Tietopankki

Blogit

  • Katja Patojoki Fonectalta kiittelee myynnin koulutuksia
    16.04.2019 - Katja Patojoki
    Miksi myyntityössä jatkuva koulutus on niin tärkeää?

    Fonectalla oli suuri ilo toimia tänä vuonna Ammattikorkeakoulujen myynnin opiskelijoiden Best Seller Competitionin pääyhteistyökumppanina. Pääsimme yrityksenä seuraamaan aivan aitiopaikalta myynnin opiskelijoiden valmistautumista kilpailuun sekä luonnollisesti itse loppukilpailua. Omassa roolissani Fonectan henkilöstöjohtajana vastaan myös meidän henkilöstömme osaamistason ylläpitämisestä ja olikin ilo nähdä minkä valtavan työn opiskelijat kisaan valmistautuessaan ja Turussa kilpaillessaan tekivät ja millä omistautumisella he olivat liikkeellä. Samaa intoa näen päivittäin meidän omassa henkilökunnassamme.

    Lue lisää
  • Miten rakennat ostopolun niin että tavoitat asiakkaat tehokkaasti?
    16.04.2019 - Santeri Jaakkola
    Miten niitä milleniaaleja tavoitetaan?

    Milleniaalit – tuo pelätty ja ihailtu sukupolvi joka on syntynyt puhelin tai tabletti kädessä ja jotka näin ollen ovat digitaalisissa kanavissa kuin kalat vedessä. Kuulun tähän mystiseen ikäpolveen, jota asiayhteydestä riippuen arvostellaan tai ihannoidaan. Julkisessa keskustelussa tämän sukupolven hartioille asetallaan jos jonkinlaista muutostentekijän viittaa. Puhutaan heistä sitten työntekijöinä tai johtajina, tuntuu kuin heitä pitäisi tavoitella kokonaan eri tavalla kuin edeltäviä sukupolvia. Pitääkö tämä siis paikkansa?


    Lue lisää
  • Dataturvallisuuden merkitys kasvaa julkisella sektorilla
    13.03.2019 - Mikko Hormio
    Dataturvallisuuden merkitys kasvaa julkisella sektorilla - kotimaisuudella on yhä merkitystä, kun puhutaan luottamuksesta

    Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori valitsi Fonectan kumppanikseen toteuttamaan valtionhallinnon verkkoanalytiikkaa. Saamme siis olla tekemässä ratkaisuja, jotka parantavat viranomaisten palvelua: auttaahan hyvä verkkoanalytiikka julkisten palvelujen kehittämistä ja kansalaisten ymmärtämistä.

    Lue lisää
  • Onko Facebook todella kuolemassa?
    21.02.2019 - Minna Tuum
    Eihän kukaan enää käytä Facebookia, eihän?

    Keneltä tahansa tutulta jos kysyy, niin melkein aina saa kuulla, ettei Facebookia tule enää käytettyä juurikaan. Itse käytän sitä lähinnä töissä, mutta lueskelen sieltä välillä uutisia ja seuraan sellaisia ryhmiä, joita ei vielä LinkedInissä ole. Tässä olenkin siis ns. vanhan polven Facebook-käyttäjä, nuorempi sukupolvi löytää nämäkin sisällöt jostain muualta. Ja totta onkin, että Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa Facebookin käyttäjämäärät ovat lievässä laskussa. Suomessa päivittäin Facebookia käyttäviä on edelleen 2,3 miljoonaa, mutta osa käyttäjistä on regoinut mm. jatkuviin tietoturvaongelmiin siirtymällä muihin sosiaalisen median kanaviin. Onko Facebookin taru nyt siis vihdoin lopussa?

    Lue lisää
  • Fonecta data ja analytiikka julkisella sektorilla
    05.12.2018 - Mikko Hormio
    Tilannekuva haltuun, julkinen sektori!

    ”Meidän pitäisi luoda yhteinen tilannekuva!” Tuota lausetta olen kuullut viime kuukausien aikana todella monessa julkisen sektorin palaverissa ja keskenään hyvin erilaisilla toimialoilla.

    Lue lisää
  • Lilli ja Johanna auttavat yrittäjiä menestymään markkinoinnin avulla.
    27.11.2018 - Johanna Kuusisto & Lilli Päivärinta
    DIGIKUNTOON-KIERTUE PYSÄHTYI OULUUN


    Johanna ja Lilli tästä Fonectan Porin konttorilta taas, moikka!

    Tämä viikko onkin meille poikkeuksellinen kun ollaan koko viikko konttorilla eikä tälle viikolle ole tiedossa lainkaan reissuja. Toki edellisen blogitekstin jälkeen (Lappeenranta-Lahti) nopeat naiset ovat ehtineet käymään jo katsastamassa sekä Forssan että Riihimäen yrittäjät Digikuntoon-tapahtumissa, ja HAMKin tilat kahdessakin eri kaupungissa.
    Lounaspaikkoja ehdimme tutkimaan hyvän määrän ja löydettiin niiden lisäksi tutuksi tuli Riihimäeltä juuri auennut uusi lelukauppa, missä pääsimme itse yrittäjä Janne Katajan kainaloon.

    Oulussa puhetta LinkedInistä

    Viime viikolla olimme mukana Digikuntoon tapahtumassa Oulussa, joka järjestettiin toistamiseen yhdessä BusinessOulun kanssa. Rattoisaan matkaamme sisältyi autossa oleilua 1000 kilometriä sekä 14 istuttua tuntia. HUH! Mutta onneksi Oulu ja oululaiset yrittäjät olivat yhtä ihania kuin ensimmäiselläkin kerralla. Tämä Digikuntoon vol.2 osio keskittyi B2B-puolen asioihin, joten keskusteluja syntyi erityisesti LinkedInistä sekä datasta ja sen hyödyntämisen mahdollisuuksista.

    Tapasimme tilaisuudessa Katri Ravenin Oulun Sydänkeskus Oy:ltä ja hän kertoi mitä asioita hän arvostaa markkinointikumppanissa:
    ”Markkinointikumppanissa arvostan selkeää, suomenkielistä, ymmärrettävää keskustelua sekä selkeitä vastauksia ja tietoa siitä, miten kumppanuus palvelee käytännössä Oulun Sydänkeskusta. ”

    Miksi Sydänkeskus valitsi juuri Fonectan kumppaniksi?

    ”Asiakkuus alkoi ajanvarauspalvelusta ja siitä oli helppo jatkaa yhteistyötä. Arvostan Fonectassa helppoa tavoitettavuutta asiakaspalveluun ja omaan yhteyshenkilöön. Kysymyksiin saa vastauksen asiantuntevasti ja selkeästi.”

    Suosittelisitko Fonectaa myös muille yrityksille?

    ”Suosittelen ja juuri suosittelinkin. Oman yhteyshenkilön kautta on onnistunut kaikki asiat, vaikka ne eivät olisikaan hänen erikoisosaamisaluettaan.”
    Välillä täytyy huilata konttorilla ja nauttia tuttuja lounaita, mutta onneksi ensi viikolla taas pääsemme yrittäjien pariin Vaasaan. 29.11 Uusyrityskeskus Startia ja Fonecta järjestävät Digikuntoon vol.2 tapahtuman Sokos Hotelli Vaakunassa. Jos vain suinkin kykenet ja innostut asiasta niin tule sinäkin paikalle. Stay tuned!! Helsingin Digikuntoon-tilaisuus tulossa 14.12.2018

    Ja juna kulkee taas…

    Kirjoittajat työskentelevät Fonectalla digitaalisen markkinoinnin parissa ja auttavat yrityksiä löytymään verkosta ja kasvattamaan liiketoimintaansa – joka päivä. Johanna ja Lilli puhuvat suomalaisten yrittäjien kanssa markkinoinnista mieluiten porin kielellä epämääräisiä termejä välttäen.

    Lue lisää
  • Mitä jäi käteen Digikuntoon-tilaisuudesta Lappeenrannasta ja Lahdesta?
    16.11.2018 - Johanna Kuusisto ja Lilli Päivärinta
    Digikuntoon-kiertue: Lappeenranta ja Lahti

    Johanna ja Lilli tässä Fonectan Porin konttorilta MOI. Ootko kuullut jo Digikuntoon-tapahtumista? No, nyt kuulet.

    Jos haluat lukea vakavaa tekstiä markkinoinnista, niin stop, tässä blogissa ei sitä ole. Tämän blogin tarkoitus nyt ja jatkossa on kirjoittaa niin meidän kuin yrittäjien fiiliksiä ja oivalluksia järjestämistämme tapahtumista.


    Lue lisää
  • Miksi on tärkeää, että yritys tavoitetaan myös verkossa?
    10.10.2018 - Mikko Hormio
    Verkkosaavutettavuus on kuin fyysinen esteettömyys

    Saavutettavuus on uusi termi verkkosuunnittelussa. Se on noussut esiin erityisesti voimaan tulevan direktiivin myötä.

    Lue lisää
  • Tomi Pihlas kertoo, miten asiakastietoa hyödynnetään markkinoinnissa
    01.10.2018 - Tomi Pihlas
    Pidä asiakastieto puhtaana CRM-järjestelmässä

    TYÖNTEKIJÄN KYNÄSTÄ: CRM-järjestelmät ovat nykyisin erittäin kehittyneitä. Ne helpottavat kaikkien asiakkaiden kanssa tekemisissä olevien arkea – ainakin paperilla. Mutta mikä on todellisuus?

    Lue lisää
  • Mitä digitaalinen markkinointi oikein onkaan?
    14.09.2018 - Minna Tuum
    Digitaalinen markkinointi? Tuskinpa.

    Jo vuosia on kaikissa kanavissa, seminaareissa ja webinaareissa julistettu digitaalista markkinointia ja sen tärkeyttä. Jokainen kynnelle kykenevä markkinoinnin ammattilainen, konsultti ja muu puuhaaja nousee lavalle kuin lavalle tai postaa blogiinsa viisaita sanoja digitaalisen markkinoinnin tärkeydestä. Olen tätä keskustelua nyt aikani kuunnellut, ja yhä enemmän alkaa tuntua siltä, että puheet eivät aina ihan kohtaa tekoja.

    Lue lisää
  • Mitä markkinoinnin automaatiolla oikein tarkoitetaan?
    30.08.2018 - Kirsi Leminen
    Mikä ihmeen markkinoinnin automaatio?

    TYÖNTEKIJÄN KYNÄSTÄ: Tiedätkö, mitä markkinoinnin automaatio on? Tai luuletko tietäväsi? Ehkä koet tekeväsikin sitä, onhan markkinoinnin automaatiosta puhuttu jo vuosia ja sen toimivuutta ja helppoutta on eri kanavissa kovasti hehkutettu.

    Lue lisää
  • Tomi Pihlas kertoo blogissa, miten asiakastietoa parhaiten hyödyun
    19.08.2018 - Tomi Pihlas
    5 tapaa pitää asiakastieto puhtaana crm-järjestelmässä

    CRM-järjestelmät ovat nykyisin erittäin kehittyneitä. Ne helpottavat kaikkien asiakkaiden kanssa tekemisissä olevien arkea – ainakin paperilla. Mutta mikä on todellisuus? Yritysten CRM-järjestelmät ovat täynnä huonolaatuista asiakasdataa. Se tekee asiakastiedon tehokkaasta hyödyntämisestä vaikeaa tai jopa mahdotonta. Kun tietoa ei voida hyödyntää, motivaatio sen kunnossapidolle katoaa nopeasti. Kierre on valmis.

    Älä siis anna CRM-järjestelmien ominaisuuksien hypnotisoida itseäsi. Kaikista hienoista ominaisuuksista huolimatta CRM-järjestelmä ilman ajantasaista ja käyttökelpoista asiakasdataa on vain tyhjä kuori.

    Lue lisää
  • 15.08.2018 - Mikko Hormio
    Julkinen sektori: näin lisäät asiakasymmärrystä

    TYÖNTEKIJÄN KYNÄSTÄ: Kymmenessä vuodessa julkinen ja kolmas sektori ovat tottuneet käyttämään ennen vierastettua a-sanaa: Asiakas. Sanassa ei ole mitään pahaa: asiakashan on ihminen, jolla on sinulle asiaa.

    Lue lisää
  • Ajatteletko jo mobiili ensin?
    15.08.2018 - Johannes Lindblom
    Ajatteletko jo mobiili ensin?

    Jos minulta kysytään mikä on tämän hetken tärkein huomioitava trendi kotisivusuunnitteluun liittyen, vastaan: mobiili ensin -ajattelutapa. Väitän että jokaisenkotisivuja suunnittelevan pitää nyt ja tulevaisuudessa keskittyä entistä enemmän nettisivujen mobiilisuoritukseen. Suunnittele siis sivut entistä enemmän mobiilia varten. Hakukonekäyttäytyminen on jo nyt muuttunut siihen suuntaan että hakuja tehdään, toimialasta riippuen, yhtä paljon tai enemmän mobiilissa kuin pöytäkoneella. Tähän käyttäytymismuutokseen on myös Google pyrkinyt jo vastaamaan painottamalla parempaa mobiilikokemusta tarjoavia sivustoja paremmin mobiilihauissa.

    Lue lisää
  • Suosittujen Digikuntoon-tilaisuuksien isä Otto Hietaharju kertoo tapahtumien suosiosta
    15.08.2018 - Otto Hietaharju
    Digikuntoon-tapahtumien suosio yllätti ATK-saarnaajan

    Digikuntoon-koulutustilaisuudet saivat alkunsa vuoden 2016 alussa, kun huomasimme, että tiedonpuute ja väärinymmärrykset hidastivat varsinkin pk-yrityksien digitalisoitumista.

    Haluamme puhtaasti auttaa yrityksiä löytymään paremmin verkosta ja kohtaamaan asiakkaansa oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Kannustamme yrittäjiä ja yrityksiä tekemään markkinointiaan tavoitteellisesti ja kokonaisvaltaisesti. Yrityksen kilpailukykyä lisää määrätietoinen tekeminen, jossa markkinointia mitataan ja kehitetään jatkuvasti.

    Lue lisää
  • Minna Tuum ihmettelee, mikseivät yrityksen päivitä asiakasrekisteriään.
    15.06.2018 - Minna Tuum
    Mikseivät yritykset päivitä asiakasrekistereitään?

    Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt suomalaisten yritysten tapaa käyttää asiakasrekisteriään. Tuntuu, että vaikka EU:n tietosuoja-asetuksen voimaantulo on jo takana päin, isot yritykset kipuilevat edelleen asiakastietojensa päivittämisen kanssa.

    Lue lisää
  • GDPR on ovella, ollaanko sen tuloon valmistauduttu riittävästi?
    17.04.2018 - Minna Tuum
    GDPR tulee – ollaanko valmiina?

    Ensimmäisen kerran heräsin tunteeseen, että nyt on jotain uutta tulossa, kun viime vuona normaalien LinkedIn-postausten rinnalle alkoi nousta itsevarmaan sävyyn kirjoitettuja blogeja ja kutsuja koulutuksiin: GDPR tulee – oletko valmis? GDPR? Mikäs se sitten on? Mitä se tarkoittaa? Pitääkö olla huolissaan? Tässä vaiheessa havahduin siis siihen, että asia voisi koskea minuakin. Tai ainakin siihen pitäisi ehkä perehtyä. Olen äärettömän utelias ihminen, joten asioiden tutkiminen ja penkominen on minulla ihan verissä. Ei siis muuta kuin tutustumaan!

    Lue lisää
  • Terhi Mahlamäki kertoo, miten chatia voi hyödyntää myynnissä
    06.04.2018 - Terhi Mahlamäki
    Osaatko hyödyntää chatia myynnin välineenä?

    Chat on tehokas myynnin ja liidituotannon väline, kun sitä käytetään oikein, Miten hyvistä asiakaspalvelijoista koulutetaan hyviä chat-myyjiä? Terhi kertoo vlogissa.

    Lue lisää
  • Salla Vainionpää kumoaa 3 myyttiä LinkedIn-mainonnasta
    13.02.2018 - Salla Vainionpää
    3 myyttiä Linkedin-mainonnasta

    Aloitin LinkedIn-tuotteen tuoteomistajana Fonectalla joulukuussa 2017, ja heti alussa huomasin, että päivänpolttava kysymys kaikkien huulilla oli: miksi tekisin LinkedIn-mainontaa kumppanin kanssa, kun voin tehdä sitä itsekin? Aihe kiinnosti tietysti itseänikin, ja jos haluan tuoteomistajana kehittää tuotetta ja sen toimivuutta asiakkailleni, on minun ymmärrettävä paitsi siihen liittyvät haasteet, myös myytit. Ja jos johonkin liittyy paljon vääriä uskomuksia ja myyttejä, niin juuri tähän LinkedIn-mainonnan tekemiseen kumppanin kanssa. Avaankin tässä nyt kolmea kenties sitkeintä LinkedIniin liittyvää myyttiä.

    Lue lisää
  • Minna pohtii blogissa, jättääkö liika kohdistaminen tilaa sattumalle.
    31.01.2018 - Minna Tuum
    Nujertaako liiallinen mainonnan kohdentaminen sattuman?

    Kaikkihan olemme sen kokeneet: varaat matkan vaikkapa Madridiin, ja kas, kohta somefiidisi täyttyy Madridin-matkamainoksista. Olet jo palannutkin reissusta, ja vielä vaan Madrid kummittelee mainonnassa, vaikka itse olet jo suunnittelemassa reissua Italiaan. Tai vielä pahempaa, olet ostanut uuden mekon verkkokaupasta ja sama mekko vainoaa sinua viikkotolkulla – pahimmillaan vielä halvemmalla hinnalla kuin mitä siitä alun perin maksoit. Alat jo kyllästyä koko mekkoon, jonka sentään piti olla kevätsesongin piristys.

    Lue lisää
  • Kannattaako yrittäjille markkinointi?
    11.12.2017 - Joonas Saukkonen
    Kannattaako yrittäjille markkinoida?

    Aika ajoin esiin nousee kysymys siitä, kuinka yrityksille suunnattu, eli B2B-markkinointi eroaa kuluttajille suunnatusta markkinoinnista? B2B-markkinoinnilla on toki omat luonteenpiirteensä, mutta se ei yksistään määrittele sitä, minkälainen markkinointi on järkevää. Monen yrittäjän kuulee väittävän, ettei yrityspäättäjille kannata tehdä markkinointia samalla tavalla kuin kuluttajille. Loppujen lopuksi kaikki markkinointi on ihmisten välistä viestintää. Markkinointia kannattaakin lähestyä palvelun tai tuotteen arvon näkökulmasta. Käytännössä mitä arvokkaampi palvelu tai tuote, sitä monimutkaisempi asiakkaan ostoprosessi tyypillisesti on ja sitä useampi ihminen osallistuu päätöksentekoon.

    Lue lisää
  • Terhi kertoo, miten asiakaspalvelu ja myynti koskettavat toisisaan.
    02.10.2017 - Terhi Mahlamäki
    Hyvä asiakaspalvelu on aina myös myyntiä

    Asiakaspalvelun ja myynnin raja on haalistunut. Voiko nykyään enää olla hyvää asiakaspalvelua, jos siihen ei liity lainkaan myyntiä?

    Lue lisää
  • Millaisiin haasteisiin suomalaisten yrittäjien arjessa asiakaspalvelija Hanna Jokela törmää?
    05.06.2017 - Hanna Jokela
    Millaisten haasteiden kanssa suomalainen yrittäjä kamppailee?

    Asiakaspalvelussa törmäämme jatkuvasti mitä moninaisimpiin haasteisiin, joita suomalainen yrittäjä arjessaan joutuu ratkomaan. Onneksi näiden haasteiden kanssa ei tarvitse olla yksin, suurin osa ongelmista ratkeaa jo ensimmäisen puhelun aikana.

    Lue lisää
  • Miksi liiketoiminnan kasvattamisessa markkinointi on se tärkein työkalu?
    10.05.2017 - Jonna Nenonen
    Markkinointi on liiketoiminnan kasvattamisen tärkein työkalu

    Yrityksen liiketoiminnan kasvattamisessa on markkinointi yrityksen tärkein työkalu. Markkinointiin liittyvät asiat askarruttavat yrittäjiä ja markkinointipäättäjiä viikoittain. Miten helppoa tänä päivänä on löytää hyvä kumppani? Digitaalisen alan osaajia löytyy nykypäivänä enemmän kuin riittävästi, ja jokaisella on toista hienompi asia, joka mullistaa liiketoiminnan.

    Lue lisää
  • Mikä muodostaa hyvän asiakkuuskokemuksen?
    09.05.2017 - Ilja Salonen
    5+1 harhaluuloa asiakaskokemuksen johtamisesta

    Asiakaspalvelukokemukseen liittyy useita eri harhaluuloja. Asiakaspalvelu koetaan tärkeäksi ja palvelukokemukseen halutaan
    panostaa, mutta monesti rakennetaan ajatukset myyttien pohjalle, ei faktoihin. Asiakasjohtaja Ilja Salonen kumoaa blogissa 6 yleisintä myyttiä.

    Lue lisää
  • 23.03.2017 - Johannes Lindblom
    Tiedätkö mitä ostat kun hommaat sivustollesi hakukoneoptimointia?

    SEO (search engine optimization) eli hakukoneoptimointi on edelleen aika monelle mystinen asia. Näen jatkuvasti työssäni, millaista hepreaa sen ostaminen on suurelle osalle yrityksistä. Moni yrittäjä painii hakukoneoptimoinnin ostamisen tuskan kanssa, mikä tekee sen myymisestä myös hankalaa. Siksi hyvä tuotteistus ja hyvä vuorovaikutus parantavat optimoinnin asiakassuhdetta huomattavasti.

    Lue lisää
  • Asiakkaasi eivät nuku, nukutko sinä?
    16.03.2017 - Vesa-Pekka Kirsi
    Kilpailijasi eivät nuku – nukutko sinä?

    Yritysten kilpailutilanne on jatkuvassa kiihtyvässä muutoksessa. Vain pari vuosikymmentä sitten paikallisesti toimivan yrityksen markkina- ja kilpailukenttä oli maantieteellisesti rajattu lähialue. Digitaalisuuden myötä se pikkuhiljaa laajeni käsittämään koko Suomen, ja nyt jopa koko maailman, jossa markkinoita ja kilpailua korkeintaan rajoittavat kielet, kulttuurit sekä tietyt tulli- ja maahantuontirajoitteet. Suomalaisten yritysten kirittäjät ja niskaanhengittäjät on ryhmiteltävissä kolmeen: kova kotimainen, vielä kovempi kansainvälinen ja toiminnalliset toisinajattelijat eli alan uudistajat.

    Lue lisää
  • Voiko data-aikana olla enää luova?
    09.02.2017 - Minna Tuum
    Tappaako data luovuuden?

    Monet klassiset mainokset jäävät mieleen ja elävät yli vuosikymmenten. Applen ikoniset 1984 ja Think different -kampanjat, Coca Colan joulupukki joka ajaa rekallaan lumisen kylän läpi, Valion Aina kun mä maitoo juon… Esimerkkejä voisi listata loputtomiin. Onnistunut mainoskampanja jää elämään omaa elämäänsä, siitä siirtyy lentäviä lauseita arkikieleen (vaikkapa ”Elämä on”) ja mainoksia muistellaan vielä vuosien päästä. YouTubesta löytää tuhansia vanhoja klassikkomainoksia, ja ne ovat saaneet satojatuhansia, jopa yli miljoona katselukertaa, mikä kertoo niiden vetovoimasta, toki myös nostalgisesta kaipuusta aikaan jota ei enää ole.

    Lue lisää
  • Tiedätkö, millainen on sinun asiakkaasi polku?
    26.01.2017 - Helena Rebane
    Ymmärrä, kartoita, luo polku, korjaa epäkohdat – mikä sinun asiakkaasi polku on?

    Oletko koskaan pohtinut yrityksesi asiakaspolkua? Asiakaspolun hiominen kannattaa, koska markkinointipanostukset toimivat tehokkaammin, kun olet varmistanut, että ne keskittyvät asiakkaan polun oikeisiin pisteisiin.

    Lue lisää
  • Onko sisällöntuotanto vaikeaa? No ei todellakaan!
    18.10.2016 - Minna Tuum
    Sisällöntuotantoko vaikeaa?

    Ei ole. Tätä mieltä ovat Fonectan Joukahaisenkadun yksikössä työskentelevät copywriterit, sanavalmiit turkulaiset. Mutta he ovatkin tekstin kirjoittamisen ammattilaisia. Yrittäjän puntti saattaa tutista aivan eri tavalla, kun tehtävänä on luoda sisältöä omille kotisivuille, some-kanaviin tai vaikkapa uutiskirjeeseen. Kokosimme yrittäjille vinkkejä, joiden avulla pääset alkua pidemmälle sisällöntuotannossa. Jos vinkeistä viisastuminen ei vielä johdakaan valmiisiin teksteihin, muista, että voit aina kääntyä ammattilaisen puoleen!

    Lue lisää
  • Oletko rohkeasti esillä vai piilossa bisnekseltä, kysyy Minna Tuum blogissa?
    19.09.2016 - Minna Tuum
    Rohkeasti esillä vai piilossa bisnekseltä?

    Firmallasi on nettisivut, kenties Facebook-profiilikin, olet jopa tehnyt yrityksellesi LinkedIn-sivun. Olet listannut myymäsi tuotteet ja palvelut, ja jossain yhteystietojen lomassa ovat ehkä aukioloaikasikin. Olet panostanut isoihin kuviin ja sivut ovat näyttävät, homma on siis hoidossa ja voit levätä laakereilla, vai voitko?

    Lue lisää
  • Hyödynnetään rohkeasti digitaalisuutta myynnissä
    21.06.2016 - Helena Somero
    Myydään rohkeasti digimmin

    Vuoden 2016 digibarometri kertoo vuosittaisena katsauksena kansakunnan ”digitaalisen asennon” ja siinä tapahtuneet muutokset. Suomi lunasti oikeutetusti tutkimuksen kärkipaikan. Silti suurimmaksi haasteiksi Suomen kilpailukyvyn kannalta tutkimuksessa nousee vuodesta toiseen digitalisaation syvempi soveltaminen. Voidaanko sanoa, että meillä suuret puheet eivät aina jalkaudu tekojen asteelle?

    Lue lisää
  • Maailman vanhin ammatti murroksessa.
    13.06.2016 - Antti Tukia
    Maailman vanhin ammatti digitaalisessa murroksessa

    Myynti on maailman vanhin ammatti. Väitetään usein, että prostituutio olisi vanhin ammateista, mutta myyntiä sekin. Voiko maailman vanhin ammatti olla kokonaan uhattuna digitalisaation myötä? Myynnin murros askarruttaakin monessa mielessä ja yrityksessä.

    Lue lisää
  • Voiko sisältömarkkinoinnilla tavoitella euroja, kysyy Minna Tuum blogissa.
    24.04.2016 - Minna Tuum
    ”Ei sisältömarkkinoinnilla euroja saa”

    Sisältömarkkinoinnista puhuttaessa sekoitetaan se yllättävän usein sisällöntuotantoon, ja silloinkin monesti sillä tarkoitetaan nimenomaan tekstin tuottamista. Lisäksi liian usein kuvitellaan, ettei sisältömarkkinointi kannata ja ettei sisältömarkkinoinnin toimenpiteillä ole mahdollista tuottaa konkreettisia euroja yrityksen kassaan.

    Lue lisää