekä Fonectan asiantuntijat että muut alan vaikuttajat jakavat omaa osaamistaan. Saat vinkkejä yrityksesi some-markkinointiin ja neuvoja sen menestyksekkääseen toteuttamiseen. 


Kysy some-markkinoinnin koulutusta

Fonecta järjestää yrittäjille myös some-mainonnan koulutuksia. Koulutuksissa käsitellään sosiaalisen median markkinoinnin mahdollisuuksia eri kanavissa, minkä lisäksi saat tehokasta ja käytännönläheistä apua yrityksesi sosiaalisen median markkinointiin. Asiantuntija-avun myötä mainonta sosiaalisessa mediassa on tuloksellisempaa ja vaivattomampaa.