Tietopankki

Mainonta ja myynti

Verkkomainonta on kustannustehokas ja nopea tapa hankkia asiakkaita

Verkko alkaa Suomessa olla se paikka, missä kuluttajat tekevät ostoksensa. Suomalaisista kuluttajista 76 % on ostanut verkkokaupasta ja 70 % on tehnyt tilauksen verkossa. Jos he eivät löydä etsimäänsä tuotetta suomalaiselta verkkosivulta, on varmaa että ulkomainen kilpailija sen heille tarjoaa. Kun tuotteesi ja palvelusi ovat hyvin esillä verkkosivuillasi, on helppo löytää niille asiakkaita verkkomainonnan avulla.


Verkkomainonta pitää sisällään useita eri mainosmuotoja. Voit mainostaa tuotteitasi suosituimmissa sosiaalisen median palveluissa LinkedInissä ja Facebookissa, tehdä perinteistä hakusanamainontaa Googlessa, tai Display-bannerimainontaa useassa eri verkossa. Remarketing-kampanjalla saat kiinni ne asiakkaat, jotka katsovat mainostasi, mutta eivät vielä yhdellä klikkauksella ole valmiita tekemään ostopäätöstä.


Suomalaiset yritykset empivät verkkoon menemistä. Vielä vuonna 2015 vain 69%:lla pk-yrityksistä oli verkkosivut, ja vain 21 % pk-yrityksistä kohdensi markkinointia alueellisesti tai käyttäytymisen mukaan. Kuitenkin yrittäjät ovat heräämässä digitalisaatioon: digimainontaan panostetaan jo neljännes mainoseuroista, ja tässä kasvua on edellisvuoteen jopa 7%. Silti verkkomainonnassa on pk-yrittäjälle vielä paljon otettavaa, sillä kuluttajista 84% aloittaa tuotteen tai palvelun etsimisen verkosta.


Kohdennetulla mainonnalla parhaisiin tuloksiin

Verkkomainonnan etu perinteiseen printtimainontaan verrattuna on sen kohdennettavuus. Parhaimmillaan mainonta on niin hyvin kohdennettua, että tottunut verkko- tai sosiaalisen median käyttäjä ei huomaa näkevänsä mainontaa, vaan kokee näkevänsä itseään kiinnostavaa sisältöä.


Verkkomainonnan toinen etu on sen mitattavuus, ja sitä kautta muunneltavuus. Mainontaa ja sen tuloksia voi seurata reaaliaikaisesti, ja jos toivottuja tuloksia ei saavuteta, voidaan mainontaa muuttaa paremmin toimivaksi. 


Verkkomainonta mahdollistaa myös erilaisten mainosten testaamisen, jolloin useista mainoksista valitaan se parhaiten kohderyhmää puhutteleva.

Kohdentaminen onkin verkkomainonnan a ja o. On turha yrittää mainostaa tuotetta tai palvelua kaikille, kun parhaat tulokset saadaan kohdentamalla mainonta aiheesta valmiiksi kiinnostuneille.


Yhtä tärkeää kuin kohdentaminen, on mainonnan tavoitteiden asettaminen. Verkkomainonnalla voidaan tavoitella monia eri asioita: voidaan pyrkiä myymään tuotteita suoraan verkkokaupasta, hankkimaan uusia asiakkaita, tekemään brändiä tunnetuksi, tai vaikka ohjaamaan kohderyhmää lukemaan kiinnostavia artikkeleja verkkosivuilla. Kun kampanjan tavoitteet ovat selvillä, on niitä myös helppo seurata. Ja oikean kohdennuksen avulla saadaan panostetuille euroille vastinetta.

  • Lue vinkit hyvän bannerimainoksen tekoon.
    10.04.2019
    Millainen on hyvä mainosbanneri?

    Bannerilla tarkoitetaan yleensä mainosbanneria. Maailman ensimmäinen mainosbanneri näki päivänvalon jo vuonna 1994*. Mainoksen viesti oli ennakoiva: ”Oletko koskaan klikannut hiirelläsi tästä? Tulet klikkaamaan”. Nykypäivänä bannerimainonta on yksi suosituimmista - oikein tehtynä myös tehokkaimmista - mainosmuodoista.

    Lue lisää
  • Näillä ohjeilla teet hyvän LinkedIn-profiilin
    05.04.2019
    Näin teet helposti hyvän LinkedIn-profiilin

    LinkedIn on yksi nopeammin kasvavista sosiaalisen median kanavista Suomessa. Jo yli 1,2 miljoonaa suomalaista on luonut LinkedIn-profiiliin, ja niin rekrytoinnin kuin ammatillisen keskustelun ja kehittymisenkin näkökulmasta se on ylivertainen kanava. Fonecta on Suomen ainoa virallinen LinkedIn Marketing Solutions kumppani, joten me tiedämme miksi se on niin tehokas sekä ammattilaisille että mainostajille.

    Lue lisää
  • Kehitysjohtaja Tommi Eklund kertoo yritysten markkinoinnin osaamisvajeesta
    29.03.2019
    Tutkimus: Suomalaisyrityksissä digitaalisen markkinoinnin osaamisvaje

    Tuore tutkimus paljastaa, että markkinoinnin mahdollisuudet jäävät monelta yritykseltä hyödyntämättä osaamisvajeen vuoksi. Tarvittavan tietotaidon ja resurssien puute on tuplaantunut kolmen vuoden takaisesta.

    Lue lisää
  • Porin myynnissä Johanna jakaa iloa ympärilleen.
    26.03.2019
    Viisi myyttiä myynnistä

    Fonecta tunnetaan vahvasta myyntiorganisaatiostaan, mutta ajoittain yhä törmäämme myyntityöhön liittyviin ennakkoluuloihin, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Kuva epärehellisestä puhelinmyyjästä nuhjuisessa toimistossa on jo aikoja sitten heitetty romukoppaan, jos tallaista myyjää todellisuudessa koskaan on edes ollut olemassa. Ainakin meillä Fonectalla myyntityötä tekevät kovan luokan ammattilaiset, joiden suhde asiakkaaseen on tasapuolinen partneruus jonka tavoitteena on tuottaa mahdollisimman paljon lisäarvoa ja hyötyä asiakkaan liiketoiminnalle. Listasimme tähän viisi sitkeästi myyntityöhön liitettävää myyttiä, joita omalta osaltamme täällä joka päivä kumoamme.

    Lue lisää
  • fonecta facebook mainonta
    08.01.2019
    Miksi Facebook-mainonta kannattaa?

    Facebook on kustannustehokas markkinointikanava, joka mahdollistaa tarkan kohdentamisen ja tehokkaan uusasiakashankinnan. Lue 5 tärkeintä syytä, miksi Facebook-mainonta kannattaa!

    Lue lisää
  • Facbook-mainonnan perusteet
    08.01.2019
    Tehokkaan Facebook-mainonnan perusteet

    Kiinnostaako yritystäsi Facebookin mahdollisuudet markkinointikanavana? Tässä artikkelissa kerromme, kuinka otat enemmän irti Facebook-mainonnasta!

    Lue lisää
  • fonecta linkedin lookalike audiences
    07.01.2019
    LinkedInin uusi kohdennusvaihtoehto ”Lookalike Audiences” auttaa löytämään uusia asiakkaita.

    LinkedIn on erittäin tehokas B2B-markkinointikanava, mahdollistaahan se erilaisia tehokkaita kohdennusvaihtoehtoja aina liidigeneroinnista bränditietoisuuteen. Lähitulevaisuudessa LinkedIn on julkaisemassa uuden Lookalike Audiences -kohdennusominaisuuden, joka auttaa mainostajia löytämään uusia asiakkaita uudella tavalla.

    Lue lisää
  • Finnish language support will continue in LinkedIn advertising
    28.11.2018
    Finnish language support will continue in LinkedIn advertising!

    We are pleased to confirm to all of our Finnish customers that the support for advertising in Finnish on the platform will continue in 2019. LinkedIn's Customer Service team concluded their standard review of all supported languages of ads and campaigns and has now updated its terms and conditions to allow for brands to share their ad content in Finnish.

    Inquiries:

    Salla Vainionpää
    LinkedIn Partner Manager, Fonecta
    +358 40 3572543
    salla.vainionpaa@fonecta.com


    Fonecta's LinkedIn advertising services

    Lue lisää
  • Työntekijöitä toimistossa ratkomassa markkinoinnin automaation perushaasteita
    24.10.2018 - Kirsi Leminen
    Vältä markkinoinnin automaation sudenkuopat

    Kirjoitin aiemmassa blogissani markkinoinnin automaatiosta: perushaasteista ja ominaisuuksista, ja purin samalla muutamia yleisimpiä siihen liittyviä myyttejä. Palataanpa taas aiheeseen, tällä kertaa markkinoinnin automaatioon liittyvien haasteiden tai sudenkuoppien näkökulmasta.

    Lue lisää
  • Näin pääset käyntiin LinkedIn-mainonnassa.
    18.10.2018
    Näin pääset käyntiin LinkedIn-mainonnassa

    Linkedin-mainonta on tehokas tapa tavoittaa mm. B2B-päättäjät. Lue helpot vinkit siihen, miten pääset mainonnassa alkuun.

    Lue lisää
  • Miksi Google-mainonta on yritykselle kuin sähkösopimus?
    18.10.2018
    Google-mainonta on yrittäjälle kuin sähkösopimus

    Google-mainonnan tärkeys yrittäjälle on samaa luokkaa kuin sähkösopimuksen teko. Ilman niitä yritystä alkaa olla vaikeaa pyörittää menestyksekkäästi. Sähkösopimuksen saa nykyisin hankittua helpoimmillaan siten, että vain soittaa sähköyhtiöön ja kertoo, mihin osoitteeseen sähköt pitäisi saada päälle ja mistä lähtien. Yksinkertaisimmillaan Google-mainonta toimii samoin.

    Lue lisää
  • Mitä digitaalinen markkinointi oikein onkaan?
    14.09.2018 - Minna Tuum
    Digitaalinen markkinointi? Tuskinpa.

    Jo vuosia on kaikissa kanavissa, seminaareissa ja webinaareissa julistettu digitaalista markkinointia ja sen tärkeyttä. Jokainen kynnelle kykenevä markkinoinnin ammattilainen, konsultti ja muu puuhaaja nousee lavalle kuin lavalle tai postaa blogiinsa viisaita sanoja digitaalisen markkinoinnin tärkeydestä. Olen tätä keskustelua nyt aikani kuunnellut, ja yhä enemmän alkaa tuntua siltä, että puheet eivät aina ihan kohtaa tekoja.

    Lue lisää
  • Sem, seo vai sea? Mitä nämä lyhenteet tarkoittavat, ja miksi niillä on merkitystä yrityksen liiketoiminnalle?
    29.08.2018
    SEM, SEO vai SEA?

    SEM, SEO, SEA – vilisevätkö kirjaimet jo silmissäsi? Ei mikään ihme, jos pääsi menee pyörälle eri kirjainyhdistelmien keskellä, varsinkaan jos päätoimista työtäsi ei ole työskennellä näiden termien kanssa.  Kerrataanpa, mitä eroa niillä on keskenään.

    Lue lisää
  • Oletko valmiina, kun hakusesonki on kuumimmillaan?
    15.08.2018
    Oletko valmiina, kun hakusesonki on kuumimmillaan?

    Tiesitkö, että kuluttajan ostoprosessi alkaa jopa kuukausia ennen varsinaista päätöksentekoa ja ostotapahtumaa? Esimerkiksi kesän lomamatkoja varataan jo helmikuussa ja tulevia yritystilaisuuksia suunnitellaan syyskuussa. Mitä enemmän tunnet potentiaalisten asiakkaidesi ajatusmaailmaa, sitä paremmin voit tavoittaa heidät juuri oikeaan aikaan. Ja mitä varhaisemmassa vaiheessa ostopolkua asiakkaat löytävät yrityksesi, sitä varmemmin voit vaikuttaa heidän ostopäätöksiinsä.

    Lue lisää
  • 13.08.2018
    Tekisinkö Google-mainontaa itse vai annanko sen kumppanin hoidettavaksi?

    Google-mainontaa on mahdollista tehdä itse, mutta oikeasti miljoonan euron kysymys kuuluu, kannattaako se. Nimittäin osaavan kumppanin käsissä Google-mainontaan syötetyt eurot voivat muuntautua yrityksen liikevaihdossa jopa miljooniksi tai ainakin useiksi tuhansiksi euroiksi, riippuen toki yrityksen koosta. Kehnosti itse tehty mainonta taas vain pahimmillaan syö rahaa ja latistaa yrittäjän uskon Google-mainonnan mahdollisuuksiin.

    Lue lisää
  • Google-hakusanamainonta vaatii kärsivällisyyttä
    13.06.2018
    Google-hakusanamainonta ei ole sprintti

    Googlen hakusanamainonta ei tosiaan ole 60 metrin pyrähdys vaan ennemminkin kestävyyttä vaativa pitkänmatkanjuoksu. Google-mainonnan tulokset eivät näy vielä seuraavana päivänä, vaan parhaita tuloksia kannattaa jaksaa odottaa jopa useampi viikko. Googlen hakusanamainonnassa kärsivällisyys palkitsee lopulta pitkäjänteistä työtä tehneet yritykset.

    Lue lisää
  • Miksi Googlen premier partneruus takaa laadun mainonnassa?
    29.05.2018
    Premier-partneruus takaa laadun Google-mainonnassa

    Google on luonut AdWords-mainonnan eli hakusanamainonnan jälleenmyyjäkumppaneilleen Google Partners -ohjelman, jonka tunnus myönnetään ainoastaan sertifioiduille alansa ammattilaisille.

    Lue lisää
  • Ethän tee näitä asioita väärin markkinoinnissa?
    23.05.2018
    Teetkö nämä 5 asiaa väärin markkinoinnissasi?

    Metsään mennyt markkinointi voi pahimmillaan maksaa yritykselle pitkän pennin ja suuret määrät asiakkaita. Jokainen maksaa oppirahat jossain vaiheessa, mutta kannattaa välttää ainakin nämä viisi perusvirhettä.

    Lue lisää
  • 16.05.2018
    B2b vs b2c – miten yritysmarkkinointi eroaa kuluttajamarkkinoinnista?

    Kuten sanotaan, markkinointi on aina loppujen lopuksi ihmisille markkinointia, oli kyse yritys- tai kuluttajasektorista. Kannattaako siis edes erotella b2b- ja b2c-markkinointia toisistaan?

    Lue lisää
  • Fonecta - Sisältömarkkinoinnin opas
    19.03.2018
    Tilaa opas sisältömarkkinointiin

    Parhaimmillaan saat sisältömarkkinoinnista merkittävää lisäarvoa yrityksesi toiminnalle. Miten hyödynnät sisältömarkkinointia tehostamaan yrityksesi toimintaa? Millaisia sisältöjä sinun yrittäjänä tulisi eri kanaviin tuottaa, ja mistä tiedät, mitkä kanavat ovat sinun yrityksellesi ne parhaat? Kokosimme oppaaseen keskeiset vinkit sisältömarkkinointiin.

    Lue lisää
  • Salla Vainionpää kumoaa 3 myyttiä LinkedIn-mainonnasta
    13.02.2018 - Salla Vainionpää
    3 myyttiä Linkedin-mainonnasta

    Aloitin LinkedIn-tuotteen tuoteomistajana Fonectalla joulukuussa 2017, ja heti alussa huomasin, että päivänpolttava kysymys kaikkien huulilla oli: miksi tekisin LinkedIn-mainontaa kumppanin kanssa, kun voin tehdä sitä itsekin? Aihe kiinnosti tietysti itseänikin, ja jos haluan tuoteomistajana kehittää tuotetta ja sen toimivuutta asiakkailleni, on minun ymmärrettävä paitsi siihen liittyvät haasteet, myös myytit. Ja jos johonkin liittyy paljon vääriä uskomuksia ja myyttejä, niin juuri tähän LinkedIn-mainonnan tekemiseen kumppanin kanssa. Avaankin tässä nyt kolmea kenties sitkeintä LinkedIniin liittyvää myyttiä.

    Lue lisää
  • Näin saat parhaat tehot irti Facebookista ja kotisivuista
    13.02.2018
    Miten hyödynnät yrityksesi kotisivut ja Facebook-sivut parhaiten? Lue vinkit!

    Yrityksen kotisivut ovat kaiken digitaalisen markkinoinnin lähtökohta, jota sosiaalinen media, esimerkiksi Facebook, tukee. Kuinka nämä kaksi erilaista kanavaa saadaan toimimaan synergiassa ja tuomaan yrityksellesi maksimaalisen hyödyn? Lue helpot vinkit!

    Lue lisää
  • Minna pohtii blogissa, jättääkö liika kohdistaminen tilaa sattumalle.
    31.01.2018 - Minna Tuum
    Nujertaako liiallinen mainonnan kohdentaminen sattuman?

    Kaikkihan olemme sen kokeneet: varaat matkan vaikkapa Madridiin, ja kas, kohta somefiidisi täyttyy Madridin-matkamainoksista. Olet jo palannutkin reissusta, ja vielä vaan Madrid kummittelee mainonnassa, vaikka itse olet jo suunnittelemassa reissua Italiaan. Tai vielä pahempaa, olet ostanut uuden mekon verkkokaupasta ja sama mekko vainoaa sinua viikkotolkulla – pahimmillaan vielä halvemmalla hinnalla kuin mitä siitä alun perin maksoit. Alat jo kyllästyä koko mekkoon, jonka sentään piti olla kevätsesongin piristys.

    Lue lisää
  • 28.01.2018
    Miksi hakusanamainonta toimii tai ei toimi?

    Hakusanamainonnan yleisin tavoite on tuoda mainostavalle yritykselle klikkejä ja loppupeleissä konversioita eli esimerkiksi suoraa myyntiä, yhteydenottoja, ajanvarauksia tai liidejä myynnille. Entä jos tuntuu, että hakusanamainonta ei tuotakaan haluttua tulosta?


    Lue lisää
  • Miksi LinkedIn-mainonta on niin kannattavaa?
    09.01.2018
    Miksi LinkedIn-mainonta kannattaa?

    Kanavia ja yhteisöjä on tänä päivänä verkossa pilvin pimein ja yrityksen onkin valittava huolella kanavat, joissa näkyä. Jos b2b-päättäjien huomio on tärkeää yrityksellesi, on LinkedIn-mainonta sinua varten.

    Lue lisää
  • Mitä haasteita kehitysjohtaja Tommi Eklund näkee sisältömarkkinoinnin tulevaisuudessa?
    11.12.2017
    Mitä haasteita sisältömarkkinoinnin tulevaisuudessa näkyy?

    Kristallipalloon katsominen ja tulevaisuuden ennustaminen on aina hauskaa, siinähän ei voi mikään mennä vikaan… Sisältömarkkinoinnin tulevaisuuden pohtimisessa on erityistä hauskuutta, onhan aihe ollut markkinointipäättäjien suosion kasvussa jo pitkään ja sisältömarkkinoinnissa tuntuu tulevaisuus tuovan varsin paljon uutta ja mielenkiintoista. Fonectan Kehityspäällikkö Tommi Eklund kertoo, mitä sisältömarkkinoinnin tulevaisuudessa näkyy.

    Lue lisää
  • Kannattaako yrittäjille markkinointi?
    11.12.2017 - Joonas Saukkonen
    Kannattaako yrittäjille markkinoida?

    Aika ajoin esiin nousee kysymys siitä, kuinka yrityksille suunnattu, eli B2B-markkinointi eroaa kuluttajille suunnatusta markkinoinnista? B2B-markkinoinnilla on toki omat luonteenpiirteensä, mutta se ei yksistään määrittele sitä, minkälainen markkinointi on järkevää. Monen yrittäjän kuulee väittävän, ettei yrityspäättäjille kannata tehdä markkinointia samalla tavalla kuin kuluttajille. Loppujen lopuksi kaikki markkinointi on ihmisten välistä viestintää. Markkinointia kannattaakin lähestyä palvelun tai tuotteen arvon näkökulmasta. Käytännössä mitä arvokkaampi palvelu tai tuote, sitä monimutkaisempi asiakkaan ostoprosessi tyypillisesti on ja sitä useampi ihminen osallistuu päätöksentekoon.

    Lue lisää
  • Lataa Google-mainonnan maksuton opas!
    22.11.2017
    Tilaa opas Google-mainontaan

    Oletko kiinnostunut Google-mainonnasta, muttet ole varma, sopiiko se juuri sinun yrityksellesi? Olet ehkä mainontaa kokeillutkin, mutta kaipaisit lisätietoa siitä, miten kampanjasta saa parhaat tehot irti. 

    Lue lisää
  • Mitä näkyy Kehitysjohtaja Tommi Eklundin kristallipallossa?
    14.11.2017
    Sisältömarkkinointitrendit – mitä tulevaisuudessa tapahtuu?

    Vuodenvaihteen lähestyessä on tapana vetää yhteen mennyttä ja ennustaa tulevaa. Kristallipalloon katsominen ja tulevaisuuden ennustaminen on aina hauskaa, siinähän ei voi mikään mennä vikaan… Sisältömarkkinoinnin tulevaisuuden pohtimisessa on erityistä hauskuutta, onhan aihe ollut markkinointipäättäjien suosion kasvussa jo pitkään ja sisältömarkkinoinnissa tuntuu tulevaisuus tuovan varsin paljon uutta ja mielenkiintoista.

    Lue lisää
  • Kuvasta näkyy, mihin suomalaisyritykset panostavat markkinoinnissa
    07.11.2017
    Mihin suomalaisyritykset sijoittavat markkinointieuronsa?

    Digitaalinen markkinointi vai perinteinen? Some, SEO tai SEM? Kysyimme suomalaisilta yrittäjiltä, mihin he aikovat panostaa markkinoinnissa nyt ja lähitulevaisuudessa. Vastauksissa löytyi mielenkiintoisia suuntauksia, joista osa ehkä pääsi yllättämäänkin.

    Lue lisää
  • Mitä on konversio, ja miten yrityksen pitäisi sitä mitata?
    30.10.2017
    Konversio ja kuinka se tehdään

    Digimarkkinoinnin yleisin ja halutuin tavoite on lähes aina konversio. Konversio tarkoittaa lyhykäisyydessään sitä, että asiakas suorittaa tavoitteeksi asetetun toiminnon eli konvertoituu. Konversioita voi olla erilaisia; yhdelle yritykselle se on osto verkkokaupasta, toiselle puhelinsoitto ja kolmannelle sähköisen lomakkeen lähetys. Konversioita ropisee, kun konversioon johtava koko polku ja mittaristo ovat kunnossa.

    Lue lisää
  • 18.10.2017
    Mitä eroa on hakukoneoptimoinnilla ja hakusanamainonnalla?

    Jos olet yrittäjä, olet varmasti kuullut hakusanamainonnasta ja hakukoneoptimoinnista, kenties ostanutkin kyseisiä palveluita. Palveluntarjoajia löytyy laidasta laitaan, ja joka toinen myyntipuhelu tuntuu koskettavan jompaakumpaa. Tiedätkö, mitä eroa hakukoneoptimoinnilla ja hakusanamainonnalla oikeastaan on? Oletko miettinyt, kumpaa yrityksesi kannattaa hyödyntää digitaalisessa markkinoinnissaan?

    Lue lisää
  • 28.08.2017
    Seuraa näitä avainlukuja, niin saat enemmän irti hakusanamainonnasta

    Google-mainonta on tehokas keino tavoittaa potentiaaliset asiakkaat, mutta osaatko ottaa kampanjastasi kaiken hyödyn irti? Google näyttää mainostajalle monenlaisia lukuja, joiden tulkitseminen ja seuraaminen antaa paljon hyödyllistä tietoa siitä, mihin suuntaan hakusanamainontaa kannattaa kehittää ja optimoida. Esittelemme seuraavassa 6 erityyppistä hakusanamainonnan kampanjan avainlukua, joista kampanjan seuraaminen on helppo aloittaa.


    Lue lisää
  • 01.08.2017
    Facebook- vai display-mainonta? Mikä kanava sopii sinun yrityksellesi?

    Oletko aloittamassa verkkomainontaa, mutta mietit mihin kanavaan kannattaa panostaa? Esittelemme artikkelissa perinteisen display- ja
    Facebook-mainonnan eroja. Molemmat ovat tehokkaita keinoja tuoda tuotteita ja palveluja esille verkossa, mutta molemmissa on omat erityispiirteensä. Yhdistävä piirre näille kahdelle kanavalle on mainonnan äärettömän hyvä kohdentaminen käyttäjien oman kiinnostuksen perusteella.

    Lue lisää
  • 21.06.2017
    3 vinkkiä LinkedIn-markkinoinnissa onnistumiseen

    LinkedIn on johtava päättäjien ja vaikuttajien yhteisö, jossa on globaalisti yli 500 miljoona käyttäjää ja jo yli miljoona suomalaista
    käyttäjää. Se on toisin sanoen loistava kanava kasvattaa tietoisuutta tuotteesta, palvelusta, tai yrityksestä ammattilaisten keskuudessa jo
    ostopolun alkupäässä. Näillä kolmella helpolla vinkillä varmistat, että onnistut LinkedIn-markkinoinnissa.

    Lue lisää
  • Mitkä ovat parhaat somekanavat yritykselle?
    13.06.2017
    Mitä somekanavia yrityksesi tarvitsee?

    Sosiaalisessa mediassa eli somessa jokaisella on mahdollisuus toimia aktiivisena viestijänä ja sisällöntuottajana sekä vastaanottaa muiden tuottamaa sisältöä. Sinulla saattaakin jo olla henkilökohtainen tili joissakin sosiaalisen median kanavissa, mutta oletko ajatellut, miten yrityksesi voisi hyödyntää somea?

    Lue lisää
  • Miten sosiaalinen media eli some otetaan haltuun?
    15.05.2017
    Miten yritys toimii sosiaalisessa mediassa? Ota some haltuun!

    Sosiaalinen media eli tuttavallisemmin some on meidän jokaisen arkipäivää. Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Youtube ja Snapchat ovat tämän hetken suosituimpia ja tunnetuimpia some-alustoja, joita miljoonat ihmiset käyttävät päivittäin. Yrityksille sosiaalinen media tarjoaa paitsi edullisen ja helpon tavan viestiä yrityksen tuotteista, palveluista ja osaamisesta, myös mahtavan tilaisuuden tarjota näyteikkuna yrityksen päivittäiseen arkeen ja näin aidosti puhutella asiakkaita. Somea tulisikin ajatella yritystoiminnan jatkeena, ikään kuin liiketilasi virtuaalisena lisäsiipenä; somessa tavoitat sekä vanhat että uudet asiakkaat 24/7.

    Lue lisää
  • Miksi liiketoiminnan kasvattamisessa markkinointi on se tärkein työkalu?
    10.05.2017 - Jonna Nenonen
    Markkinointi on liiketoiminnan kasvattamisen tärkein työkalu

    Yrityksen liiketoiminnan kasvattamisessa on markkinointi yrityksen tärkein työkalu. Markkinointiin liittyvät asiat askarruttavat yrittäjiä ja markkinointipäättäjiä viikoittain. Miten helppoa tänä päivänä on löytää hyvä kumppani? Digitaalisen alan osaajia löytyy nykypäivänä enemmän kuin riittävästi, ja jokaisella on toista hienompi asia, joka mullistaa liiketoiminnan.

    Lue lisää
  • Mikä muodostaa hyvän asiakkuuskokemuksen?
    09.05.2017 - Ilja Salonen
    5+1 harhaluuloa asiakaskokemuksen johtamisesta

    Asiakaspalvelukokemukseen liittyy useita eri harhaluuloja. Asiakaspalvelu koetaan tärkeäksi ja palvelukokemukseen halutaan
    panostaa, mutta monesti rakennetaan ajatukset myyttien pohjalle, ei faktoihin. Asiakasjohtaja Ilja Salonen kumoaa blogissa 6 yleisintä myyttiä.

    Lue lisää
  • 05.04.2017
    LinkedIn-mainonnan eri muodot ja niiden hyödyt

    Haluaisitko aloittaa LinkedIn-mainonnan mutta et tiedä, mistä kannattaisi lähteä liikkeelle? LinkedInissä voi asiakkaita tavoittaa monella tavalla. Tässä artikkelissa perehdymme Linkedinin mainosmuotoihin ja niiden ominaisuuksiin.

    Lue lisää
  • Fonecta Digikuntoon tilaisuus Joensuussa. Kuvassa yrittäjät Hillevi Turunen ja Kati Hyttinen, sekä myyntipäällikkö Petteri Lyytinen Fonectalta.
    21.03.2017
    Miksi digikunto on tärkeä – yrittäjät kertovat

    Paikalla oli myös kaksi paikallista yrittäjää kertomassa omista kokemuksistaan digitaalisen markkinoinnin ja myynnin saralla. Hillevi Turunen ja Kati Hyttinen asettuivat Fonectan Petteri Lyytisen piinapenkkiin kertomaan millaisiin haasteisiin he ovat omissa yrityksissään törmänneet, ja miten ovat näitä haasteita ratkoneet.

    Lue lisää
  • Asiakkaasi eivät nuku, nukutko sinä?
    16.03.2017 - Vesa-Pekka Kirsi
    Kilpailijasi eivät nuku – nukutko sinä?

    Yritysten kilpailutilanne on jatkuvassa kiihtyvässä muutoksessa. Vain pari vuosikymmentä sitten paikallisesti toimivan yrityksen markkina- ja kilpailukenttä oli maantieteellisesti rajattu lähialue. Digitaalisuuden myötä se pikkuhiljaa laajeni käsittämään koko Suomen, ja nyt jopa koko maailman, jossa markkinoita ja kilpailua korkeintaan rajoittavat kielet, kulttuurit sekä tietyt tulli- ja maahantuontirajoitteet. Suomalaisten yritysten kirittäjät ja niskaanhengittäjät on ryhmiteltävissä kolmeen: kova kotimainen, vielä kovempi kansainvälinen ja toiminnalliset toisinajattelijat eli alan uudistajat.

    Lue lisää
  • 11.08.2016
    Tilaa LinkedIn-opas: LinkedIn sisältömarkkinoinnin apuvälineenä

    LinkedIn on kansainvälinen verkostoitumiskanava, joka on oiva paikka jakaa sisältöä. Mitä sisältöä kannattaa jakaa? Miten onnistut? Miten mittaat onnistumista?

    Lue lisää
  • 11.08.2016
    Sisältö löytyy sisältä: Näin LinkedIn-sisältömarkkinointi onnistuu

    Aloitellaanko yrityksessäsi LinkedIn-sisältömarkkinointia? Mietitkö, mistä sitä kaivattua sisältöä voisi oikein saada? Listasimme helpot vinkit sisällöntuotantoon LinkedIssä.

    Lue lisää
  • Hyödynnetään rohkeasti digitaalisuutta myynnissä
    21.06.2016 - Helena Somero
    Myydään rohkeasti digimmin

    Vuoden 2016 digibarometri kertoo vuosittaisena katsauksena kansakunnan ”digitaalisen asennon” ja siinä tapahtuneet muutokset. Suomi lunasti oikeutetusti tutkimuksen kärkipaikan. Silti suurimmaksi haasteiksi Suomen kilpailukyvyn kannalta tutkimuksessa nousee vuodesta toiseen digitalisaation syvempi soveltaminen. Voidaanko sanoa, että meillä suuret puheet eivät aina jalkaudu tekojen asteelle?

    Lue lisää
  • Maailman vanhin ammatti murroksessa.
    13.06.2016 - Antti Tukia
    Maailman vanhin ammatti digitaalisessa murroksessa

    Myynti on maailman vanhin ammatti. Väitetään usein, että prostituutio olisi vanhin ammateista, mutta myyntiä sekin. Voiko maailman vanhin ammatti olla kokonaan uhattuna digitalisaation myötä? Myynnin murros askarruttaakin monessa mielessä ja yrityksessä.

    Lue lisää
  • 08.06.2016
    Viisi vinkkiä Facebookin sesonkimainontaan

    Vuodenaikojen vaihtelu on monelle kuluttajalle merkki lähteä ostoksille. Sesonkiajattelu on kiinteä ja olennainen osa myös Facebook-mainontaa. Keräsimme yhteen viisi ohjetta, joiden avulla et jää sesonkimainonnassa muiden jälkeen.

    Lue lisää
  • 16.11.2015
    Some-näkyvyyden kotiuttaminen: kuka puhuu, missä ja mitä?

    Etenkin kuluttajakauppaa tekevien yritysten on syytä tietää, miltä yksittäisten liikkeiden tiedot näyttävät, kun niitä etsitään eri some-palveluista. Ovatko tiedot oikein? Onko käyttäjäkokemus fiksu myös mobiilissa? Tiedetäänkö yrityksessä, missä siitä puhutaan?

    Lue lisää