Työntekijätarinat

Kokemuksia fonectasta työnantajana

Töissä viihtymisen edellytys on yhdessä tekeminen, meillä yksittäisiä tiimejä kannustetaan järjestämään omia yhteisiä tapahtumiaan, ja eri konttoreilla huvitoimikunnat järjestävät pieniä ja suurempia tapahtumia, joihin kaikki ovat tervetulleita. Meillä tehdään paljon töitä ja seurataan tuloksia, mutta myös nauretaan ja viihdytään yhdessä. Jaamme myös näitä hetkiä sisäisesti eri kanavissa, sekä ulkoisesti sosiaalisen median kanavissa. Käy katsomassa vaikkapa Fonectan Instagramista, mitä meille kuuluu!


Paras suositus Fonectasta työpaikkana tulee fonectalaisilta itseltään. Mitä fonectalaiset kertovat omasta työstään? Fonectalaisten haastatteluvideot ja blogikirjoitukset löydät tältä sivulta!


Tutustu meihin

  • Kikka Pörsti kertoo haastattelussa työstään myynnin parissa
    04.03.2019 - Katariina Kemppi
    Puhelinmyyjällä on 30 sekuntia aikaa vakuuttaa kuulija

    Nauru raikaa Fonectan Porin konttorilla. Avokonttorissa asiakkaita haastaa, kuuntelee, auttaa ja palvelee parikymmenpäinen digimarkkinoinnin ammattilaisten ryhmä, joka media-asiantuntijoinakin tunnetaan. Työpisteiden väliä suihkii edestakaisin tiimikakkosena toimiva Kikka Pörsti, joka on viihtynyt Fonectalla jo 5,5 vuotta.

    Lue lisää
  • Jonna Nenonen kertoo kokemuksistaan Fonectan myynnissä.
    07.02.2019
    Kenttämyynnissä jalkojen pitää käydä koko ajan

    Jonna Nenonen on toiminut Fonectalla Turussa Account Managerina myynnissä 2,5 vuotta. Miten Jonna päätyi myyntihommiin, miten asiakkuuksia nykyään hoidetaan, millaiselle ihmiselle myyntityö sopii ja millaista on myyjän arki? Jututimme kiireistä Jonnaa mm. näistä aiheista.

    Lue lisää
  • NOSTE-ohjelmaan osallistui fonectalaisia kaikilta Fonectan paikkakunnilta.
    11.01.2019
    Omat työntekijät ovat se suurin voimavara

    Kun Fonectan NOSTE-ohjelma keväällä 2017 käynnistettiin, oli tavoitteena sekä tarjota kehittymismahdollisuuksia fonectalaisille  asiantuntijoille, että saada kenties piilossakin olevaa osaamista koko yrityksen hyödyksi. Miten ohjelmassa ollaan onnistuttu nyt, kun takana on kaksi ”kautta” NOSTEtta?

    Lue lisää
  • Fonectalaisia
    28.11.2018 - Minna Tuum
    Miten Fonectalaisia kannustetaan kehittymään?

    Tämä artikkeli kuten https://www.fonecta.fi/info/tutustu-meihin/miten-f...


    Olen yli kuusivuotisen Fonecta-urani aikana oppinut pitämään erityisesti sitä, miten paljon meillä arvostetaan fonectalaisten omaa osaamista, ja miten paljon siihen ollaan myös valmiita panostamaan. Yksi tällainen panostus on vuonna 2017 käynnistynyt sisäinen Noste-valmennusohjelma, jonne vuosittain valitaan noin 20 talon asiantuntijaa. Tavoitteena on kehittää sekä ohjelmaan osallistujien omaa osaamista, että valjastaa kyseinen osaaminen talon hyödyksi erilaisten konkreettisten kehityshankkeiden muodossa.

    Noste-ohjelmaan osallistujat valitaan vuosittain esimiesten tekemien ehdotusten pohjalta. Ohjelma ei olekaan suunnattu esimiehille, vaan nimenomaan fonectalaisille asiantuntijoille eri puolilta taloa: myynnin, asiakaspalvelun, tuotannon ja tuotekehityksen sekä markkinoinnin tekijöille.


    Mistä siis on kysymys?

    Ohjelman käynnistyttyä toukokuussa olemme tavanneet nyt kolme kertaa, ja vielä ennen Noste-ohjelman päättymistä joulukuussa on meillä kaksi tapaamista jäljellä. Ensimmäisellä kerralla aiheenamme oli itsensä johtaminen, joten toisiimme tutustumisen lisäksi käänsimme katseet itseemme ja pohdimme. Tästä olemme seuraavilla kerroilla jatkaneet yritysstrategian ja asiakasarvon parissa. Tapaamisten pohjalta työstämme pienryhmissä johtoryhmälle konkreettisia ehdotuksia, joiden tavoitteena on koko yrityksemme toiminnan tehostaminen.

    Nosteessa näkyy arvostus asiantuntijuutta kohtaan


    Pitkän työurani aikana on tullut oltua monessa mukana, ja ainakin itselleni Noste on ollut melko ainutlaatuinen kokemus monestakin syystä. Ensinnäkin se kertoo siitä, miten korkealle meillä johtoporras arvostaa talon omaa väkeä, ja miten kiinnostuneita he ovat panostamaan meidän kehittymiseemme. Toisaalta se kertoo myös siitä, kuinka kiinnostunut talon johto on kuulemaan meidän mielipiteitämme ja kehitysehdotuksiamme. Useinhan johto johtaa ja tekijät tekevät, eikä tässä välillä välttämättä ole juurikaan dialogia. Mutta Noste kertoo myös siitä, että meillä ollaan halukkaita kaatamaan siiloja eri osastojen välillä lisäämällä yhteistyötä osastojen ja yksiköiden välillä. Yksi Nosteen parhaimmista puolista onkin ollut muihin fonectalaisiin tutustuminen ja heidän kanssaan työskentely – monien kanssa aivan ensimmäistä kertaa.


    Olemme nyt toinen Noste-ryhmä, ja jo nyt on nähtävillä, että Nosteessa esiin nousseita asioita tuodaan meillä talon arkeen ja viedään eteenpäin. Noste-ohjelmalla on siis todellista merkitystä paitsi oman työmme ja kehittymisemme näkökulmasta, myös talon liiketoiminnalle, mikä tietysti on ollut ohjelman tarkoituksenakin.

    Teksti: Minna Tuum


    Lue lisää
  • Lilli ja Johanna auttavat yrittäjiä menestymään markkinoinnin avulla.
    27.11.2018 - Johanna Kuusisto & Lilli Päivärinta
    DIGIKUNTOON-KIERTUE PYSÄHTYI OULUUN


    Johanna ja Lilli tästä Fonectan Porin konttorilta taas, moikka!

    Tämä viikko onkin meille poikkeuksellinen kun ollaan koko viikko konttorilla eikä tälle viikolle ole tiedossa lainkaan reissuja. Toki edellisen blogitekstin jälkeen (Lappeenranta-Lahti) nopeat naiset ovat ehtineet käymään jo katsastamassa sekä Forssan että Riihimäen yrittäjät Digikuntoon-tapahtumissa, ja HAMKin tilat kahdessakin eri kaupungissa.
    Lounaspaikkoja ehdimme tutkimaan hyvän määrän ja löydettiin niiden lisäksi tutuksi tuli Riihimäeltä juuri auennut uusi lelukauppa, missä pääsimme itse yrittäjä Janne Katajan kainaloon.

    Oulussa puhetta LinkedInistä

    Viime viikolla olimme mukana Digikuntoon tapahtumassa Oulussa, joka järjestettiin toistamiseen yhdessä BusinessOulun kanssa. Rattoisaan matkaamme sisältyi autossa oleilua 1000 kilometriä sekä 14 istuttua tuntia. HUH! Mutta onneksi Oulu ja oululaiset yrittäjät olivat yhtä ihania kuin ensimmäiselläkin kerralla. Tämä Digikuntoon vol.2 osio keskittyi B2B-puolen asioihin, joten keskusteluja syntyi erityisesti LinkedInistä sekä datasta ja sen hyödyntämisen mahdollisuuksista.

    Tapasimme tilaisuudessa Katri Ravenin Oulun Sydänkeskus Oy:ltä ja hän kertoi mitä asioita hän arvostaa markkinointikumppanissa:
    ”Markkinointikumppanissa arvostan selkeää, suomenkielistä, ymmärrettävää keskustelua sekä selkeitä vastauksia ja tietoa siitä, miten kumppanuus palvelee käytännössä Oulun Sydänkeskusta. ”

    Miksi Sydänkeskus valitsi juuri Fonectan kumppaniksi?

    ”Asiakkuus alkoi ajanvarauspalvelusta ja siitä oli helppo jatkaa yhteistyötä. Arvostan Fonectassa helppoa tavoitettavuutta asiakaspalveluun ja omaan yhteyshenkilöön. Kysymyksiin saa vastauksen asiantuntevasti ja selkeästi.”

    Suosittelisitko Fonectaa myös muille yrityksille?

    ”Suosittelen ja juuri suosittelinkin. Oman yhteyshenkilön kautta on onnistunut kaikki asiat, vaikka ne eivät olisikaan hänen erikoisosaamisaluettaan.”
    Välillä täytyy huilata konttorilla ja nauttia tuttuja lounaita, mutta onneksi ensi viikolla taas pääsemme yrittäjien pariin Vaasaan. 29.11 Uusyrityskeskus Startia ja Fonecta järjestävät Digikuntoon vol.2 tapahtuman Sokos Hotelli Vaakunassa. Jos vain suinkin kykenet ja innostut asiasta niin tule sinäkin paikalle. Stay tuned!! Helsingin Digikuntoon-tilaisuus tulossa 14.12.2018

    Ja juna kulkee taas…

    Kirjoittajat työskentelevät Fonectalla digitaalisen markkinoinnin parissa ja auttavat yrityksiä löytymään verkosta ja kasvattamaan liiketoimintaansa – joka päivä. Johanna ja Lilli puhuvat suomalaisten yrittäjien kanssa markkinoinnista mieluiten porin kielellä epämääräisiä termejä välttäen.

    Lue lisää
  • Mitä jäi käteen Digikuntoon-tilaisuudesta Lappeenrannasta ja Lahdesta?
    16.11.2018 - Johanna Kuusisto ja Lilli Päivärinta
    Digikuntoon-kiertue: Lappeenranta ja Lahti

    Johanna ja Lilli tässä Fonectan Porin konttorilta MOI. Ootko kuullut jo Digikuntoon tapahtumista? No, nyt kuulet.

    Jos haluat lukea vakavaa tekstiä markkinoinnista, niin stop, tässä blogissa ei sitä ole. Tämän blogin tarkoitus nyt ja jatkossa on kirjoittaa niin meidän kuin yrittäjien fiiliksiä ja oivalluksia järjestämistämme tapahtumista.


    Lue lisää
  • Miten fonectalaisia kannustetaan kehittymään?
    06.11.2018 - Minna Tuum
    Miten fonectalaisia kannustetaan kehittymään?

    Olen yli kuusivuotisen Fonecta-urani aikana oppinut pitämään erityisesti sitä, miten paljon meillä arvostetaan fonectalaisten omaa osaamista, ja miten paljon siihen ollaan myös valmiita panostamaan. Yksi tällainen panostus on vuonna 2017 käynnistynyt sisäinen Noste-valmennusohjelma, jonne vuosittain valitaan noin 20 talon asiantuntijaa. Tavoitteena on kehittää sekä ohjelmaan osallistujien omaa osaamista, että valjastaa kyseinen osaaminen talon hyödyksi erilaisten konkreettisten kehityshankkeiden muodossa.

    Noste-ohjelmaan osallistujat valitaan vuosittain esimiesten tekemien ehdotusten pohjalta. Ohjelma ei olekaan suunnattu esimiehille, vaan nimenomaan fonectalaisille asiantuntijoille eri puolilta taloa: myynnin, asiakaspalvelun, tuotannon ja tuotekehityksen sekä markkinoinnin tekijöille.


    Lue lisää
  • Tomi Pihlas kertoo blogissa, miten asiakastietoa parhaiten hyödyun
    19.08.2018 - Tomi Pihlas
    5 tapaa pitää asiakastieto puhtaana crm-järjestelmässä

    CRM-järjestelmät ovat nykyisin erittäin kehittyneitä. Ne helpottavat kaikkien asiakkaiden kanssa tekemisissä olevien arkea – ainakin paperilla. Mutta mikä on todellisuus? Yritysten CRM-järjestelmät ovat täynnä huonolaatuista asiakasdataa. Se tekee asiakastiedon tehokkaasta hyödyntämisestä vaikeaa tai jopa mahdotonta. Kun tietoa ei voida hyödyntää, motivaatio sen kunnossapidolle katoaa nopeasti. Kierre on valmis.

    Älä siis anna CRM-järjestelmien ominaisuuksien hypnotisoida itseäsi. Kaikista hienoista ominaisuuksista huolimatta CRM-järjestelmä ilman ajantasaista ja käyttökelpoista asiakasdataa on vain tyhjä kuori.

    Lue lisää
  • Miksi Fonectalla viihdytään?
    19.06.2018
    Kokemuksia Fonectasta: miksi viihdyn Fonectalla?

    Fonectalle myönnettiin vuonna 2018 Great Place to Work -sertifikaatti osoituksena hyvästä työpaikasta. F-Studio kysyi fonectalaisilta, miksi täällä viihdytään? Mikä tekee Fonectasta hyvän työpaikan?

    Lue lisää
  • Emma Lehtisaari viihtyy myyntityössä Fonectalla.
    03.05.2018
    B2B-myyjä on yrittäjän kumppani

    Media-asiantuntija Emma Lehtisaaren mielestä Fonectan Porin konttorille on mahtavaa lähteä töihin joka päivä, koska siellä odottaa oma myyntitiimi, jossa yhteishenki ja fiilis on huipussaan. Yhteenhitsautunut tiimi ja luottamus oman esimiehen kanssa on tärkeät tukipilarit myyjälle, jonka haastava työ on hyvin itsenäistä.

    Lue lisää
  • Toni Vahtera viihtyy Fonectalla myyntihommissa
    25.04.2018
    ”Yritystoimintaa ei ole ellei joku myy jotain”

    Avainasiakaspäällikkö Toni Vahtera puhuu myynnistä ”yrityksen keuhkoina”. Reilut kymmenen vuotta myynnin parissa työskennellyt Toni tietää mistä puhuu. Itsekin yrittäjänä pitkään toiminut Toni pystyy samaistumaan myös yrityspäättäjän saappaisiin. Fonectalla hän hoitaa suurasiakkaita sekä julkishallinnon asiakkaita. Tiedustelimme Tonilta millaista arki suurasiakkaiden kanssa on ja mitä myyjältä tänä päivänä vaaditaan.

    Lue lisää
  • GDPR on ovella, ollaanko sen tuloon valmistauduttu riittävästi?
    17.04.2018 - Minna Tuum
    GDPR tulee – ollaanko valmiina?

    Ensimmäisen kerran heräsin tunteeseen, että nyt on jotain uutta tulossa, kun viime vuona normaalien LinkedIn-postausten rinnalle alkoi nousta itsevarmaan sävyyn kirjoitettuja blogeja ja kutsuja koulutuksiin: GDPR tulee – oletko valmis? GDPR? Mikäs se sitten on? Mitä se tarkoittaa? Pitääkö olla huolissaan? Tässä vaiheessa havahduin siis siihen, että asia voisi koskea minuakin. Tai ainakin siihen pitäisi ehkä perehtyä. Olen äärettömän utelias ihminen, joten asioiden tutkiminen ja penkominen on minulla ihan verissä. Ei siis muuta kuin tutustumaan!

    Lue lisää
  • Miksi Kati ja Antti palasivat töihin Fonectalle?
    16.02.2018
    Miksi palasin Fonectalle töihin?

    Kun työntekijä vaihtaa työpaikkaa voi syitä olla monia. Mutta mitä on tapahtunut, kun hiljattain työpaikkaa vaihtanut päättääkin palata takaisin? Kysyimme kokemuksista Fonectasta kahdelta paluumuuttajalta – Antti Kuukkaselta ja Kati Rekolalta, jotka molemmat noin vuoden poissaolon jälkeen ovat palanneet takaisin Fonectalle.

    Lue lisää
  • Merle yhdisti työn ja opiskelun.
    31.01.2018 - Merle Parind
    Vaikeuksien kautta voittoon - eli mitä opiskelu työn ohella todella tarkoittaa?

    Vajaat kaksi vuotta sitten aloin opiskella Helsingin Markkinointi-instituutissa markkinointiviestinnän erikoisammattitutkintoa. Tutkinto suoritetaan päivätyön ohella, ja tavoitteena opiskelulle oli, että valmistuttuani voisin suunnitella ja johtaa asiakascasejani entistä paremmin. Halusin kehittyä, koska myyntityö vaatii hyvän kuuntelijan. Hyvä kuuntelija taas tarvitsee - ollakseen hyvä kuuntelija - kaksi korvaa ja suun, josta irtoaa asiakasystävällisen hymyn lisäksi muutakin kuin digijargonia.

    Lue lisää
  • Terhi kertoo, miten asiakaspalvelu ja myynti koskettavat toisisaan.
    02.10.2017 - Terhi Mahlamäki
    Hyvä asiakaspalvelu on aina myös myyntiä

    Asiakaspalvelun ja myynnin raja on haalistunut. Voiko nykyään enää olla hyvää asiakaspalvelua, jos siihen ei liity lainkaan myyntiä?

    Lue lisää
  • Millaisiin haasteisiin suomalaisten yrittäjien arjessa asiakaspalvelija Hanna Jokela törmää?
    05.06.2017 - Hanna Jokela
    Millaisten haasteiden kanssa suomalainen yrittäjä kamppailee?

    Asiakaspalvelussa törmäämme jatkuvasti mitä moninaisimpiin haasteisiin, joita suomalainen yrittäjä arjessaan joutuu ratkomaan. Onneksi näiden haasteiden kanssa ei tarvitse olla yksin, suurin osa ongelmista ratkeaa jo ensimmäisen puhelun aikana.

    Lue lisää
  • Fonecta Uni.ssa tuetaan fonectalaisten kehittymistä
    05.06.2017 - Katariina Kemppi
    Me halutaan, että meillä on töissä parhaat tyypit!

    Eikös myyjäksi vaan synnytä? Kadultahan voi poimia kenet vaan myyntihommiin, ei kai se niin vaikeaa ole?

    Lue lisää
  • Millaista on copywriterin työ Fonectalla? Kaarin kertoo!
    16.05.2017 - Kaarin Laaneots
    Copywriterin työssä fonectalla

    Fonectan Palvelutuotanto vastaa nimensä mukaisesti digitaalisten markkinoinnin palvelujen tuottamisesta yrityksille sekä muille Fonectan asiakkaille. Moniosaajien yksikköön kuuluvat niin mainossuunnittelijat, asiakaskoordinaattorit, graafiset suunnittelijat kuin web-suunnittelijat. Lisäksi joukkoon lukeutuvat joka paikan kynäilijät eli copywriterit.

    Lue lisää
  • Miten Fonectalla mentorointi edistää työhyvinvointia?
    26.04.2017 - Minna Tuum
    Mentorointi työhyvinvoinnin välineenä

    Olen työurani aikana päässyt tutustumaan monenlaiseen työkulttuuriin, ja huomannut, että itse viihdyn parhaiten yrityksessä, joka antaa työntekijöilleen vapaat kädet kehittyä ja kehittää itseään ja toimintaansa ilman jatkuvaa, no, sanotaan ihan suoraan: kyttäämistä. Parhaisiin tuloksiin päästään, kun työntekijöihin luotetaan, ja tiimien esimiehille annetaan vapaus viedä oman tiiminsä osaamista ja tekemisen tapoja eteenpäin omalla parhaaksi katsomallaan tavalla.

    Lue lisää
  • Haluamme, että fonectalaiset voivat hyvin työssään.
    26.04.2017
    Hyvinvoiva työyhteisö fonectalla

    Hyvinvoiva ja motivoitunut henkilökunta on Fonectalle kaikki kaikessa.

    Lue lisää
  • 24.04.2017
    Motivaatio lähtee asiakkaista ja palosta myyntiin – tutustu media-asiantuntijoiden työhön

    Onhan se tiedossa: myyntityössä onnistuminen vaatii yleensä kovaa työtä. Ahkera ja pitkäjänteinen myyjä saa kuitenkin myös palkintonsa. Mikä on B2B-myyntityön suola? Kysyimme tätä myyjiltämme, jotka tekevät ratkaisumyyntiä puhelimitse. Haastattelut ja artikkeli on tehty yhteistyössä Duunitorin kanssa.

    Lue lisää

NÄIN FONECTALAISET ITSE KERTOVAT SIITÄ, MIKSI VIIHTYVÄT FONECTALLA.