Kokemuksia Fonectasta työnantajana

Työntekijätarinat - kokemuksia fonectasta

Töissä viihtymisen edellytys on yhdessä tekeminen! Meillä yksittäisiä tiimejä kannustetaan järjestämään omia yhteisiä tapahtumiaan, ja eri konttoreilla huvitoimikunnat järjestävät pieniä ja suurempia tapahtumia, joihin kaikki ovat tervetulleita. Fonectalla tehdään paljon töitä ja seurataan tuloksia, mutta myös nauretaan ja viihdytään yhdessä. Jaamme myös näitä hetkiä sisäisesti eri kanavissa, sekä ulkoisesti sosiaalisen median kanavissa. Käy katsomassa vaikkapa Fonectan Instagramista, mitä meille kuuluu!


Paras suositus Fonectasta työpaikkana tulee fonectalaisilta itseltään. Mitä Fonectan työntekijät kertovat omasta työstään? Fonectalaisten haastatteluvideot ja blogikirjoitukset löydät tältä sivulta!


Tutustu meihin fonectalaisiin

  • Miten asiakas kohdataan etätoimistolta
    19.03.2020
    Asiakkaan kohtaaminen asiakkaan ehdoilla – mutta etänä

    Asiakkaan kohtaamisessa tärkeintä on kohdata hänet siinä kanavassa, jonka asiakas itse valitsee. On tärkeää tunnistaa ja ymmärtää, onko asiakkaan suosima kanava yrityksen verkkosivujen chat, joku monista sosiaalisen median kanavista, sähköposti vai kenties perinteisempi puhelinsoitto. Yritykset, jotka pakottavat asiakkaat yrityksen valitsemiin kanaviin, saattavat luoda huomaamattaan huonon asiakaskokemuksen.

    Lue lisää
  • Porissa fonectalaiset liikkuvat ja viihtyvät yhdessä
    13.02.2020
    Töistä löydät sä ystävän

    Kun fonectalaisilta kysytään, miksi he viihtyvät meillä niin hyvin, nousee esiin yhtenä tärkeimpänä asiana hyvät työkaverit. Työssä viihtyvyys näkyy myös vuotuisessa Great Place to Work -kyselyssä. Hyvä yhteishenki on meillä Suomen parhaiden yritysten tasolla. Ja se myös näkyy.

    Lue lisää
  • Oskari opiskelee ja tekee samalla menestyksekkäästi myyntityötä Fonectalla
    31.01.2020
    Puhelin on tehokas työväline myynnissä

    Fonectalainen Oskari tietää jo, miltä kaupan tekemisen jälkeinen onnistuminen tuntuu, vaikka hän aloitti uudessa työssään B2B-myynnin parissa Fonectalla vasta muutamia viikkoja sitten.

    Lue lisää
  • Virtuaalitiimissä teet töitä kokonaan etänä
    08.01.2020
    Millaista on työskennellä kokonaan etänä - virtuaalisesti?

    Etätyö on osa nykyisen työelämän arkea, mutta voiko etätyö täysin korvata perinteisen toimistotyön? Fonectan huhtikuusta 2019 asti toiminut ”virtuaalitiimi” todistaa, että moderni työskentely sujuu yhtä hyvin toimistolla kuin kotoakin käsin.

    Lue lisää
  • Henkilöstöjohtaja Katja Patojoki kertoo Kipinästä
    02.01.2020
    Voiko henkilöstön hyvinvointia hoitaa verkkokaupassa?

    Fonectalla lanseerattiin lokakuussa 2019 henkilöstön osaamisen ja hyvinvoinnin verkkokauppa, Kipinä. Miten henkilöstön hyvinvointia voi hoitaa verkkokaupassa ja millaisia kokemuksia Kipinästä on? Kysyimme kahdelta palvelua käyttäneeltä heidän kokemuksiaan.

    Lue lisää
  • Outi ja Laura suorittivat arvostetun Facebook-sertifikaatin
    28.11.2019
    Facebook-mainontaa ei tehdä arvailemalla

    Facebook on tehokas mainonnan kanava sekä b2b- että b2c -yrityksille. Facebook-mainontaa ei kuitenkaan tehdä arvailemalla, vaan se vaatii tarkkaa osaamista, jotta mainonnasta saadaan riittävän hyviä tuloksia. Todentaaksemme, että Fonectan Facebook-osaaminen on mahdollisimman korkealla taholla, suoritti kaksi Fonectan asiantuntijaa Facebookin arvostetut sertifikaatit.

    Lue lisää
  • Tiina Takala kilpailee itsensä kanssa
    03.06.2019
    Mikä merkitys kisoilla ja kilpailuilla on myyjän työlle?

    Yksi myyntityöhön liitettävistä myyteistä on, että myyjät ovat kilpailuhenkisiä. Pitääkö väite paikkansa ja millainen rooli erilaisilla kilpailuilla on myyntityölle? Fonecta on tunnettu vahvasta myyntiorganisaatiostaan ja myyjiä kannustetaankin useilla eri tavoilla menestymään mahdollisimman hyvin työssään. Kysyimme kahdelta Fonectan huippumyyjältä, millainen vaikutus kilpailuilla ja muilla kannustimilla heidän työlleen on.

    Lue lisää
  • Kikka Pörsti kertoo haastattelussa työstään myynnin parissa
    04.03.2019 - Katariina Kemppi
    Puhelinmyyjällä on 30 sekuntia aikaa vakuuttaa kuulija

    Nauru raikaa Fonectan Porin konttorilla. Avokonttorissa asiakkaita haastaa, kuuntelee, auttaa ja palvelee parikymmenpäinen digimarkkinoinnin ammattilaisten ryhmä, joka media-asiantuntijoinakin tunnetaan. Työpisteiden väliä suihkii edestakaisin tiimikakkosena toimiva Kikka Pörsti, joka on viihtynyt Fonectalla jo 5,5 vuotta.

    Lue lisää
  • Jonna Nenonen kertoo kokemuksistaan Fonectan myynnissä.
    07.02.2019
    Kenttämyynnissä jalkojen pitää käydä koko ajan

    Jonna Nenonen on toiminut Fonectalla Turussa Account Managerina myynnissä 2,5 vuotta. Miten Jonna päätyi myyntihommiin, miten asiakkuuksia nykyään hoidetaan, millaiselle ihmiselle myyntityö sopii ja millaista on myyjän arki? Jututimme kiireistä Jonnaa mm. näistä aiheista.

    Lue lisää
  • NOSTE-ohjelmaan osallistui fonectalaisia kaikilta Fonectan paikkakunnilta.
    11.01.2019
    Omat työntekijät ovat se suurin voimavara

    Kun Fonectan NOSTE-ohjelma keväällä 2017 käynnistettiin, oli tavoitteena sekä tarjota kehittymismahdollisuuksia fonectalaisille  asiantuntijoille, että saada kenties piilossakin olevaa osaamista koko yrityksen hyödyksi. Miten ohjelmassa ollaan onnistuttu nyt, kun takana on kaksi ”kautta” NOSTEtta?

    Lue lisää
  • Lilli ja Johanna auttavat yrittäjiä menestymään markkinoinnin avulla.
    27.11.2018 - Johanna Kuusisto & Lilli Päivärinta
    DIGIKUNTOON-KIERTUE PYSÄHTYI OULUUN


    Johanna ja Lilli tästä Fonectan Porin konttorilta taas, moikka!

    Tämä viikko onkin meille poikkeuksellinen kun ollaan koko viikko konttorilla eikä tälle viikolle ole tiedossa lainkaan reissuja. Toki edellisen blogitekstin jälkeen (Lappeenranta-Lahti) nopeat naiset ovat ehtineet käymään jo katsastamassa sekä Forssan että Riihimäen yrittäjät Digikuntoon-tapahtumissa, ja HAMKin tilat kahdessakin eri kaupungissa.
    Lounaspaikkoja ehdimme tutkimaan hyvän määrän ja löydettiin niiden lisäksi tutuksi tuli Riihimäeltä juuri auennut uusi lelukauppa, missä pääsimme itse yrittäjä Janne Katajan kainaloon.

    Oulussa puhetta LinkedInistä

    Viime viikolla olimme mukana Digikuntoon tapahtumassa Oulussa, joka järjestettiin toistamiseen yhdessä BusinessOulun kanssa. Rattoisaan matkaamme sisältyi autossa oleilua 1000 kilometriä sekä 14 istuttua tuntia. HUH! Mutta onneksi Oulu ja oululaiset yrittäjät olivat yhtä ihania kuin ensimmäiselläkin kerralla. Tämä Digikuntoon vol.2 osio keskittyi B2B-puolen asioihin, joten keskusteluja syntyi erityisesti LinkedInistä sekä datasta ja sen hyödyntämisen mahdollisuuksista.

    Tapasimme tilaisuudessa Katri Ravenin Oulun Sydänkeskus Oy:ltä ja hän kertoi mitä asioita hän arvostaa markkinointikumppanissa:
    ”Markkinointikumppanissa arvostan selkeää, suomenkielistä, ymmärrettävää keskustelua sekä selkeitä vastauksia ja tietoa siitä, miten kumppanuus palvelee käytännössä Oulun Sydänkeskusta. ”

    Miksi Sydänkeskus valitsi juuri Fonectan kumppaniksi?

    ”Asiakkuus alkoi ajanvarauspalvelusta ja siitä oli helppo jatkaa yhteistyötä. Arvostan Fonectassa helppoa tavoitettavuutta asiakaspalveluun ja omaan yhteyshenkilöön. Kysymyksiin saa vastauksen asiantuntevasti ja selkeästi.”

    Suosittelisitko Fonectaa myös muille yrityksille?

    ”Suosittelen ja juuri suosittelinkin. Oman yhteyshenkilön kautta on onnistunut kaikki asiat, vaikka ne eivät olisikaan hänen erikoisosaamisaluettaan.”
    Välillä täytyy huilata konttorilla ja nauttia tuttuja lounaita, mutta onneksi ensi viikolla taas pääsemme yrittäjien pariin Vaasaan. 29.11 Uusyrityskeskus Startia ja Fonecta järjestävät Digikuntoon vol.2 tapahtuman Sokos Hotelli Vaakunassa. Jos vain suinkin kykenet ja innostut asiasta niin tule sinäkin paikalle. Stay tuned!! Helsingin Digikuntoon-tilaisuus tulossa 14.12.2018

    Ja juna kulkee taas…

    Kirjoittajat työskentelevät Fonectalla digitaalisen markkinoinnin parissa ja auttavat yrityksiä löytymään verkosta ja kasvattamaan liiketoimintaansa – joka päivä. Johanna ja Lilli puhuvat suomalaisten yrittäjien kanssa markkinoinnista mieluiten porin kielellä epämääräisiä termejä välttäen.

    Lue lisää
  • Mitä jäi käteen Digikuntoon-tilaisuudesta Lappeenrannasta ja Lahdesta?
    16.11.2018 - Johanna Kuusisto ja Lilli Päivärinta
    Digikuntoon-kiertue: Lappeenranta ja Lahti

    Johanna ja Lilli tässä Fonectan Porin konttorilta MOI. Ootko kuullut jo Digikuntoon-tapahtumista? No, nyt kuulet.

    Jos haluat lukea vakavaa tekstiä markkinoinnista, niin stop, tässä blogissa ei sitä ole. Tämän blogin tarkoitus nyt ja jatkossa on kirjoittaa niin meidän kuin yrittäjien fiiliksiä ja oivalluksia järjestämistämme tapahtumista.


    Lue lisää
  • Miten fonectalaisia kannustetaan kehittymään?
    06.11.2018 - Minna Tuum
    Miten fonectalaisia kannustetaan kehittymään?

    Olen yli kuusivuotisen Fonecta-urani aikana oppinut pitämään erityisesti sitä, miten paljon meillä arvostetaan fonectalaisten omaa osaamista, ja miten paljon siihen ollaan myös valmiita panostamaan. Yksi tällainen panostus on vuonna 2017 käynnistynyt sisäinen Noste-valmennusohjelma, jonne vuosittain valitaan noin 20 talon asiantuntijaa. Tavoitteena on kehittää sekä ohjelmaan osallistujien omaa osaamista, että valjastaa kyseinen osaaminen talon hyödyksi erilaisten konkreettisten kehityshankkeiden muodossa.

    Noste-ohjelmaan osallistujat valitaan vuosittain esimiesten tekemien ehdotusten pohjalta. Ohjelma ei olekaan suunnattu esimiehille, vaan nimenomaan fonectalaisille asiantuntijoille eri puolilta taloa: myynnin, asiakaspalvelun, tuotannon ja tuotekehityksen sekä markkinoinnin tekijöille.


    Lue lisää
  • Miksi Fonectalla viihdytään?
    19.06.2018
    Kokemuksia Fonectasta: miksi viihdyn Fonectalla?

    Fonectalle myönnettiin vuonna 2018 Great Place to Work -sertifikaatti osoituksena hyvästä työpaikasta. F-Studio kysyi fonectalaisilta, miksi täällä viihdytään? Mikä tekee Fonectasta hyvän työpaikan?

    Lue lisää
  • Emma Lehtisaari viihtyy myyntityössä Fonectalla.
    03.05.2018
    B2B-myyjä on yrittäjän kumppani

    Media-asiantuntija Emma Lehtisaaren mielestä Fonectan Porin konttorille on mahtavaa lähteä töihin joka päivä, koska siellä odottaa oma myyntitiimi, jossa yhteishenki ja fiilis on huipussaan. Yhteenhitsautunut tiimi ja luottamus oman esimiehen kanssa on tärkeät tukipilarit myyjälle, jonka haastava työ on hyvin itsenäistä.

    Lue lisää
  • Merle yhdisti työn ja opiskelun.
    31.01.2018 - Merle Parind
    Vaikeuksien kautta voittoon - eli mitä opiskelu työn ohella todella tarkoittaa?

    Vajaat kaksi vuotta sitten aloin opiskella Helsingin Markkinointi-instituutissa markkinointiviestinnän erikoisammattitutkintoa. Tutkinto suoritetaan päivätyön ohella, ja tavoitteena opiskelulle oli, että valmistuttuani voisin suunnitella ja johtaa asiakascasejani entistä paremmin. Halusin kehittyä, koska myyntityö vaatii hyvän kuuntelijan. Hyvä kuuntelija taas tarvitsee - ollakseen hyvä kuuntelija - kaksi korvaa ja suun, josta irtoaa asiakasystävällisen hymyn lisäksi muutakin kuin digijargonia.

    Lue lisää
  • Millaisiin haasteisiin suomalaisten yrittäjien arjessa asiakaspalvelija Hanna Jokela törmää?
    05.06.2017 - Hanna Jokela
    Asiakaspalvelussa ratkotaan yrittäjien mitä moninaisimpia ongelmia

    Asiakaspalvelussa törmäämme jatkuvasti mitä moninaisimpiin haasteisiin, joita suomalainen yrittäjä arjessaan joutuu ratkomaan. Onneksi näiden haasteiden kanssa ei tarvitse olla yksin, suurin osa ongelmista ratkeaa jo ensimmäisen puhelun aikana.

    Lue lisää
  • Fonecta Uni.ssa tuetaan fonectalaisten kehittymistä
    05.06.2017 - Katariina Kemppi
    Me halutaan, että meillä on töissä parhaat tyypit!

    Eikös myyjäksi vaan synnytä? Kadultahan voi poimia kenet vaan myyntihommiin, ei kai se niin vaikeaa ole?

    Lue lisää
  • Millaista on copywriterin työ Fonectalla? Kaarin kertoo!
    16.05.2017 - Kaarin Laaneots
    Copywriterin työssä fonectalla

    Fonectan Palvelutuotanto vastaa nimensä mukaisesti digitaalisten markkinoinnin palvelujen tuottamisesta yrityksille sekä muille Fonectan asiakkaille. Moniosaajien yksikköön kuuluvat niin mainossuunnittelijat, asiakaskoordinaattorit, graafiset suunnittelijat kuin web-suunnittelijat. Lisäksi joukkoon lukeutuvat joka paikan kynäilijät eli copywriterit.

    Lue lisää
  • Haluamme, että fonectalaiset voivat hyvin työssään.
    26.04.2017
    Hyvinvoiva työyhteisö fonectalla

    Hyvinvoiva ja motivoitunut henkilökunta on Fonectalle kaikki kaikessa.

    Lue lisää
  • 24.04.2017
    Motivaatio lähtee asiakkaista ja palosta myyntiin – tutustu media-asiantuntijoiden työhön

    Onhan se tiedossa: myyntityössä onnistuminen vaatii yleensä kovaa työtä. Ahkera ja pitkäjänteinen myyjä saa kuitenkin myös palkintonsa. Mikä on B2B-myyntityön suola? Kysyimme tätä myyjiltämme, jotka tekevät ratkaisumyyntiä puhelimitse. Haastattelut ja artikkeli on tehty yhteistyössä Duunitorin kanssa.

    Lue lisää

Fonectan työntekijät KERTOVAT MIKSI VIIHTYVÄT FONECTALLA