TIETOPANKKI - Arkisto

Artikkelit

  • Miten rakennat ostopolun niin että tavoitat asiakkaat tehokkaasti?
    16.04.2019 - Santeri Jaakkola
    Miten niitä milleniaaleja tavoitetaan?

    Milleniaalit – tuo pelätty ja ihailtu sukupolvi joka on syntynyt puhelin tai tabletti kädessä ja jotka näin ollen ovat digitaalisissa kanavissa kuin kalat vedessä. Kuulun tähän mystiseen ikäpolveen, jota asiayhteydestä riippuen arvostellaan tai ihannoidaan. Julkisessa keskustelussa tämän sukupolven hartioille asetallaan jos jonkinlaista muutostentekijän viittaa. Puhutaan heistä sitten työntekijöinä tai johtajina, tuntuu kuin heitä pitäisi tavoitella kokonaan eri tavalla kuin edeltäviä sukupolvia. Pitääkö tämä siis paikkansa?


    Lue lisää
  • Lue vinkit hyvän bannerimainoksen tekoon.
    10.04.2019
    Millainen on hyvä mainosbanneri?

    Bannerilla tarkoitetaan yleensä mainosbanneria. Maailman ensimmäinen mainosbanneri näki päivänvalon jo vuonna 1994*. Mainoksen viesti oli ennakoiva: ”Oletko koskaan klikannut hiirelläsi tästä? Tulet klikkaamaan”. Nykypäivänä bannerimainonta on yksi suosituimmista - oikein tehtynä myös tehokkaimmista - mainosmuodoista.

    Lue lisää
  • Näillä ohjeilla teet hyvän LinkedIn-profiilin
    05.04.2019
    Näin teet helposti hyvän LinkedIn-profiilin

    LinkedIn on yksi nopeammin kasvavista sosiaalisen median kanavista Suomessa. Jo yli 1,2 miljoonaa suomalaista on luonut LinkedIn-profiiliin, ja niin rekrytoinnin kuin ammatillisen keskustelun ja kehittymisenkin näkökulmasta se on ylivertainen kanava. Fonecta on Suomen ainoa virallinen LinkedIn Marketing Solutions kumppani, joten me tiedämme miksi se on niin tehokas sekä ammattilaisille että mainostajille.

    Lue lisää
  • Kehitysjohtaja Tommi Eklund kertoo yritysten markkinoinnin osaamisvajeesta
    29.03.2019
    Tutkimus: Suomalaisyrityksissä digitaalisen markkinoinnin osaamisvaje

    Tuore tutkimus paljastaa, että markkinoinnin mahdollisuudet jäävät monelta yritykseltä hyödyntämättä osaamisvajeen vuoksi. Tarvittavan tietotaidon ja resurssien puute on tuplaantunut kolmen vuoden takaisesta.

    Lue lisää
  • Fonectan Salla Vainionpää palkittiin LinkedInin Partner Connectissa
    28.03.2019
    LinkedIn palkitsi Fonectan EMEA-alueen arvostetuimpana kumppanina

    Suomen ainoa LinkedIn Marketing Solutions -kumppani Fonecta voitti Most Valuable Player- ja Collaboration-palkinnot LinkedInin kumppanien kansainvälisessä kilpailussa eilen illalla Lontoossa. Fonectalle myönnettiin parhaan tiimin Most Valuable Player (MVP) -palkinto ja Fonectan LinkedIn Partner Manager Salla Vainionpäälle henkilökohtainen Collaboration-palkinto.

    Lue lisää
  • Porin myynnissä Johanna jakaa iloa ympärilleen.
    26.03.2019
    Viisi myyttiä myynnistä

    Fonecta tunnetaan vahvasta myyntiorganisaatiostaan, mutta ajoittain yhä törmäämme myyntityöhön liittyviin ennakkoluuloihin, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Kuva epärehellisestä puhelinmyyjästä nuhjuisessa toimistossa on jo aikoja sitten heitetty romukoppaan, jos tallaista myyjää todellisuudessa koskaan on edes ollut olemassa. Ainakin meillä Fonectalla myyntityötä tekevät kovan luokan ammattilaiset, joiden suhde asiakkaaseen on tasapuolinen partneruus jonka tavoitteena on tuottaa mahdollisimman paljon lisäarvoa ja hyötyä asiakkaan liiketoiminnalle. Listasimme tähän viisi sitkeästi myyntityöhön liitettävää myyttiä, joita omalta osaltamme täällä joka päivä kumoamme.

    Lue lisää
  • Dataturvallisuuden merkitys kasvaa julkisella sektorilla
    13.03.2019 - Mikko Hormio
    Dataturvallisuuden merkitys kasvaa julkisella sektorilla - kotimaisuudella on yhä merkitystä, kun puhutaan luottamuksesta

    Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori valitsi Fonectan kumppanikseen toteuttamaan valtionhallinnon verkkoanalytiikkaa. Saamme siis olla tekemässä ratkaisuja, jotka parantavat viranomaisten palvelua: auttaahan hyvä verkkoanalytiikka julkisten palvelujen kehittämistä ja kansalaisten ymmärtämistä.

    Lue lisää
  • Onko Facebook todella kuolemassa?
    21.02.2019 - Minna Tuum
    Eihän kukaan enää käytä Facebookia, eihän?

    Keneltä tahansa tutulta jos kysyy, niin melkein aina saa kuulla, ettei Facebookia tule enää käytettyä juurikaan. Itse käytän sitä lähinnä töissä, mutta lueskelen sieltä välillä uutisia ja seuraan sellaisia ryhmiä, joita ei vielä LinkedInissä ole. Tässä olenkin siis ns. vanhan polven Facebook-käyttäjä, nuorempi sukupolvi löytää nämäkin sisällöt jostain muualta. Ja totta onkin, että Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa Facebookin käyttäjämäärät ovat lievässä laskussa. Suomessa päivittäin Facebookia käyttäviä on edelleen 2,3 miljoonaa, mutta osa käyttäjistä on regoinut mm. jatkuviin tietoturvaongelmiin siirtymällä muihin sosiaalisen median kanaviin. Onko Facebookin taru nyt siis vihdoin lopussa?

    Lue lisää
  • Tilaa maksuton opas verkkosivujen hankintaan!
    14.02.2019
    Tilaa opas verkkosivujen hankintaan

    Oletko hankkimassa uusia verkkosivuja, tai oletko miettinyt, miten nykysivuisi mahtavat toimia käyttäjän näkökulmasta? Kokosimme oppaaseen käytännön vinkit siitä, millainen on toimiva verkkosivu, ja mitä sivua rakennettaessa tulisi ottaa huomioon.

    Lue lisää
  • fonecta facebook mainonta
    08.01.2019
    Miksi Facebook-mainonta kannattaa?

    Facebook on kustannustehokas markkinointikanava, joka mahdollistaa tarkan kohdentamisen ja tehokkaan uusasiakashankinnan. Lue 5 tärkeintä syytä, miksi Facebook-mainonta kannattaa!

    Lue lisää
  • Facbook-mainonnan perusteet
    08.01.2019
    Tehokkaan Facebook-mainonnan perusteet

    Kiinnostaako yritystäsi Facebookin mahdollisuudet markkinointikanavana? Tässä artikkelissa kerromme, kuinka otat enemmän irti Facebook-mainonnasta!

    Lue lisää
  • Fonecta verkkolöydettävyys, yrityksen tiedot netissä
    07.01.2019
    Ovatko yrityksesi tiedot oikein netissä ja miksi se on tärkeää?

    Tiedätkö, mistä kaikkialta yrityksesi tietoja etsitään? Entä ovatko tiedot noissa kanavissa oikein ja ajan tasalla? Lue, miksi netistä löytyvillä tiedoilla on väliä ja kuinka varmistat helposti, että yrityksesi tiedot ovat oikein kaikissa tärkeimmissä kanavissa.

    Lue lisää
  • fonecta linkedin lookalike audiences
    07.01.2019
    LinkedInin uusi kohdennusvaihtoehto ”Lookalike Audiences” auttaa löytämään uusia asiakkaita.

    LinkedIn on erittäin tehokas B2B-markkinointikanava, mahdollistaahan se erilaisia tehokkaita kohdennusvaihtoehtoja aina liidigeneroinnista bränditietoisuuteen. Lähitulevaisuudessa LinkedIn on julkaisemassa uuden Lookalike Audiences -kohdennusominaisuuden, joka auttaa mainostajia löytämään uusia asiakkaita uudella tavalla.

    Lue lisää
  • Fonecta data ja analytiikka julkisella sektorilla
    05.12.2018 - Mikko Hormio
    Tilannekuva haltuun, julkinen sektori!

    ”Meidän pitäisi luoda yhteinen tilannekuva!” Tuota lausetta olen kuullut viime kuukausien aikana todella monessa julkisen sektorin palaverissa ja keskenään hyvin erilaisilla toimialoilla.

    Lue lisää
  • Julkisen sektorin toimijat ovat velvoitettuja tasapuoliseseen viestintään, kertoo Mikko Hormio Fonectalta.
    08.11.2018 - Mikko Hormio
    Viranomaisen velvollisuus kohdistaa viestinsä

    Julkisen sektorin toimijat ovat velvoitettuja tasapuoliseseen viestintään. Tämä ei tarkoita, etteikö viranomainen tai vaikkapa suuri kansalaisjärjestö voisi kohdistaa viestintäänsä juuri oikealle vastaanottajakunnalle.

    Lue lisää
  • Miten tietoa verkkokävijöistä voi parhaiten hyödyntää?
    31.10.2018
    Miten hyödyntää tietoa verkkosivukävijöistä?

    Audience Insights -työkalun avulla tiedät millaisia verkkosivuillasi vierailevat kävijät ovat, mikä sisältö heitä kiinnostaa ja mihin ostokäyttäytymisluokkaan he kuuluvat.

    Lue lisää
  • Työntekijöitä toimistossa ratkomassa markkinoinnin automaation perushaasteita
    24.10.2018 - Kirsi Leminen
    Vältä markkinoinnin automaation sudenkuopat

    Kirjoitin aiemmassa blogissani markkinoinnin automaatiosta: perushaasteista ja ominaisuuksista, ja purin samalla muutamia yleisimpiä siihen liittyviä myyttejä. Palataanpa taas aiheeseen, tällä kertaa markkinoinnin automaatioon liittyvien haasteiden tai sudenkuoppien näkökulmasta.

    Lue lisää
  • Miten chatin avulla tehdään kotisivukävijöistä asiakkaita?
    22.10.2018
    Chat-palvelu – tee kotisivukävijöistä asiakkaita

    Ehditkö vastaamaan kaikkiin yrityksesi kotisivujen kautta tuleviin kyselyihin ja yhteydenottoihin? Jos et, kannattaa harkita chat-palvelun lisäämistä sivuille.

    Lue lisää
  • Näin pääset käyntiin LinkedIn-mainonnassa.
    18.10.2018
    Näin pääset käyntiin LinkedIn-mainonnassa

    Linkedin-mainonta on tehokas tapa tavoittaa mm. B2B-päättäjät. Lue helpot vinkit siihen, miten pääset mainonnassa alkuun.

    Lue lisää
  • Miksi Google-mainonta on yritykselle kuin sähkösopimus?
    18.10.2018
    Google-mainonta on yrittäjälle kuin sähkösopimus

    Google-mainonnan tärkeys yrittäjälle on samaa luokkaa kuin sähkösopimuksen teko. Ilman niitä yritystä alkaa olla vaikeaa pyörittää menestyksekkäästi. Sähkösopimuksen saa nykyisin hankittua helpoimmillaan siten, että vain soittaa sähköyhtiöön ja kertoo, mihin osoitteeseen sähköt pitäisi saada päälle ja mistä lähtien. Yksinkertaisimmillaan Google-mainonta toimii samoin.

    Lue lisää
  • verkkosivukävijöiden analysointi, web analytiikka
    17.10.2018
    Esimerkki-case: tunnetko verkkosivukävijäsi?

    Nykyään web-analytiikan hyödyntäminen tavalla tai toisella on jo arkipäivää useimmilla vähänkään aktiivisilla verkkosivuilla.

    Lue lisää
  • Onko kiire syy olla tekemättä markkinointia? Kysyimme yrittäjiltä.
    16.10.2018
    Onko kiire yrittäjän suurin haaste markkinoinnissa?

    Perjantaina 21.9.2018 järjestettiin Espoossa jo toista kertaa yrittäjille suunnattu Digikuntoon-tapahtuma. Tapahtumassa keskityttiin yritysten markkinoinnin mahdollisuuksiin ja haasteisiin. Paikalle saapuikin runsaasti erilaisten yritysten yrittäjiä ja päättäjiä. Haastattelimme kahta tapahtumaan tullutta osallistujaa – yrittäjää ja yrittäjien asialla olevaa yrityskehittäjää.

    Lue lisää
  • Miksi on tärkeää, että yritys tavoitetaan myös verkossa?
    10.10.2018 - Mikko Hormio
    Verkkosaavutettavuus on kuin fyysinen esteettömyys

    Saavutettavuus on uusi termi verkkosuunnittelussa. Se on noussut esiin erityisesti voimaan tulevan direktiivin myötä.

    Lue lisää
  • Tomi Pihlas kertoo, miten asiakastietoa hyödynnetään markkinoinnissa
    01.10.2018 - Tomi Pihlas
    Pidä asiakastieto puhtaana CRM-järjestelmässä

    TYÖNTEKIJÄN KYNÄSTÄ: CRM-järjestelmät ovat nykyisin erittäin kehittyneitä. Ne helpottavat kaikkien asiakkaiden kanssa tekemisissä olevien arkea – ainakin paperilla. Mutta mikä on todellisuus?

    Lue lisää
  • 18.09.2018
    Ostokäyttäytymisen muutos vaikuttaa autokauppaan

    Autokaupan muutoksesta on uutisoitu jo muutama vuosi, mutta tämän kevään ja kesän aikana eri toimijat ovat tulleet asian kanssa näkyvämmin esille.

    Lue lisää
  • Mitä digitaalinen markkinointi oikein onkaan?
    14.09.2018 - Minna Tuum
    Digitaalinen markkinointi? Tuskinpa.

    Jo vuosia on kaikissa kanavissa, seminaareissa ja webinaareissa julistettu digitaalista markkinointia ja sen tärkeyttä. Jokainen kynnelle kykenevä markkinoinnin ammattilainen, konsultti ja muu puuhaaja nousee lavalle kuin lavalle tai postaa blogiinsa viisaita sanoja digitaalisen markkinoinnin tärkeydestä. Olen tätä keskustelua nyt aikani kuunnellut, ja yhä enemmän alkaa tuntua siltä, että puheet eivät aina ihan kohtaa tekoja.

    Lue lisää
  • Näin tehdään datasta asiakasymmärrystä
    12.09.2018
    Case Fonecta: Datasta asiakasymmärrykseen

    Fonectan Liiketoimintajohtaja Vesa-Pekka Kirsi vieraili Markkinoinnin viikolla kertomassa, miten datasta kasvatetaan asiakasymmärrystä.

    Lue lisää
  • Miksi yrityksen kannattaa panostaa chat-palveluun kotisivuilla?
    11.09.2018
    Miksi chat kotisivuilla on kannattava panostus?

    Lue 4 syytä, miksi sinunkin yrityksesi kotisivuilla pitäisi olla chat-palvelu!

    Lue lisää
  • Mitä markkinoinnin automaatiolla oikein tarkoitetaan?
    30.08.2018 - Kirsi Leminen
    Mikä ihmeen markkinoinnin automaatio?

    TYÖNTEKIJÄN KYNÄSTÄ: Tiedätkö, mitä markkinoinnin automaatio on? Tai luuletko tietäväsi? Ehkä koet tekeväsikin sitä, onhan markkinoinnin automaatiosta puhuttu jo vuosia ja sen toimivuutta ja helppoutta on eri kanavissa kovasti hehkutettu.

    Lue lisää
  • Sem, seo vai sea? Mitä nämä lyhenteet tarkoittavat, ja miksi niillä on merkitystä yrityksen liiketoiminnalle?
    29.08.2018
    SEM, SEO vai SEA?

    SEM, SEO, SEA – vilisevätkö kirjaimet jo silmissäsi? Ei mikään ihme, jos pääsi menee pyörälle eri kirjainyhdistelmien keskellä, varsinkaan jos päätoimista työtäsi ei ole työskennellä näiden termien kanssa.  Kerrataanpa, mitä eroa niillä on keskenään.

    Lue lisää
  • 21.08.2018
    Miksi asiakkaista kannattaa kerätä tietoa?

    Nykypäivänä asiakkaiden tietojen kerääminen voi saada helposti negatiivisen sävyn. Koetaan, että tietojen kerääminen loukkaa yksityisyydensuojaa, tai että yritykset saattavat saada asiakkaista arkaluontoisia tietoja.

    Lue lisää
  • Tomi Pihlas kertoo blogissa, miten asiakastietoa parhaiten hyödyun
    19.08.2018 - Tomi Pihlas
    5 tapaa pitää asiakastieto puhtaana crm-järjestelmässä

    CRM-järjestelmät ovat nykyisin erittäin kehittyneitä. Ne helpottavat kaikkien asiakkaiden kanssa tekemisissä olevien arkea – ainakin paperilla. Mutta mikä on todellisuus? Yritysten CRM-järjestelmät ovat täynnä huonolaatuista asiakasdataa. Se tekee asiakastiedon tehokkaasta hyödyntämisestä vaikeaa tai jopa mahdotonta. Kun tietoa ei voida hyödyntää, motivaatio sen kunnossapidolle katoaa nopeasti. Kierre on valmis.

    Älä siis anna CRM-järjestelmien ominaisuuksien hypnotisoida itseäsi. Kaikista hienoista ominaisuuksista huolimatta CRM-järjestelmä ilman ajantasaista ja käyttökelpoista asiakasdataa on vain tyhjä kuori.

    Lue lisää
  • 15.08.2018 - Mikko Hormio
    Julkinen sektori: näin lisäät asiakasymmärrystä

    TYÖNTEKIJÄN KYNÄSTÄ: Kymmenessä vuodessa julkinen ja kolmas sektori ovat tottuneet käyttämään ennen vierastettua a-sanaa: Asiakas. Sanassa ei ole mitään pahaa: asiakashan on ihminen, jolla on sinulle asiaa.

    Lue lisää
  • Oletko valmiina, kun hakusesonki on kuumimmillaan?
    15.08.2018
    Oletko valmiina, kun hakusesonki on kuumimmillaan?

    Tiesitkö, että kuluttajan ostoprosessi alkaa jopa kuukausia ennen varsinaista päätöksentekoa ja ostotapahtumaa? Esimerkiksi kesän lomamatkoja varataan jo helmikuussa ja tulevia yritystilaisuuksia suunnitellaan syyskuussa. Mitä enemmän tunnet potentiaalisten asiakkaidesi ajatusmaailmaa, sitä paremmin voit tavoittaa heidät juuri oikeaan aikaan. Ja mitä varhaisemmassa vaiheessa ostopolkua asiakkaat löytävät yrityksesi, sitä varmemmin voit vaikuttaa heidän ostopäätöksiinsä.

    Lue lisää
  • Ajatteletko jo mobiili ensin?
    15.08.2018 - Johannes Lindblom
    Ajatteletko jo mobiili ensin?

    Jos minulta kysytään mikä on tämän hetken tärkein huomioitava trendi kotisivusuunnitteluun liittyen, vastaan: mobiili ensin -ajattelutapa. Väitän että jokaisenkotisivuja suunnittelevan pitää nyt ja tulevaisuudessa keskittyä entistä enemmän nettisivujen mobiilisuoritukseen. Suunnittele siis sivut entistä enemmän mobiilia varten. Hakukonekäyttäytyminen on jo nyt muuttunut siihen suuntaan että hakuja tehdään, toimialasta riippuen, yhtä paljon tai enemmän mobiilissa kuin pöytäkoneella. Tähän käyttäytymismuutokseen on myös Google pyrkinyt jo vastaamaan painottamalla parempaa mobiilikokemusta tarjoavia sivustoja paremmin mobiilihauissa.

    Lue lisää
  • Suosittujen Digikuntoon-tilaisuuksien isä Otto Hietaharju kertoo tapahtumien suosiosta
    15.08.2018 - Otto Hietaharju
    Digikuntoon-tapahtumien suosio yllätti ATK-saarnaajan

    Digikuntoon-koulutustilaisuudet saivat alkunsa vuoden 2016 alussa, kun huomasimme, että tiedonpuute ja väärinymmärrykset hidastivat varsinkin pk-yrityksien digitalisoitumista.

    Haluamme puhtaasti auttaa yrityksiä löytymään paremmin verkosta ja kohtaamaan asiakkaansa oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Kannustamme yrittäjiä ja yrityksiä tekemään markkinointiaan tavoitteellisesti ja kokonaisvaltaisesti. Yrityksen kilpailukykyä lisää määrätietoinen tekeminen, jossa markkinointia mitataan ja kehitetään jatkuvasti.

    Lue lisää
  • 13.08.2018
    Tekisinkö Google-mainontaa itse vai annanko sen kumppanin hoidettavaksi?

    Google-mainontaa on mahdollista tehdä itse, mutta oikeasti miljoonan euron kysymys kuuluu, kannattaako se. Nimittäin osaavan kumppanin käsissä Google-mainontaan syötetyt eurot voivat muuntautua yrityksen liikevaihdossa jopa miljooniksi tai ainakin useiksi tuhansiksi euroiksi, riippuen toki yrityksen koosta. Kehnosti itse tehty mainonta taas vain pahimmillaan syö rahaa ja latistaa yrittäjän uskon Google-mainonnan mahdollisuuksiin.

    Lue lisää
  • Miksi kaikilla yrityksillä pitäisi olla kotisivut?
    10.08.2018
    Miksi jokaisella yrityksellä tulee olla kotisivut?

    Nykyään jokaisella yrityksellä pitäisi olla hyvät ja toimivat verkkosivut toimialasta huolimatta. Listasimme viisi hyvää syytä, miksi.

    Lue lisää
  • 27.07.2018
    Data ja kohdentaminen markkinoinnissa -opas

    Miten asiakaskokemusta voidaan ohjata tiedon avulla? Miten rakennetaan sellaista sisältöä, jonka asiakas kokee arvokkaaksi? Miten markkinoinnin automaatiosta ei tule spam-konetta, joka häiriköi asiakasta sähköpostissa ja tulee silmille turhana display-mainontana?

    Lue lisää
  • Data ohjaamaan yrityksesi päätöksentekoa
    11.07.2018
    Data ohjaamaan yrityksesi päätöksentekoa

    Kun mietit yrityksesi aukioloaikoja, eikö olisi järkevintä olla avoinna silloin, kun asiakkaasi todennäköisimmin ottaisivat yhteyttä? Tai kun pohdit markkinointisi kohdentamista, eikö olisi kannattavinta lähestyä niitä, jotka todennäköisimmin ostavat tuotteitasi tai palveluitasi?

    Lue lisää
  • Näin saatiin näkyvyys Googlessa kuntoon
    05.07.2018
    Case: Kattava löydettävyys Googlesta

    Sika Finland Oy:n haasteena oli tuotemerkkien hyvä löydettävyys Google-hauissa silloin, kun asiakkaalla on todellinen tarve. Lisäksi yritys halusi nostaa omaa toimintaa enemmän esille, tuoda lisää asiakkaita verkkosivuille hakemaan lisätietoa ja kasvattaa myyntiään.

    Lue lisää
  • 27.06.2018
    Hyödynnä oikeanlaista dataa markkinoinnissa

    Digitaalinen aikakausi mahdollistaa tiedolla ohjatun, mitattavan ja tuloksellisen markkinoinnin, joka tuo asiakkaan keskiöön. Yksi tärkeimmistä valttikorteista on asiakastuntemus, jonka avulla luodaan onnistuneita asiakaskokemuksia.

    Lue lisää
  • Miten data ja asiakasymmärrys vauhdittaa markkinointia?
    19.06.2018
    Data ja asiakasymmärrys -opas

    Miten asiakasymmärrys syntyy datan avulla? Moni yrittäjä kokee tuntevansa asiakkaansa, mutta mihin tämä käsitys perustuu?

    Lue lisää
  • Minna Tuum ihmettelee, mikseivät yrityksen päivitä asiakasrekisteriään.
    15.06.2018 - Minna Tuum
    Mikseivät yritykset päivitä asiakasrekistereitään?

    Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt suomalaisten yritysten tapaa käyttää asiakasrekisteriään. Tuntuu, että vaikka EU:n tietosuoja-asetuksen voimaantulo on jo takana päin, isot yritykset kipuilevat edelleen asiakastietojensa päivittämisen kanssa.

    Lue lisää
  • Google-hakusanamainonta vaatii kärsivällisyyttä
    13.06.2018
    Google-hakusanamainonta ei ole sprintti

    Googlen hakusanamainonta ei tosiaan ole 60 metrin pyrähdys vaan ennemminkin kestävyyttä vaativa pitkänmatkanjuoksu. Google-mainonnan tulokset eivät näy vielä seuraavana päivänä, vaan parhaita tuloksia kannattaa jaksaa odottaa jopa useampi viikko. Googlen hakusanamainonnassa kärsivällisyys palkitsee lopulta pitkäjänteistä työtä tehneet yritykset.

    Lue lisää
  • 08.06.2018
    Datakohdennettu markkinointi eri kanavissa

    Datakohdennettu markkinointi kasvattaa suosiotaan herkeämättä ja se onkin vakiinnuttanut asemansa yritysten markkinoinnissa. Datakohdennettua markkinointia voidaan toteuttaa monikanavaisesti, jolloin tavoitat yrityksesi kohderyhmän kaikissa tärkeimmissä kanavissa samanaikaisesti.

    Lue lisää
  • Printti toimii edelleen hyvin markkinointikanavana - kun siihen yhdistetään tehokas datankäyttö.
    06.06.2018
    Printti ei ole kuollut markkinointikanava

    Vaikka digitaalisuus tuntuu jyräävän yleisessä markkinoinnin keskustelussa kaiken perinteisen markkinoinnin, ei printti kuitenkaan ole vielä menettänyt mahtiaan ja markkinaosuuttaan kokonaan. Perinteiset kotiin lähetettävät mainokset eli suorapostitus on kokenut uuden tulemisen, kun siihen yhdistetään digitaalista dataa ja analytiikkaa!

    Lue lisää
  • 04.06.2018
    Case: katsastusprosessin tehostaminen datan avulla

    Kokemuksia Fonectasta: HelppoKatsastuksen katsastuskutsuprosessi uudistettiin datan ja analytiikan avulla. Uudella pisteytysmallilla saatiin parannettua katsastuskutsujen tehokkuutta merkittävästi.

    Lue lisää
  • Asiakasrekisteri on yksi yrityksen tärkeimmistä markkinoinnin välineistä.
    01.06.2018
    3 hyvää syytä päivittää asiakasrekisterisi

    Tiedätkö onko yrityksesi asiakasrekisteri ajan tasalla ja mistä tiedoista se koostuu? Tai miten yrityksessäsi hyödynnetään asiakasrekisteriä? Ajantasainen asiakasrekisteri parantaa yrityksen kustannustehokkuutta ja voidaankin sanoa, että se on yritysten tärkeimpiä pääomia.

    Lue lisää
  • 29.05.2018
    Case: Tuotelanseeraus LinkedIn-mainonnan avulla

    Naavan haasteena oli tuoda eri markkinoille uusi palvelu, joka kiinnostaisi hyvinvoinnista, työtehosta ja tuottavuuden lisäämisestä vastaavia B2B-päättäjiä.

    Lue lisää
  • Miksi Googlen premier partneruus takaa laadun mainonnassa?
    29.05.2018
    Premier-partneruus takaa laadun Google-mainonnassa

    Google on luonut AdWords-mainonnan eli hakusanamainonnan jälleenmyyjäkumppaneilleen Google Partners -ohjelman, jonka tunnus myönnetään ainoastaan sertifioiduille alansa ammattilaisille.

    Lue lisää
  • Ethän tee näitä asioita väärin markkinoinnissa?
    23.05.2018
    Teetkö nämä 5 asiaa väärin markkinoinnissasi?

    Metsään mennyt markkinointi voi pahimmillaan maksaa yritykselle pitkän pennin ja suuret määrät asiakkaita. Jokainen maksaa oppirahat jossain vaiheessa, mutta kannattaa välttää ainakin nämä viisi perusvirhettä.

    Lue lisää
  • 16.05.2018
    B2b vs b2c – miten yritysmarkkinointi eroaa kuluttajamarkkinoinnista?

    Kuten sanotaan, markkinointi on aina loppujen lopuksi ihmisille markkinointia, oli kyse yritys- tai kuluttajasektorista. Kannattaako siis edes erotella b2b- ja b2c-markkinointia toisistaan?

    Lue lisää
  • Fonecta markkinoinnista palvelua, ladattava opas
    09.05.2018
    Tilaa markkinoinnista palvelua -opas

    Miten markkinoinnin avulla voit palvella asiakkaitasi paremmin? Kokosimme oppaaseen helpot käytännön vinkit, joiden avulla pystyt markkinoinnin keinoin palvelemaan asiakkaitasi oikealla tavalla.

    Lue lisää
  • Millaisia asenteita paljastui Fonectan pk-yrittäjille teettämässä markkinointitutkimuksessa?
    26.04.2018
    Analytiikan avulla PK-yritysten markkinoinnin ytimeen

    Teetimme yritysten markkinointipäätöksiä luotaavan kyselyn otokselle pk-yritysten päättäjiä Fonectan yritystietokannassa. Tutkimuksen tuloksena kehitetyn markkinointiasennesegmentoinnin avulla voidaan ennustaa, mitä palveluja millekin yritykselle kannattaa tarjota.

    Lue lisää
  • GDPR on ovella, ollaanko sen tuloon valmistauduttu riittävästi?
    17.04.2018 - Minna Tuum
    GDPR tulee – ollaanko valmiina?

    Ensimmäisen kerran heräsin tunteeseen, että nyt on jotain uutta tulossa, kun viime vuona normaalien LinkedIn-postausten rinnalle alkoi nousta itsevarmaan sävyyn kirjoitettuja blogeja ja kutsuja koulutuksiin: GDPR tulee – oletko valmis? GDPR? Mikäs se sitten on? Mitä se tarkoittaa? Pitääkö olla huolissaan? Tässä vaiheessa havahduin siis siihen, että asia voisi koskea minuakin. Tai ainakin siihen pitäisi ehkä perehtyä. Olen äärettömän utelias ihminen, joten asioiden tutkiminen ja penkominen on minulla ihan verissä. Ei siis muuta kuin tutustumaan!

    Lue lisää
  • 04.04.2018
    Tunne asiakkaasi ja palvele heitä paremmin

    Datan kerääminen asiakkaista on kovin ajankohtainen aihe. Saatat itsekin yrittäjänä ylläpitää asiakasrekisteriä tietyillä tiedoilla asiakkaistasi. Mutta miljoonan taalan kysymys kuuluukin: osaatko hyödyntää asiakasrekisteriäsi yrityksellesi ja asiakkaillesi edullisella tavalla? Katso vinkkimme, miten opit tuntemaan asiakkaasi paremmin ja tämän myötä myöskin palvelemaan heitä paremmin.

    Lue lisää
  • Tee parempia markkinointipäätöksiä datan avulla
    27.03.2018
    Tee parempia päätöksiä datan avulla

    Kun mietit yrityksellesi aukioloaikoja, eikö olisi järkevintä olla avoinna silloin, kun asiakkaasi todennäköisimmin ottaisivat sinuun yhteyttä? Tai kun pohdit markkinointisi kohdentamista, eikö olisi fiksuinta lähestyä niitä, jotka todennäköisimmin ostavat tuotteesi tai palveluitasi? Vastaus on tietenkin kyllä. Jotta voit aidosti ymmärtää, miten parhaiten palvelisit asiakastasi, tulisi sinulla olla dataa heistä ja heidän käyttäytymisestään.

    Lue lisää
  • Hyödynnä dataa ja tehosta markkinointiasi!
    22.03.2018
    Markkinoi tehokkaammin oikeanlaista dataa hyödyntäen

    Digitaalinen aikakausi mahdollistaa tiedolla ohjatun, mitattavan ja tuloksellisen markkinoinnin, joka tuo asiakkaan keskiöön. Kuluttajat määrittävät päätöksillään markkinoiden suunnan, ja yritysten on oltava valppaina alati kovenevassa kilpailussa. Yksi tärkeimmistä valttikorteista on asiakastuntemus, jonka avulla luodaan onnistuneita asiakaskokemuksia. Sen parantamiseen Fonecta tarjoaa käyttöösi ilmaisen työkalun.

    Lue lisää
  • Fonecta - Sisältömarkkinoinnin opas
    19.03.2018
    Tilaa opas sisältömarkkinointiin

    Parhaimmillaan saat sisältömarkkinoinnista merkittävää lisäarvoa yrityksesi toiminnalle. Miten hyödynnät sisältömarkkinointia tehostamaan yrityksesi toimintaa? Millaisia sisältöjä sinun yrittäjänä tulisi eri kanaviin tuottaa, ja mistä tiedät, mitkä kanavat ovat sinun yrityksellesi ne parhaat? Kokosimme oppaaseen keskeiset vinkit sisältömarkkinointiin.

    Lue lisää
  • Palvelevatko kotisivusi asiakkaitasi oikein?
    13.03.2018
    Kun sekunnit ratkaisevat – palvelevatko kotisivut asiakkaitasi oikein?

    Kun autosi simahtaa tien varteen, ja lapset on haettava päiväkodista tai töihin on ehdittävä, ylimääräistä aikaa ei ole yhtäkään sekuntia. Hinauspalvelu on saatava paikalle heti, ja autohuolto varattava saman tien. Hienoa, paikallisen autohuollon verkkosivut löytyvät hakukoneen kautta, mutta sivut eivät tunnu latautuvan – kuluu sekunti, kaksi, kolme…

    Viisikin sekuntia tässä tilanteessa tuntuu jo ikuisuudelta, joten palaat hakuun turhautuneena, ja klikkaat toista hakutulosta. Tyytyväisenä huomaat, että toisen toimijan sivut avautuvat nopeasti, ja soittopainike löytyy heti ensimmäisestä näkymästä. Ei aikaakaan, kun autosi on hinattu autohuoltoon, ja ehdit päiväkotiin tai töihin. Autohuollon onnistunut palvelu alkoi nopeista ja käyttäjäystävällisistä verkkosivuista, jonta vastasivat tarpeisiisi juuri oikealla tavalla, oikeaan aikaan.

    Lue lisää
  • Ota täysi hyöty irti kotisivuista
    01.03.2018
    Yritykselläni on kotisivut – kuinka saan niistä täyden hyödyn irti?

    Miksi aikoinaan hankit kotisivut yrityksellesi? Kotisivut tarjoavat tärkeää tietoa yrityksestäsi ja sen palveluista asiakkaillesi, mutta niillä voi myös olla aktiivinen rooli liiketoiminnassasi, ja ennen kaikkea yrityksesi liikevaihdossa. Ne rakentavat osaltaan yrityksesi brändiä, mutta parhaimmillaan voit saada sivujesi kautta sekä uusia asiakkaita että lisää rahaa kassaasi. Siksi on tärkeää, että osaat hyödyntää kotisivusi potentiaalin tehokkaasti, jotta saat niistä kaiken hyödyn irti.

    Lue lisää
  • Salla Vainionpää kumoaa 3 myyttiä LinkedIn-mainonnasta
    13.02.2018 - Salla Vainionpää
    3 myyttiä Linkedin-mainonnasta

    Aloitin LinkedIn-tuotteen tuoteomistajana Fonectalla joulukuussa 2017, ja heti alussa huomasin, että päivänpolttava kysymys kaikkien huulilla oli: miksi tekisin LinkedIn-mainontaa kumppanin kanssa, kun voin tehdä sitä itsekin? Aihe kiinnosti tietysti itseänikin, ja jos haluan tuoteomistajana kehittää tuotetta ja sen toimivuutta asiakkailleni, on minun ymmärrettävä paitsi siihen liittyvät haasteet, myös myytit. Ja jos johonkin liittyy paljon vääriä uskomuksia ja myyttejä, niin juuri tähän LinkedIn-mainonnan tekemiseen kumppanin kanssa. Avaankin tässä nyt kolmea kenties sitkeintä LinkedIniin liittyvää myyttiä.

    Lue lisää
  • Näin saat parhaat tehot irti Facebookista ja kotisivuista
    13.02.2018
    Miten hyödynnät yrityksesi kotisivut ja Facebook-sivut parhaiten? Lue vinkit!

    Yrityksen kotisivut ovat kaiken digitaalisen markkinoinnin lähtökohta, jota sosiaalinen media, esimerkiksi Facebook, tukee. Kuinka nämä kaksi erilaista kanavaa saadaan toimimaan synergiassa ja tuomaan yrityksellesi maksimaalisen hyödyn? Lue helpot vinkit!

    Lue lisää
  • 07.02.2018
    Kuluttajien ostokäyttäytyminen on muuttunut – miten se näkyy yrittäjälle?

    Yrittäjänä olet jo saattanut huomata sen, että asiakkaidesi ostokäyttäytyminen on muuttunut; nykyään tuotteiden ja palveluiden etsiminen aloitetaan verkosta, ja asiakkaat valitsevat palveluntarjoajan esimerkiksi yrityksen kotisivujen, houkuttelevan mainoksen tai ensimmäisenä hakutuloksissa komeilevien yhteystietojen perusteella. Verkko voi olla ensimmäinen paikka, jossa kuluttaja nykyään törmää yritykseesi; siksi kivijalkaliikkeen lisäksi yhtä tärkeään asemaan on kohonnut yrityksesi digitaalinen läsnäolo. Oletko siis jo miettinyt, minkälaisen kuvan annat yrityksestäsi verkossa?

    Lue lisää
  • Ole läsnä verkossa niin yrityksesi löydetään!
    06.02.2018
    Ole läsnä, niin sinut löydetään – myös verkossa

    Voi ei! Pyöräsi rengas puhkeaa keskellä vierasta kaupunginosaa, eikä sinulla ole aavistustakaan, missä lähin pyöräkorjaamo sijaitsee. Mitä teet? Todennäköisesti etsit pyöräkorjaamon hakukoneella.

    Lue lisää
  • Minna pohtii blogissa, jättääkö liika kohdistaminen tilaa sattumalle.
    31.01.2018 - Minna Tuum
    Nujertaako liiallinen mainonnan kohdentaminen sattuman?

    Kaikkihan olemme sen kokeneet: varaat matkan vaikkapa Madridiin, ja kas, kohta somefiidisi täyttyy Madridin-matkamainoksista. Olet jo palannutkin reissusta, ja vielä vaan Madrid kummittelee mainonnassa, vaikka itse olet jo suunnittelemassa reissua Italiaan. Tai vielä pahempaa, olet ostanut uuden mekon verkkokaupasta ja sama mekko vainoaa sinua viikkotolkulla – pahimmillaan vielä halvemmalla hinnalla kuin mitä siitä alun perin maksoit. Alat jo kyllästyä koko mekkoon, jonka sentään piti olla kevätsesongin piristys.

    Lue lisää
  • 28.01.2018
    Miksi hakusanamainonta toimii tai ei toimi?

    Hakusanamainonnan yleisin tavoite on tuoda mainostavalle yritykselle klikkejä ja loppupeleissä konversioita eli esimerkiksi suoraa myyntiä, yhteydenottoja, ajanvarauksia tai liidejä myynnille. Entä jos tuntuu, että hakusanamainonta ei tuotakaan haluttua tulosta?


    Lue lisää
  • Näin varmistat, että yrityksesi löytyy verkosta.
    15.01.2018
    Miten varmistat, että asiakkaat löytävät yrityksesi verkosta?

    Yrityksesi voi olla vasta aloittanut tai alan kokenut konkari, mutta yksi asia on sama: jokainen yrittäjä haluaa saada aikaiseksi kauppaa, lisätä myyntiään ja kehittyä entistäkin menestyvämmäksi. Yrityksen puitteet ovat yleensä kunnossa – tuote ja palvelut ovat laadukkaita, sijainti on hyvä, palvelu ensiluokkaista – mutta miksi asiakkaita ei vain näy? Tai miksi asiakkaiden eurot tuntuvat valuvan kilpailijoiden käsiin? Nykyään kuluttajat ovat siirtyneet tiedonhaussaan nettiin. Google, verkon ylivoimaisesti suosituin ja käytetyin hakukone, on sinullekin varmasti tuttu. Asiakkaasi etsivät tuotteitsi ja palveluitasi sen avulla. Siksipä mikäli yritys haluaa löytyä asiakkailleen, tärkein näkyvyys sille on luotava verkossa. Mutta miten siellä pitäisi näkyä? Varaa hetki aikaa ja ota mukava asento, me kerromme.

    Lue lisää
  • Lataa hakukoneoptimoinnin maksuton opas!
    10.01.2018
    Tilaa Hakukoneoptimoinnin opas onnistujalle

    Hakukoneoptimoinnin opas kertoo perustiedot ja käytännön vinkit hakukoneoptimoinnista.

    Lue lisää
  • Miksi LinkedIn-mainonta on niin kannattavaa?
    09.01.2018
    Miksi LinkedIn-mainonta kannattaa?

    Kanavia ja yhteisöjä on tänä päivänä verkossa pilvin pimein ja yrityksen onkin valittava huolella kanavat, joissa näkyä. Jos b2b-päättäjien huomio on tärkeää yrityksellesi, on LinkedIn-mainonta sinua varten.

    Lue lisää
  • Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi
    04.01.2018
    Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi

    Kyllä – kotisivujen kertaluontoisella, ammattitaitoisesti toteutetulla hakukoneoptimoinnilla voidaan saada jo paljon hyvää aikaan, etenkin uudelle sivustolle tai kotisivuille, joita ei ole aikaisemmin optimoitu. Ei – hommaa ei silti kannata missään nimessä jättää siihen. Hakukoneoptimointitoimenpiteet ovat vaarassa valua hukkaan, jos optimointi jää yhteen ainoaan kertaan, ja unohdetaan sen jälkeen tyystin.

    Mitä hakukoneoptimointi jatkuvana prosessina siis tarkoittaa, ja mitä kannattaa tehdä pidemmällä aikavälillä? Tee ainakin nämä 5 asiaa:

    Lue lisää
  • Onko hakusanoilla merkitystä?
    28.12.2017
    Onko hakusanoilla merkitystä?

    Jos haluat löytää tuotteen tai palvelun verkosta, mistä aloitat etsimisen? Valtaosa kuluttajista aloittaa hakukoneesta tai -palvelusta, jonka hakukenttään he kirjoittavat etsimänsä tuotteen tai palvelun nimen. Toiset kuvailevat samaisessa kentässä lyhyesti ongelmansa, johon toivoisivat löytävänsä ratkaisun – todennäköisesti joltain palveluntarjoajalta. Yhtä kaikki, etsiessään tietoa hakukoneiden ja -palveluiden kautta, kuluttajat käyttävät hakusanoja.

    Lue lisää
  • Mitä haasteita kehitysjohtaja Tommi Eklund näkee sisältömarkkinoinnin tulevaisuudessa?
    11.12.2017
    Mitä haasteita sisältömarkkinoinnin tulevaisuudessa näkyy?

    Kristallipalloon katsominen ja tulevaisuuden ennustaminen on aina hauskaa, siinähän ei voi mikään mennä vikaan… Sisältömarkkinoinnin tulevaisuuden pohtimisessa on erityistä hauskuutta, onhan aihe ollut markkinointipäättäjien suosion kasvussa jo pitkään ja sisältömarkkinoinnissa tuntuu tulevaisuus tuovan varsin paljon uutta ja mielenkiintoista. Fonectan Kehityspäällikkö Tommi Eklund kertoo, mitä sisältömarkkinoinnin tulevaisuudessa näkyy.

    Lue lisää
  • Kannattaako yrittäjille markkinointi?
    11.12.2017 - Joonas Saukkonen
    Kannattaako yrittäjille markkinoida?

    Aika ajoin esiin nousee kysymys siitä, kuinka yrityksille suunnattu, eli B2B-markkinointi eroaa kuluttajille suunnatusta markkinoinnista? B2B-markkinoinnilla on toki omat luonteenpiirteensä, mutta se ei yksistään määrittele sitä, minkälainen markkinointi on järkevää. Monen yrittäjän kuulee väittävän, ettei yrityspäättäjille kannata tehdä markkinointia samalla tavalla kuin kuluttajille. Loppujen lopuksi kaikki markkinointi on ihmisten välistä viestintää. Markkinointia kannattaakin lähestyä palvelun tai tuotteen arvon näkökulmasta. Käytännössä mitä arvokkaampi palvelu tai tuote, sitä monimutkaisempi asiakkaan ostoprosessi tyypillisesti on ja sitä useampi ihminen osallistuu päätöksentekoon.

    Lue lisää
  • Fonecta - miksi yrityksen täytyy löytyä verkosta?
    04.12.2017
    Miksi yrityksen täytyy löytyä verkosta?

    Kun suomalainen etsii tietoa yrityksestä, hän pitää ensisijaisena tietolähteenään verkon hakupalveluita, kuten Googlea ja Fonectan kanavia. Listasimme 6 syytä, miksi yrityksen tulee löytyä verkossa.

    Lue lisää
  • Lataa Google-mainonnan maksuton opas!
    22.11.2017
    Tilaa opas Google-mainontaan

    Oletko kiinnostunut Google-mainonnasta, muttet ole varma, sopiiko se juuri sinun yrityksellesi? Olet ehkä mainontaa kokeillutkin, mutta kaipaisit lisätietoa siitä, miten kampanjasta saa parhaat tehot irti. 

    Lue lisää
  • Lue ohjeet hyvien valokuvien ottamiseen kotisivuille
    21.11.2017
    Kuvia yrityksen kotisivuille – ohjeita kuvaajalle

    Teitpä kotisivusi sitten itse tai tilasitpa ne ulkopuoliselta toimijalta, tarvitaan sivuille sisältöä kertomaan yrityksestäsi. Tärkeintä sisältöä ovat yrityksesi toimintaa mahdollisimman hyvin ja koukuttavasti kuvaileva teksti sekä mielenkiintoiset ja havainnollistavat kuvat. Tässä artikkelissa keskitymme kuviin; miksi kuvia tarvitaan, miten niitä otetaan ja minkälaisia niiden tulisi olla. Parhaimmat kuvat saa tietysti ammattilaiskuvaajalta, mutta vinkeillämme pystyt itsekin tuottamaan kotisivuillesi tarpeeksi laadukkaita kuvia ja siten palvelemaan asiakkaitasi entistäkin paremmin.

    Lue lisää
  • Mitä näkyy Kehitysjohtaja Tommi Eklundin kristallipallossa?
    14.11.2017
    Sisältömarkkinointitrendit – mitä tulevaisuudessa tapahtuu?

    Vuodenvaihteen lähestyessä on tapana vetää yhteen mennyttä ja ennustaa tulevaa. Kristallipalloon katsominen ja tulevaisuuden ennustaminen on aina hauskaa, siinähän ei voi mikään mennä vikaan… Sisältömarkkinoinnin tulevaisuuden pohtimisessa on erityistä hauskuutta, onhan aihe ollut markkinointipäättäjien suosion kasvussa jo pitkään ja sisältömarkkinoinnissa tuntuu tulevaisuus tuovan varsin paljon uutta ja mielenkiintoista.

    Lue lisää
  • Kuvasta näkyy, mihin suomalaisyritykset panostavat markkinoinnissa
    07.11.2017
    Mihin suomalaisyritykset sijoittavat markkinointieuronsa?

    Digitaalinen markkinointi vai perinteinen? Some, SEO tai SEM? Kysyimme suomalaisilta yrittäjiltä, mihin he aikovat panostaa markkinoinnissa nyt ja lähitulevaisuudessa. Vastauksissa löytyi mielenkiintoisia suuntauksia, joista osa ehkä pääsi yllättämäänkin.

    Lue lisää
  • Mitä on konversio, ja miten yrityksen pitäisi sitä mitata?
    30.10.2017
    Konversio ja kuinka se tehdään

    Digimarkkinoinnin yleisin ja halutuin tavoite on lähes aina konversio. Konversio tarkoittaa lyhykäisyydessään sitä, että asiakas suorittaa tavoitteeksi asetetun toiminnon eli konvertoituu. Konversioita voi olla erilaisia; yhdelle yritykselle se on osto verkkokaupasta, toiselle puhelinsoitto ja kolmannelle sähköisen lomakkeen lähetys. Konversioita ropisee, kun konversioon johtava koko polku ja mittaristo ovat kunnossa.

    Lue lisää
  • 18.10.2017
    Mitä eroa on hakukoneoptimoinnilla ja hakusanamainonnalla?

    Jos olet yrittäjä, olet varmasti kuullut hakusanamainonnasta ja hakukoneoptimoinnista, kenties ostanutkin kyseisiä palveluita. Palveluntarjoajia löytyy laidasta laitaan, ja joka toinen myyntipuhelu tuntuu koskettavan jompaakumpaa. Tiedätkö, mitä eroa hakukoneoptimoinnilla ja hakusanamainonnalla oikeastaan on? Oletko miettinyt, kumpaa yrityksesi kannattaa hyödyntää digitaalisessa markkinoinnissaan?

    Lue lisää
  • 10.10.2017
    10 asiaa, joita kannattaa välttää kotisivuilla

    Kilpailu asiakkaista verkossa on kovaa. Kotisivut, jotka erottuvat muista ja vakuuttavat asiakkaan vaativat monen asian huomioon ottamista. Jos haluat pitää huolen, että asiakas pysyy juuri sinun yrityksesi sivuilla, vältä näitä 10 virhettä kotisivuillasi.

    Lue lisää
  • Terhi kertoo, miten asiakaspalvelu ja myynti koskettavat toisisaan.
    02.10.2017 - Terhi Mahlamäki
    Hyvä asiakaspalvelu on aina myös myyntiä

    Asiakaspalvelun ja myynnin raja on haalistunut. Voiko nykyään enää olla hyvää asiakaspalvelua, jos siihen ei liity lainkaan myyntiä?

    Lue lisää
  • 25.09.2017
    Mitä verkosta haetaan?

    Voi sanoa, että tänä päivänä verkosta haetaan lähes kaikkea maan ja taivaan välillä. Yrittäjän on kuitenkin tärkeä tiedostaa, että tuotteiden ja palveluiden haku tapahtuu nykyään ensisijaisesti verkosta. Tutkitusti 98 % kuluttajista aloittaa  verkossa tiedonhaun tuotteeseen tai palveluun liittyen hakukoneesta.

    Lue lisää
  • 12.09.2017
    Näin tuotat hyvää sisältöä kotisivuillesi – 8 vinkkiä kirjoittajalle

    Kaipaavatko yrityksesi kotisivusisällöt päivitystä tai kokonaan uutta tekstisisältöä? Siispä sormenpäät näppäimistölle ja kirjoittamaan – kaikkihan sen osaavat, eikö? Ei ehkä ihan niinkään, mutta kaikki voivat oppia! Kiinnostavan, oikeakielisen ja hakukoneita miellyttävän verkkotekstin tuottaminen ei ole aivan simppeliä, mutta siinä voi kehittyä paremmaksi pienellä harjoittelulla.

    Lue lisää
  • 07.09.2017
    Optimoitu nettisivuni nousee Googlen tuloksissa – mitä seuraavaksi?

    Nettisivusi on alkanut nousta Googlen hakutuloksissa - hienoa! Se on ensimmäinen askel, joka osoittaa, että hakukoneoptimointi on alkanut purra. Edessä on vielä kuitenkin monen monta askelta. Lue siis eteenpäin!

    Lue lisää
  • Millaiset kotisivut toimivat parhaiten?
    04.09.2017
    Miten palvelen asiakkaitani paremmin kotisivujen avulla?

    On helppo ymmärtää kivijalkamyymälän pelisäännöt: aukioloajat selkeästi esillä, siistit ja selkeät tilat, ystävällinen palvelu, hyvä sijainti. Yhtä tärkeää on asiakkaiden palveleminen verkossa, mutta miten kivijalkamyymälän korkea palvelutaso siirretään kotisivuille?

    Lue lisää
  • 28.08.2017
    Seuraa näitä avainlukuja, niin saat enemmän irti hakusanamainonnasta

    Google-mainonta on tehokas keino tavoittaa potentiaaliset asiakkaat, mutta osaatko ottaa kampanjastasi kaiken hyödyn irti? Google näyttää mainostajalle monenlaisia lukuja, joiden tulkitseminen ja seuraaminen antaa paljon hyödyllistä tietoa siitä, mihin suuntaan hakusanamainontaa kannattaa kehittää ja optimoida. Esittelemme seuraavassa 6 erityyppistä hakusanamainonnan kampanjan avainlukua, joista kampanjan seuraaminen on helppo aloittaa.


    Lue lisää
  • 21.08.2017
    Näin saat enemmän yhteydenottoja kotisivuiltasi – 5 vinkkiä

    Yhteydenottojen saaminen verkosta vaatii sen, että muutamat perusasiat ovat kohdallaan. Seuraavassa esittelemme 5 vinkkiä, joiden avulla saadaan yrityksesi puhelin pirisemään, viestilaatikko pullistelemaan tai ajanvarauskalenteri näyttämään täysiä sarakkeita tulevien päivien kohdalla.

    Lue lisää
  • 18.08.2017
    Mikä on laskeutumissivu ja miksi se on kotisivujesi tärkein sivu?

    Laskeutumissivu eli ländäri, landing page tai ohjautumissivu tarkoittaa sitä verkkosivuston välilehteä, jolle Google-haun tehnyt henkilö ohjautuu, kun hän klikkaa mainosta Googlen hakutuloksissa. Jos harkitsethakusanamainontaa tai teet sitä jo, kannattaa kotisivut suunnitella siten, että ne varmasti tukevat Google-mainontaa ja sivuston löytymistä Googlesta. Huonot kotisivut pahimmillaan estävät mainonnan onnistumisen ja jäät ilman uusia asiakkaita. Tässä avainasemassa ovat nimenomaan laskeutumissivut, joille mainonta ohjataan.

    Lue lisää
  • Mitä muutoksia hakukoneoptimoinnin trendeissä on näkyvissä?
    09.08.2017
    Hakukoneoptimointi on murroksessa, pysytkö mukana?

    Hakukoneoptimoinnin trendeissä näkyy mm. äänihakujen yleistyminen. Tulevaisuus on nyt, ota siis videolta vinkit talteen.

    Lue lisää
  • Ota talteen vinkit kotisivujen sisällöntuotantoon!
    08.08.2017
    Mitä kotisivuille kannattaa kirjoittaa? Helpot nyrkkisäännöt aloittelijalle

    Yrityksesi ehkä tärkein markkinointikanava on sen kotisivu. Suurin osa kuluttajista aloittaa ostopolkunsa etsimällä tietoa haluamistaan tuotteista ja palveluista verkosta. Auta asiakasta löytämään juuri sinun yrityksesi tarjoamalla kotisivuillasi tietoa yrityksesi tarjonnasta houkuttelevasti ja informatiivisesti. Tässä kotisivujen tekstisisältö on ratkaisevassa roolissa. Pelkkä hieno ulkoasu ei riitä, vaan tekstin avulla saat asiakkaat kiinnostumaan juuri sinun yrityksesi tuotteista ja palveluista. Kokosimme yhteen helppoja vinkkejä siihen, miten teet laadukasta sisältöä sivuillesi.

    Lue lisää
  • 01.08.2017
    Facebook- vai display-mainonta? Mikä kanava sopii sinun yrityksellesi?

    Oletko aloittamassa verkkomainontaa, mutta mietit mihin kanavaan kannattaa panostaa? Esittelemme artikkelissa perinteisen display- ja
    Facebook-mainonnan eroja. Molemmat ovat tehokkaita keinoja tuoda tuotteita ja palveluja esille verkossa, mutta molemmissa on omat erityispiirteensä. Yhdistävä piirre näille kahdelle kanavalle on mainonnan äärettömän hyvä kohdentaminen käyttäjien oman kiinnostuksen perusteella.

    Lue lisää
  • 21.06.2017
    3 vinkkiä LinkedIn-markkinoinnissa onnistumiseen

    LinkedIn on johtava päättäjien ja vaikuttajien yhteisö, jossa on globaalisti yli 500 miljoona käyttäjää ja jo yli miljoona suomalaista
    käyttäjää. Se on toisin sanoen loistava kanava kasvattaa tietoisuutta tuotteesta, palvelusta, tai yrityksestä ammattilaisten keskuudessa jo
    ostopolun alkupäässä. Näillä kolmella helpolla vinkillä varmistat, että onnistut LinkedIn-markkinoinnissa.

    Lue lisää
  • Mitkä ovat parhaat somekanavat yritykselle?
    13.06.2017
    Mitä somekanavia yrityksesi tarvitsee?

    Sosiaalisessa mediassa eli somessa jokaisella on mahdollisuus toimia aktiivisena viestijänä ja sisällöntuottajana sekä vastaanottaa muiden tuottamaa sisältöä. Sinulla saattaakin jo olla henkilökohtainen tili joissakin sosiaalisen median kanavissa, mutta oletko ajatellut, miten yrityksesi voisi hyödyntää somea?

    Lue lisää
  • Millaisiin haasteisiin suomalaisten yrittäjien arjessa asiakaspalvelija Hanna Jokela törmää?
    05.06.2017 - Hanna Jokela
    Millaisten haasteiden kanssa suomalainen yrittäjä kamppailee?

    Asiakaspalvelussa törmäämme jatkuvasti mitä moninaisimpiin haasteisiin, joita suomalainen yrittäjä arjessaan joutuu ratkomaan. Onneksi näiden haasteiden kanssa ei tarvitse olla yksin, suurin osa ongelmista ratkeaa jo ensimmäisen puhelun aikana.

    Lue lisää
  • 23.05.2017
    Case Jounin laituri – eli miten asiakas löytää yrityksen verkosta

    Verkkonäkyvyys ja digitaalinen markkinointi ovat nykypäivän kuuma peruna. Siinä missä kuluttajat sukkuloivat suvereenisti verkossa, tuntuu verkko olevan yrittäjille vielä pelottava ja vieras asia, jonka hyödyntäminen epäilyttää. Digimaailman mahdollisuuksia ja asiakkaan verkkokäyttäytymistä havainnollistaa yksinkertainen tarina: kuinka Jouni laiturin osti.

    Lue lisää
  • Miten sosiaalinen media eli some otetaan haltuun?
    15.05.2017
    Miten yritys toimii sosiaalisessa mediassa? Ota some haltuun!

    Sosiaalinen media eli tuttavallisemmin some on meidän jokaisen arkipäivää. Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Youtube ja Snapchat ovat tämän hetken suosituimpia ja tunnetuimpia some-alustoja, joita miljoonat ihmiset käyttävät päivittäin. Yrityksille sosiaalinen media tarjoaa paitsi edullisen ja helpon tavan viestiä yrityksen tuotteista, palveluista ja osaamisesta, myös mahtavan tilaisuuden tarjota näyteikkuna yrityksen päivittäiseen arkeen ja näin aidosti puhutella asiakkaita. Somea tulisikin ajatella yritystoiminnan jatkeena, ikään kuin liiketilasi virtuaalisena lisäsiipenä; somessa tavoitat sekä vanhat että uudet asiakkaat 24/7.

    Lue lisää
  • Miksi liiketoiminnan kasvattamisessa markkinointi on se tärkein työkalu?
    10.05.2017 - Jonna Nenonen
    Markkinointi on liiketoiminnan kasvattamisen tärkein työkalu

    Yrityksen liiketoiminnan kasvattamisessa on markkinointi yrityksen tärkein työkalu. Markkinointiin liittyvät asiat askarruttavat yrittäjiä ja markkinointipäättäjiä viikoittain. Miten helppoa tänä päivänä on löytää hyvä kumppani? Digitaalisen alan osaajia löytyy nykypäivänä enemmän kuin riittävästi, ja jokaisella on toista hienompi asia, joka mullistaa liiketoiminnan.

    Lue lisää
  • Mikä muodostaa hyvän asiakkuuskokemuksen?
    09.05.2017 - Ilja Salonen
    5+1 harhaluuloa asiakaskokemuksen johtamisesta

    Asiakaspalvelukokemukseen liittyy useita eri harhaluuloja. Asiakaspalvelu koetaan tärkeäksi ja palvelukokemukseen halutaan
    panostaa, mutta monesti rakennetaan ajatukset myyttien pohjalle, ei faktoihin. Asiakasjohtaja Ilja Salonen kumoaa blogissa 6 yleisintä myyttiä.

    Lue lisää
  • 05.04.2017
    LinkedIn-mainonnan eri muodot ja niiden hyödyt

    Haluaisitko aloittaa LinkedIn-mainonnan mutta et tiedä, mistä kannattaisi lähteä liikkeelle? LinkedInissä voi asiakkaita tavoittaa monella tavalla. Tässä artikkelissa perehdymme Linkedinin mainosmuotoihin ja niiden ominaisuuksiin.

    Lue lisää
  • 04.04.2017
    Chat ei ole tusinatuote – optimoinnilla suuri merkitys chatin tuloksellisuudessa

    Asiakkaan positiivinen kokemus kohtaamisista yrityksen kanssa ohjaa hänet kohti ostopäätöstä. Siihen yrityksen verkkosivujen chat pyrkii aina. Chat on parhaimmillaan yksi asiakkaan ostopolun tärkeimmistä kontaktipisteistä, joka tarjoaa nopean ja mielekkään tavan olla yhteydessä, herättää luottamusta ja palvelee.

    Lue lisää
  • 23.03.2017 - Johannes Lindblom
    Tiedätkö mitä ostat kun hommaat sivustollesi hakukoneoptimointia?

    SEO (search engine optimization) eli hakukoneoptimointi on edelleen aika monelle mystinen asia. Näen jatkuvasti työssäni, millaista hepreaa sen ostaminen on suurelle osalle yrityksistä. Moni yrittäjä painii hakukoneoptimoinnin ostamisen tuskan kanssa, mikä tekee sen myymisestä myös hankalaa. Siksi hyvä tuotteistus ja hyvä vuorovaikutus parantavat optimoinnin asiakassuhdetta huomattavasti.

    Lue lisää
  • Asiakkaasi eivät nuku, nukutko sinä?
    16.03.2017 - Vesa-Pekka Kirsi
    Kilpailijasi eivät nuku – nukutko sinä?

    Yritysten kilpailutilanne on jatkuvassa kiihtyvässä muutoksessa. Vain pari vuosikymmentä sitten paikallisesti toimivan yrityksen markkina- ja kilpailukenttä oli maantieteellisesti rajattu lähialue. Digitaalisuuden myötä se pikkuhiljaa laajeni käsittämään koko Suomen, ja nyt jopa koko maailman, jossa markkinoita ja kilpailua korkeintaan rajoittavat kielet, kulttuurit sekä tietyt tulli- ja maahantuontirajoitteet. Suomalaisten yritysten kirittäjät ja niskaanhengittäjät on ryhmiteltävissä kolmeen: kova kotimainen, vielä kovempi kansainvälinen ja toiminnalliset toisinajattelijat eli alan uudistajat.

    Lue lisää
  • 14.03.2017
    YouTube ja SEO – miten optimoidaan YouTube-video?

    YouTube on kanavana varmasti kaikille tuttu mutta oletko koskaan miettinyt, miten saisit omat videosisältösi paremmin siellä näkyviin? YouTube-videoita voi muutamalla pienellä kikalla nostaa paremmin esiin videoiden haussa. Voit myös sijoittua YouTube-videon avulla silloin tällöin hakukoneissa, kuten Googlessa korkealle. Kattavia ohjeistuksia löydät netistä useimmiten englanniksi, me tarjoamme nyt ohjeistusta suomenkielellä.

    Lue lisää
  • 02.03.2017
    Parhaat hakusanat tuovat asiakkaat luoksesi

    Liiketoimintasi saattaa hypätä huikeaan kasvuun, jos onnistut saamaan verkkosivuillesi hakukonenäkyvyyttä oikeanlaisilla hakusanoilla. Mitä korkeammalle onnistut sijoittumaan hakukoneen ensimmäisellä tulossivulla, sitä enemmän kävijöitä, eli potentiaalisia asiakkaita, virtaa sivuillesi. Parhaiten toimivien hakusanojen löytäminen on kaiken perusta, kun halutaan saada tuloksia.

    Lue lisää
  • Voiko data-aikana olla enää luova?
    09.02.2017 - Minna Tuum
    Tappaako data luovuuden?

    Monet klassiset mainokset jäävät mieleen ja elävät yli vuosikymmenten. Applen ikoniset 1984 ja Think different -kampanjat, Coca Colan joulupukki joka ajaa rekallaan lumisen kylän läpi, Valion Aina kun mä maitoo juon… Esimerkkejä voisi listata loputtomiin. Onnistunut mainoskampanja jää elämään omaa elämäänsä, siitä siirtyy lentäviä lauseita arkikieleen (vaikkapa ”Elämä on”) ja mainoksia muistellaan vielä vuosien päästä. YouTubesta löytää tuhansia vanhoja klassikkomainoksia, ja ne ovat saaneet satojatuhansia, jopa yli miljoona katselukertaa, mikä kertoo niiden vetovoimasta, toki myös nostalgisesta kaipuusta aikaan jota ei enää ole.

    Lue lisää
  • Tiedätkö, millainen on sinun asiakkaasi polku?
    26.01.2017 - Helena Rebane
    Ymmärrä, kartoita, luo polku, korjaa epäkohdat – mikä sinun asiakkaasi polku on?

    Oletko koskaan pohtinut yrityksesi asiakaspolkua? Asiakaspolun hiominen kannattaa, koska markkinointipanostukset toimivat tehokkaammin, kun olet varmistanut, että ne keskittyvät asiakkaan polun oikeisiin pisteisiin.

    Lue lisää
  • 24.01.2017
    6 vinkkiä, joilla pyyhit pölyt kotisivuistasi

    Luulitko, että kotisivusi ovat valmiit? Väärin! Ajattelepa, jos asiakas astuisi ovesta sisään kauppaasi, missä osa lampuista on palanut, nurkissa pyörivät pölypallot, ja hyllyt pursuilevat vanhentunutta tavaraa. Kauhea ajatus. Et varmaan antaisi tuollaisen tapahtua. Tältä kuitenkin tuntuu asiakkaasta, joka saapuu kotisivuillesi - joita ei ole sen valmistumisen jälkeen päivitetty. Hyvät kotisivut ovat aina ajan tasalla.

    Lue lisää
  • 03.01.2017
    7 asiaa, jotka tulee olla kunnossa yrityksen kotisivuilla

    Jokaisella yrityksellä pitää olla kotisivut, koska ne ovat digitaalisen markkinoinnin tukijalka. Tämän artikkelin avulla saat selville, millaiset ovat hyvät kotisivut. Pureudumme seitsemään eri palaseen, joista toimivat kotisivut rakentuvat.

    Lue lisää
  • 24.11.2016
    3 vinkkiä, joilla varmasti löydyt verkossa

    Moni yritys luottaa siihen, että asiakkaat löytävät heidät, mutta onko niin että luottamus perustuu turhalle optimismille? Suomalaiset ovat nimittäin erittäin aktiivisia verkossa ja usein vieläpä ostoaikeissa.

    Lue lisää
  • 15.11.2016
    8 vinkkiä joilla kotisivusi löytyy Googlesta

    Kuvitellaan, että kotisivusi on täytekakku. Kotisivujen sisällön hakukoneoptimointi on sen herkullisen täytteen taidokas valmistusprosessi - ja samalla tärkeä osa optimointia. Resepti on yksinkertainen, eikä kaukana vertauskuvastaan: kun parannat sivustosi sisältöä, paranee käyttäjäkokemus, Google-näkyvyys sekä kävijämäärät, ja yhä useampi sivustolla kävijä konvertoituu asiakkaaksi. Hyvää kakkua halutaan lisää - joten sen täytteellä on merkitystä.

    Lue lisää
  • 10.11.2016
    Näin parannat yrityksesi sijoitusta Googlessa

    Yrittäjä! Jos kirjoitat Googleen hakusanat, joilla uskot asiakkaiden etsivän palveluitasi, miltä hakutulos näyttää? Nouseeko yrityksesi kolmen kärkeen vai jääkö se kauas muista? Sijoituksesi Googlessa on suorassa suhteessa sivuillesi saapuvan liikenteen määrään.

    Lue lisää
  • 08.11.2016
    SEO on siinä? – Hakukoneoptimointi ei ole ikinä valmis

    Kuvittele, että nettisivusi onkin vilkkaasti liikennöidyn valtatien varrella oleva mainostaulu. Olet sen siihen joskus itse pystyttänyt tai rakennuttanut joillain muilla. Ihmiset ajavat siitä päivittäin ohi, mutta he eivät pysähdy eivätkä ole kiinnostuneita sen sisällöstä. Voit ihan syystäkin kysyä, miksi sinulla on se mainostaulu, jos siitä ei ole mitään hyötyä. Hakukoneoptimointi auttaa digitaalisen mainostaulusi, eli kotisivusi löytymisessä.

    Lue lisää
  • Vältä nämä 9 kotisivujen yleisintä virhettä
    04.11.2016
    Näin vältät kotisivujen 9 yleisintä virhettä

    Kotisivujen teko on yksinkertaisempaa kuin koskaan ennen. Yrittäjä voi helposti ja nopeasti tehdä itse kotisivut yritykselle alusta loppuun. Oman toimintansa asiantuntijana ja tekemisen huumassa unohtuvat kuitenkin helposti tietyt perusasiat ja käyttäjän näkökulma. Varmista, etteivät nämä 9 yleisintä virhettä paista yrityksesi kotisivuilta - tai jos näin on, ota näistä vinkeistä vaari. Äläkä huoli, et ole ainoa, jonka sivuissa on parannettavaa.

    Lue lisää
  • Onko sisällöntuotanto vaikeaa? No ei todellakaan!
    18.10.2016 - Minna Tuum
    Sisällöntuotantoko vaikeaa?

    Ei ole. Tätä mieltä ovat Fonectan Joukahaisenkadun yksikössä työskentelevät copywriterit, sanavalmiit turkulaiset. Mutta he ovatkin tekstin kirjoittamisen ammattilaisia. Yrittäjän puntti saattaa tutista aivan eri tavalla, kun tehtävänä on luoda sisältöä omille kotisivuille, some-kanaviin tai vaikkapa uutiskirjeeseen. Kokosimme yrittäjille vinkkejä, joiden avulla pääset alkua pidemmälle sisällöntuotannossa. Jos vinkeistä viisastuminen ei vielä johdakaan valmiisiin teksteihin, muista, että voit aina kääntyä ammattilaisen puoleen!

    Lue lisää
  • 10.10.2016
    Miten parannan tuoreen yritykseni näkyvyyttä verkossa?

    Uusi yrittäjä, mietitkö, miten asiakkaasi verkossa liikkuvat ja missä he voivat yritykseesi törmätä? Lue, miten aloittavan yrityksen tulisi löytyä verkosta.

    Lue lisää
  • 04.10.2016
    FI-verkkotunnus uudistui 5.9.2016 – mikä muuttui?

    Fi-verkkotunnusta koskeva toimintamalli uudistui 5.9.2016.

    Lue lisää
  • Oletko rohkeasti esillä vai piilossa bisnekseltä, kysyy Minna Tuum blogissa?
    19.09.2016 - Minna Tuum
    Rohkeasti esillä vai piilossa bisnekseltä?

    Firmallasi on nettisivut, kenties Facebook-profiilikin, olet jopa tehnyt yrityksellesi LinkedIn-sivun. Olet listannut myymäsi tuotteet ja palvelut, ja jossain yhteystietojen lomassa ovat ehkä aukioloaikasikin. Olet panostanut isoihin kuviin ja sivut ovat näyttävät, homma on siis hoidossa ja voit levätä laakereilla, vai voitko?

    Lue lisää
  • Milainen oli Fonectan digitalisoinnin matka? Vesa-Pekka Kirsi kertoo videolla.
    19.08.2016
    Viisi vinkkiä liiketoiminnan digitalisointiin – Näin Fonecta onnistui

    Mitä oikeasti vaatii liiketoiminnan digitalisointi? Mitä muutos tarkoittaa ja vaatii? Fonectan liiketoimintajohtaja Vesa-Pekka Kirsi puhui Digitalist Leadership Forumissa 18.8.2016 kokemuksen kautta.

    Lue lisää
  • 11.08.2016
    Tilaa LinkedIn-opas: LinkedIn sisältömarkkinoinnin apuvälineenä

    LinkedIn on kansainvälinen verkostoitumiskanava, joka on oiva paikka jakaa sisältöä. Mitä sisältöä kannattaa jakaa? Miten onnistut? Miten mittaat onnistumista?

    Lue lisää
  • 11.08.2016
    Sisältö löytyy sisältä: Näin LinkedIn-sisältömarkkinointi onnistuu

    Aloitellaanko yrityksessäsi LinkedIn-sisältömarkkinointia? Mietitkö, mistä sitä kaivattua sisältöä voisi oikein saada? Listasimme helpot vinkit sisällöntuotantoon LinkedIssä.

    Lue lisää
  • Hyödynnetään rohkeasti digitaalisuutta myynnissä
    21.06.2016 - Helena Somero
    Myydään rohkeasti digimmin

    Vuoden 2016 digibarometri kertoo vuosittaisena katsauksena kansakunnan ”digitaalisen asennon” ja siinä tapahtuneet muutokset. Suomi lunasti oikeutetusti tutkimuksen kärkipaikan. Silti suurimmaksi haasteiksi Suomen kilpailukyvyn kannalta tutkimuksessa nousee vuodesta toiseen digitalisaation syvempi soveltaminen. Voidaanko sanoa, että meillä suuret puheet eivät aina jalkaudu tekojen asteelle?

    Lue lisää
  • Maailman vanhin ammatti murroksessa.
    13.06.2016 - Antti Tukia
    Maailman vanhin ammatti digitaalisessa murroksessa

    Myynti on maailman vanhin ammatti. Väitetään usein, että prostituutio olisi vanhin ammateista, mutta myyntiä sekin. Voiko maailman vanhin ammatti olla kokonaan uhattuna digitalisaation myötä? Myynnin murros askarruttaakin monessa mielessä ja yrityksessä.

    Lue lisää
  • Kumpi yrityksen kannattaa valita? Valmiit kotisivut, vai sivujen tekeminen itse?
    13.06.2016
    Tee-se-itse vai avaimet käteen? 5 vinkkiä joilla hankit hyvät kotisivut yrityksellesi

    Hyvä verkkosivu voi parantuneen näkyvyyden lisäksi kasvattaa yrityksen myyntiä, vaikka kyseessä ei olisikaan verkkokauppa. Lähes kaikenlaiset yritykset voivat hyötyä kotisivuista. Lue, mitä pitää ottaa huomioon, kun olet hankkimassa kotisivuja yrityksellesi.

    Lue lisää
  • 08.06.2016
    Viisi vinkkiä Facebookin sesonkimainontaan

    Vuodenaikojen vaihtelu on monelle kuluttajalle merkki lähteä ostoksille. Sesonkiajattelu on kiinteä ja olennainen osa myös Facebook-mainontaa. Keräsimme yhteen viisi ohjetta, joiden avulla et jää sesonkimainonnassa muiden jälkeen.

    Lue lisää
  • Tilaa opas ja aloita LinkedIn-markkinointi!
    11.05.2016
    Tilaa LinkedIn-markkinointi käyntiin -opas

    LinkedIn-markkinoinnin tavoitteena on pitkäjänteinen asiakassuhteiden rakentaminen, mihin alusta tarjoaa hyvät edellytykset tarkoilla kohdennusmahdollisuuksilla.

    Lue lisää
  • Voiko sisältömarkkinoinnilla tavoitella euroja, kysyy Minna Tuum blogissa.
    24.04.2016 - Minna Tuum
    ”Ei sisältömarkkinoinnilla euroja saa”

    Sisältömarkkinoinnista puhuttaessa sekoitetaan se yllättävän usein sisällöntuotantoon, ja silloinkin monesti sillä tarkoitetaan nimenomaan tekstin tuottamista. Lisäksi liian usein kuvitellaan, ettei sisältömarkkinointi kannata ja ettei sisältömarkkinoinnin toimenpiteillä ole mahdollista tuottaa konkreettisia euroja yrityksen kassaan.

    Lue lisää
  • 29.12.2015
    Tilaa Yrittäjän opas some-markkinointiin

    Mitä hyötyä somesta voi bisnekselle olla - ja miten? Maksuton opas  kertoo, miten parhaiten hyödynnät käytetyimpiä some-kanavia yritystoiminnassa ja mitä kannattaa huomioida kampanjan suunnittelussa.

    Lue lisää
  • 17.12.2015
    Responsiivisuus – kun haluat palvella jokaista asiakasta

    Mobiilikäyttäjä löytää itsensä useita kertoja viikossa tilanteesta, jossa älypuhelimen kautta yrittää saada lisätietoa kiinnostavan
    yrityksen toiminnasta tai aukioloajoista – turhaan. Useimmiten ruudulle latautuva verkkosivu näyttää sekasotkuiselta ja lukukelvottomalta, sillä sen toteutuksessa on unohdettu kokonaan mobiilikäyttäjät. Näitä käyttäjiä on siis noin miljoona suomalaista.

    Lue lisää
  • 16.11.2015
    Some-näkyvyyden kotiuttaminen: kuka puhuu, missä ja mitä?

    Etenkin kuluttajakauppaa tekevien yritysten on syytä tietää, miltä yksittäisten liikkeiden tiedot näyttävät, kun niitä etsitään eri some-palveluista. Ovatko tiedot oikein? Onko käyttäjäkokemus fiksu myös mobiilissa? Tiedetäänkö yrityksessä, missä siitä puhutaan?

    Lue lisää
  • 16.01.2015
    4 harhaluuloa kotisivujen sisällöistä

    Oletko sitä mieltä että verkkosivusi eivät voi samaan aikaan sekä menestyä hakukoneissa että kiinnostaa asiakkaitasi? Haastamme sinut
    ajattelemaan uudelleen! Yrityksen historiikin sijaan verkkosivuja kannattaa ajatella ennemminkin sähköisenä myyntipuheena. Saatat löytää alla olevista väitteistä omiakin ajatuksiasi, mutta ei hätää. Kerää tekstistä talteen kiinnostavimmat vinkit ja tee verkkosivuistasi sekä hakukone- että asiakasystävälliset!

    Lue lisää